Spring naar bijdragen

Koning van het Noorden gaat aanvallen


Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei sjako:

Hallo @Goeiemoggel , dat denk ik niet. Al zou het een kleinere vervulling kunnen zijn. Het gaat me om de eerste woorden.

In de tijd van het einde zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal met wagens, ruiters en veel schepen op hem afstormen. Hij zal de landen binnentrekken en er als een vloedgolf doorheen razen. 
Er wordt dus gesproken dat dit in het tijd van het einde voor zal komen. De tijd van Antiochus was niet de tijd van het einde. Vaak hebben profetiën meerdere betekenissen. Een kleinere vervulling en een grote. Ik denk dat dit hier ook het geval is.

Daniël 12:4 zegt dat het boek verzegeld moest worden tot de tijd van het einde. In de tijd van de Makkabeeën was het boek Daniël met de profetieën niet meer verzegeld. Het sluit een vervulling in de tijd van Antiochus IV Epiphanes dus niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koning is gewoon de top leider van een land of gebied die zichtbaar is voor de bühne. Koninkrijk is het gebied waar deze macht uitoefent. Putin is bijbels gezien een koning 

@010 feyenoord aanhanger? 😊

Vanwaar de zorgen dood is dood toch? Hou er maar rekening mee dat de welvaart in het westen afgesneden wordt in rap tempo omwille van haar ongerechtigheden. God laat niet met zich spotten.

43 minuten geleden zei Goeiemoggel:

Daniël 12:4 zegt dat het boek verzegeld moest worden tot de tijd van het einde. In de tijd van de Makkabeeën was het boek Daniël met de profetieën niet meer verzegeld. Het sluit een vervulling in de tijd van Antiochus IV Epiphanes dus niet uit.

Maar in de tijd van het einde impliceert wel dat deze profetie tot helemaal in de tijd van het einde zal plaatsvinden. De koning van het Noorden en van het Zuiden veranderen daarom ook steeds van nationaliteit. Ik interpreteer ‘de tijd van het einde’ als de ‘laatste dagen’ waar Jezus het over had. Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat we daar nu in leven. In mijn visie is nu Rusland de koning van het Noorden. Het is dus een profetie die lange tijd beslaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

Maar in de tijd van het einde impliceert wel dat deze profetie tot helemaal in de tijd van het einde zal plaatsvinden. De koning van het Noorden en van het Zuiden veranderen daarom ook steeds van nationaliteit. Ik interpreteer ‘de tijd van het einde’ als de ‘laatste dagen’ waar Jezus het over had. Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat we daar nu in leven. In mijn visie is nu Rusland de koning van het Noorden. Het is dus een profetie die lange tijd beslaat.

Dus de koningen van het Noorden en Zuiden verwisselen steeds van identiteit? Daar ben ik het in geestelijke zin mee eens. Dat was de derde vervulling die ik eerder benoemde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Goeiemoggel:

Dus de koningen van het Noorden en Zuiden verwisselen steeds van identiteit?

Ja, dat moet wel. Het is een profetie tot in de eindtijd. Koninkrijken komen en gaan. Het laatste gedeelte slaat op deze tijd.

De laatste veldtocht van de koning van het noorden is niet gericht tegen de koning van het zuiden. De koning van het noorden komt dan ook niet aan zijn eind door toedoen van zijn grote rivaal. En ook wordt de koning van het zuiden niet door de koning van het noorden vernietigd. De koning van het zuiden wordt „zonder [mensen]hand” vernietigd door Gods koninkrijk (Daniël 8:25). Trouwens, in de strijd van Armageddon zullen alle aardse koningen door Gods koninkrijk verwijderd worden, en dat is kennelijk wat er met de koning van het noorden gebeurt (Daniël 2:44). Daniël 11:44, 45 beschrijft gebeurtenissen die tot die laatste strijd zullen leiden. Geen wonder dat ’er geen helper zal zijn’ wanneer de koning van het noorden aan zijn eind komt!

Bron: Schenk aandacht aan Daniëls profetie 

Voor nu juist wel interessant. De koning van het Noorden, Rusland nu, vernietigd niet de koning van het Zuiden. En dat klopt nu. Hij gaat tekeer, maar niet tegen de koning van het Zuiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, dat moet wel. Het is een profetie tot in de eindtijd. Koninkrijken komen en gaan. Het laatste gedeelte slaat op deze tijd.

De laatste veldtocht van de koning van het noorden is niet gericht tegen de koning van het zuiden. De koning van het noorden komt dan ook niet aan zijn eind door toedoen van zijn grote rivaal. En ook wordt de koning van het zuiden niet door de koning van het noorden vernietigd. De koning van het zuiden wordt „zonder [mensen]hand” vernietigd door Gods koninkrijk (Daniël 8:25). Trouwens, in de strijd van Armageddon zullen alle aardse koningen door Gods koninkrijk verwijderd worden, en dat is kennelijk wat er met de koning van het noorden gebeurt (Daniël 2:44). Daniël 11:44, 45 beschrijft gebeurtenissen die tot die laatste strijd zullen leiden. Geen wonder dat ’er geen helper zal zijn’ wanneer de koning van het noorden aan zijn eind komt!

Bron: Schenk aandacht aan Daniëls profetie 

Voor nu juist wel interessant. De koning van het Noorden, Rusland nu, vernietigd niet de koning van het Zuiden. En dat klopt nu. Hij gaat tekeer, maar niet tegen de koning van het Zuiden.

Tja wie weet. Ik denk dat we vooraleerst het koninkrijk van God moeten zoeken. 🙂 Ik ben trouwens Post-Millenial in hart en nieren. Eens zal elke knie zich buigen voor onze Heer Jezus. En mijn hoop is dat op de laatste dag elke knie (op de Judas Iskariotten van de wereld na) zich vrijwillig zal buigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Goeiemoggel:

Tja wie weet. Ik denk dat we vooraleerst het koninkrijk van God moeten zoeken. 🙂 Ik ben trouwens Post-Millenial in hart en nieren. Eens zal elke knie zich buigen voor onze Heer Jezus. En mijn hoop is dat op de laatste dag elke knie (op de Judas Iskariotten van de wereld na) zich vrijwillig zal buigen.

Denk dat iedere ware Christen naar die tijd uitkijkt. Zie jezelf in dat Rijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sandingisaskill:

Het e.e.a. lijkt me afhankelijk van de definitie die men geeft aan christen. Ik ben benieuwd naar de jouwe.

Mensen die Jezus als hun Verlosser zien en die echt proberen zoveel mogelijk in zijn voetspoor probeert te lopen. En die JHWH, de Vader van Jezus, zien als enige ware God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Mensen die Jezus als hun Verlosser zien en die echt proberen zoveel mogelijk in zijn voetspoor probeert te lopen.

Doen zoals Jezus doet. Hoe gaat dat lukken?

1 uur geleden zei sjako:

En die JHWH, de Vader van Jezus, zien als enige ware God.

Deze voorwaarde is vreemd voor mij. Naar mijn weten is Jezus God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sandingisaskill:

Doen zoals Jezus doet. Hoe gaat dat lukken?

Het zal niet 100% lukken, maar met behulp van Gods heilige Geest kom je een eind. Je moet denken in principes. Wat zou Jezus hebben gedaan?

8 minuten geleden zei sandingisaskill:

Deze voorwaarde is vreemd voor mij. Naar mijn weten is Jezus God.

Daar is al veel over gediscussieerd op dit forum. Ik zie Jezus wel als goddelijk maar Zijn Vader JHWH als enige Almachtige God. Johannes 17:3 

Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. 

1Kor 8:5 Want ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde — en er zijn veel ‘goden’ en veel ‘heren’ — in werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan.

In dit vers wordt de Vader de enige ware God genoemd en Jezus ‘Heer’. Hij heeft de macht gekregen van Zijn Vader om over ons te heersen en onze Heer te zijn. Maar zoals in Johannes 17 erkent staat erkent Jezus dat de Vader de enige ware God is. 
Er is een rubriek op Credible die daarover gaat. Ik wil graag met je redeneren over dit onderwerp.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Er is een rubriek op Credible die daarover gaat. Ik wil graag met je redeneren over dit onderwerp.

Het is denk ik een goed idee om dat dan daar te doen. Hier werkt het vervuilend. Ik stip het enkel aan omdat ik me erover achter de oren krab. Ik zal er hier verder niet op in gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 23-2-2022 om 12:50 zei Hermanos2:

Tel daar nog bij op dat Jezus terugkomt, net vóór het Loofhuttenfeest. 

 

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.  Jeruzalem is niet meer dan 70 Paasweken en 70 Loofhuttenweken beschoren en die waren in 2021 voltooid. Met Pasen (ik geloof dat dit op zondag 17 april gebeurt)  wordt de Bruidgemeente opgenomen.  Jezus Zelf keert dan voor veertig dagen terug op de aarde, bij Zijn volk Israël, om de 144000 te verzegelen zodat ze niet gedood kunnen worden wanneer ze het Evangelie gaan brengen. Zoals Hij ook voor veertig dagen bij Zijn discipelen was na Zijn Opstanding. 

Daar ga ik vanuit.

Het zal wellicht moeilijk te volgen zijn voor wie niet bekend is met alle voorgaande uren bijbelstudie met en door deze broeder Charles (The Sword Of God op YT). Maar in het eerste half uur à uur van deze video vat hij een aantal dingen samen.


 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.  Jeruzalem is niet meer dan 70 Paasweken en 70 Loofhuttenweken beschoren en die waren in 2021 voltooid. Met Pasen (ik geloof dat dit op zondag 17 april gebeurt)  wordt de Bruidgemeente opgenomen.  Jezus Zelf keert dan voor veertig dagen terug op de aarde, bij Zijn volk Israël, om de 144000 te verzegelen zodat ze niet gedood kunnen worden wanneer ze het Evangelie gaan brengen. Zoals Hij ook voor veertig dagen bij Zijn discipelen was na Zijn Opstanding. 

Daar ga ik vanuit.

Een boute uitspraak. Ik doe mee en vreet me schoenen op als het werkelijk gebeurt. Zo niet, dan vreet je de jouwe op en krijg je van mij zout en peper om het wat aangenamer weg te krijgen.

Ik hoop van harte dat je niet in dezelfde smoezerij als die van de Jehova Getuigen vervalt als je het mis hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sandingisaskill:

Een boute uitspraak. Ik doe mee en vreet me schoenen op als het werkelijk gebeurt. Zo niet, dan vreet je de jouwe op en krijg je van mij zout en peper om het wat aangenamer weg te krijgen.

Ik hoop van harte dat je niet in dezelfde smoezerij als die van de Jehova Getuigen vervalt als je het mis hebt.


Schoenen zijn het enige wat een agressieve hond bijten zal kunnen. Zelfs geen hielen.

En je verkeert helemaal niet in een positie om een ander mens jouw zweerwet voor te schrijven.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.  Volgens de profetie in Daniël.  Jeruzalem is niet meer dan 70 Paasweken en 70 Loofhuttenweken beschoren en die waren in 2021 voltooid. Met Pasen (ik geloof dat dit op zondag 17 april gebeurt)  wordt de Bruidgemeente opgenomen.  Jezus Zelf keert dan voor veertig dagen terug op de aarde, bij Zijn volk Israël, om de 144000 te verzegelen zodat ze niet gedood kunnen worden wanneer ze het Evangelie gaan brengen. Zoals Hij ook voor veertig dagen bij Zijn discipelen was na Zijn Opstanding. 

Daar ga ik vanuit.

Het zal wellicht moeilijk te volgen zijn voor wie niet bekend is met alle voorgaande uren bijbelstudie met en door deze broeder Charles (The Sword Of God op YT). Maar in het eerste half uur à uur van deze video vat hij een aantal dingen samen.


 

Pas nou op met voorspellingen over Jezus zijn terugkomst, we weten het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 Voor alle duidelijkheid, de drie timelines in die studie gaan over drie Opnames. Lucas is voor de Bruidgemeente, de eerstelingen aankomende Pasen.  Een aantal jaren later (TSOG gaat uit van 6 jaar, nl. 7 jaren maar ingekort tot 6) volgt de tweede Opname die is voor de left behind church die wakker zijn geworden en stand hebben gehouden. Weer 6 jaar later volgt volgens deze studie de Opname van de gelovigen uit de Joden die hebben standgehouden. 

Om de schaduwbeelden hiervan in het NT te begrijpen zou je zijn voorgaande studies moeten bekijken en beluisteren. Petrus valt letterlijk in slaap na de Transfiguratie van Jezus bijvoorbeeld.  Dit kan worden gezien als schauduwbeelden van wat er in de Eindtijd zal gebeuren, zoals ook het OT als schaduwbeelden te duiden zijn van het NT. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Divine_will:

Schoenen zijn het enige wat een agressieve hond bijten zal kunnen. Zelfs geen hielen.

En je verkeert helemaal niet in een positie om een ander mens jouw zweerwet voor te schrijven.   

We zullen zien. Ik zal me hond vast lekker maken met al de overheerlijke hielen in de schoenen die er gewoon nog zullen rondlopen. Sommigen heel verbaasd kijkend naar een hond. Een hond die gewoon is wat die is, heeft niets met agressie uit te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:

Pas nou op met voorspellingen over Jezus zijn terugkomst, we weten het niet.

Hou het bij jezelf. Jij weet het niet. Het is als zeggen dat je vooral niet naar Jezus mag luisteren. De Bruidgemeente heeft de profetieën nauwkeurig bestudeerd en blijft dat doen. En er is van voorspellingen geen sprake.  Alleen zij weten helemaal niets die niet naar Hem zijn blijven uitzien.   De Bruidgemeente heeft acht jaar zeer lichte verdrukking gehad, omdat ze waren als een roepende in de woestijn toen ze begonnen met het wijzen op de bloedmanen vanaf 2014. Bespot en uitgehoond,  weggezet zelfs door christenen die niet achtten op de tijden zoals Jezus en de Bijbel ons duidelijk heeft gezegd te doen maar zich liever bezig hielden met wat van de wereld was. De Bruidgemeente gaat niet door de grote verdrukking.  De roepende in de woestijn heeft haar deeltje verdrukking al gehad.  De volgende roependen worden de 144000 uit Israël.

Zorg maar liever dat je in het reine bent met de Heer en je niet laat opnaaien door agressieve honden en oorlogsretoriek.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Divine_will:

De Bruidgemeente heeft acht jaar zeer lichte verdrukking gehad, omdat ze waren als een roepende in de woestijn 

Zorg maar liever dat je in het reine bent met de Heer en je niet laat opnaaien door agressieve honden en oorlogsretoriek.

Volgende keer wat harder roepen. Waarschijnlijk vanwege een hond die ze in de hielen vliegt. Auweauweauwe! Ik zal hem wat peper en zout om de nek binden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd.

Stel nou dat dit niet gaat gebeuren. 
Wat voor conclusie ga je dan trekken?  

6 uur geleden zei Divine_will:

Hou het bij jezelf. Jij weet het niet. Het is als zeggen dat je vooral niet naar Jezus mag luisteren. De Bruidgemeente heeft de profetieën nauwkeurig bestudeerd en blijft dat doen. En er is van voorspellingen geen sprake.  Alleen zij weten helemaal niets die niet naar Hem zijn blijven uitzien.   De Bruidgemeente heeft acht jaar zeer lichte verdrukking gehad, omdat ze waren als een roepende in de woestijn toen ze begonnen met het wijzen op de bloedmanen vanaf 2014. Bespot en uitgehoond,  weggezet zelfs door christenen die niet achtten op de tijden zoals Jezus en de Bijbel ons duidelijk heeft gezegd te doen maar zich liever bezig hielden met wat van de wereld was. De Bruidgemeente gaat niet door de grote verdrukking.  De roepende in de woestijn heeft haar deeltje verdrukking al gehad.  De volgende roependen worden de 144000 uit Israël.

Zorg maar liever dat je in het reine bent met de Heer en je niet laat opnaaien door agressieve honden en oorlogsretoriek.

Sjonge, het is maar een vraag hoor. Maar goed. Stel, je krijgt geen gelijk en na Pasen gaan de Joden gewoon door met hun leventjes? 

6 uur geleden zei sandingisaskill:

Ik hoop van harte dat je niet in dezelfde smoezerij als die van de Jehova Getuigen vervalt als je het mis hebt.

Daarom vraag ik hem tevoren: wat nou als je geen gelijk krijgt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daarom vraag ik hem tevoren: wat nou als je geen gelijk krijgt.

Heel begrijpelijk. De zestiende staat iig genoteerd en reken er maar op dat ik over twee en een halve week terugkom op de kwestie. Stelletje bangmakers dat ze zijn. Met zijn anderen betichten van oorlogsretoriek, terwijl de titel van de topic niets anders is...

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Stel nou dat dit niet gaat gebeuren. 
Wat voor conclusie ga je dan trekken?  

 


Wat we altijd doen hè.  Opnieuw het Boek in , bestuderen wat we over het hoofd zagen, de tijdslijnen bijstellen en een nieuwe Watch Date uitzetten.  En onderweg hebben we enorm veel geleerd en parels ontdekt in de Bijbel omdat we samen de Bijbel zijn blijven onderzoeken en bestuderen.

Als het op Zijn Komst aankomt zijn een heleboel christenen echter ineens allemaal agnost tegenwoordig. Heel “veilig”. Vooral voor hun aanzien in de wereld.

1 uur geleden zei sandingisaskill:

Heel begrijpelijk. De zestiende staat iig genoteerd en reken er maar op dat ik over twee en een halve week terugkom op de kwestie. Stelletje bangmakers dat ze zijn. Met zijn anderen betichten van oorlogsretoriek, terwijl de titel van de topic niets anders is...


Als dat na die depressieve berichten van je weer even voldoende motivatie is om weer door te leven is dat toch mooi meegenomen.  

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid