Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Thinkfree:

De waarheid is een persoon geen organisatie die 7 mannen in New York doen hetzelfde als de paus in Rome.

De Bijbel heeft het wel degelijk over een vaste kern van gezalfde mensen die voedsel ter rechter tijd geeft in de tijd dat de Meester komt. Anders is het net als in de christenheid alles los zand. Kerkje 1 zegt weer wat anders dan kerkje 2, zelfs van dezelfde gezindte. Als God echt een organisatie op aarde heeft, en dat heeft Hij, dan moet dan een zichtbare organisatie zijn. Dat zorgt voor eenheid en broederschap. 
Mat. 24:45 zegt Wie is echt de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over zijn huisknechten is aangesteld om hun op het juiste moment hun voedsel te geven?  46 Gelukkig is die slaaf als hij daarmee bezig is wanneer zijn meester komt!  47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over al zijn bezittingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

2 uur geleden zei sjako:

De Bijbel heeft het wel degelijk over een vaste kern van gezalfde mensen die voedsel ter rechter tijd geeft in de tijd dat de Meester komt. Anders is het net als in de christenheid alles los zand. Kerkje 1 zegt weer wat anders dan kerkje 2, zelfs van dezelfde gezindte. Als God echt een organisatie op aarde heeft, en dat heeft Hij, dan moet dan een zichtbare organisatie zijn. Dat zorgt voor eenheid en broederschap. 
Mat. 24:45 zegt Wie is echt de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over zijn huisknechten is aangesteld om hun op het juiste moment hun voedsel te geven?  46 Gelukkig is die slaaf als hij daarmee bezig is wanneer zijn meester komt!  47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over al zijn bezittingen.


Mattheus is voor , gaat over, is gericht aan, is een schaduwbeeld van de left-behind Jews.   Zij gaan inderdaad door de grote verdrukking en zijn nog geen kinderen maar slaven.  Zij moeten wachten tot de fysieke wederomst van Jezus en Zijn (opgenomen) Gemeente.  Wat je aanhaalt gaat helemaal niet over de Bruidgemeente.

Marcus is voor, gaat over, is gericht aan, is een schaduwbeeld van de left-behind church, de slapende kerk.  Ook zij gaan door de grote verdrukking.

Lucas is voor, gaat over, is gericht aan, is een schaduwbeeld van De Bruid. Deze wordt van de aarde weggenomen voor de grote verdrukking aanvangt. 
 

En dat is geen organisatie, en zeker de JWO niet, want Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld. De Gemeente is een verborgenheid die openbaar zal worden bij de Opname en vervolgens nogmaals bij de Wederkomst.

Het is de Bruid waar Jezus Zijn leven voor gaf opdat zij de dood niet zou smaken. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-4-2022 om 14:14 zei sjako:

 

Dan hebben ze dat mis, want zou dat niet een beetje laat zijn? Mensen hebben 2000 jaar lang de gelegenheid gehad tot geloof te komen en gelukkig hebben miljoenen dat gedaan. Maar dan breekt de grote verdrukking aan en dan gaan ze ineens geloven? Te laat,

Nee hoor, zeker niet te laat. Hoe hard het ook klinkt en is, het is toch een waarheid: het is meestal makkelijker tot geloof te komen en in geloof te wandelen als je het moeilijk hebt dan wanneer alles goed gaat.  Oorlog en armoede is verschrikkelijk maar in benauwdheid en  armoede kan God mensen vaak veel beter bereiken dan in voorspoed.   Mensen hebben dan meer oog voor betekenisvolle toevalligheden aka Gods Voorzienigheid en hun eigen rol daarin. Ze  worden ontvankelijker. Rijkdom en vooral geld is een heel groot struikelblok.  Zelf was ik bijvoorbeeld mijn leven lang absoluut niet geldzuchtig eerder het tegendeel.  Ik gaf heel gemakkelijk alles weg en als ik iemand helpen kon dan deed ik dat. Daar dacht ik niet eens over na.  Totdat ik het zelf iets beter kreeg. Niet eens veel beter, nee iets beter. Geen spaargelden, maar een overschotje op de rekening van 1 maandsalaris. Dat had ik voordien niet gehad. En toen had er iemand hulp nodig, en dat werd mij niet rechtstreeks gevraagd maar ik wist van de situatie en had uit mezelf contact kunnen opnemen. Dat heb ik toen voor het eerst niet gedaan. En die fout is mij later zeer duur komen te staan.  Ja, God bleef mij nabij, maar ik ben wel door vuur heen gelouterd. God liet me weten dat mijn zonde niet zozeer was dat ik een broeder verzuimd had te helpen maar dat mijn zonde was dat ik niet op Hem had vertrouwd, dat Hij me opnieuw zou voorzien. En ja, ik was op voorhand vergeven, maar de situatie waarin Hij me bracht om boete te doen was verschrikkelijk. De Vader tuchtigt Zijn kinderen!

Het mooie is wel dat ik hieruit geleerd heb dat het goed is om van mijzelf te houden.  Dat er ook een gezond soort egoïsme bestaat en dat is ook zoveel van jezelf te houden dat je God en Zijn Woord gehoorzaamt. Allereerst uit liefde  voor Hem natuurlijk en in het vertrouwen dat Hij voorziet, maar ook omdat je liever niet door vuur gelouterd wordt. Ik heb deze keiharde les nodig gehad om inzicht te krijgen in de waarheid die Jezus leerde dat de liefde voor geld de wortel is van alle kwaad. Had ik dit niet ondergaan dan had ik “het wel geloofd” en nagesproken maar omdat ik zelf tot dan maar weinig liefde had gehad voor geld zou ik nooit hebben beseft hoe diep die waarheid waar is. De gevolgen echter van mijn verkeerde beslissing wil ik nooit meer hoeven meemaken. Ik treed daarover niet in details, maar het is het ergste wat ik in mijn leven heb moeten meemaken. Overigens heb ik in die verschrikkelijke situatie ook ondervonden dat Jezus Christus in mij de straf droeg. Hij heeft mij gedragen. Er stonden in die tijd maar 1 paar voetsporen in het zand en dat waren die van Hem. Er was een enorme instroom van Goddelijke kracht om mij heen en in mij om het t dragen.  En dat was een heel bijzondere, krachtige en vreugdevolle ervaring.  Desalniettemin is het geen tijd die ik nog eens mee zou willen maken.

Een straf van God dient ter “richting” van de mens en niet ter vernietiging. Richten betekent recht zetten. Oprichten. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens zijn er ook christenen die goede werken doen met het geld van anderen en die van lieverlede daarin zijn uitgegleden.  Sommige hebben hele organisaties op touw gezet maar zijn de eerste liefde uit het oog verloren. Zodra mem hen niet geeft krijgt men te maken met emotionele manipulaties. Dat is evenzo niet uit God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sandingisaskill:

Daar gaat het ook niet om. Andere kerken kleineren is niets meer dan proberen te intimideren. Kerkje WTG roept gewoon wat anders, net als de andere kerkjes waar je het over hebt.

Ik heb het ook eigenlijk over de verschillende kerken verspreid over het land. Kerk 1 zegt wat anders dan kerk 2, zelfs van dezelfde denominatie. Er is geen eenheid. Dat probeer ik te zeggen. Nog niet lang geleden zag je dat hier in Zeeland. Hoogoplopende ruzies tussen kerkgangers onderling. 
https://www.pzc.nl/bevelanden/dit-schreven-andere-media-over-de-kerkelijke-ruzie-in-kruiningen~a707f3ca/

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Ik heb het ook eigenlijk over de verschillende kerken verspreid over het land. Kerk 1 zegt wat anders dan kerk 2, zelfs van dezelfde denominatie. Er is geen eenheid. Dat probeer ik te zeggen. Nog niet lang geleden zag je dat hier in Zeeland. Hoogoplopende ruzies tussen kerkgangers onderling. 
https://www.pzc.nl/bevelanden/dit-schreven-andere-media-over-de-kerkelijke-ruzie-in-kruiningen~a707f3ca/

Dergelijke ruzies kunnen ook bij je buren ontstaan. Ik snap niet hoe ik dit in context moet plaatsen met kerkjes die wat anders zeggen dan andere kerkjes. Laat het WTG maar zwijgen over dit soort zaken, die hebben het al druk genoeg met zwijggeld betalen als het hier om gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 1-4-2022 om 20:35 zei sjako:

Omdat Hij hiervoor de geest van God kreeg.

Hebreeën 9:14 hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door de eeuwige Geest Zichzelf smetteloos aan God geofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken om de levende God te dienen!

Hij was verwekt door de Heilige Geest en gezalfd met de Heilige Geest en door die Geest heeft Hij Zichzelf geofferd. God heeft ons gekocht met zijn eigen bloed.

Handelingen 20:28 Zie dan toe op uzelf en op heel de kudde, te midden waarvan de Heilige Geest u tot opzieners aangesteld heeft om de gemeente van God te weiden, die Hij verkregen heeft door Zijn eigen bloed.

De Drieenige God was betrokken in het verlossingswerk.

Hier een filmpje over de feesten van Israël met daarin ook de profetische betekenis voor de toekomst, inclusief de pre-trib rapture:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei PetersSimon:

De Drieenige God was betrokken in het verlossingswerk.

De heilige Geest is geen persoon. Jezus en Zijn Vader, God, werken nauw samen dmv Gods Geest., de werkzame kracht van God.

Op 4-4-2022 om 21:21 zei sandingisaskill:

Laat het WTG maar zwijgen over dit soort zaken,

Je zou eens een kijkje moeten nemen. Er is geen grotere eenheid te vinden als daar. En natuurlijk wordt de Christelijke gemeente aangevallen door afvalligen. Dat was al het geval in de eerste eeuwse gemeente. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei PetersSimon:

Wat moeten we dan met teksten als: 'Bedroef de Heilige Geest van God niet'? Efeze 4:30

Dat noem je personifiëren. Lukas 7:35 zegt bijv dat wijsheid kinderen heeft. 
‘Maar de Wijsheid is gerechtvaardigd door al Haar kinderen.’
‭‭Lukas‬ ‭7:35‬ ‭HSV‬‬
https://bible.com/bible/1990/luk.7.35.HSV

Romeinen 5:14, 21 zegt bijv worden zonde en dood als koningen voorgesteld. 
1Joh 5:6-8 zegt dat de Geest ‘getuigenis aflegt’, maar dat ook ‘water en bloed’ dat doet.

De joden geloofden niet dat de Geest een persoon is.

Romeinen 8:11 zegt dat de Geest de Geest van God, de Vader, is. Dus geen apart Persoon. Zie ook 2Kor 3:17 Daar wordt gezegd dat de Heer (Jehovah) de Geest is.

‘En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.’
‭‭Romeinen‬ ‭8:11‬ ‭HSV‬‬
https://bible.com/bible/1990/rom.8.11.HSV

Numeri 11:17 zegt

‘Dan zal Ik neerdalen en daar met u spreken. En van de Geest Die op u is, zal Ik een deel afzonderen en op hen leggen. Zij zullen samen met u de last van dit volk dragen, zodat u die niet zelf alleen hoeft te dragen.’
‭‭Numeri‬ ‭11:17‬ ‭HSV‬‬
https://bible.com/bible/1990/num.11.17.HSV
 

Hier wordt dus gezegd dat een deel van Gods Geest wordt weggenomen van Mozes en dat die op de ouderen wordt gelegd.  Dat kan je van een persoon niet zeggen, maar van Gods werkzame kracht wel.

Kortom de heilige Geest is God in actie. Het is God zelf.

Pas in de vierde eeuw werd gezegd dat de Geest een persoon is.

Vroege kerkvaders zeggen dat niet.

In de 2de eeuw G.T. leerde Justinus Martyr dat de heilige geest een ’invloed of werkwijze van de Godheid’ was; ook Hippolytus leerde iets dergelijks.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei sjako:

Pas in de vierde eeuw werd gezegd dat de Geest een persoon is.

Vroege kerkvaders zeggen dat niet.

In de 2de eeuw G.T. leerde Justinus Martyr dat de heilige geest een ’invloed of werkwijze van de Godheid’ was; ook Hippolytus leerde iets dergelijks.

Uit zijn verband gerukte nonsens. De vroege kerkvaders die jij noemt gaven zowel Jezus als de Heilige Geest goddelijke eer en positie:

https://www.bible.ca/H-trinity.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sandingisaskill:

Uit zijn verband gerukte nonsens. De vroege kerkvaders die jij noemt gaven zowel Jezus als de Heilige Geest goddelijke eer en positie:

Ik toch ook. Maar Justinus Martyr heeft bij mijn weten nooit gezegd dat de Geest een persoon is. Ook niet in dat stuk wat jij aangeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Ik toch ook. Maar Justinus Martyr heeft bij mijn weten nooit gezegd dat de Geest een persoon is. Ook niet in dat stuk wat jij aangeeft.

Het is toch niet moeilijk te bedenken of de koppeling te maken dat men enkel personen kan bedroeven?

Een persoon heeft emoties, een kracht niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Ik toch ook.

Heel fijn dat je zowel Jezus als de Heilige Geest erkent als God.

21 minuten geleden zei sjako:

Maar Justinus Martyr heeft bij mijn weten nooit gezegd dat de Geest een persoon is. Ook niet in dat stuk wat jij aangeeft.

Dus omdat iemand iets niet zegt, gelooft die persoon niet in dat iets. Sterker: omdat iemand iets niet zegt, leg jij hem maar de woorden in de mond om je gelijk te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sandingisaskill:

Heel fijn dat je zowel Jezus als de Heilige Geest erkent als God.

Ik erken Jezus als goddelijk maar niet de Almachtige God, want dat is Zijn Vader. En ja, de heilige Geest is God, JHWH, de Vader zelf. God in actie. Dus geen apart Persoon.

2 uur geleden zei sandingisaskill:

Dus omdat iemand iets niet zegt, gelooft die persoon niet in dat iets. Sterker: omdat iemand iets niet zegt, leg jij hem maar de woorden in de mond om je gelijk te halen.

Over Justines Martyr is meer op af te dingen. Hij was erg beinvloed door Griekse filosofie.

2 uur geleden zei Thinkfree:

Een persoon heeft emoties, een kracht niet.


Lees nog maar een x mijn uitleg hiervoor. Kan water en bloed getuigenis afleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sjako:

Lees nog maar een x mijn uitleg hiervoor. Kan water en bloed getuigenis afleggen?

Ja, tuurlijk met water verwijst men maar de doop, en met bloed naar het volmaakte offer van Christus beide leggen een getuigenis af voor de christen, zoals ook de levende geest in de christen.

Snap niet wat dit met het bedroeven van de Heilige geest te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Over Justines Martyr is meer op af te dingen. Hij was erg beinvloed door Griekse filosofie.

Nu ga je ineens van positief naar negatief. Eerst span je hem voor je karretje als een van de kerkvaders die voor je uitleg pleitte en nu valt er op af te dingen? Het is maar hoe de wind waait bij jou he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sandingisaskill:

Nu ga je ineens van positief naar negatief.

Hij heeft positieve en negatieve leerstellingen naar voren gebracht. Er is ook genoeg kritiek op.

5 uur geleden zei Thinkfree:

Ja, tuurlijk met water verwijst men maar de doop, en met bloed naar het volmaakte offer van Christus beide leggen een getuigenis af voor de christen, zoals ook de levende geest in de christen.

Ja, maar water en bloed zijn ook geen personen en toch kunnen ze spreken. Net als de Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar water en bloed zijn ook geen personen en toch kunnen ze spreken. Net als de Geest

Waar in de bijbel staat dat water en bloed kunnen spreken net als de geest? Geef jij niet je eigen invulling zoals het jouw uitkomt?

Ieder weldenkend mens weet toch dat als men bloed op een plaats delict vindt, dit bloed niet spreekt op een manier als een oog getuige? En toch getuigt het bloed.

Water en het bloed getuigen, maar niet op de manier waarop de geest getuigt, dat heb ik je op een simpele manier laten zien.

Je verbind er een onterechte onlogische conclusie aan vast, waarschijnlijk om aan je punt vast te blijven houden.

Snap nog steeds niet wat dit met het bedroeven van de HG te maken heeft?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

1Joh 5:6-8 zegt dat de Geest ‘getuigenis aflegt

In Johannes 16:8 lezen we dat de Geest 'overtuigt'. Dat gaat nog wel een stukje verder dan 'getuigen'. Inderdaad heb je ook stille getuigen. Maar ik heb nog nooit gehoord van stille 'overtuigers'.

En verder: 'Waarom heeft satan je hart vervuld om te liegen tegen de Heilige Geest....?'

Liegen tegen iets wat geen persoon is?

Nee, die verklaringen van jou gaan er bij mij niet in, in het licht van het duidelijke getuigenis van de Schrift.

De Heilige Geest wordt inderdaad ook 'de Geest van Jezus' genoemd in Handelingen 16. En er is inderdaad sprake van de 'Geest van uw Vader' in Mt.10:20. En Johannes 4 geeft aan 'God is een Geest' in het kader van 'de Vader zoekt aanbidders'. Echter, daarnaast leert de Bijbel dat de Heilige Geest een afzonderlijke Persoon is.

Wij moeten niet proberen de Grote Onbegrijpelijke God te begrijpen maar de openbaring die Hij over Zichzelf heeft gegeven gelovig accepteren en alles naast elkaar laten staan, ook al begrijpen wij Hem niet en kunnen wij het niet in één religieus systeem vatten. God is te groot voor onze piepkleine breintjes. Laten we dat gewoon eens toegeven. De pogingen om God te vangen in een voor ons begrijpelijk systeem leidt tot ernstige misvattingen en raakt aan het maken van een beeld van God - zij het een beeld in ons hoofd - in onze ratio.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid