Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei TTC:

Op de keper beschouwd suggereert Einstein enkel maar de knop omdraaien, kan wel niet zo moeilijk zijn. 

Dan moet je me toch eens vertellen waar Einstein dat zegt.  Een  beetje de knop omdraaien klinkt weer als 'de zoeker is het gezochte'.  Matt 10:39 "Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen".   De zoeker is NIET het gezochte, i.t.t. wat velen beweren.  De zoeker gaat verloren, maar dat gebeurd evengoed wel als hij niet 'vindt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

49 minuten geleden zei Hopper:

Dan moet je me toch eens vertellen waar Einstein dat zegt.  Een  beetje de knop omdraaien klinkt weer als 'de zoeker is het gezochte'.  Matt 10:39 "Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen".   De zoeker is NIET het gezochte, i.t.t. wat velen beweren.  De zoeker gaat verloren, maar dat gebeurd evengoed wel als hij niet 'vindt'.

Zijn zelfs prentjes van, zoek maar even op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

Wie stelt die bewijst doorgaans.  Ik laat het er bij, ik acht Einstein van een hoger niveau dan 'de knop omdraaien'.

Voorafgaand is het niet onbelangrijk om weten dat een katalysator zoals biflatie geen bewijs behoeft, het omvat inflatie-deflatie en kan daarom dan ook als een tweepolig sturingselement gezien worden. In die zin zegt biflatie op zichzelf niets maar ook niet weg te denken, elk monetair stelsel is er immers een afgeleide van, goedschiks, kwaadschiks. Beter begrip wordt mogelijk gemaakt door te werken met een eilandmodel, in abstractie ontdaan van allerhande irrelevanties. Onveranderlijk veranderlijk wil zeggen dat biflatie non-lineair is, onpersoonlijk van signature waarop de toepassing in deze of gene zin volgt, niet meer, niet minder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Hopper:

De zoeker gaat verloren, maar dat gebeurd evengoed wel als hij niet 'vindt'.

Zoals in het werk van Beck & Cowan beschreven is de gezondheid van de spiraal afhankelijk van alle lagen en alle kwadranten, wat leidt tot de conclusie dat het zwaartepunt van een samenleving lager kan liggen dan het potentieel waarin meer verbinding en harmonie als vanzelfsprekend gezien wordt, hiermee dan ook een paradigmashift veronderstellend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-10-2022 om 20:28 zei Hopper:

De ziel is vrijgesteld van het betalen van de energiefactuur.

Dit brengt ons tot Ockhams scheermes, een beproefde onderzoeksmethode die naargelang toepassingsgebied, in een poging om een aantal basismechanismen duurzaam helder te maken, veel overtolligheden elimineert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-10-2022 om 23:53 zei Tomega:

Als een ruimte wordt gevuld met stilte en als de stilte wordt gevuld met wijsheid, zou de stilte niet spreken maar luisteren; en al horend zien dat waar niets is, elk gehoord woord een heilig gebod is van ongebrokenheid.

Wat kinderlijk lijkt is misschien ook niet meer dan een poging om het meest basale onder de aandacht te brengen, niet zozeer omdat het kinderlijk is dan wel om ons te herinneren aan dat wat het ooit was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Dit brengt ons tot Ockhams scheermes, een beproefde onderzoeksmethode die naargelang toepassingsgebied, in een poging om een aantal basismechanismen duurzaam helder te maken, veel overtolligheden elimineert.

Een heel erg basismechanisme is dat ik in mijn huis kan wonen dankzij de leegte in het huis.  Ik woon niet in de muren, ik woon niet in de vloer of het plafond, neen, ik kan alleen daar verblijven waar geen metselaar, timmerman, schilder of elektriciën is geweest!   Zijn de muren, de vloer of het plafond dan overtollig?  Neen, dat dan ook weer niet .

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hopper:

Een heel erg basismechanisme is dat ik in mijn huis kan wonen dankzij de leegte in het huis.  Ik woon niet in de muren, ik woon niet in de vloer of het plafond, neen, ik kan alleen daar verblijven waar geen metselaar, timmerman, schilder of elektriciën is geweest!   Zijn de muren, de vloer of het plafond dan overtollig?  Neen, dat dan ook weer niet .

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die al in 1933 over de fundamentele oorzaak van de problemen in de wereld opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die al in 1933 over de fundamentele oorzaak van de problemen in de wereld opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".

Beeld je eens in als mensen alternatief zouden gaan wonen en de vastgoedsector instort.

Rijmen we even de recessie? Horror ! Ik begin steeds meer te begrijpen hoe kwaadaardig en onderdrukkend onze levensstijl is en dan nog wel als vrijheid verkocht wordt. Waarin we geleerd worden het te bereiken tegen alle kosten.

Rat race...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Beeld je eens in als mensen alternatief zouden gaan wonen en de vastgoedsector instort. Rijmen we even de recessie? Horror ! Ik begin steeds meer te begrijpen hoe kwaadaardig en onderdrukkend onze levensstijl is en dan nog wel als vrijheid verkocht wordt. Waarin we geleerd worden het te bereiken tegen alle kosten. Rat race...

Tot dusver hebben we getracht een zo breed mogelijk speelveld te presenteren dat zonder de bereidheid tot introspectie en/of elaboratie wellicht weinig tot geen betekenis heeft. Sterker, door de verscheidenheid aan meningen, ontelbare disciplines, niches, variaties, aspiraties, groeisnelheden en/of wereldvisies ontstaat een chaotische brij die niet zelden tot nog meer onbegrip, conflict, twijfel en/of verwarring leidt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Tot dusver hebben we getracht een zo breed mogelijk speelveld te presenteren dat zonder de bereidheid tot introspectie en/of elaboratie wellicht weinig tot geen betekenis heeft. Sterker, door de verscheidenheid aan meningen, ontelbare disciplines, niches, variaties, aspiraties, groeisnelheden en/of wereldvisies ontstaat een chaotische brij die niet zelden tot nog meer onbegrip, conflict, twijfel en/of verwarring leidt. 

Wat is ons glashelder? De vier seizoenen waarvan ge eigenlijk het ganse jaar door kunt oogsten en leven. 

Wat hebben we daarvoor nodig? Grond, water, lucht en licht. Den HEER heeft ons reeds een paradijs voorzien. 

We kunnen geld niet opeten en 99% van ons kan geen huis kopen zonder schulden aan te gaan. 100% van ons kan wel zelf een huis onder de 25k bouwen maar dat mogen/kunnen we administratief/wettelijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat is ons glashelder? De vier seizoenen waarvan ge eigenlijk het ganse jaar door kunt oogsten en leven. Wat hebben we daarvoor nodig? Grond, water, lucht en licht. Den HEER heeft ons reeds een paradijs voorzien. We kunnen geld niet opeten en 99% van ons kan geen huis kopen zonder schulden aan te gaan. 100% van ons kan wel zelf een huis onder de 25k bouwen maar dat mogen/kunnen we administratief/wettelijk niet.

Kortom, door nauwgezet onderzoek kunnen we ons bewust worden van bijtijds quasi onzichtbare anomalieën die de perceptie vertekenen maar toch de vigerende normaal vorm geven, zelfs krachtdadig verdedigd worden wanneer ze in alle goedbedoelde openheid ter discussie gesteld worden. Voor wie in alle rust en sereniteit nader beschouwen wil, in het bijzonder valt op dat de hier aangeboden stimuli als tijdloos gepercipieerd kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Kortom, door nauwgezet onderzoek kunnen we ons bewust worden van bijtijds quasi onzichtbare anomalieën die de perceptie vertekenen maar toch de vigerende normaal vorm geven, zelfs krachtdadig verdedigd worden wanneer ze in alle goedbedoelde openheid ter discussie gesteld worden. Voor wie in alle rust en sereniteit nader beschouwen wil, in het bijzonder valt op dat de hier aangeboden stimuli als tijdloos gepercipieerd kunnen worden.

Inderdaad. Het scheermes toepassen op zaken die we niet nodig hebben en nauw focussen op de zaken die levensnoodzakelijk zijn. En wat zien we dan? 

De normaal vandaag is abnormaal, goed is slecht en slecht is goed. De duivel heeft mooi huishouden in onze samenlevingen gehouden. We staan verdeeld tegenover elkaar, onze strijders werden vrouwelijk en de vijand bereidde zich decennia voor op een genadeslag om opnieuw te domineren.

Alleen een gehele omslag van de piramide kan ons nog redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Inderdaad. Het scheermes toepassen op zaken die we niet nodig hebben en nauw focussen op de zaken die levensnoodzakelijk zijn. En wat zien we dan? De normaal vandaag is abnormaal, goed is slecht en slecht is goed. De duivel heeft mooi huishouden in onze samenlevingen gehouden. We staan verdeeld tegenover elkaar, onze strijders werden vrouwelijk en de vijand bereidde zich decennia voor op een genadeslag om opnieuw te domineren. Alleen een gehele omslag van de piramide kan ons nog redden.

Gegeven het 3D-4D-5D-complex richten we onze aandacht tot het schuldencomplex. Met Ockhams scheermes is het echter niet de intentie hierover een boekwerk te willen schrijven dan wel een vereenvoudigd beeld van de werkelijkheid te presenteren, niet de kwantiteit maar de kwaliteit primeert. Deze representatie kan naar vorm verschillen, belangrijk is om onderliggende structuren helder te maken zonder afbreuk te doen aan de complexiteit van wat we als manifest percipiëren. In sommige gevallen lijkt dit onrealistisch met als risico dat het ook onze aandacht niet geniet, enkel onderzoek biedt antwoord op de vraag of we hiermee ook niet essentiële informatie over het hoofd kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Nee, dat is niet logisch.  Dat wat gezien wordt is niet werkelijk.

Op de vraag of illusie bestaat, is het antwoord onzeker. 

Op 1-11-2022 om 18:46 zei Hopper:

Dan moet je me toch eens vertellen waar Einstein dat zegt.

Sommige mensen hebben het altijd verkeerd omdat het ondertussen veranderd is geweest, en dan ook tot enige zorg en vertwijfeling kan leiden in welke richting het verder gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Op de vraag of illusie bestaat, is het antwoord onzeker. 

 

Vanuit de illusie bestaat het werkelijke niet als existentie en vanuit het werkelijke bestaat de illusie niet als existentie.

Daarom moet de illusie ook eerst sterven voordat de werkelijkheid kan worden betreden.   En wie leerde te sterven?  Jezus.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2022 om 11:50 zei Hopper:

Die aapjes zijn gewoon de gedachten van de mensen.

Eenmaal voorbij aan de twijfel daagt mogelijkerwijs het idee dat hoop ook bezwarend kan worden, wat heel misschien het paradoxale fenomeen angst voor vrijheid voedt en stigma ondraaglijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Eenmaal voorbij aan de twijfel daagt mogelijkerwijs het idee dat hoop ook bezwarend kan worden, wat heel misschien het paradoxale fenomeen angst voor vrijheid voedt en stigma ondraaglijk.

Hoop is hoop op een (betere) toekomst.  Dat houdt de mens weg van dat wat werkelijk is, namelijk tegenwoordigheid.   Daarom moet eerst het zintuigelijke waarnemen gezuiverd en daarna de geest.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Vanuit de illusie bestaat het werkelijke niet als existentie en vanuit het werkelijke bestaat de illusie niet als existentie. Daarom moet de illusie ook eerst sterven voordat de werkelijkheid kan worden betreden.   En wie leerde te sterven?  Jezus.  

De aarde draait al ongeveer 5 miljard jaar dezelfde rondjes rond de zon, neem rustig de tijd. 

3 minuten geleden zei Hopper:

Hoop is hoop op een (betere) toekomst.  Dat houdt de mens weg van dat wat werkelijk is, namelijk tegenwoordigheid.  Daarom moet eerst het zintuigelijke waarnemen gezuiverd en daarna de geest.

Anders gezegd, gewetensvol onderzoek kan dan misschien wel tot hoopvolle vruchten leiden, het zegt niets over het verdere verloop.

15 minuten geleden zei Hopper:

Daarom moet eerst het zintuigelijke waarnemen gezuiverd en daarna de geest.

Het idee van gelaagdheid komt niet tot stand omdat ervaringswerkers dat plots uit hun duim zuigen, maar omdat we aansluiting kunnen vinden met wat velen al eens gezegd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

 

Het idee van gelaagdheid komt niet tot stand omdat ervaringswerkers dat plots uit hun duim zuigen, maar omdat we aansluiting kunnen vinden met wat velen al eens gezegd hebben.

Wat anderen gezegd hebben doet niet ter zake, de weg naar binnen moet men zelf doen.   Ook de woorden van Jezus zijn pas waar als je zelf die waarheid bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid