Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Desid:
Op 6-3-2022 om 15:40 zei Ricky Tjin:

De visies over de opname van de gemeente (Rapture theorie) kunnen verschillend zijn. Er is vrijheid als je besluit dat je niet het product bent van iemands leerstellingen of ideologie. Dan ben je vrij om de Bijbel te besturen en te geloven wat de Bijbel zegt, in plaats van te geloven wat een mens zegt dat de Bijbel zegt.

Er is in veel gevallen een verschil tussen wat de Bijbel zegt en wat mensen zeggen (een leraar, een blogger, op YouTube, een geleerde van een seminar); in plaats van wat zij zeggen wat waar is of wat ze willen dat je denkt dat de Bijbel zegt, hoor je te geloven wat de Bijbel zegt.

Je bedoelt dat je de visie volgt van een of andere figuur op Youtube.

Je bovengenoemde suggestie van "Je bedoelt dat je de visie volgt van een of andere figuur op Youtube." is subjectief en een drogreden, @Desid.

Je bovengenoemde suggestie is bovendien bekrompen en wijst op tunnelvisie. Ik volg geen visie van een of ander figuur op YouTube. Bij het zoeken naar video's over de opname kwam ik de video tegen van pastor Mike Hoggard. Als je een video van een prediker deelt op sociale media, betekent het nog niet dat je de visie van die prediker ook volgt. Onze visie hoort gebaseerd te zijn op de Bijbel (God's Woord) en niet op de visie van een mens.
 

4 uur geleden zei Desid:

De (H)SV-vertalers zullen de opname nooit als leer accepteren.

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van"De (H)SV-vertalers zullen de opname nooit als leer accepteren." is het niet aan jou om te oordelen of de (H)SV-vertalers de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Jij bent niet bevoegd om namens de (H)SV-vertalers te spreken, of ze de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Bovendien horen de (H)SV-vertalers, zich onderdanig aan God op te stellen en ten dienste van God. Als de (H)SV-vertalers de opname nooit als leer zullen accepteren dan is dat hun verantwoording tegenover God.
 

4 uur geleden zei Desid:
Op 6-3-2022 om 15:40 zei Ricky Tjin:

1 Thessalonicenzen 4:15-18 HSV – De opstanding bij Christus' wederkomst
15.  Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan.
16.  Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17.  Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.
18.  Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

Volgens 1 Thessalonicenzen 4:15 zullen wij die levend zijn degenen die ontslapen (gestorven) zijn beslist niet voorgaan; de gestorvenen in Christus zullen ons dus voorgaan in het tegemoet gaan van de Heere.

Je conclusie is onlogisch. Als ze niet voorgaan betekent niet dat ze achteraan komen. Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan.

Jou eigen bovengenoemde suggesties zijn onlogisch en je eigen optiek, @Desid. Je zit hier de boel te verdraaien en kennelijk heb jij die desbetreffende Bijbeltekst zelf niet goed begrepen. Je spreek over 'Als ze niet voorgaan'  terwijl 'ze' in dit geval de ontslapenen zijn (die voorgaan) en "wij" (die ze niet voorgaan) in de context zoals Paulus het bracht betrekking heeft op degenen die levend zijn overgebleven tot de wederkomst van Jezus Christus.

Je bovengenoemde suggestie van "Je conclusie is onlogisch." is subjectief en een drogreden, @Desid. Blijkbaar heb jij zelf moeite om het logisch zien volgens de Bijbel, aangezien je in je vorige bericht slechts aandacht hebt voor vers 15 uit 1 Thessalonicenzen 4 en je de rest hebt weggelaten, om vervolgens jou subjectieve conclusie ter trekken. In feiten zit je gewoon de context te verdraaien en spreekt je hier in feiten gewoon het gedeelte uit 1 Thessalonicenzen 4:15-17 in de Bijbel (God's Woord) tegen.

Met het oordeel waarmee je oordeelt zult je zelf worden geoordeeld en met maat waarmee je meet zul je zelf weder worden gemeten. Je dient eerst de balk uit je eigen oog te halen, voordat je de splinter bij een ander eruit kan halen want anders ben je een huichelaar (Mat 7:2-5).

Mattheüs 7:1-5 HSV
1. Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt;
2. want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.
3. Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?
4. Of, hoe zult u tegen uw broeder zeggen: Laat toe dat ik de splinter uit uw oog haal; en zie, er is een balk in uw eigen oog?
5. Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.

Jezus zei dat de mensen voor elk nutteloos woord dat zij zullen spreken, rekenschap moeten geven op de dag van het oordeel (Mattheüs 12:36 HSV).

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van "Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan." neemt bij het samen tegemoet gaan van de Heere de mogelijkheid niet weg, dat de ontslapenen degenen zullen voorgaan die levend zijn overgebleven tot de wederkomt van Jezus Christus.
 

4 uur geleden zei Desid:
Op 6-3-2022 om 15:40 zei Ricky Tjin:

1 Korinthe 15:50-52 HSV
51.  Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52.  in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

Het gebeurt dus tegelijkertijd. Je conclusie klopt dus niet.

Je bovengenoemde suggestie van "Het gebeurt dus tegelijkertijd." is bekrompen. Wat bedoel je met "Het gebeurt dus tegelijkertijd" ?

Je bovengenoemde suggestie van "Je conclusie klopt dus niet." is subjectief en een drogreden, @Desid.  Je blaft zomaar wat af zonder specifiek aan te geven om welke conclusie het gaat, terwijl je tegelijkertijd alleen maar een Bijbeltekst hebt geciteerd. Bovendien heb je zelf geen duidelijke Bijbels onderbouwde inbreng toe te voegen, maar heb je slechts kritiek; op deze manier kom je narcistisch over.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

Daniel 12:1 En te dier tijd zal Michael opstaan, die grote vorst, die voor de kinderen uws volks staat, als het zulk een tijd der benauwdheid zijn zal, als er niet geweest is, sinds dat er een volk geweest is, tot op dienzelven tijd toe; en te dier tijd zal uw volk verlost worden, al wie gevonden wordt geschreven te zijn in het boek. 2 En velen van die, die in het stof der aarde slapen, zullen ontwaken, dezen ten eeuwigen leven, en genen tot versmaadheden, en tot eeuwige afgrijzing.

Mattheus 24:29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden. 30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid. 31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

Lukas 17:34  Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. 35 Twee vrouwen zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden. 36 Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

1 Tessalonicenzen 4:17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van"De (H)SV-vertalers zullen de opname nooit als leer accepteren." is het niet aan jou om te oordelen of de (H)SV-vertalers de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Jij bent niet bevoegd om namens de (H)SV-vertalers te spreken, of ze de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Bovendien horen de (H)SV-vertalers, zich onderdanig aan God op te stellen en ten dienste van God. Als de (H)SV-vertalers de opname nooit als leer zullen accepteren dan is dat hun verantwoording tegenover God.

Ach hou toch op. De (H)SV-vertalers waren en zijn gereformeerden en die moeten niets hebben van de opnameleer. Dus het is vreemd juist die vertaling te citeren alsof het evident is dat er een opnameleer is. De vertalers van die teksten zijn dat kennelijk heel anders.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je zit hier de boel te verdraaien en kennelijk heb jij die desbetreffende Bijbeltekst zelf niet goed begrepen. Je spreek over 'Als ze niet voorgaan'  terwijl 'ze' in dit geval de ontslapenen zijn (die voorgaan) en "wij" (die ze niet voorgaan) in de context zoals Paulus het bracht betrekking heeft op degenen die levend zijn overgebleven tot de wederkomst van Jezus Christus.

Zeg blaas eens niet zo hoog van de toren. Het maakt geen bal uit wie precies voorgaat. Het punt van Paulus is dat dat de ene groep de ander niet voorgaat.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

e bovengenoemde suggestie van "Je conclusie is onlogisch." is subjectief en een drogreden, @Desid. Blijkbaar heb jij zelf moeite om het logisch zien volgens de Bijbel, aangezien je in je vorige bericht slechts aandacht hebt voor vers 15 uit 1 Thessalonicenzen 4 en je de rest hebt weggelaten, om vervolgens jou subjectieve conclusie ter trekken. In feiten zit je gewoon de context te verdraaien en spreekt je hier in feiten gewoon het gedeelte uit 1 Thessalonicenzen 4:15-17 in de Bijbel (God's Woord) tegen.

Je zou ook gewoon een argument kunnen geven waarom jij gelijk hebt en ik niet. Aan dit soort gezeur heeft niemand wat.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je blaft zomaar wat af zonder specifiek aan te geven om welke conclusie het gaat, terwijl je tegelijkertijd alleen maar een Bijbeltekst hebt geciteerd. Bovendien heb je zelf geen duidelijke Bijbels onderbouwde inbreng toe te voegen, maar heb je slechts kritiek; op deze manier kom je narcistisch over.

Om te beginnen zou jij moeten toelichten waarom je bijbelteksten citeert. Als je dat om een andere reden doet dan ik denk, zou je dat vervolgens duidelijk kunnen maken. Wederom geef je geen enkele inhoudelijke bijdrage. Ik daarentegen heb precies aangegeven wat Paulus zegt: in een ondeelbaar ogenblik staan én de doden op én worden de levenden veranderd. Dat is de Bijbel zelf, volgens de tekst die je zelf citeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Desid:

Ach hou toch op. De (H)SV-vertalers waren en zijn gereformeerden en die moeten niets hebben van de opnameleer.

De (H)SV is gebaseerd op de KJV en deze vloeide weer voort uit de Genève-bijbel. Er was destijds wellicht sprake van een reformatie, maar die was protestants van aard en niet perse verbonden aan een bepaalde kerkverband. Naast (veelal bevindelijk) gereformeerden, gebruiken bijvoorbeeld ook baptisten en presbyterianen deze uitgave van de Bijbel. Wat de (H)SV gereformeerd maakt zijn de kanttekeningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2022 om 14:32 zei Hermanos2:

dat gelovigen geen lijden bespaard is gebleven

Dit argument ben ik al een paar keer tegengekomen. Er zijn gelovigen geweest die veel geleden hebben in het verleden DUS we gaan gewoon door de grote verdrukking. Dat dit een drogreden is, blijkt wel uit bijvoorbeeld Hebreeën 11, waar staat dat bepaalde gelovigen in bepaalde tijden op wonderlijke wijze gered werden, terwijl andere gelovigen in andere tijden zwaar lijden te verduren kregen: 

Enerzijds verlossingen door geloof:

Hebreeën 11:32 'En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd ontbreekt mij om te vertellen over Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuel en de profeten.
33. Zij hebben door het geloof koninkrijken overwonnen, gerechtigheid in praktijk gebracht, beloften verkregen, muilen van leeuwen gesloten.
34. Zij hebben de kracht van het vuur geblust, zij zijn aan de scherpte van het zwaard ontkomen, zij hebben in zwakheid kracht ontvangen, zij zijn machtig geworden in de oorlog, legers van vreemden hebben zij op de vlucht gejaagd.
35. Vrouwen hebben hun doden teruggekregen door opstanding uit de dood. Maar anderen zijn gefolterd en namen de aangeboden verlossing niet aan, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.

Anderzijds zwaar lijden door geloof:
36. En weer anderen hebben spot en geselslagen verdragen, ja zelfs boeien en gevangenis.
37. Zij zijn gestenigd, in stukken gezaagd, in verzoeking gebracht, met het zwaard ter dood gebracht. Zij hebben rondgelopen in schapenvachten en geitenvellen. Zij leden gebrek, werden verdrukt en mishandeld.
38. De wereld was hen niet waard. Zij dwaalden rond in afgelegen plaatsen en verbleven op bergen, in grotten en in holen in de aarde.
39. En deze allen hebben, hoewel zij door het geloof een goed getuigenis van God gekregen hebben, de vervulling van de belofte niet verkregen,
40. daar God met het oog op ons iets beters voorzien had, opdat zij zonder ons niet tot de volmaaktheid zouden komen.

Dat niet iedereen in dezelfde mate problemen voor zijn kiezen krijgt en ondanks dat gelijkelijk gedeeld wordt in de behoudenis, blijkt ook uit de parabel van Jezus over de werkers in de wijngaard, waar na de beloning van allen met één denaar, degenen die vanaf de vroege ochtend gewerkt hadden, beginnen te mopperen en zeggen:

Mattheüs 20:12 'en zeiden: Deze laatsten hebben maar één uur gewerkt, en u hebt ze gelijkgesteld met ons, die de last van de dag en de hitte verdragen hebben.'

Van sommigen vraagt God meer dan van anderen. Waarom? Daar is Hij God voor om dat te bepalen. Wij zijn de klei weet je. Wat kunnen wij nu inbrengen tegen de Pottenbakker?

Dus: De opname van de gemeente voorkomt dat de bruid van het Lam de zware zevenjarige laatste jaarweek van Daniël, de ure van verzoeking, moet meemaken, die over het hele aardrijk zal komen om te verzoeken die op de aarde wonen. Die belofte mogen we als gemeente in onze zak steken en zeggen: 'Dank U Heer, dat U ons daarvoor bewaart, dat U ons, uw bruid, komt halen. Dat we daar niet doorheen hoeven. Dank. Duizend maal dank. Voor de redding van het vuur van de hel, dat we hadden verdiend en van het vuur van de verdrukking, dat we hadden verdiend. Dank U, dat U ons zo liefhebt dat U ons thuishaalt voordat de verschrikkingen over de aarde losbreken. Amen, kom Heer Jezus. Wij verlangen naar U. Wij willen U zien van aangezicht tot aangezicht.'

Ik zou de Heer maar op mijn blote knieën gaan danken voor de belofte van de opname, als je dat nog nooit hebt gedaan. Zo niet, misschien laat Hij je dan 'ter lering' (niet ter vermaak) wel achter op aarde, terwijl zij die wel geloofden door Hem worden opgehaald.

Kijk uit dat jou niet overkomt wat geschreven staat in Hebreeën 4

Hebreeën 4:1-3, 11

'Laten wij er dan beducht voor zijn dat iemand van u ooit schijnt achter te blijven, terwijl 'de' belofte om in Zijn rust binnen te gaan nog van kracht is.
2. Want ook aan ons is het Evangelie verkondigd, evenals aan hen. Maar het gepredikte woord bracht hun geen voordeel, omdat het niet met geloof gepaard ging bij hen die het hoorden.
3. Wij die tot geloof gekomen zijn, gaan immers de rust binnen, zoals Hij gezegd heeft: Daarom heb Ik in Mijn toorn gezworen: Mijn rust zullen zij niet binnengaan! En dat terwijl Zijn werken al sinds de grondlegging van de wereld voltooid zijn.
11. Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeld van ongehoorzaamheid ten val zal komen.

HSV heeft hier 'de' belofte om in Zijn rust binnen te gaan. In de grondtekst ontbreekt het lidwoord en staat er alleen 'belofte'. Het is iedere belofte van rust. Eén daarvan, een hele belangrijke, is de opname van de gemeente. Geloof je daar niet in? Misschien mag je dan wel door de grote verdrukking. Dan mag je, als het je lukt in die verdrukkingen en die enorme misleiding die over de aarde komt, gaan behoren tot de grote ontelbare schare van Openbaring 7. Doe mij maar de opname. Rondom de troon van God, waar we getuige zijn van het verbreken van de zegels van de boekrol....

Er is sinds de vierde eeuw na Christus vanuit het rijk der duisternis een enorme aanval geopend op de leer van de opname, een door en door Bijbelse leer, die niet te ontkennen is zonder belangrijke Schriftgedeelten met een grote korrel zout te nemen. Sinds de vierde eeuw voor Christus is de kerk het van 'deze wereld' gaan verwachten. Het waren grote politieke veranderingen. Bisschoppen kwamen met de tekenen van hun foltering in hun lijf op zeer belangrijke sleutelposities. 'If you can't beat them, join them', moet satan hebben gedacht en sindsdien ging het met de kerk inderdaad bergafwaarts. Treffend is het woord van Christus tot Pergamum: Ik weet waar gij woont: daar waar de troon van satan is...' Dat gaat over de kerk die heerschappij kreeg onder Constantijn. De zeven brieven aan de zeven gemeenten zijn een zeer geschiedgetrouwe weergave van de ontwikkeling van de christenheid. Wij leven nu in de tijd van Laodicea, vlak voor de opname van de gemeente. De opname wordt symbolisch voorgesteld in het 'kom hier op en ik zal u tonen wat hierna gebeuren moet' van Openbaring 4:1. Laodicea is een kerk waar Christus buiten staat. Hij staat aan de deur en hij klopt, Niet de woorden van God zijn bepalend voor hoe het toegaat in de kerk maar de woorden van het kabinet. Niet zingen - anderhalve meter - mondkapje - QR-code. En straks: teken van het beest?

Geloof is een zeer individuele kwestie van het hart geworden. Laat ieder zijn hart onderzoeken waarom hij/zij graag door de grote verdrukking heen wil dan wel zo snel mogelijk met Jezus, die je komt ophalen, in de rust van God ingaan.

Meer over de opname en het moment ervan:

https://hijkomtmetdewolken.nl/opname

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2022 om 16:42 zei Willempie:

Ik denk wel eens dat indien ik wordt achtergelaten dat dan betekent dat ik nog een rol heb te vervullen.

Als je wordt opgenomen door Jezus, heb je ook nog steeds een rol te vervullen. Wat dacht je dat de 24 oudsten deden? Zij hebben volledig inzicht in de wegen van God en in zijn raadsbesluiten en zij zijn voortdurend voor zijn troon met aanbidding (harpen) en met gebeden met reukwerken, waar kracht vanuit gaat - vergelijk Openbaring 5:8 met Openbaring 8:3. Die 24 oudsten staan symbool voor alle opgenomen gelovigen van voor Christus (tot op Johannes de doper) en van daarna (de geringste in het koninkrijk der hemelen is groter dan Johannes - de doper).

Er is zo erbarmelijk weinig bekend onder christenen, merk ik, over de positie de wij in Christus hebben ontvangen. Alle gelovigen vanaf Johannes de doper behoren tot de bruid van het Lam en zullen eeuwig aan Christus' zijde zijn als zijn vrouw. Dat is een hogere positie dan 'de vriend van de bruidegom', zoals Johannes de doper zichzelf noemt in Johannes 3:29. In de 24 oudsten (Openbaring 4-19) worden alle gelovigen van voor en van na Christus gezamenlijk gezien. Maar vanaf Openbaring 19:7 is er onderscheid. Openbaring 19:7 - de vrouw van het Lam en Openbaring 19:9 de geroepenen tot het bruiloftsmaal.

Wij mogen de vrouw van het Lam zijn - in een zeer intieme gemeenschap met Christus. Hij is 'het hoofd van de gemeente'. En de gemeente is 'de volheid van Hem die alles in allen vervult'. Efeze 1:22,23

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2022 om 20:44 zei Gaitema:

het begrip "grote verdrukking" is denk ik niet uit de bijbel als een periode te herleiden

Wat dacht je van de volgende Bijbelteksten:

Mattheüs 24:21 Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.

Daniël 12:1 In die tijd zal Michaël opstaan,
    de grote vorst,
hij die uw volksgenoten bijstaat.
    Het zal een benauwde tijd zijn,
zoals er niet geweest is sinds er een volk is geweest
    tot op die tijd.

In die tijd zal uw volk ontkomen:
    ieder die gevonden wordt, opgeschreven in het boek.

 

Jeremia 30:7 Wee!
Want die dag is groot,
    er is er geen als hij.

Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob,
    toch zal hij daaruit verlost worden.

 

Zefanja 1:15 Een dag van verbolgenheid is die dag,
    een dag van benauwdheid en angst,
een dag van verwoesting en vernietiging,
    een dag van wolken en donkerheid,
        een dag van donkere wolken,

 

Daniël 7:25 Woorden tegen de Allerhoogste zal hij spreken,
    de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten.
Hij zal erop uit zijn
    bepaalde tijden en de wet te veranderen,
en zij zullen in zijn hand worden overgegeven
    voor een tijd, tijden en een halve tijd.

 

Daniël 9:27 Hij zal voor velen het verbond versterken,
    één week lang.
Halverwege de week
    zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.

Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

 

Daniël 12:7 Toen hoorde ik de Man gekleed in linnen, Die Zich boven het water van de rivier bevond, en Hij hief Zijn rechter- en Zijn linkerhand op naar de hemel en zwoer bij Hem Die eeuwig leeft: Na een vastgestelde tijd, vastgestelde tijden en een helft, wanneer Hij er een einde aan gemaakt zal hebben om de macht van het heilige volk stuk te slaan, zal er aan al deze dingen een einde komen.

 

Openbaring 11:2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
3. En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen, in rouwkleding gekleed, twaalfhonderdzestig dagen lang profeteren.

 

Openbaring 12:6 En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats had, die door God voor haar gereedgemaakt was, opdat men haar daar zou voeden twaalfhonderdzestig dagen.

 

Wil je nooit weer beweren dat de 'grote verdrukking' 'niet als periode' uit de Bijbel is te herleiden. Wat voor Bijbel lees jij eigenlijk?

 

Openbaring 12:14 En aan de vrouw werden twee vleugels van een grote arend gegeven, opdat zij naar de woestijn zou vliegen, naar haar plaats, waar zij gevoed wordt, een tijd en tijden en een halve tijd, buiten het gezicht van de slang.

 

Openbaring 13:5 En het werd een mond gegeven om grote woorden en godslasteringen te spreken, en het werd macht gegeven om dit tweeënveertig maanden lang te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei PetersSimon:

Dit argument ben ik al een paar keer tegengekomen. Er zijn gelovigen geweest die veel geleden hebben in het verleden DUS we gaan gewoon door de grote verdrukking. Dat dit een drogreden is, blijkt wel uit bijvoorbeeld Hebreeën 11, waar staat dat bepaalde gelovigen in bepaalde tijden op wonderlijke wijze gered werden, terwijl andere gelovigen in andere tijden zwaar lijden te verduren kregen: 

Enerzijds verlossingen door geloof:

Hebreeën 11:32 'En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd ontbreekt mij om te vertellen over Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuel en de profeten.
33. Zij hebben door het geloof koninkrijken overwonnen, gerechtigheid in praktijk gebracht, beloften verkregen, muilen van leeuwen gesloten.
34. Zij hebben de kracht van het vuur geblust, zij zijn aan de scherpte van het zwaard ontkomen, zij hebben in zwakheid kracht ontvangen, zij zijn machtig geworden in de oorlog, legers van vreemden hebben zij op de vlucht gejaagd.
35. Vrouwen hebben hun doden teruggekregen door opstanding uit de dood. Maar anderen zijn gefolterd en namen de aangeboden verlossing niet aan, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.

Anderzijds zwaar lijden door geloof:
36. En weer anderen hebben spot en geselslagen verdragen, ja zelfs boeien en gevangenis.
37. Zij zijn gestenigd, in stukken gezaagd, in verzoeking gebracht, met het zwaard ter dood gebracht. Zij hebben rondgelopen in schapenvachten en geitenvellen. Zij leden gebrek, werden verdrukt en mishandeld.
38. De wereld was hen niet waard. Zij dwaalden rond in afgelegen plaatsen en verbleven op bergen, in grotten en in holen in de aarde.
39. En deze allen hebben, hoewel zij door het geloof een goed getuigenis van God gekregen hebben, de vervulling van de belofte niet verkregen,
40. daar God met het oog op ons iets beters voorzien had, opdat zij zonder ons niet tot de volmaaktheid zouden komen.

Dat niet iedereen in dezelfde mate problemen voor zijn kiezen krijgt en ondanks dat gelijkelijk gedeeld wordt in de behoudenis, blijkt ook uit de parabel van Jezus over de werkers in de wijngaard, waar na de beloning van allen met één denaar, degenen die vanaf de vroege ochtend gewerkt hadden, beginnen te mopperen en zeggen:

Mattheüs 20:12 'en zeiden: Deze laatsten hebben maar één uur gewerkt, en u hebt ze gelijkgesteld met ons, die de last van de dag en de hitte verdragen hebben.'

Van sommigen vraagt God meer dan van anderen. Waarom? Daar is Hij God voor om dat te bepalen. Wij zijn de klei weet je. Wat kunnen wij nu inbrengen tegen de Pottenbakker?

Dus: De opname van de gemeente voorkomt dat de bruid van het Lam de zware zevenjarige laatste jaarweek van Daniël, de ure van verzoeking, moet meemaken, die over het hele aardrijk zal komen om te verzoeken die op de aarde wonen. Die belofte mogen we als gemeente in onze zak steken en zeggen: 'Dank U Heer, dat U ons daarvoor bewaart, dat U ons, uw bruid, komt halen. Dat we daar niet doorheen hoeven. Dank. Duizend maal dank. Voor de redding van het vuur van de hel, dat we hadden verdiend en van het vuur van de verdrukking, dat we hadden verdiend. Dank U, dat U ons zo liefhebt dat U ons thuishaalt voordat de verschrikkingen over de aarde losbreken. Amen, kom Heer Jezus. Wij verlangen naar U. Wij willen U zien van aangezicht tot aangezicht.'

Ik zou de Heer maar op mijn blote knieën gaan danken voor de belofte van de opname, als je dat nog nooit hebt gedaan. Zo niet, misschien laat Hij je dan 'ter lering' (niet ter vermaak) wel achter op aarde, terwijl zij die wel geloofden door Hem worden opgehaald.

Kijk uit dat jou niet overkomt wat geschreven staat in Hebreeën 4

Hebreeën 4:1-3, 11

'Laten wij er dan beducht voor zijn dat iemand van u ooit schijnt achter te blijven, terwijl 'de' belofte om in Zijn rust binnen te gaan nog van kracht is.
2. Want ook aan ons is het Evangelie verkondigd, evenals aan hen. Maar het gepredikte woord bracht hun geen voordeel, omdat het niet met geloof gepaard ging bij hen die het hoorden.
3. Wij die tot geloof gekomen zijn, gaan immers de rust binnen, zoals Hij gezegd heeft: Daarom heb Ik in Mijn toorn gezworen: Mijn rust zullen zij niet binnengaan! En dat terwijl Zijn werken al sinds de grondlegging van de wereld voltooid zijn.
11. Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeld van ongehoorzaamheid ten val zal komen.

HSV heeft hier 'de' belofte om in Zijn rust binnen te gaan. In de grondtekst ontbreekt het lidwoord en staat er alleen 'belofte'. Het is iedere belofte van rust. Eén daarvan, een hele belangrijke, is de opname van de gemeente. Geloof je daar niet in? Misschien mag je dan wel door de grote verdrukking. Dan mag je, als het je lukt in die verdrukkingen en die enorme misleiding die over de aarde komt, gaan behoren tot de grote ontelbare schare van Openbaring 7. Doe mij maar de opname. Rondom de troon van God, waar we getuige zijn van het verbreken van de zegels van de boekrol....

Er is sinds de vierde eeuw na Christus vanuit het rijk der duisternis een enorme aanval geopend op de leer van de opname, een door en door Bijbelse leer, die niet te ontkennen is zonder belangrijke Schriftgedeelten met een grote korrel zout te nemen. Sinds de vierde eeuw voor Christus is de kerk het van 'deze wereld' gaan verwachten. Het waren grote politieke veranderingen. Bisschoppen kwamen met de tekenen van hun foltering in hun lijf op zeer belangrijke sleutelposities. 'If you can't beat them, join them', moet satan hebben gedacht en sindsdien ging het met de kerk inderdaad bergafwaarts. Treffend is het woord van Christus tot Pergamum: Ik weet waar gij woont: daar waar de troon van satan is...' Dat gaat over de kerk die heerschappij kreeg onder Constantijn. De zeven brieven aan de zeven gemeenten zijn een zeer geschiedgetrouwe weergave van de ontwikkeling van de christenheid. Wij leven nu in de tijd van Laodicea, vlak voor de opname van de gemeente. De opname wordt symbolisch voorgesteld in het 'kom hier op en ik zal u tonen wat hierna gebeuren moet' van Openbaring 4:1. Laodicea is een kerk waar Christus buiten staat. Hij staat aan de deur en hij klopt, Niet de woorden van God zijn bepalend voor hoe het toegaat in de kerk maar de woorden van het kabinet. Niet zingen - anderhalve meter - mondkapje - QR-code. En straks: teken van het beest?

Geloof is een zeer individuele kwestie van het hart geworden. Laat ieder zijn hart onderzoeken waarom hij/zij graag door de grote verdrukking heen wil dan wel zo snel mogelijk met Jezus, die je komt ophalen, in de rust van God ingaan.

Meer over de opname en het moment ervan:

https://hijkomtmetdewolken.nl/opname

 

 

Veel teveel tekst voor een forumbijdrage.Ik ben gestopt met lezen toen je begon te dreigen uit naam van God. Je bent de Heilige Geest niet. Wat denk je wel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-2-2022 om 00:32 zei Desid:

van de opname van de gemeente had vóór de 19e eeuw niemand ooit gehoord

Dat is niet waar. Het begrip staat gewoon in de Bijbel, Het Griekse woord 'Harpazo', dat Paulus gebruikt in 1 Thessalonicenzen 4:17 'samen met hen opgenomen (Harpazo) worden in de wolken, dat wordt in het latijn vertaald met Rapturo en in het Nederlands met 'opgenomen' of opname. Aangezien veel mensen reeds voor de 19e eeuw een Bijbel hadden, betekent dat iedereen ervan had gehoord. Alleen werd er niets van begrepen. Men las dat vers aan tafel. De kinderen stelden een vraag:

'Pap, wat betekent dat? Opgenomen worden in wolken de Heer tegemoet in de lucht?'

'Geen idee. Vraag dat maar aan de juf op catechisatie.'

'Heb ik al eens gevraagd maar die weet het ook niet.'

'Ik zal het wel eens aan de dominee vragen, al ik eraan denk'

Maar dat moment kwam nooit. Allerlei kerkelijke kwesties over ouderlingen, functies, bestemmingen van gelden, bepalingen voor het pastoraat enz. was natuurlijk veel belangrijker dan zo'n inhoudelijke kwestie. Trouwens. Het antwoord van de dominee was waarschijnlijk toch iets geweest in de trant van: de tijd zal het leren bij de terugkomst van Christus.

Onbekend maakt onbemind.

Niemand snapte iets van die tekst. En laten we eerlijk zijn. Het is ook tamelijk onbegrijpelijk. De Heer tegemoet gaan in de lucht? Hoe stel je je dat voor? Het lijkt wel science fiction. Maar wat dan? Moeten we dit vers dan maar uit de Bijbel schrappen omdat we het niet begrijpen? Nee. We moeten het in geloof omarmen en zeggen: als God zegt dat dit gaat gebeuren en God is Schepper van de einden der aarde, in Wie wij leven, ons bewegen en zijn, dan zal Hij kans ziet dit woord van Hem waarheid te laten worden.

Alleen komt het ons zo bovennatuurlijk over. Ja, dan moet het wel gaan om iets dat gebeurt bij de terugkeer van Jezus. En daarover is de Bijbel dus juist bijzonder duidelijk. Ja en Nee. Ja, want de terugkeer van Jezus begint eigenlijk al een jaar of 7 voordat Hij zichtbaar op aarde verschijnt. En nee, want het gebeurt niet tegelijkertijd met zijn zichtbare verschijning op aarde maar....een jaar of zeven daarvoor. Het is het allereerste signaal van zijn komst en tegelijkertijd de allergrootste tentoonspreiding van zijn macht in de geschiedenis van hemel en aarde. Zodat....als het gebeurt massa's mensen juist daardoor tot bekering komen. Vandaar de 144.000 en de grote ontelbare schare van Openbaring 7.

Maar ook buiten de Bijbel werd al ver voor de 19e eeuw geloofd in de opname. Alleen moet je naar de tijd van voor circa 350 na Christus gaan. Daarna had de kerk namelijk alle zicht op haar hemelse positie verloren en was zij alleen maar bezig met het vestigen van een koninkrijk van Christus op aarde. 'uw koninkrijk kome' - werd zeer praktich uitgelegd. Dat moeten we namelijk zelf doen - de Paus was ineens plaatvervanger van Christus op aarde. Maar daarmee ging de kerk volledig de verkeerde kant op. Dan kan niet ons richtsnoer zijn bij het uitleggen van 1 Thessalonicenzen 4:13-18. We moeten verder terug en dan verwijs ik graag naar deze website:

https://www.pentecostaltheology.com/irenaeus-believed-in-a-pre-trib-rapture/

Het is derhalve onwaar dat niemand voor de 19e eeuw van de opname had gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Desid:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van"De (H)SV-vertalers zullen de opname nooit als leer accepteren." is het niet aan jou om te oordelen of de (H)SV-vertalers de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Jij bent niet bevoegd om namens de (H)SV-vertalers te spreken, of ze de opname als leer wel of niet zullen accepteren. Bovendien horen de (H)SV-vertalers, zich onderdanig aan God op te stellen en ten dienste van God. Als de (H)SV-vertalers de opname nooit als leer zullen accepteren dan is dat hun verantwoording tegenover God.

Ach hou toch op. De (H)SV-vertalers waren en zijn gereformeerden en die moeten niets hebben van de opnameleer. Dus het is vreemd juist die vertaling te citeren alsof het evident is dat er een opnameleer is. De vertalers van die teksten zijn dat kennelijk heel anders.

Houd jij maar zelf op met je schijnheiligheid. Toon maar eens officieel aan met bewijs, dat je bevoegd bent om namens de (H)SV-vertalers spreken, of houd er mee op om namens hun te speken als je daarvoor geen bewijs hebt.

Toon maar bewijs van je bovengenoemde suggestie over "De (H)SV-vertalers waren en zijn gereformeerden en die moeten niets hebben van de opnameleer." via een link naar een officiële pagina van de gereformeerden, dat ze niets moeten hebben van de opnameleer; anders is het jou eigen optiek en een drogreden.

Dat de HSV tot stand is gekomen in opdracht van het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond betekent nog niet dat op het gebruik van HSV Bijbelteksten het etiket van gereformeerd moet worden geplakt.

Naast de HSV gebruik ik ook andere Bijbelvertalingen. De HSV stelt mij namelijk niet geheel tevreden. Een reden voor mij om Bijbelteksten van de HSV te citeren, is omdat de Herziene Statenvertaling een moderne Bijbelvertaling is, met als doel een taalkundige revisie van de Statenvertaling te zijn met behoud van de Statenvertaling.
 

20 uur geleden zei Desid:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:
Op 7-3-2022 om 19:12 zei Desid:

Als ze niet voorgaan betekent niet dat ze achteraan komen. Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan.

Je zit hier de boel te verdraaien en kennelijk heb jij die desbetreffende Bijbeltekst zelf niet goed begrepen. Je spreek over 'Als ze niet voorgaan'  terwijl 'ze' in dit geval de ontslapenen zijn (die voorgaan) en "wij" (die ze niet voorgaan) in de context zoals Paulus het bracht betrekking heeft op degenen die levend zijn overgebleven tot de wederkomst van Jezus Christus.

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van "Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan." neemt bij het samen tegemoet gaan van de Heere de mogelijkheid niet weg, dat de ontslapenen degenen zullen voorgaan die levend zijn overgebleven tot de wederkomt van Jezus Christus.

Zeg blaas eens niet zo hoog van de toren. Het maakt geen bal uit wie precies voorgaat. Het punt van Paulus is dat dat de ene groep de ander niet voorgaat.

Je verwijt mij dat ik hoog van de toren blaas, en je spoort mij aan om daarmee te stoppen, terwijl jij zelf hoog van de toren blaast met drogredenen. Dat je met drogredenen gooit, is al langer bekend op dit forum en je werd ook beschouwd als de grootste drogredenaar van het forum. Zoals het reeds bekend is ben je graag onbijbels bezig, als je daarmee eerlijk bent in je eigen optiek. Maar eerlijkheid in je eigen optiek is niet vanzelfsprekend als eerlijkheid in de ogen van de Heere.

Je bovengenoemde conclusies van "Het maakt geen bal uit wie precies voorgaat." en "Het punt van Paulus is dat dat de ene groep de ander niet voorgaat."  zijn onlogisch ten opzichte van elkaar. Betreffende je conclusie dat het geen bal uit maakt wie precies voorgaat, laat je ruimte voor de mogelijkheid dat de ene groep de andere groep kan voorgaan, terwijl deze conclusie weer wordt tegengesproken door je daarop volgende conclusie dat volgens jou "Het punt van Paulus is dat dat de ene groep de ander niet voorgaat", waarbij je uitsluit dat de ene groep de andere voorgaat.

Betreffende je bovengenoemde suggestie van "Het maakt geen bal uit wie precies voorgaat." is het toch merkwaardig, dat je in je voorgaande berichten er zo een punt van maakte. Als je eerder tot het inzicht was gekomen, dat het geen bal uitmaakt wie er precies voorgaat én je niet onnodig had geprovoceerd over het wel of niet voorgaan van een groep, dan had het ons heel wat tijd en moeite kunnen besparen.

Je bovengenoemde suggestie van "Het punt van Paulus is dat dat de ene groep de ander niet voorgaat." jou optiek, hoe jij het bekijkt.

Wat naast 1 Thessalonicenzen 4:15-18 ook belangrijk is, is dat Paulus naar de gelovigen wilde verduidelijken, dat het tegemoet gaan van de Heere onlosmakelijk verbonden is met de opstanding van de doden. Paulus wilde dat de broeders niet onwetend waren ten aanzien van hen die ontslapen zijn (1 Thessalonicenzen 4:13).

1 Thessalonicenzen 4:13, 15-18 HSV – De opstanding bij Christus' wederkomst
13.  Maar ik wil niet, broeders, dat u onwetend bent ten aanzien van hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd bent zoals ook de anderen, die geen hoop hebben.
15.  Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan.
16.  Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17.  Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.
18.  Zo dan, troost elkaar met deze woorden.
 

20 uur geleden zei Desid:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:
Op 7-3-2022 om 19:12 zei Desid:
Op 6-3-2022 om 15:40 zei Ricky Tjin:

1 Thessalonicenzen 4:15-18 HSV – De opstanding bij Christus' wederkomst

15.  Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan.
16.  Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17.  Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.
18.  Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

Volgens 1 Thessalonicenzen 4:15 zullen wij die levend zijn degenen die ontslapen (gestorven) zijn beslist niet voorgaan; de gestorvenen in Christus zullen ons dus voorgaan in het tegemoet gaan van de Heere.

De (H)SV-vertalers zullen de opname nooit als leer accepteren. Je conclusie is onlogisch. Als ze niet voorgaan betekent niet dat ze achteraan komen. Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan.

Jou eigen bovengenoemde suggesties zijn onlogisch en je eigen optiek, @Desid. Je zit hier de boel te verdraaien en kennelijk heb jij die desbetreffende Bijbeltekst zelf niet goed begrepen. Je spreek over 'Als ze niet voorgaan'  terwijl 'ze' in dit geval de ontslapenen zijn (die voorgaan) en "wij" (die ze niet voorgaan) in de context zoals Paulus het bracht betrekking heeft op degenen die levend zijn overgebleven tot de wederkomst van Jezus Christus.

Je bovengenoemde suggestie van "Je conclusie is onlogisch." is subjectief en een drogreden, @Desid. Blijkbaar heb jij zelf moeite om het logisch zien volgens de Bijbel, aangezien je in je vorige bericht slechts aandacht hebt voor vers 15 uit 1 Thessalonicenzen 4 en je de rest hebt weggelaten, om vervolgens jou subjectieve conclusie ter trekken. In feiten zit je gewoon de context te verdraaien en spreekt je hier in feiten gewoon het gedeelte uit 1 Thessalonicenzen 4:15-17 in de Bijbel (God's Woord) tegen.

M.b.t. je bovengenoemde suggestie van "Het gaat Paulus nu juist om het samen tegemoet gaan." neemt bij het samen tegemoet gaan van de Heere de mogelijkheid niet weg, dat de ontslapenen degenen zullen voorgaan die levend zijn overgebleven tot de wederkomt van Jezus Christus.

Je zou ook gewoon een argument kunnen geven waarom jij gelijk hebt en ik niet. Aan dit soort gezeur heeft niemand wat.

Ik heb mijn standpunten reeds benadrukt in mijn vorig bericht en in mijn voorgaande bericht met de video van pastor Mike Hoggard.

Kennelijk wil jij niet discussiëren om geestelijk te groeien, maar wil jij jezelf te bewijzen en de ander vernederen.

Het klopt dat niemand wat heeft aan dit gezeur, maar jij doet er zelf even hard aan mee, @Desid. Je hebt eerst de balk uit je eigen oog te halen, voordat je de splinter uit het oog van een ander kan halen.
 

20 uur geleden zei Desid:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:
Op 7-3-2022 om 19:12 zei Desid:
Op 6-3-2022 om 15:40 zei Ricky Tjin:

1 Korinthe 15:50-52 HSV
51.  Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52.  in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

Het gebeurt dus tegelijkertijd. Je conclusie klopt dus niet.

Je bovengenoemde suggestie van "Het gebeurt dus tegelijkertijd." is bekrompen. Wat bedoel je met "Het gebeurt dus tegelijkertijd" ?

Je bovengenoemde suggestie van "Je conclusie klopt dus niet." is subjectief en een drogreden, @Desid.  Je blaft zomaar wat af zonder specifiek aan te geven om welke conclusie het gaat, terwijl je tegelijkertijd alleen maar een Bijbeltekst hebt geciteerd. Bovendien heb je zelf geen duidelijke Bijbels onderbouwde inbreng toe te voegen, maar heb je slechts kritiek; op deze manier kom je narcistisch over.

Wederom geef je geen enkele inhoudelijke bijdrage. Ik daarentegen heb precies aangegeven wat Paulus zegt: in een ondeelbaar ogenblik staan én de doden op én worden de levenden veranderd. Dat is de Bijbel zelf, volgens de tekst die je zelf citeert.

Je hebt eerst de balk uit je eigen oog te halen, voordat je de splinter uit het oog van een ander kan halen, @Desid. Jij gaf in je voorgaande berichten zelf geen enkele inhoudelijke bijdrage op mijn voorgaand bericht met de video van pastor Mike Hoggard, over de opname en de opstanding der doden; in dat bericht gaf ik reeds een inhoudelijke bijdrage.

Je bovengenoemde conclusie van "Ik daarentegen heb precies aangegeven wat Paulus zegt: in een ondeelbaar ogenblik staan én de doden op én worden de levenden veranderd." is subjectief en arrogant, @Desid; bovendien is deze conclusie van je ook nog bekrompen, dat je beweert precies aan te geven wat Paulus zegt, terwijl je hierbij de rest hebt weggelaten van wat Paulus heeft geschreven in het Nieuwe Testament. Je sluwe arrogante manier van discussiëren, dat je daarbij anderen wilt vernederen is mij inmiddels wel duidelijk.
 

20 uur geleden zei Desid:

Om te beginnen zou jij moeten toelichten waarom je bijbelteksten citeert. Als je dat om een andere reden doet dan ik denk, zou je dat vervolgens duidelijk kunnen maken.

Met je bovengenoemde suggestie van "Om te beginnen zou jij moeten toelichten waarom je bijbelteksten citeert" kom je deels chanterend over. We moeten niks en we gaan de ander niet iets opleggen dat hij/zij zou moeten.

Redenen waarom ik Bijbelteksten citeer:

  • De Bijbel is het woord van God én de waarheid waardoor de gelovigen in Jezus Christus worden geheiligd (Johannes 17:17 HSV ).
  • Het woord van Jezus Christus is de waarheid die vrijmaakt (Johannes 8:31-32 HSV).
  • De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt (Mattheüs 4:4 HSV).
  • Het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard (Hebreeën 4:12 HSV).
  • God’s woord dat Zijn mond uitgaat zal niet vruchteloos tot Hem terugkeren, maar het zal doen wat Hem behaagt. (Jesaja 55:11 HSV)
  • De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar de woorden van Jezus Christus zullen zeker niet voorbijgaan (Mattheüs 24:35 HSV).
  • Degenen die zich voor Jezus Christus en Zijn woorden geschaamd hebben, voor hun zal de Zoon des mensen Zich ook schamen wanneer Hij zal komen in de heerlijkheid van Zijn Vader, met de heilige engelen (Markus 8:38 HSV).
  • Bij de openbaring van de Heere Jezus vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, zal Hij met vlammend vuur wraak oefenen over hen die God niet kennen, én over hen die het Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn (2 Thessalonicenzen 1:8 HSV).
  • Redding en eeuwig leven gaan dus gepaard met gehoorzaamheid aan Jezus Christus én Zijn evangelie, wat onlosmakelijk verbonden is met de Bijbel. We hebben Bijbelkennis nodig om gehoorzaam te zijn aan het Evangelie van Jezus Christus.
bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PetersSimon:

Dit argument ben ik al een paar keer tegengekomen. Er zijn gelovigen geweest die veel geleden hebben in het verleden DUS we gaan gewoon door de grote verdrukking. Dat dit een drogreden is, blijkt wel uit bijvoorbeeld Hebreeën 11, waar staat dat bepaalde gelovigen in bepaalde tijden op wonderlijke wijze gered werden, terwijl andere gelovigen in andere tijden zwaar lijden te verduren kregen: 

Enerzijds verlossingen door geloof:

Hebreeën 11:32 'En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd ontbreekt mij om te vertellen over Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuel en de profeten.
33. Zij hebben door het geloof koninkrijken overwonnen, gerechtigheid in praktijk gebracht, beloften verkregen, muilen van leeuwen gesloten.
34. Zij hebben de kracht van het vuur geblust, zij zijn aan de scherpte van het zwaard ontkomen, zij hebben in zwakheid kracht ontvangen, zij zijn machtig geworden in de oorlog, legers van vreemden hebben zij op de vlucht gejaagd.
35. Vrouwen hebben hun doden teruggekregen door opstanding uit de dood. Maar anderen zijn gefolterd en namen de aangeboden verlossing niet aan, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.

Anderzijds zwaar lijden door geloof:
36. En weer anderen hebben spot en geselslagen verdragen, ja zelfs boeien en gevangenis.
37. Zij zijn gestenigd, in stukken gezaagd, in verzoeking gebracht, met het zwaard ter dood gebracht. Zij hebben rondgelopen in schapenvachten en geitenvellen. Zij leden gebrek, werden verdrukt en mishandeld.
38. De wereld was hen niet waard. Zij dwaalden rond in afgelegen plaatsen en verbleven op bergen, in grotten en in holen in de aarde.
39. En deze allen hebben, hoewel zij door het geloof een goed getuigenis van God gekregen hebben, de vervulling van de belofte niet verkregen,
40. daar God met het oog op ons iets beters voorzien had, opdat zij zonder ons niet tot de volmaaktheid zouden komen.

Dat niet iedereen in dezelfde mate problemen voor zijn kiezen krijgt en ondanks dat gelijkelijk gedeeld wordt in de behoudenis, blijkt ook uit de parabel van Jezus over de werkers in de wijngaard, waar na de beloning van allen met één denaar, degenen die vanaf de vroege ochtend gewerkt hadden, beginnen te mopperen en zeggen:

Mattheüs 20:12 'en zeiden: Deze laatsten hebben maar één uur gewerkt, en u hebt ze gelijkgesteld met ons, die de last van de dag en de hitte verdragen hebben.'

Van sommigen vraagt God meer dan van anderen. Waarom? Daar is Hij God voor om dat te bepalen. Wij zijn de klei weet je. Wat kunnen wij nu inbrengen tegen de Pottenbakker?

Dus: De opname van de gemeente voorkomt dat de bruid van het Lam de zware zevenjarige laatste jaarweek van Daniël, de ure van verzoeking, moet meemaken, die over het hele aardrijk zal komen om te verzoeken die op de aarde wonen. Die belofte mogen we als gemeente in onze zak steken en zeggen: 'Dank U Heer, dat U ons daarvoor bewaart, dat U ons, uw bruid, komt halen. Dat we daar niet doorheen hoeven. Dank. Duizend maal dank. Voor de redding van het vuur van de hel, dat we hadden verdiend en van het vuur van de verdrukking, dat we hadden verdiend. Dank U, dat U ons zo liefhebt dat U ons thuishaalt voordat de verschrikkingen over de aarde losbreken. Amen, kom Heer Jezus. Wij verlangen naar U. Wij willen U zien van aangezicht tot aangezicht.'

Ik zou de Heer maar op mijn blote knieën gaan danken voor de belofte van de opname, als je dat nog nooit hebt gedaan. Zo niet, misschien laat Hij je dan 'ter lering' (niet ter vermaak) wel achter op aarde, terwijl zij die wel geloofden door Hem worden opgehaald.

Kijk uit dat jou niet overkomt wat geschreven staat in Hebreeën 4

Als ik me niet vergis ben je Darbist. Hoewel ik me in veel opzichten kan vinden in de leer zoals verkondigd door bijvoorbeeld Jaap Fijnvandraat, vind ik de stellingname omtrent de opname een nogal gevaarlijke. Het leidt behoorlijk af van de kern van het evangelie. Het draait in de Bijbel om Jezus en Zijn werk aan het kruis. Niet om eschatologisch inzicht.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben gestopt met lezen toen je begon te dreigen uit naam van God. Je bent de Heilige Geest niet.

Ik heb niet gedreigd en klopt - ik ben de Heilige Geest niet. Daarom was het ook een rechtstreeks citaat uit 'het Woord van God', geïnspireerd, nemen we aan, door de Heilige Geest. Wie de schoen past, trekke hem aan. Dat is inderdaad aan het geweten van de persoon zelf en aan God die onze gewetens kent. Daarom eindigt dit door mij geciteerde gedeelte uit Hebreeën ook met:

Hebreeën 4:12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.
13. En er is geen schepsel onzichtbaar voor Hem, maar alles ligt naakt en ontbloot voor de ogen van Hem aan Wie wij rekenschap hebben af te leggen.

Ik heb geenszins gedreigd. Ik heb slechts gewaarschuwd op grond van het Woord van God. Ik hoop oprecht dat niemand die deze regels of van mijn vorige post leest, door de grote verdrukking hoeft want dat is een ondraaglijk zware periode. De grote verdrukking niet iets wat we, zoals jij bij de opening van deze discussie aangaf, 'gewoon moeten meemaken'. De periode is namelijk allesbehalve gewoon, blijkens alles wat je erover leest in het Oude Testament en in Openbaring. Ik hoop dat niemand die gelooft in Jezus Christus en denkt door de grote verdrukking te moeten er daadwerkelijk doorheen hoeft, zodra de opname een feit is. Ik zeg dus absoluut niet 'u geschiede naar uw geloof'. Het is eerder het omgekeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei PetersSimon:

Ik heb niet gedreigd en klopt - ik ben de Heilige Geest niet. Daarom was het ook een rechtstreeks citaat uit 'het Woord van God', geïnspireerd, nemen we aan, door de Heilige Geest. Wie de schoen past, trekke hem aan. Dat is inderdaad aan het geweten van de persoon zelf en aan God die onze gewetens kent. Daarom eindigt dit door mij geciteerde gedeelte uit Hebreeën ook met:

Hebreeën 4:12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.
13. En er is geen schepsel onzichtbaar voor Hem, maar alles ligt naakt en ontbloot voor de ogen van Hem aan Wie wij rekenschap hebben af te leggen.

Ik heb geenszins gedreigd. Ik heb slechts gewaarschuwd op grond van het Woord van God. Ik hoop oprecht dat niemand die deze regels of van mijn vorige post leest, door de grote verdrukking hoeft want dat is een ondraaglijk zware periode. De grote verdrukking niet iets wat we, zoals jij bij de opening van deze discussie aangaf, 'gewoon moeten meemaken'. De periode is namelijk allesbehalve gewoon, blijkens alles wat je erover leest in het Oude Testament en in Openbaring. Ik hoop dat niemand die gelooft in Jezus Christus en denkt door de grote verdrukking te moeten er daadwerkelijk doorheen hoeft, zodra de opname een feit is. Ik zeg dus absoluut niet 'u geschiede naar uw geloof'. Het is eerder het omgekeerde.

Dankjewel! Deze manier van bijdrage leveren bevalt mij een stuk beter. Ik lees 'm met interesse en kan er wat van opsteken. 

Meer van dit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sandingisaskill:

Als ik me niet vergis ben je Darbist

Nee, geen Darbist. Christen en wat meer is dan dit is uit den boze - partijzucht.

Het gaat inderdaad om Christus en om Christus alleen. Echter, er zijn vele manieren waarop Hem zijn rechtmatige plaats in de gemeente van God kan worden ontnomen. Eén daarvan is een verkeerd inzicht in de toekomst van Jezus Christus. Je weet hoe het boek Openbaring heet? Niet Openbaring van Johannes. Het heet: Openbaring van Jezus Christus. En waar gaat het over? Over zaken die op dat moment nog 96% toekomstig waren (alleen H.1 was reeds verleden tijd) en nu nog steeds circa 90% (de periode van de gemeente H2 en H3 is verleden tijd). Jezus Christus wordt geopenbaard in toekomstige gebeurtenissen en een onjuist zicht daarop kan de christenheid op het verkeerde been zetten. Dat is zo ongeveer vanaf 350 na Christus het geval. Openbaring was een boek dat toen min of meer dicht ging.

Maar goed, jij zag een gevaar in de pretrib opvatting van de opname van de gemeente. Wat is volgens jou het gevaar daarvan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Dankjewel! Deze manier van bijdrage leveren bevalt mij een stuk beter. Ik lees 'm met interesse en kan er wat van opsteken. 

Meer van dit. 

Jij ook bedankt. Ik kan soms wat lang van stof zijn en ook wat scherp overkomen maar is absoluut niet zo bedoeld. Ik ben diep van binnen juist iemand die anderen graag in hun waarde laat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei PetersSimon:

Nee, geen Darbist. Christen en wat meer is dan dit is uit den boze - partijzucht.

Van welk kerkgenootschap ben je lid?

3 minuten geleden zei PetersSimon:

jij zag een gevaar in de pretrib opvatting van de opname van de gemeente. Wat is volgens jou het gevaar daarvan?

 Het leidt behoorlijk af van de kern van het evangelie. Het draait in de Bijbel om Jezus en Zijn werk aan het kruis. Een volledig begrip van de dingen die komen gaan is maar voor enkelen weggelegd. Is ook helemaal niet nodig om gered te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei PetersSimon:

Jij ook bedankt. Ik kan soms wat lang van stof zijn en ook wat scherp overkomen maar is absoluut niet zo bedoeld. Ik ben diep van binnen juist iemand die anderen graag in hun waarde laat. 

Ach, weet je? Ik reageer natuurlijk erg allergisch. Dat weet ik. 

Hier op credible zijn teveel ruzies op beschamende wijze uitgevochten. Beschamend omdat we toch in de kern christen broeders zijn. Daar waar de bijbel wat ruimte laat voor verschillende meningen doen we best die naast elkaar te leggen, wetende (erin berustend) dat Jezus bij Zijn wederkomst alles zal ophelderen. 

Na twee jaar corona en nu dat Oekraïne gedoe erbovenop, lopen mijn energie levels gevaar. God houdt mij overeind. 

Uw Naam worde geheiligd, Uw rijk kome, Uw wil geschiede...

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sandingisaskill:

Is ook helemaal niet nodig om gered te worden

Daar ben ik het 100% mee eens hoor. Het profetisch woord is tamelijk ingewikkeld. Maar door een verkeerd zicht op de toekomst kan de gemeente als geheel een verkeerde weg inslaan, zoals ik in mijn vorige post ook aangaf. Maar het is de verantwoordelijkheid van 'de engel in de gemeente'. Dat kan in principe iedereen zijn met vooral zij die een 'oor hebben om te horen' en die de boodschap van Christus vervolgens kunnen doorgeven aan de gemeente. Helaas heeft het aan dat doorgeven van de boodschap erg ontbroken, gezien de verkeerde afslagen die in 2000 jaar christendom zijn genomen. En het ondersneeuwen van de leer van de opname is onderdeel geweest van zo'n verkeerde afslag.

Maar voor de individuele gelovige geldt: U hebt de zalving van de Heilige en u weet alles. 

Voor de individuele gelovige geldt: 'Als u Jezus als Heer belijdt en gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u behouden worden.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei sandingisaskill:

 

 Het leidt behoorlijk af van de kern van het evangelie. Het draait in de Bijbel om Jezus en Zijn werk aan het kruis.

Waarom zou men Jezus Christus Zijn rechtmatige Bruid willen onthouden? Jezus Christus is geen wife-beater.  De Bruid eerst in elkaar slaan en dan met haar trouwen is volslagen absurd. De Gemeente gaat niet door de Verdrukking. Zij is niet tot toorn gesteld maar de Bruid van Jezus Christus.

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid