Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei GaitJ:

Ik heb een stukje gekeken en had een gevoel dat jij ook heb wel eens hebt: zum Kotsen. Ja het is een theorie, een walgelijke theorie.

Je geeft dus toe mensen uit te schelden, en dat ontkende je elke keer. Je legt nu uit dat je terecht loopt te schelden. 

Dat boek geeft dan een theorie aan. 

Hoe jij reageert is niet christelijk en onbijbels. Je laat de liefde lopen, want je stelt je eigen oordelen boven de bijbel. Je volgt de bijbel dus niet en erkent daarmee de bijbel niet als autoriteit. 

De dienst geeft aan dat ze niet de gemeenschap veroordelen maar de principaliteiten daarachter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De dienst geeft aan dat ze niet de gemeenschap veroordelen maar de principaliteiten daarachter.

Dat er principialiteiten achter zitten is een theorie........waar jij maar al te graag in gelooft.

En daarmee wordt een hele gemeenschap weggezet als beheerst door demonen.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Dat er principialiteiten achter zitten is een theorie........waar jij maar al te graag in gelooft.

En daarmee wordt een hele gemeenschap weggezet als beheerst door demonen.

En dat geloof daarin heet godsdienstvrijheid. Dus diversiteit is niet 1 narratief over iedereen hetzelfde uitvoeren, maar elkaars narratief respecteren en onze zaken privé beleven of binnen de eigen gemeenschap.

Dat er in Amerika drag queens kinderen over anale seks leren is toch een kritiek punt voorbij ? Shows opvoeren onder "it's not gonna lick itself."

Als ge daar liefdevol aan capituleert, ben ik vereerd niets van dat concept liefde te begrijpen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat geloof daarin heet godsdienstvrijheid. Dus diversiteit is niet 1 narratief over iedereen hetzelfde uitvoeren, maar elkaars narratief respecteren en onze zaken privé beleven of binnen de eigen gemeenschap.

Dat er in Amerika drag queens kinderen over anale seks leren is toch een kritiek punt voorbij ? Shows opvoeren onder "it's not gonna lick itself."

Als ge daar liefdevol aan capituleert, ben ik vereerd niets van dat concept liefde te begrijpen. :D

Jij respecteert op geen enkele wijze het narratief van anderen. Je hebt geen behoefte de zaken prive te beleven anders zat je niet op dit forum. Je wilt dat anderen het allemaal thuis houden, zodat jouw narratief als enige vrijelijk verspreid kan worden. 

 

Als ouders hun kinderen naar zo'n show meenemen is dat de godsdienstvrijheid van die mensen.

Je snapt inderdaad niets van liefde, alleen tollenaarsgedrag: liefhebben wie jou liefhebben.

Neem anders Lucas 18 vers 10-14

10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.

11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!

14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Je gedag lijkt duidelijk op dat van de Farizeeer. En wie zichzelf verhoogt........

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei GaitJ:

Jij respecteert op geen enkele wijze het narratief van anderen. Je hebt geen behoefte de zaken prive te beleven anders zat je niet op dit forum. Je wilt dat anderen het allemaal thuis houden, zodat jouw narratief als enige vrijelijk verspreid kan worden. 

 

Als ouders hun kinderen naar zo'n show meenemen is dat de godsdienstvrijheid van die mensen.

Je snapt inderdaad niets van liefde, alleen tollenaarsgedrag: liefhebben wie jou liefhebben.

Neem anders Lucas 18 vers 10-14

10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.

11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!

14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Je gedag lijkt duidelijk op dat van de Farizeeer. En wie zichzelf verhoogt........

Mijn mening is mijn mening en ik heb alleen mijn positie laten zien in relatie tot aangaande materie. Ik heb andere visies bekeken, gelezen, ontleed en bekeken ... Iedereen is vrij te geloven wat ze willen, zo ook ik. Als je je beledigt voelt omdat gemeenschappen duistere principaliteiten aan het werk zien; is dat uw goed recht. Maar je gaat mij echt niet van mening doen veranderen hoor. 

De basis waarop genitale mutilatie nu plaatsvindt is pseudowetenschap, puberteitblokkers en sekshormonen zijn schadelijk, er zijn maar 2 genders, van mij mag iedereen zo homo of trans zijn als ze willen; maar seksualiteit is iets privé en behoeft geen massa projectie waarvan we maar 1 gemeenschap onder massa aandacht brengen. Terwijl de traditionele normen en waarden bespotten en bespuwen. Respect komt van 2 kanten he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn mening is mijn mening en ik heb alleen mijn positie laten zien in relatie tot aangaande materie.

Je hebt volledig recht op je mening en je mag die vrijelijk uitdragen. Geen probleem. Dat je "alleen mijn positie" laat zien is aantoonbaar incorrect. Je valt constant anderen aan. Als je echt in diversiteit zou denken zou je de andere mening respecteren, maar je denkt dus niet inclusief.

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iedereen is vrij te geloven wat ze willen, zo ook ik. Als je je beledigt voelt omdat gemeenschappen duistere principaliteiten aan het werk zien; is dat uw goed recht. Maar je gaat mij echt niet van mening doen veranderen hoor. 

Als iedereen vrij is om te geloven hoef jij ze niet uit te schelden. Ik heb geen enkele illusie dat jij je mening verandert, ik constateer alleen dat je gedrag volstrekt onbijbels is. En dat je je eigen oordelen belangrijker acht dan de woorden van Jezus en daarmee jij de bijbel niet als autoriteit erkent in je leven.  Je gebruikt elke keer grote woorden naar anderen dat de bijbel de autoriteit is en niet de wereld. Vervolgens blijk je zelf de wereld te volgen en niet de bijbel.

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

maar seksualiteit is iets privé en behoeft geen massa projectie waarvan we maar 1 gemeenschap onder massa aandacht brengen. Terwijl de traditionele normen en waarden bespotten en bespuwen. Respect komt van 2 kanten he.

Ik heb respect voor beide kanten, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Bij jou zie ik slechts respect voor 1 kant. Seksualiteit is prive, tenzij het de christelijke visie is, dan moet die vrijelijk onderwezen moeten kunnen worden. Als iemand jouw normen en waarden bespuwd, zul jij mijn steun hebben. Die normen en waarden zijn het waard om gerespecteerd te worden, Net zoals jij niet de normen en waarden van anderen moet bespugen.

Volgens de bijbel: behandel anderen zoals jij ook door anderen behandeld wilt worden.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Je hebt volledig recht op je mening en je mag die vrijelijk uitdragen. Geen probleem. Dat je "alleen mijn positie" laat zien is aantoonbaar incorrect. Je valt constant anderen aan. Als je echt in diversiteit zou denken zou je de andere mening respecteren, maar je denkt dus niet inclusief.

Als iedereen vrij is om te geloven hoef jij ze niet uit te schelden. Ik heb geen enkele illusie dat jij je mening verandert, ik constateer alleen dat je gedrag volstrekt onbijbels is. En dat je je eigen oordelen belangrijker acht dan de woorden van Jezus en daarmee jij de bijbel niet als autoriteit erkent in je leven.  Je gebruikt elke keer grote woorden naar anderen dat de bijbel de autoriteit is en niet de wereld. Vervolgens blijk je zelf de wereld te volgen en niet de bijbel.

Ik heb respect voor beide kanten, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Bij jou zie ik slechts respect voor 1 kant. Seksualiteit is prive, tenzij het de christelijke visie is, dan moet die vrijelijk onderwezen moeten kunnen worden. Als iemand jouw normen en waarden bespuwd, zul jij mijn steun hebben. Die normen en waarden zijn het waard om gerespecteerd te worden, Net zoals jij niet de normen en waarden van anderen moet bespugen.

Volgens de bijbel: behandel anderen zoals jij ook door anderen behandeld wilt worden.

Ik val niemand aan imo? Maar ik zal er eens over nadenken wat je daarmee kan bedoelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei GaitJ:

Ik heb het stuk (gelukkig kort) doorgelezen en ik vind dat een lastige discussie en ben niet voldoden thuis in de materie of het onderscheid tussen man en vrouw cultureel bepaald is en niet biologisch. Ik zie duidelijke biologische verschillen, maar ja.......wie ben ik

Ik heb expres een apart topic daarvoor gemaakt. 

Daar ook uitleg over de verscheidene geslachten en genders in de Talmoed en de verscheidene biologische mogeljjkheden. We worden namelijk niet allemaal 100% in 1 van de 2 v/m geslachten geboren.  Er zijn enorm veel gradaties, in genen en hormonen. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

De dienst geeft aan dat ze niet de gemeenschap veroordelen maar de principaliteiten daarachter.

Stel je nou eens voor..

Dat wij (de maatschappij, en de artsen) allemaal tegen jou zeggen dat je vanaf nu een vrouw bent. 

Je moet je zo kleden, zo uiten, zo gaan voelen. Etc. 

Je moet ook mannen aantrekkelijk vinden en geen draad voelen, zelfs als de mooiste vrouw voorbijloopt. Al springt ze naakt op je schoot..het doet je niks...want je voelt dat niet zo, je valt nu eenmaal op mannen. 

Denk je dat je dat voor elkaar kunt krijgen ?

 

HET PUNT IS NAMELIJK.. ik denk van niet. 

MAAR ... als het slechts een mindset of mentale oefening of roep maar wat voor geestelijke toestand is waar je voor kunt KIEZEN.. dan zou ook jij (en iedereen) dat moeten kunnen. |:)

En dat .. zijn DE WERKELIJKE principaliteiten daarachter. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Stel je nou eens voor..

Dat wij (de maatschappij, en de artsen) allemaal tegen jou zeggen dat je vanaf nu een vrouw bent. 

Je moet je zo kleden, zo uiten, zo gaan voelen. Etc. 

Je moet ook mannen aantrekkenlijk vinden en geen draad voelen als de mooiste vrouw voorbijloopt. Al springt ze naakt op je schoot..het doet je niks...want je voelt dat niet zo, je valt nu eenmaal op mannen. 

Denk je dat je dat voor elkaar kunt krijgen ?

 

HET PUNT IS NAMELIJK.. ik denk van niet. 

MAAR ... als het slechts een mindset of mentale oefening of roep maar wat voor geestelijke toestand is waar je voor kunt KIEZEN.. dan zou ook jij (en iedereen) dat moeten kunnen. |:)

 

Het gaat niet over de geaardheid of mensen die zich van het andere geslacht voelen. Maar hoe iedereen dit moet aanvaarden en de instituten infiltreert als nieuwe norm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over de geaardheid of mensen die zich van het andere geslacht voelen. Maar hoe iedereen dit moet aanvaarden en de instituten infiltreert als nieuwe norm.

Ja, daar gaat het wel om. 

Als je in jezelf graaft, en beseft dat je dat niet kan. Zou je je ook eens kunnen bedenken waarom je dat van een ander wel zou eisen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Petra.:

Stel je nou eens voor..

Dat wij (de maatschappij, en de artsen) allemaal tegen jou zeggen dat je vanaf nu een vrouw bent. 

Je moet je zo kleden, zo uiten, zo gaan voelen. Etc. 

Je moet ook mannen aantrekkelijk vinden en geen draad voelen, zelfs als de mooiste vrouw voorbijloopt. Al springt ze naakt op je schoot..het doet je niks...want je voelt dat niet zo, je valt nu eenmaal op mannen. 

Denk je dat je dat voor elkaar kunt krijgen ?

 

HET PUNT IS NAMELIJK.. ik denk van niet. 

MAAR ... als het slechts een mindset of mentale oefening of roep maar wat voor geestelijke toestand is waar je voor kunt KIEZEN.. dan zou ook jij (en iedereen) dat moeten kunnen. |:)

En dat .. zijn DE WERKELIJKE principaliteiten daarachter. 

 

@Fundamenteel. Wat ik probeer duidelijk te maken....ga dit nou eens DOEN. 

En bewijs daarmee aan de medische wetenschap dat het slechts een kwestie is van ...KEUZES MAKEN. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

These radical activists who cite the work of pedophiles and pedophile sympathizers often advocate for “youth liberation,” or the idea that children can make their own decisions. This has never been an accepted idea in society for a laundry list of reasons, from a lack of experience to an underdeveloped prefrontal cortex. Using an ideology designed by perverts to push detailed sexual “education” designed to activate and radicalize, the neo trans movement is largely responsible for creating a hostile environment for all trans individuals, and not just those pushing the doctrine. Why? Because now children are the target. But if you know your history, this isn’t a surprise at all. It’s just something we must expose and fight against.

Sadly, it’s evident that government institutions are collaborating with this pedophilic agenda, much like Germany’s Green Party and Berlin’s authorities during the Kentler Project.   We want nothing to do with these perverts disguised as “LGBTQ heroes.” Many other so-called “trans rights activists” are carrying on the legacy of their pedophilic ancestors like John Money by insisting that children are sexual beings who should take puberty blockers to prevent their development, something that could stunt them into looking like children forever. Meanwhile, the United States is a hot spot for child trafficking, and according to a documentary titled: “Cut: Daughters of the West” by Canadian director Simon Esler, trans children have become a commodity among traffickers.   Coincidence? We don’t think so.    

https://www.radar.gaysagainstgroomers.com/post/spilling-the-tea-on-the-t-the-pedophilic-roots-of-the-trans-movement - website van en voor g

ays. Ook extremisten zeker? :) of wacht: complotdenken! Dat werd bij Epstein ook gezegd.

En er is net ene opgepakt voor zulke feiten die een boegbeeld was met love is love. En een kind geadopteerd had...

Je haalt er weer van alles bij. Pedofilie is strafbaar en mag nooit getolereerd worden. Die complottheorieën komen denk ik weer uit een extreme hoek, en die verspreidt jij hier weer ongenuanceerd.

Maar die persoonlijke vraag: ga jij naar het huwelijksfeest van jouw zoon, dochter of neefje met iemand van hetzelfde geslacht. Iemand waarvan je het gezicht en de naam kent. Dan moet je ook je echte gezicht laten zien. En ben je dan nog steeds zo ongenuanceerd en vijandig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Breuk:

Je haalt er weer van alles bij. Pedofilie is strafbaar en mag nooit getolereerd worden. Die complottheorieën komen denk ik weer uit een extreme hoek, en die verspreidt jij hier weer ongenuanceerd.

Maar die persoonlijke vraag: ga jij naar het huwelijksfeest van jouw zoon, dochter of neefje met iemand van hetzelfde geslacht. Iemand waarvan je het gezicht en de naam kent. Dan moet je ook je echte gezicht laten zien. En ben je dan nog steeds zo ongenuanceerd en vijandig?

Ja. Denk ik. En zoals hij zelf al meermaals schreef.. zijn kinderen noemen hem heomofoob en racistisch. 

Ik denk ook niet dat ie het uit kwaaigheid zo heftig stelt, maar dat ook zijn ASS meespeelt. Een zwart- wit handvat en oprecht gevoel dat er een demonische oorlog gevoerd moet worden. 

P.s. @Fundamenteel, ik vind je op veel gebieden een goed hart hebben, dus hoop dat je snapt dat ik niet probeer om je zwart te maken, maar juist om je met meer begrip wel te bereiken. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over de geaardheid of mensen die zich van het andere geslacht voelen. Maar hoe iedereen dit moet aanvaarden en de instituten infiltreert als nieuwe norm.

Ik zag de bijdrage van Petra. Ik reageer rechtstreeks naar jou.

Ik denk ook dat je autisme leidend is in je leven, en niet zozeer de bijbel.

Zwart wit denken en grote moeite met veranderingen. Het zou mooi zijnAls de bijbel je zou helpen het autisme controleerbaar te krijgen.

Net zoals Petra heb ik geen enkele twijfel aan je oprechtheid of de goedheid van je hart.

Jij wilt graag dat jouw normen en waarden geaccepteerd worden en dat is geheel terecht. Zo willen anderen ook graag geaccepteerd worden. Respect wederzijds.

De instituten mogen ook de nieuwe norm uitdragen, niet in de plaats van de oude norm maar ernaast.

1 uur geleden zei Petra.:

Ik heb expres een apart topic daarvoor gemaakt. 

Daar ook uitleg over de verscheidene geslachten en genders in de Talmoed en de verscheidene biologische mogeljjkheden. We worden namelijk niet allemaal 100% in 1 van de 2 v/m geslachten geboren.  Er zijn enorm veel gradaties, in genen en hormonen. 

 

Er is heel veel en ik weet er inhoudelijk weinig van. Ik kan er inhoudelijk op dit moment weinig zinvols over melden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei GaitJ:

Ik zag de bijdrage van Petra. Ik reageer rechtstreeks naar jou.

Ik denk ook dat je autisme leidend is in je leven, en niet zozeer de bijbel.

Zwart wit denken en grote moeite met veranderingen. Het zou mooi zijnAls de bijbel je zou helpen het autisme controleerbaar te krijgen.

Net zoals Petra heb ik geen enkele twijfel aan je oprechtheid of de goedheid van je hart.

Jij wilt graag dat jouw normen en waarden geaccepteerd worden en dat is geheel terecht. Zo willen anderen ook graag geaccepteerd worden. Respect wederzijds.

De instituten mogen ook de nieuwe norm uitdragen, niet in de plaats van de oude norm maar ernaast.

Er is heel veel en ik weet er inhoudelijk weinig van. Ik kan er inhoudelijk op dit moment weinig zinvols over melden. 

Neen niemand moet mijn normen en waarden accepteren en vice versa. Dat betekent dus dat je andermans kinderen niet infecteert met demonische krachten. 🙈

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen niemand moet mijn normen en waarden accepteren en vice versa. Dat betekent dus dat je andermans kinderen niet infecteert met demonische krachten. 🙈

Ik vermoed dat je een grote mond hebt, maar een klein hartje. Dat betekent als het er echt op aankomt, dat je je kinderen echt niet afwijst.

Je zoekt nu je identiteit in een fundamentalistische christelijke richting. Het had vermoedelijk ook iets anders kunnen zijn. Je fundament in Christus zoeken is een goede basis, en ik hoop dat de geest van Christus jou kan aanraken, zodat je daar ook genoeg aan hebt. Je hebt die identiteit die je je nu aanmeet niet nodig.

En een tip, zoek toch weer aansluiting bij een geloofsgemeenschap (graag niet een extreme variant), zodat je je ook kan laten ondersteunen en niet alles zelf hoeft op te lossen. Je woont toch in België, ja daar is het wellicht wel lastig om iets te vinden.

Ik woon in de bijbelbelt, dus noem een soort kerk en die is hier in de buurt wel te vinden. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over de geaardheid of mensen die zich van het andere geslacht voelen. Maar hoe iedereen dit moet aanvaarden en de instituten infiltreert als nieuwe norm.

Ik ben benieuwd of het bij jou echt gaat om de extreme promotie van LHBT+ of dat je zelf juist extreme haatpredikers promoot, die mensen met een andere geaardheid totaal niet tolereren. Als ik die YouTube filmpjes voorbij zie komen, dan lijkt me toch dat laatste. 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Breuk:

Ik vermoed dat je een grote mond hebt, maar een klein hartje. Dat betekent als het er echt op aankomt, dat je je kinderen echt niet afwijst.

Je zoekt nu je identiteit in een fundamentalistische christelijke richting. Het had vermoedelijk ook iets anders kunnen zijn. Je fundament in Christus zoeken is een goede basis, en ik hoop dat de geest van Christus jou kan aanraken, zodat je daar ook genoeg aan hebt. Je hebt die identiteit die je je nu aanmeet niet nodig.

En een tip, zoek toch weer aansluiting bij een geloofsgemeenschap (graag niet een extreme variant), zodat je je ook kan laten ondersteunen en niet alles zelf hoeft op te lossen. Je woont toch in België, ja daar is het wellicht wel lastig om iets te vinden.

Ik woon in de bijbelbelt, dus noem een soort kerk en die is hier in de buurt wel te vinden. 

Ik ben benieuwd of het bij jou echt gaat om de extreme promotie van LHBT+ of dat je zelf juist extreme haatpredikers promoot, die mensen met een andere geaardheid totaal niet tolereren. Als ik die YouTube filmpjes voorbij zie komen, dan lijkt me toch dat laatste. 

Uiteraard zou ik ze nooit afwijzen en zelfs blijven steunen.

Het is duidelijk dat het mij gaat om de extreme vorm. Wat iemand in zijn privé doet zijn mijn zaken niet, wat die rond mijn kinderen doen en meegeven wél.

1 uur geleden zei GaitJ:

Ik zag de bijdrage van Petra. Ik reageer rechtstreeks naar jou.

Ik denk ook dat je autisme leidend is in je leven, en niet zozeer de bijbel.

Zwart wit denken en grote moeite met veranderingen. Het zou mooi zijnAls de bijbel je zou helpen het autisme controleerbaar te krijgen.

Net zoals Petra heb ik geen enkele twijfel aan je oprechtheid of de goedheid van je hart.

Jij wilt graag dat jouw normen en waarden geaccepteerd worden en dat is geheel terecht. Zo willen anderen ook graag geaccepteerd worden. Respect wederzijds.

De instituten mogen ook de nieuwe norm uitdragen, niet in de plaats van de oude norm maar ernaast.

Er is heel veel en ik weet er inhoudelijk weinig van. Ik kan er inhoudelijk op dit moment weinig zinvols over melden. 

Maar ik zou nooit een hele school aanpassen op mijn autisme als de nieuwe norm, zie je dat verschil? En als ik dat wel zou doen, maak ik mensen terecht boos he. Voor en tegenstanders...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Uiteraard zou ik ze nooit afwijzen en zelfs blijven steunen.

Het is duidelijk dat het mij gaat om de extreme vorm. Wat iemand in zijn privé doet zijn mijn zaken niet, wat die rond mijn kinderen doen en meegeven wél.

Maar ik zou nooit een hele school aanpassen op mijn autisme als de nieuwe norm, zie je dat verschil? En als ik dat wel zou doen, maak ik mensen terecht boos he. Voor en tegenstanders...

Als iemand privé een kind misbruikt, en ik kom dat te weten, dan zijn het toch echt wel mijn zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Breuk:

Als iemand privé een kind misbruikt, en ik kom dat te weten, dan zijn het toch echt wel mijn zaken.

Het gaat over meer dan dat. Wij, orthodoxen en fundamentalisten, geven geen genderideologie mee. Een ander hoeft dat ook niet voor ons te doen :)

En hier was onlangs een homofiel, die lobbyt met love is love, zo aan het afgeven op "extreem rechts." Mensen die aan de traditionele normen vasthouden waren ook zo'n haatpredikers volgens hem die haat promoten tegen lgbqt. Meneer adopteerde zelfs een kind. Zit nu in de bak voor pedofiele feiten. Wie deed nu de meeste schade aan het imago van lgbqt? Degene die hun normen willen vasthouden of de hypocriet die gewoon bevestigt waarvoor gevreesd werd?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/28/huiszoeking-gebouwen-vrt-sven-pichal/

Als je het gerecht enigszins kent, was hij in bezit en spelen er ernstige feiten. Anders werd die nooit zo lang in de cel gehouden met voorarrest. Was er niets gevonden liep ie gewoon vrij natuurlijk.

bewerkt door Fundamenteel
dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei GaitJ:

Ik denk ook dat je autisme leidend is in je leven, en niet zozeer de bijbel.

Zwart wit denken en grote moeite met veranderingen. Het zou mooi zijnAls de bijbel je zou helpen het autisme controleerbaar te krijgen

Treffend geformuleerd hoe de duivel werkt. Breng de norm als afwijking of ziekte, en stel zo de norm buitenspel.

Ik ben bang dat je eens zult leren dat zoals jij het brengt, ook God autistisch is, grote moeite heeft met veranderingen, en nog heel veel kan leren van de ideologie waaruit jij put. Sic.

2 uur geleden zei Petra.:

k denk ook niet dat ie het uit kwaaigheid zo heftig stelt, maar dat ook zijn ASS meespeelt. Een zwart- wit handvat en oprecht gevoel dat er een demonische oorlog gevoerd moet worden. 

Er is een demonische oorlog gaande. En de alfabetgemeenschap is geen oorzaak, maar gevolg. Geforceerde hokjes als ziekte, sociale afwijking, en orthodoxe leer, acht je een normaal verschijnsel, maar dat het met de alfabetchaos niet deugt, is discriminatie en haast heiligschennis. 

Ik denk dat jij/jullie lijden aan het PCG-syndroom lijden, de postchristelijke goddeloosheid.Dat is niet zo maar een goddeloosheid, maar de goddeloosheid die zich bedient van de woorden en middelen van God. Zodat het als geheel een gruwel is, waarvan de morele verzuchting kan zijn, dat het Sodom en Gomorra minder zwaar zal vallen in het oordeel, dan de PCG generatie.

10 uur geleden zei GaitJ:

Het is het wegzetten van een gemeenschap, waarvan jij zegt dat je dat niet doet. Wat je nu doet is de bijbel inschakelen om te rechtvaardigen dat jij een groep wegzet. Nu noem je de bijbel wel en zet je die in. Maar als ik vraag wat de centrale boodschap is, dan wil je het ineens niet over de bijbel hebben.

De centrale boodschap is dat we verloren zijn, en alleen in en door navolging van Christus worden gered. Heel de gemeenschap die Christus niet navolgt, valt buiten de reddingboot. Dat is niet beperkt tot de groep die de lichamen van de mens beschouwt als ballast en ongewenst product voor de geest die erin woont.

11 uur geleden zei GaitJ:

En zo probeer je de ander bij voorbaat te diskwalificeren, zodat je vrijelijk de boodschap van de bijbel uit de discussie kunt houdt.

Jij beschadigt de homo gemeenschap, de transgenders, de roofdieren.......je bent selectief verontwaardigd. Je handelt dus tegen de bijbel.

De boodschap van de bijbel is zeker niet dat de mens mag gaan rusten in zijn vlees.

Selectieve verontwaardiging is zeker niet tegen de bijbel. Ook God is voortdurend selectief verontwaardigt. 

Word je daarom liever bewust van wat naar het vlees is, en welke selecties God zelf maakt in het veld van goed en kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei GaitJ:

Emoties zijn zeer belangrijk en een belangrijke drijfveer. Liefde is nou eenmaal vooral emotie en niet alleen maar het uitvoeren van regeltjes. Echte liefde voel je in je hele lijf. Is jouw liefde voor God emotie ? Voel je het in je lijf, in je geest ?

David was een man naar Gods hart. Niet omdat hij niet zondigde, maar omdat hij voortdurend vol vuur en ijver zocht om Gods liefde te winnen en voortdurend zocht hij wat God wilde en voortdurend zoch hij God te behagen. En steeds weer zocht hij verzoening voor wat hij fout had gedaan, zelfs voor hetgeen hij onbewust had misdaan.

Dus kun je inderdaad stellen dat liefde emotioneel van aard is. Maar God is wet en God is recht en daarin is Gods liefde. Daarom zijn de tegenstanders van wet en recht niet in de liefde, hoe barstensvol emotie van liefde ze ook kunnen zijn. Dus is de vraag, wat je rekent als en tot de liefde.

11 uur geleden zei GaitJ:

Laten we dan kijken naar de inhoud: wat zegt de bijbel ? Wat is het belangrijkste in de bijbel ? Waartoe roept Jezus op ? Hoe vindt hij dat we ons zouden moeten opstellen richting onze medemens.

Laten we dan samen den inhoud induiken.

Haat de zonde. Presenteer de hel niet als hemel. Maak van de begeerte geen godin van de liefde. Jouw verwijzing naar de oproep van Jezus, vraagt om beantwoording met de vraag waarom eigenlijk Jezus zo nodig moest sterven. Jezus moest sterven om de mens zondeloos te kunnen stellen voor Gods troon. Wat nut heeft de mens van zondeloosheid, als zijn geest en zijn wil vol verderf en zonde is? Helemaal niets. Zondeloosheid brengt alleen hulp aan wie God liefheeft. Je kunt God niet liefhebben en tegelijk de zonde liefhebben. Anders gezegd, zoals al gezegd: als je de zonde niet haat, ben je ook niet van God.

9 uur geleden zei GaitJ:

Nee, de essentie is de bijbel en hoe die te volgen. Als je dat weet en onder de knie hebt, weet je ook hoe je op te stellen richting de diverse groepen. Hoe denk je dat God van jou houdt ? Wat houdt dat in ? Hoe is dat in de praktijk ?

De diverse groepen zijn een product van een generatie die liefde verwart met begeerte en sex met liefde. Terwijl de liefde juist afstand moet nemen van beide, om überhaupt een kwalificatie te kunnen krijgen als liefdevol.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid