Spring naar bijdragen

Hilarische uitspraken van atheïsten


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Noppert1998:

zucht, met sommige mensen is het moeilijk praten in verband met weinig logica..

Denk je soms dat de schrijvers van de bijbel geen mensen waren? Die mensen maken je bang met "alleen Jezus kan je redden!" "je verdient de eeuwige vernietiging of hel, als je zoet bent krijg je lekkers!" etc.. Vooral de schrijvers van het NT natuurlijk, in het OT lees je niks van eeuwige vernietiging of eeuwige zoets.

En waarin onderscheidt Jezus zich van die anderen? Dat mensen jou dat wijsmaken maakt het nog niet waar.

Dat is geen bangmakerij als het de waarheid is. Peist ge dat overheden u van iets kunnen redden of misleiden ze ons met slangenolie? Gelukkig leerde ik Christus op tijd kennen of ik was ingespoten met slangenolie waar propaganda ons op massa schaal mee beangstigde.

Whom the Son sets free is free is indeed.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even voor de duidelijkheid: heb bovenstaande posting gerapporteerd.

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaam

Ik heb geen vergeving nodig.. De hoogmoed om mij te willen vergeven 🤣 Daar komt nog bij dat vergeving enkel degene die vergeeft goed doet, niet de vergeefde.   

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen bangmakerij als het de waarheid is.

🤣

ALS mijn oom een vrouw was was hij mijnt tante geweest..

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

. Peist ge dat overheden u van iets kunnen redden of misleiden ze ons met slangenolie? Gelukkig leerde ik Christus op tijd kennen of ik was ingespoten met slangenolie waar propaganda ons op massa schaal mee beangstigde.

Whom the Son sets free is free is indeed.

Sorry hoor, maar ik weet niet wat je bedoelt. Met je slangenolie. Ik zie mensen in de politiek als goedbedoelende mensen (toch 80% van de mensen daar). En waarvan moeten de politici ons redden? Ze moeten zorgen dat we het vandaag de dag kunnen uithouden. Men gaat niet over de verre toekomst..

Heb je dan echt niet door dat christendom een probleem verzonnen heeft (u verdient het niet om te leven, want u bent zondig) om vervolgens met de redding te komen (Maar als je Jezus gelooft dan komt het goed!)? In het OT had je dat niet hoor, het geloof dat je zondig was en de vloek op de mensheid rustte. Daarom bangmakerij pur sang. En een extreem voorbeeld van "wie zoet is krijgt lekker, wie stout is de roe".. Kinderen kun je hiermee nog angstig maken, geestelijk volwassen mensen niet. Vandaar dat veel gelovigen een kinderlijk wereldbeeld aanhangen (maar goed, dat is mijn mening, hoeft niet zo te zijn).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Laten we wel zijn: áls er na mijn leven toch een gesprek daarover komt, is één ding duidelijk, nl. dat ik daar bij ben. 
Wie de gesprekspartner is, moet dan nog maar eens blijken.
Aan mij zal het niet liggen en ik zal best bereid zijn haar te vergeven, als ze dat echt wil.
Alhoewel.. het verdronken pasgeboren babytje tijdens de watersnood van 1953, dat wordt nog wel een discussiepuntje, dat ligt er lastig in de familie, tante is daar nooit echt overheen gekomen.
Maar dat bedoel ik dus: dat moet wel van 2 kanten komen.

Het spijt me voor je tante maar nee, het moet niet van twee kanten komen. Jahweh kan het 'contract' eenzijdig opzeggen zonder tekst en uitleg te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Piebe:

Het spijt me voor je tante maar nee, het moet niet van twee kanten komen. Jahweh kan het 'contract' eenzijdig opzeggen zonder tekst en uitleg te geven.

Een gesprek is altijd van 2 kanten.  Het zou uitermate onbeschoft zijn om alleen maar te spreken en niet willen luisteren.  Zeker  als het gaat om een verdronken pasgeboren baby.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Piebe:

Nou je bent wel volhardend, ik zou zeggen: succes!

Jij stelde dat er een gesprek zou komen. En gesprek is met meerdere deelnemers. 

Het zou uitermate onbeschoft zijn om alleen maar te spreken en niet willen luisteren.  Zeker  als het gaat om een verdronken pasgeboren baby.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Noppert1998:

🤣

ALS mijn oom een vrouw was was hij mijnt tante geweest..

Sorry hoor, maar ik weet niet wat je bedoelt. Met je slangenolie. Ik zie mensen in de politiek als goedbedoelende mensen (toch 80% van de mensen daar). En waarvan moeten de politici ons redden? Ze moeten zorgen dat we het vandaag de dag kunnen uithouden. Men gaat niet over de verre toekomst..

Heb je dan echt niet door dat christendom een probleem verzonnen heeft (u verdient het niet om te leven, want u bent zondig) om vervolgens met de redding te komen (Maar als je Jezus gelooft dan komt het goed!)? In het OT had je dat niet hoor, het geloof dat je zondig was en de vloek op de mensheid rustte. Daarom bangmakerij pur sang. En een extreem voorbeeld van "wie zoet is krijgt lekker, wie stout is de roe".. Kinderen kun je hiermee nog angstig maken, geestelijk volwassen mensen niet. Vandaar dat veel gelovigen een kinderlijk wereldbeeld aanhangen (maar goed, dat is mijn mening, hoeft niet zo te zijn).

Slangenolie = beleid. Veel beloven en eens aan de macht niets waarmaken. Dat en vaccins...

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Piebe:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Jij stelde dat er een gesprek zou komen. En gesprek is met meerdere deelnemers.

Nee hoor, dat schreef jij zelf.

Lees even terug @Piebe. Jij stelde dat er een gesprek zou komen.

18 uur geleden zei Piebe:
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik had het hierbij niet over dit deel, maar dat waarbij je angst zaaiit.

Ik verwacht niet zo'n gesprek na mijn leven. Want dan ben ik dood en dat gaat dan niet he.

Maar je krijgt dat gesprek wel indien jouw verwachtingen niet juist zijn.

Wellicht kan je je er uit lullen, maar je begint met een doelpunt tegen in mijn optiek. Máár ik geloof zeker dat Christus je jouw ongeloof kan en zal vergeven zelfs na je dood als je dat echt en oprecht wilt.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Slangenolie = beleid. Veel beloven en eens aan de macht niets waarmaken. Dat en vaccins...

Je blijft maar belachelijke uitspraken doen.. Vaccins hebben in de geschiedenis beter gewerkt dan bidden. Politici maken genoeg waar aan de macht, plus je hebt partijen die samen moeten gaan en dus boter bij de vis, water bij de wijn moeten doen.. Dan komt het iets anders tot zijn recht dan men beloofd had. Dat noemt men polderen.

Jij hebt liever dictaturen waarbij men iets "beloofd" en het zonder weerwoord uit kan voeren?

O ja, daarom ben je fan van de Bijbel. Dat is een dictatuur/theocratie.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Noppert1998:

Je blijft maar belachelijke uitspraken doen.. Vaccins hebben in de geschiedenis beter gewerkt dan bidden. Politici maken genoeg waar aan de macht, plus je hebt partijen die samen moeten gaan en dus boter bij de vis, water bij de wijn moeten doen.. Dan komt het iets anders tot zijn recht dan men beloofd had. Dat noemt men polderen.

Jij hebt liever dictaturen waarbij men iets "beloofd" en het zonder weerwoord uit kan voeren?

O ja, daarom ben je fan van de Bijbel. Dat is een dictatuur/theocratie.  

Vaccins zijn verworven tot een verdienmodel waar ze ons eerst bang maken met ziektes die een gezond immuunsysteem gewoon kunnen overwinnen. Zie de hysterie tijdens corona, ze handhaafden zelfs beleid dmv sociaal darwinisme op kinderen. Dat was dictatoriaal.

Ik wens geen enkel bestuur. Het zijn narcistische mediageile psychopaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vaccins zijn verworven tot een verdienmodel waar ze ons eerst bang maken met ziektes die een gezond immuunsysteem gewoon kunnen overwinnen. Zie de hysterie tijdens corona, ze handhaafden zelfs beleid dmv sociaal darwinisme op kinderen. Dat was dictatoriaal.

Ik wens geen enkel bestuur. Het zijn narcistische mediageile psychopaten.

De hysterie tijdens corona had niks van doen met vaccins.  Het waren de zogeheten corona-wappies die hysterisch werden en rare dingen gingen roepen.   Zelf bleef ik rustig, vermeed contacten en liet me vaccineren.   Zo heb ik de Covid 19 bijna 3 jaar weten te ontlopen en liet de andere mensen maar gek doen.   Toen de Covid 19 eindelijk bij me aanklopte was ik beschermd en was het verloop mild.  Gelukkig maak ik me niet druk over de gebeurtenissen , want ik weet dat 'de gebeurtenissen' toch wel hun gang gaan.  Wat ik moet vrezen zijn mijn eigen ideeën over de gebeurtenissen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

De hysterie tijdens corona had niks van doen met vaccins.  Het waren de zogeheten corona-wappies die hysterisch werden en rare dingen gingen roepen.   Zelf bleef ik rustig, vermeed contacten en liet me vaccineren.   Zo heb ik de Covid 19 bijna 3 jaar weten te ontlopen en liet de andere mensen maar gek doen.   Toen de Covid 19 eindelijk bij me aanklopte was ik beschermd en was het verloop mild.  Gelukkig maak ik me niet druk over de gebeurtenissen , want ik weet dat 'de gebeurtenissen' toch wel hun gang gaan.  Wat ik moet vrezen zijn mijn eigen ideeën over de gebeurtenissen.  

Het was sociaal darwinisme om ons toe vaccineren aan te zetten. Punt aan de lijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was sociaal darwinisme om ons toe vaccineren aan te zetten. Punt aan de lijn.

Ach, wie weet is dat wel zo? Mijn gemoed is altijd rustig gebleven onder alle corona-heisa die ik las , zag en hoorde in de media.  Dat was en is voor mij het belangrijkste.   Laat anderen zich maar druk maken en een ziekte oplopen alleen al wegens de stress.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hopper:

Ach, wie weet is dat wel zo? Mijn gemoed is altijd rustig gebleven onder alle corona-heisa die ik las , zag en hoorde in de media.  Dat was en is voor mij het belangrijkste.   Laat anderen zich maar druk maken en een ziekte oplopen alleen al wegens de stress.

Ja als ge kalm blijft wanneer ze uw naasten met experimentele bazaar willen inspuiten of anders van hun vrijheid beroven...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vaccins zijn verworven tot een verdienmodel waar ze ons eerst bang maken met ziektes die een gezond immuunsysteem gewoon kunnen overwinnen. Zie de hysterie tijdens corona, ze handhaafden zelfs beleid dmv sociaal darwinisme op kinderen. Dat was dictatoriaal.

Ik wens geen enkel bestuur. Het zijn narcistische mediageile psychopaten.

Je wenst enkel het Openbaring bestuur? Waarbij mensen die niet geloven kapot gemaakt worden, en de "heiligen" erbij juichen en zingen... Lees gewoon Openbaring maar, dan weet je wat je wenst..Of lees het OT eens in zijn geheel. Dan weet je wat je wenst..

En de rest van jouw schrijven negeer ik liever. Je zegt wel dingen maar weet niet wat je zegt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noppert1998:

Je wenst enkel het Openbaring bestuur? Waarbij mensen die niet geloven kapot gemaakt worden, en de "heiligen" erbij juichen en zingen... Lees gewoon Openbaring maar, dan weet je wat je wenst..Of lees het OT eens in zijn geheel. Dan weet je wat je wenst..

En de rest van jouw schrijven negeer ik liever. Je zegt wel dingen maar weet niet wat je zegt. 

Ik wens geen enkel bestuur. Dat ieder mens zelfstandig mag zijn over diens eigen leven en fouten mag maken om er beter van te worden. We hadden ooit derde rijkers, maar nu vierde rijkers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik wens geen enkel bestuur. Dat ieder mens zelfstandig mag zijn over diens eigen leven en fouten mag maken om er beter van te worden. We hadden ooit derde rijkers, maar nu vierde rijkers.

Ten eerste: Geen samenleving kan zonder bestuur

Ten tweede: als je gelooft dat de Bijbel Waarheid is dan komt er een Goddelijk bestuur. En lees in Openbaring maar welk bestuur dat is. Je zal  nog dagelijks terugdenken aan vroeger en denken "was Mark Rutte maar de baas".. Lees anders het OT maar, dezelfde God als Openbaring. Dan weet je wat je te wachten staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noppert1998:

Ten eerste: Geen samenleving kan zonder bestuur

Ten tweede: als je gelooft dat de Bijbel Waarheid is dan komt er een Goddelijk bestuur. En lees in Openbaring maar welk bestuur dat is. Je zal  nog dagelijks terugdenken aan vroeger en denken "was Mark Rutte maar de baas".. Lees anders het OT maar, dezelfde God als Openbaring. Dan weet je wat je te wachten staat.

Anarchie is u vreemd?

Beeld je eens een samenleving in waar een bende psychopaten de pot niet tot zich toe trokken om er zelf van beter te worden?

Onze landen waren beter af voor deze collaborateurs van de nwo aka vierde rijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Anarchie is u vreemd?

Beeld je eens een samenleving in waar een bende psychopaten de pot niet tot zich toe trokken om er zelf van beter te worden?

Onze landen waren beter af voor deze collaborateurs van de nwo aka vierde rijk.

Wat ik al eens eerder zei: Maak een topic aan "hilarische uitspraken gelovigen" en ga daar posten. Dan kunnen we hartelijk lachen..

En tevens, lees Openbaring eens. ALS dat door gaat dan ben je de eerste die zegt "hadden we Mark rutte maar weer als de grote baas, die was tenminste menselijk"...

Ik heb ooit in de politiek gezeten, en kan dus zeggen "iedereen kan de politiek in". Als je het hier zo verschrikkelijk vind, ga dan zelf de politiek in en verander het van binnenuit in plaats van domme dingen te zeggen als "psychopaten dit en psychopaten dat". Als je mensen als Mark Rutte en Sigrid Kaag psychopaten vind dan ben je overigens geen goede psycholoog.

Naar mijn idee zijn het gewone mensen die het beste met de samenleving voor hebben..

bewerkt door Noppert1998
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid