Flawless victory 154 Geplaatst 5 maart Rapport Share Geplaatst 5 maart (bewerkt) Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. Vandaar dat ik Romeinen 12:12 noem. Het is geenszins zoetsappig. Love hurts. 5 maart bewerkt door Flawless victory Fundamenteel, Willempie, Petra. en 1 andere reageerden hierop 4 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 753 Geplaatst 5 maart Rapport Share Geplaatst 5 maart 1 uur geleden zei Flawless victory: Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. Vandaar dat ik Romeinen 12:12 noem. Het is geenszins zoetsappig. Love hurts. Kill them with kindness Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noppert1998 52 Geplaatst 5 maart Rapport Share Geplaatst 5 maart 3 uur geleden zei Fundamenteel: Dat is waar. Ik vergeef je @Noppert1998 Ik heb geen vergeving nodig.. De hoogmoed om mij te willen vergeven 🤣 Daar komt nog bij dat vergeving enkel degene die vergeeft goed doet, niet de vergeefde. Fundamenteel, Dat beloof ik en Hopper reageerden hierop 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 753 Geplaatst 5 maart Rapport Share Geplaatst 5 maart 1 uur geleden zei Noppert1998: Ik heb geen vergeving nodig.. De hoogmoed om mij te willen vergeven 🤣 Daar komt nog bij dat vergeving enkel degene die vergeeft goed doet, niet de vergeefde. Ik vergeef je anyway. Word een broeder van ons en bekeer u. }-) You know you want to... 🙈 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noppert1998 52 Geplaatst 7 maart Rapport Share Geplaatst 7 maart Op 5-3-2023 om 23:02 zei Fundamenteel: Ik vergeef je anyway. Word een broeder van ons en bekeer u. }-) You know you want to... 🙈 Word een broeder? Ik ben al een broeder van alles en iedereen. Omdat we afstammen van hetzelfde gebeuren.. Dat is een beetje het probleem met religie, dat denken in broeders en zusters-de rest.. Als je humanist, agnost en redelijk spiritueel bent heb je daar geen last van.. Dan hoef je ook geen mensen te vergeven of vergeving te vragen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 753 Geplaatst 7 maart Rapport Share Geplaatst 7 maart 41 minuten geleden zei Noppert1998: Word een broeder? Ik ben al een broeder van alles en iedereen. Omdat we afstammen van hetzelfde gebeuren.. Dat is een beetje het probleem met religie, dat denken in broeders en zusters-de rest.. Als je humanist, agnost en redelijk spiritueel bent heb je daar geen last van.. Dan hoef je ook geen mensen te vergeven of vergeving te vragen. Ik vergeef al uw uitspraken waar je me dom noemde en aan de nuance voorbij ging. Wees hier welgekomen en wees diegene voor de wereld je vormde. Iedereen heeft lasten, iedereen. Laten we voor ze elkaar verlichten, broeder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noppert1998 52 Geplaatst 7 maart Rapport Share Geplaatst 7 maart 31 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik vergeef al uw uitspraken waar je me dom noemde en aan de nuance voorbij ging. Wees hier welgekomen en wees diegene voor de wereld je vormde. Iedereen heeft lasten, iedereen. Laten we voor ze elkaar verlichten, broeder. 🤣 mijn lasten verlicht ik wel op de wc. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 94 Geplaatst 10 maart Rapport Share Geplaatst 10 maart Op 23-2-2023 om 08:01 zei Petra.: Bedoel je nou dat daar veel Joden zitten of dat je atheïsten voor "Joden" uitscheldt ? Maar waarom gebruik je "Joden" dan als scheldwoord ? Ik ben zelf Joods. Let op je woorden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 336 Geplaatst 11 maart Rapport Share Geplaatst 11 maart (bewerkt) Op 5-3-2023 om 17:58 zei Flawless victory: Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. Ja, het is niet altijd makkelijk 🌸 17 uur geleden zei Barnabas: Ik ben zelf Joods. Let op je woorden. Het zijn niet mijn woorden maar jouw eigen woorden. Je schreef: Op 19-2-2023 om 19:25 zei Barnabas: Ik schrijf wel eens op Freethinker en ik vind het ook wel hilarisch wat de Joden daar allemaal verzinnen om maar niet te hoeven geloven. Gezien bovenstaande tekst lijkt het me niet aannemelijk dat je het over jezelf had. Aangezien FT vooral een atheïsten forum is vroeg ik je wie of wat je bedoelde met "de Joden daar". 11 maart bewerkt door Petra. The Black Mathematician reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 80 Geplaatst 15 maart Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart Moddereter Bonjour bepaalt de nieuwe koers van zijn forum. [modbreak Bonjour] Niet ik, maar de christenen beweren dat ze een hogere ethische standaard hebben. Ze claimen dat Jezus een hogere standaard heeft. Jezus zei niet tegen Pilatus "Zal ik je eens vertellen wat mijn God kan". Opmerkingen als de andere wang toekeren. Niet zelf veroordelen, maar het oordeel aan God overlaten. Dit is een grove schending van de forumregels, die ik hier niet wil zien. De andere wang toekeren is vanaf heden dus ook verboden. 🤣 En nog een hilarisch citaat van jodenforum afkomstig van cryptojood Mart: Het jodendom beschouwt Jezus helemaal niet of hooguit als irrelevant voor ons. Deze Mart houdt al jaren een onderwerp bij om karaktermoord op Jezus te plegen en krijgt nota bene een podium op een christelijk forum en alle bijval van de atheïsten voor wie Jezus ook irrelevant is. Nou, we willen niet weten wat jouw religie dan wel als relevant beschouwt, misschien jouw honderden pagina's tellende onderwerp op basis van een tekst die veel te jong is om het NT mee te ontkrachten en door en door corrupt. Ow ja en dat Paulus met Jezus gebroken zou hebben is dan natuurlijk ook irrelevant. Mod sjako. Antisemitische opmerkingen zijn niet toegestaan op dit forum. Cryptojood en jodenforum wil ik hier niet horen. Je krijgt een strafpunt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten