Spring naar bijdragen

Hilarische uitspraken van atheïsten


Aanbevolen berichten

Even van jodengesprek geciteerd:

Bonjour in reactie op Snappie:

'Er zit een leuke tegenstrijdigheid in deze opmerking. Als er geen historische Jezus was, van wie is dan het gedachtengoed? Mart gelooft wel in een historische Jezus maar denkt dat het gedachtengoed van een ander is.'

Waarmee de tegenstrijdigheid slechts verplaats wordt dus. ;)

Ja heel slim hoor Bonjour, je bent een groot licht! 🤣

Op 8-2-2023 om 17:29 zei Hopper:

En Credible moet Freethinker 3.0 worden?  Wees blij dat de freethinkers GG als uitlaatklep/uitlaadklep/uitlaatplek hebben.   Dan houden ze zich niet met Credible bezig.  Dus lok ze niet en lok ze ook niet uit!

Ik lok niemand uit want wie mij verveelt komt op negeren.

Probleem opgelost.

bewerkt door Piebe
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even voor de duidelijkheid: heb bovenstaande posting gerapporteerd.

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaam

Ik heb geen vergeving nodig.. De hoogmoed om mij te willen vergeven 🤣 Daar komt nog bij dat vergeving enkel degene die vergeeft goed doet, niet de vergeefde.   

55 minuten geleden zei Hopper:

Dat moet dan typisch Vlaams zijn, hier in Nederland hebben ze me nooit geleerd om volgzaam te zijn aan het systeem.   Ik moest volgzaam zijn aan de kerk, maar ik zag al snel in dat de kerk tot die 1% behoort.  Gierige Hollander als ik ben wilde ik daar niet nog meer geld aan bijdragen.   Dus werd ik een hilarische atheïst.  Want ik wist als kind al dat ik geen kerk nodig had om Jezus te volgen.  En het volgen van Jezus was ook nog eens gratis!   Ik had alleen Matt 16:25 niet gelezen, ik moest betalen met mijn leven......

Ik ben dus niet alleen een gierige Hollander, maar ook nog eens een domme Hollander.

Misschien woon je dan in de Bijbelgordel waar ze niet meedoen aan Sinterklaas? Wie braaf is krijgt lekkers, wie rebels is de roe.

Hoe dan ook. Die 1% is niet de kerk maar de elite die codeert wat gebeurt in de Matrix via een narratief en de massa vormt. Zie corona door de ogen van sociaal darwinisme. De goeie en de slechte. Het is altijd zo geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Misschien woon je dan in de Bijbelgordel waar ze niet meedoen aan Sinterklaas? Wie braaf is krijgt lekkers, wie rebels is de roe.

Hoe dan ook. Die 1% is niet de kerk maar de elite die codeert wat gebeurt in de Matrix via een narratief en de massa vormt. Zie corona door de ogen van sociaal darwinisme. De goeie en de slechte. Het is altijd zo geweest.

Nee hoor, ik ben van huis uit katholiek net zoals de meeste Vlamingen van mijn leeftijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

It's true though. Van kinds af maken ze ons blaaskes wijs om ons volgzaam te maken in een systeem dat 1% verrijkt in geld en macht. De realiteit is niet zoals ze gepresenteerd wordt en tijd corrigeert haar telkens. Human error.

Dat zou best eens kunnen Funda.. 

Maar waarom je dan bij de Bijbelse godheid uitkomt is voor mij altijd een raadsel.. Als er iets is dat zich wil verrijken in geld en macht dan is het de Bijbelse Godheid wel.. Goud bijvoorbeeld voor zijn ark en tempel. Het nieuwe Jeruzalem dat helemaal van goud is voorzien. De ongelovigen of andersgelovigen die kapot gemaakt worden. Dan krijg je helemaal volgzame schaapjes. Oftewel de "matrix"...De heiligen die liedjes zingen net voor Gods troon, ook nog zo iets. Zijn ze net gedood om hun geloof (dan ben je blijkbaar een heilige) wordt je al voor Gods troon gezet om volgzaam en braaf liedjes te zingen. 

Daarom denk ik dat de bijbelgod de matrix is, die mensen in een stockholmsyndroom heeft gedreven.

 

4 uur geleden zei Piebe:

Even van jodengesprek geciteerd:

Bonjour in reactie op Snappie:

'Er zit een leuke tegenstrijdigheid in deze opmerking. Als er geen historische Jezus was, van wie is dan het gedachtengoed? Mart gelooft wel in een historische Jezus maar denkt dat het gedachtengoed van een ander is.'

Waarmee de tegenstrijdigheid slechts verplaats wordt dus. ;)

Ja heel slim hoor Bonjour, je bent een groot licht! 🤣

Het gedachtengoed van Jezus is veel ouder dan Jezus zelf. Moet je eens de Bergrede naast de "bergrede" van Boeddha leggen. Dus je kan heel goed een Jezus hebben die die dingen nooit gezegd heeft. Misschien was Jezus wel een zeloot die de Romeinen uit Israel weg wilde hebben. Samen met zijn groep, waaronder Jakobus en dergelijke.. Toen kwam Paulus en die heeft van die historische Jezus een totaal andere gemaakt.. 

Vandaar ook dat het huidige Christendom paulinische christendom is. De brieven die verder in de Bijbel staan hebben ook niks met Petrus en Jakobus te maken, maar zijn pas later op hun naam gekomen. 

 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Misschien woon je dan in de Bijbelgordel waar ze niet meedoen aan Sinterklaas? Wie braaf is krijgt lekkers, wie rebels is de roe.

Hoe dan ook. Die 1% is niet de kerk maar de elite die codeert wat gebeurt in de Matrix via een narratief en de massa vormt. Zie corona door de ogen van sociaal darwinisme. De goeie en de slechte. Het is altijd zo geweest.

Nogmaals, heb je geen Openbaring in jouw Bijbel of zo?

Als er ergens sprake is van "wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe" dan is het daar wel.. Je ideeën beginnen een beetje lachwekkend aan te doen (wat je wel meer hebt met mensen die lijden aan het Stockholmsyndroom, die zien wel de splinter in het oog van een andere religie/politiek/waarheid maar niet de balk in de eigen religie/politiek/waarheid).

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Noppert1998:

Dat zou best eens kunnen Funda.. 

Maar waarom je dan bij de Bijbelse godheid uitkomt is voor mij altijd een raadsel.. Als er iets is dat zich wil verrijken in geld en macht dan is het de Bijbelse Godheid wel.. Goud bijvoorbeeld voor zijn ark en tempel. Het nieuwe Jeruzalem dat helemaal van goud is voorzien. De ongelovigen of andersgelovigen die kapot gemaakt worden. Dan krijg je helemaal volgzame schaapjes. Oftewel de "matrix"...De heiligen die liedjes zingen net voor Gods troon, ook nog zo iets. Zijn ze net gedood om hun geloof (dan ben je blijkbaar een heilige) wordt je al voor Gods troon gezet om volgzaam en braaf liedjes te zingen. 

Daarom denk ik dat de bijbelgod de matrix is, die mensen in een stockholmsyndroom heeft gedreven.

 

Het gedachtengoed van Jezus is veel ouder dan Jezus zelf. Moet je eens de Bergrede naast de "bergrede" van Boeddha leggen. Dus je kan heel goed een Jezus hebben die die dingen nooit gezegd heeft. Misschien was Jezus wel een zeloot die de Romeinen uit Israel weg wilde hebben. Samen met zijn groep, waaronder Jakobus en dergelijke.. Toen kwam Paulus en die heeft van die historische Jezus een totaal andere gemaakt.. 

Vandaar ook dat het huidige Christendom paulinische christendom is. De brieven die verder in de Bijbel staan hebben ook niks met Petrus en Jakobus te maken, maar zijn pas later op hun naam gekomen. 

 

Nogmaals, heb je geen Openbaring in jouw Bijbel of zo?

Als er ergens sprake is van "wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe" dan is het daar wel.. Je ideeën beginnen een beetje lachwekkend aan te doen (wat je wel meer hebt met mensen die lijden aan het Stockholmsyndroom, die zien wel de splinter in het oog van een andere religie/politiek/waarheid maar niet de balk in de eigen religie/politiek/waarheid).

Maar God vraagt geen offerande, enkel barmhartigheid. Wat kunnen wij God geven anders dan gehoorzaamheid? God volgen verlengt uw leven, maar de wereld volgen brengt een vervroegde dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar God vraagt geen offerande, enkel barmhartigheid. Wat kunnen wij God geven anders dan gehoorzaamheid? God volgen verlengt uw leven, maar de wereld volgen brengt een vervroegde dood.

Alleen als je erg cherrypickerig bent dan kun je dit menen...

Heb je het OT niet gelezen, of Openbaring? God vereist dat wij hem dienen, hij duldt geen enkele tegenspraak. Want dan gaat het slecht met je aflopen. 

Beetje zoals een menselijke dictator. Mensen die die dictator dienen en volgen zullen zo'n persoon best aardig kunnen vinden. (Zelfs Hitler hield van dieren). Maar als je die dictator tegenspreekt dan pas zal die dictator zijn masker laten vallen.. En zo is het met de BijbelGod ook.. Als je Hem dient en alle eer geeft, prima. Maar o wee als je Hem niet alle eer geeft. Zie Mozes, die enkel God 1 keer niet de eer gaf van water uit de rots geven aan de joden. Mocht meteen het beloofde land niet in. Waar hij al 40 jaar naar uitkeek.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Oh nee wacht hij vraagt een tiende aan armen te geven.

Nogmaals, als je gaat cherry picken dan denk je dit ja. Als je de hele Bijbel als geheel neemt, dan komt er een wispelturige God uit tevoorschijn. Die wil dat wij Hem alle eer geven.. In dezelfde wet als waar jij leest "een tiende aan armen geven" kun je lezen dat de joodse/israëlitische soldaten maagden mochten nemen uit andere volkeren. Wel eerst de hele familie uitroeien, maar die maagden mochten blijven leven. Voor de soldaten hun plezier.

bijbel.eo.nl/geloofsvragen/je-tienden-geven-geldt-dit-nog-steeds

hierin lees je overigens ook dat het weer de machtigen zijn die het krijgen (tempel, Levieten en dan een stukje aan de armen). De mensen met zogenaamde lijntjes naar boven krijgen het. Zoals je in het Boeddhisme bedelmonniken hebt die meer krijgen dan armen mensen omdat men denkt dat via bedelmonniken je beter karma krijgt.. Dat is wat religie helaas met mensen doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noppert1998:

Alleen als je erg cherrypickerig bent dan kun je dit menen...

Heb je het OT niet gelezen, of Openbaring? God vereist dat wij hem dienen, hij duldt geen enkele tegenspraak. Want dan gaat het slecht met je aflopen. 

Beetje zoals een menselijke dictator. Mensen die die dictator dienen en volgen zullen zo'n persoon best aardig kunnen vinden. (Zelfs Hitler hield van dieren). Maar als je die dictator tegenspreekt dan pas zal die dictator zijn masker laten vallen.. En zo is het met de BijbelGod ook.. Als je Hem dient en alle eer geeft, prima. Maar o wee als je Hem niet alle eer geeft. Zie Mozes, die enkel God 1 keer niet de eer gaf van water uit de rots geven aan de joden. Mocht meteen het beloofde land niet in. Waar hij al 40 jaar naar uitkeek.

Nogmaals, als je gaat cherry picken dan denk je dit ja. Als je de hele Bijbel als geheel neemt, dan komt er een wispelturige God uit tevoorschijn. Die wil dat wij Hem alle eer geven.. In dezelfde wet als waar jij leest "een tiende aan armen geven" kun je lezen dat de joodse/israëlitische soldaten maagden mochten nemen uit andere volkeren. Wel eerst de hele familie uitroeien, maar die maagden mochten blijven leven. Voor de soldaten hun plezier.

bijbel.eo.nl/geloofsvragen/je-tienden-geven-geldt-dit-nog-steeds

hierin lees je overigens ook dat het weer de machtigen zijn die het krijgen (tempel, Levieten en dan een stukje aan de armen). De mensen met zogenaamde lijntjes naar boven krijgen het. Zoals je in het Boeddhisme bedelmonniken hebt die meer krijgen dan armen mensen omdat men denkt dat via bedelmonniken je beter karma krijgt.. Dat is wat religie helaas met mensen doet.

Jezus is de personificatie van God en kristalhelder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus is de personificatie van God en kristalhelder.

Dit topic heet "hilarische uitspraken atheisten". Je kan met jouw hilarische uitspraken beter een ander topic openen. "hilarische uitspraken dogma's" of zo..

Dat Jezus namelijk de personificatie van God is is een bewering van het Johannes Evangelie. Ik zie dat niet zo. De God uit het OT is geheel anders dan Jezus. Althans, de Jezus van de evangelieen. De Jezus uit Openbaring lijkt dan weer meer op de God uit het OT, met zijn wraak en het doden van ongelovigen etc.. Mocht Jezus uit de evangelieen dezelfde zijn als die van Openbaring dan is die Jezus hypocriet. Hij roept de zwakke mensheid op om "vergeving te schenken om niet/gratis" maar zelf doet Hij dat dan niet.. 

dus zo kristalhelder is Hij niet. Enkel als je gaat cherry picken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noppert1998:

Dit topic heet "hilarische uitspraken atheisten". Je kan met jouw hilarische uitspraken beter een ander topic openen. "hilarische uitspraken dogma's" of zo..

Dat Jezus namelijk de personificatie van God is is een bewering van het Johannes Evangelie. Ik zie dat niet zo. De God uit het OT is geheel anders dan Jezus. Althans, de Jezus van de evangelieen. De Jezus uit Openbaring lijkt dan weer meer op de God uit het OT, met zijn wraak en het doden van ongelovigen etc.. Mocht Jezus uit de evangelieen dezelfde zijn als die van Openbaring dan is die Jezus hypocriet. Hij roept de zwakke mensheid op om "vergeving te schenken om niet/gratis" maar zelf doet Hij dat dan niet.. 

dus zo kristalhelder is Hij niet. Enkel als je gaat cherry picken.

Lees met je hart, niet met je eigen ego/arrogantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees met je hart, niet met je eigen ego/arrogantie.

ik kan niet lezen met mijn hart, enkel met mijn ogen en brein.. En hoe meer ik erover denk (en door discussies als deze denk ik er veel over) hoe erger het word. Hoe meer ik Jezus ga zien als een niet spiritueel iemand maar iemand die "ik ik ik" dacht. Tenminste, zoals de evangelieen het op ons overbrengen..

En hoezo schuif je mijn denken nou weer af op ego/arrogantie? Juist hoe Jezus overkomt slaat op ego en arrogantie. "ik ben het Licht der wereld" "ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven".. In mij hoef je niet te geloven hoor.. 

Enkel door indoctrinatie denk je dat menselijk denken over Jezus ego of arrogantie is. Want kritiek is uit den boze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noppert1998:

ik kan niet lezen met mijn hart, enkel met mijn ogen en brein.. En hoe meer ik erover denk (en door discussies als deze denk ik er veel over) hoe erger het word. Hoe meer ik Jezus ga zien als een niet spiritueel iemand maar iemand die "ik ik ik" dacht. Tenminste, zoals de evangelieen het op ons overbrengen..

En hoezo schuif je mijn denken nou weer af op ego/arrogantie? Juist hoe Jezus overkomt slaat op ego en arrogantie. "ik ben het Licht der wereld" "ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven".. In mij hoef je niet te geloven hoor.. 

Enkel door indoctrinatie denk je dat menselijk denken over Jezus ego of arrogantie is. Want kritiek is uit den boze.

Niemand komt tot den Vader dan door Hem. Door uw ego te doden en Hem te gehoorzamen zult ge zien dat al uw aardse wijsheden zinloos zijn en er maar 1 zaak telt. Ge komt ooit voor God te staan en dan moogde u nog zo stoer en alwetend opstellen, het zal dan praat voor de vaak zijn. Wie de Zoon verloochent vervloekt zichzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Niemand komt tot den Vader dan door Hem. Door uw ego te doden en Hem te gehoorzamen zult ge zien dat al uw aardse wijsheden zinloos zijn en er maar 1 zaak telt. Ge komt ooit voor God te staan en dan moogde u nog zo stoer en alwetend opstellen, het zal dan praat voor de vaak zijn. Wie de Zoon verloochent vervloekt zichzelf.

Dat is een puur op angst gebaseerde redenatie.  Die heeft op mensen als @Noppert1998of mij geen invloed,  daarbij moet je met argumenten komen in plaats van bangmakerij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-2-2023 om 19:25 zei Barnabas:

Ik schrijf wel eens op Freethinker en ik vind het ook wel hilarisch wat de Joden daar allemaal verzinnen om maar niet te hoeven geloven.

Bedoel je nou dat daar veel Joden zitten of dat je atheïsten voor "Joden" uitscheldt ?

Maar waarom gebruik je  "Joden" dan als scheldwoord ? 

 

21 uur geleden zei Piebe:

Even van jodengesprek geciteerd:

Waarom noem je het jodengesprek ?

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is een puur op angst gebaseerde redenatie.  Die heeft op mensen als @Noppert1998of mij geen invloed,  daarbij moet je met argumenten komen in plaats van bangmakerij.

Noem mij dan 1 mens die u meer nader tot God kan brengen dan Christus, amper 1.

Dat is geen bangmakerij. Jezus is de enige weg, de enige waarheid en de enige die u het leven kan schenken. Wij worden geboren in een leugen waar anderen (vooral politici) ons met angst en leugens in beleid misleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Noem mij dan 1 mens die u meer nader tot God kan brengen dan Christus, amper 1.

Dat is geen bangmakerij. Jezus is de enige weg, de enige waarheid en de enige die u het leven kan schenken. Wij worden geboren in een leugen waar anderen (vooral politici) ons met angst en leugens in beleid misleiden.

Ik had het hierbij niet over dit deel, maar dat waarbij je angst zaaiit.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ge komt ooit voor God te staan en dan moogde u nog zo stoer en alwetend opstellen, het zal dan praat voor de vaak zijn. Wie de Zoon verloochent vervloekt zichzelf.

Ik verwacht niet zo'n gesprek na mijn leven. Want dan ben ik dood en dat gaat dan niet he.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Noem mij dan 1 mens die u meer nader tot God kan brengen dan Christus, amper 1.

Dat is geen bangmakerij. Jezus is de enige weg, de enige waarheid en de enige die u het leven kan schenken. Wij worden geboren in een leugen waar anderen (vooral politici) ons met angst en leugens in beleid misleiden.

Dan werd ook Christus geboren in een leugen toen hij mens werd en iemand die geboren wordt in een leugen kan nooit de waarheid zijn.

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik had het hierbij niet over dit deel, maar dat waarbij je angst zaaiit.

Ik verwacht niet zo'n gesprek na mijn leven. Want dan ben ik dood en dat gaat dan niet he.

Maar je krijgt dat gesprek wel indien jouw verwachtingen niet juist zijn.

Wellicht kan je je er uit lullen, maar je begint met een doelpunt tegen in mijn optiek. Máár ik geloof zeker dat Christus je jouw ongeloof kan en zal vergeven zelfs na je dood als je dat echt en oprecht wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Piebe:

Dan werd ook Christus geboren in een leugen toen hij mens werd en iemand die geboren wordt in een leugen kan nooit de waarheid zijn.

Maar je krijgt dat gesprek wel indien jouw verwachtingen niet juist zijn.

Wellicht kan je je er uit lullen, maar je begint met een doelpunt tegen in mijn optiek. Máár ik geloof zeker dat Christus je jouw ongeloof kan en zal vergeven zelfs na je dood als je dat echt en oprecht wilt.

Jezus is dan ook niet in de gelijkenis van een aardse vader geboren maar in de gelijkenis van een Vader die in de hemel is. Dat onderscheidt hem dus van ons die in zonde geboren worden.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik had het hierbij niet over dit deel, maar dat waarbij je angst zaaiit.

Ik verwacht niet zo'n gesprek na mijn leven. Want dan ben ik dood en dat gaat dan niet he.

Vrezen voor God is geen slechte zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Niemand komt tot den Vader dan door Hem. Door uw ego te doden en Hem te gehoorzamen zult ge zien dat al uw aardse wijsheden zinloos zijn en er maar 1 zaak telt. Ge komt ooit voor God te staan en dan moogde u nog zo stoer en alwetend opstellen, het zal dan praat voor de vaak zijn. Wie de Zoon verloochent vervloekt zichzelf.

Dit proberen mensen je wijs te maken ja. Dat is met alle religies zo. Enkel via boeddha vindt je verlichting, enkel via Allah vind je rust en enkel via Jezus kom je bij de Vader.. Het zou slechte PR zijn als de christenen zouden zeggen "via alle wegen kom je bij de hemel/God uit". Dan zou niemand zich bekeren namelijk..

 

Ik snap gewoon niet dat mensen hier anno 2023 nog intrappen. Bangmakerij, om maar klanten te winnen. 

Over alwetend gesproken: Ik ben niet alwetend. jij daarentegen doet alsof je alles kent en probeert mij bang te maken. Heb je echt niet door dat jij juist denkt alles te weten? En dat jouw Godsbeeld toevallig de Enige Echte is? Vind je dat niet erg ego, stoer praterij?

3 uur geleden zei Piebe:

Maar je krijgt dat gesprek wel indien jouw verwachtingen niet juist zijn.

Wellicht kan je je er uit lullen, maar je begint met een doelpunt tegen in mijn optiek. Máár ik geloof zeker dat Christus je jouw ongeloof kan en zal vergeven zelfs na je dood als je dat echt en oprecht wilt.

En als jouw verwachtingen niet juist zij moet jij je verantwoorden voor Allah. Die zal bozer zijn op mensen die verkeerde goden dienen dan op mensen die uberhaupt geen god dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Piebe:

Máár ik geloof zeker dat Christus je jouw ongeloof kan en zal vergeven zelfs na je dood als je dat echt en oprecht wilt.

Als dat dan wederwijds is komen we misschien nog ergens.

2 uur geleden zei Fundamenteel:
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik had het hierbij niet over dit deel, maar dat waarbij je angst zaaiit.

Ik verwacht niet zo'n gesprek na mijn leven. Want dan ben ik dood en dat gaat dan niet he.

Vrezen voor God is geen slechte zaak.

Angst is slechte raadgever.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Piebe:

Niet jij bepaalt dat.

Laten we wel zijn: áls er na mijn leven toch een gesprek daarover komt, is één ding duidelijk, nl. dat ik daar bij ben. 
Wie de gesprekspartner is, moet dan nog maar eens blijken.
Aan mij zal het niet liggen en ik zal best bereid zijn haar te vergeven, als ze dat echt wil.
Alhoewel.. het verdronken pasgeboren babytje tijdens de watersnood van 1953, dat wordt nog wel een discussiepuntje, dat ligt er lastig in de familie, tante is daar nooit echt overheen gekomen.
Maar dat bedoel ik dus: dat moet wel van 2 kanten komen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noppert1998:

Dit proberen mensen je wijs te maken ja. Dat is met alle religies zo. Enkel via boeddha vindt je verlichting, enkel via Allah vind je rust en enkel via Jezus kom je bij de Vader.. Het zou slechte PR zijn als de christenen zouden zeggen "via alle wegen kom je bij de hemel/God uit". Dan zou niemand zich bekeren namelijk..

 

Ik snap gewoon niet dat mensen hier anno 2023 nog intrappen. Bangmakerij, om maar klanten te winnen. 

Over alwetend gesproken: Ik ben niet alwetend. jij daarentegen doet alsof je alles kent en probeert mij bang te maken. Heb je echt niet door dat jij juist denkt alles te weten? En dat jouw Godsbeeld toevallig de Enige Echte is? Vind je dat niet erg ego, stoer praterij?

En als jouw verwachtingen niet juist zij moet jij je verantwoorden voor Allah. Die zal bozer zijn op mensen die verkeerde goden dienen dan op mensen die uberhaupt geen god dienen.

Welke mensen maken me wat wijs? Ik las de Bijbel individueel, ging op de knietjes en erkende het als waarheid. Jezus onderscheidt Zich toch van alle anderen? Dat is iets dat je niet kan ontkennen.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als dat dan wederwijds is komen we misschien nog ergens.

Angst is slechte raadgever.

Maar angst maakt wel behoedzaam. Pijn is de beste raadgever. Geloof me, ik leef het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welke mensen maken me wat wijs? Ik las de Bijbel individueel, ging op de knietjes en erkende het als waarheid. Jezus onderscheidt Zich toch van alle anderen? Dat is iets dat je niet kan ontkennen.

zucht, met sommige mensen is het moeilijk praten in verband met weinig logica..

Denk je soms dat de schrijvers van de bijbel geen mensen waren? Die mensen maken je bang met "alleen Jezus kan je redden!" "je verdient de eeuwige vernietiging of hel, als je zoet bent krijg je lekkers!" etc.. Vooral de schrijvers van het NT natuurlijk, in het OT lees je niks van eeuwige vernietiging of eeuwige zoets.

En waarin onderscheidt Jezus zich van die anderen? Dat mensen jou dat wijsmaken maakt het nog niet waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid