Spring naar bijdragen

Het sterke geslacht: waarom vrouwen genetisch superieur zijn. 


Aanbevolen berichten

Op 26-12-2023 om 10:00 zei Fundamenteel:

De mensheid, zoals we die nu kennen is zelfs veel jonger dan 6000 jaar.

Want er was een genetische drift bij de zondvloed die zich anders uitfixeerde en onze levensjaren inkortte.

De landbouw begint waar Adam en Eva zelfbewust worden, wat ongeveer 6000 jaar geleden is.

Deze reactie is dus precies wat @Petra jouw verwijt: je roept maar wat in plaats van argumenten te leveren.
In Limburg ontstond de eerste landbouw ontstond 8000 jaar geleden. 
Dat weten we vanwege vondsten uit die tijd, erg bekend van potten (waarin bv graan werd bewaard) waardoor we deze periode zelfs de bandkeramiek periode zijn gaan noemen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bandkeramische_cultuur.

Dus laat dit soort domme retoriek oever achterwege.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Degene met het zwakste vlees is dan....top poster in dit topic: Hopper met 23 posts. 😄    

Whoehahaha: Nice pun   (Alhoewel.... we hebben net geleerd dat vergeestelijking het vlees zwakker maakt.. dus dat wordt wat met die nonnen.    Een priester rijdt in zijn auto langs een

De enige die steeds druk is met wachten op Barnabas en daar maar over blijft doorgaan en doorgaan... ben jij. Vol verwachting klopt je hart, kennelijk. 😘 (Over spiegeltje spiegeltje aan de wand gespro

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Deze reactie is dus precies wat @Petra jouw verwijt: je roept maar wat in plaats van argumenten te leveren.
In Limburg ontstond de eerste landbouw ontstond 8000 jaar geleden. 
Dat weten we vanwege vondsten uit die tijd, erg bekend van potten (waarin bv graan werd bewaard) waardoor we deze periode zelfs de bandkeramiek periode zijn gaan noemen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bandkeramische_cultuur.

Dus laat dit soort domme retoriek oever achterwege.

Hier onze forumwijze heeft gesproken. Mijn argumentatie stoelt op de Bijbel.

De mensheid was veel diverser voor de zondvloed. Maar is opnieuw gefixeerd na de zondvloed omdat het een genetische drift veroorzaakte.

Ik zei de mensheid ZOALS WE DIE NU KENNEN. Leren begrijpend lezen zou uw intellect ook beter doen.

Het is trouwens niet omdat je dat niet gelooft, je niet kunt inleven in wat er bedoeld wordt he. Nuja bij u is er altijd twijfel. ;)

16 uur geleden zei Petra.:

Mwahh. dat blijkt ook wel.  Er waren wel vrouwen die jaagden maar in de regel was dat mannenwerk. En ik zie ook geen (gemiddelde) vrouw een mammoet te lijf gaan, wel heel hard wegrennen. 😄

En dus leiden onze verschillen niet toe discriminatie, maar naar hoffelijkheid. ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Deze reactie is dus precies wat @Petra jouw verwijt: je roept maar wat in plaats van argumenten te leveren.
In Limburg ontstond de eerste landbouw ontstond 8000 jaar geleden. 
Dat weten we vanwege vondsten uit die tijd, erg bekend van potten (waarin bv graan werd bewaard) waardoor we deze periode zelfs de bandkeramiek periode zijn gaan noemen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bandkeramische_cultuur.

Dus laat dit soort domme retoriek oever achterwege.

Hier onze forumwijze heeft gesproken. Mijn argumentatie stoelt op de Bijbel.

De Bijbel ken ik. Ken jij de bandkeramische cultuur? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja mensen boerden al voor de zondvloed. Et alors? Mijn punt was dat onze menselijke diversiteit na de zondvloed meer gefixeerd is door genetische drift.

Schepping. Kun je je eigen onzin al niet meer volgen? Je had het over Adam en Eva die 6000 jaar geleden zouden leven... Welnu 2000 jaar daarvoor boerden ze al in Limburg. Dat heeft daarna niet opgehouden, want er was geen zondvloed in Limburg he...

"Gefixeerd door genetische drift na de zondvloed " is een term die in creationistische kringen wordt gebruikt, maar waar geen enkel bewijs voor is.
Fixatie bij genetische drift is een bestaand fenomeen uit de genetica die wordt gebruikt door creationisten, maar dan ook alleen maar te term, want inhoud er achter zit er niet. 
Welnu, je kunt me nu helemaal omver blazen door met het onderzoek te komen waaruit jouw 'fixatie door genetische drift na de zondvloed blijkt'. 
Maar dat onderzoek is er niet, dat kan ik je nu al vertellen.
Je hebt jezelf dus weer eens vreselijk voor paal gezet met gebakken lucht, al zul je dat niet zelf inzien of toegeven. 

PS: misschien een goed voornemen voor 2024: stoppen met alles wat je bij een drugsdealer moet kopen?
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

En dus leiden onze verschillen niet toe discriminatie, maar naar hoffelijkheid. ;)

Sja.. ik was wel zo snugger om een hoffelijk (of beter gezegd welopgevoed) jong te huwen, die netjes de deur voor je openhoudt en koffers sjouwt ...enzo!.|P (Met dank en bewondering aan mijn Schone Moeder zaliger die de wereld heeft verblijd met drie van die welopgevoede prachtexemplaren).  Tegenwoordig kookt ie ook nog 's de sterren van de hemel. 😍. (Met dank aan mezelf😄 😇).

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Schepping. Kun je je eigen onzin al niet meer volgen? Je had het over Adam en Eva die 6000 jaar geleden zouden leven...

Ja maar dat is nou eenmaal een Bijbels creationistisch perspectief. Er zijn er die daaraan vasthouden..soit denk ik dan. 

 

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Fixatie bij genetische drift is een bestaand fenomeen uit de genetica die wordt gebruikt door creationisten, maar dan ook alleen maar te term, want inhoud er achter zit er niet. 

Ik had er nog nooit van gehoord.  Maar idd... ben benieuwd naar de onderbouwing. (Al mag het weerwoord van mij wel een toontje minder). 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-12-2023 om 14:20 zei Dat beloof ik:

Schepping. Kun je je eigen onzin al niet meer volgen? Je had het over Adam en Eva die 6000 jaar geleden zouden leven... Welnu 2000 jaar daarvoor boerden ze al in Limburg. Dat heeft daarna niet opgehouden, want er was geen zondvloed in Limburg he...

"Gefixeerd door genetische drift na de zondvloed " is een term die in creationistische kringen wordt gebruikt, maar waar geen enkel bewijs voor is.
Fixatie bij genetische drift is een bestaand fenomeen uit de genetica die wordt gebruikt door creationisten, maar dan ook alleen maar te term, want inhoud er achter zit er niet. 
Welnu, je kunt me nu helemaal omver blazen door met het onderzoek te komen waaruit jouw 'fixatie door genetische drift na de zondvloed blijkt'. 
Maar dat onderzoek is er niet, dat kan ik je nu al vertellen.
Je hebt jezelf dus weer eens vreselijk voor paal gezet met gebakken lucht, al zul je dat niet zelf inzien of toegeven. 

PS: misschien een goed voornemen voor 2024: stoppen met alles wat je bij een drugsdealer moet kopen?
 

Leer eens eerst begrijpend lezen voor je iets als onzin weg zet.

Ik zei dat de mensheid zoals we die nu kennen nog jonger dan Adam en Eva is.

Fixatie wordt niet door creationisten gebruikt. Genetische drift is het tegenovergestelde van selectie he. Dat is een gekend fenomeen in de evolutieleer.

Leer begrijpend lezen voor je zulke materie aangaat.

Op 28-12-2023 om 18:12 zei Petra.:

Ja maar dat is nou eenmaal een Bijbels creationistisch perspectief. Er zijn er die daaraan vasthouden..soit denk ik dan. 

 

Ik had er nog nooit van gehoord.  Maar idd... ben benieuwd naar de onderbouwing. (Al mag het weerwoord van mij wel een toontje minder). 

 

Genetische drift is wanneer het gros van uw genetische diversiteit verdwijnt en zich dan opnieuw fixeert op de weinige variatie die overschiet. Mits er een fixatie plaatsneemt natuurlijk.

Vraag het eens aan chatgpt ;)

Enfin niet "uw" variatie, maar die van een soort. Zoals bij ons met de zondvloed.

User Iemand beweert: Genetische drift is wanneer het gros van uw genetische diversiteit verdwijnt en zich dan opnieuw fixeert op de weinige variatie die overschiet. Mits er een fixatie plaatsneemt natuurlijk. 

ChatGPT  Ja, dat klopt. Genetische drift verwijst naar willekeurige schommelingen in de frequentie van genetische kenmerken binnen een populatie, vooral in kleine populaties. Als gevolg van toevallige gebeurtenissen kan een deel van de genetische diversiteit verloren gaan, en de overgebleven genetische varianten kunnen dan dominant worden door fixatie

Op 28-12-2023 om 17:57 zei Petra.:

Sja.. ik was wel zo snugger om een hoffelijk (of beter gezegd welopgevoed) jong te huwen, die netjes de deur voor je openhoudt en koffers sjouwt ...enzo!.|P (Met dank en bewondering aan mijn Schone Moeder zaliger die de wereld heeft verblijd met drie van die welopgevoede prachtexemplaren).  Tegenwoordig kookt ie ook nog 's de sterren van de hemel. 😍. (Met dank aan mezelf😄 😇).

Maar nu weten veel mannen niet meer of ze nog wel traditioneel kunnen zijn om een deerne het hof te maken.

De deur openhouden, hand uit reiken bij verhoogde tredes, jas aannemen en aangeven; het leek zo vanzelfsprekend. Maar dat kan nu als storend ervaren worden.

Ik kan wel begrijpen waarom steeds meer westerse mannen een Aziatisch opgevoede dame laten overkomen in deze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-12-2023 om 14:20 zei Dat beloof ik:

Schepping. Kun je je eigen onzin al niet meer volgen? Je had het over Adam en Eva die 6000 jaar geleden zouden leven... Welnu 2000 jaar daarvoor boerden ze al in Limburg. Dat heeft daarna niet opgehouden, want er was geen zondvloed in Limburg he...

"Gefixeerd door genetische drift na de zondvloed " is een term die in creationistische kringen wordt gebruikt, maar waar geen enkel bewijs voor is.
Fixatie bij genetische drift is een bestaand fenomeen uit de genetica die wordt gebruikt door creationisten, maar dan ook alleen maar te term, want inhoud er achter zit er niet. 
Welnu, je kunt me nu helemaal omver blazen door met het onderzoek te komen waaruit jouw 'fixatie door genetische drift na de zondvloed blijkt'. 
Maar dat onderzoek is er niet, dat kan ik je nu al vertellen.
Je hebt jezelf dus weer eens vreselijk voor paal gezet met gebakken lucht, al zul je dat niet zelf inzien of toegeven. 

PS: misschien een goed voornemen voor 2024: stoppen met alles wat je bij een drugsdealer moet kopen?
 

En gij moet toch ook niet blowen om uzelf belachelijk te maken he? :)

Dit is een creationistisch forum. Ik ga er dus vanuit dat de gelovigen wel kunnen inbeelden wat ik bedoel en hoe die fixatie plaatsnam na de zondvloed in de familie van Noach.  Ik beweer zelfs dat er reuzen bestonden. De Bijbel leert over hybrides met gevallen engelen. Dat is allemaal wat de Bijbel leert.

Maar ik voel me niet geroepen een trol die duidelijk weinig scholing kreeg iedere komma te nuanceren.  Zeker niet als die hoogmoedig van zijn toren blaast en aan alle context voorbij gaat omdat ie cruciale basiskennis mist.

Misschien mijn raad eens opnemen en een kinderbijbel kopen, en die naar uw beste vermogen proberen samenvatten. En als het voor u allemaal onzin is, er zijn voldoende fora waar ge uw "wetenschappelijke bewijzen" kunt etaleren of opvragen. Hier is het niet the place dunkt mij. Zelfs met mijn beide ogen half toe zijt ge te licht bevonden. Maar ook de beste wensen voor u in 2024. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

User Iemand beweert: Genetische drift is wanneer het gros van uw genetische diversiteit verdwijnt en zich dan opnieuw fixeert op de weinige variatie die overschiet. Mits er een fixatie plaatsneemt natuurlijk. 

ChatGPT  Ja, dat klopt. Genetische drift verwijst naar willekeurige schommelingen in de frequentie van genetische kenmerken binnen een populatie, vooral in kleine populaties. Als gevolg van toevallige gebeurtenissen kan een deel van de genetische diversiteit verloren gaan, en de overgebleven genetische varianten kunnen dan dominant worden door fixatie

Nou ... ik heb het aan GPT gevraagd en ja hoor "De Amish-bevolking is een voorbeeld van een populatie die is blootgesteld aan genetische drift als gevolg van hun geïsoleerde levensstijl. De Amish-bevolking is afstammelingen van een kleine groep Europese immigranten die zich in de 18e eeuw in de Verenigde Staten vestigden. Als gevolg van hun geïsoleerde levensstijl hebben de Amish-bevolking een aantal genetische aandoeningen ontwikkeld die niet vaak voorkomen in andere populaties."

16 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar nu weten veel mannen niet meer of ze nog wel traditioneel kunnen zijn om een deerne het hof te maken.

De deur openhouden, hand uit reiken bij verhoogde tredes, jas aannemen en aangeven; het leek zo vanzelfsprekend. Maar dat kan nu als storend ervaren worden.

Misschien helpt het je om het niet te veralgemeniseren. Mensen verschillen. We houden niet allemaal van hetzelfde. Hence: Er zullen mensen zijn die het enorm waarderen en die het helemaal niet waarderen en alles daartussenin. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Petra.:

Nou ... ik heb het aan GPT gevraagd en ja hoor "De Amish-bevolking is een voorbeeld van een populatie die is blootgesteld aan genetische drift als gevolg van hun geïsoleerde levensstijl. De Amish-bevolking is afstammelingen van een kleine groep Europese immigranten die zich in de 18e eeuw in de Verenigde Staten vestigden. Als gevolg van hun geïsoleerde levensstijl hebben de Amish-bevolking een aantal genetische aandoeningen ontwikkeld die niet vaak voorkomen in andere populaties."

Misschien helpt het je om het niet te veralgemeniseren. Mensen verschillen. We houden niet allemaal van hetzelfde. Hence: Er zullen mensen zijn die het enorm waarderen en die het helemaal niet waarderen en alles daartussenin. 

Ik veralgemeen op basis van mijn ervaringen. Steeds meer vrouwen stappen van de traditionele norm af. Dat is gewoon wat ik waarneem.

En mijn voorbeeld van genetische drift was gericht op de zondvloed he. 1 familie schoot over. De diversiteit (beschreven in de Bijbel) voor de zondvloed, was dus plots beperkt tot 5 mensen + echtgenoten. Die diversiteit is gefixeerd in de mensheid vandaag.

Wat me terug brengt op de uitspraak: de mensheid ZOALS WE DIE VANDAAG KENNEN, is jonger dan 6000 jaar oud.

Dat is wat ik geloof op basis van de Bijbel. Niemand kan dat bewijzen of tegen bewijzen. Het is geloof.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik veralgemeen op basis van mijn ervaringen. Steeds meer vrouwen stappen van de traditionele norm af. Dat is gewoon wat ik waarneem.

"Maar nu weten veel mannen niet meer of ze nog wel traditioneel kunnen zijn om een deerne het hof te maken." Zei je. Dus weet je het dan wel als je merkt dat het niet op prijs wordt gesteld. Dan is het een kwestie van niet doen, of een andere deerne zoeken om het hof te maken.

 

Citaat

En mijn voorbeeld van genetische drift was gericht op de zondvloed he. 1 familie schoot over. De diversiteit (beschreven in de Bijbel) voor de zondvloed, was dus plots beperkt tot 5 mensen + echtgenoten. Die diversiteit is gefixeerd in de mensheid vandaag.

Wat me terug brengt op de uitspraak: de mensheid ZOALS WE DIE VANDAAG KENNEN, is jonger dan 6000 jaar oud.

Dat is wat ik geloof op basis van de Bijbel. Niemand kan dat bewijzen of tegen bewijzen. Het is geloof.

Oh op die manier.  Alle mensen stammen af van Noach bedoel je. Die leefde meen ik ergens tussen de 2000-3000 BC.  Oermoeder Eva is dan vervangen door oermoeder ??? onbekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

"Maar nu weten veel mannen niet meer of ze nog wel traditioneel kunnen zijn om een deerne het hof te maken." Zei je. Dus weet je het dan wel als je merkt dat het niet op prijs wordt gesteld. Dan is het een kwestie van niet doen, of een andere deerne zoeken om het hof te maken.

 

Oh op die manier.  Alle mensen stammen af van Noach bedoel je. Die leefde meen ik ergens tussen de 2000-3000 BC.  Oermoeder Eva is dan vervangen door oermoeder ??? onbekend. 

Neen Noach kon niet bestaan zonder Adam en Eva. Maar de menselijke diversiteit was groter. Tot het gros uitstierf en enkel de familie van Noach overschoot. Dus alle menselijke diversiteit werd beperkt tot die familie. Door recombinaties edm is er nu wel terug meer diversiteit.

En best dat ik over vrouwen zwijg, mijn slechte ervaring speelt mee en vertroebelt mijn perspectief lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-12-2023 om 11:50 zei Fundamenteel:

Tot het gros uitstierf en enkel de familie van Noach overschoot.

Eigenlijk..tot de hele mensheid vermoord werd behalve Noach en een aantal familieleden van hem. 

 

Op 31-12-2023 om 11:50 zei Fundamenteel:

En best dat ik over vrouwen zwijg, mijn slechte ervaring speelt mee en vertroebelt mijn perspectief lol.

Ja,  dat was me al opgevallen. Jammer! (Vooral voor jou).  

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Petra.:

Eigenlijk..tot de hele mensheid vermoord werd behalve Noach en een aantal familieleden van hem. 

 

Ja,  dat was me al opgevallen. Jammer! (Vooral voor jou).  

Maar de mensheid was genetisch verdorven. We hebben daar niet veel teksten van, maar je kan een eugenetisch programma afleiden, en hoe zondig de mens was. 

Stel de mens bereikt vandaag zijn transhuman en je dreigt je geest en lichaam te verliezen aan een andere intelligentie, wilt u dan niet dat Jezus terug komt en dat ongedaan maakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Fundamenteel:

Stel de mens bereikt vandaag zijn transhuman en je dreigt je geest en lichaam te verliezen aan een andere intelligentie, wilt u dan niet dat Jezus terug komt en dat ongedaan maakt?

Ik zou het sowieso geweldig vinden als Jezus morgen terugkomt. Of helemaal top als God nu een Dochter zou sturen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-1-2024 om 11:02 zei Fundamenteel:
Op 2-1-2024 om 12:57 zei Petra.:

Eigenlijk..tot de hele mensheid vermoord werd behalve Noach en een aantal familieleden van hem. 

Maar de mensheid was genetisch verdorven. We hebben daar niet veel teksten van, maar je kan een eugenetisch programma afleiden, en hoe zondig de mens was

Kennelijk was de mens een genetische mislukking. Ik heb niet de indruk dat het na Noach enorm verbeterd is, jij wel? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-1-2024 om 07:34 zei Petra.:

Ik zou het sowieso geweldig vinden als Jezus morgen terugkomt. Of helemaal top als God nu een Dochter zou sturen. 

Dat is seksistisch.  Er is alleen een enig geboren Zoon.  Jammer, maar zo is het en zo blijft het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Kennelijk was de mens een genetische mislukking. Ik heb niet de indruk dat het na Noach enorm verbeterd is, jij wel? 

 

Ja er is wel een stabieler klimaat gekomen volgens de Bijbel. Maar hoewel het agenda van God ons duidelijk is, staat dat van de duivel er ook in. In het OT vinden we diverse voorbeelden van samenlevingen die afgoden dienden. Het komt gewoon telkens verpakt in een ander jasje, geschiedenis herhaalt zich. Maar nu nam de kennis zodanig toe, dat de schade onvoorspelbaar is. We weten niet eens waartoe AI in staat is. Het verbaasde ontwerpers tot een extend dat ze vele projecten simpelweg staakten.

Wat als het platform gestaged wordt en die inspiratie daarvoor niet menselijk is?

De mensheid loopt telkens opnieuw tegen dezelfde muur. Waarom dat gebeurt is omdat we genetisch met de slang verbonden zijn, naar mijn geloof dan. Er is iets corrupt in ons dat bespeelbaar is door duistere machten. Het is ons telkens te slim af, we mogen niet blind worden voor de duivel want diens agenda is zeer actief vandaag. Hopelijk zien we het deze keer niet te laat in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja er is wel een stabieler klimaat gekomen volgens de Bijbel.

Oke, een simpele vraag dan, ik hoop op een simpel antwoord,
Waar staat dan ? 

49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hoewel het agenda van God ons duidelijk is,

Dat is maar de vraag. Het laatste agendapunt was "ik kom spoedig" en inmiddels zijn we 2000 jaar verder.

53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom dat gebeurt is omdat we genetisch met de slang verbonden zijn, naar mijn geloof dan. Er is iets corrupt in ons dat bespeelbaar is door duistere machten.

Duidelijk. Er is iets corrupt in ons en dat komt door een genetische overeenkomst met de slang.
Wat is die genetische verbinding precies en waardoor is gebleken dat 'duistere machten' op dat gen invloed hebben? 
Welke genen hebben we het precies over, want in het Human Gene Project kon ik hier niets over vinden.

Het zal toch niet zo zijn dat je maar wat termen bij elkaar hebt gegooid in daarmee een lekker klinkende zin en een totaal ongefundeerde bewering doet?
Want dat zou wel erg goedkoop zijn.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Jammer, maar zo is het en zo blijft het.

Sja, dat dachten de schrijvers van het OT ook...maar nee, toen kwam er zowaar een NT. Bij God kan alles, wie weet stuurt ZHij een Dochter met een HT (Hernieuwd Testament) of een Nieuwste T. 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

De mensheid loopt telkens opnieuw tegen dezelfde muur. Waarom dat gebeurt is omdat we genetisch met de slang verbonden zijn, naar mijn geloof dan. Er is iets corrupt in ons dat bespeelbaar is door duistere machten. Het is ons telkens te slim af, we mogen niet blind worden voor de duivel want diens agenda is zeer actief vandaag. Hopelijk zien we het deze keer niet te laat in.

Ik denk..dat het in de Schepping zit meegebakken. Dat het o.e.a. reden erbij hoort. (Anders had God het wel anders gedaan). En er staat ook in de Bijbel dat God het is die het goed én het kwaad schept. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid