Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Divine_will:

Voor ons is het juist een heel neutrale term.

In Korinthe gaven de broeders zichzelf tenminste nog namen en niet elkaar. 'Ik ben van Paulus, ik van Apollos', zo ging het toen. Dus, hoe noem jij jezelf, gezien jouw opvattingen ten aanzien van een 'kerk van Adam af tot aan de jongste dag'? 

1 uur geleden zei sandingisaskill:

Die is er al

Je moet wel onderscheid maken tussen (1) de komst van de Heer in het hart van de gelovige (Lukas 17:20) (2) zijn komst om alle gelovigen uit de graven te roepen en samen met de gelovigen die dan leven op te nemen in wolken, Hem tegemoet in de lucht (1 Thess.4:13-18) en (3) zijn komst als 'dief in de nacht' om de machten van de duisternis op te rollen, die nu nog een korte tijd krijgen om het rijk der duisternis tot stikdonkere nacht voor de wereld te maken en om als zon der gerechtigheid eeuwige vrede en vreugde op aarde te laten neerdalen (Lukas 17:24, 1 Thess.5).

Zijn komst als bruidegom kun je niet scharen onder 'hij leeft reeds in mijn hart'. Waarom zou de Heer anders aan het slot van zijn bediening op aarde zijn discipelen zozeer hebben gewezen op het belang naar Hem te blijven uitkijken. Ik mag toch aannemen dat je nog gelooft dat Jezus, de Zoon des mensen, nog weer lijfelijk terugkeert naar de aarde om zijn vrederijk op te richten en af te rekenen met de machten der duisternis. 'Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg' (Zach.14). 'Deze Jezus zal precies zo terugkeren, op dezelfde wijze als jullie Hem naar de hemel hebben zien gaan' (Handelingen 1). Of staan die teksten soms niet in jouw Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

3 uur geleden zei sandingisaskill:

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Hoe netjes iemand zich ook presenteert, een leugen blijft een leugen.

Echt een fijne manier van communiceren heb jij. Ook zo christelijk. Zoals @Hermanos2 al zegt is het misschien wel een slecht idee om je ban op te heffen.

1 uur geleden zei Willempie:

Maar je weigert dus om Hosea te lezen, hoewel die maar elf pagina's beslaat

Hoe kom je daar nu weer bij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Echt een fijne manier van communiceren heb jij. Ook zo christelijk.

Ik maak je niet uit voor aap, bedien me slechts van een gezegde. Als ik tegen iemand zeg dat ie een olifantshuid heeft, maak ik hem toch ook niet uit voor olifant. Kom op, beetje taalkundig stoeien hoort er bij hoor wat mij betreft. Ik loop ook niet te mekkeren als jullie menen wel mij voor van alles uit te mogen maken. Iemand impliciet neerzetten als onchristelijk is toch hetzelfde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sandingisaskill:

Iemand impliciet neerzetten als onchristelijk is toch hetzelfde?

Ik kan weinig christelijks bij jou bespeuren helaas. Je komt dit forum al binnen met een leugen. Daar begint het al. De vrucht van de geest mis jij ook. Maar de vrucht van de geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof,  23 zachtaardigheid, zelfbeheersing. Er is geen wet die tegen zulke dingen is. 
Dat kenmerkt een ware christen.
Als ik het fout heb, kom dan met duidelijke argumenten en verlaag je niet door te gaan schelden. Geldt trouwens ook voor @Willempie. Als ik merk dat er mensen die ik hoog heb zitten op dit forum vertrekken door jou gedrag krijg je sancties. Dus op een christelijke volwassen  manier discussiëren hier of anders een ander forum zoeken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ik kan weinig christelijks bij jou bespeuren helaas. Je komt dit forum al binnen met een leugen. Daar begint het al. De vrucht van de geest mis jij ook. Maar de vrucht van de geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof,  23 zachtaardigheid, zelfbeheersing. Er is geen wet die tegen zulke dingen is. 
Dat kenmerkt een ware christen.
Als ik het fout heb, kom dan met duidelijke argumenten en verlaag je niet door te gaan schelden. Geldt trouwens ook voor @Willempie. Als ik merk dat er mensen die ik hoog heb zitten op dit forum vertrekken door jou gedrag krijg je sancties. Dus op een christelijke volwassen  manier discussiëren hier of anders een ander forum zoeken. 

Je moet doen wat je niet laten kunt. Doe ik ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PetersSimon:

In Korinthe gaven de broeders zichzelf tenminste nog namen en niet elkaar. 'Ik ben van Paulus, ik van Apollos', zo ging het toen. Dus, hoe noem jij jezelf, gezien jouw opvattingen ten aanzien van een 'kerk van Adam af tot aan de jongste dag'? 

Lijkt me nogal duidelijk hè. Een rapture head. Wappie, aluhoedje mag ook. Nobody ook goed. Ik ben onbeledigbaar. Tot grote frustratie van de beledigd-mens overigens. Aap met gouden ring, zou mij ook niet beledigen. Dat wat beledigd zou kunnen zijn zou in het graf moeten liggen als het goed is.  Wat uit het vlees is voelt zich overal beledigd om.  En huldigt nog steeds spijswetten.  Bijvoorbeeld.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Divine_will:

Lijkt me nogal duidelijk hè. Een rapture head. Wappie, aluhoedje mag ook. Nobody ook goed. Ik ben onbeledigbaar. Tot grote frustratie van de beledigd-mens overigens. Aap met gouden ring, zou mij ook niet beledigen. Dat wat beledigd zou kunnen zijn zou in het graf moeten liggen als het goed is.  Wat uit het vlees is voelt zich overal beledigd om.

Precies hoe ik er ook over denk. Kunnen we elkaar de hand eens schudden, ook prettig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sandingisaskill:

Precies hoe ik er ook over denk. Kunnen we elkaar de hand eens schudden, ook prettig.

Ja wat Hermanos jegens jou doet is precies wat wij thuis een gristelijke streek noemen.  Op jouw bericht zou ik geantwoord hebben “ daar heb je helemaal gelijk in maar wat heeft dat met mijn bericht te maken?” 😁

Houtbewerking is ook een lastige klus natuurlijk. Sanding ook.

Altijd maar weer afwachten wat er “opstaat” in de mens dan. De Zoon of het vlees. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Er staat dat God Hem heeft opgewekt.

Alles wat Jezus deed, wat een gezamenlijke actie van Vader, Zoon en Geest. Ook zijn opstanding. 

De Vader

Romeinen 6:4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.

De Zoon

17 Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg om het weder te nemen. 18 Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af. Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen; dit gebod heb Ik van mijn Vader ontvangen.
Johannes 10:17,18 NBG

De Geest

Romeinen 8:11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Divine_will:

Ja wat Hermanos jegens jou doet is precies wat wij thuis een gristelijke streek noemen.  Op jouw bericht zou ik geantwoord hebben “ daar heb je helemaal gelijk in maar wat heeft dat met mijn bericht te maken?” 😁

 

Een dergelijke reactie had ik ook verwacht. Eerst even nadenken voordat men reageert en navraag doen. Simpele basics. En die ontbreken dus bij degene die zich onterecht voelt aangesproken als een aap.

8 minuten geleden zei Divine_will:

Houtbewerking is ook een lastige klus natuurlijk. Sanding ook.

Ja, daar gaat meer tijd in zitten dan ik dacht. Maar het blijft hartstikke leuk om te doen en het gaat steeds sneller. Ik snap nu ook beter waarom Jezus een timmerman was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei PetersSimon:

Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg om het weder te nemen. 18 Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af. Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen; dit gebod heb Ik van mijn Vader ontvangen.
Johannes 10:17,18 NBG

Omdat Hij hiervoor de geest van God kreeg. De heilige Geest komt wel van de Vader af. De heilige Geest IS de Vader.
Voor een een opstanding des levens moeten wij idd de heilige Geest krijgen. Iedereen krijgt een opstanding, maar alleen de christen die de heilige Geest in zich heeft krijgt een opstanding des levens. Handelingen 24:15 Op God heb ik mijn hoop gevestigd, en deze mannen hebben dezelfde hoop, namelijk dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PetersSimon:

Zijn komst als bruidegom kun je niet scharen onder 'hij leeft reeds in mijn hart'. Waarom zou de Heer anders aan het slot van zijn bediening op aarde zijn discipelen zozeer hebben gewezen op het belang naar Hem te blijven uitkijken. Ik mag toch aannemen dat je nog gelooft dat Jezus, de Zoon des mensen, nog weer lijfelijk terugkeert naar de aarde om zijn vrederijk op te richten en af te rekenen met de machten der duisternis. 'Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg' (Zach.14). 'Deze Jezus zal precies zo terugkeren, op dezelfde wijze als jullie Hem naar de hemel hebben zien gaan' (Handelingen 1). Of staan die teksten soms niet in jouw Bijbel?

Het e.e.a. is nogal afhankelijk van je persoonlijke eschatologische opvattingen. Ik maak me gewoon geen zorgen over de toekomst en hou het erop dat God wel weet wat Hij doet. Ik blijf erbij dat soteriologie het allerbelangrijkste is. Met die boodschap enkel kan met harten bekeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sandingisaskill:

Het e.e.a. is nogal afhankelijk van je persoonlijke eschatologische opvattingen. Ik maak me gewoon geen zorgen over de toekomst en hou het erop dat God wel weet wat Hij doet. Ik blijf erbij dat soteriologie het allerbelangrijkste is. Met die boodschap enkel kan met harten bekeren.

Dus je geeft toe dat je het niet zeker weet, maar dat God wel weet wat Hij doet. Het komt wel goed. Dat laatste is waar. Het komt zeker goed. Zijn wil komt altijd uit. Ook wat betreft de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dus je geeft toe dat je het niet zeker weet, maar dat God wel weet wat Hij doet. Het komt wel goed. Dat laatste is waar. Het komt zeker goed. Zijn wil komt altijd uit. Ook wat betreft de aarde.

Heeft betrekking op de opname, onze verlossing is een zekerheid zo begrijp ik het althans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Omdat Hij hiervoor de geest van God kreeg. De heilige Geest komt wel van de Vader af. De heilige Geest IS de Vader.

 

Net zoals Jezus de Vader is die vlees werd door de geboorte uit de maagd Maria.

6 minuten geleden zei sandingisaskill:

Sterker: het interesseert me bar weinig.

Hoe zou jij je voelen als je bruidegom bent en het je bruid bar weinig interesseert of je haar ophaalt voor de bruiloft? Getuigt dat van liefde voor Hem?

“Schat, van mij mag je nog tien jaar wegblijven alsjeblieft”. “Mijn zaken en mijn akker, mijn honden, vissen, hobby’s zijn me te dierbaar.” ? Of heb je een andere reden?

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Divine_will:

Hoe zou jij je voelen als je bruidegom bent en het je bruid bar weinig interesseert of je haar ophaalt voor de bruiloft? Getuigt dat van liefde voor Hem?

“Schat, van mij mag je nog tien jaar wegblijven alsjeblieft”. “Mijn zaken en mijn akker, mijn honden, vissen, hobby’s zijn me te dierbaar.” ?

Dat is enkel van belang als je veel waarde hecht aan een bepaalde eschatologische opvatting. Ik doe dat niet en vertoef het liefst in het hier en nu. Vooruit kijken ben ik heel slecht in. Vlak voor me kijken echter blink ik in uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Divine_will:

Ik ben onbeledigbaar.

Paulus zei niet: 'Jullie kunnen elkaar met een gerust hart de huid volschelden want jullie vlees is toch gekruisigd en begraven. Jullie kunnen dus tegen een stootje'. Nee hij zei: Romeinen 12:9 'Laat de liefde ongeveinsd zijn. Heb een afkeer van het kwade en houd vast aan het goede. 10. Heb elkaar hartelijk lief met broederlijke liefde. Ga elkaar voor in eerbetoon.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei PetersSimon:

Paulus zei niet: 'Jullie kunnen elkaar met een gerust hart de huid volschelden want jullie vlees is toch gekruisigd en begraven. Jullie kunnen dus tegen een stootje'. Nee hij zei: Romeinen 12:9 'Laat de liefde ongeveinsd zijn. Heb een afkeer van het kwade en houd vast aan het goede. 10. Heb elkaar hartelijk lief met broederlijke liefde. Ga elkaar voor in eerbetoon.'

Zal je toch eerst duidelijk moeten hebben wie je broeders zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

De heilige Geest IS de Vader

Dat is een vrij vergaande uitspraak. Kun je die onderbouwen?

11 minuten geleden zei Divine_will:

Net zoals Jezus de Vader is die vlees werd

Kun je daar een Bijbeltekst voor aandragen? Heeft God niet in het laatst van deze dagen tot ons gesproken in 'Zoon'? Hebreeën 1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sandingisaskill:

Dat is enkel van belang als je veel waarde hecht aan een bepaalde eschatologische opvatting. Ik doe dat niet en vertoef het liefst in het hier en nu. Vooruit kijken ben ik heel slecht in. Vlak voor me kijken echter blink ik in uit.

Dus je negeert wat er in de Bijbel staat en volgt je eigen ideeën. De Bijbel past zich echt niet aan jou aan. Waarom denk je dat de eerste Christenen zo uit keken naar Jezus wederkomst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik blijf erbij dat soteriologie het allerbelangrijkste is

Waarom zou Paulus dan met zo'n jonge gemeente als Thessalonika zo diep zijn ingegaan op de Eschatologie? Getuige de brieven aan de betreffende gemeente? Waarom bestaat een derde van de Bijbel dan uit Eschatologische info vanuit God naar ons toe? Je kunt dat niet als onbelangrijk aan de kant schuiven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dus je negeert wat er in de Bijbel staat en volgt je eigen ideeën. De Bijbel past zich echt niet aan jou aan.

Nee, ik probeer juist geen idee te maken van die toekomst. Ik heb het druk zat met mijn door God gegeven leven en die duurt mij al lang genoeg.

2 minuten geleden zei sjako:

Waarom denk je dat de eerste Christenen zo uit keken naar Jezus wederkomst?

Omdat ze van mening waren dat Jezus nog terug zou komen als ze nog in leven waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid