Spring naar bijdragen

Hoe moeten wij omgaan met lgbq toestanden?


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Willempie:

We moeten ander christenen hoger achten dan onszelf. Dat is een Bijbelse boodschap. Dat je, als je niet door God wordt getuchtigd, geen echt kind van Hem bent, is eveneens een Bijbelse boodschap. We moeten er geen doekjes om winden want daar is niemand bij gebaat. Oprechtheid is een groot goed maar uiteindelijk gaat het om waarheid. Paulus was zeer oprecht toen hij de kerk vervolgde maar hij was niet in de waarheid..

Maar jij acht je juist meer dan menig ander christen. Je legt er jouw meetlat langs en serveert ze vervolgens af. Je zit erg in de zonde en de tuchtiging. Blijkbaar belangrijke elementen in jouw leven. Dat is prima, maar voor anderen zal dat ander zijn. Blijkbaar heb jij een stok achter de deur nodig, bij anderen werkt dat anders.

Je maakt je persoonlijke beleving en jouw interpretatie van de bijbel tot de absolute norm en (ver-)oordeelt daar anderen op. Jezus roept juist op dat nou niet te doen. Je wilt het pad van de ander invullen.

Citaat

Als het gevoel van ontoereikendheid niet door Gods Geest wordt veroorzaakt maar door vleselijke emoties is dat inderdaad funest. Mijn pad is niet exact dezelfde als het pad van andere christenen maar in grote lijnen weer wel want het is dezelfde Geest die ons leidt. 

Blijkbaar is voor jou het constante gevoel van ontoereikendheid een drijfveer om op het christelijke pad te blijven. Prima als dat bij jou zo werkt. Voor anderen is het psychisch verwoestend als ze constant te horen krijgen dat ze fundamenteel tekort schieten. Dat is echt een pad dat meer dan alleen in detail afwijkt. 

Jij geeft aan dat alleen jouw pad correct is. Daarmee werk je zelf ook mee aan verdeeldheid. Andere christenen die een ander pad gaan dan jij zullen zich door jou niet geaccepteerd voelen. 

 

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel  ik begrijp je worsteling met het onderwerp homoseksualiteit wel. Ik heb het voorrecht gehad om voordat ik tot geloof kwam, veel met homoseksuelen te maken te hebben gehad in familie, vr

Het is allemaal gebaseerd op interpretatie van teksten uit de Tenach. Citaat uit Leviticus 18:22 'Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk'. Het Hebreeuwse woord wat

De kinderen zullen er echt niet homo van worden, want dat is namelijk aangeboren. 

Posted Images

Zojuist zei HJW2:

Maar jij acht je juist meer dan menig ander christen. Je legt er jouw meetlat langs en serveert ze vervolgens af. Je zit erg in de zonde en de tuchtiging. blijkbaar belangrijke elementen in jouw leven. Dat is prima, maar voor anderen zal dat ander zijn. Blijkbaar heb jij een stok achter de deur nodig, bij anderen werkt dat anders.

Dat denk ik niet. Ik beschouw me niet als een modelchristen. Het gaat niet om een stok achter de deur maar om het Bijbelse gegeven dat God zijn kinderen opvoedt zoals een aardse vader zijn kinderen opvoedt. je kunt het ook omdraaien. Indien  een vader zijn kinderen niet opvoedt is hij geen goede vader, 

4 minuten geleden zei HJW2:

Je maakt je persoonlijke beleving en jouw interpretatie van de bijbel tot de absolute norm en (ver-)oordeelt daar anderen op. Jezus roept juist op dat nou niet te doen. Je wilt het pad van de ander invullen.

Dat denk ik ook niet. Ik toets alles, ook mijn ervaringen, aan Gods Woord. En ik luister ook naar andere christenen die ik vaak veel wijzer acht dan mezelf.

6 minuten geleden zei HJW2:

Blijkbaar is voor jou het constante gevoel van ontoereikendheid een drijfveer om op het christelijke pad te blijven.

Ik heb juist geleerd om niet langer op gevoelens af te gaan maar op het Woord van God. Gevoelens kunnen zeer misleidend zijn. Ik heb het dan ook niet over gevoelens gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Dat denk ik niet. Ik beschouw me niet als een modelchristen. Het gaat niet om een stok achter de deur maar om het Bijbelse gegeven dat God zijn kinderen opvoedt zoals een aardse vader zijn kinderen opvoedt. je kunt het ook omdraaien. Indien  een vader zijn kinderen niet opvoedt is hij geen goede vader, 

Wat je doet is jouw maatstaven nemen, die langs anderen houden en als ze er niet aan voldoen zeg je: dat zijn geen christenen.

Dat is heel wat anders dan andere christenen hoger achten dan jezelf. Dat is wat ik wil aangeven.

Opvoeden kan op veel verschillende manieren. Als je meerdere kinderen hebt en die verschillen van elkaar dan pas je de opvoeding aan aan het kind. Je maakt er geen eenheidsworst van.

Als je ene kind goed gedijt bij strikte regels, gelden daar de strikte regels, beter voor het kind. Tuchtiging kan helpen. Als een ander kind behoefte heeft om te kunnen sparren met de ouders en een eigen weg te vinden met behulp van de ouders, dan ondersteunen de ouders dat kind op die manier en zijn de strikte regels niet aan de orde, het zou het kind alleen maar verstikken. Tuchtiging zou het kind kapot maken.

Wat jij aangeeft is dat God volgens de methode van de eenheidsworst werkt. Een goede ouder past de opvoeding aan aan hoe het kind is, om het kind zo goed mogelijk te laten gedijen.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW2:

Voor anderen is het psychisch verwoestend als ze constant te horen krijgen dat ze fundamenteel tekort schieten.

Ik snap dit maar al te goed. In sommige Calvinistische stromingen wordt je constant verteld dat je slecht bent. Dat is inderdaad funest. De nadruk hoort niet te leggen op Gods strengheid en onze slechtheid maar op Gods liefde en genade. Tegelijkertijd moeten we ons vooral geen illusies maken over ons eigen vlees of onze natuurlijke staat.

11 minuten geleden zei HJW2:

Jij geeft aan dat alleen jouw pad correct is. Daarmee werk je zelf ook mee aan verdeeldheid. Andere christenen die een ander pad gaan dan jij zullen zich door jou niet geaccepteerd voelen.

Ik heb het in wezen niet over mijn pad. Ik mag natuurlijk wel mijn ervaringen delen. Volg jij een ander pad dan ik? Voel jij je door mij niet geaccepteerd? Mij maakt het namelijk weinig uit of ik door andere mensen wordt geaccepteerd of niet. Toen ik nog een kind was vond ik dat belangrijk maar nu niet meer. Het enige dat me nu nog boeit is dat God mij accepteert zoals ik ben, met al mijn fouten en gebreken. En daarom zou ik het niet durven om andere mensen niet te accepteren zoals ze zijn. 

7 minuten geleden zei HJW2:

Wat je doet is jouw maatstaven nemen, die langs anderen houden en als ze er niet aan voldoen zeg je: dat zijn geen christenen.

Dat zeg ik niet. Dat zegt de Bijbel. Moet ik het voor je aanhalen? Want daar is geen enkele andere interpretatie over mogelijk dan wat er staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Ik snap dit maar al te goed. In sommige Calvinistische stromingen wordt je constant verteld dat je slecht bent. Dat is inderdaad funest. De nadruk hoort niet te leggen op Gods strengheid en onze slechtheid maar op Gods liefde en genade. Tegelijkertijd moeten we ons vooral geen illusies maken over ons eigen vlees of onze natuurlijke staat.

Wat is het verschil met wat jij uitdraagt door te stellen dat je constant ontoereikend bent ? Dat is in dezelfde mate funest. 

Hoofdboodschap van de bijbel is: heb lief. Heb God lief, je medemens en jezelf. 

Het tuchtigen zal ongetwijfeld ergens staan, maar staat ver van deze centrale boodschap. Jezus roept je op om het beste uit jezelf te halen, om volmaakt te zijn, om te doen wat hij deed. Daar spreekt vooral heel veel vertrouwen uit. En dat is een diametraal andere boodschap dan: jij deugt niet.

Als Jezus ons oproept om volmaakt te zijn, dan heeft hij blijkbaar andere gedachten over ons vlees en onze staat dan jij dat hebt.

Jezus inspireert daarin enorm. Met een positieve boodschap, waarbij je jezelf niet constant onderuit hoeft te halen. Jezus zegt: mijn juk is zacht en mijn last is licht. Jezelf constant ontoereikend moeten achten is niet zacht en licht.

Voor mij is dat veel meer de centrale boodschap.

Onvoorwaardelijke Liefde........

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW2:

Wat jij aangeeft is dat God volgens de methode van de eenheidsworst werkt. Een goede ouder past de opvoeding aan aan hoe het kind is, om het kind zo goed mogelijk te laten gedijen.

Ook dit is weer iets wat ik helemaal niet heb beweerd. We lijken elkaar niet altijd even goed te begrijpen. Laten we vooral zo doorgaan totdat we dat beter doen.

1 minuut geleden zei HJW2:

Wat is het verschil met wat jij uitdraagt door te stellen dat je constant ontoereikend bent ? Dat is in dezelfde mate funest. 

Nee hoor. Dat maakt me steeds meer afhankelijk van God. Denk jij heus dat we iets zonder Hem kunnen? Leef jij nog in de illusie dat je alles zelf wel kunt? Wel, wordt wakker alsjeblieft want je kunt zonder Hem niet eens ademen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei HJW2:

Wat is het verschil met wat jij uitdraagt door te stellen dat je constant ontoereikend bent ? Dat is in dezelfde mate funest. 

Hoofdboodschap van de bijbel is: heb lief. Heb God lief, je medemens en jezelf. 

Het tuchtigen zal ongetwijfeld ergens staan, maar staat ver van deze centrale boodschap. Jezus roept je op om het beste uit jezelf te halen, om volmaakt te zijn, om te doen wat hij deed. Daar spreekt vooral heel veel vertrouwen uit. En dat is een diametraal andere boodschap dan: jij deugt niet.

Als Jezus ons oproept om volmaakt te zijn, dan heeft hij blijkbaar andere gedachten over ons vlees en onze staat dan jij dat hebt.

Jezus inspireert daarin enorm. Met een positieve boodschap, waarbij je jezelf niet constant onderuit hoeft te halen. Jezus zegt: mijn juk is zacht en mijn last is licht. Jezelf constant ontoereikend moeten achten is niet zacht en licht.

Voor mij is dat veel meer de centrale boodschap.

Onvoorwaardelijke Liefde........

Ik kan het verkeerd hebben maar ik heb de indruk dat je je niet zozeer tegen mij persoonlijk afzet maar tegen sommige extreme calvinistische stromingen, net zoals zovele anderen dat doen. Dat doe ik trouwens zelf ook, maar zonder het kind met het badwater weg te gooien. Veel mensen hebben daar zeer negatieve ervaringen mee en de bekende atheïstische schrijvers in Nederland (want die stromingen hebben vooral in Nederland nogal huisgehouden) komen stuk voor stuk uit die hoek, met uitzondering van Maarten 't Hart want die heeft een meer evangelische achtergrond maar is wel erg geconfronteerd geweest met absurde excessen in zijn woonomgeving. Mogelijk heb jij ook negatieve ervaringen waar je mee worstelt. Laat me hier daarom een nachtje over slapen, denken en bidden voordat ik verder reageer en dan hopelijk zonder jouw ergernis aan te wakkeren. Indien het moet dan moet het (ik ga het absoluut niet uit de weg) maar liever niet. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW2:

Wat is het verschil met wat jij uitdraagt door te stellen dat je constant ontoereikend bent ? Dat is in dezelfde mate funest. 

Hoofdboodschap van de bijbel is: heb lief. Heb God lief, je medemens en jezelf. 

Het tuchtigen zal ongetwijfeld ergens staan, maar staat ver van deze centrale boodschap. Jezus roept je op om het beste uit jezelf te halen, om volmaakt te zijn, om te doen wat hij deed. Daar spreekt vooral heel veel vertrouwen uit. En dat is een diametraal andere boodschap dan: jij deugt niet.

Als Jezus ons oproept om volmaakt te zijn, dan heeft hij blijkbaar andere gedachten over ons vlees en onze staat dan jij dat hebt.

Jezus inspireert daarin enorm. Met een positieve boodschap, waarbij je jezelf niet constant onderuit hoeft te halen. Jezus zegt: mijn juk is zacht en mijn last is licht. Jezelf constant ontoereikend moeten achten is niet zacht en licht.

Voor mij is dat veel meer de centrale boodschap.

Onvoorwaardelijke Liefde........

Onvoorwaardelijke liefde houdt ook in dat je respecteert dat niet iedereen met dat lgbqt agenda gediend is.

Dat ze daar tijd voor vinden op school terwijl er een leerkrachten en zorgkundigen tekort is, zou een belletje moeten doen rinkelen.

Dat ze kinderen verminken -waarvan velen op volwassen leeftijd spijt krijgen-, nog meer.

Waar is de hetero pride month? De pride month voor traditionele gezinnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

Ook dit is weer iets wat ik helemaal niet heb beweerd. We lijken elkaar niet altijd even goed te begrijpen. Laten we vooral zo doorgaan totdat we dat beter doen.

Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Ik ga het proberen uit te leggen. Jij geeft aan dat op de eeg met God het gaat om een groot zondebesef, tuchtiging en een gevoel van ontoereikendheid. Mensen die zich christen noemen en die zich hierin niet herkennen, zijn wat jou betreft geen christenen. 

Ik geef aan God met een ieder een eigen pad gaat. Dat zie jij niet. Alles gaat 1 en dezelfde wijze: zonde, tuchtiging, ontoereikendheid. Los van welke gevolgen dat heeft voor die persoon. Sterkt het die persoon of gaat die er aan kapot.

En dan kon je toch op eenheidsworst uit: voor iedereen hetzelfde recept.

Misschien dat deze woorden meer duidelijkheid geven,

9 uur geleden zei Willempie:

Ik kan het verkeerd hebben maar ik heb de indruk dat je je niet zozeer tegen mij persoonlijk afzet maar tegen sommige extreme calvinistische stromingen, net zoals zovele anderen dat doen. Dat doe ik trouwens zelf ook, maar zonder het kind met het badwater weg te gooien.

Mogelijk heb jij ook negatieve ervaringen waar je mee worstelt

Paar dingen voor de duidelijkheid:

 - ik erger me niet aan jou en heb geen behoefte me tegen jou af te zetten

 - ik erger me niet aan het calvinisme en heb geen behoefte me daar tegen af te zetten

 - ik heb geen religieuze trauma's aan mijn jeugd overgehouden. Thuis gingen we wekelijks naar de kerk, werd er (in stilte) gebeden voor het eten en las mijn vader aan het einde van de warme maaltijd een klein stukje uit de bijbel. Er is nooit over het geloof gediscussieerd, er was nooit enige drang om geloofsovertuigingen te moeten hebben. Ook heb ik geen wonden opgelopen van eventuele (donder-)preken van de dominee, want ik heb noot mijn aandacht gehouden bij preken, 

 Dat jij jouw pad gaat met God met zonde en tuchtiging als belangrijke thema's, dan is dat prima. Ik wens je oprecht een prachtige tocht met veel tuchtiging, veel liefde en een mooi eindresultaat.

Dat een calvinist zijn/haar pad gaat, daar geldt voor mij hetzelfde voor.

Waar ik op reageer is dat jij andere paden van andere mensen, die net zo oprecht als jij geloven veroordeelt en die mensen wegzet als niet-christenen. Deze houding van je beter voelen dan de ander (mijn geloof is echt, dat van jou niet) is iets waar Jezus op meerdere plekken tegen waarschuwt. Ik zie dat het je, tot op heden, niet lukt daarin Jezus te volgen.

Dat is 1 van de redenen dat bekeren niet het wondermiddel is voor deze wereld. Liefde is dat wel. 

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Onvoorwaardelijke liefde houdt ook in dat je respecteert dat niet iedereen met dat lgbqt agenda gediend is.

Ook jij hebt geen idee wat Onvoorwaardelijke Liefde inhoudt. 

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat ze daar tijd voor vinden op school terwijl er een leerkrachten en zorgkundigen tekort is, zou een belletje moeten doen rinkelen.

Het is ook de vraag of sexuele voorlichting op scholen dient te gebeuren. Daarover kun je van mening verschillen.

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar is de hetero pride month? De pride month voor traditionele gezinnen?

Ik zou zeggen: ga het organiseren. Zou er behoefte aan zijn ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Waar is de hetero pride month? De pride month voor traditionele gezinnen?

Wat houdt je tegen om die te organiseren?  Allemaal bootjes door de grachten met een autoritair kijkende man, een gerokte vrouw en een mannelijk een vrouwelijk kind.  In de choreografie laat je de kinderen stoute dingen doen, zodat de man ze met gepaste straf terecht kan roepen.  Passende, stemmige zware muziek erbij.   Zodat de man gedirigeerd wordt door de muziek, (anders heeft choreografie ook geen zin).

Lijkt het je wat?  Ik speel wel de milde opa die de man meewarig aankijkt.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onvoorwaardelijke liefde is iemand graag zien zonder voorwaarden en blijven graag zien als ze iets fout doen of je kwetsen.

Wat is uw definitie voor ge mij beschuldigt iets niet te weten? @HJW2

1 minuut geleden zei Hopper:

Wat houdt je tegen om die te organiseren?  Allemaal bootjes door de grachten met een autoritair kijkende man, een gerokte vrouw en een mannelijk een vrouwelijk kind.  In de choreografie laat je de kinderen stoute dingen doen, zodat de man ze met gepaste straf terecht kan roepen.  Passende, stemmige zware muziek erbij.   Zodat de man gedirigeerd wordt door de muziek, (anders heeft choreografie ook geen zin).

Lijkt het je wat?  Ik speel wel de milde opa die de man meewarig aankijkt.....

Wie denk je dat pride month organiseert? Iets wat neutraal zou moeten zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Onvoorwaardelijke liefde is iemand graag zien zonder voorwaarden en blijven graag zien als ze iets fout doen of je kwetsen.

Wat is uw definitie voor ge mij beschuldigt iets niet te weten?

Dat is menselijke liefde. Onvoorwaardelijke Liefde is het besef dat we allen gelijkwaardig zijn. Dat jij en ik geen betere mensen zijn dan Hitler en geen slechtere mensen dan Florence Nightingale.

Onvoorwaardelijke Liefde houdt in dat je beseft dat mensen die verder van Huis zijn afgedwaald dan anderen meer compassie nodig hebben dan degene die minder ver zijn afgedwaald.

Onvoorwaardelijke Liefde houdt in dat je mensen niet veroordeelt die dingen anders doen of anders denken, maar dat je altijd hun goddelijke kindschap in het vizier houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW2:

Dat is menselijke liefde. Onvoorwaardelijke Liefde is het besef dat we allen gelijkwaardig zijn. Dat jij en ik geen betere mensen zijn dan Hitler en geen slechtere mensen dan Florence Nightingale.

Onvoorwaardelijke Liefde houdt in dat je beseft dat mensen die verder van Huis zijn afgedwaald dan anderen meer compassie nodig hebben dan degene die minder ver zijn afgedwaald.

Onvoorwaardelijke Liefde houdt in dat je mensen niet veroordeelt die dingen anders doen of anders denken, maar dat je altijd hun goddelijke kindschap in het vizier houdt.

Ik vind mijn definitie toch beter 😛

Onvoorwaarddlijke liefde voor een ander mens kan perfect zonder te denken dat we allemaal gelijkwaardig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vind mijn definitie toch beter 😛

Onvoorwaarddlijke liefde voor een ander mens kan perfect zonder te denken dat we allemaal gelijkwaardig zijn.

Jij zit meer op de menselijke definitie. Prima als je je daar beter bij voelt. Voor mij voldoet het niet. Voor jou is het blijkbaar belangrijk dat je niet gelijkwaardig bent aan de ander. Dat kan.

Richting drag queens: het eindeloos willen neerhalen van deze personen heeft niets met Liefde te maken. Je wilt je handen vrij houden om hard te oordelen. Dat kan, maar met Onvoorwaardelijke Liefde heeft het niets te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW2:

Jij zit meer op de menselijke definitie. Prima als je je daar beter bij voelt. Voor mij voldoet het niet. Voor jou is het blijkbaar belangrijk dat je niet gelijkwaardig bent aan de ander. Dat kan.

Richting drag queens: het eindeloos willen neerhalen van deze personen heeft niets met Liefde te maken. Je wilt je handen vrij houden om hard te oordelen. Dat kan, maar met Onvoorwaardelijke Liefde heeft het niets te maken.

Valse beschuldiging wederom. Niemand haalt drags of lgbqt neer, enkel dat ze dit over kleuters en andere kinderen projecteren voor normaal. Neen een pervert die aan kinderen uitlegt wat pijpen en sodomie is, is niet gelijkwaardig aan mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Valse beschuldiging wederom. Niemand haalt drags of lgbqt neer, enkel dat ze dit over kleuters en andere kinderen projecteren voor normaal. 

Je commentaren spreken wel voor zich.

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen een pervert die aan kinderen uitlegt wat pijpen en sodomie is, is niet gelijkwaardig aan mij.

Het verbaast niet dat je zo denkt, dat is jouw zaak. Het geeft wel aan dat je inderdaad niet de essentie van Onvoorwaardelijke Liefde doorgrondt. Dat gaf ik al aan en toen zei je dat dat een valse beschuldiging was. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW2:

Je commentaren spreken wel voor zich.

Het verbaast niet dat je zo denkt, dat is jouw zaak. Het geeft wel aan dat je inderdaad niet de essentie van Onvoorwaardelijke Liefde doorgrondt. Dat gaf ik al aan en toen zei je dat dat een valse beschuldiging was. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Quoteer eens een commentaar waaruit je dat afleidt?

Ik heb onvoorwaardelijke liefde voor mijn dierbaren die eveneens prooi zijn van dit agenda.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Quoteer eens een commentaar waaruit je dat afleidt?

Ik heb onvoorwaardelijke liefde voor mijn dierbaren die eveneens prooi zijn van dit agenda.

Lees je eigen commentaren door, onder andere bij de foto's.

Onvoorwaardelijke Liefde voor je dierbaren.........dat is makkelijk. Jezus roept op om veel verder dan dat te gaan.

Mattheus 5 46-48:

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW2:

Lees je eigen commentaren door, onder andere bij de foto's.

Onvoorwaardelijke Liefde voor je dierbaren.........dat is makkelijk. Jezus roept op om veel verder dan dat te gaan.

Mattheus 5 46-48:

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

 

Gij beschuldigt mij en ik vraag u een voorbeeld te schetsen om de context te zien waarover je het hebt. Ik zeg u toch ook niet op google mijn claims uit te zoeken maar gaf u voorbeelden.

Waarover je dan lichtjes ging en op details vitte terwijl het aantoonde dat ze obscene zaken weergaven aan 7 tot 11 jarigen...

Je kan wel vergiffenis en genade geven aan die mensen, maar dat betekent zekerlijk niet dat we die zondes lief moeten hebben. Of vind je het geen zonde dat ze achter de rug van ouders heen drags seksuele opvoeding laten geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gij beschuldigt mij en ik vraag u een voorbeeld te schetsen om de context te zien waarover je het hebt. Ik zeg u toch ook niet op google mijn claims uit te zoeken maar gaf u voorbeelden.

15 uur geleden mailde je hier:

Idd. Wij moeten hen them, they etc noemen. Maar als een echte vrouw geen cis-vrouw genoemd wilt worden, of niet breastfeeding person etc; dan labelen ze zo iemand transfoob.

Laten we maar samenhorig deze waanzin bij de horens grijpen en terug onder de mat dwingen.

Er zijn maar 2 genders, 2 soorten mensen: man en vrouw.

Dit gaat veel verder dan kinderen niet mogen voorlichten. Men moet in zijn geheel weer onder de mat en andere genders dan man en vrouw zijn niet mogelijk. Dat is het onderuit schoffelen van de hele lbqt gemeenschap,

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan wel vergiffenis en genade geven aan die mensen, maar dat betekent zekerlijk niet dat we die zondes lief moeten hebben. Of vind je het geen zonde dat ze achter de rug van ouders heen drags seksuele opvoeding laten geven?

Je mist volledig het punt van Onvoorwaardelijke Liefde. Is het een idee dat je je drang om te oordelen even aan de kant zet en leest wat is schrijf ? Dat zou de discussie wel vergemakkelijken.

Eerst het onderscheid: veroordeel de zonde, niet de zondaar. Ik neem zondes niet voor lief, heb uitermate uitgesproken meningen over kindermisbruik, verkrachtingen etc.

Ik veroordeel de zondes, niet de zondaar. Dan kijk ik voorbij de daden en zie de mens. Die net als ik een kind van het goddelijke is. Kijk voorbij de daden. Juist de mensen die verder afgedwaald zijn hebben meer compassie nodig.

Je kan bij deze mensen twee dingen doen:

 - ze snoeihard veroordelen en aan de schandpaal nagelen en hopen dat ze veroordeeld worden

 - kijken hoe het mogelijk is dat deze mensen weer in contact komen met de goddelijke Liefde

Jij kiest voor het eerste, ik voor het tweede. Daartoe zal ik eerst zelf weer in de goddelijke Liefde moeten terugkeren om dan dat goddelijke Licht weer te laten schijnen. Onvoorwaardelijke Liefde is een transformerende kracht. 

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat de waarheid beledigt is daarom nog geen belediging he. Of moet ik u een voorbeeld schetsen waar ze vrouwen die gewoon vrouw genoemd willen worden als transfoob wegzetten?

Dat jouw versie van de waarheid beledigt, is wel degelijk een belediging. Maar het is nu in ieder geval helder dat ik je in geen van de gevallen vals beschuldigd heb, maar gewoon constateer dat je bepaalde woorden gebruikt.

Je tweede zin: de mensen die dat zeggen zijn er, net zoals jij, er stellig van overtuigd dat ze de waarheid verkondigen. Zijn zullen dat dus, net als jij, niet als belediging zien.

Als je je dit beseft, dan ben je al een grote stap verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW2:

Dat jouw versie van de waarheid beledigt, is wel degelijk een belediging. Maar het is nu in ieder geval helder dat ik je in geen van de gevallen vals beschuldigd heb, maar gewoon constateer dat je bepaalde woorden gebruikt.

Je tweede zin: de mensen die dat zeggen zijn er, net zoals jij, er stellig van overtuigd dat ze de waarheid verkondigen. Zijn zullen dat dus, net als jij, niet als belediging zien.

Als je je dit beseft, dan ben je al een grote stap verder.

Nuanceer eens grondig waar de belediging huist aub want ik zie het nog niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nuanceer eens grondig waar de belediging huist aub want ik zie het nog niet in.

Als je aangeeft dat de lbgt weer onder de mat moet dan geef je aan dat de gemeenschap an sich geen bestaansrecht, anders dan n de krochten. Dat zullen ze niet als compliment opvatten. Als je aangeeft dat er 2 genders zijn, dan is dat niet fraai voor de mensen die niet in die hokjes vallen. Je zegt feitelijk: jullie bestaan niet. Dat is een belediging.

Mensen mogen niet zichzelf zijn, maar dienen te passen in overzichtelijke hokjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid