Spring naar bijdragen

Vaccinatie en religie


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Bart123:

Sinds het vaccin er is bid ik iedere dag voor wijsheid in deze, maar mijn gevoel blijft tot op heden dat linke soep is.

Als het je gevoel is dat nee zegt, dan is het slechts een kwestie van je verstand voorrang geven op je gevoel.

3 uur geleden zei Bart123:

Van jullie hoor ik heel graag dat ik er helemaal naast zit en gewoon ook dit vaccin kan nemen.

Je zit er helemaal naast en je kunt dit vaccin gewoon nemen. Ook al omdat niet duidelijk is wat je precies bedoelt met 'er naast zitten'. Dat leg je namelijk niet uit, anders dan dat je het gevoel hebt dat het linke soep is. Maar waarom dan zeg je niet.

3 uur geleden zei Bart123:

Nogmaals, ik ben maar een amateur-Christen, en als mensen mij m'n ongelijk kunnen bewijzen, dan ben ik niet boos maar gerust gesteld.

Je laat niet zien wat je nu eigenlijk denkt, dus ongelijk daarin is al helemaal niet aan te tonen.

3 uur geleden zei Bart123:

Er zit dus een stukje blauwdruk in. Hoor je dan nog wel tot Gods schepping als je blauwdruk niet meer helemaal die van God is?

Er zit 'een stukje blauwdruk in'  als je dat zo wilt noemen. Een stofje dat je lichaam als vreemd ziet en waar het op reageert. Dat is niet anders dan met de eerdere vaccins die je kreeg. Er wordt niets veranderd aan jouw eigen blauwdruk. Als je daarmee DNA bedoelt tenminste, en ik denk dat je dat doet.

3 uur geleden zei Bart123:

n kom je dan nog wel in aanmerking om gered te worden? "De gehele schepping", maar hoor je daar dan nog wel bij? Of heb je met het nemen van dat vaccin iets tot je genomen dat van veel grotere betekenis is?

Hoezo, is dat stukje mRNA dat je kreeg niet van gods schepping dan ? Als je christen bent en gelooft dat alles door god is gemaakt, dan dit dus ook.

3 uur geleden zei Bart123:

Joodse gematria: Tel eens mee... Het woord "Corona" heeft 6 letters en de letterwaardes zijn:
C = 3
O = 15
R = 18
O = 15
N = 14
A = 1

Dus 6 letters met daarnaast letterwaarde 66 = 666. Ja sorry hoor, maar dat is wel erg heel opzichtig.

66 is niet gelijk aan 666. En als je Joodse gematria gebruikt, gebruik dan ook het Hebreeuwse alfabet in plaats van het Latijnse. Dan klopt hier geen bal meer van. We kunnen trouwens een goed voorbeeld nemen aan Israel en de manier waarop zij deze crisis aan hebben gepakt.

Vaccin= 22+1+3+3+9+14=52.  5+2= 7. Het heilige getal. Persoonlijk vind ik zulke berekeningen onzin, maar als jij er door laat beïnvloeden, waarom heb je het dan wel over 666 en niet over 7?  
Waarschijnlijk omdat je je bang laat maken en zelf geen weerwoord biedt.
Denk na!

3 uur geleden zei Bart123:

Vaccinatie-paspoort is recentelijk goedgekeurd.

Klopt niet. Vaccinatiepaspoorten bestaan al decennia: het bekende gele boekje. Zonder kom je meeste landen niet in. Aan de rij met vaccinaties die nodig hebt voor de meeste landen, wordt er gewoon nog eentje toegevoegd.

3 uur geleden zei Bart123:

Maar wat gaan ze daar allemaal nog meer aan hangen? Krijg ik over een tijdje nog wel een Verklaring van Goed Gedrag als mijn vaccinatiepaspoort niet bij is? Geen VOG betekend geen werk in mijn geval. Dus ook geen geld. Kunnen we nog wel bepaalde winkels binnen? Moeten we straks ons vaccinatiepaspoort scannen om overal binnen te mogen? Om winkels binnen te kunnen? En zeg niet "dat zullen ze nooit doen" want dat zeiden ze over het vaccinatie-paspoort ook 6 maanden geleden.

Daar wordt verder helemaal niets aan gehangen. 'Ze' in de laatste zin zaten er dus naar, want ze spraken over iets dat al heel lang bestaat, het bekende gele boekje.

3 uur geleden zei Bart123:

Nogmaals, ik ben maar een amateur-Christen. Ik ga weinig naar de Kerk, want ik voel me er meestal gewoon niet thuis. Ik bid wel iedere dag. En ik lees graag de geruststellende woorden van de bijbel. Maar zelfs als je geloof zo klein is als het mijne, dan nog lijkt het me dat dit één van de belangrijkste punten is.

Je laat je bang maken door allerlei niet ter zake doende onzin. 

1 uur geleden zei antoon:

Het vaccin schijnt als basis menselijk materiaal te hebben in verband met een cellijnen van een foetus door een abortus, helaas vind ik de berichtgeving te summier om er een vaststaand standpunt over in te nemen, als het werkelijk zo is dan zal de Schepper dit niet goedkeuren.

Waar precies heeft de schepper dat gezegd, of veronderstel je dit alleen maar? 

1 uur geleden zei antoon:

ook de eventuele verandering van het DNA waarover geschreven wordt noopt mij nu niet om dat vaccin te nemen komt nog bij dat men de uitwerking over jaren niet weet.

Kletskoek. Er vindt geen verandering in je DNA plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is niet van een geaborteerd kind maar van een foetus dat te vroeg geboren is en wat toch niet levensvatbaar was. Bovendien zijn het slechts enkele cellen die verder gekweekt zijn. Het heeft miljoe

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet

Niet gekomen om vrede te brengen, maar om het zwaard te brengen. Er staat toch niet “oorlog”? Het zwaard is datgene dat beslissend is.

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als het je gevoel is dat nee zegt, dan is het slechts een kwestie van je verstand voorrang geven op je gevoel.

Je zit er helemaal naast en je kunt dit vaccin gewoon nemen. Ook al omdat niet duidelijk is wat je precies bedoelt met 'er naast zitten'. Dat leg je namelijk niet uit, anders dan dat je het gevoel hebt dat het linke soep is. Maar waarom dan zeg je niet.

Je laat niet zien wat je nu eigenlijk denkt, dus ongelijk daarin is al helemaal niet aan te tonen.

Er zit 'een stukje blauwdruk in'  als je dat zo wilt noemen. Een stofje dat je lichaam als vreemd ziet en waar het op reageert. Dat is niet anders dan met de eerdere vaccins die je kreeg. Er wordt niets veranderd aan jouw eigen blauwdruk. Als je daarmee DNA bedoelt tenminste, en ik denk dat je dat doet.

Hoezo, is dat stukje mRNA dat je kreeg niet van gods schepping dan ? Als je christen bent en gelooft dat alles door god is gemaakt, dan dit dus ook.

66 is niet gelijk aan 666. En als je Joodse gematria gebruikt, gebruik dan ook het Hebreeuwse alfabet in plaats van het Latijnse. Dan klopt hier geen bal meer van. We kunnen trouwens een goed voorbeeld nemen aan Israel en de manier waarop zij deze crisis aan hebben gepakt.

Vaccin= 22+1+3+3+9+14=52.  5+2= 7. Het heilige getal. Persoonlijk vind ik zulke berekeningen onzin, maar als jij er door laat beïnvloeden, waarom heb je het dan wel over 666 en niet over 7?  
Waarschijnlijk omdat je je bang laat maken en zelf geen weerwoord biedt.
Denk na!

Klopt niet. Vaccinatiepaspoorten bestaan al decennia: het bekende gele boekje. Zonder kom je meeste landen niet in. Aan de rij met vaccinaties die nodig hebt voor de meeste landen, wordt er gewoon nog eentje toegevoegd.

Daar wordt verder helemaal niets aan gehangen. 'Ze' in de laatste zin zaten er dus naar, want ze spraken over iets dat al heel lang bestaat, het bekende gele boekje.

Je laat je bang maken door allerlei niet ter zake doende onzin. 

Waar precies heeft de schepper dat gezegd, of veronderstel je dit alleen maar? 

Kletskoek. Er vindt geen verandering in je DNA plaats.

Hmmm... Een hoop semantiek en "niettus" lees ik hier. Daar kan ik niet veel mee. Maar dat wist je al, vermoed ik zo. Lezen gaat je ook al niet zo goed af zie ik, maar dat is je vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Bart123:

Hmmm... Een hoop semantiek en "niettus" lees ik hier. Daar kan ik niet veel mee. Maar dat wist je al, vermoed ik zo. Lezen gaat je ook al niet zo goed af zie ik, maar dat is je vergeven.

Dat begrijp ik niet. Ik schrijf nergens "niettus". Wat ik wel doe is onderbouwd reageren. Het spijt me dat je daar niets mee kan.
Het is jammer dat je gelijk reageert met "lezen gaat je ook al niet zo goed af". Dat je daarnaast niet de moeite neemt om uit te leggen wat je daarmee voor ogen hebt, zegt veel over jouw manier van discussie voeren. 
Die me overigens bekend voor komt, het zou niet verbazen als dit een clone account blijkt te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat begrijp ik niet. Ik schrijf nergens "niettus". Wat ik wel doe is onderbouwd reageren. Het spijt me dat je daar niets mee kan.
Het is jammer dat je gelijk reageert met "lezen gaat je ook al niet zo goed af". Dat je daarnaast niet de moeite neemt om uit te leggen wat je daarmee voor ogen hebt, zegt veel over jouw manier van discussie voeren
Die me overigens bekend voor komt, het zou niet verbazen als dit een clone account blijkt te zijn. 

Nee, jouw manier van discussie voeren trekt volle zalen, wil je zeggen?

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als het je gevoel is dat nee zegt, dan is het slechts een kwestie van je verstand voorrang geven op je gevoel. Wat als God mijn vraag beantwoord door mij het gevoel te geven dat het vaccin foute boel is? Mijn verstand zegt dat ik beter naar God luister.

Je zit er helemaal naast en je kunt dit vaccin gewoon nemen. Ook al omdat niet duidelijk is wat je precies bedoelt met 'er naast zitten'. Dat leg je namelijk niet uit, anders dan dat je het gevoel hebt dat het linke soep is. Maar waarom dan zeg je niet. <---"niettus" En nog gelogen ook want dat leg ik daarna precies uit. Dat je het er niet mee eens bent is een ander iets anders.

Je laat niet zien wat je nu eigenlijk denkt, dus ongelijk daarin is al helemaal niet aan te tonen. ?!?

Klopt niet. Vaccinatiepaspoorten bestaan al decennia: het bekende gele boekje. Zonder kom je meeste landen niet in. Aan de rij met vaccinaties die nodig hebt voor de meeste landen, wordt er gewoon nog eentje toegevoegd. <---"niettus" En nog gelogen ook. Zie: Niks geel boekje

Daar wordt verder helemaal niets aan gehangen. 'Ze' in de laatste zin zaten er dus naar, want ze spraken over iets dat al heel lang bestaat, het bekende gele boekje. <---"niettus" En nog gelogen ook. Zie: Niks geel boekje

Je laat je bang maken door allerlei niet ter zake doende onzin. <---"niettus" Geen onderbouwing.

Kletskoek. Er vindt geen verandering in je DNA plaats. <---"niettus" Geen onderbouwing.

Ik snap dat ieder Christelijk forum dergelijke figuren als jij aantrekt als vliegen op een drol. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bart123:
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat begrijp ik niet. Ik schrijf nergens "niettus". Wat ik wel doe is onderbouwd reageren. Het spijt me dat je daar niets mee kan.
Het is jammer dat je gelijk reageert met "lezen gaat je ook al niet zo goed af". Dat je daarnaast niet de moeite neemt om uit te leggen wat je daarmee voor ogen hebt, zegt veel over jouw manier van discussie voeren
Die me overigens bekend voor komt, het zou niet verbazen als dit een clone account blijkt te zijn. 

Nee, jouw manier van discussie voeren trekt volle zalen, wil je zeggen?

Meestal alleen mensen die op argumenten reageren. Soms ook mensen die met modder gaan gooien, maar dat komt dan omdat geen argumenten hebben om te reageren.

13 minuten geleden zei Bart123:

Ik snap dat ieder Christelijk forum dergelijke figuren als jij aantrekt als vliegen op een drol. 

Ik zeg: @Kaasjeskruid. Wat jij, @sjako ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 22-2-2021 om 14:06 zei antoon:

Over Corona en vaccinatie in verband met berichtgeving is een topic, nu eens tot een andere kern gaan, namelijk religieuze redenen om wel of geen Corona vaccin te nemen, dus even geen complot uitspitten maar nagaan of  het met de schrift in overeenstemming is, zo nee waarom dan en zo ja ook de beweegredenen.

Er zijn geen religieuze redenen om een vaccinatie wel of niet te nemen.   Het is louter een beslissing van 'het vlees'.  Immers: dat wat uit de Geest is behoeft geen enkele vaccinatie.  Het doet er dus niet wezenlijk toe of je een vaccinatie neemt.   Doe gewoon maar wat je toevallig het beste uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Er zijn geen religieuze redenen om een vaccinatie wel of niet te nemen.   Het is louter een beslissing van 'het vlees'.  Immers: dat wat uit de Geest is behoeft geen enkele vaccinatie.  Het doet er dus niet wezenlijk toe of je een vaccinatie neemt.   Doe gewoon maar wat je toevallig het beste uitkomt.

Pardon? Er zijn miljoenen gelovigen die vaccins en voedsel weigeren waar ze foetale cellen gebruikten. Al was het maar louter om te testen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Onderzoek alle dingen, behoud het goede en vermijd het kwaad.
1 Tessalonicenzen 5:21-22 
Gewoon vaccineren dus.

Want onze levensstijl aanpassen die een broeihaard voor ziektes is, is te moeilijk natuurlijk. Een reisverbod voor risicogebieden was xenofobisch, kinderen gijzelen terwijl die nooit risico liepen was maar normaal.

Zo werden superbacterie voorspeld. Maar de methodes die ze kweken worden niet aangepast. We kunnen rust vinden in kartonnen rietjes dat we in een plastieken deksel mogen duwen, vertrouwende op hun vaccins. Terwijl ze via desinformatie hun aandelen op de beurs spijzen, de oversterfte negeren en de fabrikanten bol staan van corruptie en medische schandalen.

Ieder het zijn zeker? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want onze levensstijl aanpassen die een broeihaard voor ziektes is, is te moeilijk natuurlijk. Een reisverbod voor risicogebieden was xenofobisch, kinderen gijzelen terwijl die nooit risico liepen was maar normaal.

Zo werden superbacterie voorspeld. Maar de methodes die ze kweken worden niet aangepast. We kunnen rust vinden in kartonnen rietjes dat we in een plastieken deksel mogen duwen, vertrouwende op hun vaccins. Terwijl ze via desinformatie hun aandelen op de beurs spijzen, de oversterfte negeren en de fabrikanten bol staan van corruptie en medische schandalen.

Ieder het zijn zeker? :)

De vraag in dit topic ging niet over de gedachten van wappies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

Pardon? Er zijn miljoenen gelovigen die vaccins en voedsel weigeren waar ze foetale cellen gebruikten. Al was het maar louter om te testen.

We moeten ieder geval weer apart bekijken.   Tijdens de corona crisis was vaccinatie een goed idee, we hebben mede dankzij vaccinatie de crisis bezworen.   

Ook 'oud leven' is het waard om beschermd te worden.  Al is een mens 80, dan hoeft hij nog niet dood.   Immers, cynici zagen in corona een uitgelezen kans om van hordes ouderen en zwakkeren af te komen en waren tegen vaccinatie en corona maatregelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

We moeten ieder geval weer apart bekijken.   Tijdens de corona crisis was vaccinatie een goed idee, we hebben mede dankzij vaccinatie de crisis bezworen.   

Ook 'oud leven' is het waard om beschermd te worden.  Al is een mens 80, dan hoeft hij nog niet dood.   Immers, cynici zagen in corona een uitgelezen kans om van hordes ouderen en zwakkeren af te komen en waren tegen vaccinatie en corona maatregelen.

Het punt is gewoon dat er wel degelijk mensen bestaan die vanuit geloofsovertuiging vele medische behandelingen weigeren.

28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De vraag in dit topic ging niet over de gedachten van wappies.

Wow een oneliner met een label uit the narrative van een bende wereldrijkers. Hoe origineel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het punt is gewoon dat er wel degelijk mensen bestaan die vanuit geloofsovertuiging vele medische behandelingen weigeren.

Dat zijn dan geen geloofsovertuigingen gebaseerd op de leer van Jezus Christus.    De nieuwe mens moet immers  geboren worden uit water en Geest.   De oude mens moet sterven, gevaccineerd of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Dat zijn dan geen geloofsovertuigingen gebaseerd op de leer van Jezus Christus.    De nieuwe mens moet immers  geboren worden uit water en Geest.   De oude mens moet sterven, gevaccineerd of niet.

Men weigert enkel vaccins waar ze foetale cellen gebruikten, zelfs al zitten die niet in het vaccin en werden ze enkel bij de proefprocedures gebruikt.

Godsdienstvrijheid. Als jij een vaccin van zulke wetenschappen wilt, en denkt dat Jezus het zo wilt: dan is dat op u. Maar ge kunt geen andere mensen diezelfde wetenschappen opdringen. Een mens is vrij een behandeling te weigeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-12-2023 om 14:58 zei Fundamenteel:

Men weigert enkel vaccins waar ze foetale cellen gebruikten, zelfs al zitten die niet in het vaccin en werden ze enkel bij de proefprocedures gebruikt.

Godsdienstvrijheid. Als jij een vaccin van zulke wetenschappen wilt, en denkt dat Jezus het zo wilt: dan is dat op u. Maar ge kunt geen andere mensen diezelfde wetenschappen opdringen. Een mens is vrij een behandeling te weigeren.

Zeker. Net zo goed als dat ieder mens vrij is om zich te beschermen tegen mensen die zich niet laten vaccineren en daarmee een gevaar vormen voor anderen. Dus niet lopen klagen als dat gebeurt. Je bent niet de enige met rechten en anderen hoeven niet het gevolg van jouw claim om vrijheid te dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zeker. Net zo goed als dat ieder mens vrij is om zich te beschermen tegen mensen die zich niet laten vaccineren en daarmee een gevaar vormen voor anderen. Dus niet lopen klagen als dat gebeurt. Je bent niet de enige met rechten en anderen hoeven niet het gevolg van jouw claim om vrijheid te dragen.

Dus uw vaccin werkt niet als ik mij niet vaccineer? Of wat wil je nu zeggen?

Een vaccin is voor uzelf te beschermen,  niet iedereen.

Als mensen die ziek zijn nu eens gewoon thuis blijven en uitzieken tot ze genezen zijn?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Als mensen die ziek zijn nu eens gewoon thuis blijven en uitzieken tot ze genezen zijn?

Waaruit we eens blijkt dat je maar wat zegt zonder kennis van zaken. Bij polio bv verloopt 90-95 procent van de infecties zonder verschijnselen. Dan blijf je dus ook niet thuis, want je weet niet dat je bent geïnfecteerd en het kan overdragen.

Bij polio is het niet alleen uitzieken tot het genezen bent, er zijn ook patiënten doet blijvend verlamd zijn of overlijden. Maar dat gebeurde in Nederland einde vorige eeuw gelukkig alleen nog onder mensen  dir zich niet vaccineerden, in de Biblebelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waaruit we eens blijkt dat je maar wat zegt zonder kennis van zaken. Bij polio bv verloopt 90-95 procent van de infecties zonder verschijnselen. Dan blijf je dus ook niet thuis, want je weet niet dat je bent geïnfecteerd en het kan overdragen.

Bij polio is het niet alleen uitzieken tot het genezen bent, er zijn ook patiënten doet blijvend verlamd zijn of overlijden. Maar dat gebeurde in Nederland einde vorige eeuw gelukkig alleen nog onder mensen  dir zich niet vaccineerden, in de Biblebelt.

 

Als uw polio vaccin daadwerkelijk veilig en effectief is, moet ge polio niet meer vrezen he. Wat boeit u dat dan als iemand anders wel of geen vaccin nam?

Er zijn vaccinaties, zoals het poliovaccin, waarbij je een leven lang beschermd bent na één vaccinatie. Herhaling van vaccinatie is soms nodig om het aantal antistoffen op peil te houden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij tetanus.

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-vaccinaties

Denk eens logisch na ? Ongevaccineerden surfen mee op de groepsimmuniteit van gevaccineerden.

En wij hebben rioleringen en leven zeer hygiënisch in deze tijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als uw polio vaccin daadwerkelijk veilig en effectief is, moet ge polio niet meer vrezen he. Wat boeit u dat dan als iemand anders wel of geen vaccin nam?

Tsja, het zal mijn evolutionair ingebouwde groepsgevoel zijn: wat goed is voor de groep, is moreel juist. Ik kan het niet zo goed hebben als mensen in mijn omgeving door polio worden verlamd. Één zo'n geval is wel genoeg. Maar als jij wel graag polio wil, ga je gang hoor.

De beste wensen voor het nieuwe jaar. Niet in alle gezondheid dan, want dat wil je zelf niet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tsja, het zal mijn evolutionair ingebouwde groepsgevoel zijn: wat goed is voor de groep, is moreel juist. Ik kan het niet zo goed hebben als mensen in mijn omgeving door polio worden verlamd. Één zo'n geval is wel genoeg. Maar als jij wel graag polio wil, ga je gang hoor.

De beste wensen voor het nieuwe jaar. Niet in alle gezondheid dan, want dat wil je zelf niet.

Leest ge wel de citaten met link die ik plaats? Of mist ge weer elementaire basiskennis om uw error te erkennen?

De vraag is echter: als uw vaccin effectief is, kan u dat toch geen hol schelen als ik een vaccin weiger en verlamd geraak? Zelfs al kruisten we wegen, u bent immers geïmmuniseerd.

Toch? Dus uw hele betoog valt in het water.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leest ge wel de citaten met link die ik plaats? Of mist ge weer elementaire basiskennis om uw error te erkennen?

De vraag is echter: als uw vaccin effectief is, kan u dat toch geen hol schelen als ik een vaccin weiger en verlamd geraak? Zelfs al kruisten we wegen, u bent immers geïmmuniseerd.

Toch? Dus uw hele betoog valt in het water.

Lees je mijn antwoord wel? Dat schreef ik toch al? 

23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tsja, het zal mijn evolutionair ingebouwde groepsgevoel zijn: wat goed is voor de groep, is moreel juist. Ik kan het niet zo goed hebben als mensen in mijn omgeving door polio worden verlamd. Één zo'n geval is wel genoeg. Maar als jij wel graag polio wil, ga je gang hoor.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leest ge wel de citaten met link die ik plaats?

Zeker, met name het stukje 'hoe veilig is een vaccin' was erg interessant. Zou je zelf ook eens moeten lezen. Of lees je de links die he zelf plaatst niet? 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dus, als iedereen in uw omgeving gevaccineerd is tegen polio; ben je levenslang beschermd.  Het maakt dus geen hol uit dat je een ander verplicht tot vaccinatie.

Ik wel, maar degenen die niet zijn gevaccineerd niet. En dat levert een gevaar op voor de babytjes die ook nog niet zijn gevaccineerd en daarom zijn niet-, gevaccineerden een gevaar voor anderen. Het is allemaal vrij simpel hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zeker, met name het stukje 'hoe veilig is een vaccin' was erg interessant. Zou je zelf ook eens moeten lezen. Of lees je de links die he zelf plaatst niet? 

Ik wel, maar degenen die niet zijn gevaccineerd niet. En dat levert een gevaar op voor de babytjes die ook nog niet zijn gevaccineerd en daarom zijn niet-, gevaccineerden een gevaar voor anderen. Het is allemaal vrij simpel hoor.

Maar hier is geen polio en goede hygiëne met riolering?

Polio was trouwens bijna volledig verdwenen tot Gates in Afrika ging vaccineren en daarna een polio uitbraak was.

https://www.science.org/content/article/first-polio-cases-linked-new-oral-vaccine-detected-africa

Ik heb simpelweg geen vertrouwen meer in de medische wereld en slik 0 pillen. Niet eens pijnstillers.

https://www.nytimes.com/2022/08/18/health/polio-new-york-malawi.html

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid