Spring naar bijdragen

Vaccinatie en religie


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dus, als iedereen in uw omgeving gevaccineerd is tegen polio; ben je levenslang beschermd.  Het maakt dus geen hol uit dat je een ander verplicht tot vaccinatie.

Lees eens wat je zelf schrijft.   Wat je schrijft is: als iedereen gevaccineerd is, dan hoef ik het lekker niet te doen.   Maar als iedereen zo denkt, dan is niemand meer gevaccineerd en slaat de polio weer toe.

Hetzelfde verschijnsel zien we met de klimaatverandering.  Jouw persoonlijke aandeel op de klimaatverandering is verwaarloosbaar.  Maar omdat iedereen zo denkt veranderd het klimaat.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is niet van een geaborteerd kind maar van een foetus dat te vroeg geboren is en wat toch niet levensvatbaar was. Bovendien zijn het slechts enkele cellen die verder gekweekt zijn. Het heeft miljoe

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet

Niet gekomen om vrede te brengen, maar om het zwaard te brengen. Er staat toch niet “oorlog”? Het zwaard is datgene dat beslissend is.

10 minuten geleden zei Hopper:

Lees eens wat je zelf schrijft.   Wat je schrijft is: als iedereen gevaccineerd is, dan hoef ik het lekker niet te doen.   Maar als iedereen zo denkt, dan is niemand meer gevaccineerd en slaat de polio weer toe.

Hetzelfde verschijnsel zien we met de klimaatverandering.  Jouw persoonlijke aandeel op de klimaatverandering is verwaarloosbaar.  Maar omdat iedereen zo denkt veranderd het klimaat.

 

Dat is niet wat ik schreef...

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hier is geen polio en goede hygiëne met riolering

Er is maar één ongevaccineerde nodig die in Pakistan is geweest om daar te evangeliseren en het gaat weer los in de Biblebelt. Dan is het weer hetzelfde gejank als in 1978:  o, wat erg, als we dat hadden geweten dan hadden wel gevaccineerd. Daarom zouden ongevaccineerden ook geen paspoort moeten krijgen, of toegang tot openbaar vervoer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is maar één ongevaccineerde nodig die in Pakistan is geweest om daar te evangeliseren en het gaat weer los in de Biblebelt. Dan is het weer hetzelfde gejank als in 1978:  o, wat erg, als we dat hadden geweten dan hadden wel gevaccineerd. Daarom zouden ongevaccineerden ook geen paspoort moeten krijgen, of toegang tot openbaar vervoer.

Totalitair...

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb geen probleem?

Ik vraag me af waarom je enkel een vaccinazi paspoort wilt en niet voor ergere ziektes zoals TBC edm? Waarom enkel vaccins? Omdat onze media vaccins als de redder verkochten?

 

Dat staat mooi uitgelegd in de link van het CBG die je nota bene zelf postte. 
Wederom laat je dus zien dat je zelf de links niet leest die post.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat staat mooi uitgelegd in de link van het CBG die je nota bene zelf postte. 
Wederom laat je dus zien dat je zelf de links niet leest die post.

Wat staat er in uitgelegd? Ik stel JOUW de vraag om uw redenatie te begrijpen. Want ze is inconsequent en ondemocratisch. Niemand heeft het recht in de medische verslagen van een ander te snollen, behalve een arts. U mag als winkelier dus geen bewijs van vaccinatie aan uw klanten vragen. Grondrechten, al eens van gehoord. Of bent u ook al een woke liberaal?

Is iemand met TBC niet gevaarlijker als iemand met polio ALS ge tegen polio gevaccineerd zijt?

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Is iemand met TBC niet gevaarlijker als iemand met polio ALS ge tegen polio gevaccineerd zijt

Mijn hemel wat simpel. Zeker. En iemand met polio is gevaarlijker als iemand met tbc ALS je tegen TBC gevaccineerd bent.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

U mag als winkelier dus geen bewijs van vaccinatie aan uw klanten vragen

Dat mag hij wel degelijk, als hij vindt dat het voor hem belangrijk is. Hij is baas in zijn eigen winkel. Jouw recht om zelf te kiezen voor niet te vaccineren betekent niet dat hij ongewild risico moet lopen. Dat is dan weer zijn recht. 

Dat jouw rechten botsen met die van een ander betekent niet dat er sprake is van 'totalitair' of 'ondemocratisch' van de andere partij, maar gewoon tegengestelde belangen.  Je bent niet alleen op deze wereld en zult soms rekening moeten houden met anderen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mijn hemel wat simpel. Zeker. En iemand met polio is gevaarlijker als iemand met tbc ALS je tegen TBC gevaccineerd bent.

Dat mag hij wel degelijk, als hij vindt dat het voor hem belangrijk is. Hij is baas in zijn eigen winkel. Jouw recht om zelf te kiezen voor niet te vaccineren betekent niet dat hij ongewild risico moet lopen. Dat is dan weer zijn recht. 

Dat jouw rechten botsen met die van een ander betekent niet dat er sprake is van 'totalitair' of 'ondemocratisch' van de andere partij, maar gewoon tegengestelde belangen.  Je bent niet alleen op deze wereld en zult soms rekening moeten houden met anderen.

Het vaccin voor TBC is niet zo effectief als dat van polio. Hallo???

Iedereen heeft gelijke rechten dus niemands rechten botsen op elkaar.  Er is recht en er is onrecht en dat is zwart op wit bepaald in de wet.

Dus ik mag uw medische achtergrond niet opvragen en gii de mijne niet. Niets botst.

Probeer eens een trapje hoger te komen als je mij wilt benaderen aub

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iedereen heeft gelijke rechten dus niemands rechten botsen op elkaar. 

Natuurlijk zijn er wel botsende rechten. Dat heb ik eerder al uitgelegd. Ouders hebben recht op godsdienstvrijheid, als ze daarmee besluiten om hun kinderen niet te vaccineren, heeft het kind dat recht heeft op gezondheidszorg pech als het dood gaat, bv aan polio. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Natuurlijk zijn er wel botsende rechten. Dat heb ik eerder al uitgelegd. Ouders hebben recht op godsdienstvrijheid, als ze daarmee besluiten om hun kinderen niet te vaccineren, heeft het kind dat recht heeft op gezondheidszorg pech als het dood gaat, bv aan polio. 

Het gaat over een vaccinazipaspoort!!!

Appels voor peren verkopen maakt de peer geen appel.

Dus in het voorbeeld van een vaccinazipaspoort, schend je de rechten wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat over een vaccinazipaspoort!!!

Appels voor peren verkopen maakt de peer geen appel.

Dus in het voorbeeld van een vaccinazipaspoort, schend je de rechten wel.

Een vaccinatieboekje is niet meer dan een document waarin staat welke vaccinaties je hebt gehad. Er staat geen enkel medisch gegeven van de houder in. Ik heb er ook eentje, en de enige manier waarop je kunt zien dat hij van mij is, is dat ik mijn naam er in heb geschreven. Ik zou een zwarte vrouw kunnen zijn zonder benen, je kunt dat aan het boekje niet zien. Het wordt al tientallen jaren gebruikt om bij binnenkomst in een land aan te tonen dat je bent gevaccineerd tegen bepaalde ziekten. Als je het niet hebt, kom je er niet in. Net zoals bij de winkelier . Heeft verder niets met 'jouw rechten' te maken, volgens mij die je erg gestresst over iets waarvan je niet weet wat het is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een vaccinatieboekje is niet meer dan een document waarin staat welke vaccinaties je hebt gehad. Er staat geen enkel medisch gegeven van de houder in. Ik heb er ook eentje, en de enige manier waarop je kunt zien dat hij van mij is, is dat ik mijn naam er in heb geschreven. Ik zou een zwarte vrouw kunnen zijn zonder benen, je kunt dat aan het boekje niet zien. Het wordt al tientallen jaren gebruikt om bij binnenkomst in een land aan te tonen dat je bent gevaccineerd tegen bepaalde ziekten. Als je het niet hebt, kom je er niet in. Net zoals bij de winkelier . Heeft verder niets met 'jouw rechten' te maken, volgens mij die je erg gestresst over iets waarvan je niet weet wat het is.

Maar je mag dat niet opvragen! Ik heb het recht mijn medische achtergrond geheim te houden. Zelfs bij de overheid moeten diensten eerst toestemming vragen voor ze in uw verslagen mogen zien.

Dus een vaccinazipaspoort zoals jij opperde, gaat tegen recht in. Wat jij wilt doen is niet wettelijk.

Als iemand AIDS heeft, dat weet en achterhoudt en iemand besmet: is die wel strafbaar natuurlijk.

Daarom is het beter een "vrijpass" te hebben, waar mensen kunnen aantonen dat ze soa vrij zijn. Dat vind ik dan weer wel een goed initiatief. Mits op vrijwillige basis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar je mag dat niet opvragen! Ik heb het recht mijn medische achtergrond geheim te houden. Zelfs bij de overheid moeten diensten eerst toestemming vragen voor ze in uw verslagen mogen zien.

Dus een vaccinazipaspoort zoals jij opperde, gaat tegen recht in. Wat jij wilt doen is niet wettelijk.

Als iemand AIDS heeft, dat weet en achterhoudt en iemand besmet: is die wel strafbaar natuurlijk.

Daarom is het beter een "vrijpass" te hebben, waar mensen kunnen aantonen dat ze soa vrij zijn. Dat vind ik dan weer wel een goed initiatief. Mits op vrijwillige basis.

Zeker mag je een vaccinatieboekje wel opvragen. Daar is het voor bedoeld. Om een ander land in te komen. Net als een paspoort, daarover ga toch ook niet emmeren dat dit schending van je privacy is? Mogen ze gewoon om vragen. En anders kom je er niet in, dat is dan jouw keus en jouw probleem, maar val anderen daar niet mee lastig.  Niks met nazis te maken, is gewoon grenscontrole.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zeker mag je een vaccinatieboekje wel opvragen. Daar is het voor bedoeld. Om een ander land in te komen. Net als een paspoort, daarover ga toch ook niet emmeren dat dit schending van je privacy is? Mogen ze gewoon om vragen. En anders kom je er niet in, dat is dan jouw keus en jouw probleem, maar val anderen daar niet mee lastig. 

Iemand mag dat dan als die bevoegd ben is in een luchthaven bv ja. Maar jij als gewone burger of winkelier mag dat niet opvragen, he?

Ik vroeg u een trede hoger te komen, doe ik lastig aan luchthavens? Wie val ik lastig? Je bent een tragisch geval hoor en dat in nuchtere status. Triestig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iemand mag dat dan als die bevoegd ben is in een luchthaven bv ja. Maar jij als gewone burger of winkelier mag dat niet opvragen, he?

Ik vroeg u een trede hoger te komen, doe ik lastig aan luchthavens? Wie val ik lastig? Je bent een tragisch geval hoor en dat in nuchtere status. Triestig.

Een winkelier bepaalt zelf wie er in zijn winkel komt. Als jij zin hebt in een joint, zijn ze echt niet verplicht om die aan jou te verkopen. Als jouw kop een winkelier niet aan staat mag hij je wegsturen, of een ID vragen, of vaccinatieboekje. En als je dat gek vind ben je vrij om weg te gaan en ergens anders te shoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een winkelier bepaalt zelf wie er in zijn winkel komt. Als jij zin hebt in een joint, zijn ze echt niet verplicht om die aan jou te verkopen. Als jouw kop een winkelier niet aan staat mag hij je wegsturen, of een ID vragen, of vaccinatieboekje. En als je dat gek vind ben je vrij om weg te gaan en ergens anders te shoppen.

Weer appels met peren.

Je komt toch sowieso niet rokend een winkel binnen? Wat voor wereldbeeld heb jij toch?

Als een winkelier een vaccinpaspoort wilt vragen, kan die dat doen: het is echter niet mijn kassa. Maar wat ik bedoel is dat hij dat niet kan afdwingen.

Je zou zo'n wereld beter niet verwelkomen DBI. Toch zeker niet onder deze omstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weer appels met peren.

Je komt toch sowieso niet rokend een winkel binnen? Wat voor wereldbeeld heb jij toch?

Als een winkelier een vaccinpaspoort wilt vragen, kan die dat doen: het is echter niet mijn kassa. Maar wat ik bedoel is dat hij dat niet kan afdwingen.

Je zou zo'n wereld beter niet verwelkomen DBI. Toch zeker niet onder deze omstandigheden.

De winkelier en grenswacht doen hetzelfde: jou iets vragen zodat je door mag. Het is in beide gevallen aan jou om het te laten zien. Uiteraard ben je niet in gegaan op mijn vergelijking met een paspoort, ik had niet anders verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-1-2024 om 12:38 zei Dat beloof ik:

De winkelier en grenswacht doen hetzelfde: jou iets vragen zodat je door mag. Het is in beide gevallen aan jou om het te laten zien. Uiteraard ben je niet in gegaan op mijn vergelijking met een paspoort, ik had niet anders verwacht.

Allez, 0,5 DBI, 9,5 Fundamenteel.

Blaas nu maar zeer hard van op de trappeke onder mij zenne. :)

Het blijft echter opgaan dat ik die status niet moet vrijgeven. Ik word dan wel toegang ontzegt op specieke plaatsen. Maar als ik naast u in de bioscoop zit, heeft u geen recht mijn vaccin geschiedenis op te vragen he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Allez, 0,5 DBI, 9,5 Fundamenteel.

Blaas nu maar zeer hard van op de trappeke onder mij zenne. :)

Het blijft echter opgaan dat ik die status niet moet vrijgeven. Ik word dan wel toegang ontzegt op specieke plaatsen. Maar als ik naast u in de bioscoop zit, heeft u geen recht mijn vaccin geschiedenis op te vragen he.

Ik ben geenszins van plan met U naar de bioscoop te gaan.
En ik heb evenmin de illusie dat ik alles op dit gebied kan controleren (een bioscoop of theater bijvoorbeeld) en laat me daar niet zot over maken. 
Dat heeft geen nut.
Het heeft alleen nut je te bemoeien wat zaken waar je wel invloed op hebt.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben geenszins van plan met U naar de bioscoop te gaan.
En ik heb evenmin de illusie dat ik alles op dit gebied kan controleren (een bioscoop of theater bijvoorbeeld) en laat me daar niet zot over maken. 
Dat heeft geen nut.
Het heeft alleen nut je te bemoeien wat zaken waar je wel invloed op hebt.
 

Dus waar wil je dan vaccinazipaspoorten toepassen? De supermarkt? Of gewoon laten waar ze al reeds van kracht zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid