Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Nope, dat zijn Jehova getuigen sprookjes, God is geest zonder geest als onderdeel van je wezen kun je God niet kennen of aanbidden.

Daarom is de ongelovige blind voor de zaken van God omdat zijn geest dood is.

De wedergeboorte is een Godswonder

Als jij de Bijbel een sprookje vind moet jezelf weten, maar zo staat het er wel. 
Genesis 2:7 En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de levensadem, en de mens werd een levend wezen. (Of ziel)

Genesis 6:17 En wat mij betreft, zie, ik breng de geweldige watervloed over de aarde om alle vlees waarin de levenskracht werkzaam is, van onder de hemel te verderven. Alles wat op de aarde is, zal de laatste adem uitblazen.

Genesis 7:21 Alle levende wezens die zich op de aarde bewogen vergingen: de vliegende dieren, de tamme dieren, de wilde dieren, de krioelende dieren en alle mensen.  22 Alles op het droge land dat de levensadem in zijn neusgaten had, stierf. 

Prediker 3:19 Want er is een afloop voor mensen en een afloop voor dieren — ze hebben allemaal dezelfde afloop. Zoals de één sterft, zo sterft de ander, en ze hebben allemaal maar één geest. De mens heeft dus niets voor op de dieren, want alles is zinloos.  20 Ze gaan allemaal naar dezelfde plaats. Ze zijn allemaal uit stof ontstaan en ze keren allemaal tot stof terug.  21 Wie weet eigenlijk of de geest van mensen opstijgt naar boven en of de geest van dieren afdaalt naar de aarde.

Hier laat Salomo uitkomen dat we reddeloos verloren zijn zonder een Verlosser. Tot de wederkomst zijn wij hetzelfde als de dieren. We sterven en vergaan. God geeft ons een wederopstanding, maar tot die tijd gaan we gewoon dood.

Prediker 12:7 is heel helder: Dan keert het stof terug naar de aarde, net zoals het was, en de geest (of levensadem) keert terug naar de ware God, die hem gegeven heeft.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

43 minuten geleden zei sjako:

Waar staat dat en hoe zit het dan met een niet wedergeboren mens?

Omdat hij geloofde in een wederopstanding. Tot de tijd van de opstanding is hij bewusteloos, dus voor hem is het maar een korte tijd dat hij dood is. Geen benul van tijd. Handelingen 2:34 Da̱vid immers is niet naar de hemelen opgestegen….

Bovendien is dit een profetie over Jezus die ook een opstanding kreeg.

Genesis 15:15 zegt dit over Abraham. Wat u betreft, gij zult in vrede tot uw voorvaders gaan; gij zult in een gezegende ouderdom worden begraven.

Hij ging naar Sjeool, naar zijn voorvaders. Er staat niet dat hij naar de hemel ging.

Er staat dat God Hem heeft opgewekt. Handelingen 2:32 Mannen, broeders, het is toegestaan met vrijmoedigheid van spreken betreffende het familiehoofd Da̱vid tot U te zeggen dat hij zowel overleden als begraven is, en zijn graf is bij ons tot op deze dag.  30 Welnu, omdat hij een profeet was en wist dat God hem met een eed had gezworen dat hij een uit de vrucht van zijn lendenen op zijn troon zou doen zitten,  31 voorzag hij en sprak hij over de opstanding van de Christus, dat hij niet werd verlaten in Ha̱des en dat zijn vlees het verderf niet heeft gezien.  32 Deze Jezus is door God opgewekt, van welk feit wij allen getuigen zijn.  33 Daarom heeft hij, daar hij tot Gods rechterhand werd verhoogd en de beloofde heilige geest van de Vader heeft ontvangen, dit uitgestort wat GIJ ziet en hoort.

Waarom denk je dat o.a. Paulus scheiding maakt tussen vlees en geest? Wat bedoelt hij volgens jou met het vlees?

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

 

Dus deze komen uit de grote verdrukking en hebben die overleefd, op aarde. Dus de kerk moet tijdens de grote verdrukking nog op aarde zijn.

Dat tweede "dus" kun je beter weglaten want volgens vele bijbeluitleggers betref dit de mensen die tijdens de grote verdrukking tot geloof komen. Eerst de opname van de bruid, daarna de twee getuigen, daarna de 144.000 verzegelde evangelisten, uit Israël, waarmee God alsnog Zijn plan met Israël voltooit, net zoals de profeten dat ontelbare malen vertellen, en dan de ontelbare schare die door die evangelisten bereikt wordt. Dan wordt ook heel Israël gered zoals de Bijbel ons overduidelijk mededeelt. Dat is Gods onvoorstelbaar grote genade, omdat Hij niet wil dat er mensen verloren gaan. Dat is Gods goedheid en trouw.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

Dat tweede "dus" kun je beter weglaten want volgens vele bijbeluitleggers betref dit de mensen die tijdens de grote verdrukking tot geloof komen. Eerst de opname van de bruid, daarna de twee getuigen, daarna de 144.000 verzegelde evangelisten, uit Israël, waarmee God alsnog Zijn plan met Israël voltooit, net zoals de profeten dat ontelbare malen vertellen, en dan de ontelbare schare die door die evangelisten bereikt wordt. Dan wordt ook heel Israël gered zoals de Bijbel ons overduidelijk mededeelt. Dat is Gods onvoorstelbaar grote genade, omdat Hij niet wil dat er mensen verloren gaan. Dat is Gods goedheid en trouw.

Zo is dat en alzo komt tot vervulling  wat geschreven staat: 

Romeinen 11

De struikeling van Israël, het heil der heidenen

11 Ik vraag dan: zij zijn toch niet zo gestruikeld, dat zij wel vallen moesten? Volstrekt niet! Door hun val is het heil tot de heidenen gekomen, om hen tot naijver op te wekken. 12 Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Waarom denk je dat o.a. Paulus scheiding maakt tussen vlees en geest? Wat bedoelt hij volgens jou met het vlees?

Je richten op het vlees is op genoegens jagen, op dingen die zichtbaar zijn. Op de geest richten is je richten op wat boven is. Je werkt dan samen met Gods geest. Als je je richt op Christus wordt je geest vernieuwd door Gods heilige Geest. Die Geest heb je nodig om een band te kunnen hebben met God en is nodig voor je opstanding des levens.

1 uur geleden zei Thinkfree:

de nwv is m.i geen bijbel ga zelf eens onderzoeken in plaats van al het voorgekauwde Jehova lectuur na te blaten en te copy casten.

Andere goede vertalingen zeggen iets gelijks. Misschien moet jij dat eens onderzoeken. De NWV is gewoon helderder vertaald.

1 uur geleden zei Willempie:

Dat tweede "dus" kun je beter weglaten want volgens vele bijbeluitleggers betref dit de mensen die tijdens de grote verdrukking tot geloof komen.

Dan hebben ze dat mis, want zou dat niet een beetje laat zijn? Mensen hebben 2000 jaar lang de gelegenheid gehad tot geloof te komen en gelukkig hebben miljoenen dat gedaan. Maar dan breekt de grote verdrukking aan en dan gaan ze ineens geloven? Te laat, de symbolische ark is dan gesloten net als toen in de dagen van Noach. Toen het ging regenen was de ark gesloten. Nu is er nog tijd. Jehovah en Jezus helpen je door die grote verdrukking heen dmv Gods Geest. In onze gemeente zitten ook allemaal mensen uit verschillende volken en talen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Eerst de opname van de bruid

De bruid is onweerlegbaar de 144.000. Openbaring 21:1

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man. 
 

Het Nieuwe Jeruzalem is de hoofdstad van de Nieuwe aarde. Het bestuur bestaat uit Christus en zijn bruid, de 144.000. 
Openbaring 21:9 Eén van de zeven engelen met de zeven schalen die vol waren met de zeven laatste plagen, kwam en zei tegen me: ‘Kom, ik zal je de bruid, de vrouw van het Lam, laten zien.’  10 Hij bracht me in de kracht van de geest naar een grote, hoge berg en liet me de heilige stad Jeruzalem zien, die bij God vandaan uit de hemel neerdaalde  

De bruid en het Nieuwe Jeruzalem zijn dus een en dezelfde. En aangezien over de 144.000 gezegd wordt dat ze als koningen en priesters met Christus gaan regeren dan is de link al snel gelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Je richten op het vlees is op genoegens jagen, op dingen die zichtbaar zijn. Op de geest richten is je richten op wat boven is. Je werkt dan samen met Gods geest. Als je je richt op Christus wordt je geest vernieuwd door Gods heilige Geest. Die Geest heb je nodig om een band te kunnen hebben met God en is nodig voor je opstanding des levens.

Dat is geen antwoord op de vraag maar er omheen draaien. Wat bedoelt Paulus met het vlees? Dat was de vraag. De vraag was niet wat je allemaal kunt doen. Wat bedoelt Paulus specifiek met het vlees?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Dat is geen antwoord op de vraag maar er omheen draaien. Wat bedoelt Paulus met het vlees? Dat was de vraag. De vraag was niet wat je allemaal kunt doen. Wat bedoelt Paulus specifiek met het vlees?

Heb ik uitgelegd. Je richten op aardse zaken. Of ik begrijp je vraag niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei sjako:

Dan hebben ze dat mis, want zou dat niet een beetje laat zijn? Mensen hebben 2000 jaar lang de gelegenheid gehad tot geloof te komen en gelukkig hebben miljoenen dat gedaan. Maar dan breekt de grote verdrukking aan en dan gaan ze ineens geloven? Te laat, de symbolische ark is dan gesloten net als toen in de dagen van Noach. Toen het ging regenen was de ark gesloten. Nu is er nog tijd. Jehovah en Jezus helpen je door die grote verdrukking heen dmv Gods Geest. In onze gemeente zitten ook allemaal mensen uit verschillende volken en talen.

Het WTG bepaalt niet of ze het wel of niet mis hebben. Petrus vertelt ons dat zelfs de mensen die door de grote vloed om het leven waren gekomen door Jezus bezocht werden. Je onderschat Gods liefde, trouw en genade. Je onderschat ook het offer dat God aan de mensheid bracht. En de grote verdrukking heeft juist tot doel om nog zoveel mogelijk mensen tot geloof te brengen. Het is enerzijds een straf of een reinigend vuur maar anderzijds een laatste kans voor de mensheid om te kiezen, voor of tegen God. Er is dan geen schaduwgebied meer. Je wordt gedwongen om te kiezen, óf voor óf tegen de Schepper en Zijn Zoon. En bovenal onderschat en misken je zelfs Gods trouw aan zijn verbond met Israël. Het grote probleem waarmee jullie zitten en mogelijk niet eens begrijpen is dat als God Zijn beloftes aan Zijn volk Israël niet zou houden wij ook geen enkele reden hebben om ons veilig te voelen. De Bijbelse werkelijkheid is gelukkig anders. God houdt Zijn beloftes, zelfs indien wij ontrouw zijn. God kan niet eens ontrouw zijn. God heeft ons lief, meer dan wij kunnen beseffen, en helemaal niets kan Zijn liefde voor ons ongedaan maken. Ook zijn liefde voor Zijn uitverkoren volk staat vast, door alle profeten bevestigd. Het WTG maakt er dan van dat God Zijn volk, Zijn vrouw zelfs, voor altijd heeft verstoten en dat Hij in plaats daarvan het WTG en haar aanhangers heeft uitverkoren. Het zou grappig zijn als het niet zo ernstig was. Dit waanidee veroorzaakt heel veel verwarring en verblinding m.b.t tot Gods Woord.

21 minuten geleden zei sjako:

Heb ik uitgelegd. Je richten op aardse zaken. Of ik begrijp je vraag niet. 

Blijkbaar begrijp je inderdaad de vraag niet en toch is die heel eenvoudig. Wat verstaat Paulus onder het vlees (dat de Here niet kan gehoorzamen). Hij heeft het dan niet over aardse genoegens maar heel specifiek over ons vlees. Wat bedoelt hij met ons vlees? Ons lichaam? Of ons lichaam en onze ziel (verstand, gevoel en wil)?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Het WTG bepaalt niet of ze het wel of niet mis hebben.

Zeker niet, maar als je het echt bestudeerd kom je tot dezelfde conclusie. Jezus had het al over drie verschillende groepen binnen zijn kudde. De Joden, de gezalfden en de heidense volken die tot geloof komen.

11 minuten geleden zei Willempie:

Petrus vertelt ons dat zelfs de mensen die door de grote vloed om het leven waren gekomen door Jezus bezocht werden.

Dat waren geen mensen, maar de geesten van de Nefilim, hybride wezens van mensen en gevallen engelen. Dat waren vreselijke slechte reuzen die de hele aarde teisterden. Toen de vloed kwam, stierven die Nefilim ook, maar omdat ze half engel waren bleef dat deel leven en werden opgesloten in Tartarus, de gevangenis. Je zou dus kunnen zeggen dat het gevallen engelen zijn. In 2Pe 2:4 worden ze weer aangehaald.

Want God heeft zelfs de engelen die zondigden niet gespaard maar ze in Ta̱rtarus gegooid en ze in ketens van diepe duisternis geslagen in afwachting van het oordeel.

18 minuten geleden zei Willempie:

Je onderschat ook het offer dat God aan de mensheid bracht.

Waarom zou ik dat onderschatten. Ik geloof zelfs dat niet enkel de mensen verlost worden van de dood maar de dat de hele natuur verlost gaat worden van de vloek die door Adam over de aarde werd gebracht. Ik denk eerder dat je me niet altijd begrijpt.

20 minuten geleden zei Willempie:

En de grote verdrukking heeft juist tot doel om nog zoveel mogelijk mensen tot geloof te brengen.

Er zullen er nog wel tot geloof komen, maar de ‘deur’ gaat dan wel dicht. De grote verdrukking mond uit in Armageddon, de dag van Jehovah. Voor ongelovige mensen geen fijne dag. Maar op die dag wordt de aarde verlost van alle kwaad. En daar zitten we al heel dicht tegen aan.

23 minuten geleden zei Willempie:

Het is enerzijds een straf of een reinigend vuur maar anderzijds een laatste kans voor de mensheid om te kiezen, voor of tegen God.

Dat moment is aan het eind van de duizend jaar. Satan wordt dan nog 1x losgelaten. Mensen die niet anders dan vrede en veiligheid hebben meegemaakt onder Christus regering worden dan nog 1x getest of ze werkelijk God liefhebben. Degenen die satan dan volgen worden vrij snel daarna vernietigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

En bovenal onderschat en misken je zelfs Gods trouw aan zijn verbond met Israël.

Ook fout. God heeft in eerste instantie Jezus voor Israël gestuurd. Maar helaas namen vele Israelieten Jezus niet aan. Daarom werd er een nieuwe tak geënt aan de symbolische olijfboom. Romeinen 11:17 Maar als sommige takken zijn afgebroken en jij, ook al ben je van een wilde olijfboom, daartussen bent geënt en mag delen in het voedzame sap van de wortel van de olijfboom.

Daarmee werden de heidense volken ook opgenomen in het verbond. De 144.000 komen daarom ook niet alleen uit Israël, maar uit het nieuwe geheel, de olijfboom met daaraan de geënte tak. En dat noemen wij het geestelijke Israël. Het is dus niet zo dat alleen de Christenen Gods volk zijn, maar ook de Joden die nog vast zitten aan de olijfboom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei sjako:

Zeker niet, maar als je het echt bestudeerd kom je tot dezelfde conclusie. Jezus had het al over drie verschillende groepen binnen zijn kudde. De Joden, de gezalfden en de heidense volken die tot geloof komen.

Dat waren geen mensen, maar de geesten van de Nefilim, hybride wezens van mensen en gevallen engelen. Dat waren vreselijke slechte reuzen die de hele aarde teisterden. Toen de vloed kwam, stierven die Nefilim ook, maar omdat ze half engel waren bleef dat deel leven en werden opgesloten in Tartarus, de gevangenis. Je zou dus kunnen zeggen dat het gevallen engelen zijn. In 2Pe 2:4 worden ze weer aangehaald.

Want God heeft zelfs de engelen die zondigden niet gespaard maar ze in Ta̱rtarus gegooid en ze in ketens van diepe duisternis geslagen in afwachting van het oordeel.

Waarom zou ik dat onderschatten. Ik geloof zelfs dat niet enkel de mensen verlost worden van de dood maar de dat de hele natuur verlost gaat worden van de vloek die door Adam over de aarde werd gebracht. Ik denk eerder dat je me niet altijd begrijpt.

Er zullen er nog wel tot geloof komen, maar de ‘deur’ gaat dan wel dicht. De grote verdrukking mond uit in Armageddon, de dag van Jehovah. Voor ongelovige mensen geen fijne dag. Maar op die dag wordt de aarde verlost van alle kwaad. En daar zitten we al heel dicht tegen aan.

Dat moment is aan het eind van de duizend jaar. Satan wordt dan nog 1x losgelaten. Mensen die niet anders dan vrede en veiligheid hebben meegemaakt onder Christus regering worden dan nog 1x getest of ze werkelijk God liefhebben. Degenen die satan dan volgen worden vrij snel daarna vernietigd.

Je schept de indruk meer geloof te hechten aan de traktaten van het WTG dan aan Gods heilige Woord. Ik wil je een voorstel doen. Lees de profeten, maar om ergens te beginnen, lees Hosea, biddend en open, en laat ons daarna weten hoe deze profeet ingepast kan worden in de leer van het WTG. Ik ben heel benieuwd of je die uitdaging aandurft. We wachten het vol spanning af.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Willempie:

Blijkbaar begrijp je inderdaad de vraag niet en toch is die heel eenvoudig. Wat verstaat Paulus onder het vlees (dat de Here niet kan gehoorzamen). Hij heeft het dan niet over aardse genoegens maar heel specifiek over ons vlees. Wat bedoelt hij met ons vlees? Ons lichaam? Of ons lichaam en onze ziel (verstand, gevoel en wil)?

Ik hoop dat ik je nu begrijp. De mens is van nature niet geneigd naar God te luisteren. Hij richt zich liever op het hier en nu. Luister je niet naar God dan ga je genoegens achterna. Je luistert naar je vlees. Wanneer God jou gaat trekken dan krijg je Gods Geest. Je gaat dan luisteren naar die Geest. Hij spreekt je direct aan, maar ook door Zijn Woord, de Bijbel. Ik denk dat iedereen die God probeert na te volgen dit heeft meegemaakt. Ik zal je zeggen dat ik dat heel sterk heb meegemaakt. Hij heeft me echt uit het slob getrokken. Daarom ben ik hier zo overtuigd van. Daarin zag ik heel erg duidelijk Gods hand.

5 minuten geleden zei Willempie:

Je schept de indruk meer geloof te hechten aan de traktaten van het WTG dan aan God heilige Woord. Ik wil je een voorstel doen. Lees de profeten, maar om ergens te beginnen, lees Hosea, biddend en open, en laat ons daarna weten hoe deze profeet ingepast kan worden in de leer van het WTG. Ik ben heel benieuwd of je die uitdaging aandurft. We wachten het vol spanning af.

Dit antwoord slaat weer nergens op. We lezen elke week een stuk van de Bijbel en de profeten zijn ook vaak voorbij gekomen. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Als je de geesten beziet als mensen dan heb je echt geen goed inzicht in de Bijbel. 2Petrus legt het nota bene nog een keer uit. Neem eens een goede bijbelstudie. Maar kom maar op met je vragen. Ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik hoop dat ik je nu begrijp. De mens is van nature niet geneigd naar God te luisteren. Hij richt zich liever op het hier en nu. Luister je niet naar God dan ga je genoegens achterna. Je luistert naar je vlees. Wanneer God jou gaat trekken dan krijg je Gods Geest. Je gaat dan luisteren naar die Geest. Hij spreekt je direct aan, maar ook door Zijn Woord, de Bijbel. Ik denk dat iedereen die God probeert na te volgen dit heeft meegemaakt. Ik zal je zeggen dat ik dat heel sterk heb meegemaakt. Hij heeft me echt uit het slob getrokken. Daarom ben ik hier zo overtuigd van. Daarin zag ik heel erg duidelijk Gods hand.

Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag. Wat bedoelt Paulus specifiek met het woord vlees. Ik ben erg blij dat God je uit het slob heeft getrokken. Dat heeft Hij bij mij ook gedaan. Maar het gaat natuurlijk verder dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag. Wat bedoelt Paulus specifiek met het woord vlees. Ik ben erg blij dat God je uit het slob heeft getrokken. Dat heeft Hij bij mij ook gedaan. Maar het gaat natuurlijk verder dan dat.

Dat is mooi, want dat hangt niet af van de kerk waar je naartoe gaat. God staat overal boven. Maar ik probeer vriendelijk te blijven ik hoop dat jij dat ook probeert. Ik probeer netjes te reageren op jou vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat is mooi, want dat hangt niet af van de kerk waar je naartoe gaat. God staat overal boven. Maar ik probeer vriendelijk te blijven ik hoop dat jij dat ook probeert. Ik probeer netjes te reageren op jou vragen.

Dat is mooi. en het is ook mooi van je te horen dat God boven de kerken staat. Dat waardeer ik echt van je (want het WTG leert anders). God staat inderdaad boven onze opvattingen en leringen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei sjako:

Dat is mooi, want dat hangt niet af van de kerk waar je naartoe gaat. God staat overal boven. Maar ik probeer vriendelijk te blijven ik hoop dat jij dat ook probeert. Ik probeer netjes te reageren op jou vragen.

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Hoe netjes iemand zich ook presenteert, een leugen blijft een leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sandingisaskill:

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Hoe netjes iemand zich ook presenteert, een leugen blijft een leugen.

Met jouw rentree is de sfeer wederom verhard en verkloot. Het ergste is nog dat je jezelf verschuilt achter Jezus en op die manier een vrijbrief opeist om iedereen te beschuldigen. Jij bent het slechtst mogelijke voorbeeld van een christen. Hopelijk gauw weer permanent geband. 

Heel even leek het erop dat Credible gereinigd was. Helaas heeft @sjako in zijn goedheid je ban opgeheven. Ik log uit. Leven is te kort om me te ergeren op iemand die ik niet ken.

Ik wens jullie vrede en broeder liefde toe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sandingisaskill:

Wellicht ben je verblind of hebben zich er bananen ontwikkeld in je oren door de dwaling van de bedelingenleer

Over het geheel genomen is het een mooie preek. Jammer alleen dat deze predikant verblind is door de Dordtse leerregels en daardoor in de ijzeren greep blijft van 'een kerk van Adam af tot aan de jongste dag'. Die leer is niet in overeenstemming met de Bijbelse gegevens en richt veel schade aan. Onder andere dat mensen daardoor niet langer uitkijken naar de komst des HEREN maar in plaats daarvan naar de dood - ook al roept de predikant noch zo sterk op om uit te zien naar die komst des HEREN. Want dat doet hij goed. Erg goed. Dat moet ik hem toegeven. Het is ongetwijfeld een mooie preek. Mooie liederen ook ertussendoor.

Maar ik merk van de oproep in deze preek geen weerklank in bijvoorbeeld jouw verwachtingspatronen. Want diep in het hart van veel gelovigen heeft zich de dwaling postgevat dat de antichrist en de grote verdrukking enzovoorts enzovoorts eerst moeten komen en dat het dus met de komst van de HEER om zijn bruid te halen niet zo'n vaart zal lopen. En dus denken veel christenen: 'zal mijn tijd wel duren - ik hoop dood te zijn voor de grote verdrukking komt'. Als de leer nier in overeenstemming is met het herderlijk spreken, heeft dat herderlijk spreken niet zo heel veel zin - dan zakt de verwachting naar de immanente komst van Jezus in. De tien maagden vallen in slaap. En ik ben hier alleen maar aan het roepen:

DE BRUIDEGOM KOMT!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Jij bent het slechtst mogelijke voorbeeld van een christen.

Ik ben een christen die het niet met iedereen eens is. Als ik vind dat iemand leugens verspreid mag ik dat uiten. Vrijheid van meningsuiting is volgens mij nog steeds aan de orde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Dat is mooi, want dat hangt niet af van de kerk waar je naartoe gaat. God staat overal boven. Maar ik probeer vriendelijk te blijven ik hoop dat jij dat ook probeert. Ik probeer netjes te reageren op jou vragen.

Maar je weigert dus om Hosea te lezen, hoewel die maar elf pagina's beslaat. Mijn hart huilt. Echt! Omdat ik het niet begrijp. Kan een sekte je dan zodanig hersenspoelen dat je ervan overtuigd raakt de Bijbel te begrijpen zonder dat je die leest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid