Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

God zegt:

1. Het is niet goed om alleen te zijn. 2. De man en de vrouw hebben elkaar nodig.

De tegenstander zegt: 1. Het is goed om alleen te zijn. 2. Mannen en vrouwen bestaan niet.

En nu mogen wij zelf kiezen wie we liever geloven en wat we onze kinderen leren. Het heeft wel veel consequenties, dat wel.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik sta open het tegendeel te aanhoren en ontleden. Maar waar is het?  Luistert u wel naar de effecten van die behandelingen als ze te vroeg opgestart worden? Vat ze eens samen...

Ik heb niet eens een deftig weerwoord gekregen van u waar ze de patiënten uit de doeken doen en vragen stellen aan een tegenliggend paneel, die oorverdovend stil zijn.

 

Je wekt niet de indruk open te staan voor het tegendeel. je bent zeer gefocust op de negatieve zaken. Je zoekt veel op, maar allemaal eenzijdig. Het negatieve weet je te vinden, het positieve moet je aangedragen worden.

Ik zie alleen negatieve voorbeelden, vergaand. Demonen die ander de homoscene zouden zitten.......geen nuance.

Hoe heb jij de roofdieren lief ? Oorverdovende stilte.

Wat is de belangrijkste boodschap uit de bijbel ? Oorverdovende stilte.

Hoor je het woord liefde........je doet er alles aan om het uit de discussie te houden.

Laten we eerst de basis eens op orde krijgen: hoe ga je met je medemens om, wat is de boodschap van de bijbel, hoe heb je je vijanden lief. 

Als we daar iets over hebben, dan kun je van daaruit verder om te kijken of we handelen conform de bijbel. Niet als schriftgeleerden, maar vanuit de centrale boodschap van de bijbel.

2 minuten geleden zei Willempie:

God zegt:

1. Het is niet goed om alleen te zijn. 2. De man en de vrouw hebben elkaar nodig.

De tegenstander zegt: 1. Het is goed om alleen te zijn. 2. Mannen en vrouwen bestaan niet.

En nu mogen wij zelf kiezen wie we liever geloven en wat we onze kinderen leren. Het heeft wel allemaal consequenties, dat wel.

De bijbel zegt ook dat het beter is alleen te blijven, tenzij je brandt van verlangen.

Is Paulus dan de tegenstander ? De tegenstander zegt overigens niet dat mannen en vrouwen niet bestaan. Er zijn meerdere mogelijkheden dan alleen puur het mannelijke of puur het vrouwelijke.

Laten we onze kinderen leren dat ze met liefde met anderen omgaan. Of het mannen, vrouwen of andere vormen zijn. laten we onze kinderen leren dat ze met respect met andersdenkenden omgaan. Laten we zelf daarin het goede voorbeeld zijn. Want het veroordelen van anderen heeft ook consequenties.

Laten we leven vanuit de hoofdboodschap van de bijbel: heb lief. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei GaitJ:

Je wekt niet de indruk open te staan voor het tegendeel. je bent zeer gefocust op de negatieve zaken. Je zoekt veel op, maar allemaal eenzijdig. Het negatieve weet je te vinden, het positieve moet je aangedragen worden.

Ik zie alleen negatieve voorbeelden, vergaand. Demonen die ander de homoscene zouden zitten.......geen nuance.

Hoe heb jij de roofdieren lief ? Oorverdovende stilte.

Wat is de belangrijkste boodschap uit de bijbel ? Oorverdovende stilte.

Hoor je het woord liefde........je doet er alles aan om het uit de discussie te houden.

Laten we eerst de basis eens op orde krijgen: hoe ga je met je medemens om, wat is de boodschap van de bijbel, hoe heb je je vijanden lief. 

Als we daar iets over hebben, dan kun je van daaruit verder om te kijken of we handelen conform de bijbel. Niet als schriftgeleerden, maar vanuit de centrale boodschap van de bijbel.

Neenee ik zou uw subjectieve praatjes en basis bij uzelf houden en ons beperken tot de materie. Als dat te moeilijk is, np. Maar ga dan niet onnozel doen en valse getuigenissen in mijn naam doen om dan met lauwe en cupcake teksten die off topic zijn, mij  te projecteren naast de materie.

The audacity :D

Wat vaten we samen als een endocrinoloog de materie uit de doeken doet?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei GaitJ:

De bijbel zegt ook dat het beter is alleen te blijven, tenzij je brandt van verlangen.

Een boodschap van Paulus aan de christenen in die tijd die voor God wilden leven, in een voor christenen moeilijke tijd. Dat kan natuurlijk ook op hedendaagse christenen van toepassing zijn maar het is geen universele regel. Bovendien negeer je hier wederom wat er gezegd wordt, namelijk dat God zegt dat het niet goed is om alleen te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neenee ik zou uw subjectieve praatjes en basis bij uzelf houden en ons beperken tot de materie. Als dat te moeilijk is, np. Maar ga dan niet onnozel doen en valse getuigenissen in mijn naam doen om dan met lauwe en cupcake teksten die off topic zijn, mij  te projecteren naast de materie.

The audacity :D

Wat vaten we samen als een endocrinoloog de materie uit de doeken doet?

Alles om de boodschap van de bijbel uit de discussie te houden, alles om de liefde uit de discussie te houden.

Ik heb geen enkel vals getuigenis gesproken. Al eerder gevraagd welke dat was.....oorverdovende stilte. Maar het roept wel lekker makkelijk.

Jij zegt dat we de bijbel moeten volgen, althans dat beweer je in allerlei discussies. Niet de wereldgeest volgen, maar de bijbel.

En nu wil ik het over de bijbel hebben.......en dan ben je weg en wil je het er absoluut niet over hebben.

"Lauwe en cupcake teksten" het wordt steeds minder inhoudelijk.

Waarom wil je het nu niet over de bijbel hebben, terwijl je in andere discussies juist zo schermt met de bijbel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei GaitJ:

De tegenstander zegt overigens niet dat mannen en vrouwen niet bestaan.

Het valt op dat je niets wilt lezen wat jouw opvattingen zou kunnen tegenspreken maar toch:

https://www.filosofie.nl/er-bestaat-geen-natuurlijk-verschil-tussen-man-en-vrouw/

18 minuten geleden zei GaitJ:

Laten we onze kinderen leren dat ze met liefde met anderen omgaan. Of het mannen, vrouwen of andere vormen zijn. laten we onze kinderen leren dat ze met respect met andersdenkenden omgaan. Laten we zelf daarin het goede voorbeeld zijn. Want het veroordelen van anderen heeft ook consequenties.

Zonder meer, maar je verandert van onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Een boodschap van Paulus aan de christenen in die tijd die voor God wilden leven, in een voor christenen moeilijke tijd. Dat kan natuurlijk ook op hedendaagse christenen van toepassing zijn maar het is geen universele regel. Bovendien negeer je hier wederom wat er gezegd wordt, namelijk dat God zegt dat het niet goed is om alleen te zijn. 

Ik geef alleen aan dat de bijbel ook andere teksten kent. Als het wel goed is om alleen te zijn, is het geen universele regel. Is het dan wel universeel dat het niet goed is om alleen te zijn ? 

Ik denk dat ieder mens voor zichzelf moet bepalen of het beter is om alleen te zijn of niet. De één kiest bewust voor een celibatair leven. Ik zou niet weten waarom die persoon daarmee een foute keuze zou maken. Als die persoon dan toch verplicht een partner moet hebben, klinkt dat weer als dwang.

Laat een ieder zijn/haar pad kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei GaitJ:

Laten we leven vanuit de hoofdboodschap van de bijbel: heb lief.

De boodschap van de bijbel is dat we mensen moeten liefhebben, hoe onmogelijk dat soms ook lijkt. De boodschap is niet dat we het kwade moeten liefhebben. We hoeven de tegenstander die Gods schepping probeert te vernietigen ook niet lief te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Het valt op dat je niets wilt lezen wat jouw opvattingen zou kunnen tegenspreken maar toch:

https://www.filosofie.nl/er-bestaat-geen-natuurlijk-verschil-tussen-man-en-vrouw/

Zonder meer, maar je verandert van onderwerp.

Nee hoor, ik informeer mij juiste altijd breed. Ik zie in de bijdragen van Fundamenteel een uiterst eenzijdig beeld en wat ik doe is de andere kant belichten. Ik heb het stuk (gelukkig kort) doorgelezen en ik vind dat een lastige discussie en ben niet voldoden thuis in de materie of het onderscheid tussen man en vrouw cultureel bepaald is en niet biologisch. Ik zie duidelijke biologische verschillen, maar ja.......wie ben ik.

Ik probeer de basishouding naar voren te brengen. Als we vanuit liefde reageren, hoe zouden we dat dan doen, hoe zou onze reactie eruit zien ? Is dat anders dan wat we nu doen ? Waartoe roept Jezus op ? Om te (ver)oordelen of om lief te hebben. Je onderschrift is dat je Jezus volgeling bent. Waartoe roept Jezus op ? Wat is de kern van zijn boodschap. Lijkt mij zeer relevant. Als je de basis op orde hebt, kun je vanuit de basis reageren. Dan heb je altijd aansluiting met datgene wat je zegt te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

De boodschap van de bijbel is dat we mensen moeten liefhebben, hoe onmogelijk dat soms ook lijkt. De boodschap is niet dat we het kwade moeten liefhebben. We hoeven de tegenstander die Gods schepping probeert te vernietigen ook niet lief te hebben.

Hoe zie jij dan de oproep om de vijand lief te hebben ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ja, dat is de reden dat God hen als man en vrouw heeft gemaakt, Zodat zij worden als één.

Wat vind jij van mensen die er bewust voor kiezen om celibatair te leven, misschien wel op gelovige gronden. Wijs jij dat af ?

Zojuist zei Willempie:

Je moet beter leren lezen. Het gaat niet over dwang. 

Als je niet celibatair mag leven als je dat wel graag zou willen........dat is toch dwang ? Dan wordt je toch gedwongen om een partner te zoeken, terwijl je dat helemaal niet wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei GaitJ:

Alles om de boodschap van de bijbel uit de discussie te houden, alles om de liefde uit de discussie te houden.

Ik heb geen enkel vals getuigenis gesproken. Al eerder gevraagd welke dat was.....oorverdovende stilte. Maar het roept wel lekker makkelijk.

Jij zegt dat we de bijbel moeten volgen, althans dat beweer je in allerlei discussies. Niet de wereldgeest volgen, maar de bijbel.

En nu wil ik het over de bijbel hebben.......en dan ben je weg en wil je het er absoluut niet over hebben.

"Lauwe en cupcake teksten" het wordt steeds minder inhoudelijk.

Waarom wil je het nu niet over de bijbel hebben, terwijl je in andere discussies juist zo schermt met de bijbel ?

Jij zei dat ik haat verspreid en oordeelde over een gemeenschap. Waarom de quote daarvan nooit in context wordt weergeven, zal wel een reden hebben zeker?

Ik wil het wel over de Bijbel hebben, maar het gaat nu over iets anders en ik betwijfel uw bijbelkennis al enorm door te sabelen met Romeinen 2. Ach, ... ik ga het gewoon eens zijn met u om oneens te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei GaitJ:

Nee hoor, ik informeer mij juiste altijd breed. Ik zie in de bijdragen van Fundamenteel een uiterst eenzijdig beeld en wat ik doe is de andere kant belichten. Ik heb het stuk (gelukkig kort) doorgelezen en ik vind dat een lastige discussie en ben niet voldoden thuis in de materie of het onderscheid tussen man en vrouw cultureel bepaald is en niet biologisch. Ik zie duidelijke biologische verschillen, maar ja.......wie ben ik.

Ik probeer de basishouding naar voren te brengen. Als we vanuit liefde reageren, hoe zouden we dat dan doen, hoe zou onze reactie eruit zien ? Is dat anders dan wat we nu doen ? Waartoe roept Jezus op ? Om te (ver)oordelen of om lief te hebben. Je onderschrift is dat je Jezus volgeling bent. Waartoe roept Jezus op ? Wat is de kern van zijn boodschap. Lijkt mij zeer relevant. Als je de basis op orde hebt, kun je vanuit de basis reageren. Dan heb je altijd aansluiting met datgene wat je zegt te volgen.

Het was niet "mijn beeld" maar dat van een gedoctoreerd arts die de gevaren ontleedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij zei dat ik haat verspreid en oordeelde over een gemeenschap. Waarom de quote daarvan nooit in context wordt weergeven, zal wel een reden hebben zeker?

Ik wil het wel over de Bijbel hebben, maar het gaat nu over iets anders en ik betwijfel uw bijbelkennis al enorm door te sabelen met Romeinen 2. Ach, ... ik ga het gewoon eens zijn met u om oneens te zijn.

Het toverwoord context is er weer. Je oordeelt over de gehele homogemeenschap dat zij door demonen gedreven worden. Dat is ongenuanceerd. Geen enkele context gaat daarbij helpen. Eelke context zie jij hierin ?

Ahh.....de bijbel er buiten laten en de oorzaak bij een ander leggen. Bij andere discussies heb je er ook geen moeite mee. Laten we beginnen met de basis: wat is de belangrijkste boodschap van de bijbel ? Wat is het belangrijkste in de bijbel ? Geloof, hoop of liefde ?

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was niet "mijn beeld" maar dat van een gedoctoreerd arts die de gevaren ontleedt.

Het is een beeld van een dokter dat ook jouw beeld is en dat je dus omarmt. 

Maar alles over de liefde laat je weer liggen.........

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei GaitJ:

Ik heb het stuk (gelukkig kort) doorgelezen en ik vind dat een lastige discussie en ben niet voldoden thuis in de materie of het onderscheid tussen man en vrouw cultureel bepaald is en niet biologisch. Ik zie duidelijke biologische verschillen, maar ja.......wie ben ik.

En daarom moet je luisteren naar mensen die daar wel verstand van hebben, niet naar goddeloze filosofen maar wel naar bijvoorbeeld Jordan Peterson. Ik noem hem alleen maar omdat hij op dit moment het bekenst is en het duidelijk uitlegt. Je kunt natuurlijk ook de wetenschappelijke literatuur gaan raadplegen maar dat is zeer tijdrovend. Anderen doen dat al voor ons maar dan moeten we ze wel serieus nemen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei GaitJ:

Als je niet celibatair mag leven als je dat wel graag zou willen........dat is toch dwang ? Dan wordt je toch gedwongen om een partner te zoeken, terwijl je dat helemaal niet wilt.

Nogmaals: Beter leren lezen want daar gaat het helemaal niet over. Niemand hier wil mensen dwingen om celibatair te leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

En daarom moet je luisteren naar mensen die daar wel verstand van hebben, niet naar goddeloze filosofen maar wel naar bijvoorbeeld Jordan Peterson. Ik noem hem alleen maar omdat hij op dit moment het bekenst is en het duidelijk uitlegt. Je kunt natuurlijk ook de wetenschappelijke literatuur gaan raadplegen maar dat is zeer tijdrovend. anderen doen dat al voor ons maar dan moeten we ze wel serieus nemen. 

Ik begrijp dat je erg gecharmeerd bent van Jordan Peterson. Zijn gedachten zijn omstreden en de eerste dingen die ik las stemden mij niet hoopvol. Hij zal zijn standpunt duidelijk uitleggen, maar dat doen andersdenkenden ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei GaitJ:

Het toverwoord context is er weer. Je oordeelt over de gehele homogemeenschap dat zij door demonen gedreven worden. Dat is ongenuanceerd. Geen enkele context gaat daarbij helpen. Eelke context zie jij hierin ?

Ahh.....de bijbel er buiten laten en de oorzaak bij een ander leggen. Bij andere discussies heb je er ook geen moeite mee. Laten we beginnen met de basis: wat is de belangrijkste boodschap van de bijbel ? Wat is het belangrijkste in de bijbel ? Geloof, hoop of liefde ?

Er wordt beweerd dat de principaliteiten daarachter die er agenda mee voeren demonisch zijn. Dat is een perfect valide christelijk standpunt conform de Bijbel.

Er zijn mensen waarmee je de Bijbel kan bespreken, er zijn cherrypickers waardoor je al evengoed kan gaan schaken met een duif. Liefde beschadigt niet, vermoordt niet, is niet selectief verontwaardigd.

als mijn liefde voor jou als haatvol ervaren wordt, zegt dat imo meer over u dan mij. En beide onze visie is daarin subjectief en zinloos  om als argument bij genitale mutilatie en hormonale verstoringen tijdens de puberteit te gebruiken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid