Spring naar bijdragen

Theodicee, logisch en paradoxaal?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de liefde voor 'de ander' waarin ik tot Waarheid kom.  En zo interpreteer ik ook het: "wat gij voor de minste mijner broeders doet".  Of de voetwassing.  Zonder voorwaarden of verwachtingen, zo

De noösfeer is de planetaire sfeer van de geest of denklaag van planeet Aarde. Om het idee van de noösfeer te begrijpen, moeten we ons bewustzijn verheffen en onszelf openen tot de meest algemene, ele

47 minuten geleden zei TTC:

Beetje als jezelf de meest absurde vragen stellen en dan zien wat er uit de bus komt, soms wonderbaarlijk. Met toepassingen op het leven van alledag loop je misschien wel het risico om eenzaam achter te blijven, maar op z'n minst is het probleem wel opgelost. 😉

Het risico is reëel. Ik volg echter de flow zoveel mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Noel2:

Het risico is reëel. Ik volg echter de flow zoveel mogelijk.

Welke precies? 

Op 16-7-2022 om 14:41 zei Hopper:

De leer van Jezus resulteert echter niet in oneindige aantallen bestaansniveau's.

Frappant zou zijn iemand die met absolute zekerheid claimt te weten hoeveel verborgen realiteiten er nu precies bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 14:56 zei Hopper:

Voor je het weet ben ik een of andere activist met een spandoek die ergens over straat loopt.  En schep ik mijzelf opnieuw als 'goedmens' omdat de hebzuchtigen nooit genoeg hebben.  En zit ik weer midden in het veld van goed en kwaad....

Eerder mysterieus zijn fenomenen waarvan we niet onmiddellijk kunnen zeggen dat iemand ze bedacht heeft, maar toch elke dag op deze of gene manier gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Welke flow ik volg? Nou deze.

Aansluitend op Petra dacht ik nog aan de General Problem Solver van Herbert Simon en Alan Newell, zodat het steeds meer lijkt dat de wetenschappers van morgen de profeten van gisteren zijn. 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Aansluitend op Petra dacht ik nog aan de General Problem Solver van Herbert Simon en Alan Newell, zodat het steeds meer lijkt dat de wetenschappers van morgen de profeten van gisteren zijn. 😉

Ik ben niet overtuigd van welke flow dan ook. Hoe zou dat moeten kunnen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Noel2:

Ik ben niet overtuigd van welke flow dan ook. Hoe zou dat moeten kunnen? 

Zal wellicht afhangen van welk pad je volgt, er zijn ook mensen die quasi letterlijk in een andere dimensie leven. Maar dat zijn de zaken die vaak ook onbegrepen worden, met in het verlengde metaforen en aforismen in overvloed. 

9 uur geleden zei Petra.:

Hun besluitvormingsschema inclusief emoties ziet er zo uit

Affect-Integrated-Model-of-Decision-maki

 

Nader bekeken, ziet er vrij generaliserend uit zonder concrete input van ideeën. Hypergevoelige materie is het, zoveel is wel duidelijk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Ik ben niet overtuigd van welke flow dan ook.

Op de scheidslijn vinden we het filosofenprobleem in de informatica met als bedenking dat het dan wel mogelijk is om tussen de mazen van het net te glippen maar onmogelijk om terug te keren teneinde een aantal anomalieën te adresseren, dat is hoe goedbedoeld ook simpelweg kamikaze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2022 om 18:37 zei Hopper:

Als de gang van zaken weer richting spiritualiteit gaat dan meld ik me wel weer.

Zowel muggen als olifanten laten zich eenvoudig beschrijven door binnen een overvloed aan ruis subtiele nuances aandacht te schenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-7-2022 om 21:16 zei Hopper:

Zijn er wel verwachtingen dan heeft men een ruilhandeltje op het oog gehad: ik doe dit voor jou, maar ik verwacht er wel iets voor terug.

Voor liefhebbers is een goede manier om strikt unipolaire obstakels wetenschappelijk verantwoord te detecteren, relevante denkexperimenten die net omwille daarvan nooit opgelost raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-7-2022 om 09:46 zei sandingisaskill:

Ik dacht dat er altijd maar 1 logica bestond. Hoe dan ook: het niet plaatsbare proberen te plaatsen geeft meestal reflecties in de vorm van kronkelredeneringen.

Een zoveelste verhandeling schrijven over non-lineaire katalysatoren heeft volstrekt geen zin, simpelweg omdat de beschikbaarheid van katalysatoren niets zegt over de realisatie van een consensus en/of eventuele toepassing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 20:53 zei Noel2:

Ja, vergeten/herinneren. Moeilijk tot onmogelijk zonder iets van begeleiding.

Elke nieuwe ontmoeting impliceert het risico op conflicterende referentiekaders en de daarin gelegen aspiraties van het zelf, dat is nu eenmaal het leven. Horizonversmeltingen zijn daarom ook zeldzaam, maar altijd een potentieel dat meer verbinding en harmonie suggereert, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 21:10 zei Noel2:

Die angsten komen steeds terug. Een duivel of demon volgens Modestus. Voor mij de weerstand waar ik doorheen moet. Al weet ik dan echt nog niet wat naast de al bestaande realisatie een betere zou zijn. 

Een haast onontwarbaar kluwen kan ontstaan door dezelfde tool op verschillende manieren aan te wenden, waarna we met inbegrip van een aantal diep ingebakken dubieuze logica’s dat kluwen voor normaal nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 14:41 zei Hopper:

Er zijn ook mensen die onderwijzen dat er werelden met demonen bestaan.  En misschien is dat wel zo?

We kunnen het complex maken door subtiele nuances als aandachtspunten tot nader deskundig onderzoek in te dienen, finaal zal de synthese ook niet meer dan een volgend schijnbaar absurd aforisme worden, betekenisloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Petra.:

Krijg nou wat, weer wat nieuws geleerd; de voorloper van AI. Leuk! 

Simpel gezegd heeft AI of kunstmatige intelligentie betrekking op systemen of machines die onze eigen intelligentie nabootsen om taken uit te voeren en die zichzelf tijdens dat proces kunnen verbeteren op basis van de vergaarde informatie. Bedoel je dit, of nog iets anders? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 14:41 zei Hopper:

Ik kan mijn medemens helpen zijn lijden te dragen.  De vraag is alleen: help ik hem daarmee?

Zonder duurzame kentering binnen de 3D-zone kunnen we nog oneindig lang attent proberen te maken op de neerwaartse invloed die het strikt unipolaire denken heeft binnen het veel ruimere 3D-4D-5D-complex, waarin het idee van een fluweelzachte paradigmashift tot z’n recht komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2022 om 14:30 zei Hopper:

Het leven leeft zichzelf, het heeft geen nut nodig.

Zelfs wiskundigen en hoogleraren raken bevangen door die logicakwesties en aanverwanten, hierin wordt angst gecultiveerd en daarom ook zo moeilijk om een en ander te overstijgen. Maar het is perfect mogelijk, zelfs verbluffend eenvoudig wanneer er oprechte interesse bestaat in zelfrealisatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Petra.:

Krijg nou wat, weer wat nieuws geleerd; de voorloper van AI. Leuk! 

11 uur geleden zei TTC:

Simpel gezegd heeft AI of kunstmatige intelligentie betrekking op systemen of machines die onze eigen intelligentie nabootsen om taken uit te voeren en die zichzelf tijdens dat proces kunnen verbeteren op basis van de vergaarde informatie. Bedoel je dit, of nog iets anders? 

Hi TTC,

Dat was niet wat ik bedoelde. Al is het wel correct. 

Je noemde hier  de General Problem Solver, (GPS) van Herbert Simon en Alan Newell.  Die kon ik niet, heb ik opgezocht en las dat dit "evolved into the Soar architecture for artificial intelligence."  Hun GPS bleek dus de voorloper van AI te zijn.  Dat wist ik niet, vandaar. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Petra.:

Dat was niet wat ik bedoelde. Al is het wel correct. Je noemde hier  de General Problem Solver, (GPS) van Herbert Simon en Alan Newell.  Die kon ik niet, heb ik opgezocht en las dat dit "evolved into the Soar architecture for artificial intelligence."  Hun GPS bleek dus de voorloper van AI te zijn.  Dat wist ik niet, vandaar. 

Mensen die iets opzoeken, het is een apart ras. 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid