Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

1 minuut geleden zei Mohawk:

Daarom zal ik blij zijn wanneer ik ervan verlost ben, ook al behoor ik niet bij de dikkertjes, die nog meer gewicht hebben om mee te sjouwen.

En dan hebben we het nog niet gehad over Gordiaanse knopen waarin de geest zich kan verwikkelen, zo landen we pardoes misschien terug in dit topic. Ook alvast benieuwd naar de volgende reis, ondanks alle hoop die we mogen koesteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

En dan hebben we het nog niet gehad over Gordiaanse knopen waarin de geest zich kan verwikkelen, zo landen we pardoes misschien terug in dit topic. Ook alvast benieuwd naar de volgende reis, ondanks alle hoop die we mogen koesteren. 

Daarom is ook niet beweert dat de reis gemakkelijk is, waarschijnlijk zal de volgende reis dat ook niet zijn, maar wel hoopgevend, tenzij ik opnieuw in de steenlagen beland, want dan begint alle ellende ook opnieuw, maar is er toch weer hoop, zo draait de aardse kringloop rond en rond, tot ik haar weet te ontvluchten.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Daarom is ook niet beweert dat de reis gemakkelijk is, waarschijnlijk zal de volgende reis dat ook niet zijn, maar wel hoopgevend, tenzij ik opnieuw in de steenlagen beland, want dan begint alle ellende ook opnieuw, maar is er toch weer hoop, zo draait de cirkel rond en rond, tot ik haar weet te ontvluchten.

Begrijpelijk is het onbegrijpelijke, ergens diep van binnen. Merk plots dat je op de vlucht bent, of begrijp ik je verkeerd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Begrijpelijk is het onbegrijpelijke, ergens diep van binnen. Merk plots dat je op de vlucht bent, of begrijp ik je verkeerd? 

Ik probeer te vluchten van de slang in mij, maar word steeds weer door haar ingehaald. Vandaar dat ik geen dikkertje wil zijn, dan kan ik harder lopen. Maar of ik het van haar ga winnen is nog maar de vraag, vooralsnog kruipt ze sneller dan ik kan lopen. Dus in antwoord op de vraag of Satan is verslagen .., niet in mij!

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Ik probeer te vluchten van de slang in mij, maar word steeds weer door haar ingehaald. Vandaar dat ik geen dikkertje wil zijn, dan kan ik harder lopen. Maar of ik het van haar ga winnen is nog maar de vraag, vooralsnog kruipt ze sneller dan ik kan lopen. Dus in antwoord op de vraag of Satan is verslagen .., niet in mij!

Lijkt meer op de Zeno-paradox, op weg naar een mystiek huwelijk misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mohawk:

Ik zal wel zien waarheen de weg mij leidt, beter niet op de zaak vooruitlopen.

Tijd brengt raad, en donkere nachten van de ziel kunnen pijnlijk zijn. Brengt ons misschien terug tot het profane, alwaar illusies in stand gehouden kunnen worden die slechts kunnen bestaan door de manier hoe over iets gedacht wordt. In die zin kunnen we ook onszelf voor de gek houden, door niet-weten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mohawk:

Ik ken mezelf, niks mystieks aan, en dan bedoel ik niet als mens, dat is slechts een illusie, dat ik een slang ben is de realiteit.

Ook slangen kunnen zich vergeten elementen in herinnering brengen, wat hierna volgt tekent de slang zelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Ook slangen kunnen zich vergeten elementen in herinnering brengen, wat hierna volgt tekent de slang zelf. 

Deze slang heeft de metafoor van de normale fontein goed begrepen, en laat zich rustig in het beekje meevoeren naar de ochtend om op te lossen in de wolkjes, die de genadezon lostrekt uit het beekje van de onbaatzuchtige liefde. Alhoewel .., ik verbeeld mij niet iets te zijn dus ben ik niets. En daarmee zijn we terug bij niets, waarmee alles wederom is gezegd. Het leven kan zo simpel zijn.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mohawk:

Deze slang heeft de metafoor van de normale fontein goed begrepen, en laat zich rustig in het beekje meevoeren naar de ochtend om op te lossen in de wolkjes, die de genadezon lostrekt uit het beekje van de onbaatzuchtige liefde. Alhoewel .., ik verbeeld mij niet iets te zijn dus ben ik niets. En daarmee zijn we terug bij niets, waarmee alles wederom is gezegd. Het leven kan zo simpel zijn.

Beter wegblijven van de onderwereld, geef je geen ongelijk. 

Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Ignorante portum, nullus ventus secundus

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Beter wegblijven van de onderwereld, geef je geen ongelijk. 

Ik kom uit de onderwereld en ben daar langzaam uit gekropen naar een fontein. Veertig jaar heb ik op mijn buik door de woestijn geslingerd toen ik in de fontein omhoog werd geblazen en mij verbeelde iets anders dan een slang te zijn. Inmiddels weet ik beter en heb mijzelf leren kennen, ik ben gewoon een slang, niets meer, niets minder, zo kom ik weer uit bij niets. Het begint een dogma te worden.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mohawk:

Ik kom uit de onderwereld en ben daar langzaam uit gekropen naar een fontein. Veertig jaar heb ik op mijn buik door de woestijn geslingerd toen ik in de fontein omhoog werd geblazen en mij verbeelde iets anders dan een slang te zijn. Inmiddels weet ik beter en heb mijzelf leren kennen, ik ben gewoon een slang, niets meer, niets minder, zo kom ik weer uit bij niets. Het begint een dogma te worden.

Ja, het is zinloos om het telkens over niets te hebben, tenzij je dat voor de eerste keer tegenkomt, of bewust van wordt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid