Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

5 minuten geleden zei PetersSimon:

Dat is een vrij vergaande uitspraak. Kun je die onderbouwen?

Zeker. God is een Geest en heeft geen grenzen. Sterren die miljarden lichtjaren ver weg staan zijn ook scheppingen door God. Zijn Geest is dus niet beperkt tot de hemel.

Zijn Geest is deelbaar zoals we in Numeri 11:17 kunnen lezen. God nam wat van de Geest weg en legde die bij de oudere mannen die Mozes gingen helpen.

In Handelingen 2:17 staat er letterlijk in de Griekse tekst: Ik zal uitstortten een deel of gedeelte ‘van’ of ‘vanuit’ mijn Geest. In 1Joh 4:14 heeft ook een beetje dat idee. 
Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem blijven en Hij in ons, dat Hij ons van zijn Geest gegeven heeft

2Kor 3:17 zegt het gewoon. De Heer is de Geest, en waar de geest van de Heer is, daar is waarheid. Je kan voor de Heer ook Jehovah schrijven.

14 minuten geleden zei sandingisaskill:

Nee, ik probeer juist geen idee te maken van die toekomst. Ik heb het druk zat met mijn door God gegeven leven en die duurt mij al lang genoeg.

Misschien moet je eens wat positiever in het leven staan. Al begrijp ik best dat het lastig kan zijn. Weet dat het goed komt.

15 minuten geleden zei sandingisaskill:

Omdat ze van mening waren dat Jezus nog terug zou komen als ze nog in leven waren.

Een christen kijkt altijd uit naar zijn Meester. Net als in de gelijkenis van de dwaze maagden met hun olie lampjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Een christen kijkt altijd uit naar zijn Meester. Net als in de gelijkenis van de dwaze maagden met hun olie lampjes

Tuurlijk is die hoop en verwachting daar, maar ik lees nergens van voorspellingen en illusie's in dat verhaal.

Je verwacht en en hoopt net als dat je op Gods tijd wacht niet je eigen tijd probeert op te leggen, die blijken toch altijd vals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-3-2022 om 19:42 zei sandingisaskill:

in de hoop dat je tenen het niet al te zwaar te verduren krijgen

Ik kwam in de preek het volgende tegen:

"Zij gaan de Heere tegemoet in de lucht. Daar zal Hij rechtspreken over alle mensen die door de engelen bijeengebracht zullen worden aan Zijn rechter- en linkerhand.", zo spreekt deze predikant.

Kijk, dat krijg je als je de onderscheiden eeuwen, waarover de Bijbel duidelijk spreekt, op één grote hoop gooit met een 'kerk van Adam af tot aan de jongste dag'. Dan ga je zaken die betrekking hebben op de grote verdrukking, waar de gemeente part noch deel aan zal hebben, toepassen op de gemeente. De gemeente zal weliswaar voor de rechterstoel van Christus in de hemel komen en elk woord - ook dat wat hier op dit forum werd geventileerd - zal gewogen worden en beoordeeld worden naar de heilige maatstaven van Gods woord. En dan zal een ieder zijn loon hebben - of niet en dan behouden worden 'als door vuur' (1 Ko.3). Maar er is geen sprake van een scheiding van schapen en bokken aan de rechter- en linkerhand van Christus. Ieder die meegaat in de opname is behouden, voor alle eeuwigheid. 'Zo zullen wij altijd met de Heer zijn', geldt voor allen die deel uitmaken van de opname.

Het verhaal van de engelen die de volken verzamelen aan de rechter- en linkerhand van Christus betreft de mensen uit de grote verdrukking, nadat zij zeven jaar lang het getuigenis van de 144.000 uit Israël hebben kunnen vernemen, de broeders des Heren, een derde categorie in die profetie van Christus. Het gaat daar niet om een troon in de hemel maar op 'de troon van zijn heerlijkheid' op aarde.

Mattheüs 25:31 Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid.'

Het gaat om de vraag wie, van alle mensen die op aarde achterblijven na de opname, het duizendjarig vrederijk in gaat en wie naar de hel gaat. Die laatsten, dat zijn allen die het merkteken van het beest hebben geaccepteerd en derhalve zich absoluut niet geroepen voelden om iets te betekenen voor de broeders van de Heer, de 144.000 uit Israël (Openbaring 7), die als evangelisten 7 jaar lang de wereld doortrokken om de wijzen op Christus' spoedige terugkeer en om te waarschuwen voor de antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Misschien moet je eens wat positiever in het leven staan. Al begrijp ik best dat het lastig kan zijn. Weet dat het goed komt.

Beste Sjako, met mij is het al goed. Maak je maar geen zorgen om mij, maar kijk eens goed naar je eigen leven. Daar hangt een groot zwaard van Damocles over.

 

12 minuten geleden zei sjako:

Een christen kijkt altijd uit naar zijn Meester. Net als in de gelijkenis van de dwaze maagden met hun olie lampjes.

En als volgt leef ik dus ook.

Dat we te maken hebben met 5 dwaze en 5 voorzichtige vrouwen, moge duidelijk zijn. Dit geeft weer dat er binnen de kerk sprake is van echte en schijngelovigen. Alle vrouwen (gelovigen) hebben te maken met tanende verwachtingen omtrent de komst van de Bruidegom. Echter op het moment dat het erop aankomt, wordt het geloof en de liefde, welke enkel bewerkstelligd kan worden door de Heilige Geest (olie), voor de Bruidegom weer wakker en levend bij de voorzichtige vrouwen. Datzelfde geloof ontbreekt bij de dwaze vrouwen en dus vragen ze de voorzichtige vrouwen om olie. Dat gaat niet, want je kunt niet voor een ander geloven! In feite hebben we dus te maken met eenzelfde toestand als ten tijde van Noach en het bouwen van de ark. Eenmaal de ark af was en de deur dicht, kwamen velen tot het besef dat het ernst was met wat God hen te zeggen had. Maar te laat! Die deur gaat niet weer open, want dat zou betekenen dat de ark vol water zou stromen en iedereen alsnog verloren gaat. Dicht is dicht en iedereen krijgt tijdens zijn leven ruimschoots kansen om God te leren kennen en erkennen. De consequentie van te laat komen (te laat geloven dat het ernst is), is dat je voor een dichte deur komt te staan die dicht blijft. Dergelijke mensen kunnen we missen als kiespijn, en dat is zacht uitgedrukt. Juist uitgedrukt zou zijn: die kunnen we missen als de kanker, of nog beter: als de dood.

Je geeft aan dat de olie niet de Heilige Geest kan zijn (min.49:30). Dat ben ik ten dele met je eens. De voorzichtige vrouwen bedienen zich wel degelijk van de Heilige Geest. In het geval van de dwaze vrouwen kan dit niet het geval zijn. Er staat dan ook duidelijk in het Schriftgedeelte dat de dwaze vrouwen geen olie in de lamp doen. Nergens lees je dat de dwaze vrouwen olie hebben gekocht, enkel dat ze terugkomen. En dus beroepen die dwaze vrouwen zich bij terugkomst niet op de olie die gebruikt wordt door de voorzichtige vrouwen (dat kan ook niet want de deur is dicht en achter die deur bevindt zich ook de Heilige Geest), maar doen een beroep op hun eigen ernst.

Je zou kunnen beargumenteren dat de dwaze vrouwen toch even hun lamp hebben weten te laten branden en dat daar brandstof voor nodig is. Dat kan ook zonder olie. Maar de pit zal niet lang blijven branden en uiteindelijk verbranden, zoals elk werk dat uit zichzelf wordt gedaan: meer dan een walmende stinkende pit is het niet.

PS

God verbiedt ons om onze broeders of zusters als dwaas te bestempelen. Daar staat een beste consequentie op als ik het goed begrijp (Mat.5:22). Logisch want een echte broeder kan geen dwaas zijn en de Heilige Geest voor dwaas uitmaken, daar begint men beter maar niet aan. Dus komt het aan op onderscheidingsvermogen. Niet iedereen is je broeder of zuster...

(Een schrijven van mij aan een predikant die helemaal niks snapt van de betreffende gelijkenis)

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sandingisaskill:

wil ik je wijzen op Mat.12:46-50

En jij hebt niet de indruk dat degenen die deelnemen aan dit forum aan dat criterium voldoen? Of wel? Of deels wel en deels niet? En dat we - als we van mening verschillen - degenen met een afwijkende mening een 'andere behandeling' kunnen geven. Want dat zijn mijn broeders niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei PetersSimon:

En jij hebt niet de indruk dat degenen die deelnemen aan dit forum aan dat criterium voldoen? Of wel? Of deels wel en deels niet? En dat we - als we van mening verschillen - degenen met een afwijkende mening een 'andere behandeling' kunnen geven. Want dat zijn mijn broeders niet?

Niet iedereen op dit forum beschouw ik als broeders. Maar een verschil in zienswijze over eschatologische aangelegenheden is geen criteria. Tenzij ze de spuigaten uitloopt. Zoals bij JG bv.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

De Heer is de Geest

Het ging over 'de Vader', niet over de HEERE, aanduiding van God in het OT. De Heer Jezus heeft 'de Vader' verklaard. 'Wie Mij heeft gezien heeft de Vader gezien'. Hij is 'de uitstraling van Gods heerlijkheid en de afdruk van Gods Wezen. Alles wat we van God zien, zien we in de Zoon. De Zoon is ook de Schepper - Kolosse 1 - Hebreeën 1. Echter 'de Zoon kan niets doen van Zichzelf tenzij Hij de Vader iets ziet doen'. Daarom zijn Vader, Zoon en Heilige Geest altijd betrokken bij alles wat 'God' doet, in de schepping, in de menswording, in het kruiswerk, in de opstanding, in de wedergeboorte van de mens (niemand kan tot Mij komen tenzij de Vader Hem trekt  - en Ik, als Ik van de aarde verhoogd ben, zal allen tot Mijzelf trekken), enz.

Wij kunnen dit als mensen onmogelijk begrijpen. Maar daarom zijn wij slechts zeer beperkte schepselen. Hoe zouden wij de God die alles in elke tijdfractie, van sterrenstelsel tot atoom in stand houdt en stuurt, daarbij rekening houdend met alle door Hem ingestelde wetmatigheden en de door hem bepaalde loop van de geschiedenis, en die daarbij de mens toch alle keuzevrijheid geeft, zodat die volledig verantwoordelijk kan zijn voor alle gedachten, woorden en daden...hoe zouden wij die God ooit maar voor een triljardste van een triljardste kunnen bevatten? Maar in het geloof mogen wij omarmen wat Hij ons aangaande Zichzelf heeft geopenbaard.

13 minuten geleden zei sandingisaskill:

Maar een verschil in zienswijze over eschatologische opvattingen is geen criteria.

Gelukkig! Dat scheelt. Maar wat is wel je criterium? Hoe ontdek jij wie de 'wil van de Vader doet'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei PetersSimon:

Gelukkig! Dat scheelt. Maar wat is wel je criterium? Hoe ontdek jij wie de 'wil van de Vader doet'?

Mijn criterium is dat broeders mensen zijn die niet liegen. Oftewel: waarheid spreken. En de allerbelangrijkste waarheid is die van Jezus die God is, aan het kruis gestorven om onze zonden weg te nemen. Zonder ook maar een enkele verdienste van onze kant. Mensen die zich daarop beroepen, krijgen van mij een dikke broederlijke omhelzing.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei PetersSimon:

Het verhaal van de engelen die de volken verzamelen aan de rechter- en linkerhand van Christus betreft de mensen uit de grote verdrukking, nadat zij zeven jaar lang het getuigenis van de 144.000 uit Israël hebben kunnen vernemen, de broeders des Heren, een derde categorie in die profetie van Christus. Het gaat daar niet om een troon in de hemel maar op 'de troon van zijn heerlijkheid' op aarde.

Ik begrijp echt niet dat je de 144.000 als evangelisten ziet. Volgens mij staat dat nergens. Wel dat ze als koningen en priesters gaan regeren met Christus. Kan je dat eens uitleggen?

20 minuten geleden zei sandingisaskill:

Mijn criterium is dat broeders mensen zijn die niet liegen.

Je kwam anders met een leugen dit forum binnen. Iedereen doet wel eens een leugen voor bestwil. Als dit het criterium is zal je bar weinig broeders hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik begrijp echt niet dat je de 144.000 als evangelisten ziet. Volgens mij staat dat nergens. Wel dat ze als koningen en priesters gaan regeren met Christus. Kan je dat eens uitleggen?

Je kwam anders met een leugen dit forum binnen. Iedereen doet wel eens een leugen voor bestwil. Als dit het criterium is zal je bar weinig broeders hebben. 

Hij bedoelt de waarheid spreken van en over Jezus Christus. Dat Hij God is.  En dat ben ik met hem eens. Iedereen die zegt dat Jezus niet God is, liegt. Zo iemand is als de moslims en de Joden. Alleen die liegen niet want die zeggen niet dat ze christen zijn.

En als iemand Sandingisaskill probeert vast te grijpen naar het vlees omdat hij vroeger een andere nickname had, en die iemand beweert tegelijkertijd christen te zijn, dan liegt deze ook. Want in Christus kennen we niemand meer naar het vlees.  Dus niet Sandingisaskill  liegt maar degenen die hem naar het vlees kennen en beweren christen te zijn.  Nu zou het kunnen dat liegen een wat groot woord is, je zou het ook onvolwassen kunnen noemen in Christus. 
 

De vijf dwaze maagden zijn in mijn optiek religieuzen. Mensen die God willen dienen uit het vlees.  Daarom wordt hen gezegd dat ze maar olie moeten gaan kopen. De vijf wijze maagden kunnen hun olie niet geven, omdat ze in innerlijke communie met de Heer Jezus Christus staan en Hij hen voedt en hun Bron is die nooit opdroogt.  Als zij de dwaze maagden (de religieuzen uit het vlees) van hun olie zouden geven, dan zou dat betekenen dat ze hun ziel aan hen zouden verkopen.  Oftewel terugkeren naar het braaksel.  Maar zelfs al zouden ze dat doen, dan zouden de dwaze maagden daar nog niets aan hebben. Dan zouden er geen vijf maar tien dwaze maagden in de put zitten.  De Liefde van en voor de Bruidegom zal dat echter nooit toestaan. Niemand kan uit Zijn hand roven wat de Vader Hem heeft gegeven.  The Rapture is het ultieme bewijs. Het Lichaam van Christus is niet te koop.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Je kwam anders met een leugen dit forum binnen. Iedereen doet wel eens een leugen voor bestwil. Als dit het criterium is zal je bar weinig broeders hebben. 

Als dat je stokpaardje is om mij weg te zetten als leugenaar, zo zij het. Niet mijn probleem. Ik ben dit forum binnengekomen incognito, althans voor de meesten. Enkelen zullen ongetwijfeld snel in de gaten hebben gehad dat ik voorheen onder de nickname Kaasjeskruid aanwezig ben geweest. Op het moment dat je mij hiermee hebt geconfronteerd, heb ik niet ontkent dat het zo is. Ook niet in de mailwisseling. Sterker: daar heb ik gewoon aangegeven dat het zo is. Mocht ik op dat moment hebben ontkent, heb je alle recht mij voor leugenaar uit te maken. Echter nu verlaag je jezelf simpelweg tot ordinair vals beschuldigen om jezelf beter weg te zetten dan je bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Thinkfree:

@sjako de nwv is m.i geen bijbel ga zelf eens onderzoeken in plaats van al het voorgekauwde Jehova lectuur na te blaten en te copy casten.

De NWV is net zo goed een volwaardige bijbel vertaling als alle andere bijbels. Sommige stukken tekst zijn zeer goed vertaald, andere minder. Dat is bij iedere vertaling zo. 

Daarom pleit ik opnieuw voor een complete lezing. Context betekent niet het vers ervoor en erna. Maar je moet dat hele bijbelboek beschouwen. En nagaan waarom en aan wie het geschreven werd. 

Net als andere bijbels is de NWV een oprechte poging om de oorspronkelijke tekst zo correct mogelijk weer te geven. 

Eén van de meest recente vertalingen is de Legacy Standard Bible van het team van John MacArthur. Fijne bijbel maar ook hier een paar eigenaardige keuzes. Bijvoorbeeld de Naam. 

De New Jerusalem Version pakt het goed aan en geeft overal de vier letters weer. Heel fijne bijbel. 

Gewoon allemaal compleet lezen. Dan kom je er echt wel uit. 

De teksten zoals aangehaald door @sjako zijn gewoon correct. Klaar.

Context is alles. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Divine_will:

The Rapture is het ultieme bewijs.

Dat is helemaal geen bewijs want die leer is onbijbels. De kerk komt door de Grote verdrukking heen, net zoals Noach door de Vloed heen kwam. Er is wel een opname, maar die geldt enkel voor de gezalfden die een hemelse bestemming hebben. Dat zullen er niet meer zoveel zijn. Het overgrote deel van de Christenen komen door de Grote Verdrukking heen. Dat is de grote menigte uit Openbaring 7, uit alle natiën en talen. 

13 uur geleden zei PetersSimon:

Het ging over 'de Vader', niet over de HEERE, aanduiding van God in het OT.

HEERE is een titel, geen naam. Waar HEERE met hoofdletters staat moet je eigenlijk Jehovah of JHWH lezen. En Jehovah is de naam van de Vader. Dus daar staat dus ‘De Jehovah is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is waarheid. ‘
Oftewel De Vader is de Geest. En daar getuigd het hele OT van. De heilige Geest in het NT is geen andere Geest. Het is overduidelijk Gods werkzame kracht. En dat geloven de Joden ook zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

De NWV is net zo goed een volwaardige bijbel vertaling als alle andere bijbels. Sommige stukken tekst zijn zeer goed vertaald, andere minder. Dat is bij iedere vertaling zo. 

Daarom pleit ik opnieuw voor een complete lezing. Context betekent niet het vers ervoor en erna. Maar je moet dat hele bijbelboek beschouwen. En nagaan waarom en aan wie het geschreven werd. 

Net als andere bijbels is de NWV een oprechte poging om de oorspronkelijke tekst zo correct mogelijk weer te geven. 

Eén van de meest recente vertalingen is de Legacy Standard Bible van het team van John MacArthur. Fijne bijbel maar ook hier een paar eigenaardige keuzes. Bijvoorbeeld de Naam. 

De New Jerusalem Version pakt het goed aan en geeft overal de vier letters weer. Heel fijne bijbel. 

Gewoon allemaal compleet lezen. Dan kom je er echt wel uit. 

De teksten zoals aangehaald door @sjako zijn gewoon correct. Klaar.

Context is alles. 

De reden waarom ik het geen bijbel noem is dat er zaken in geplaatst worden naar de leer van de Jehova's getuigen, die niet in de grondtekst staan om de Godheid van Jezus te ontkennen.

Kan God redden door een NWV tuurlijk, voor God is niets onmogelijk.

De reden waarom ik niet op @sjakozijn teksten inga is omdat hij die copypaste vanuit de Jehova's lectuur en niet ingaat op mijn logisch redeneren maar puur zijn doctrinatie's verspreid en daarmee ontwijkt.

Dat is een bekende tactiek erom een draaien en cherrypicking, dat moet hij ook doen want het is verboden buiten de Jehova's lectuur te onderzoeken of te citeren.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

De reden waarom ik het geen bijbel noem is dat er zaken in geplaatst worden naar de leer van de Jehova's getuigen, die niet in de grondtekst staan om de Godheid van Jezus te ontkennen.

Kan God redden door een NWV tuurlijk, voor God is niets onmogelijk.

 

Met je eens. Alleen die NWV zelf komt m.i. niet door het oog van de naald. Daarvoor heeft het de naam van God de Zoon teveel onteerd. Is mijn visie. Dus redden doorheen een NWV wel maar met een NWV niet.  Men kan geen twee Heren dienen. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Dat is helemaal geen bewijs want die leer is onbijbels. De kerk komt door de Grote verdrukking heen, net zoals Noach door de Vloed heen kwam. Er is wel een opname, maar die geldt enkel voor de gezalfden die een hemelse bestemming hebben. Dat zullen er niet meer zoveel zijn. Het overgrote deel van de Christenen komen door de Grote Verdrukking heen. Dat is de grote menigte uit Openbaring 7, uit alle natiën en talen. 


Dat is helaas de leer van de JWO en haar volgelingen.  Als je je daar goed bij voelt dan zal het je bestemming zijn denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

De reden waarom ik het geen bijbel noem is dat er zaken in geplaatst worden naar de leer van de Jehova's getuigen, die niet in de grondtekst staan om de Godheid van Jezus te ontkennen.

Aan jou reacties te zien heb je gewoon niet genoeg inzicht in de Bijbel. Je kan dus helemaal niet oordelen wat wel of niet goed is. Neem aan dat je geen Grieks en Hebreeuws kan. Door JG zwart te maken probeer je je gelijk te halen, maar zo werkt theologie niet. Je komt nooit met een gedegen tegenwerping. 

1 uur geleden zei Divine_will:

Met je eens. Alleen die NWV zelf komt m.i. niet door het oog van de naald. Daarvoor heeft het de naam van God de Zoon teveel onteerd. Is mijn visie. Dus redden doorheen een NWV wel maar met een NWV niet.  Men kan geen twee Heren dienen. 

Aan jou ook de vraag. Kan je Hebreeuws en Grieks? Zo niet, oordeel dan niet want dat kan je niet. Jij zegt wel vreemdere dingen.

2 uur geleden zei Thinkfree:

De reden waarom ik niet op @sjakozijn teksten inga is omdat hij die copypaste vanuit de Jehova's lectuur en niet ingaat op mijn logisch redeneren maar puur zijn doctrinatie's verspreid en daarmee ontwijkt.

Ik zeg het altijd in mijn eigen woorden. Het enige wat ik copy paste zijn de Bijbelteksten. Heel zelden haal ik wel eens wat aan uit de lektuur, maar daar zal ik dan altijd de bron bijzetten. Ik heb na meer dan 25 jaar wel enig inzicht in de Bijbel. Je zou eens meer moeten luisteren naar wat de Bijbel te vertellen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

Aan jou reacties te zien heb je gewoon niet genoeg inzicht in de Bijbel. Je kan dus helemaal niet oordelen wat wel of niet goed is. Neem aan dat je geen Grieks en Hebreeuws kan. Door JG zwart te maken probeer je je gelijk te halen, maar zo werkt theologie niet. Je komt nooit met een gedegen tegenwerping. 

Je zegt enkel dat ik geen inzicht heb omdat het tegen de leer van de Jehova getuigen in gaat anders is het niet, en met inzicht en kennis in de bijbel heeft het niets te maken.

Ik hoef geen tegenwerping te geven als je niet op mijn argumenten ingaat maar erlangs heen praat.

Je doet zelf waar je mij van beschuldigd.

30 minuten geleden zei sjako:

Ik zeg het altijd in mijn eigen woorden. Het enige wat ik copy paste zijn de Bijbelteksten. Heel zelden haal ik wel eens wat aan uit de lektuur, maar daar zal ik dan altijd de bron bijzetten. Ik heb na meer dan 25 jaar wel enig inzicht in de Bijbel. Je zou eens meer moeten luisteren naar wat de Bijbel te vertellen heeft.

Je zegt in eigen woorden wat de Jehova's getuigen lectuur zegt.

Als jij zegt je zou eens moeten luisteren naar wat de bijbel zegt, bedoel jij naar jullie organisatie want die hebben de waarheid. (Niet dus)

De waarheid is een persoon geen organisatie die 7 mannen in New York doen hetzelfde als de paus in Rome.

Maargoed terug naar de opname der gelovigen, heb geen zin in een nutteloze strijd mijn motivatie om met Jehova's getuigen te discussiëren raakt op, want zij zeggen wat ze moeten zeggen volgens hun lectuur.

Dat is m.i geen eerlijke houding naar de ander toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei sjako:

Aan jou reacties te zien heb je gewoon niet genoeg inzicht in de Bijbel. Je kan dus helemaal niet oordelen wat wel of niet goed is. Neem aan dat je geen Grieks en Hebreeuws kan. Door JG zwart te maken probeer je je gelijk te halen, maar zo werkt theologie niet. Je komt nooit met een gedegen tegenwerping. 

Aan jou ook de vraag. Kan je Hebreeuws en Grieks? Zo niet, oordeel dan niet want dat kan je niet. Jij zegt wel vreemdere dingen.

Ik zeg het altijd in mijn eigen woorden. Het enige wat ik copy paste zijn de Bijbelteksten. Heel zelden haal ik wel eens wat aan uit de lektuur, maar daar zal ik dan altijd de bron bijzetten. Ik heb na meer dan 25 jaar wel enig inzicht in de Bijbel. Je zou eens meer moeten luisteren naar wat de Bijbel te vertellen heeft.

Je eerste twee alinea's zijn ad hominem en geen inhoudelijke reactie. Ken jij trouwens Hebreeuws en Grieks?

De derde alinea is eveneens ad hominem en tevens een verheerlijking van jezelf. Er zijn hier mensen die wel al meer dan 25 jaar de Bijbel bestuderen. Dat is dus geen redelijk argument.

Ik heb je al eerder laten weten dat ik totaal geen hekel heb aan jou als persoon. Helaas voel jij je persoonlijk aangevallen, iedere keer als iemand kritiek uit op het WTG. En iedere keer dat jij jezelf presenteert als de ultieme Bijbeldeskundige en anderen aanspoort om eindelijk eens te luisteren naar wat de Bijbel ons te vertellen heeft, denk ik: "Begin daar dan zelf eens mee". Eén ding is inmiddels volkomen duidelijk: Jij luistert niet naar anderen die een andere visie hebben dan het alwetende WTG. Daarmee heb je het WTG tot afgod gemaakt. En de van de Kerk afwijkende dogma's van het WTG zijn gewoon niet Bijbels te onderbouwen.

Ik weet wel zeker dat jij me na dit bericht het liefst van dit forum zou verwijderen omdat je dit weer als een persoonlijke belediging opvat. Ga maar eens bij jezelf te rade.

Tenslotte wil ik opmerken dat jij nooit maar dan ook nooit werkelijk inhoudelijk antwoord geeft op vragen die je worden gesteld. Als voorbeeld noem ik één van mijn eerste vragen, waar nooit en te nimmer een zinnig antwoord op is gekomen, en die ik nu nogmaals stel. Op welke teksten is de NWV gebaseerd? Waarvan is dat een vertaling? En wie is of zijn verantwoordelijk voor die vertaling? Ik vermoed dat je hier gewoon geen antwoord op wilt geven, net zoals je op andere vragen ook gewoon niet wilt antwoorden. Het zij zo. Doe maar een beetje meer aan zelfkritiek i.p.v. anderen voortdurend de les te lezen en te kleineren want dat doe je namelijk, of je dat nu beseft of niet. Jij bent niet onze schoolmeester.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het dispensatie geloof in de opname als voetballers die in een hoekje van het veld druk staan te discussiëren over een te verwachten helikoptervlucht uit het spel waarna ze achterover kunnen leunen om toe te kunnen zien hoe het andere team en de fans in het stadion gaan rellen.

Ik geloof daarentegen dat de Grote Opdracht voor christenen is om juist vol overgave het spel te spelen in de overtuiging dat de winst al behaald is.

Het Post-millenialisme is, in tegenstelling tot het premillenialisme en het a-millenialisme, inherent optimistisch over de toekomst van de kerk en de kracht van het evangelie van onze Heer in deze wereld.

God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om de wereld te veroordelen, maar om haar door Hem van de ondergang te redden. Johannes 3:17

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid