Spring naar bijdragen

Een heilig leven


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Barnabas:

De hoofdmsn en de Kananese vrouw werden dus christenen. Jij looft deze mensen en bevestigd daarmee dat het goed is Christus aan te nemen. Tenslotte werd de knecht van de hoofdman genezen door zijn geloof in Christus. Dat is christelijk. Ook de Kananese vrouw bracht Hem hulde en door haar geloof werd haar dochter genezen. Dat is christelijk. Ook Petrus handelde naar het woord van Christus toen hij uit de boot stapte op het bevel van Jezus en een wonder verrichtte door over het water te lopen. Nadat hij door Jezus aangesteld was maakte hij zich nuttig door zelf een kreupele man te genezen in de naam van Jezus. Handelingen: 3;1-8:

"Petrus nu en Johannes gingen samen naar de tempel tijdens het uur van het gebed, het negende uur. En een man die vanaf de moederschoot kreupel was, werd daarheen gedragen. Men zette hem dagelijks bij de tempelpoort die de Schone genoemd wordt, om een liefdegave te vragen aan hen die de tempel binnengingen. Toen hij Petrus en Johannes zag op het moment dat zij de tempel zouden binnengaan, vroeg hij of hij een liefdegave mocht ontvangen. En Petrus keek hem met Johannes doordringend aan en zei: Kijk ons aan! En hij hield de ogen op hen gericht, omdat hij verwachtte iets van hen te ontvangen. Petrus zei echter: Zilver en goud heb ik niet, maar wat ik heb, dat geef ik u: in de Naam van Jezus Christus de Nazarener, sta op en ga lopen! En hij greep hem bij de rechterhand en richtte hem op, en onmiddellijk werden zijn voeten en enkels vast. En met een sprong stond hij overeind en liep rond, en hij ging met hen de tempel in, lopend en springend en God lovend."

Petrus was een christen waarvan een deel van zijn leven beschreven staat. De bijbel is een eerlijk en open boek en beschrijft hoe mensen het plan van God missen (zondigen) waardoor zij afhankelijk worden van de genade van God. De bijbel beschijft hen die zich daarbij tot God keren en hen die zich van Hem afkeren. Petrus echter was één van hen die zich ondanks zijn fouten naar Hem toekeerde en gezalfd werd door de Heilige Geest wardoor hij krachten van genezing kon werken waardoor de kreupele man zijn loopvermogen terugkreeg. De rechtvardige valt vele malen maar staat steeds weer op. Het gaat dus niet om fouten maken en deze fouten te boek stellen.

Nu open ik jouw ogen ten aanzien van christenen. Wil jij  mijn woord aannemen?

Er staat niet de dat de hoofdman en de Kananese vrouw overgingen naar het christendom (een variant van het jodendom, die er toen nog niet was). Het zijn gewoon heidenen. Ze zijn echter geïnspireerd door Jezus, maar juist Jezus wijst op hun geloof (en daden). Dat maakt het onderscheid.

Jezus zegt niet, dat ze in zijn dood en opstanding moeten gaan geloven en dan gered zijn (in de hemel komen), nee Jezus luistert wat ze te vertellen hebben en benoemt hun grote (!) geloof. De schrijver legt de verbinding tussen deze mensen en Jezus.

Ja dan kunnen we met ons standaard christelijke verhaal komen, maar hier staat dat niet. (Nu zeg ik niet dat dit het christelijke verhaal onderuit haalt, wij halen eerder met ons beperkte blik het christelijk verhaal onderuit.)

Want staat deze zelfde hoofdman (volgens de schrijvers Marcus, Mattheus en Lucas) ook bij de kruisiging?

Markus 15:39 En de hoofdman over honderd die daarbij stond, tegenover Hem, en zag dat Hij zo roepend de geest gegeven had, zei: Werkelijk, deze Mens was Gods Zoon!

Mattheüs 27:54 En toen de hoofdman over honderd en zij die met hem Jezus bewaakten, de aardbeving zagen en de dingen die gebeurden, werden zij erg bevreesd en zeiden: Werkelijk, Dit was Gods Zoon!

Lukas 23:47 Toen de hoofdman over honderd zag wat er gebeurd was, verheerlijkte hij God en zei: Werkelijk, deze Mens was rechtvaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je over politiek wilt praten kun je daar beter een aparte draad voor maken. Ik denk niet dat deze draad daarvoor bedoeld is. Het leidt af en schept verdeeldheid. Ik ben ook geïnteresseerd in wat e

Ieder mens is gemaakt om boos te kunnen zijn. Het woord neus (af) in de bijbel betekent ook "woede". De kunst is daarbij om niet te zondigen. Maar aan de andere kant levert het niet boos worden onrech

De betekenis van "heilig" is "apart gezet". Afgezonderd van het profane dus. 

8 minuten geleden zei Petra.:

Volg goed onderwijs en word wijzer. Sta op en loopt. 😀

Jullie hebben je weer heel netjes gedragen tegenover ene nieuw lid.

Zojuist zei Breuk:

Er staat niet de dat de hoofdman en de Kananese vrouw overgingen naar het christendom (een variant van het jodendom, die er toen nog niet was). Het zijn gewoon heidenen. Ze zijn echter geïnspireerd door Jezus, maar juist Jezus wijst op hun geloof (en daden). Dat maakt het onderscheid.

Jezus zegt niet, dat ze in zijn dood en opstanding moeten gaan geloven en dan gered zijn (in de hemel komen), nee Jezus luistert wat ze te vertellen hebben en benoemt hun grote (!) geloof. De schrijver legt de verbinding tussen deze mensen en Jezus.

Ja dan kunnen we met ons standaard christelijke verhaal komen, maar hier staat dat niet. (Nu zeg ik niet dat dit het christelijke verhaal onderuit haalt, wij halen eerder met ons beperkte blik het christelijk verhaal onderuit.)

Want staat deze zelfde hoofdman (volgens de schrijvers Marcus, Mattheus en Lucas) ook bij de kruisiging?

Markus 15:39 En de hoofdman over honderd die daarbij stond, tegenover Hem, en zag dat Hij zo roepend de geest gegeven had, zei: Werkelijk, deze Mens was Gods Zoon!

Mattheüs 27:54 En toen de hoofdman over honderd en zij die met hem Jezus bewaakten, de aardbeving zagen en de dingen die gebeurden, werden zij erg bevreesd en zeiden: Werkelijk, Dit was Gods Zoon!

Lukas 23:47 Toen de hoofdman over honderd zag wat er gebeurd was, verheerlijkte hij God en zei: Werkelijk, deze Mens was rechtvaardig.

Ik zeg toch dat je niet ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

Nu verdraai je de boel echt. Deze tekst is ontleend aan Romeinen 2 waarin Paulus aan de Romeinen schrijft. De tekst die je schrijft is niet afkomstig van Paulus want hij spreekt over "zie, u wordt Jood genoemd" vers 17 en vers 28: "want niet hij is Joods die het in het openbaar is." Hij spreekt van Joden en niet van christenen. Dus de besnijdenis heeft geen nut tenzij  men de wet houdt. Daarom spreekt het NT over de heidenen opdat zij door het geloof in Christus behouden blijven. De prominente rol wordt vervuld door hen die hun leven wagen en er op uittrekken om de boodschap van het heil voor hun redding ten eeuwoge leven te brengen zoals Paulus die veel lijdt omwille van hun redding en Petrus die vanwege zijn geloofsverkondiging uiteindelijk gekruisigd wordt. Dus onderwijs uzelf (vers 21) en wordt wijs.

Er staat toch Paulus 2.0. We leven inmiddels 20 eeuwen verder. De christenen hebben de boel van de Joden overgenomen. En dan als Paulus (2.0) nu een brief moet schrijven, dan herhaalt hij de exacte woorden van de Romeinenbrief, of zal hij de christenen die zich op hun doop (vaak de kinderdoop) beroepen en hun wetticisme etaleren niet een nieuwe post/blog/tweet schrijven, die dezelfde strekking heeft als de Romeinenbrief uit de eerste eeuw?

Jullie beroepen je op de wet maar houden die zelf niet? En ja hij zal vermoedelijk ook een stuk wijden aan de niet-christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Breuk:

Er staat toch Paulus 2.0. We leven inmiddels 20 eeuwen verder. De christenen hebben de boel van de Joden overgenomen. En dan als Paulus (2.0) nu een brief moet schrijven, dan herhaalt hij de exacte woorden van de Romeinenbrief, of zal hij de christenen die zich op hun doop (vaak de kinderdoop) beroepen en hun wetticisme etaleren niet een nieuwe post/blog/tweet schrijven, die dezelfde strekking heeft als de Romeinenbrief uit de eerste eeuw?

Jullie beroepen je op de wet maar houden die zelf niet? En ja hij zal vermoedelijk ook een stuk wijden aan de niet-christenen.

Excuusjes.

 

Op 18-8-2023 om 20:15 zei Breuk:

Jezus oordeelt de veroordelende mens en spreekt de veroordeelde mens vrij.

Mattheüs 12;39-42: "Maar Hij antwoordde en zei tegen hen: Een verdorven en overspelig geslacht verlangt een teken, maar het zal geen teken gegeven worden dan het teken van Jona, de profeet. Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van de grote vis was, zo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten in het hart van de aarde zijn. De mannen van Ninevé zullen opstaan in het oordeel samen met dit geslacht en zullen het veroordelen, want zij hebben zich bekeerd op de prediking van Jona; en zie, meer dan Jona is hier! De koningin van het Zuiden zal opstaan in het oordeel samen met dit geslacht en het veroordelen, want zij is gekomen van de einden van de aarde om de wijsheid van Salomo te horen; en zie, meer dan Salomo is hier!"

25 minuten geleden zei Breuk:

bla  bla

Het hheft geen zin jou te onderwijzen omdat je het toch tegen gaat spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Willempie:

Als ik personen veroordeel dan word ik graag gecorrigeerd want dat is niet goed.  Maar ik zie juist jou en anderen voortdurend oordelen over politici die in jullie ogen slecht zijn.

Naar mijn weten heb ik nooit over slechte mensen gesproken, maar enkel over slechte daden die mensen doen. Wat president Poetin nu in Oekraïne doet is naar mijn idee over het algemeen genomen slecht, maar over zijn hart kan ik niet oordelen en ik besef me dat er altijd belangrijke nuances zijn in een oorlog die ik niet ken.
Daarnaast is het ook niet de bedoeling om algemene oordelen over bevolkingsgroepen te geven, dus ook niet over politici in het algemeen. Want daarmee kleur je al iemands beeld over de eerstvolgende politicus, voordat diegene de politicus leert kennen. Diegene zal dan de politicus al iets moeilijker het voordeel van de twijfel kunnen geven.

Citaat

Als ik stel dat je niet moet verwachten dat politici heiligen zijn, en vooral al niet in een seculiere maatschappij, dan heeft dat nu juist niet met oordelen te maken zoals jij concludeert. Dat het politieke ambt intrinsiek zondig zou zijn heb je mij niet zien beweren. Wat ik wel beweer is dat politiek niet de beste mensen aantrekt, uitzonderingen daargelaten. Politiek is een smerig spel en integere politici hebben het zwaar te verduren als ze het spelletje niet meespelen.  

Je kan echter van níémand heiligheid verwachten, omdat heiligheid een genade van God is. Dat speciaal bij politici vermelden geeft wel (onbewust) een extra oordeel over hen, alsof die stelling in het bijzonder voor hen geldt. Wellicht zeg je niet letterlijk dat politiek intrinsiek zondig is, maar als je zegt dat politiek een smerig spel is, gecombineerd met een extra stelling omtrent hun mate van heiligheid, dan maakt het voor mensen die je woorden serieus nemen natuurlijk wel een stuk moeilijker om zonder oordeel over en met politici te spreken.

Stel dat ik zou beweren dat politici rechtschapen, oprechte en heilige mensen zijn. Dan zou je dat net zo veel moeten zeggen als wanneer ik zou beweren dat politici corrupte, hypocriete en zondige mensen zijn. Wanneer de ene bewering je tegenstaat en de andere je bevalt, dan houd je dus al een oordeel aan over politici. Beide beweringen zijn immers waar noch onwaar, omdat politici zowel het een als het ander kunnen zijn en niet zelden tegelijkertijd. Net zoals jijzelf en de bevolkingsgroepen waartoe jij behoort niet in zulke eenvoudige stellingen zijn samen te vatten.

Bedenk wel dat God heiligen wil en geen boze brievenschrijvers. Alles wat je schrijft of zegt moet mensen stimuleren om betere mensen te worden met Gods hulp, niet om boos op andere mensen en gemeenschappen te worden. Daar zul je heus niet altijd in slagen, net zoals ik dat ook niet altijd doe, maar een goed begin is om ook algemene oordelen over mensen, gemeenschappen en bevolkingsgroepen geheel thuis te laten. Alleen over daden kun je oordelen en dan nog met veel voorzichtigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Breuk:

Er staat toch Paulus 2.0. We leven inmiddels 20 eeuwen verder. De christenen hebben de boel van de Joden overgenomen. En dan als Paulus (2.0) nu een brief moet schrijven, dan herhaalt hij de exacte woorden van de Romeinenbrief, of zal hij de christenen die zich op hun doop (vaak de kinderdoop) beroepen en hun wetticisme etaleren niet een nieuwe post/blog/tweet schrijven, die dezelfde strekking heeft als de Romeinenbrief uit de eerste eeuw?

Jullie beroepen je op de wet maar houden die zelf niet? En ja hij zal vermoedelijk ook een stuk wijden aan de niet-christenen.

Dus jij keurt het vermoorden van christenen goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als Paulus 2.0 te keer gaat tegen christenen met hun leerstellingen en hoogmoed, ja dan heeft hij het ook tegen mij.

Overigens (Barth): we moeten de toorn van God over de ongerechtheid, niet zien als iets dat in strijd is met zijn liefde voor ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Petra.:

Zoveel mensen niet. Op dit forum bv Sjako en Hermanos niet. Misschien nog meer hoor, maar die schieten me nu ff te binnen. En nu? Zijn het nu geen broeders? 

98,5% van de christenen geloven in de triniteit. Mormonen, JG's en een aantal individuen niet. Maar voor de rest is daar grote overeenstemming over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

8 minuten geleden zei GaitJ:

98,5% van de christenen geloven in de triniteit. Mormonen, JG's en een aantal individuen niet. Maar voor de rest is daar grote overeenstemming over.

Yep.  

Maar de vraag was wie, en niet wie van de christenen. 

Het antwoord op de vraag wie is zoveel mensen. Wie van de christenen is een minderheid. Maar toch...ik noem er op dit forum al twee. Oh en Antoon die is ook JG. Dat maakt drie.  En nu?

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Petra.:

Zoveel mensen niet. Op dit forum bv Sjako en Hermanos niet. Misschien nog meer hoor, maar die schieten me nu ff te binnen. En nu? Zijn het nu geen broeders? 

Tuurlijk wel, maar kijk die dienst even?

Het doet uit de doeken hoe de Heilige Geest een Persoon van de triniteit is. Jezus zegt vlak voor Hij opgenomen werd dat Hij ons den Trooster (HG) nalaat en Die ons zal bijstaan en begeleiden naar de Waarheid.

De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn een essentieel element in ons geloof waarvan je niet 1 kan verloochenen. Het eerste dat de HG doet is van Jezus Christus getuigen. Iedere andere geest die dat niet doet is niet van Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Petra.:

 

Yep.  

Maar de vraag was wie, en niet wie van de christenen. 

Het antwoord op de vraag wie is zoveel mensen. Wie van de christenen is een minderheid. Maar toch...ik noem er op dit forum al twee. Oh en Antoon die is ook JG. Dat maakt drie.  En nu?

Indien je nu gelooft dat God in Jezus mens is geworden (incarnatie), i.p.v. dat Jezus als een soort goddelijk persoon rondloopt, waar val je dan onder?

Maar ik sluit me aan hoor bij het hele pakket: drie-eenheid, tweenaturen etc. etc., maar neem de verhalen in de bijbel niet allemaal historisch en letterlijk. Voor sommigen (orthodox of atheïst) vervalt dan de betekenis, voor mij echter juist niet.

 

Welke dingen die Jezus deed, konden de apostelen niet?

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het zelf niet de volle 100% met die dienst eens. Maar Charles Stanley is er wel bonk op wanneer hij over de functie en werking van de HG preekt. Het eerste dat de HG doet is u tot de nieuwe mens richten en u overtuigen van uw zondes. Waarna berouw en echte bekering kan volgen. Niemand is heilig, maar met zicht op het heilige komt wel de schaamte van onze ware aard die zich dan wedergeboren laat worden in de nieuwe mens, Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben het zelf niet de volle 100% met die dienst eens. Maar Charles Stanley is er wel bonk op wanneer hij over de functie en werking van de HG preekt. Het eerste dat de HG doet is u tot de nieuwe mens richten en u overtuigen van uw zondes. Waarna berouw en echte bekering kan volgen. Niemand is heilig, maar met zicht op het heilige komt wel de schaamte van onze ware aard die zich dan wedergeboren laat worden in de nieuwe mens, Jezus Christus.

De theorie is bij velen bekend, de praktijk is een andere categorie. Goedkope genade zo zal Bonhoeffer in de vorige eeuw er over gaan schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

De theorie is bij velen bekend, de praktijk is een andere categorie. Goedkope genade zo zal Bonhoeffer in de vorige eeuw er over gaan schrijven.

Goedkope genade? Het gaat over de Heilige Geest die u tot bekering brengt dmv begeleiding.

Johannes 14:5 Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Johannes  16:7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden. 8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel: 9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien; 11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

Johannes 16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Petra.:

 

Yep.  

Maar de vraag was wie, en niet wie van de christenen. 

Het antwoord op de vraag wie is zoveel mensen. Wie van de christenen is een minderheid. Maar toch...ik noem er op dit forum al twee. Oh en Antoon die is ook JG. Dat maakt drie.  En nu?

Oké. Dan even afwachten wie Funadmenteel zijn broeders noemt.

Christenen noemen over het algemeen niet-christenen geen broeders.

Daar was mijn reactie op gebaseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Breuk:

Indien je nu gelooft dat God in Jezus mens is geworden (incarnatie), i.p.v. dat Jezus als een soort goddelijk persoon rondloopt, waar val je dan onder?

Volgens mij zien JG en Hermanos God en Jezus als twee verschillende entiteiten. Jezus is niet hetzelfde als of gelijk aan God. Dat is denk ik toch weer anders dan wat jij schrijft. 

 

15 minuten geleden zei Breuk:

Maar ik sluit me aan hoor bij het hele pakket: drie-eenheid, tweenaturen etc. etc., maar neem de verhalen in de bijbel niet allemaal historisch en letterlijk. Voor sommigen (orthodox of atheïst) vervalt dan de betekenis, voor mij echter juist niet.

Jij sluit je aan. Anderen niet. Joden niet, moslims niet, sommige christenen niet. En dan noem ik alleen nog maar de abrahamistische gelovigen. 

 

15 minuten geleden zei Breuk:

Welke dingen die Jezus deed, konden de apostelen niet?

Uit de dood opstaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tuurlijk wel, maar kijk die dienst even?

Ik zie iedereen als broeder en zuster. Zelfs in de zondaar zie ik principaliteiten die ik veroordeel zonder de mens aan te vallen of te beledigen.

 

7 minuten geleden zei GaitJ:

Oké. Dan even afwachten wie Funadmenteel zijn broeders noemt.

Dus? Zie bovenstaand.

Laten we ook stoppen met andere leden analyseren en viseren, maar de Bijbel als handboek aanwijzen in plaats van onszelf of google.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Robert Frans:

Naar mijn weten heb ik nooit over slechte mensen gesproken, maar enkel over slechte daden die mensen doen.

Is dat in wezen niet hetzelfde? Vooral als je steeds dezelfde namen noemt? Ik vraag dit ook aan mezelf hoor. Trump doet slechte dingen. Poetin doet slechte dingen. Baudet doet slechte dingen. Anderen zien dan juist weer andere mensen die slechte dingen doen. Ik zie bijvoorbeeld onze eigen regering slechte dingen doen.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tuurlijk wel, maar kijk die dienst even?

Het doet uit de doeken hoe de Heilige Geest een Persoon van de triniteit is. Jezus zegt vlak voor Hij opgenomen werd dat Hij ons den Trooster (HG) nalaat en Die ons zal bijstaan en begeleiden naar de Waarheid.

De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn een essentieel element in ons geloof waarvan je niet 1 kan verloochenen. Het eerste dat de HG doet is van Jezus Christus getuigen. Iedere andere geest die dat niet doet is niet van Hem.

Drie kwartier!!! Duurt die dienst. Gaat ie ook schreeuwen over wie er dood moeten? 

Ik heb het proefschrift over de triniteit van predikant en destijds theoloog des vaderlands Almatine Leenee gelezen. Waar ze later een boek mee heeft geschreven. "Samen dansen in de kerk. Als mannen en vrouwen op God lijken".  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Volgens mij zien JG en Hermanos God en Jezus als twee verschillende entiteiten. Jezus is niet hetzelfde als of gelijk aan God. Dat is denk ik toch weer anders dan wat jij schrijft. 

 

Jij sluit je aan. Anderen niet. Joden niet, moslims niet, sommige christenen niet. En dan noem ik alleen nog maar de abrahamistische gelovigen. 

 

Uit de dood opstaan? 

Petra toch!

Op de vierde dag (1 dag na de derde dag van Jezus) staat Lazarus op uit de dood.

Het dochtertje Talitha werd als meisje uit de dood opgewekt. En deze jongen:
Handelingen 20:12 En zij brachten de jongen levend mee en werden bovenmate vertroost. Tabitha: Handelingen 9:41 En hij gaf haar de hand en hielp haar opstaan. Hij riep de heiligen en de weduwen en plaatste haar levend voor hen.

Mattheüs 27:52 ook werden de graven geopend en veel lichamen van heiligen die ontslapen waren, werden opgewekt;

Dit is de kern van de verkondiging, dat mensen in navolging van Jezus uit de dood opstaan. Romeinen 6:5 Want als wij met Hem één plant zijn geworden, gelijkgemaakt aan Hem in Zijn dood, dan zullen wij ook aan Hem gelijk zijn in Zijn opstanding.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Petra.:

Drie kwartier!!! Duurt die dienst. Gaat ie ook schreeuwen over wie er dood moeten? 

Ik heb het proefschrift over de triniteit van predikant en destijds theoloog des vaderlands Almatine Leenee gelezen. Waar ze later een boek mee heeft geschreven. "Samen dansen in de kerk. Als mannen en vrouwen op God lijken".  

Ja Petra een dienst duurt geen paar minuten he? En Charles Stanley was de rust zelve. Hield zich ook niet met wereldse zaken bezig. Hij is het omgekeerde van Charles Lawson, doch ook baptist. :)

De essentie is op zich niet alleen de triniteit maar de werking ervan. We lezen toch in Johannes 16 dat Christus de Heilige Geest zal sturen en dan in handelingen 2 dat de apostelen de Heilige Geest ontvangen (Pinksteren).

We zijn allemaal van die simpele zaken weg geleid door ons op wereldse zaken te richten. Als een dienst van 3 kwartier geen ruimte meer vindt in uw weekplan... Je kan dat op de achtergrond in de badkamer ook spelen he 😛

@Petra.

Vergeet trouwens niet dat ik intussen naar uren materiaal van u luisterde maar je zelfs aan films van 5min van mij voorbij gaat. De Bijbel is het ultieme laatste woord; toen, nu, altijd.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Robert Frans:

Daarnaast is het ook niet de bedoeling om algemene oordelen over bevolkingsgroepen te geven, dus ook niet over politici in het algemeen. Want daarmee kleur je al iemands beeld over de eerstvolgende politicus, voordat diegene de politicus leert kennen. Diegene zal dan de politicus al iets moeilijker het voordeel van de twijfel kunnen geven.

In mijn hart hoop ik dat je gelijk hebt en dat het minder erg is dan ik denk. We wachten de verkiezingen maar af, als die er nog komen. Veel politici verlaten het (zinkende?) schip. De nieuwe kandidaten geven me eerlijk gezegd niet veel hoop maar ik zou alleen maar blij zijn als ik me mocht vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid