Spring naar bijdragen

Koning van het Noorden gaat aanvallen


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei sjako:

Het past allemaal precies in het plaatje van de eindtijd. De Koning van het Noorden komt in botsing met de Koning van het Zuiden. Het Sierraadland, het geestelijke Israël, is ook al aangevallen door Rusland. Het gaat rap nu. De zichtbare wederkomst is ophanden.

Als je een beetje het nieuws volgt, dan weet je dan president Biden heeft gezegd dat Amerika en de NAVO zich niet met dit conflict gaan bemoeien. Er zal geen derde wereldoorlog uitbreken.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koning is gewoon de top leider van een land of gebied die zichtbaar is voor de bühne. Koninkrijk is het gebied waar deze macht uitoefent. Putin is bijbels gezien een koning 

@010 feyenoord aanhanger? 😊

Vanwaar de zorgen dood is dood toch? Hou er maar rekening mee dat de welvaart in het westen afgesneden wordt in rap tempo omwille van haar ongerechtigheden. God laat niet met zich spotten.

18 minuten geleden zei 010:

Als je een beetje het nieuws volgt, dan weet je dan president Biden heeft gezegd dat Amerika en de NAVO zich niet met dit conflict gaan bemoeien. Er zal geen derde wereldoorlog uitbreken.

Daar zou ik maar niet blindelings op vertrouwen. 😂 Komt tegenwoordig niet veel uit van wat die gasten aan de macht zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:

Als je een beetje het nieuws volgt, dan weet je dan president Biden heeft gezegd dat Amerika en de NAVO zich niet met dit conflict gaan bemoeien. Er zal geen derde wereldoorlog uitbreken.

Er zal wel een grote verdrukking komen die uitmond in Armageddon. We leven overduidelijk in de eindtijd. Het zou dus heel goed kunnen dat dit het begin er van is. Ik denk dat we sinds de Cubacrisis nog nooit zo dicht bij een derde Wereldoorlog hebben gezeten. Er hoeft maar dit te gebeuren en het escaleert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Er zal wel een grote verdrukking komen die uitmond in Armageddon. We leven overduidelijk in de eindtijd. Het zou dus heel goed kunnen dat dit het begin er van is. Ik denk dat we sinds de Cubacrisis nog nooit zo dicht bij een derde Wereldoorlog hebben gezeten. Er hoeft maar dit te gebeuren en het escaleert.

De oorlog in voormalig Joegoslavië had ook een wereldoorlog kunnen veroorzaken. Qua bloedvergieten was dat een enorme oorlog. 

En vergeet Syrië en Afghanistan niet. 

We doen er goed aan om gewoon waakzaam te blijven. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Estland, Letland en Litouwen zijn buurlanden en WEL NAVO lid. Als Poetin er op uit is om de Sovjet-Unie te herstellen dan zal hij proberen die landen ook te veroveren. Dan is de NAVO betrokken. Poetin heeft al gedreigd met kernwapens. Is al bijna een oorlogsverklaring. Bedenk dat de defensie van de NAVO behoorlijk achter loopt. Poetin is slim. Hij heeft de wereld in slaap gesust. Nu is de NAVO verzwakt en Rusland heeft zijn defensie versterkt. Nu slaat hij toe. Dit is een heel gevaarlijke situatie. De drempel is, bij gebrek aan beter, lager om kernwapens te gebruiken. Het is een bijzonder gevaarlijke situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Estland, Letland en Litouwen zijn buurlanden en WEL NAVO lid. Als Poetin er op uit is om de Sovjet-Unie te herstellen dan zal hij proberen die landen ook te veroveren. Dan is de NAVO betrokken. Poetin heeft al gedreigd met kernwapens. Is al bijna een oorlogsverklaring. Bedenk dat de defensie van de NAVO behoorlijk achter loopt. Poetin is slim. Hij heeft de wereld in slaap gesust. Nu is de NAVO verzwakt en Rusland heeft zijn defensie versterkt. Nu slaat hij toe. Dit is een heel gevaarlijke situatie. De drempel is, bij gebrek aan beter, lager om kernwapens te gebruiken. Het is een bijzonder gevaarlijke situatie.

Inderdaad. En wat weinig mensen weten is dat Poetin een moslimleger heeft dat bereid is voor hem te vechten.  Amir Tsarfati schrijft erover op zijn Telegramkanaal en toont de huiveringwekkende video’s van dat leger.  Hij zegt dat deze lieden tot de meest gruwelijke daden in staat zijn, dat de Oekraïners hen meer vrezen en dat het voor Poetin makkelijker is dat moslimleger in te zetten omdat ze “low maintenance” zijn. Wat hij met die laatste woorden bedoelt weet ik niet, maar ik denk dat hij bedoelt dat dat leger weinig tot geen aansporing nodig heeft om gruweldaden te begaan. En het levert Poetin mogelijk meer credits op  in islamitische landen. Voordat Corona op het toneel verscheen hadden we in Europa geregeld te maken met islamitische aanslagen. Velen lijken dat te zijn vergeten maar dat is natuurlijk niet zomaar verdwenen.

Hoog tijd om te bidden.

Wat Tsarfati op YT ook nog naar voren brengt is dat Poetins woede volgens hem ook een religieuze component heeft. Het schijnt zo te zijn dat Oekraïne ook een eigen vorm van orthodoxe kerk heeft die zich heeft afgesplitst van de Russisch orthodoxe kerk. 
 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hermanos2:

Interessant. Het blijft spannend. 

https://www.jpost.com/middle-east/article-698512

Rusland over Golan en Jerusalem. 

Interessant artikel ook.  Het lijkt me nu wel duidelijk dat het is begonnen. Poetin heeft een moslimleger en Poetin maakt zo veel vriendjes in het Midden Oosten door ineens de souvereiniteit over de Golanhoogten te betwisten.

De video van het Telegramkanaal van Tsarfati waarin hij laat zien dat een leger van moslims wil vechten voor Putin in Oekraïne kan ik helaas niet naar hier kopiëren. Wel is er op YT deze video die ook op de banden van Putin met de islamitische wereld wijst:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2022 om 10:12 zei sjako:

Estland, Letland en Litouwen zijn buurlanden en WEL NAVO lid. Als Poetin er op uit is om de Sovjet-Unie te herstellen dan zal hij proberen die landen ook te veroveren.

Poetin loopt het risico dat de NAVO zijn grondgebied gaat verdedigen. Als Amerika zich er mee gaat bemoeien is het over en uit voor Poetin. Ik denk dat hij dat risico niet zal nemen.

Op 25-2-2022 om 10:12 zei sjako:

Dan is de NAVO betrokken. Poetin heeft al gedreigd met kernwapens. Is al bijna een oorlogsverklaring. Bedenk dat de defensie van de NAVO behoorlijk achter loopt. Poetin is slim. Hij heeft de wereld in slaap gesust. Nu is de NAVO verzwakt en Rusland heeft zijn defensie versterkt. Nu slaat hij toe. Dit is een heel gevaarlijke situatie. De drempel is, bij gebrek aan beter, lager om kernwapens te gebruiken. Het is een bijzonder gevaarlijke situatie.

Het word tijd dat Europese landen hun defensie budget gaat verhogen in een beter leger te hebben. Zo zijn we minder afhankelijk van Amerika die zich dan meer kan richten op China en word de kans kleiner dat we in een oorlog een kernwapen moeten inzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei 010:

Poetin loopt het risico dat de NAVO zijn grondgebied gaat verdedigen. Als Amerika zich er mee gaat bemoeien is het over en uit voor Poetin. Ik denk dat hij dat risico niet zal nemen.

Het word tijd dat Europese landen hun defensie budget gaat verhogen in een beter leger te hebben. Zo zijn we minder afhankelijk van Amerika die zich dan meer kan richten op China en word de kans kleiner dat we in een oorlog een kernwapen moeten inzetten.

Poetin zegt: waarom nog NAVO landen toevoegen; de NAVO is klaar omdat de Russische Federatie uiteengevallen is.
Poetin zegt: laat mij lid worden van de NAVO.
Poetin zegt: waarom spreek je van het recht van landen om lid te worden, als dat recht niet eens bestaat?
Poetin zegt: als ik dan kennelijk wel een bedreiging ben, waarom accepteer je dan niet mij wettige argumenten tot beveiliging?
Poetin zegt: hoe komt het dat ik niet bang mag zijn voor de NAVO, als langs heel mijn grenzen steeds meer wapens worden gegroepeerd, na elk nieuw land dat bij de NAVO komt.
Poetin zegt: waarom laten jullie een potentieel lid van de NAVO een revolutie en een verovering uitvoeren, op gronden van leugens (souvereiniteit en autonomiteit over een andermans gebied bieden aan een coup-regering).

2 uur geleden zei 010:

Poetin loopt het risico dat de NAVO zijn grondgebied gaat verdedigen.

Ken jij éé NAVO-land dat grenst aan Rusland en niet vol staat met NAVO-wapens?
Tegen wie verdedigen die landen zich? Tegen West-Europa? Alles is als NAVO behalve Rusland, dat ook geen lid mag worden van de NAVO. Hoeveel meer kindertaal heb je nodig, voor het kwartje valt? Rusland is altijd al de agressor geweest, en de NAVO rust niet voordat Rusland gewurgd is. China komt ook nog wel, maar niet nu. Biden is speciaal uit Afghanistan getrokken, om Rusland eens serieus te kunnen aanpakken.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Tomega:

Poetin zegt: waarom nog NAVO landen toevoegen; de NAVO is klaar omdat de Russische Federatie uiteengevallen is.
Poetin zegt: laat mij lid worden van de NAVO.
Poetin zegt: waarom spreek je van het recht van landen om lid te worden, als dat recht niet eens bestaat?
Poetin zegt: als ik dan kennelijk wel een bedreiging ben, waarom accepteer je dan niet mij wettige argumenten tot beveiliging?
Poetin zegt: hoe komt het dat ik niet bang mag zijn voor de NAVO, als langs heel mijn grenzen steeds meer wapens worden gegroepeerd, na elk nieuw land dat bij de NAVO komt.
Poetin zegt: waarom laten jullie een potentieel lid van de NAVO een revolutie en een verovering uitvoeren, op gronden van leugens (souvereiniteit en autonomiteit over een andermans gebied bieden aan een coup-regering).

Ken jij éé NAVO-land dat grenst aan Rusland en niet vol staat met NAVO-wapens?
Tegen wie verdedigen die landen zich? Tegen West-Europa? Alles is als NAVO behalve Rusland, dat ook geen lid mag worden van de NAVO. Hoeveel meer kindertaal heb je nodig, voor het kwartje valt? Rusland is altijd al de agressor geweest, en de NAVO rust niet voordat Rusland gewurgd is. China komt ook nog wel, maar niet nu. Biden is speciaal uit Afghanistan getrokken, om Rusland eens serieus te kunnen aanpakken.

Veel van wat je schrijft wordt op overeenkomstige wijze uitgelegd in mijn eerder geplaatste video. 

Ben erg benieuwd, en ook wel ongerust, naar vervolgstappen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Veel van wat je schrijft wordt op overeenkomstige wijze uitgelegd in mijn eerder geplaatste video. 

Mooi dat het elkaar niet tegenspreekt. Zie ook een Canadese nieuwssite. En je ziet het ook aan Baudet: de waarheid is geneigd zichzelf een weg te banen, ongeacht het schijnbaar succes van de met de wolven meehuilende meute. En nooit mag het uitmaken of het een slechterik is die de waarheid komt: want de waarheid dient zelf te worden gezien en geëerd en hooggehouden. En dat is een ander onderwerp en een ander niveau, dan een slechterik tegemoet te komen. Maar ik zie in eigen gelederen meer slechteriken, dan bij de vijand. Wat de vijand overigens nog niet tot vriend maakt. Wie vriend is van de vrede, is mijn vriend. En zo zou het voor iedereen moeten zijn.

Geopolitiek van de Nord Steam 2
“The only way left for U.S. diplomats to block European purchases is to goad Russia into a military response and then claim that avenging this response outweighs any purely national economic interest. As hawkish Under-Secretary of State for Political Affairs, Victoria Nuland, explained in a State Department press briefing on January 27: “If Russia invades Ukraine one way or another Nord Stream 2 will not move forward.” (“America’s Real Adversaries Are Its European and Other Allies”, The Unz Review)

Bron: The Crisis in Ukraine Is Not About Ukraine. It’s About Germany

Oorspronkelijke bron: 
United States Press Briefing met Nuland op 27 januari 2022

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Tomega en @ Hermanos,

Met jullie eens dat “de waarheid zelf gezien, geëerd en hooggehouden moet worden”.  

Vanochtend vroeg ik me af waarom God in Ezechiël 38 als eerste zegt “ De HEER richtte zich tot mij: 2‘Mensenkind, richt je blik op Gog, de oppervorst van Mesech en Tubal, in het land Magog, en profeteer tegen hem. 3Zeg: “Dit zegt God, de HEER: Gog, oppervorst van Mesech en Tubal, Ik keer me tegen je!”

En toen kwam ik per toeval onderstaande video tegen van een jaar geleden. Als die informatie correct is dan blijkt daaruit dat het Russische volk in wezen in hetzelfde schuitje zit als de rest van de wereld, waar de allerrijksten, de grote corporaties in feite ook de dienst uitmaken. 

Het Westen heeft ook de nodige lijken in de kast maar ik weet niet wie er meer slechteriken in huis heeft. Daarvoor is Rusland m.i. te gesloten.

Wie weet hoe het wereldtoneel eruit zou hebben gezien als de NAVO Rusland  wel had toegelaten.  Misschien zou de NWO dan juist wel nog sneller tot stand zijn gekomen. Rusland heeft veel ervaring in het onderdrukken en controleren van de eigen bevolking.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Divine_will:

Als die informatie correct is dan blijkt daaruit dat het Russische volk in wezen in hetzelfde schuitje zit als de rest van de wereld, waar de allerrijksten, de grote corporaties in feite ook de dienst uitmaken. 

Ja, dat is wel degelijk zo. Een klein percentage superrijken zgn Russische oligarchen, zijn vriendjes met Poetin en maken samen de dienst uit in Rusland. Daarom hebben ze ook de kapitalen die deze lieden hebben op buitenlandse banken bevroren. Dat dwarsboomt het financieren van de oorlog. Het is een raar zooitje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Divine_will:

@ Tomega en @ Hermanos,

Met jullie eens dat “de waarheid zelf gezien, geëerd en hooggehouden moet worden”.  

Vanochtend vroeg ik me af waarom God in Ezechiël 38 als eerste zegt “ De HEER richtte zich tot mij: 2‘Mensenkind, richt je blik op Gog, de oppervorst van Mesech en Tubal, in het land Magog, en profeteer tegen hem. 3Zeg: “Dit zegt God, de HEER: Gog, oppervorst van Mesech en Tubal, Ik keer me tegen je!”

En toen kwam ik per toeval onderstaande video tegen van een jaar geleden. Als die informatie correct is dan blijkt daaruit dat het Russische volk in wezen in hetzelfde schuitje zit als de rest van de wereld, waar de allerrijksten, de grote corporaties in feite ook de dienst uitmaken. 

Het Westen heeft ook de nodige lijken in de kast maar ik weet niet wie er meer slechteriken in huis heeft. Daarvoor is Rusland m.i. te gesloten.

Wie weet hoe het wereldtoneel eruit zou hebben gezien als de NAVO Rusland  wel had toegelaten.  Misschien zou de NWO dan juist wel nog sneller tot stand zijn gekomen. Rusland heeft veel ervaring in het onderdrukken en controleren van de eigen bevolking.

Burgers zullen geen oorlog willen. Zij weten dat er alleen maar ellende van komt. Het zijn de machthebbers die krachten willen meten. En de burgers daarvoor gebruiken. Als je voorkennis hebt kun je nog vluchten, nadat je je geld geparkeerd hebt in een belastingparadijs. Dan kijk je nu toe vanaf een superjacht, sippin' pinacolada. Maar vertrouwen in de westerse politiek heb ik ook niet meer. Kwijtgeraakt samen met smaak en reuk tijdens corona. Niet meer teruggekregen.

Zou de NWO versneld kunnen worden door menselijk handelen? Lastige vraag, wel interessant om over na te denken. In 1996 waren de 6000 jaar sinds de schepping van de mens voorbij. We leven nu in een verlenging, blessuretijd. Die tijd wordt verkort als dialoog tevergeefs blijkt. Verlengd als een partij toegeeft. Maar: God is niet traag (2 Pe 3:9), de bruidegom is slechts vertraagd (Mt 25:5). Met opzet. Want de heidenen komen binnen. De 6000 jaar moesten in ieder geval voltooid worden. Nu komt het er misschien op aan wat er gebeuren gaat in de wereld. De conflicten zullen zich uitbreiden over de wereld. Meer landen worden erin meegezogen. Mogelijk zal de USA niet langer de zijde kiezen van Israël. Dan zal Iran of Rusland zijn kans schoon zien en het sieraadland binnenvallen. Het openbreken van het Abraham akkoord zou daar zomaar toe kunnen leiden. 

Mattheus 24:21 vind ik toch wel heftig. There will be great tribulation, such as has not been since the beginning of the world until this time,.. Dus er staat ons nog iets te wachten.

Vertrouw op God. Niet op wereldleiders.

Mt 24:30:

They will see the Son of Man coming on the clouds of heaven with power and great glory!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

 

Zou de NWO versneld kunnen worden door menselijk handelen? Lastige vraag, wel interessant om over na te denken.

Nee dat geloof ik niet. Maar wat ik daarmee aan wilde geven is dat het niet per definitie tot een “betere” uitkomst leidend hoeft te zijn geweest als het Westblok Rusland wel tot de NAVO zou hebben toegelaten.  

 

3 uur geleden zei Hermanos2:

Zou de NWO versneld kunnen worden door menselijk handelen? Lastige vraag, wel interessant om over na te denken. In 1996 waren de 6000 jaar sinds de schepping van de mens voorbij. We leven nu in een verlenging, blessuretijd. Die tijd wordt verkort als dialoog tevergeefs blijkt. Verlengd als een partij toegeeft. Maar: God is niet traag (2 Pe 3:9), de bruidegom is slechts vertraagd (Mt 25:5). Met opzet. Want de heidenen komen binnen. De 6000 jaar moesten in ieder geval voltooid worden. Nu komt het er misschien op aan wat er gebeuren gaat in de wereld. De conflicten zullen zich uitbreiden over de wereld. Meer landen worden erin meegezogen. Mogelijk zal de USA niet langer de zijde kiezen van Israël. Dan zal Iran of Rusland zijn kans schoon zien en het sieraadland binnenvallen. Het openbreken van het Abraham akkoord zou daar zomaar toe kunnen leiden. 


Er was ook een black-out in Taiwan. Mogelijk voert China iets in zijn schild.

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hermanos2:

 

We leven nu in een verlenging, blessuretijd. Die tijd wordt verkort als dialoog tevergeefs blijkt. Verlengd als een partij toegeeft. Maar: God is niet traag (2 Pe 3:9), de bruidegom is slechts vertraagd (Mt 25:5). Met opzet. Want de heidenen komen binnen. De 6000 jaar moesten in ieder geval voltooid worden. Nu komt het er misschien op aan wat er gebeuren gaat in de wereld. De conflicten zullen zich uitbreiden over de wereld. Meer landen worden erin meegezogen. Mogelijk zal de USA niet langer de zijde kiezen van Israël. Dan zal Iran of Rusland zijn kans schoon zien en het sieraadland binnenvallen. Het openbreken van het Abraham akkoord zou daar zomaar toe kunnen leiden. 

Die lezing van Yale die je hebt geplaatst beluisterd hebbende acht ik de kans nihil dat Poetin inbindt.  De maatregelen die het Westblok heeft genomen beschouwende acht ik de kans eveneens nihil dat het Westblok inbindt. Beide machtsblokken lijken hun schepen achter zich te hebben verbrandt. Maar we gaan het zien.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Divine_will:

Die lezing van Yale die je hebt geplaatst beluisterd hebbende acht ik de kans nihil dat Poetin inbindt.  De maatregelen die het Westblok heeft genomen beschouwende acht ik de kans eveneens nihil dat het Westblok inbindt. Beide machtsblokken lijken hun schepen achter zich te hebben verbrandt. Maar we gaan het zien.

Ben ik met je eens. Rusland zal vasthouden aan demilitariseren Oekraïne en installeren andere regering. 

En Westen zal vasthouden aan complete vrijheid van handelen voor Oekraïne inclusief versterking banden met navo en EU. 

Ik zie ook niemand daar iets van af doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Pax Christi iedereen!

Ik denk dat Daniël 11:40-45 en 12:1-3 in vervulling gegaan is in de tijd van Antiochus IV Epiphanes t/m 164BC waarbij Daniël 11:40-43 nogmaals de eerste veldtocht van Antiochus IV Epiphanes tegen Egypte beschrijft (zie ook Daniël 11:25-28) en daarna een sprong maakt in de verzen 44-45 naar zijn levenseinde. Dit is ook logisch omdat Daniël 12 weer een sprong terug in de tijd maakt en begint te vertellen dat in die tijd de aartsengel Michaël zal opstaan en er een tijd van grote verdrukking zal zijn zoals beschreven in Daniël 11:31-35. De chronologie wordt in het boek Daniël vaker niet precies achter elkaar verteld. De hoofdstukken 7 en 8 vinden beide plaats in de tijd van Belsazar en horen dus eigenlijk voor hoofdstuk 5 te staan.

Een tweede vervulling is een minder letterlijke maar wel historische vervulling die Jezus aankondigde, waarbij de koning het Romeinse rijk is en vertegenwoordigd wordt door de tien horens (de tien eerste Romeinse Caesars) van het vierde beest in Daniël 7 en waarbij Julius, Augustus, Vespasianus en met name Nero (de kleine hoorn uit Daniël 7) een hoofdrol spelen.

Een derde vervulling is een geestelijke vervulling waarbij ieder van ons te maken heeft met koningen van het Noorden en Zuiden, en verdrukking omwille van ons geloof. Er zullen vele antichristen (Johannes 1:?) zijn en die lijken in hun gedrag op Antiochus IV Epiphanes en Nero.

Een vierde vervulling in de zin van een toekomstige persoon die de enige echte antichrist is zie ik niet als houdbaar, er is geen mens in de wereldgeschiedenis die zoveel macht heeft en zeker niet nu Jezus regeert (Mattheus 28:15).

De dispensatieleer is bijbels gezien onhoudbaar en ik denk ethisch gezien (omdat men in een toekomstige verdrukking van de Joden gelooft) ook niet.

Een goede visie op de eindtijd is gegeven in de film 'ON EARTH AS IT IS IN HEAVEN' van 'Esperanza en lo Invisible' op YouTube.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Goeiemoggel:

Ik denk dat Daniël 11:40-45 en 12:1-3 in vervulling gegaan is in de tijd van Antiochus IV Epiphanes t/m 164BC waarbij Daniël 11:40-43 nogmaals de eerste veldtocht van Antiochus IV Epiphanes tegen Egypte beschrijft (zie ook Daniël 11:25-28) en daarna een sprong maakt in de verzen 44-45 naar zijn levenseinde.

Hallo @Goeiemoggel , dat denk ik niet. Al zou het een kleinere vervulling kunnen zijn. Het gaat me om de eerste woorden.

In de tijd van het einde zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal met wagens, ruiters en veel schepen op hem afstormen. Hij zal de landen binnentrekken en er als een vloedgolf doorheen razen. 
Er wordt dus gesproken dat dit in het tijd van het einde voor zal komen. De tijd van Antiochus was niet de tijd van het einde. Vaak hebben profetiën meerdere betekenissen. Een kleinere vervulling en een grote. Ik denk dat dit hier ook het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid