Spring naar bijdragen

Koning van het Noorden gaat aanvallen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koning is gewoon de top leider van een land of gebied die zichtbaar is voor de bühne. Koninkrijk is het gebied waar deze macht uitoefent. Putin is bijbels gezien een koning 

@010 feyenoord aanhanger? 😊

Vanwaar de zorgen dood is dood toch? Hou er maar rekening mee dat de welvaart in het westen afgesneden wordt in rap tempo omwille van haar ongerechtigheden. God laat niet met zich spotten.

45 minuten geleden zei Divine_will:


Wat we altijd doen hè.  Opnieuw het Boek in , bestuderen wat we over het hoofd zagen, de tijdslijnen bijstellen en een nieuwe Watch Date uitzetten.

Het Boek in? Een kapotte glazen bol bedoel je. Carglass kan je wellicht verder helpen, die hebben vast nog wel wat hars over. Zet je de zuignappen maar op je hoofd ipv die te breken over wat je wellicht gemist zou kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Divine_will:


Wat we altijd doen hè.  Opnieuw het Boek in , bestuderen wat we over het hoofd zagen, de tijdslijnen bijstellen en een nieuwe Watch Date uitzetten.

Die eerste zin zegt veel. Altijd doen. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg, dus weer een nieuwe datum waarop weer niets gaat gebeuren. Misschien eens tijd voor een andere aanpak. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die eerste zin zegt veel. Altijd doen. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg, dus weer een nieuwe datum waarop weer niets gaat gebeuren. Misschien eens tijd voor een andere aanpak. 

Ik ben het volledig met je eens, wat voorspellingen over een specifieke datum betreft. Daar zijn er al heel veel als vals gebleken. Dat doet schade aan de geloofwaardigheid van de boodschap en misleidt mensen. Eén ding is is voor mij zeker en dat is dat het iedere dag dichterbij komt. Aan de data die worden genoemd besteed ik wel aandacht, omdat ook ik hoop op een spoedige verlossing, maar ik beschouw ze niet als vaststaande gegevens. Ze zijn interessant genoeg om te bestuderen maar ons kennen is nu eenmaal beperkt.

En wat die frikandellen betreft weten we wel degelijk wat er in zit. Ik durf te voorspellen dat we die binnen niet al te lange tijd ook niet meer mogen eten.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik ben het volledig met je eens, wat voorspellingen over een specifieke datum betreft. Daar zijn er al heel veel als vals gebleken.

Nee. Ze zijn allemaal vals gebleken. 

1 uur geleden zei Willempie:

Aan de data die worden genoemd besteed ik wel aandacht, omdat ook ik hoop op een spoedige verlossing,

Dat heeft dus geen enkele zin.

1 uur geleden zei Willempie:

Ze zijn interessant genoeg om te bestuderen

Nee, want er is er niet één bij geweest die ook maar een beetje klopte. Na 2000 jaar kunnen we dus wel concluderen dat het allemaal onzin is.

1 uur geleden zei Willempie:

Ik ben het volledig met je eens, wat voorspellingen over een specifieke datum betreft. Daar zijn er al heel veel als vals gebleken.

Nee. Ze zijn allemaal vals gebleken. 

1 uur geleden zei Willempie:

Aan de data die worden genoemd besteed ik wel aandacht, omdat ook ik hoop op een spoedige verlossing,

Dat heeft dus geen enkele zin.

1 uur geleden zei Willempie:

Ze zijn interessant genoeg om te bestuderen

Nee, want er is er niet één bij geweest die ook maar een beetje klopte. Na 2000 jaar kunnen we dus wel concluderen dat het allemaal onzin is.

19 uur geleden zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.

Aan de hand van deze waarzeggerij, holle praat en bedrog zal op Pasen @Divine_will kenbaar worden als valse profeet.

Citaat

Die profeten profeteren vals in Mijn Naam. Ik heb hen niet gezonden. Ik heb hun geen opdracht gegeven en Ik heb niet tot hen gesproken. Zij profeteren u een leugenvisioen, waarzeggerij, holle praat en bedrog van hun eigen hart' (Jer. 14:14)

Citaat

Hoedt u voor de valse profeten die tot u komen in schaapskleren,
maar van binnen grijpgrage wolven zijn; aan hun vruchten zult ge hen kennen (Mat 7:15-16)

En dat is niet zo best, want volgens Openbaringen 19:20 worden valse profeten levend (!!) in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Na 2000 jaar kunnen we dus wel concluderen dat het allemaal onzin is.

Nee. We blijven het Woord van God serieus nemen en onze hoop houden. Die hoop is inderdaad al duizenden jaren oud maar nog steeds springlevend. Als de gemeente van tweeduizend jaar geleden had geweten dat het nog zo lang zou duren hadden ze misschien de moed opgegeven. De reden waarom de Kerk de moed nooit heeft opgegeven is dat het een blijvende hoop en verwachting is. En wat een hoop en verwachting! Dat gaat ons voorstellingsvermogen te boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is niet zo best, want volgens Openbaringen 19:20 worden valse profeten levend (!!) in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.

Is dit werkelijk de consequentie voor Divine Will, mocht zijn voorspelling niet uitkomen?

Ik denk niet dat zijn intentie is om mensen bij Jezus vandaan te halen of ze aan te zetten tot zonde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aan de hand van deze waarzeggerij, holle praat en bedrog zal op Pasen @Divine_will kenbaar worden als valse profeet.

En dat is niet zo best, want volgens Openbaringen 19:20 worden valse profeten levend (!!) in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.

Wat hier kenbaar is geworden is dat de verklager der broederen overuren maakt.  Onder andere door valse beschuldigingen. Ik heb geschreven:

 

Op 30-3-2022 om 22:30 zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.  Jeruzalem is niet meer dan 70 Paasweken en 70 Loofhuttenweken beschoren en die waren in 2021 voltooid. Met Pasen (ik geloof dat dit op zondag 17 april gebeurt)  wordt de Bruidgemeente opgenomen.  Jezus Zelf keert dan voor veertig dagen terug op de aarde, bij Zijn volk Israël, om de 144000 te verzegelen zodat ze niet gedood kunnen worden wanneer ze het Evangelie gaan brengen. Zoals Hij ook voor veertig dagen bij Zijn discipelen was na Zijn Opstanding. 

Daar ga ik vanuit.

 

 

Ik denk dat dus, ik ga daarvanuit, schreef ik,  en in de video komt naar voren waarom ik dat denk. De 70 weken die specifiek betrekking hebben op Jeruzalem in Daniel.

De enige reden dat dit misschien niet voor Pasen zou gebeuren zou dan naar mijn mening  eventueel kunnen liggen in de datum waarvanaf Gods Tijdrekening voor Jeruzalem weer is gaan lopen.  Broeder Charles neemt daarvoor de VN resolutie van 4 april 1950 voor.   Dat is dit document: https://digitallibrary.un.org/record/809783   (Voor bibliotheken en organisaties ook in te zien op  https://opil.ouplaw.com/view/10.1093/law-oxio/e71.013.1/law-oxio-e71 )

Daaruit blijkt dat Jeruzalem door de VN als een “corpus separatum” werd vastgesteld en dat Jeruzalem  al die tijd onder bestuur van de VN heeft gestaan en niet onder het bestuur van Israël. 

Maar of God dit ook als begindatum voor de stad Jeruzalem ziet, weten we niet. Ik ga ervanuit dat de broeder het bij het rechte eind heeft,  ook vanwege de toegenomen strijd op de tempelberg. Maar het kan ook 1967 of zelfs 1980 zijn. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem  Wikipedia rept niet over de VN-resolutie van 4 april 1950.

Ik heb niet gezegd “zo zegt de Heer” of “ik profeteer”, maar “daar ga ik vanuit.”

Link naar bericht
Deel via andere websites

Broeder Charles heeft dus aangetoond dat de stad Jeruzalem nu al 70 jaar lang door de heidenen verdeeld is geweest. De VN maakt er al zeventig jaar de dienst uit.   Op 4 april aanstaande is dat 71 jaar. Maar, zo interpreteert hij, de zeventig weken in Daniël hebben betrekking op de twee feesten die een week duren, te weten Pasen en Loofhuttenfeest.   Als deze Joodse feesten inderdaad die 70 jaren markeren,  dus 70 paasfeesten en 70 loofhuttenfeesten, en 4 april 1950 inderdaad de start voor Gods Tijdrekening voor Jeruzalem is, en daar ga ik persoonlijk vanuit, wat iets heel anders is dan profeteren, dan kan het m.i. niet anders dan dat Jeruzalem voor aanstaande Pasen vernietiging wacht. 

We zullen zien of dit klopt, zo niet dan is Gods Tijdrekening voor Jeruzalem niet op 4 april 1950 begonnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Thinkfree:

Netjes uitgelegd👍 het is dus een persoonlijke mening die net zo goed omwille van ons onvolkomen verstand en kennis mis kan zijn.

 

Inderdaad. En de groep rapture watchers is al jaren aan het watchen en dat blijven we doen. Na elke gevonden mijlpaal openen zich weer nieuwe parels in de schaduwbeelden van het Nieuwe Testament.  Gebleken is dat niet alleen de boeken van het Oude Testament, maar ook de boeken van het Nieuwe Testament, schaduwbeelden bevatten die vooruitwijzen naar gebeurtenissen in de toekomst.  Het is telkens weer enorm genieten als diepere lagen in   de verhalen in het Nieuwe Testament zich tijdens deze zoektocht ontsluiten.  En telkens na nieuwe gevonden mijlpalen komen er tot nog toe weer nieuwe high Watch data naar voren. Dus gebeurde het  niet op de betreffende high watch date, gaan we daar gewoon weer verder kijken naar andere mogelijkheden. Daarmee houden we gezamenlijk de blik op Jezus Christus gericht en zijn tegelijkertijd bezig met bijbelstudie.  In plaats van met het gezeur op televisie bijboorbeeld.

Broeder Charles heeft enorme mooie ontdekkingen gedaan omtrent de Henochkalender en de Gregoriaanse kalender in relatie tot de gebeurtenissen in de Bijbel en de tekenen aan het firmament. Het is keer op keer verbluffend geweest hoe mathematisch sluitend Gods Kalender in elkaar blijkt te zitten. Het is zo enorm veel wat daar allemaal uit naar voren is gekomen dat het geen doen is daar iets over te zeggen.  Daar is het te veelomvattend voor. Wie het interessant vindt zou zelf het voorgaande materiaal van The Sword Of God kunnen bestuderen.  Maar het is heel veel en hij is nu een stuk rustiger geworden maar in het begin was hij zelf zo enorm enthousiast en onder de indruk van zijn vondsten in de Bijbel en in de twee kalenders dat hij een heel irritante stem had. Wie daar niet tegen kan  kan het oude materiaal beter laten voor wat het is. 

Hoe dan ook, rapture watchers kijken naar zijn bijbelstudies uit. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-3-2022 om 22:30 zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.  Jeruzalem is niet meer dan 70 Paasweken en 70 Loofhuttenweken beschoren en die waren in 2021 voltooid. Met Pasen (ik geloof dat dit op zondag 17 april gebeurt)  wordt de Bruidgemeente opgenomen.  Jezus Zelf keert dan voor veertig dagen terug op de aarde, bij Zijn volk Israël, om de 144000 te verzegelen zodat ze niet gedood kunnen worden wanneer ze het Evangelie gaan brengen. Zoals Hij ook voor veertig dagen bij Zijn discipelen was na Zijn Opstanding. 

We gaan het zien. Maar die 144.000 zijn geen evangelisten, daarvan zijn er al miljoenen. Joden en andere mensen hebben NU de gelegenheid om tot geloof te komen. En Jezus komt niet lichamelijk terug op aarde. Eerder als machtige verheerlijkt strijder met zijn 144.000 en talloze engelen. Jezus waarschuwde juist voor valse Christussen.  Lukas 17:21 zegt 

Tegen de discipelen zei hij: ‘Er komt een tijd dat jullie ernaar zullen verlangen een van de dagen van de Mensenzoon te zien, maar jullie zullen die niet zien.  23 En mensen zullen tegen je zeggen: “Kijk daar!” of: “Kijk hier!” Ga er niet heen en loop niet achter ze aan.  24 Want net zoals de bliksem de hemel van de ene tot de andere kant oplicht, zo zal de Mensenzoon zijn in die tijd

Hij is dan alom tegenwoordig. Sterker nog, Hij is al tegenwoordig, alleen zien we dat nog niet gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

We gaan het zien. Maar die 144.000 zijn geen evangelisten, daarvan zijn er al miljoenen. Joden en andere mensen hebben NU de gelegenheid om tot geloof te komen. En Jezus komt niet lichamelijk terug op aarde. Eerder als machtige verheerlijkt strijder met zijn 144.000 en talloze engelen. Jezus waarschuwde juist voor valse Christussen.  Lukas 17:21 zegt 

Tegen de discipelen zei hij: ‘Er komt een tijd dat jullie ernaar zullen verlangen een van de dagen van de Mensenzoon te zien, maar jullie zullen die niet zien.  23 En mensen zullen tegen je zeggen: “Kijk daar!” of: “Kijk hier!” Ga er niet heen en loop niet achter ze aan.  24 Want net zoals de bliksem de hemel van de ene tot de andere kant oplicht, zo zal de Mensenzoon zijn in die tijd

Hij is dan alom tegenwoordig. Sterker nog, Hij is al tegenwoordig, alleen zien we dat nog niet gelijk.

Er zijn op dit moment ongeveer 60.000 evangelisten en/of zendelingen actief in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar in de geschiedenis veel meer natuurlijk. En in principe moet elke gelovige een evangelist zijn. Dus dan zijn het er veel meer.

Ook waar. Maar ben je bereid mijn uitdaging aan te gaan? Niet om te strijden natuurlijk maar om tot beter inzicht te komen? Hosea is geen lang boek. Het kost niet veel tijd het te lezen. Wil je dat voor mij doen alsjeblieft?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-3-2022 om 20:58 zei Goeiemoggel:

Is dit werkelijk de consequentie voor Divine Will, mocht zijn voorspelling niet uitkomen?

Ik denk niet dat zijn intentie is om mensen bij Jezus vandaan te halen of ze aan te zetten tot zonde?

Ach, zo staat het in de bijbel.
Hij komt zelf met "Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd." en dan is dit volgens diezelfde Bijbel het gevolg.
Maar als je het mij vraagt, nee dat zal @Divine_willniet echt gebeuren.
Nog iets waar ik gelijk in ga krijgen, net zoals Jeruzalem na Pasen nog zal bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-3-2022 om 22:30 zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.

Eens kijken of jij gelijk hebt. Geloof er niks van namelijk.

Op 31-3-2022 om 23:32 zei Divine_will:

Broeder Charles heeft dus aangetoond dat de stad Jeruzalem nu al 70 jaar lang door de heidenen verdeeld is geweest.

Wie is Broeder Charles nu weer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ach, zo staat het in de bijbel.
Hij komt zelf met "Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd." en dan is dit volgens diezelfde Bijbel het gevolg.
Maar als je het mij vraagt, nee dat zal @Divine_willniet echt gebeuren.
Nog iets waar ik gelijk in ga krijgen, net zoals Jeruzalem na Pasen nog zal bestaan.

Je zegt dat het dus niet met @Divine_will gaat gebeuren. Dus je gelooft niet wat de bijbel erover zegt in openbaring 19:20? Waarom dan niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-3-2022 om 11:44 zei Divine_will:


Wat we altijd doen hè.  Opnieuw het Boek in , bestuderen wat we over het hoofd zagen, de tijdslijnen bijstellen en een nieuwe Watch Date uitzetten.  En onderweg hebben we enorm veel geleerd en parels ontdekt in de Bijbel omdat we samen de Bijbel zijn blijven onderzoeken en bestuderen.

Als het op Zijn Komst aankomt zijn een heleboel christenen echter ineens allemaal agnost tegenwoordig. Heel “veilig”. Vooral voor hun aanzien in de wereld.

 

Op 31-3-2022 om 09:59 zei sandingisaskill:

Heel begrijpelijk. De zestiende staat iig genoteerd en reken er maar op dat ik over twee en een halve week terugkom op de kwestie. Stelletje bangmakers dat ze zijn. Met zijn anderen betichten van oorlogsretoriek, terwijl de titel van de topic niets anders is...


Als dat na die depressieve berichten van je weer even voldoende motivatie is om weer door te leven is dat toch mooi meegenomen.  

 

Overigens raad ik @sandingisaskill aan te wachten met hoon, spot n beschuldigingen tot de 18e. Zoals ik schreef ga ik uit van de 17e namelijk. Broeder Charles gaat in deze ronde van High Watch Dates van de 15e tot en met de 17e uit maar ik ga van de 17e uit. De Opstandingsdag van Jezus. De Rapture is behalve Jezus Zijn Rechtmatige Loon (de Bruid) vooral een Teken voor de Joden. God pakt Zijn Plan met Zijn volk weer op.  Dat moet hen en de wereld tot Christus leiden.  De Opstandingsdag is na bestudering van wat Jezus heeft gezegd in Lucas de meest aannemelijke datum, ook in de bijbelstudie van broeder Charles van YT kanaal The Sword Of God. 
 

Ik schrijf het er maar even bij want misschien hoort @sandingisaskill wel bij de Bruidgemeente en dan zou het op het laatste moment nog bespotten roet in het eten kunnen gooien.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Divine_will:

Overigens raad ik @sandingisaskill aan te wachten met hoon, spot n beschuldigingen tot de 18e.

Ah, laat me toch lekker honen. Het is een uitstekende verspaningstechniek. Maar ff zonder gekheid: ik heb besloten om het te laten wezen voor wat het is. Mocht je de plank misslaan, trek je les en wees voorzichtig. Dat meen ik van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-4-2022 om 14:40 zei sjako:

We gaan het zien. Maar die 144.000 zijn geen evangelisten, daarvan zijn er al miljoenen. Joden en andere mensen hebben NU de gelegenheid om tot geloof te komen. En Jezus komt niet lichamelijk terug op aarde. Eerder als machtige verheerlijkt strijder met zijn 144.000 en talloze engelen.


 Jezus keert wel degelijk fysiek terug op aarde, samen met Zijn Bruid. Dat is echter helemaal aan het einde van de grote verdrukking. Dit loochenen is de mensen hun hoop ontnemen. Een kwalijke zaak. De 144000 zijn door Jezus en Zijn twee Getuigen verzegelde gelovigen uit de Joden.  Dat wil de JWO natuurlijk niet horen maar zo zit het wel. De 144000 verzegelden uit de Joden gaan het Evangelie brengen over de hele wereld, want de Gemeente  is dan al opgenomen en is dus niet meer op aarde. God pakt Zijn Plan dan op met de Joden.

 

Op 1-4-2022 om 14:40 zei sjako:


Jezus waarschuwde juist voor valse Christussen.  Lukas 17:21 zegt 

Tegen de discipelen zei hij: ‘Er komt een tijd dat jullie ernaar zullen verlangen een van de dagen van de Mensenzoon te zien, maar jullie zullen die niet zien.  23 En mensen zullen tegen je zeggen: “Kijk daar!” of: “Kijk hier!” Ga er niet heen en loop niet achter ze aan.  24 Want net zoals de bliksem de hemel van de ene tot de andere kant oplicht, zo zal de Mensenzoon zijn in die tijd

Hij is dan alom tegenwoordig. Sterker nog, Hij is al tegenwoordig, alleen zien we dat nog niet gelijk.

 
Dat zegt Jezus via de discipelen tot  de Joden van nu. De Lucasgemeente (Bruid) is dan al opgenomen. En dat Jezus en Zijn Gemeente door de hele wereld gezien zal worden bij de Wederkomst op de aarde, wanneer Hij Zijn voeten op de Olijfberg zal zetten, betekent niet dat Hij niet fysiek wederkeert. Enkel dat het Nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel nederdaalt  van dien aard is dat het gezien zal worden. God is Mens, sjako. Jezus is Adam 1.0

In kort bestek: 
 

 


 

 

 

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid