Spring naar bijdragen

Vaccinatie en religie


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Mohawk:

Terecht reageer je ook niet op mijn vraag wat je hier op een geloofsforum doet en waarom je daar duizenden berichten op plaatst.

Om te laten zien dat uitspraken als deze:

1 uur geleden zei Mohawk:

Mattheës 10:24

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

Een gevaar zijn voor een vreedzame samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is niet van een geaborteerd kind maar van een foetus dat te vroeg geboren is en wat toch niet levensvatbaar was. Bovendien zijn het slechts enkele cellen die verder gekweekt zijn. Het heeft miljoe

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet

Niet gekomen om vrede te brengen, maar om het zwaard te brengen. Er staat toch niet “oorlog”? Het zwaard is datgene dat beslissend is.

Ik kan bij de discussie over vaccineren alleen aan de uitspraak denken “Heb Uw vijanden lief, gelijk Uzelve”. De polarisatie ligt op de loer, terwijl het discours ook gebruikt zou kunnen worden om in een middenpositie of in een evenwicht uit te komen.

Vijanden voor het geloof zijn mensen die graag eigen rechter spelen, die zelf willen beslissen over leven en dood. Mensen die verplichten dat hun weg de enigste weg moet zijn.

Andersom zijn vijanden voor de wetenschap mensen die fanatiek vasthouden aan hun gelijk, en in staat zijn hiervoor de dood te accepteren voor zichzelf en hun naasten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Noel2:

Ik kan bij de discussie over vaccineren alleen aan de uitspraak denken “Heb Uw vijanden lief, gelijk Uzelve”. De polarisatie ligt op de loer, terwijl het discours ook gebruikt zou kunnen worden om in een middenpositie of in een evenwicht uit te komen.

Vijanden voor het geloof zijn mensen die graag eigen rechter spelen, die zelf willen beslissen over leven en dood. Mensen die verplichten dat hun weg de enigste weg moet zijn.

Andersom zijn vijanden voor de wetenschap mensen die fanatiek vasthouden aan hun gelijk, en in staat zijn hiervoor de dood te accepteren voor zichzelf en hun naasten.

 

Zou het niet geweldig zijn als iedereen in vrije wil kan besluiten wat hij doet? Zonder door anderen middels drogredenen met een schuldgevoel te worden opgezadeld door opmerkingen als deze:

"Mensen zijn als jij wekken met hun ontkenning enorme agressie op bij patiënten en artsen. Niet omdat je 'de waarheid' zegt, maar vanwege de lijdzame, slaafse stupiditeit van je opmerkingen, en daarnaast de weigering om er over in discussie te gaan."

En dat alleen maar gebaseerd op een aanname ...

Waar denk je die middenpositie dan te vinden? Of waar verwacht je evenwicht te vinden in het denken van mensen? Natuurlijk brengt het vaccinatiebeleid polarisatie met zich mee, die is al in alle hevigheid losgebarsten. En natuurlijk wordt de grondwet van de vrije wil met voeten getreden door degenen die menen een ander voor te kunnen schrijven wat hij moet doen. Dat is nou eenmaal inherent aan mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben, daar verander je niets aan.

Je schrijft:

"Vijanden voor het geloof zijn mensen die graag eigen rechter spelen, die zelf willen beslissen over leven en dood. Mensen die verplichten dat hun weg de enigste weg moet zijn."

Dat kunnen ook christenen zijn die vinden dat het geloof hen verbied een vaccin te nemen en zij zelf willen beslissen over leven en dood. Zij maken daarmee God tot leugenaar.

en: "Andersom zijn vijanden voor de wetenschap mensen die fanatiek vasthouden aan hun gelijk, en in staat zijn hiervoor de dood te accepteren voor zichzelf en hun naasten."

Dat kunnen ook wetenschappers zijn, die op basis van een aanname zichzelf en de hele wereldbevolking in gevaar brengen door een wereldwijd vaccinatiebeleid. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Zou het niet geweldig zijn als iedereen in vrije wil kan besluiten wat hij doet? Zonder door anderen middels drogredenen met een schuldgevoel te worden opgezadeld door opmerkingen als deze:

"Mensen zijn als jij wekken met hun ontkenning enorme agressie op bij patiënten en artsen. Niet omdat je 'de waarheid' zegt, maar vanwege de lijdzame, slaafse stupiditeit van je opmerkingen, en daarnaast de weigering om er over in discussie te gaan."

En dat alleen maar gebaseerd op een aanname ...

Wat ik niet weet is of “vrije wil” wetsgetrouw is. We hebben (hier) een redelijk discours over wetten en aanpassingen van wetten of nieuwe wetten. Dat is door de jaren steeds verfijnd en aangepast aan omstandigheden. 

Maar ik deel de bezorgdheid over de manier van debatteren. Met gesloten vizier.

10 minuten geleden zei Mohawk:

Waar denk je die middenpositie dan te vinden? Of waar verwacht je evenwicht te vinden in het denken van mensen? Natuurlijk brengt het vaccinatiebeleid polarisatie met zich mee, die is al in alle hevigheid losgebarsten. En natuurlijk wordt de grondwet van de vrije wil met voeten getreden door degenen die menen een ander voor te kunnen schrijven wat hij moet doen. Dat is nou eenmaal inherent aan mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben, daar verander je niets aan.

Ik verwacht een middenpositie alleen in mijn eigen denken te vinden. Wat voor anderen geldt kan ik moeilijk weten.  Zij zullen hun eigen balans hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Wat ik niet weet is of “vrije wil” wetsgetrouw is.

In de Nederlandse grondwet (artikel 11) staat:

"Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."

De grondwet die in mijn hart geschreven is luid:

"Ieder heeft recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."

Maar ik heb mij erbij neergelegd dat ik mij aan de wet die de Nederlandse overheid mij oplegt moet houden, tenzij een wet mij gebiedt tegen de liefde in te handelen, dan hou ik me er niet aan. Maar wat het vaccin betreft heb ik er geen moeite mee om de regels te volgen als vaccinatie verplicht wordt, of het door uitsluiting van deelname aan de maatschappij wordt afgedwongen. Ik ben niet bang om ziek te worden en ik ben niet bang om te sterven. Dus waarom zou ik bang zijn voor Corona of het vaccin. Ik stap ook regelmatig op een motor en dan ben ik ook niet bang. "Een mens is gauw te bang" zei een vriendin die vroeger motor reed mij eens. En dat is waar .., een mens is gauw te bang .., en dat terwijl de liefde alle vrees uitdrijft. De liefde is sowieso de sleutel tot de waarheid maar maak dat een bange sterveling maar eens wijs. Die luistert liever naar alle bangmakerij dan dat hij gehoor geeft aan de liefdevolle woorden van Gods geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mohawk:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Om te laten zien dat uitspraken als deze:

Een gevaar zijn voor een vreedzame samenleving.

Welke vreedzame samenleving? Ik ken er geen ...

Het gaat om jouw citaat, net om de samenleving.

 

9 uur geleden zei Mohawk:

Mattheës 10:24

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

8 uur geleden zei Noel2:

De scheiding in goed en kwaad, dat is wat het zwaard brengt. Misschien vindt DBI dat niet nodig. 

Het gaat om wat er in het citaat staat, niet om wat jij denkt dat er mee wordt bedoeld.

7 uur geleden zei Mohawk:

Zou het niet geweldig zijn als iedereen in vrije wil kan besluiten wat hij doet? Zonder door anderen middels drogredenen met een schuldgevoel te worden opgezadeld door opmerkingen als deze:

Zeker, maar dat gaat niet in jouw geloof waarin van je wordt verwacht onderdanig en deemoedig te zijn, en waarin wordt gesteld:

16 uur geleden zei Mohawk:

En alles wat de mens heeft voortgebracht zal aan het vuur ten prooi vallen, en ook de mensheid zelf zal door vuur worden ontbonden,

Dat heeft dan weer bitter weinig te maken met 'in vrije wil besluiten wat je doet'  he ?......

 

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mohawk:

. En natuurlijk wordt de grondwet van de vrije wil met voeten getreden door degenen die menen een ander voor te kunnen schrijven wat hij moet doen. Dat is nou eenmaal inherent aan mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben, daar verander je niets aan.

Tegenwoordig hoor je allerei antivaxxers smijten met losse regels uit de Grondwet, zoals jij nu doet met vrijheid en integriteit van het lichaam. Maar de Grondwet bevat ook een regel waarin staat dat de overheid verplicht is om voor de gezondheid van de burgers te zorgen.
Daarom zijn er nu vaccinaties. En vanwege de integriteit van je lichaam zijn die niet verplicht.   

Wat betreft de integriteit van je lichaam waar jij nu zo mee komt: elders gaf je behoorlijk op mensen die zelfmoord plegen. Op dat moment zwijg je echter over de integriteit van het lichaam. Naar eigen goeddunken gebruik je het en op andere momenten laat je het weg. Dat is exact de reden waarom jouw manier van discussiëren agressie op roept: Je bent er niet eerlijk in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mattheës 10:24

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

Het gaat om wat er in het citaat staat, niet om wat jij denkt dat er mee wordt bedoeld.

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet te begrijpen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet te begrijpen is.

Er staat niet alleen 'het zwaard brengen'. De hele zin is:
"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."
Als je het dan toch over begrijpend lezen hebt, dan is het duidelijk dat het hier niet gaat om scheiden van goed en kwaad.

Het probleem is niet het begrijpen.
Het probleem zit hem in het accepteren van wat daar duidelijk staat. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Er staat niet alleen 'het zwaard brengen'. De hele zin is:
"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."
Als je het dan toch over begrijpend lezen hebt, dan is het duidelijk dat het hier niet gaat om scheiden van goed en kwaad.

Niet gekomen om vrede te brengen, maar om het zwaard te brengen.

Er staat toch niet “oorlog”?

Het zwaard is datgene dat beslissend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-5-2021 om 21:15 zei Dat beloof ik:

Om te laten zien dat uitspraken als deze:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

Een gevaar zijn voor een vreedzame samenleving.

Ik zou werkelijk niet één goede reden kunnen bedenken waarom Jezus vrede zou willen brengen op aarde. Dat zou op hetzelfde neerkomen dat Hij Lucifer een goede tijd wil bezorgen en de val in de diepte juist stimuleert. Zolang Lucifer nog heer van deze aarde is komt Jezus geen vrede brengen en gelijk heeft Hij. Zo'n onzinnige gedachte kan alleen maar voortkomen uit een brein dat wel vrede wil maar het niet verdient. En het ergste is nog dat je wel vrede wenst maar zelf niet eens in staat bent om maar het kleinste beetje vrede te laten zien. Als je vrede wil, begin dan bij jezelf en verwacht niet dat Jezus dat voor je komt brengen. Dan heb je echt een volkomen verkeerd beeld van wie Hij in werkelijkheid is.

Op 6-5-2021 om 05:43 zei Dat beloof ik:

Wat betreft de integriteit van je lichaam waar jij nu zo mee komt: elders gaf je behoorlijk op mensen die zelfmoord plegen. Op dat moment zwijg je echter over de integriteit van het lichaam. Naar eigen goeddunken gebruik je het en op andere momenten laat je het weg. Dat is exact de reden waarom jouw manier van discussiëren agressie op roept: Je bent er niet eerlijk in.

Wil je dan wel even citeren wat ik over mensen die zelfmoord plegen heb geschreven. Anders komt het zo raar over en lijkt het of je mij in een kwaad daglicht wilt stellen door gewoon maar wat te roepen.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Mohawk:

Wil je dan wel even citeren wat ik over mensen die zelfmoord plegen heb geschreven. Anders komt het zo raar over en lijkt het of je mij in een kwaad daglicht wilt stellen door gewoon maar wat te roepen.

Excuus. Ik was in de war met een schrijfsel van Noel2.  Het was niet van jou. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vaccinatie en religie. De maakbare samenleving is ook een soort religie, Luister en huiver over wat de (zeer kleine) elite met ons voorheeft. Een paar kenwoorden uit dit uitermate interessante betoog, voor diegenen die niet willen blijven slapen. Het is niet bedoeld om angst aan te jagen maar om ons wakker te maken. De Bijbel vertelt ons dit trouwens ook allemaal.

- Extreme rijkdom leidt tot extreme armoede.

- MRNA vaccinaties waren tot maart dit jaar verboden!

- Gelukkige slaven zijn de grootste bedreiging voor de mensheid.

- Slavernij is niet werkelijk afgeschaft maar verfijnd en uitgebreid.

- De domesticatie van de mens.

- Vrijheden worden ons afgenomen "voor ons eigen bestwil".

- De komende werelddictatuur.

- De mate van vrijheid is omgekeerd evenredig met het onvermogen van het bestuur.

- Rantsoen op basis van gehoorzaamheid.

- Zie China, waar tegenwoordig meer waarde wordt gehecht aan gedrachtspunten dan aan geld.

- Mensen hechten niet veel waarde meer aan vrijheid. "Zeg maar wat we moeten doen."

- Spirituele oorlogsvoering.

- Dictatuur vereist uniformiteit.

- Geld is een exploitatiemodel maar dat model is eindig. Het is vergelijkbaar met het monopoliespel. Op een               moment kun je alles bezitten maar dan is het spel wel afgelopen.

- Het einde van het bestaan van geld.

Maar als je het liever niet wilt weten. Droom lekker verder.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Vaccinatie en religie. De maakbare samenleving is ook een soort religie, Luister en huiver over wat de (zeer kleine) elite met ons voorheeft. Een paar kenwoorden uit dit uitermate interessante betoog, voor diegenen die niet willen blijven slapen. Het is niet bedoeld om angst aan te jagen maar om ons wakker te maken. De Bijbel vertelt ons dit trouwens ook allemaal.

Maar als je het liever niet wilt weten. Droom lekker verder.

Top Willempie, ik heb de video bekeken en de link bewaard want er zijn wel een aantal mensen die ik dit wil laten zien.

Opvallend is vooral hoe het bijbelse principe van zonde, schuld en verlossing is omgedraaid in een antichristelijke agenda, uitgedacht door een belangengroep van miljardairs. Het laat ook zien hoe intelligent en tegelijkertijd verdorven de geest van de antichrist daadwerkelijk is. En het laat zien dat wij geen schijn van kans maken als wij ons ertegen verzetten. Dat de wereldbevolking hiertegen in opstand komt is niet te verwachten. Dat degene die zich hiertegen verzetten in grote getalen worden afgeslacht is al lang geleden voorspeld. Dus als je je hiertegen wil beschermen en het merkteken van de antichrist wil vermijden kun je beter nu mentaal afstand nemen van al het overbodige en leren genoegen te nemen met alleen dát wat je nodig hebt om in leven te blijven, tot het zover is dat je wordt gedwongen mee te doen en dan je hoofd gewillig op het hakblok leggen. Dan heb je alleen je lichaam nog te verliezen en ik zal eerlijk gezegd blij zijn als ik daarvan verlost ben. Dus kom maar op met dat hakblok, ik ben klaar voor het eeuwige leven. Dit leven als mens kan me gestolen worden, geen moeite mee ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hallo, ik ben nieuw hier. Heb eigenlijk speciaal voor dit topic een account gemaakt. Ik ben Bart en ben al een tijdje verbaasd dat Christenen toch zo happig zijn op het nemen van dit vaccin. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar een dergelijk forum als deze om te kijken wat de beweegredenen zijn. Maar ook op zoek naar steun. Want ik zie de komende tijden heel angstig tegemoet. Maar ik kom erachter dat het maar amper speelt.

Ikzelf heb alle kindervaccins gehad. Ook mijn dochter hebben we laten vaccineren, zelfs met de 12-jaars prik tegen HPV. Dus ik ben niet van het kamp "antivax" zeg maar. Ik zie er zeker het nut van in. Maar dit nieuwe type vaccin tegen Corona is zó anders, dat al mijn amateur-Christelijke nekharen overeind gaan staan. Sinds het vaccin er is bid ik iedere dag voor wijsheid in deze, maar mijn gevoel blijft tot op heden dat linke soep is.

Van jullie hoor ik heel graag dat ik er helemaal naast zit en gewoon ook dit vaccin kan nemen. Nogmaals, ik ben maar een amateur-Christen, en als mensen mij m'n ongelijk kunnen bewijzen, dan ben ik niet boos maar gerust gesteld.

  1. We weten allemaal dat redding voor de gehele schepping is. Iedereen die Jezus accepteert en de zonden afwast wordt gered. Dat hoef ik jullie niet uit te leggen, dat staat letterlijk zo in de bijbel. "De gehele schepping." Dus lijkt het me onverstandig om jezelf buiten die schepping te plaatsen. Nu is dit vaccin een beetje anders dan de gebruikelijke vaccins die we al jaren kennen. Het maalt gebruik van mRNA om wat informatie aan je lichaam toe te voegen. Er zit dus een stukje blauwdruk in. Hoor je dan nog wel tot Gods schepping als je blauwdruk niet meer helemaal die van God is? En kom je dan nog wel in aanmerking om gered te worden? "De gehele schepping", maar hoor je daar dan nog wel bij? Of heb je met het nemen van dat vaccin iets tot je genomen dat van veel grotere betekenis is?
  2. Joodse gematria: Tel eens mee... Het woord "Corona" heeft 6 letters en de letterwaardes zijn:
    C = 3
    O = 15
    R = 18
    O = 15
    N = 14
    A = 1

    Dus 6 letters met daarnaast letterwaarde 66 = 666. Ja sorry hoor, maar dat is wel erg heel opzichtig.
  3. Openbaringen:
    "16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

    17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams."

    Vaccinatie-paspoort is recentelijk goedgekeurd. Als je vaccinaties up-to-date zijn, dan heb je straks bepaalde extra vrijheden en rechten. Nu alleen nog reizen en toegang tot bepaalde evenementen. Maar wat gaan ze daar allemaal nog meer aan hangen? Krijg ik over een tijdje nog wel een Verklaring van Goed Gedrag als mijn vaccinatiepaspoort niet bij is? Geen VOG betekend geen werk in mijn geval. Dus ook geen geld. Kunnen we nog wel bepaalde winkels binnen? Moeten we straks ons vaccinatiepaspoort scannen om overal binnen te mogen? Om winkels binnen te kunnen? En zeg niet "dat zullen ze nooit doen" want dat zeiden ze over het vaccinatie-paspoort ook 6 maanden geleden.

 

Nogmaals, ik ben maar een amateur-Christen. Ik ga weinig naar de Kerk, want ik voel me er meestal gewoon niet thuis. Ik bid wel iedere dag. En ik lees graag de geruststellende woorden van de bijbel. Maar zelfs als je geloof zo klein is als het mijne, dan nog lijkt het me dat dit één van de belangrijkste punten is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom Bart 123. We zijn allemaal een beetje amateurs, ik kan mij jouw situatie indenken, ook ik ben er iedere dag mee bezig, het kan zijn dat de pandemie onderdeel is van het vale paard aan het begin van openbaring, maar het is zeker goed mogelijk dat het met het teken van het beest te maken heeft, dit ook omdat er vreemde beslissingen genomen worden, het lijkt weleens alsof regeerders aangestuurd worden door demonen.

Het vaccin schijnt als basis menselijk materiaal te hebben in verband met een cellijnen van een foetus door een abortus, helaas vind ik de berichtgeving te summier om er een vaststaand standpunt over in te nemen, als het werkelijk zo is dan zal de Schepper dit niet goedkeuren. ook de eventuele verandering van het DNA waarover geschreven wordt noopt mij nu niet om dat vaccin te nemen komt nog bij dat men de uitwerking over jaren niet weet.

Kort en goed ik weiger pertinent deze ingreep waarbij komt dat ik een goed immuunsysteem heb en mensen geen last van mij hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid