Spring naar bijdragen

Hoe moeten wij omgaan met lgbq toestanden?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei HJW2:

Ik heb het artikel gekeken en waar staat dat zij expliciete seksuele opvoeding aan kinderen geven ? Echt, je haalt er werkelijk van alles bij om maar negatief te zijn en je komt met links die precies het tegenovergestelde aangeven.

De link die je nu weer geeft, gaat helemaal niet over scholen, het zijn drag queen shows waar ouders kaartjes voor kopen om samen met hun kinderen heen te gaan. Weer exact hetzelfde als bij de vorige twee foto's: de ouders beslissen. Dus wat is het probleem ?

Mannen met topje is niet halfnaakt. ook daar een mislukte poging om er iets negatiefs van te maken. Je zou het in het slechtste geval "schaars gekleed" kunnen noemen, maar naaktheid is niet aan de orde.

Je verwart inderdaad van alles en dat doet je verhaal geen goed.

Resumerend:

 -  er is nog geen enkele bron dat er halfnaakte mensen op een school verschijnen

 - geen bron dat drag queens expliciete sexuele voorlichting geven op scholen

 - al je bronnen geven precies aan wat je zelf expliciet goedkeurt: de ouders beslissen

 

Leer eens lezen:

She had been invited to give a sex education talk to Year 7 pupils at Queen Elizabeth II High School on the Isle of Man. 

 

Er is ook halverwege de pagina een doorverwijzing waar staat:

'My daughter was taught about oral and anal sex in class - she is ELEVEN years old': Mother speaks out after school embroiled in Drag Queen row gave 'graphic' sex education lessons

Willen wij deze toestanden echt? Is dat hoe God Zijn natuurlijke orde ontworpen heeft?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel  ik begrijp je worsteling met het onderwerp homoseksualiteit wel. Ik heb het voorrecht gehad om voordat ik tot geloof kwam, veel met homoseksuelen te maken te hebben gehad in familie, vr

Het is allemaal gebaseerd op interpretatie van teksten uit de Tenach. Citaat uit Leviticus 18:22 'Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk'. Het Hebreeuwse woord wat

De kinderen zullen er echt niet homo van worden, want dat is namelijk aangeboren. 

Posted Images

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leer eens lezen:

She had been invited to give a sex education talk to Year 7 pupils at Queen Elizabeth II High School on the Isle of Man. 

 

Er is ook halverwege de pagina een doorverwijzing waar staat:

'My daughter was taught about oral and anal sex in class - she is ELEVEN years old': Mother speaks out after school embroiled in Drag Queen row gave 'graphic' sex education lessons

Tja....wanneer begin je met sexuele voorlichting en hoe pak je dat aan. Is dat iets voor een school of moeten ouders dat doen, Kun je eindeloze discussies over hebben. En wie dat dan moet doen als het in een school gebeurt.

En of je kinderen de klas uitstuurt als ze zeggen dat er slechts 2 genders zijn.......ja, op een aantal vlakken schiet het behoorlijk door.

Laat kinderen gewoon kinderen zijn en de sexualiteit komt later wel. En of dat hetero- of homosexualiteit is.......

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW2:

Tja....wanneer begin je met sexuele voorlichting en hoe pak je dat aan. Is dat iets voor een school of moeten ouders dat doen, Kun je eindeloze discussies over hebben. En wie dat dan moet doen als het in een school gebeurt.

En of je kinderen de klas uitstuurt als ze zeggen dat er slechts 2 genders zijn.......ja, op een aantal vlakken schiet het behoorlijk door.

Laat kinderen gewoon kinderen zijn en de sexualiteit komt later wel. En of dat hetero- of homosexualiteit is.......

 

Seksuele voorlichting gaat niet over pijpen en sodomie he... Dat gaat over veilige seks en grenzen.

1 minuut geleden zei HJW2:

Laat kinderen gewoon kinderen zijn en de sexualiteit komt later wel. En of dat hetero- of homosexualiteit is.......

 

Exact mijn punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik zou liever de term medemensen terug willen zien. De termen die nu worden gebruikt zijn stigmatiserend.

Het benoemen van verschillende bevolkingsgroepen betekent niet dat je hen die daarbij horen niet als medemensen zou zien. We spreken over verschillende bevolkingsgroepen, omdat die er nu eenmaal zijn. Op het gebied van levensbeschouwing, seksualiteit, cultuur, recreatie, muziek, mode, demografie, afkomst, familie, noem maar op. Vrijwel ieder mens behoort tot verschillende bevolkingsgroepen. En daar waar bepaalde bevolkingsgroepen achtergesteld en gediscrimineerd worden, is het wel degelijk van belang die achterstelling en die discriminatie te kunnen benoemen en dus ook de bevolkingsgroepen die het aangaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Robert Frans:

Het benoemen van verschillende bevolkingsgroepen betekent niet dat je hen die daarbij horen niet als medemensen zou zien. We spreken over verschillende bevolkingsgroepen, omdat die er nu eenmaal zijn. Op het gebied van levensbeschouwing, seksualiteit, cultuur, recreatie, muziek, mode, demografie, afkomst, familie, noem maar op. Vrijwel ieder mens behoort tot verschillende bevolkingsgroepen. En daar waar bepaalde bevolkingsgroepen achtergesteld en gediscrimineerd worden, is het wel degelijk van belang die achterstelling en die discriminatie te kunnen benoemen en dus ook de bevolkingsgroepen die het aangaan.

Natuurlijk mogen we verschillen benoemen. Maar ik zie heel vreemde en tegenstrijdige ontwikkelingen. Aan de ene kant mogen vrouwen en mannen niet langer worden benoemd. Heel vervelend voor feministen. Aan de andere kant wordt het verschil tussen mensen van verschillende kleuren nog steeds breed uitgemeten en verschillende seksuele geaardheden steeds meer en meer. De verdeeldheid tussen mensen en bevolkingsgroepen zie ik eerder toe- dan afnemen. Misschien, theoretisch, als die compartimentering door zou zetten en uiteindelijk voltooid is; als er zoveel groepen bestaan dat die ontelbaar zijn geworden, worden we allemaal weer gewoon mensen, allemaal verschillend van elkaar. Maar ik vrees dat de idealistische activisten en onze politici ons in wezen juist allemaal hetzelfde willen hebben. Ik vind het allemaal zeer gecompliceerd, veel te gecompliceerd voor mij in elk geval. Als mijn betoog te verwarrend is, negeer het dan maar. Zelf zie ik mensen gewoon als mensen. Ik vind verschillende culturen prachtig maar besef tegelijkertijd dat niet alles verenigbaar is. Verder weet ik het allemaal niet hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW2:

Tja….zo zal er ook een heteroseksueel zijn die zegt dat het wel degelijk nodig is. Wat is je punt ? Wat wil je aantonen met de mening van deze persoon ?

 

Ik ken homoseksuelen die zich kapot schamen voor Gay Pride en absoluut niet geassocieerd willen worden met exhibitionisme. Ze lijden daar schade door. Misschien is dit een voorbeeldje dat helpt te verklaren wat er wordt bedoeld. Er is nu eenmaal een verschil tussen seksuele geaardheid en seksuele uitspattingen. Zo willen ook de meeste zwarte Amerikanen niets te maken hebben met de Black Power beweging. Al die bewegingen, meer of minder extreem, polariseren en scheppen verdeeldheid tussen mensen. 

Een andere gedachte: Denken we nu werkelijk dat mensen die iets tegen homo's hebben (want die zijn er helaas) door bewegingen zoals Gay Pride beter over homo's gaan denken? Of juist erger? Werkt het wel of werkt het averechts? Misschien kunnen we beter gewoon normaal gaan doen. Dat lijkt me verreweg en voor iedereen het beste.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

Ik ken homoseksuelen die zich kapot schamen voor Gay Pride en absoluut niet geassocieerd willen worden met exhibitionisme. Ze lijden daar schade door.

Ik ken heterosexuelen die de Gay Pride volledig omarmen en het prachtig vinden. En nu ? Geen enkele groep is zo homogeen dat ze hetzelfde denken. Homo's niet, hetero's niet. Persoonlijk heb ik ook niets met de Canal Pride. Voor mij is het puur lust en niet geaardheid en dan denk ik bij mijzelf: bewaar dat lekker voor achter de voordeur. Waarbij ik geen onderscheid maak tussen hetero en homo want ook bij hetero-lust denk ik: doe dat even lekker achter de voordeur.

26 minuten geleden zei Willempie:

Zo willen ook de meeste zwarte Amerikanen niets te maken hebben met de Black Power beweging. Al die bewegingen, meer of minder extreem, polariseren en scheppen verdeeldheid tussen mensen. 

Ook alle minder extreme bewegingen scheppen verdeeldheid ?

Ik weet niet hoeveel erachter staan. Naast de BLM hoop ik dan tevens dat de meeste blanken niet achter de Proud Boys staan. 

26 minuten geleden zei Willempie:

Een andere gedachte: Denken we nu werkelijk dat mensen die iets tegen homo's hebben (want die zijn er helaas) door bewegingen zoals Gay Pride beter over homo's gaan denken? Of juist erger? Werkt het wel of werkt het averechts? Misschien kunnen we beter gewoon normaal gaan doen. Dat lijkt me verreweg en voor iedereen het beste.  

Ik heb geen idee of het averechts werkt. Maar zolang er discriminatie is van homo's, ze niet hand in hand durven te lopen op straat omdat ze dan geweld kunnen verwachten......is er wel aandacht nodig om ervoor te zorgen dat de discriminatie aangepakt wordt. Op welke wijze dan ook die effectief is. Waarbij het geweld tegen homo's met name uit twee bronnen komt: moslimjongeren en extreem rechtse blanken. Gay Pride zal bij hen niet helpen, ik denk dat bij hen niets zal helpen.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW2:

Ook alle minder extreme bewegingen scheppen verdeeldheid ?

Bewegingen die mensen in groepen verdelen scheppen verdeeldheid.

3 minuten geleden zei HJW2:

Ik weet niet hoeveel erachter staan. Naast de BLM hoop ik dan tevens dat de meeste blanken niet achter de Proud Boys staan. 

Dat hoef je niet te hopen want dat is gelukkig zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei neohumanist:

 

In de esotherische visie, die ook door Jezus wordt onderwezen, is zonde alles wat ingaat tegen de natuurlijke spirituele ontwikkeling van de mens (of ieder ander levend wezen). Dus als ik jou verhinder om je te kunnen kleden, onderwijs te genieten, te eten of te mediteren op God, of jou ziek maak, je doodt, dan bega ik een zonde. Als ik een dier pijnig of verhinder te leven, dan is dat ook een zonde. Zonde bekijk je dus vanuit de Wil van God en die is om al zijn kinderen geestelijk te doen groeien. De mogelijkheid tot geestelijke groei is dan ook het ijkpunt en niet de opvatting van een christelijke auteur met een exotherische insteek.

Grotendeels mee eens, ik heb verder weinig met geestelijke groei, maar dat is een andere discussie.

 

4 uur geleden zei neohumanist:

Het meest erge aan de zondigheidsleer is, dat het mensen hersenspoelt dat ze van nature niet zouden deugen, dat er iets inherents mis met ze zou zijn. En dát negatieve uitgangspunt is een van de meest schadelijke dingen die je aan kinderen kunt onderwijzen, om ze dát wijs te maken. Dat is nu pas een echte heel zware zonde, om dat aan mensen op te dringen, dat waanidee. 

Mee eens. Het kan zeer verwoestend zijn als je telkens voorgehouden wordt dat je in de kern niet deugt.

6 minuten geleden zei Willempie:

Dat hoef je niet te hopen want dat is gelukkig zo.

Goed om te horen dat dat zo is, ik ken de getallen niet, ook niet bij BLM trouwens.

Maar ik heb sowieso iets tegen extremisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW2:

Ik heb geen idee of het averechts werkt. Maar zolang er discriminatie is van homo's, ze niet hand in hand durven te lopen op straat omdat ze dan geweld kunnen verwachten......is er wel aandacht nodig om ervoor te zorgen dat de discriminatie aangepakt wordt. Op welke wijze dan ook die effectief is. Waarbij het geweld tegen homo's met name uit twee bronnen komt: moslimjongeren en extreem rechtse blanken. Gay Pride zal bij hen niet helpen, ik denk dat bij hen niets zal helpen.

Het enige dat helpt is een verandering van hart. Daarnaast is het de taak van de overheid om zwakken tegen sterkeren te beschermen, en enkelingen tegen groepen, dus ook homo's. De straffen voor geweld tegen homo's zijn veel te licht. Ik merk in Nederland trouwens helemaal niet dat geweld tegen homo's door "extreem rechtse blanken" komt. Wat ik zelf waarneem is dat die geweldsdaden vooral gepleegd worden door ontspoorde jongeren. "Homo" is trouwens tegenwoordig een volledig ingeburgerd scheldwoord onder jongeren, vooral mannelijke jongeren. Je hoort het aan de lopende band om je heen. Het gaat dus helemaal niet de goede kant op. Integendeel. 

13 minuten geleden zei HJW2:

Ik ken heterosexuelen die de Gay Pride volledig omarmen en het prachtig vinden. En nu ? Geen enkele groep is zo homogeen dat ze hetzelfde denken. Homo's niet, hetero's niet. Persoonlijk heb ik ook niets met de Canal Pride. Voor mij is het puur lust en niet geaardheid en dan denk ik bij mijzelf: bewaar dat lekker voor achter de voordeur. Waarbij ik geen onderscheid maak tussen hetero en homo want ook bij hetero-lust denk ik: doe dat even lekker achter de voordeur.

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Het enige dat helpt is een verandering van hart.

Helemaal mee eens, en hoe gaan we dat bereiken ?

4 minuten geleden zei Willempie:

"Homo" is trouwens tegenwoordig een volledig ingeburgerd scheldwoord onder jongeren, vooral mannelijke jongeren. Je hoort het aan de lopende band om je heen. Het gaat dus helemaal niet de goede kant op. Integendeel. 

Helaas is dat correct. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei HJW2:

Helemaal mee eens, en hoe gaan we dat bereiken ?

Door de verkondiging van het evangelie.

44 minuten geleden zei HJW2:

Helaas is dat correct. 

Ik wil hier nog aan toevoegen dat, volgens mijn waarneming in de praktijk en in de literatuur, homo's in het verleden nauwelijks werden lastiggevallen. De herenliefde werd in de praktijk algemeen geaccepteerd. Beroemde schrijvers, artiesten en politici waren openlijk homoseksueel en werden gewoon geaccepteerd. Het geweld is vooral iets van deze moderne tijd en een symptoom van de secularisatie en verloedering van de maatschappij. Ik heb het nu over het westen. In Afrika wordt alles wat als onnatuurlijk wordt beschouwd traditioneel afgewezen. Daar zijn homo's hun leven niet zeker, net zo min als albino's of gehandicapten. Tijdens de kolonisatie werd dat door de westerse mogendheden onderdrukt maar sinds de "bevrijding" valt Afrika weer terug in puur barbarisme. Maar dat is een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

Door de verkondiging van het evangelie.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat, volgens mijn waarneming in de praktijk en in de literatuur, homo's in het verleden nauwelijks werden lastiggevallen. De herenliefde werd in de praktijk algemeen geaccepteerd. Beroemde schrijvers, artiesten en politici waren openlijk homoseksueel en werden gewoon geaccepteerd. Het geweld is vooral iets van deze moderne tijd en een symptoom van de secularisatie en verloedering van de maatschappij. Ik heb het nu over het westen. In Afrika wordt alles wat als onnatuurlijk wordt beschouwd traditioneel afgewezen. Daar zijn homo's hun leven niet zeker, net zo min als albino's of gehandicapten. Tijdens de kolonisatie werd dat door de westerse mogendheden onderdrukt maar sinds de "bevrijding" valt Afrika weer terug in puur barbarisme. Maar dat is een ander verhaal.

Dus als iedereen christen wordt dan is het leed geleden, Althans.....in het westen.

In Afrika ben je dan je leven niet meer zeker, neem Oeganda.

Ik denk niet dat bekering het ultieme antwoord is. Het waren met name de christelijke partijen die tegen het homohuwelijk stemden, bij conservatief protestantse gemeenschappen wil men geen homo voor de klas. Ik zie ook in christelijke kring de nodige aversie tegen homosexualiteit. Niet gewelddadig, maar bepaald niet helpend.

Bekering zal niet de oplossing brengen,

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW2:

Dus als iedereen christen wordt dan is het leed geleden, Althans.....in het westen.

In Afrika ben je dan je leven niet meer zeker, neem Oeganda.

Ik denk niet dat bekering het ultieme antwoord is. Het waren met name de christelijke partijen die tegen het homohuwelijk stemden, bij conservatief protestantse gemeenschappen wil men geen homo voor de klas. Ik zie ook in christelijke kring de nodige aversie tegen homosexualiteit. Niet gewelddadig, maar bepaald niet helpend.

Bekering zal niet de oplossing brengen,

Als mensen het evangelie aannemen, zich laten dopen en de Heilige Geest ontvangen, kunnen ze zich onmogelijk langer laten leiden door vleselijke instincten. Ze worden dan niet gelijk perfect maar worden wel opgevoed, getuchtigd en geleid in de richting van de volmaaktheid van Jezus, die dus geen homo's bestreed maar de zonde nooit bagatelliseerde of vergoelijkte. Hij was gekomen voor de zondaren, mengde zich tussen hen en had ze lief, maar zonder ooit zonde goed te keuren. Dat geldt uiteraard niet alleen voor het westen. Ook in Afrika zijn en worden mensen radicaal door het evangelie ten goede veranderd. 

Afrika is een bijzonder gewelddadig continent. Niet alle stammen zijn gewelddadig. Er zijn ook timide stammen maar die worden onderdrukt of tot slaven gemaakt. Christenen in Afrika hebben het in veel landen verre van gemakkelijk. Toch groeit het christendom er exponentieel en er zijn al een aantal landen waarvan de regering grotendeels uit christenen bestaat. Maar zelfs in die landen, die erg groot zijn en moeilijk bestuurbaar, blijft het voor christenen gevaarlijk omdat ze zich niet langer onderwerpen aan wereldse tradities.

Het homohuwelijk heeft m.i. geen plaats in de christelijke Kerk. Wat daarbuiten gebeurt valt niet onder het gezag van de Kerk. Homo's worden en werden door de kerk en parachristelijke instellingen zoals christelijke scholen nog nooit iets in de weg gelegd. Dat men in christelijke scholen geen mensen voor de klas wil die openlijk homofilie propageren is iets anders en m.i. volkomen terecht. Maar dat is ook iets van de laatste tijd. Vroeger praatte men er gewoon niet over. Het was privé en niemand anders had daar iets mee te maken of over te zeggen. Men liep er niet mee te pronken zoals tegenwoordig.

Als bekering niet helpt dan helpt niets. Er is gewoon echt geen enkel alternatief. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW2:

Voor mij is de goddelijke orde de Liefde. Dat is de essentie. Als je met die ogen kijkt, krijg je een heel ander perspectief.

 

Wat daar gebeurd is verre van liefde. Dat zie je hopelijk ook in?

Dat 2 mannen elkaar graag kunnen zien, ok. Maar dat mannen die zich verwijfd gaan gedragen azen op kinderen heeft een andere naam.

2 uur geleden zei HJW2:

Tja….zo zal er ook een heteroseksueel zijn die zegt dat het wel degelijk nodig is. Wat is je punt ? Wat wil je aantonen met de mening van deze persoon ?

 

Hij zegt het toch? Dat zowel hetero als homoseksueel hier niet om vragen. Maar bovenal dat het net homohaat in de hand werkt.

2 uur geleden zei Willempie:

Natuurlijk mogen we verschillen benoemen. Maar ik zie heel vreemde en tegenstrijdige ontwikkelingen. Aan de ene kant mogen vrouwen en mannen niet langer worden benoemd. Heel vervelend voor feministen. Aan de andere kant wordt het verschil tussen mensen van verschillende kleuren nog steeds breed uitgemeten en verschillende seksuele geaardheden steeds meer en meer. De verdeeldheid tussen mensen en bevolkingsgroepen zie ik eerder toe- dan afnemen. Misschien, theoretisch, als die compartimentering door zou zetten en uiteindelijk voltooid is; als er zoveel groepen bestaan dat die ontelbaar zijn geworden, worden we allemaal weer gewoon mensen, allemaal verschillend van elkaar. Maar ik vrees dat de idealistische activisten en onze politici ons in wezen juist allemaal hetzelfde willen hebben. Ik vind het allemaal zeer gecompliceerd, veel te gecompliceerd voor mij in elk geval. Als mijn betoog te verwarrend is, negeer het dan maar. Zelf zie ik mensen gewoon als mensen. Ik vind verschillende culturen prachtig maar besef tegelijkertijd dat niet alles verenigbaar is. Verder weet ik het allemaal niet hoor.

Idd. Wij moeten hen them, they etc noemen. Maar als een echte vrouw geen cis-vrouw genoemd wilt worden, of niet breastfeeding person etc; dan labelen ze zo iemand transfoob.

Laten we maar samenhorig deze waanzin bij de horens grijpen en terug onder de mat dwingen.

Er zijn maar 2 genders, 2 soorten mensen: man en vrouw.

bewerkt door Fundamenteel
dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laten we maar samenhorig deze waanzin bij de horens grijpen en terug onder de mat dwingen.

Ik denk niet dat dit ons nog gaat gelukken. De trend zet zich onherroepelijk voort totdat er van hogerhand wordt ingegrepen. Wel is het van uitermate groot belang dat wij de waarheid waarheid blijven noemen en de leugen leugen, al is het alleen maar om niet zelf meegezogen te worden in de misleiding van deze eindtijd. In onze eigen omgeving kunnen we misschien nog enige invloed ten goede aanwenden maar op wereldniveau zijn de gevestigde machten al veel te sterk om nog gestopt te kunnen worden. Dat zijn geen verkozen, democratische machten maar mensen en organisaties met genoeg geld om iedereen te kunnen omkopen en te manipuleren. De Bijbel vertelt ons precies hoe het is en waar het naar toe gaat. Ik ben dankbaar voor alle politici en andere invloedrijke mensen die zich nog verzetten maar je ziet voor je ogen dat ze allemaal genadeloos worden neergemaaid. Het goede nieuws is dat de huidige wereldorde van korte duur is en dat er mee wordt afgerekend. De mensen die nu de macht hebben en zich onaantastbaar achten staat een grote verrassing te wachten. Ze hebben het in de geschiedenis trouwens uiteindelijk altijd verloren. Het feestje van de nazi's was ook maar van korte duur en daarna moesten ze vluchten of zelfmoord plegen. Ze zijn heel erg dom bezig en eigenlijk moeten we medelijden met ze hebben. Ze gaan hun eigen ondergang tegemoet. Hun toekomst is hun verderf en veroordeling. Onze toekomst is glorieus want uiteindelijk staan wij toch aan de kant van een alles overwinnende Schepper. C.S.  Lewis schrijft ergens dat we onderdeel zijn van een ondergronds leger, dat nu wel aan de verliezende kant lijkt te staan maar uiteindelijk zal zegevieren, niet door onze inspanningen maar door onze gehoorzaamheid aan de Schepper.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ik denk niet dat dit ons nog gaat gelukken. De trend zet zich onherroepelijk voort totdat er van hogerhand wordt ingegrepen. Wel is het van uitermate groot belang dat wij de waarheid waarheid blijven noemen en de leugen leugen, al is het alleen maar om niet zelf meegezogen te worden in de misleiding van deze eindtijd. In onze eigen omgeving kunnen we misschien nog enige invloed ten goede aanwenden maar op wereldniveau zijn de gevestigde machten al veel te sterk om nog gestopt te kunnen worden. Dat zijn geen verkozen, democratische machten maar mensen en organisaties met genoeg geld om iedereen te kunnen omkopen en te manipuleren. De Bijbel vertelt ons precies hoe het is en waar het naar toe gaat. Ik ben dankbaar voor alle politici en andere invloedrijke mensen die zich nog verzetten maar je ziet voor je ogen dat ze allemaal genadeloos worden neergemaaid. Het goede nieuws is dat de huidige wereldorde van korte duur is en dat er mee wordt afgerekend. De mensen die nu de macht hebben en zich onaantastbaar achten staat een grote verrassing te wachten. Ze hebben het in de geschiedenis trouwens uiteindelijk altijd verloren. Het feestje van de nazi's was ook maar van korte duur en daarna moesten ze vluchten of zelfmoord plegen. Ze zijn heel erg dom bezig en eigenlijk moeten we medelijden met ze hebben. Ze gaan hun eigen ondergang te gemoed. Hun toekomst is hun verderf en veroordeling. Onze toekomst is glorieus want uiteindelijk staan wij toch aan de kant van een alles overwinnende Schepper. C.S.  Lewis schrijft ergens dat we onderdeel zijn van een ondergronds leger, dat nu wel aan de verliezende kant lijkt te staan maar uiteindelijk zal zegevieren, niet door onze inspanningen maar door onze gehoorzaamheid aan de Schepper.

Inderdaad, de waarheid blijven noemen. Het verzet groeit met de dag. Mensen hebben er mooi genoeg van. Het is omdat er zovelen meelopen met wat mainstream is, dat hier in Europa binnenwaait.

Ik zou geen medelijden hebben met mensen die hier moedwillig agenda mee voeren. Het is een brug naar de transhuman. Op en top antichrist.

We are soldiers and we should unite in one Holy Spirit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Als mensen het evangelie aannemen, zich laten dopen en de Heilige Geest ontvangen, kunnen ze zich onmogelijk langer laten leiden door vleselijke instincten. Ze worden dan niet gelijk perfect maar worden wel opgevoed, getuchtigd en geleid in de richting van de volmaaktheid van Jezus,

Waarmee jij wilt beweren dat christenen nooit vreemdgaan, dat er geen enkele christelijke pedofiel bestaat ? Bij christenen geen abortussen ? Ik denk dat je toch even de roze bril af moet doen en de werkelijkheid onder ogen moet gaan zien.

 

2 uur geleden zei Willempie:

Het homohuwelijk heeft m.i. geen plaats in de christelijke Kerk. Wat daarbuiten gebeurt valt niet onder het gezag van de Kerk. Homo's worden en werden door de kerk en parachristelijke instellingen zoals christelijke scholen nog nooit iets in de weg gelegd.

In de eerste zin geef je aan dat kerken homo's iets in de weg leggen, om in de derde zin te zeggen dat ze dat niet doen. Kerken leggen wel degelijk homo's iets in de weg. Ze hebben ervoor gestreden dat het burgerlijke homohuwelijk niet door het parlement zou komen. Ze hebben verloren, maar ze hebben het wel zeer sterk geprobeerd en proberen dat in andere landen nog steeds.

2 uur geleden zei Willempie:

Dat men in christelijke scholen geen mensen voor de klas wil die openlijk homofilie propageren is iets anders en m.i. volkomen terecht.

Nee, een homo mag gewoon niet voor de klas. Het is ook weer iets in de weg leggen. Het gebeurt dus wel degelijk, alleen heb jij er geen probleem mee.

2 uur geleden zei Willempie:

Vroeger praatte men er gewoon niet over. Het was privé en niemand anders had daar iets mee te maken of over te zeggen.

Dat is wederom niet correct, lees de verhalen van mensen die uiteindelijk uit de kast zijn gekomen.

2 uur geleden zei Willempie:

Als bekering niet helpt dan helpt niets. Er is gewoon echt geen enkel alternatief. 

Kijk naar de bekeringen in Afrika (met name evangelische hoek) en die denken niet al te positief over homosexualiteit.

Er is wel degelijk een alternatief: Onvoorwaardelijke Liefde. Wat dat inhoudt snappen velen niet. Maar het is de manier om het op te pakken.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat daar gebeurd is verre van liefde. Dat zie je hopelijk ook in?

Zoals ik al aangaf vind ik de Canal Pride lust en geen liefde en dat ik daar niets mee heb.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat 2 mannen elkaar graag kunnen zien, ok. Maar dat mannen die zich verwijfd gaan gedragen azen op kinderen heeft een andere naam.

Wat bedoel je met "azen op kinderen"?

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Hij zegt het toch? Dat zowel hetero als homoseksueel hier niet om vragen. Maar bovenal dat het net homohaat in de hand werkt.

En de mening van deze ene meneer is de absolute waarheid ? Kom op......

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW2:

Waarmee jij wilt beweren dat christenen nooit vreemdgaan, dat er geen enkele christelijke pedofiel bestaat ? Bij christenen geen abortussen ? Ik denk dat je toch even de roze bril af moet doen en de werkelijkheid onder ogen moet gaan zien.

Nee, dat wil ik geenszins beweren. Christenen zondigen en vaak nog meer dan niet-christenen. Wat ik bedoel is dat christenen de maatstaf van Jezus voor ogen hebben en daar, met vallen opstaan, naar toe bewegen. Als een christen zondigt wordt die daar door de Heilige Geest op gewezen. Indien niet, als de Heilige Geest je niet overtuigt van wat verkeerd is, en als God je niet tuchtigt zoals een vader zijn zoon tuchtigt, dan ben je geen christen. Je kunt dan wel denken dat je een christen bent maar dan misleid je jezelf. je kunt er pas zeker van zijn dat je de Heilige Geest ontvangen hebt als die je overtuigt van zonde. Dat doet hij voorzichtig en geleidelijk zodat we er niet door verpletterd worden. Maar we ervaren het wel. Indien niet, dan moet je daarom bidden en dan hebben we Gods belofte dat Hij ons zal geven wat wij vragen. Nadat ik tot bekering kwam ontdekte ik pas hoezeer ik verontreinigd was door zonde. Dat doet de Heilige Geest. Dat maakte me niet depressief en hopeloos maar maakte me er wel van bewust hoezeer ik bovennatuurlijke hulp en genade nodig had. En dat is nog steeds zo. Het lijkt er zelfs op dat hoe langer ik met God wandel hoe meer ik me bewust wordt van mijn ontoereikendheid en zwakheid. En dat blijkt nu juist de bedoeling te zijn. Want wij kunnen helemaal niets uit onszelf, niet eens ademhalen. Zolang we dat niet beseffen leven we in een illusie.

18 minuten geleden zei HJW2:

In de eerste zin geef je aan dar kerken homo's iets in de weg leggen, om in de derde zin te zeggen dat ze dat niet doen. Kerken leggen wel degelijk homo's iets in de weg. Ze hebben ervoor gestreden dat het burgerlijke homohuwelijk niet door het parlement zou komen. Ze hebben verloren, maar ze hebben het wel zeer sterk geprobeerd en proberen dat in andere landen nog steeds.

Dat kerken dingen proberen te forceren buiten hun mandaatgebied keur ik ten stelligste af. Ik wijs ook zogenaamde christelijke politieke partijen af. Als je als christen de overtuiging hebt dat je iets in de politiek hebt te betekenen dan wordt je maar lid van een bestaande partij en gebruik daar je invloed maar dan ga je geen eigen partij oprichten. De goedbedoelde pogingen om d.m.v. een christelijke partij de wereld ten goede te kunnen beïnvloeden lopen altijd, zonder uitzondering, op een mislukking uit. Een recent voorbeeld is de ChristenUnie. Daar waren vele christenen in het begin zeer enthousiast over maar tegenwoordig houdt de ChristenUnie zich alleen nog maar met dubieuze wereldse zaken bezig. Er is niets christelijk aan over en niets van wat de oprichters voor ogen hadden. De Kerk heeft geen mandaat over het homohuwelijk. Ze mag er best tegen zijn, met argumenten natuurlijk, maar ze heeft daar niet over te beslissen. De Kerk mag als geweten fungeren maar niet als politieke macht. Indien ze dat wel doet of probeert overschrijdt ze de Bijbelse en dus Goddelijke regels. "Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld." Gods Koninkrijk heeft niets maar dan ook helemaal niets met wereldse standaarden te maken. Het is van een geheel andere orde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn allemaal zondaars en gaan onze zondes niet aanleren noch normaliseren voor andermans kinderen op de school.

Die lgbqt azen op kinderen omdat de jonge geesten zeer beïnvloedbaar zijn. Jong geleerd, oud gedaan . Enkele van die drags die voor scholen verschenen bleken nota bene veroordeelde pedofielen te zijn. Screening is niet politiek correct? Spuwen en bashen op wie er niet van wil weten dan weer wel...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Willempie:

Indien niet, als de Heilige Geest je niet overtuigt van wat verkeerd is, en als God je niet tuchtigt zoals een vader zijn zoon tuchtigt, dan ben je geen christen. Je kunt dan wel denken dat je een christen bent maar dan misleid je jezelf.

Ik denk dat je uit moet kijken met het diskwalificeren van anderen, die op een andere wijze, maar met dezelfde oprechtheid met het geloof bezig zijn. Jezus waarschuwt er ook voor om je niet hoger te stellen dan de ander.

45 minuten geleden zei Willempie:

Het lijkt er zelfs op dat hoe langer ik met God wandel hoe meer ik me bewust wordt van mijn ontoereikendheid en zwakheid.

Bij jou werkt het blijkbaar op deze manier. Bij anderen zal het anders werken en zou juist een constant gevoel van ontoereikendheid tot grote psychische problemen kunnen leiden. God met met iedereen een eigen pad, jouw pad is niet beter of slechter dan het pad van een ander, het is gewoon anders. 

47 minuten geleden zei Willempie:

Dat kerken dingen proberen te forceren buiten hun mandaatgebied keur ik ten stelligste af.

Eerder gaf je aan dat kerken homo's totaal niets in de de weg liggen. Ik begrijp hieruit dat je daarvan terugkomt.

48 minuten geleden zei Willempie:

Gods Koninkrijk heeft niets maar dan ook helemaal niets met wereldse standaarden te maken. Het is van een geheel andere orde.

Daar zijn we het geheel met elkaar eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW2:

Ik denk dat je uit moet kijken met het diskwalificeren van anderen, die op een andere wijze, maar met dezelfde oprechtheid met het geloof bezig zijn. Jezus waarschuwt er ook voor om je niet hoger te stellen dan de ander.

We moeten ander christenen hoger achten dan onszelf. Dat is een Bijbelse boodschap. Dat je, als je niet door God wordt getuchtigd, geen echt kind van Hem bent, is eveneens een Bijbelse boodschap. We moeten er geen doekjes om winden want daar is niemand bij gebaat. Oprechtheid is een groot goed maar uiteindelijk gaat het om waarheid. Paulus was zeer oprecht toen hij de kerk vervolgde maar hij was niet in de waarheid..

6 minuten geleden zei HJW2:

Bij jou werkt het blijkbaar op deze manier. Bij anderen zal het anders werken en zou juist een constant gevoel van ontoereikendheid tot grote psychische problemen kunnen leiden. God met met iedereen een eigen pad, jouw pad is niet beter of slechter dan het pad van een ander, het is gewoon anders. 

Als het gevoel van ontoereikendheid niet door Gods Geest wordt veroorzaakt maar door vleselijke emoties is dat inderdaad funest. Mijn pad is niet exact dezelfde als het pad van andere christenen maar in grote lijnen weer wel want het is dezelfde Geest die ons leidt. 

9 minuten geleden zei HJW2:

Eerder gaf je aan dat kerken homo's totaal niets in de de weg liggen. Ik begrijp hieruit dat je daarvan terugkomt.

Ik bedoelde te zeggen dat homo's in de Kerk niets in de weg werd of wordt gelegd. Christenen beseffen namelijk dat ze allemaal zondaren zijn en dat ze niet het recht hebben mensen uit te zonderen van Gods genade. Homo's zijn altijd gewoon welkom geweest in de Kerk, net zoals alle andere mensen met vermeende gebreken en zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid