Spring naar bijdragen

Koning van het Noorden gaat aanvallen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koning is gewoon de top leider van een land of gebied die zichtbaar is voor de bühne. Koninkrijk is het gebied waar deze macht uitoefent. Putin is bijbels gezien een koning 

@010 feyenoord aanhanger? 😊

Vanwaar de zorgen dood is dood toch? Hou er maar rekening mee dat de welvaart in het westen afgesneden wordt in rap tempo omwille van haar ongerechtigheden. God laat niet met zich spotten.

Op 12-2-2022 om 17:03 zei sjako:

In Daniël 11:40 staat dat in de eindtijd de koning van het Noorden  gaat aanvallen. 


In de tijd van het einde zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal met wagens, ruiters en veel schepen op hem afstormen.

- Rusland is geen koninkrijk
- Poetin is geen koning maar president
- Ruiters ? die zijn er niet, en schepen in Loehansk ook niet.

 

Op 12-2-2022 om 17:03 zei sjako:

Hij zal de landen binnentrekken en er als een vloedgolf doorheen razen.

Er wordt al maanden onderhandeld, dus ook dat is niet aan de orde.

Op 12-2-2022 om 17:03 zei sjako:

Maar aan zijn hand zullen ontkomen: Edom, Moab en het belangrijkste deel van de Ammonieten.

Welk deel van de Ammonieten vallen ten prooi aan Poetin?

Kortom: kom op @sjako, de vergelijking gaat volkomen mank. 

Op 12-2-2022 om 17:03 zei sjako:

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jij ziet elk conflict als opmaat naar de grote verdrukking en hebt niet in de gaten dat het belachelijk overkomt dat je er keer op keer naast zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bühne in Israël wordt in gereedheid gebracht voor de Wederkomst van onze Heer Jezus Christus. En het rijk van de antichrist dat daarvoor nog aanbreekt is ruim tweeduizend jaar geleden reeds door God verslagen aan het Kruis. Het zal geen standhouden. Israël zal in de slotfase het Zwaard van de Heer zijn.  Uiteindelijk zal Israël als Koninkrijk der hemelen over de aarde regeren onder auspiciën van het Koninkrijk van God.

Wie interesse heeft in het onderwerp Israël en de volkeren zou als inleidend artikel kunnen lezen: https://www.zoeklicht.nl/artikelen/het+zwaard+van+de+messias_3130


Poetin wordt zoals eerder aangegeven al enkele jaren als de nieuwe koning van Syrië en de nieuwe koning van het Midden Oosten betiteld. Tik het maar in op Google: “Putin is the new king of Syria”.  Dan vind je o.a. een artikel uit de Wallstreet Journal. https://www.wsj.com/articles/putin-is-the-new-king-of-syria-11571264222

Het Westen maakt de beer boos.  Israëls bemoeienis met de Oekraïne-situatie maakt de beer (Rusland) nog bozer en heeft de beer nu al zo boos gemaakt dat het heeft gezegd Israël niet meer toe te staan de Iraanse proxies in Syrië te bestrijden.  Dat zijn interessante eindtijdontwikkelingen. Gods Plan met de wereld nadert Zijn Voltooiing. Want uiteindelijk is het God Zelf die haken in de kaken van de beer heeft geslagen en het doet optrekken tegen Israël om het te tonen dat onze God een heilig God is.

 

Citaat

Ezechiël 38:

De HEER richtte zich tot mij: 2‘Mensenkind, richt je blik op Gog, de oppervorst van Mesech en Tubal, in het land Magog, en profeteer tegen hem. 3Zeg: “Dit zegt God, de HEER: Gog, oppervorst van Mesech en Tubal, Ik keer me tegen je! 4Ik kom je halen, Ik sla haken door je kaak en laat je wegtrekken met heel je leger, al die paarden en schitterend geklede ruiters, met heel die menigte zwaardvechters, bewapend met kleine en grote schilden; 5en dan nog de soldaten uit Perzië, Nubië en Libië, met hun schilden en helmen, 6en Gomer met al zijn troepen, Bet-Togarma uit het uiterste noorden met al zijn troepen: heel veel volken zijn het! 7Bereid je voor, maak je gereed om die hele menigte die zich bij je heeft aangesloten aan te voeren. 8Over lange tijd, in de verre toekomst, zul je bevel krijgen om op te trekken tegen een land dat zich nog maar net van de oorlog hersteld heeft, tegen een volk dat uit vele volken weer is samengebracht op de bergen van Israël, die lange tijd verlaten zijn geweest. Weggehaald bij die volken leeft het daar nu zonder zorgen. 9Met je troepen en al je bondgenoten zul je optrekken als een stormwind, als een wolk die het land overdekt.

Lees hier verder: https://debijbel.nl/bijbel/NBV21/EZK.38/Ezechiël-38

En daarna zal God het gelovig overblijfsel van Israël de overwinning schenken en de beer en de overige volkeren die zich tegen Israël keerden verslaan.

Citaat

18 Op de dag dat Gog het land van Israël aanvalt – spreekt God, de HEER – zal mijn woede oplaaien. 19 In mijn hartstocht, in het vuur van mijn toorn zeg Ik: Op die dag zal een zware aardbeving het land van Israël treffen. 20 De vissen in de zee, de vogels aan de hemel, de dieren van het veld, alles wat op de aardbodem rondkruipt en alle mensen op aarde zullen voor Mij beven. Bergen zullen wegzinken, bergwanden neerstorten, stadsmuren in puin vallen. 21 Op al mijn bergen zal Ik het zwaard tegen Gog oproepen – spreekt God, de HEER – en zijn mannen zullen elkaar met hun zwaard bestrijden. 22
Ik zal Gog straffen met de pest en de dood, Ik laat slagregens, hagelstenen, zwavel en vuur neerkomen op hem, op zijn troepen en al zijn bondgenoten. 
23 Ik zal mijn grootheid en mijn heiligheid tonen en mij aan vele volken bekendmaken. Dan zullen ze beseffen dat Ik de HEER ben.”

Opmerkelijk is dat Israël de laatste maand een aantal aardbevingen  heeft ondergaan op onverwachte plaatsen waardoor wetenschappers vermoeden dat de grote aardbeving eraan zou kunnen komen. 
 

Citaat

Gvirtzman said he was particularly concerned about the area experiencing the tremors over the last month: the Jordan Valley and the area surrounding the Sea of Galilee.

"This area was quiet for decades and is now waking up. Everyone who travels in the area sees the Roman ruins in Beit Shean [of the ancient Roman city of Scythopolis], which was ultimately destroyed in 749 CE. There you can see the big Roman pillars that just crashed to the ground."

According to Gvirtzman, unlike an earthquake in a more desolate area such as the Arava region, a large earthquake in the Beit Shean area could impact most of the population in Israel.

https://www.israelhayom.com/2022/02/18/are-recent-earthquakes-sign-israel-should-expect-a-major-disaster-soon/

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Interessante tijden 🙂


Jazeker!   Ik lees net dat na Belarus nu ook Syrië de twee nieuwe Oekraïense republieken erkent.    Dat Syrië dit doet is niet verwonderlijk als je weet dat  Poetin  al enkele jaren als de nieuwe koning van Syrië wordt betiteld.  Om het met Jan Markell te zeggen : “things are not falling apart, things are falling in place”.😀

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Divine_will:


Jazeker!   Ik lees net dat na Belarus nu ook Syrië de twee nieuwe Oekraïense republieken erkent.    Dat Syrië dit doet is niet verwonderlijk als je weet dat  Poetin  al enkele jaren als de nieuwe koning van Syrië wordt betiteld.  Om het met Jan Markell te zeggen : “things are not falling apart, things are falling in place”.😀

Precies, gaat in rap tempo

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Divine_will:

Tik het maar in op Google: “Putin is the new king of Syria”.  Dan vind je o.a. een artikel uit de Wallstreet Journal. https://www.wsj.com/articles/putin-is-the-new-king-of-syria-11571264222

Als ik een artikel schrijf dat Volkswagen een Jordaans automerk is en je googlet 'Volkswagen is een Jordaans automerk, vind je dat artikel.
Dat wil nog niet zeggen dat Volkswagen een Jordaans automerk is, maar alleen dat er een artikel is geschreven waarin dat staat.

Welnu, met Poetin is dat net zo. Dat artikel is  te vinden. Het is overigens een 'opinion' , dat staat er bij. Een mening dus van een (in dit geval) Joodse schrijver.
Zo zijn er ook opinie stukken waarin staat dat Mohammed de enige profeet is. Daar ben je het toch ook niet mee eens? Dat dus. 

56 minuten geleden zei Divine_will:

Israëls bemoeienis met de Oekraïne-situatie maakt de beer (Rusland) nog bozer en heeft de beer nu al zo boos gemaakt dat het heeft gezegd Israël niet meer toe te staan de Iraanse proxies in Syrië te bestrijden.  Dat zijn interessante eindtijdontwikkelingen

Oh ja? Waar staat dat in de Bijbel?
Nergens.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-2-2022 om 17:03 zei sjako:

In Daniël 11:40 staat dat in de eindtijd de koning van het Noorden  gaat aanvallen. 


In de tijd van het einde zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal met wagens, ruiters en veel schepen op hem afstormen. Hij zal de landen binnentrekken en er als een vloedgolf doorheen razen.  41 Hij zal ook het Sieraadland binnentrekken, en veel landen zullen tot struikelen worden gebracht. Maar aan zijn hand zullen ontkomen: Edom, Moab en het belangrijkste deel van de Ammonieten.

Uit eerdere studie blijkt dat de Koning van het Noorden nu Rusland is (het wisselt nogal eens). Koning van het Zuiden is de VS met zijn bondgenoten.

Rusland vervolgt Christenen. In die zin is het sierraadland binnengetrokken.

Zou de Russisch invasie in de Oekraïne de opmaat kunnen zijn van de grote verdrukking? Ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Rusland ligt in het oosten en is geen koninkrijk. Op die wijze kan je in elke gebeurtenis wel een profetie vervuld zien die er niks mee te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Piebe:

Rusland ligt in het oosten en is geen koninkrijk. Op die wijze kan je in elke gebeurtenis wel een profetie vervuld zien die er niks mee te maken heeft.

Even je globe erbij pakken dan. Rusland ligt in het uiterste Noorden en China is de koning uit het Oosten die zich er strakjes ook mee gaat bemoeien. 

2 uur geleden zei Thinkfree:

Precies, gaat in rap tempo

Ja nou. Alle reden voor vreugde! 😁

In de bijbel staat duidelijk dat een generatie Israëlieten 70 maar niet meer dan 80 jaar beschoren is.De vijgenboom-generatie wordt dus niet ouder dan 80 jaar. Ook staat er dat de Grote Verdrukking van Israël 7 jaar zal duren maar dat God deze periode inkort omdat er anders geen vlees  over zou blijven. Aanstaande 14 mei viert Israël  haar 74e verjaardag.  Op dit moment resteren er voor Israel dus nog 6 jaar en 9 maanden. Heel veel langer zal het dus niet meer duren. The stage is set.  De Verlossing is nabij.  De dag en het uur zouden wij niet weten maar zeker wel het seizoen. Wie in Christus zijn leven niet in de duisternis en kunnen het weten.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Divine_will:

In de bijbel staat duidelijk dat een generatie Israëlieten 70 maar niet meer dan 80 jaar beschoren is.De vijgenboom-generatie wordt dus niet ouder dan 80 jaar. Ook staat er dat de Grote Verdrukking van Israël 7 jaar zal duren maar dat God deze periode inkort omdat er anders geen vlees  over zou blijven. Aanstaande 14 mei viert Israël  haar 74e verjaardag.  Op dit moment resteren er voor Israel dus nog 6 jaar en 9 maanden. Heel veel langer zal het dus niet meer duren. The stage is set.  De Verlossing is nabij.  De dag en het uur zouden wij niet weten maar zeker wel het seizoen. Wie in Christus zijn leven niet in de duisternis en kunnen het weten.

Voorzichtigheid is wijsheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Divine_will:


Jazeker!   Ik lees net dat na Belarus nu ook Syrië de twee nieuwe Oekraïense republieken erkent.    Dat Syrië dit doet is niet verwonderlijk als je weet dat  Poetin  al enkele jaren als de nieuwe koning van Syrië wordt betiteld.  Om het met Jan Markell te zeggen : “things are not falling apart, things are falling in place”.😀

Er zijn al zoveel mensen geweest die beweerde dat het einde der tijden aan zit te komen. Tot nu toe hebben ze het allemaal fout gehad. Kans is groot dat dit ook weer met een sisser afloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Divine_will:

Even je globe erbij pakken dan. Rusland ligt in het uiterste Noorden en China is de koning uit het Oosten die zich er strakjes ook mee gaat bemoeien. 

Ja nou. Alle reden voor vreugde! 😁

In de bijbel staat duidelijk dat een generatie Israëlieten 70 maar niet meer dan 80 jaar beschoren is.De vijgenboom-generatie wordt dus niet ouder dan 80 jaar. Ook staat er dat de Grote Verdrukking van Israël 7 jaar zal duren maar dat God deze periode inkort omdat er anders geen vlees  over zou blijven. Aanstaande 14 mei viert Israël  haar 74e verjaardag.  Op dit moment resteren er voor Israel dus nog 6 jaar en 9 maanden. Heel veel langer zal het dus niet meer duren. The stage is set.  De Verlossing is nabij.  De dag en het uur zouden wij niet weten maar zeker wel het seizoen. Wie in Christus zijn leven niet in de duisternis en kunnen het weten.

 

China is ook geen Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Divine_will:

Even je globe erbij pakken dan. Rusland ligt in het uiterste Noorden en China is de koning uit het Oosten die zich er strakjes ook mee gaat bemoeien. 

Ja nou. Alle reden voor vreugde! 😁

In de bijbel staat duidelijk dat een generatie Israëlieten 70 maar niet meer dan 80 jaar beschoren is.De vijgenboom-generatie wordt dus niet ouder dan 80 jaar. Ook staat er dat de Grote Verdrukking van Israël 7 jaar zal duren maar dat God deze periode inkort omdat er anders geen vlees  over zou blijven. Aanstaande 14 mei viert Israël  haar 74e verjaardag.  Op dit moment resteren er voor Israel dus nog 6 jaar en 9 maanden. Heel veel langer zal het dus niet meer duren. The stage is set.  De Verlossing is nabij.  De dag en het uur zouden wij niet weten maar zeker wel het seizoen. Wie in Christus zijn leven niet in de duisternis en kunnen het weten.

 

Tel daar nog bij op dat Jezus terugkomt, net vóór het Loofhuttenfeest. 

Maar goed. Speculeren blijft interessant. Laten we maar alert blijven, niet verslappen en ons niet door deze wereld mee laten zuigen. YHVH en Zijn Zoon Yeshua op de eerste plaats. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Piebe:

China is ook geen Koninkrijk.

Het woord koning hoef je niet te letterlijk te nemen.  Het kan erom gaan wie de scepter zwaait. De tien koningen in Openbaring 17 vers 12 hebben ook geen koninkrijk als ze voor “1 uur” de macht krijgen. Een interessante serie hierover:

Deel 1

 

Deel 2


Deel 3


Deel 4

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Divine_will:

Het woord koning hoef je niet te letterlijk te nemen.  Het kan erom gaan wie de scepter zwaait. De tien koningen in Openbaring 17 vers 12 hebben ook geen koninkrijk als ze voor “1 uur” de macht krijgen. Een interessante serie hierover:

Deel 1

 

Deel 2


Deel 3


Deel 4

 

Inderdaad. In die tijden werd men al gauw koning genoemd. Het was genoeg als je baas was over een gebied. Het woord koning wordt in het oude testament veel gebruikt. 

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn mening kan het niet anders dan dat God al bezig is in te grijpen, want het is naar mijn mening nu al erger dan in de dagen van Noach. Ik heb helemaal niets tegen de homoseksuele medemens of de mens in een identiteitscrisis. Zolang ze geen overdreven opzichtige dingen doen zoals die afschuwelijke gayparades hebben ze zelfs mijn sympathie.  Maar de situatie in het westen is nu zodanig geworden dat woorden als pappa en mamma op veel plekken worden afgeschaft, evenals het gebruik van de woorden dames en heren , een kind drie vaders kan hebben,  en jonge kinderen dusdanig worden geïndoctrineerd met deze verderfelijke dogmatiek dat ze zelfs al niet meer als vanzelfsprekend op hun van God gegeven gender mogen vertrouwen maar met de idee moeten opgroeien dat ze zelf hun geslacht nog moeten uitvinden.  En deze mening en de gezonde leer en de heteroseksuele normaliteit mag zelfs op christelijke fora al niet meer worden uitgesproken, die zijn overgenomen door deze ideologie. Zelfs in kerken is het binnengedrongen.  Terwijl mensen met een andere geaardheid in overwegend christelijke landen decennialang heel beschermd zijn geweest en veilig hebben kunnen vertoeven vallen extremisten nu overal  de gezonde leer, de christenen en het christendom aan.  Als de samenleving dusdanig rot is geworden dat kleine kinderen, als ze niet geaborteerd zijn,  al niet meer in een gezonde normale omgeving groot kunnen groeien, dan grijpt God in de regel uiteindelijk in. Dat deed Hij ten tijde van Noach en dat doet Hij in deze tijd naar mijn mening weer. Zoals Jezus heeft gezegd dat het voor de Wederkomst zou zijn als in de dagen van Noach. Als de pubs strakjes allemaal weer open zijn overal en de mensen weer overgaan tot zich vol laten lopen in allerlei clubs en gelegenheden en feesten dan is het tweede kenmerk van de dagen van Noach ook daar.  Doordat de kinderen niet meer in een gezond gezin met een gezonde moraal kunnen opgroeien gaat het kaf (ongezonde leer) het koren (de gezonde leer) overwoekeren. De Bijbel leert dat God dan steeds heeft ingegrepen om te voorkomen dat het menselijk ras volledig gecorrumpeerd raakt.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Divine_will:

Naar mijn mening kan het niet anders dan dat God al bezig is in te grijpen, want het is naar mijn mening nu al erger dan in de dagen van Noach. Ik heb helemaal niets tegen de homoseksuele medemens of de mens in een identiteitscrisis. Zolang ze geen overdreven opzichtige dingen doen zoals die afschuwelijke gayparades hebben ze zelfs mijn sympathie.  Maar de situatie in het westen is nu zodanig geworden dat woorden als pappa en mamma op veel plekken worden afgeschaft, evenals het gebruik van de woorden dames en heren , een kind drie vaders kan hebben,  en jonge kinderen dusdanig worden geïndoctrineerd met deze verderfelijke dogmatiek dat ze zelfs al niet meer als vanzelfsprekend op hun van God gegeven gender mogen vertrouwen maar met de idee moeten opgroeien dat ze zelf hun geslacht nog moeten uitvinden.  En deze mening en de gezonde leer en de heteroseksuele normaliteit mag zelfs op christelijke fora al niet meer worden uitgesproken, die zijn overgenomen door deze ideologie.  Terwijl ze in overwegend christelijke landen decennialang heel beschermd zijn geweest en veilig hebben kunnen vertoeven vallen ze nu overal  de gezonde leer, de christenen en het christendom aan.  Als de samenleving dusdanig rot is geworden dat kleine kinderen, als ze niet geaborteerd zijn,  al niet meer in een gezonde normale omgeving groot kunnen groeien, dan grijpt God in de regel uiteindelijk in. Dat deed Hij ten tijde van Noach en dat doet Hij in deze tijd naar mijn mening weer. Zoals Jezus heeft gezegd dat het voor de Wederkomst zou zijn als in de dagen van Noach. Als de pubs strakjes allemaal weer open zijn overal en de mensen weer overgaan tot zich vol laten lopen in allerlei clubs en gelegenheden en feesten dan is het tweede kenmerk van de dagen van Noach ook daar.  Doordat de kinderen niet meer in een gezond gezin met een gezonde moraal kunnen opgroeien gaat het kaf (ongezonde leer) het koren (de gezonde leer) overwoekeren. De Bijbel leert dat God dan steeds heeft ingegrepen.

Ik lees mee op geloofsgesprek en zie hoe men daar schrijft over onderwerpen die gevoelig liggen. Topics zoals homoseksualiteit en bijvoorbeeld vrouwen op de kansel staan garant voor conflict. De mens gaat dat niet oplossen. Ik vertrouw ook daarvoor op God. 

Uw Naam worde geheiligd, Uw wil geschiede. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Hermanos2:

Inderdaad. In die tijden werd men al gauw koning genoemd. Het was genoeg als je baas was over een gebied. Het woord koning wordt in het oude testament veel gebruikt. 

Precies. En in het geval van Poetin is het toevallig ook nog eens zo dat hij tot 2036 president kan blijven en Jinping heeft het zo voor elkaar dat hij levenslang president kan blijven.   

Maar inderdaad precies zoals jij zegt, het gaat bij het woord koning in de bijbel meestal om machthebbers. De koningen uit openbaring 17 vers 12 hebben geen koninkrijk en worden toch koning. 

21 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik lees mee op geloofsgesprek en zie hoe men daar schrijft over onderwerpen die gevoelig liggen. Topics zoals homoseksualiteit en bijvoorbeeld vrouwen op de kansel staan garant voor conflict. De mens gaat dat niet oplossen. Ik vertrouw ook daarvoor op God. 

Uw Naam worde geheiligd, Uw wil geschiede. 

Ik ook. Het is voor mij eens te meer een aanwijzing dat God de Gemeente spoedig weg gaat nemen, zodat mensen een poosje kunnen doen wat de mensen willen en de mensen van de gezonde leer hen niet meer in de weg staan. Deze mensen werden steeds verder uit de weg geruimd en de mond gesnoerd en uitgehoond dus neemt God deze Weerhouder weg, want dat is wat ze willen. Dan is de weg vrij voor wat moet doorgaan voor “menselijk” bestuur en voor de oordelen van God. Want de Gemeente is niet tot toorn gesteld.  En het positieve hieraan is dat in die grote verdrukking talloze mensen alsnog tot geloof zullen komen. Gods oordelen dienen altijd ter redding door rechtzetting van de mens maar gaat noodzakelijkerwijs ook gepaard met vernietiging van het meest verdorvene.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Rusland is geen koninkrijk
- Poetin is geen koning maar president
- Ruiters ? die zijn er niet, en schepen in Loehansk ook niet.

Je moet het in Bijbelse taal zien. Presidenten had je toen nog niet. De wereldrijken worden allemaal omschreven als koninkrijken. Zo ook het Romeinse Rijk terwijl die een keizer had.

Tanks, bommen en granaten hadden ze nog niet in Bijbelse tijden dus het wordt omschreven in termen die ze toen kenden. Schepen worden wel degelijk gebruikt door Rusland. Ze hebben ook het Sierraadland ingenomen en het is overduidelijk de koning van het Noorden. Het valt allemaal op z’n plek.

17 uur geleden zei Piebe:

Rusland ligt in het oosten en is geen koninkrijk. Op die wijze kan je in elke gebeurtenis wel een profetie vervuld zien die er niks mee te maken heeft.

Een machtsblok is altijd een koninkrijk in Bijbelse taal.

De koning van het Noorden en Zuiden veranderen telkens afhankelijk van het tijdperk. De Koning van het Noorden en Zuiden bestaan tot in de eindtijd volgens Daniel 11:40 dus is het logisch dat hij van identiteit veranderd. In 1940 was het bijv nazi Duitsland. Nu Rusland. Volgens dit vers zou de koning van het zuiden (nu VS) in botsing komen met koning van het Noorden (Rusland).

40In de tijd van het einde zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal met wagens, ruiters en veel schepen op hem afstormen. Hij zal de landen binnentrekken en er als een vloedgolf doorheen razen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Divine_will:

Het woord koning hoef je niet te letterlijk te nemen.  Het kan erom gaan wie de scepter zwaait. De tien koningen in Openbaring 17 vers 12 hebben ook geen koninkrijk als ze voor “1 uur” de macht krijgen. Een interessante serie hierover:

Deel 1

 

Deel 2


Deel 3


Deel 4

 

Schrift verkrachting noem ik het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei 010:

Waar ik bang voor ben geweest gaat blijkbaar nu toch gebeuren, Rusland valt Oekraïne aan. https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6185938/rusland-valt-oekraine-aan-oorlog-breekt-uit.html

Het past allemaal precies in het plaatje van de eindtijd. De Koning van het Noorden komt in botsing met de Koning van het Zuiden. Het Sierraadland, het geestelijke Israël, is ook al aangevallen door Rusland. Het gaat rap nu. De zichtbare wederkomst is ophanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid