Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

Op 29-10-2022 om 09:59 zei Tomega:

Dat is een zelf opgelegde voorstelling en geestvernauwend perspectief.

Ervaring leert dat het gehanteerde herstel- en/of groeimodel eerder ondergeschikt is aan de subtiele nuances die we doorheen alle modellen kunnen opmerken. Dit doet echter geen afbreuk aan diverse modellen maar te wijten aan de intrinsieke aard van deze maar al te vaak hypergevoelige fluctuaties van onpersoonlijke signature, wat logischerwijs aandacht en ontvankelijkheid vergt om er überhaupt een beter begrip over te kunnen vormen. In de lectuur vinden we hierover talloze getuigenissen, theorie en praktijk zoals we op basis van unieke levenservaring allen wel kunnen beamen, de kloven bijtijds ongeloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

Op 26-10-2022 om 14:47 zei Hopper:

Jij ziet overal maar verwarring.

Wat wetenschappers nu precies zouden kunnen bedoelen met initiële voorwaarden en kleine verzamelingen met variabelen, is doorgaans toch niet altijd zo makkelijk verteerbaar aan de ontbijttafel. De geesteswetenschappen bieden voor wie het interesseert echter wel prachtig studiewerk om een en ander beter te kaderen, per definitie paradigmashift met een aantal kanttekeningen die in alle bedachtzaamheid hulpvragen niet ongepast doen lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-10-2022 om 12:21 zei Hopper:

Nu begrijp ik nog steeds niks.

Non-dialoog is het fenomeen wanneer binnen besluitvormingsprocessen epistemologische obstakels onbewust elke progressie in milde overreding fnuiken, maar ook geen speld tussen te krijgen valt middels hulpvragen ter preventie van erger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2022 om 10:20 zei Hopper:

De zakjapanner is werkloos.

Volgens een aantal is alles simpel, gewoon even alle energievelden overstijgen om op die manier te zien hoe binnen immer in conflict zijnde strekkingen stellingen tot verhoogde spanningsvelden kunnen leiden, alle gekende logica’s ten spijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Volgens een aantal is alles simpel, gewoon even alle energievelden overstijgen om op die manier te zien hoe binnen immer in conflict zijnde strekkingen stellingen tot verhoogde spanningsvelden kunnen leiden, alle gekende logica’s ten spijt.

Heeft de zon ooit wel eens tegen de aarde gezegd: "Jij bent van mij?"   De zon verwarmt de aarde gratis.  Energievelden komen en energievelden gaan.  Alleen dat wat gratis is blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Heeft de zon ooit wel eens tegen de aarde gezegd: "Jij bent van mij?"   De zon verwarmt de aarde gratis.  Energievelden komen en energievelden gaan.  Alleen dat wat gratis is blijft.

De verduistering zal er wellicht  niet gekomen zijn door de dyade die oneindig getallen baart, het zegt echter niets over hoe het dan verder gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De verduistering zal er wellicht  niet gekomen zijn door de dyade die oneindig getallen baart, het zegt echter niets over hoe het dan verder gaat. 

Wiskunde vond ik altijd al een vervelend vak, ik ben blij dat de dyade bij mij geen getallen heeft gebaard.  De godsgeboorte in de ziel is mij genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Wiskunde vond ik altijd al een vervelend vak, ik ben blij dat de dyade bij mij geen getallen heeft gebaard.  De godsgeboorte in de ziel is mij genoeg.

In tegenstelling tot wiskundig bewijs geeft wetenschappelijk bewijs dus niet aan of iets waar of onwaar is. Wetenschappelijke theorievorming leidt slechts tot werkbare modellen van de waargenomen werkelijkheid. De kracht van de wetenschappelijke benadering zit in de ontwikkeling van deze modellen, die door de eeuwen heen zo goed zijn geworden dat vrijwel alles wat objectief, of veeleer intersubjectief, waarneembaar is, erdoor verklaard en voorspeld kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

In tegenstelling tot wiskundig bewijs geeft wetenschappelijk bewijs dus niet aan of iets waar of onwaar is. Wetenschappelijke theorievorming leidt slechts tot werkbare modellen van de waargenomen werkelijkheid. De kracht van de wetenschappelijke benadering zit in de ontwikkeling van deze modellen, die door de eeuwen heen zo goed zijn geworden dat vrijwel alles wat objectief, of veeleer intersubjectief, waarneembaar is, erdoor verklaard en voorspeld kan worden.

Ik geef niks om wiskundig bewijs.  Er is slechts één waarheid en dat is die waar Jezus over sprak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

Ik geef niks om wiskundig bewijs.  Er is slechts één waarheid en dat is die waar Jezus over sprak.

Het richten van aandacht op objecten in de omgeving zorgt ervoor dat wij die objecten scherper waarnemen. Dat heeft echter ook een keerzijde, namelijk dat prikkels die geen aandacht krijgen minder goed of soms in het geheel niet worden waargenomen, het lijkt wel of we dan 'blind' zijn voor die prikkels. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het richten van aandacht op objecten in de omgeving zorgt ervoor dat wij die objecten scherper waarnemen. Dat heeft echter ook een keerzijde, namelijk dat prikkels die geen aandacht krijgen minder goed of soms in het geheel niet worden waargenomen, het lijkt wel of we dan 'blind' zijn voor die prikkels. 

Jezus was gekomen om de mens tweedrachtig te maken.  Denk niet dat hij een man van de vrede was (Matt 10: 34). In die tweedracht wordt duidelijk wie of wat er zich richt op de objecten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Jezus was gekomen om de mens tweedrachtig te maken.  Denk niet dat hij een man van de vrede was (Matt 10: 34). In die tweedracht wordt duidelijk wie of wat er zich richt op de objecten.

Waarom niet tweeslachtig, dan zijn we straks terug androgyn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Ik geef niks om wiskundig bewijs.

Over wat fluweelzacht nu precies betekent, zijn de meningen zoals altijd verdeeld.

1 uur geleden zei Hopper:

Jezus was gekomen om de mens tweedrachtig te maken.

Welke route gevolgd wordt is afhankelijk van veel randfactoren, ten individuele titel bepalen zowel motivatie en de geestelijke vermogens van de ontvanger de mate van interesse. Twee voorbeelden van motivationele factoren die van invloed zijn op de gepercipieerde uitgesprokenheid van een boodschap betreffen de relevantie voor de persoon die de boodschap ontvangt en de autonome geneigdheid tot overdenken van de ontvanger. Factoren die gerelateerd zijn aan de geestelijke vermogens van de ontvanger betreffen de afwezigheid van afleiding en het beschikken over relevante noodzakelijke kennis om de logische argumenten op hun merites te beoordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

In die tweedracht wordt duidelijk wie of wat er zich richt op de objecten.

Stigma is als de gifbeker van Socrates, hulpvragen ter preventie van erger dan ook ongepast.

Op 29-9-2022 om 19:33 zei Hopper:

Op de smalle weg ontdoet men zich van monetaire bekommernissen.

Ervaring leert dat het toepassen van Ockhams scheermes zich perfect leent om een reeks anomalieën transparant te maken, tegelijk hulpvragen genereert van waaruit blijkt dat de meeste ggz-experten deze anomalieën niet kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-10-2022 om 23:47 zei Tomega:

En de conclusie is dan dat je zicht bepalend is voor de realiteit die je onderscheidt.

Wonderbaarlijk is het fenomeen dat we diverse ggz-adviezen ook kunnen toepassen op de magische verdamping van geld, zodat recycleren van geld een vanzelfsprekendheid wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2022 om 11:50 zei Hopper:

Daar had hij gelijk aan. Iets wat niet blijvend is kun je geen leven noemen en daar kun je dan maar beter afscheid van nemen.

Maak je geen zorgen, met pseudotoevalsgeneratoren kan het niet anders dan dat er vroeg of laat wel eens iets uit de bus gaat komen waar we eerder nog niet aan gedacht hebben, tenzij het gewoon al op wikipedia zou staan en we daar niet eens bewust geen aandacht voor hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Hopper:

Denk niet dat hij een man van de vrede was (Matt 10: 34).

De ervaring van de kritische instabiliteit gaat ten individuele titel soms gepaard met hevige emoties, zoals angst, verwarring, zelftwijfel of verdriet, dit kan zelfs het karakter van een existentiële crisis aannemen. Uiteraard hoeven niet alle crisis- en/of doorbraakervaringen extreem te worden ervaren, dit belemmert immers de diepere verwerking van informatie met vaak (te) voorbarige conclusies, nefast. De hevigheid van de doorbraakervaring kent echter vele gradaties, van kleine plotselinge inzichten tot pijnlijk en/of euforisch stemmende transformaties. Wat ze gemeen hebben is het gevoel van onzekerheid en verlies aan houvast dat op zijn minst onbehagen kan wekken, een proces van denken, voelen en begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

De ervaring van de kritische instabiliteit gaat ten individuele titel soms gepaard met hevige emoties, zoals angst, verwarring, zelftwijfel of verdriet, dit kan zelfs het karakter van een existentiële crisis aannemen. Uiteraard hoeven niet alle crisis- en/of doorbraakervaringen extreem te worden ervaren, dit belemmert immers de diepere verwerking van informatie met vaak (te) voorbarige conclusies, nefast. De hevigheid van de doorbraakervaring kent echter vele gradaties, van kleine plotselinge inzichten tot pijnlijk en/of euforisch stemmende transformaties. Wat ze gemeen hebben is het gevoel van onzekerheid en verlies aan houvast dat op zijn minst onbehagen kan wekken, een proces van denken, voelen en begrijpen.

De tweedracht waar Jezus het over heeft gaat gepaard met heftige emoties.  Zo gaat dat met geboortes, die gaan altijd gepaard met pijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid