Spring naar bijdragen

Kunnen transgenders gedoopt worden en peetouders zijn?


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de topic van Monachos over de ontslagen bisschop Strickland stuitte ik op een aantal naar mijn mening interessante onderwerpen van deze tijd zoals: kan een transgender gedoopt worden en kunnen transgenders peetouders worden?  Ter inleiding een video:

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kun jij alleen iets zeggen over onderwerpen als seksualiteit en gender?   (Over kwetsbare groepen toch, die allang de kerk ontvlucht zijn.) Daar kun je de rechtzinnige christen aan herkennen.  

Petrus verloochende Jezus 3 maal.  Toch wordt hij door Jezus niet afgewezen.   Het is nogal vreemd om te lezen dat mensen hier christenen even afserveren. De voorbeelden in het OT(volk Israël) in

Hallo Goeiemoggel, ik sta hier ambivalent in.  We dienen ieder mens te respecteren die een ander gender wenst, we mogen immers niet oordelen.  Dat gezegd hebbende zie ik transgenders als dwalende mens

3 uur geleden zei Goeiemoggel:

Gedoopt worden zal in sommige kerken wel kunnen, maar of het ook geestelijke waarde heeft in God's koninkrijk zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van hun transgender praktijken.

Zoek maar op X-Out-Loud bijvoorbeeld.

Change is possible

Persoonlijk ben ik van mening dat ieder die gedoopt wil worden gedoopt moet (kunnen) worden. Natuurlijk wel met de nodige voorlichting wat het kan betekenen als je de nieuwe mens aandoet, dat je dan van binnenuit een transformatie ondergaat. Zodat de persoon is voorbereid.  Personen die in de bijbel werden gedoopt moesten ook niet eerst aan een waslijst van voorwaarden voldoen. Er gaan geluiden rond dat de Paus het liefst ook gescheiden en hertrouwde mensen toe wil laten tot de communie. Ik vind dat een goede zaak. Er zou een stevige vernieuwingswind door de kerk heen mogen waaien. Als de kerk zich aan haar eigen regels zou houden zou vrijwel niemand onder de vijftig ter communie mogen gaan, want vrijwel iedereen onder de vijftig gebruikt een condoom of de anticonceptiepil en om ter communie  te mogen gaan moet je de gehele leer van de kerk onderschrijven. Kortom zoals het nu is is het kweken van farizeeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Flawless victory:

Persoonlijk ben ik van mening dat ieder die gedoopt wil worden gedoopt moet (kunnen) worden. Natuurlijk wel met de nodige voorlichting wat het kan betekenen als je de nieuwe mens aandoet, dat je dan van binnenuit een transformatie ondergaat. Zodat de persoon is voorbereid.  Personen die in de bijbel werden gedoopt moesten ook niet eerst aan een waslijst van voorwaarden voldoen. Er gaan geluiden rond dat de Paus het liefst ook gescheiden en hertrouwde mensen toe wil laten tot de communie. Ik vind dat een goede zaak. Er zou een stevige vernieuwingswind door de kerk heen mogen waaien. Als de kerk zich aan haar eigen regels zou houden zou vrijwel niemand onder de vijftig ter communie mogen gaan, want vrijwel iedereen onder de vijftig gebruikt een condoom of de anticonceptiepil en om ter communie  te mogen gaan moet je de gehele leer van de kerk onderschrijven. Kortom zoals het nu is is het kweken van farizeeen.

De kerk is niet alleen de roomse kerk en transgenderisme is heel wat anders dan scheiden/hertrouwen en het gebruik van voorbehoedsmiddelen.

Met zo'n redenatie mag je nergens iets van zeggen en zou iedereen die dat wil gedoopt mogen worden, bekeerd of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Goeiemoggel:

De kerk is niet alleen de roomse kerk en transgenderisme is heel wat anders dan scheiden/hertrouwen en het gebruik van voorbehoedsmiddelen.

Met zo'n redenatie mag je nergens iets van zeggen en zou iedereen die dat wil gedoopt mogen worden, bekeerd of niet.

Iemand in wie het verlangen ontstaat gedoopt te worden is reeds bekeerd. Eerder ontstaat dat verlangen niet. Die bekering hoeft niet in alles overeen te stemmen met wat jij of de kerk daarvan heeft gemaakt.  Een voorbeeld  is Jos Brink, homoseksueel en pastor.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Brink

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Goeiemoggel:

Gedoopt worden zal in sommige kerken wel kunnen, maar of het ook geestelijke waarde heeft in God's koninkrijk zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van hun transgender praktijken.

Zoek maar op X-Out-Loud bijvoorbeeld.

Change is possible

Voor elke doop of elke geloof zal nog maar eens moeten  blijken of het waarde heeft. Ook jouw geloof.  Om daarom anderen maar te gaan terechtwijzen is vrij kortzichtig.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet bij de baptisten :)

Het is een sacrament... Wat alles zou moeten zeggen.

17 uur geleden zei Flawless victory:

Persoonlijk ben ik van mening dat ieder die gedoopt wil worden gedoopt moet (kunnen) worden. Natuurlijk wel met de nodige voorlichting wat het kan betekenen als je de nieuwe mens aandoet, dat je dan van binnenuit een transformatie ondergaat. Zodat de persoon is voorbereid.  Personen die in de bijbel werden gedoopt moesten ook niet eerst aan een waslijst van voorwaarden voldoen. Er gaan geluiden rond dat de Paus het liefst ook gescheiden en hertrouwde mensen toe wil laten tot de communie. Ik vind dat een goede zaak. Er zou een stevige vernieuwingswind door de kerk heen mogen waaien. Als de kerk zich aan haar eigen regels zou houden zou vrijwel niemand onder de vijftig ter communie mogen gaan, want vrijwel iedereen onder de vijftig gebruikt een condoom of de anticonceptiepil en om ter communie  te mogen gaan moet je de gehele leer van de kerk onderschrijven. Kortom zoals het nu is is het kweken van farizeeen.

Dat werkt in 2 richtingen waar vooral 1 kamp haar diversiteit komt afdwingen.

Als kerken geen trandgenders dopen, is dat uit respect voor God en niet uit disrespect voor de transgender.

We dwingen moslims toch ook geen varkensvlees te eten om inclusief te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Goeiemoggel:

Gedoopt worden zal in sommige kerken wel kunnen, maar of het ook geestelijke waarde heeft in God's koninkrijk zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van hun transgender praktijken.

Zoek maar op X-Out-Loud bijvoorbeeld.

Change is possible

Kijk iemand die voor God speelt… dit is religie in optima forma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Goeiemoggel:

Gedoopt worden zal in sommige kerken wel kunnen, maar of het ook geestelijke waarde heeft in God's koninkrijk zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van hun transgender praktijken.

Zoek maar op X-Out-Loud bijvoorbeeld.

Change is possible

Gedoopt worden kan, maar of het ook geestelijke waarde heeft zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van het willen veroordelen van anderen.

Jezus kwam juist op voor de mensen die het moeilijk hadden.

Juist de mensen die zichzelf meer achten dan een ander werden aangesproken.

Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Ik probeer me voor te stellen dat een man een vrouw wil zijn of dat een vrouw een man wil zijn. Hierna wil deze persoon gedoopt worden? In wat? Waar wil de transgender bij horen? Bij de RKK? Bij een andere geloofsgemeenschap? Bij het Lichaam van Christus? Misschien dat ik hier dan ook mee oordeel maar ik kan het niet met elkaar rijmen. Wat betekent de doop dan?

Bedenk je dat transgenders gedoopt willen worden om dezelfde reden als elk ander mens die gedoopt wil worden.  (Ik ken er geen één die het lichaam had afgelegd.. jij wel ?) 

Ben jij gedoopt ? Waarom wel of niet ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ieder die katholiek gelooft en serieus het christelijk leven zich eigen wil maken, kan binnen de katholieke kerk gedoopt worden. Ouders kunnen ook hun kinderen laten dopen op hun geloof. Om peetouder te worden, moet je bereid zijn het katholieke geloof over te dragen op het betreffende kind, net zoals je dat als ouder belooft wanneer je je kind laat dopen. Dat houdt dus ook de katholieke kijk op de geslachten in, die alleen het mannelijk en vrouwelijk geslacht als normatief erkent. Wanneer je daarmee kunt instemmen, dan staat niets je in de weg om die eervolle taak op je te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-11-2023 om 15:49 zei Flawless victory:

Die bekering hoeft niet in alles overeen te stemmen met wat jij of de kerk daarvan heeft gemaakt.  Een voorbeeld  is Jos Brink, homoseksueel en pastor.

Nee hoor, het gaat er om wat God in de bijbel er over zegt:

1 Korinthe 6

9 Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

Op 30-11-2023 om 16:33 zei Dat beloof ik:

Voor elke doop of elke geloof zal nog maar eens moeten  blijken of het waarde heeft. Ook jouw geloof.  Om daarom anderen maar te gaan terechtwijzen is vrij kortzichtig.

 

14 uur geleden zei Breuk:

Kijk iemand die voor God speelt… dit is religie in optima forma.

 

13 uur geleden zei HJW4:

Gedoopt worden kan, maar of het ook geestelijke waarde heeft zal moeten blijken of ze zich bekeerd hebben van het willen veroordelen van anderen.

Jezus kwam juist op voor de mensen die het moeilijk hadden.

Juist de mensen die zichzelf meer achten dan een ander werden aangesproken.

Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden.

God alleen komt het oordeel toe. En in de bijbel lezen we wat God veroordeelt. En alleen als je echt je naaste liefhebt wil je hen daar ook voor waarschuwen zodat ze niet voor eeuwig verloren gaan. Zoals God ons dat in de bijbel leert:

Ezechiël 3

18Als Ik tegen de goddeloze zeg: U zult zeker sterven, en u hebt hem niet gewaarschuwd en u hebt niet gesproken om de goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen om hem in het leven te behouden: die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar Ik zal zijn bloed van uw hand eisen.

Kolossenzen 1

28Hem verkondigen wij, terwijl we ieder mens terechtwijzen, en ieder mens onderwijzen in alle wijsheid, opdat wij ieder mens volmaakt zouden stellen in Christus Jezus.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Goeiemoggel:

Nee hoor, het gaat er om wat God in de bijbel er over zegt:

1 Korinthe 6

9 Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

 

 

God alleen komt het oordeel toe. En in de bijbel lezen we wat God veroordeelt. En alleen als je echt je naaste liefhebt wil je hen daar ook voor waarschuwen zodat ze niet voor eeuwig verloren gaan. Zoals God ons dat in de bijbel leert:

Ezechiël 3

18Als Ik tegen de goddeloze zeg: U zult zeker sterven, en u hebt hem niet gewaarschuwd en u hebt niet gesproken om de goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen om hem in het leven te behouden: die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar Ik zal zijn bloed van uw hand eisen.

Kolossenzen 1

28Hem verkondigen wij, terwijl we ieder mens terechtwijzen, en ieder mens onderwijzen in alle wijsheid, opdat wij ieder mens volmaakt zouden stellen in Christus Jezus.

 

De religieuze mens die ons zijn moralisme wel even komt vertellen met zijn bijbelversjes. O hoe verheven ben jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Goeiemoggel:

Nee hoor, het gaat er om wat God in de bijbel er over zegt:

1 Korinthe 6

9 Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

 

 

Allereerst zegt God dat niet, maar het is Paulus die dat zegt.  En neem dan gelijk even 1 Korinthiërs 3:1 mee, daarin staat dat Paulus tot de vleselijken spreekt.  Tot de geestelijken spreekt Paulus dat soort dingen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Goeiemoggel:

9 Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

1) Zoals je bij 11 leest.. al ben je het geweest kun je worden schoongewassen.  Aangezien iedereen kan worden schoongewassen hoeft er geen mens verloren te gaan. 

2) Bij "dronkaards" denk ik vooral aan Noach. Het eerste wat die deed was weer een wijngaard bouwen, en zich zo lam zuipen dat ie bewusteloos viel. Dus..mwahhh..ik denk dat je het niet al te strikt moet nemen. 

3) Er staat "mannen die met mannen slapen". Kennelijk is vrouwen die met vrouwen slapen geen probleem. En..goed lezen!  Een man die met één man slaapt ook niet! Het gaat om het slapen met meer dan 1. (Er staat immers met mannen en niet met een man).  Tevens ..wat houdt slapen in ? Misschien mag je alles doen als je maar niet in slaapt valt. 

4) Hoe het ook bedoeld is: Er staat nada zip over travestie. En dáár gaat dit topic over. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Goeiemoggel:

Nee hoor, het gaat er om wat God in de bijbel er over zegt:

1 Korinthe 6

9 Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

 

 

God alleen komt het oordeel toe. En in de bijbel lezen we wat God veroordeelt. En alleen als je echt je naaste liefhebt wil je hen daar ook voor waarschuwen zodat ze niet voor eeuwig verloren gaan. Zoals God ons dat in de bijbel leert:

Ezechiël 3

18Als Ik tegen de goddeloze zeg: U zult zeker sterven, en u hebt hem niet gewaarschuwd en u hebt niet gesproken om de goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen om hem in het leven te behouden: die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar Ik zal zijn bloed van uw hand eisen.

Kolossenzen 1

28Hem verkondigen wij, terwijl we ieder mens terechtwijzen, en ieder mens onderwijzen in alle wijsheid, opdat wij ieder mens volmaakt zouden stellen in Christus Jezus.

 

Kun jij alleen iets zeggen over onderwerpen als seksualiteit en gender?  
(Over kwetsbare groepen toch, die allang de kerk ontvlucht zijn.)
Daar kun je de rechtzinnige christen aan herkennen.  

Dat de bijbel heel veel over recht en rechtvaardigheid gaat is dat jou ontgaan?
Onderwerpen als armoede, discriminatie, eenzaamheid, migratie, oorlog, haat, houd jij je daar ook meebezig?

Wat zegt Jezus als hij  terugkomt:

Mattheüs 25:35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.
36. Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Breuk:

 

Wat zegt Jezus als hij  terugkomt:

Mattheüs 25:35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.
36. Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

Yep! ❣️

 

En vergeet ook deze niet:  Topic: Romeinen; niemand gaat verloren

https://debijbel.nl/bijbel/NBV21/ROM.5/Romeinen-5

18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven. 

19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden.

 

 

Ik vroeg me wel eens af of christenen dachten dat Jezus Zichzelve voor Jan Joker of alleen voor het onbesneden zijn aan dat kruis had laten nagelen: 

Maar nee..dat was voor:   Alle zonden, van onrechtvaardigen.. voor eens en altijd  

Petrus 3:18 :

"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "

 

Kolossenzen 2:13 :

"U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen Hij ons al onze zonden kwijtschold."

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Thinkfree:

Indien er geen inkeer is mag degene niet gedoopt worden, want juist de doop symboliseert een nieuw leven.

Dat geld voor iedereen inclusief transgenders, dus geen rebellie naar God

Er staat nergens in de Bijbel dat een transgender rebelleert naar God. 

Sterker nog.. God heeft Zelf in de Bijbel zowel vrouwelijke als mannelijke kenmerken, zoals de plekken in de Bijbel waar God zichzelf vergelijkt met een moeder.  Een transgender lijkt meer op God dan welk ander mens dan ook! 

Genesis 1:26-27: God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken (…).’ God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Op grond van deze passage kun je zeggen: Als zowel een man als een vrouw evenbeeld van God zijn, is God zowel mannelijk als vrouwelijk.

 

Dat God zowel mannelijke en vrouwelijke eigenschappen heeft. Dat komt naar voren in metaforen

Denk maar aan de baarmoeder van God bv. https://www.theologie.nl/de-baarmoeder-van-god/

Ennehhh.. 

(Psalm 131:2, Jesaja 66:11-13) of met een hen (het is Jezus die dat doet, trouwens, in Lucas 13:34 en Mattheüs 23:37)  Dat komt ook naar voren in metaforen, waarin God bijvoorbeeld wordt vergeleken met een moederbeer (Hosea 13:8) of een moederarend (Exodus 19:4; Deuteronomium 32:11; Openbaringen 12:14). Een ander, onbetwistbaar vrouwelijk, beeld is dat van God als een moeder die haar kind baart. In Deuteronomium 32 wordt verteld over de zorg en de liefde waarmee God zijn volk omringde, in vers 18: U vergat de God die u gebaard heeft,..  Ook in Jesaja 42:14 wordt God met een barende vrouw vergeleken. In deze tekst wordt de aandacht gericht op de pijn van het baren: Al zo lang heb ik niets gezegd, ik heb gezwegen, me beheerst. Nu schreeuw ik het uit als een barende vrouw, ik zucht en ik zwoeg tegelijk. In Job 38:28-29 lezen we: Heeft de regen een vader? Wie brengt de dauwdruppels voort? Uit welke schoot wordt het ijs geboren, wie baart de rijp van de hemel (…)? God wordt hier omschreven als de vader van de regen en de dauw en als de moeder van het ijs en de rijp.

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Petra.:

Er staat nergens in de Bijbel dat een transgender rebelleert naar God. 

Dat hoeft er ook niet specifiek in te staan, wat er wel staat, is dat God ons schiep als man en vrouw.

Ik ben als man ter wereld gekomen, als ik nu zeg ik voel mij geen man maar een kat en ga alles in het werk stellen om dat te worden.

Zondig ik tegen God, en zijn scheppingsorde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat hoeft er ook niet specifiek in te staan, wat er wel staat, is dat God ons schiep als man en vrouw.

Idd. mannelijk én vrouwelijk als evenbeeld van God. Die dus beide in zich draagt. 

Zie ook de voorbeelden in mijn vorige post. Transgenders rebelleren niet maar lijken meer op God dan wiedanook! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De rest van je epistel heeft niets met een biologische verandering of in ieder geval het proberen daarvan  van doen.

3 minuten geleden zei Petra.:

Idd. mannelijk én vrouwelijk als evenbeeld van God. Die dus beide in zich draagt. 

Zie ook de voorbeelden in mijn vorige post. Transgenders rebelleren niet maar lijken meer op God dan wiedanook! 

Man en vrouw zijn beiden geschapen door God, hij zette jou en mij met een reden op de wereld met het geslacht door hem gegeven.

Daar tegen in gaan is rebbelie.

Je laaste punt slaat helemaal nergens op.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Daar tegen in gaan is rebbelie.

IDD!!! Er zijn mensen die op de wereld zijn gezet met een non-binair geslacht of beide geslachten of een mentaal geslacht...etc. Die zijn zo geschapen en op de wereld gezet met een reden. Daar tegen ingaan is rebellie !

13 minuten geleden zei Thinkfree:

Je laaste punt slaat helemaal nergens op.

God heeft Zelf in de Bijbel zowel vrouwelijke als mannelijke kenmerken, zoals de plekken in de Bijbel waar God zichzelf vergelijkt met een moeder.  Een transgender lijkt meer op God dan welk ander mens dan ook! 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

IDD!!! Er zijn mensen die op de wereld zijn gezet met een non-binair geslacht of beide geslachten.  Daartegeningaan is rebellie !

Nee dat zijn ze niet, we hebben al geconstateert in de bijbel dat God ons schiep als man en vrouw.

Dat zijn twee geslachten, alle onzin daarbuiten komt van de gevolgen van de zonde en demonen. 

 

6 minuten geleden zei Petra.:

God heeft Zelf in de Bijbel zowel vrouwelijke als mannelijke kenmerken, zoals de plekken in de Bijbel waar God zichzelf vergelijkt met een moeder.  Een transgender lijkt meer op God dan welk ander mens dan ook! 

Ja en?

Ik ben ook zo sluw als een vos- dat maakt mij nog geen vos.

Ik ben ook zo sterk als een beer-,dat maakt mij nog geen beer.

Ik ontferm mij ook over mijn kinderen als mijn vrouw- dat maakt mij nog geen vrouw.

Metaforisch spreken noemen we dat.

Een transgender is in de war, God is geen God van wanorde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee dat zijn ze niet, we hebben al geconstateert in de bijbel dat God ons schiep als man en vrouw.

https://historiek.net/de-eerste-androgyne-mens-volgens-genesis-plato/139229/

God vormde de mens uit adamah (aarde). De Hebreeuwse term adam is collectief. In het eerste scheppingsverhaal staat dus dat God de mens (enkelvoud) naar Zijn beeld schept, mannelijk en vrouwelijk. Oorspronkelijk is de mens bijgevolg androgyn, al wordt dat zelden of nooit zo in de kunst afgebeeld.

‘Toen de Eeuwige Adam schiep, schiep Hij hem met twee gezichten. Daarna splitste Hij hem en maakte hem met twee kanten’

Op dat androgyne aspect van de eerste mens wordt uitvoerig ingegaan in Genesis Raba, een vijfde-eeuwse midrasjverzameling met commentaren op het boek Genesis. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Androgynos

.. the idea of the androgynos is brought up in Genesis Rabbah, a Jewish commentary on the Bible written sometime between 300CE and 500CE. The commentator asserts that Adam, in the story of Creation, was created by God as an androgynos. It continues to say that later, when Eve was fashioned from his rib, God separated out the sexes, assigning Adam as male and Eve as female.[5] While there are commentators who disagree with this approach of Genesis Rabbah, the explanation has become a well-known and respected theory within Jewish Biblical interpretation. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid