Spring naar bijdragen

Genocide en geweld in de Bijbel


Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Hopper:

Ik zal u geven wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord, en geen hand aangeraakt, en wat geen mens in de zin is gekomen. Geven is een ander begrip dan vergeten-zoeken-herinneren.  

En zo zien we dat het meest subtiele door het grofstoffelijke weggeveegd wordt, en daarmee die olifant ook niet opgemerkt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarnaast zou het derde koninkrijk over de gehele wereld heersen. Griekenland (derde bij Sjako) heeft slechts 4,5% van het landoppervlak beslaan. Daarnaast is het door hem genoemde Anglo-Amerikaa

Neen. De aarde is voor de goddelozen een paradijs maar voor de godsvrezenden een gevang.

Denk het niet. In de hemel is geen bier, zingen ze toch? 😉

Posted Images

Op 27-12-2022 om 12:18 zei Flawless victory:

De waarheid houdt geen rekening met liefhebbers of niet-liefhebbers.

Bizar misschien, gaandeweg steeds meer affectie voor de zon opgebouwd, want die gaat samen met een aantal onveranderlijke hulpvragen al een hele poos met ons mee. Niet dat het veel verschil maakt om er ook meer ontvankelijkheid voor te vinden, het is gewoon een verslag van hoe een en ander subjectief ervaren wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-7-2023 om 12:57 zei Barnabas:

De tekst toont in combinatie met de tekst dat God zelfs in de hel aanwezig is dat God zich zelfs over de mensen die daar zullen Zijn zal ontfermen. Zij zijn wel ongehoorzaam maar dat betekent niet dat God Zijn ontferming zou stoppen. Want ook een man die door ongehoorzaamheid een ongeluk veroorzaakt en daarvoor in de gevangenis terecht komt wordt door de cipier menselijk behandelt en krijgt alles wat hij nodig heeft

Maar dat betekent niet dat allen zich daar iets aan gelegen laten liggen.

Opnieuw. Jezus heeft voor de zonden van alle mensen betaald maar dat wordt geweigerd door sommigen.

Lukas 15;3-4: "En Hij sprak deze gelijkenis tot hen en zei: Welk mens onder u die honderd schapen heeft en er één van verliest, verlaat niet de negenennegentig in de woestijn en gaat achter het verlorene aan, totdat hij het vindt?"

Jezus spreekt dus over het zoeken van een verloren schaap. De context legt dus een beperking op, het gaat om een schaap.


Hallo Barnabas, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb even vetgedrukt waar ik iets over wil zeggen.  Ik geloof dat de mens niet het laatste woord heeft maar God. Er staat geschreven dat (1) God alles aan Christus heeft gegeven, dat (2) alles wat God Hem gegeven heeft, tot Hem zal komen en (3)dat Hij nimmer zal uitwerpen die tot Hem komen. 
 

Psalm 2:8
Vraag mij en ik zal volkeren geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. (1)

Johannes 3:35
De Vader heeft de Zoon lief en heeft Hem alles in handen gegeven. (1)

Johannes 17:2
Gij hebt Hem macht over al wat vlees is gegeven, zodat Hij eeuwig leven zou kunnen schenken aan allen die Hem gegeven zijn. (1)

Johannes 6:37
Alles wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen (2), en wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen (3).


God heeft dus als heerser over de wereld Christus alles gegeven. Doordat Hij Christus de heerschappij over al het vlees heeft gegeven blijkt duidelijk dat het Gods opzet was dat alle mensen eeuwig leven zouden genieten. Het staat vast dat Christus alles zal redden dat Zijn Vader Hem heeft toevertrouwd (Joh. 6:37).   Dus: alles is Hem gegeven, alles zal tot Hem komen en niemand zal uitgeworpen worden.  
 

De onvermijdelijke conclusie is dat het Gods Wil is dat allen behouden worden.

1 Timotheüs 2: 3-6 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.


Filippenzen 2:13
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven, want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt. (Filippenzen 2:12-13)

 

Efeziërs 2:8-9
Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; niet uit werken, opdat niemand roeme.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

David bedoelt niet dat Jehovah in de hel is. Daar staat geen hel, maar Sjeool, wat je kan vertalen met Graf, of het algemene graf der mensheid waarheen iedereen toegaat als hij dood gaat. David vertrouwde erop dat Hij hem een opstanding kon geven. Dus niet eeuwig dood.

Er staat inderdaad Sjeoel. Volgens mijn woordenboek Hebreeuws (van Peter D.H. Broers): "onderwereld" of "verblijf van de doden".

Hoe dat zit met de vertaling als hel bevreemd mij ook wel gezien het feit dat David vertrouwde op God en verbleef daar tot de opstanding der doden (of tot de meevoering met Christus uit het dodenrijk) waarna het oordeel.

 

2 uur geleden zei Flawless victory:


Hallo Barnabas, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb even vetgedrukt waar ik iets over wil zeggen.  Ik geloof dat de mens niet het laatste woord heeft maar God. Er staat geschreven dat (1) God alles aan Christus heeft gegeven, dat (2) alles wat God Hem gegeven heeft, tot Hem zal komen en (3)dat Hij nimmer zal uitwerpen die tot Hem komen. 
 

Psalm 2:8
Vraag mij en ik zal volkeren geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. (1)

Johannes 3:35
De Vader heeft de Zoon lief en heeft Hem alles in handen gegeven. (1)

Johannes 17:2
Gij hebt Hem macht over al wat vlees is gegeven, zodat Hij eeuwig leven zou kunnen schenken aan allen die Hem gegeven zijn. (1)

 

Ook jij bedankt voor je reactie,

Deze teksten (met referentie (1) zou ik allen beantwoorden met de opmerking dat er alleen gesproken wordt over "in bezit/handen geven" maar niet over wat Chriistus ermee gaat doen.

Want er staat ook (Hebreeën 10;29-31: "Hoeveel te zwaarder straf, denkt u, zal hij waard geacht worden die de Zoon van God vertrapt heeft en het bloed van het verbond, waardoor hij geheiligd was, onrein geacht heeft en de Geest van de genade gesmaad heeft? Wij kennen immers Hem Die gezegd heeft: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En verder: De Heere zal Zijn volk oordelen. Vreselijk is het te vallen in de handen van de levende God."

Dus dan moeten we het woord "alles" in de context zien van de overige schrift gedeelten omdat anders de schrift niet in overeenstemming met zichzelf is. Op zich is dat een taalkundig principe waarbij woorden in de context uitgelegd moeten worden.

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Johannes 6:37
Alles wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen (2), en wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen (3).

Vervolg: Wie dus niet uitgeworpen worden zijn zij die die tot Hem komen en dat zijn zij die vrijwillig naar Hem toe komen, Wanneer je het woord alles wiskundig letterijk uitlegt dat zou de hele schepping, inclusief bomen, tot Hem komen. Dat is duidelijk niet de bedoeling.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Barnabas:

Vervolg: Wie dus niet uitgeworpen worden zijn zij die die tot Hem komen en dat zijn zij die vrijwillig naar Hem toe komen, Wanneer je het woord alles wiskundig letterijk uitlegt dat zou de hele schepping, inclusief bomen, tot Hem komen. Dat is duidelijk niet de bedoeling.

Dat het allemaal precaire zaken zijn die zonder aandacht quasi onmogelijk begrepen kunnen worden, is wellicht dat wat zonderlinge ervaringswerkers in een aantal hulpvragen trachten te verpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Barnabas:

Dus dan moeten we het woord "alles" in de context zien van de overige schrift gedeelten omdat anders de schrift niet in overeenstemming met zichzelf is. Op zich is dat een taalkundig principe waarbij woorden in de context uitgelegd moeten worden.

Suggestie zou kunnen gewekt worden om te werken met een visieschets, zodat heel misschien ook duidelijker kan worden wat ambiguïteit en ambivalentie nu precies wil zeggen. Op die manier krijg je misschien stellingen die elkaar volledig tegenspreken, en toch logisch te begrijpen zijn door rekening te houden met een aantal paradoxale clusters die zich bij processen van ontluikende visielogica laten opmerken. Gelukkig hebben we daar geen dikke boeken voor nodig, dan wel verklaart waarom simpel het moeilijkst is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Hoe dat zit met de vertaling als hel bevreemd mij ook wel gezien het feit dat David vertrouwde op God en verbleef daar tot de opstanding der doden (of tot de meevoering met Christus uit het dodenrijk) waarna het oordeel.

Dodenrijk vind ik matige vertaling omdat er geen bewustzijn is in sjeool. 
prediker 9:10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeo̱o̱l, de plaats waarheen gij gaat.

Job 14:13 en 14 laat ook zien dat er geen straf is daar en dat er een opstanding mogelijk is

O, dat gij mij in Sjeo̱o̱l zoudt verbergen, Dat gij mij verborgen zoudt houden totdat uw toorn zich afwendt, Dat gij mij een tijdslimiet zoudt stellen en aan mij zoudt denken!  14 Kan een fysiek sterke man als hij sterft opnieuw leven? Al de dagen van mijn dwangarbeid zal ik wachten, Totdat mijn aflossing komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Ontnuchterend is dit, zowaar hartverscheurend voor wie behept is met empathische vermogens, alle hoop ijdel. 

Daar leek het eerst wel op. Maar Job liet zien dat de zaak niet hopeloos is maar dat God weer aan hem zou denken en weer leven zou leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Daar leek het eerst wel op. Maar Job liet zien dat de zaak niet hopeloos is maar dat God weer aan hem zou denken en weer leven zou leven.

Zo gezien zou je evenzeer kunnen verwijzen naar het collectief onbewuste van Carl Gustav Jung. Maar dan spreken we over het idee van een paradigmashift waarin we geconfronteerd zullen worden met heel wat tegenstrijdigheden die niet altijd even makkelijk te verteren zijn. In andere woorden waar je steeds naar verwijst, dat verhaal van steigerende paarden waarin we het pleidooi van Plato weerspiegeld kunnen zien. Ja, in die zin is er aan hoop en overvloed geen schaarste, zij het, voor wie begrijpen wil, met een bedachtzame kanttekening. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Barnabas:

Wanneer je het woord alles wiskundig letterijk uitlegt dat zou de hele schepping, inclusief bomen, tot Hem komen. Dat is duidelijk niet de bedoeling.

Gekoesterd tussen de takken van de altijd groene levensboom kan de mens de gebieden leren kennen waaruit zijn wortels alleen dan kracht kunnen putten wanneer hij eerst heeft durven eten van de boom van kennis van goed en kwaad, maar wanneer hij dat heeft gedaan, heeft hij het vermogen verworven het goede te kiezen en ooit zal hij deel kunnen hebben aan de levensboom.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2023 om 19:17 zei TTC:

Gekoesterd tussen de takken van de altijd groene levensboom kan de mens de gebieden leren kennen waaruit zijn wortels alleen dan kracht kunnen putten wanneer hij eerst heeft durven eten van de boom van kennis van goed en kwaad, maar wanneer hij dat heeft gedaan, heeft hij het vermogen verworven het goede te kiezen en ooit zal hij deel kunnen hebben aan de levensboom.

Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard, zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden. En David zegt: Laat hun tafel voor hen worden tot een strik, tot een valkuil, tot een struikelblok en tot vergelding. Laat hun ogen verduisterd worden, zodat zij niet zien en maak hun rug voor altijd krom. Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door hun val echter is de zaligheid tot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekken. Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en hun verlies rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Het hard kan verhard worden wanneer het eten van de boom der kennis van goed en kwaad doorgezet wordt. De ogen kunnen verduisterd worden. Maar ook is er de mogelijkheid om als tak (terug)geënt te worden op de edele olijfboom, een tak gevoedt door de wortel. Dan moet men Christus aannemen en Hem geloven, want Christus is het leven en de wortel en de bron van het levenswater. Dan wordt men gevoed door de boom des levens die Christus is:

Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom, beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u. U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt. Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees. Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart. Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden. En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten. Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Barnabas:

Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard, zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden. En David zegt: Laat hun tafel voor hen worden tot een strik, tot een valkuil, tot een struikelblok en tot vergelding. Laat hun ogen verduisterd worden, zodat zij niet zien en maak hun rug voor altijd krom. Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door hun val echter is de zaligheid tot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekken. Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en hun verlies rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Het hard kan verhard worden wanneer het eten van de boom der kennis van goed en kwaad doorgezet wordt. De ogen kunnen verduisterd worden. Maar ook is er de mogelijkheid om als tak (terug)geënt te worden op de edele olijfboom, een tak gevoedt door de wortel. Dan moet men Christus aannemen en Hem geloven, want Christus is het leven en de wortel en de bron van het levenswater. Dan wordt men gevoed door de boom des levens die Christus is:

Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom, beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u. U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt. Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees. Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart. Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden. En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten. Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.

Zoals het geschrift laat weten, simpel is het moeilijkst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2023 om 17:21 zei sjako:

Daar leek het eerst wel op. Maar Job liet zien dat de zaak niet hopeloos is maar dat God weer aan hem zou denken en weer leven zou leven.

Wat we vroeger misschien onbevattelijk zouden kunnen gevonden hebben, kunnen we in alle rust en sereniteit nalezen in de handboeken van de nieuwe ggz.

13 uur geleden zei Barnabas:

Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard, zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

De beuk kan tot 46 meter hoog worden. De stam is glad en grijs en de bast is dun, waardoor de boom bij plotse blootstelling aan zonlicht gevoelig is voor schorsbrand. Het blad is veernervig, licht gegolfd en licht glanzend. De plant is eenhuizig, er zijn dus mannelijke en vrouwelijke bloemen aan dezelfde boom. De knoppen zijn langwerpig en geschubd, de bestuiving vindt plaats door de wind. De beuk kan goed tegen schaduw, het is een climaxsoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2023 om 09:40 zei Fundamenteel:

Mattheus 25:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.

Daar staat dat het vuur eeuwig is niet het lijden van de onrechtvaardige mens die daar in terecht komt. Die persoon is dus voor eeuwig dood. Zeker is het je vergelijkt met andere teksten waarin staat dat slechte mensen als stoppels worden, volledig tot stof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei sjako:

Daar staat dat het vuur eeuwig is niet het lijden van de onrechtvaardige mens die daar in terecht komt. Die persoon is dus voor eeuwig dood. Zeker is het je vergelijkt met andere teksten waarin staat dat slechte mensen als stoppels worden, volledig tot stof.

Matteus 13:41 De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen; 42 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Daar staat dat het vuur eeuwig is niet het lijden van de onrechtvaardige mens die daar in terecht komt. Die persoon is dus voor eeuwig dood. Zeker is het je vergelijkt met andere teksten waarin staat dat slechte mensen als stoppels worden, volledig tot stof.

Helaas, ook hier weer een tekst die je in het ongelijk stelt.

(Mattheus 25:46) En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

 Je hebt het er over alleen maar bijbels te redeneren, maar keer op keer blijkt dat toch anders te liggen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mattheus 25:46) En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

Dat is een vertaalfout. 
Zij zullen voor eeuwig worden afgesneden, maar de rechtvaardigen zullen het eeuwige leven krijgen.’

In NBV21 staat eeuwige bestraffing (= eeuwig dood). Al in Genesis staat al dat de mens zal sterven als ze God niet gehoorzamen.

Genesis 2:15 Jehovah God plaatste de mens dus in de tuin van Eden om die te bewerken en ervoor te zorgen.  16 Ook gaf Jehovah God de mens het volgende gebod: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten zo veel je wilt.  17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’

God heeft het nergens over een hel, maar over de dood. In Maleachi staat ook dat mensen die God niet gehoorzamen tot stoppels worden. In Maleachi 3 gaat het over de komst van de Messias. In hoofdstuk 4 over het oordeel.

Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten. 


Jullie zullen de slechte mensen vertrappen. Ze zullen als stof onder jullie voetzolen worden op de dag waarop ik in actie kom’, zegt Jehovah van de legermachten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is een vertaalfout. Zij zullen voor eeuwig worden afgesneden, maar de rechtvaardigen zullen het eeuwige leven krijgen.’ In NBV21 staat eeuwige bestraffing (= eeuwig dood). Al in Genesis staat al dat de mens zal sterven als ze God niet gehoorzamen. Genesis 2:15 Jehovah God plaatste de mens dus in de tuin van Eden om die te bewerken en ervoor te zorgen.  16 Ook gaf Jehovah God de mens het volgende gebod: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten zo veel je wilt.  17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’ God heeft het nergens over een hel, maar over de dood. In Maleachi staat ook dat mensen die God niet gehoorzamen tot stoppels worden. In Maleachi 3 gaat het over de komst van de Messias. In hoofdstuk 4 over het oordeel. Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten. Jullie zullen de slechte mensen vertrappen. Ze zullen als stof onder jullie voetzolen worden op de dag waarop ik in actie kom’, zegt Jehovah van de legermachten.

Zou er ook ergens een gezellige religie kunnen bestaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mattheus 25:46) En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

Dat is een vertaalfout. 
Zij zullen voor eeuwig worden afgesneden, maar de rechtvaardigen zullen het eeuwige leven krijgen.’

In NBV21 staat eeuwige bestraffing

In NBV, om precies te zijn,  staat daar.
Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.
Als je stelt:

Op 14-7-2023 om 13:18 zei sjako:

Daar staat dat het vuur eeuwig is niet het lijden van de onrechtvaardige mens die daar in terecht komt. Die persoon is dus voor eeuwig dood

Dan klopt dat dus niet, want daarin stelt je dat het lijden niet eeuwig is. 
In hoofdstuk 25 staat in vers 41 eeuwig vuur en in vers 46 eeuwige pijn (of bestraffing afhankelijk welke vertaling je lees). Duidelijk is dat die pijn/betraffing eeuwig is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Ik vind het heel gezellig hoor met met broeders en zusters. En wat dacht je van een eeuwig leven zoals het bedoeld is op een Paradijsaarde?

Kunnen slechts hopen dat deze tijden mogen ingekort worden, ondertussen doen we wel veel moeite om te negeren wat niet verandert. 

Op 13-7-2023 om 19:51 zei Barnabas:

Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom, beroem u dan niet tegenover de takken.

Apicale dominantie bij planten is het fenomeen dat de apex sterker uitgroeit dan de zijtakken van de plant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid