Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

Op 10-2-2021 om 12:33 zei Willempie:

Ik hoef daar niet zo diep meer over na te denken.

Ergo, een gewetensvol herstelonderzoek kan dan wel tot hoopvolle resultaten leiden wanneer we een aantal obstakels innerlijk loslaten en overstijgen, het aanvankelijk bevrijdende effect transformeert door de cognitieve structuurwijziging echter tot het dagelijks getuige zijn van een weerzinwekkend wereldbeeld, maar ook de hoop wanneer dit maatschappelijk herkend zou worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

Op 15-3-2021 om 20:54 zei Tomega:

Mooi schema TTC!

Paradoxaal genoeg worden die obstakels door inflatoire auto-conformatie niet altijd bewust opgemerkt binnen die specifieke stroom of bestaansgolf, we kunnen er technisch niet de vinger opleggen omdat we ook niet altijd de juiste methode kennen, ze blijven niet plakken, door desinteresse, geen tijd, de overweldigende variëteit aan niches, of simpelweg door een kenniskloof in algemene zin. Leest en schoenen, het bundelen van competenties, eenvoud en kleine dingen, de boer ploegt, de kikker kwaakt, de mens ontwaakt, hoop daagt, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2021 om 12:00 zei Tomega:

Het is eerder pure zelfverheerlijkende bewieroking, om andermans serieuze investering in jouw in orakels verpakte brij van gedachtenfinanciële escapades, te classificeren als misleiding en manipulatie.

Het is weer wat, een aantal beweert nu dat herstel nog het best kan bevorderd worden door op de pot te gaan zitten, en toch eens dieper beginnen na te denken over die tegelwijsheden die elke dag voor je neus hangen, het is apart.

Op 16-3-2021 om 12:34 zei Tomega:

F noem je inflatie, S noem je schuld en M noem je geld. 

Voor wie het interesseert is een goede manier om aan waarheidsvinding te doen, starten met de open premisse dat niets waar is. Ondertussen gaan wij met de chips rond, als het niet stoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Volgens een aantal is het perfect mogelijk om zich te ontworstelen uit de toxische omgeving zoals in verschillende termen benoemd door ggz-experten, het nadeel is echter dat je er elke dag op mag staan kijken en mensen alsmaar blijven zeggen dat we er niets aan kunnen doen, alsof we onze kinderen graag zien verdrinken in een moeras met een cuba libre in de hand, het is apart. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2021 om 12:00 zei Tomega:

Voor iemand die tomeloos grenzen overschrijdt van wat je in een gemiddeld gesprek mag verwachten van je tegensprekers, geef je nu een dermate niveau van emotionele hyperinflatie, dat ik er maar vanuit ga dat het als een vorm van grappig theatraal drama is bedoeld."

Is dat nu allemaal om te verbloemen dat je de manipulatie verwerkt in een quote alsof die oorspronkelijk was? Als je dat nu gedaan had en dan gepresenteerd als jouw visie daarop, een heel andere kwestie, denk je niet? Verder hebben we tot onze verbazing ontdekt dat goud ook uit atomen bestaat, mysterieus allemaal. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-3-2021 om 14:57 zei Tomega:

Dat is zo'n verheerlijkt moment, dat de emotie ons ontstijgt en we heel even buiten onszelf treden. Nu nog laten landen wat onze emotie ook al weer méér te zeggen heeft dan de emotie in het hart. Het lijkt warempel wel waarachtig geloof.

In de eerste plaats moet een mens al redelijk dwaas zijn om het überhaupt te willen onderzoeken, gegarandeerd dwaas wanneer je hier in alle integriteit uit preventieve bezorgdheid ook hulpvragen over zou willen stellen, als kamikaze. Toch blijft de kracht van eenvoud en kleine dingen onmiskenbaar gelden, je kan immers niet zeggen dat steeds dezelfde getallen optellen ook telkens een andere uitkomst gaan opleveren, omdat het nu eenmaal tijdloos altijd hetzelfde is, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-2-2021 om 12:33 zei Willempie:

Zo leer je dat geen berg te hoog is en geen kloof te diep voor diegenen die de hand van hun hemelse Vader vasthouden en volledig op Hem vertrouwen.

Onbevattelijk is het, het moment dat je nog maar de arrogante illusie koestert iets van het leven begrepen te hebben, is er altijd wel iemand die je komt vragen waarom je met bananen beter niet al te bruusk de evenaar oversteekt, de meningen verdeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-3-2021 om 13:22 zei Tomega:

Hier stopt het.  

Apart en ontnuchterend is het idee dat we dan wel een tijdloos bewijs kunnen afleveren dat binnen dezelfde context altijd waar is, maar ook telkens opnieuw aan de aandacht kan ontsnappen door allerhande berichtgeving waarbinnen geen rekening gehouden met het eenvoudige bestaan hiervan. In deze zin hoeven E-werkers helemaal niets te bewijzen, het is zoeken naar ggz-experten die in het in alle ernst aandachtiger willen beschouwen, twee verschillende dingen. Onmogelijk zal het worden, als hoop die tot drama verwordt, de hartenpijn voedend om redenen die vanuit dat perspectief het ongeloof en het geweten tarten, pijnlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-3-2021 om 21:28 zei sjako:

Maar satan is de verliezer en dat weet hij.

Het bijzonder aan het 4Q/8L-model is dat we het voor de rest van ons leven oneens kunnen zijn met elkaar, en toch zit dat begrepen in hetzelfde model. Andersom is dus ook mogelijk, of we lopen er hopeloos in verloren omwille van het brede spectrum dat het aanbiedt, heel apart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-2-2021 om 12:33 zei Willempie:

Ik hoef daar niet zo diep meer over na te denken.

Uit ervaring weet ik dat nonsens verkopen vrij eenvoudig is, verander af en toe gewoon eens van mening en het blijft nonsens, geen ontkomen aan. Iets mysterieuzer wordt wanneer je die nonsens gaat onderbouwen met een wiskundig precies bewijs, dan loop je het risico dat je bedolven wordt onder de nonsens, en het bewijs bestaat niet meer, ondanks tijdloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen.

Zo gezien zou het dan enkel begrijpelijk kunnen zijn voor abnormale mensen, en het kan nog veel eenvoudiger. 

Legende

  • M = geld (nominaal)
  • V = vorderringen (relatief-subjectief)
  • S = schulden (relatief-subjectief)
  • E = andere waarderingen (relatief-subjectief)

Vergelijkingen

  • M = E
  • V = S

Neutraliserende katalysator (wiskundig precies/tijdloos)

  • F = S/M+1

Toepassing (gelijk delen/geen relationeel verschil)

  • M/F = E/F
  • V/F = S/F

Neutraal geld (verschil nominaal)

  • M – M/F = X

Neutralisatie schuldencomplex

  • V/F = X = S/F
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2021 om 11:38 zei Tomega:

Als je abstraheert van de actoren en de voorkomende belevingen, dan behoeft dat ook geen plaats in je denken; bij deze.

Het op zich bevreemdende idee dat de stilte zou kunnen spreken krijgt veel meer betekenis door het in alle integriteit blijven stellen van hulpvragen uit preventieve bezorgdheid, met epibreren als neveneffect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Waarom ga je niet eens proberen je zodanig uit te drukken dat de gemiddelde mens er een touw aan vast kan knopen?

Een aantal beweert dat mindfulness vooral aandachtstraining betreft, zo kunnen we vandaag op wikipedia lezen dat helikoptergeld bedoeld is om deflatie tegen te gaan, en wat er niet bij staat is dat bij deflatie het geld uit de lucht valt, aforismen in overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-3-2021 om 12:57 zei Tomega:

Voel je vrij om ook iets in te brengen; en dat mag best onderhoudend zijn.

Apart is bedenking dat vandaag de onzichtbare hand van Adam Smith steeds meer begint lijken op het Aliën Hand Syndrome zoals omschreven door psychologen, en het wordt pas echt gekkenwerk wanneer men er nog een derde onzichtbare hand aan toevoegt, die van Jupiter zowaar. En nu denken ggz-experten blijkbaar dat E-werkers dit gaan oplossen, zelfs wanneer we simpele hulpvragen stellen over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, over epistemologische obstakels, alsof we niet eens bestaan, over eenvoud en kleine dingen, in liefde en hoop, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-3-2021 om 12:51 zei TTC:

Is dat nu allemaal om te verbloemen dat je de manipulatie verwerkt in een quote alsof die oorspronkelijk was? Als je dat nu gedaan had en dan gepresenteerd als jouw visie daarop, een heel andere kwestie, denk je niet? Verder hebben we tot onze verbazing ontdekt dat goud ook uit atomen bestaat, mysterieus allemaal. 

De kolom van Foucault is jouw gevangenschapskolom. De epietlutmologische obstakels belemmeren je zicht op je eigen model.  Dat moet weg. Dat gaat niet over mijn model en niet over mijn inbreng, maar over jou confronteren met mijn reële inbreng op een onderdeel van je model dat bewijsbaar niets meer biedt dan gevangenschap. Bevrijd kom je op de reële ingebrachte zaken, zodat het onmogelijke mogelijk wordt en bespreekbaar, en onderwerp van gesprek. Dat kan ik niet doen en dat is niet mijn inbreng. maar dat is bij jou in jouw inbreng: zie wat ik zeg.

Verder mag het geen verbazing wekken dat waar één atoom al heel ingewikkeld is, het complexe grotere geheel dat door God in stand wordt gehouden in een wonderlijke samenhang is. Dat kan niemand evenaren. Maar het is ten diepste niet mysterieus. Het is wetmatig en relationeel.

2 uur geleden zei TTC:

Het op zich bevreemdende idee dat de stilte zou kunnen spreken krijgt veel meer betekenis door het in alle integriteit blijven stellen van hulpvragen uit preventieve bezorgdheid, met epibreren als neveneffect.

Nee; je laat je afleiden van wat er wel gezegd wordt.
En je komt niet zover om de bouwsteentjes van je model nauwkeuriger te bekijken.
Misschien vind je dat gewoon te moeilijk, ik weet het niet. Maar het verbaasd me wel;
want waarom zou je je een leraar willen betuigen, als je een volgeling bent?

Als je het totaal van schuld plus geld uitdrukt in het deel geld,
dan is elke uitdrukking van een deel daarvan in het totaal, nog steeds een evenredig deel van dat eerste geld. 
De eenvoud ervan is dat je het geheel uitdrukt in een deel. Dat is een klassieke drogreden.

Oftewel meer algebraïsch: 
(M+S) / M = F   => M+S = M x F                        
S/F + M/F = 1   => M+S = F 

Dat geeft een intrinsieke loop of ongelijkheid.

Op 20-3-2021 om 13:23 zei TTC:

In de eerste plaats moet een mens al redelijk dwaas zijn om het überhaupt te willen onderzoeken, gegarandeerd dwaas wanneer je hier in alle integriteit uit preventieve bezorgdheid ook hulpvragen over zou willen stellen, als kamikaze. Toch blijft de kracht van eenvoud en kleine dingen onmiskenbaar gelden, je kan immers niet zeggen dat steeds dezelfde getallen optellen ook telkens een andere uitkomst gaan opleveren, omdat het nu eenmaal tijdloos altijd hetzelfde is, van harte.

Er is wel een aantal mooie elementen. Je geloof kan als valse religie worden ontmaskerd, als je wettig en zuiver blijft zoeken naar de bouwstenen. En ook kan het zijn, dat je geloof bevestigd wordt en overgaat in een zeker weten. Maar zonder zoeken en strijden, kom je nergens, en blijf je hangen op je niveau van gevangenschap, die zo je wilt ook kan worden opgevat als de epistemologische obstakels waardoor jij mij niet bereiken kunt. Als ik zeg: ze zijn er niet; vind jij dan een vrije weg om te komen tot de waarheid? Of zeg je dat ik nog niet kan zien, waarvan jij gaat bewijzen dat het er niet is?

Daarnaast is het concept van alle Schuld, die wordt uitgedrukt in Betaling, een mooi concept, wat echter niet wegneemt dat God niet smokkelt, zodat voor elke schuld betaald moet worden. Dat is een natuurwet, die ook wiskundig geen krommingen toelaat. Het barmhartige aspect zit niet in het uitdrukken van alle schulden plus betaling in diezelfde betaling, maar een betaling die zodanig groter is, dat de schulden daadwerkelijk erdoor worden gedekt. Maar jij en ik gaan geen hoogte krijgen hoe het zit met schuld en betalingen, als we niet ergens beginnen heel concreet de werkelijkheid van je model onder woorden te brengen. Het kenmerk van een goochelaar is dat hij wel iets kan laten zien, maar dat je er nooit bij kunt komen; wat de een een dwangbuis noemt, en de ander epietlutmologische obstakels, is voor de goochelaar zelf zijn harnas.

Maar troost je, het gaat verder dan flauwigheden. De Genade wordt in onze tijd uitgedeeld als Geld, en precies wat jij doet, is wat de dwaalleraars doen: zij beschouwen alle nieuwe schulden als begrepen in de Betaling die Christus al heeft gedaan. En ook zij rekenen net als jij met een verhoudingsmaat waarbij alle gemaakte schulden worden uitgedrukt in één betaling, en ze komen net als jij tot de wonderlijke verheerlijkende vaststelling dat de mens mag zondigen zonder einde, omdat er een natuurlijke balans is die zij via jouw loop en via jouw formule kunstig weten te bewijzen onderdeel te zijn van de Genade van Christus Betaling.

Maar dat leert ons de bijbel niet! Elke schuld wordt betaald en elke nieuwe schuld moet verantwoording voor worden afgelegd. En alleen wie oprecht schuldenvrij leeft, dus ook de moraal en de intentie en de opzet en de levenswijze kiest om alle schulden uit de weg te gaan, diegene inderdaad, die krijgt wat hij niet had en hij ontvangt Genade in maten van onuitputtelijkheid. Dat jij en ik en wij dat niet begrijpen, geeft ons en geeft de christenen geen permissie om de natuurformules van God aan te passen !!

En dus even terug voor jou: je mag niet ongelijkheden gebruiken in een gelijkstelling als een magisch toverstokje ! Toegegeven, Einstein deed het ook en hij kwam er mee weg. Maar dat maakt het nog niet natuurwettig of logisch samenhangend. Het doet niet meer dan de zinnen vervoeren en af te leiden van de realiteit die ondertussen gewoon wacht.

Waar wacht je op?
1. Kom nooit meer terug met je diepere lagen van onzinnigheden, daar heb je zelf maar last van. Exit gevangenschap.
2. Bekijk je eigen formule en ga er eens wat dichter op zitten. Misschien klopt 'ie wel. Of niet.
3. Kom los van de abstracties. Maak een economie van 10 met geld 8 en een schuld van 2 en laat je schuld oplopen met 12, en kijk dan gewoon voor jezelf wat er gebeurt. Nee, niet met je magische formule, dat hoort onder punt 2, maar met de vraag op welk moment wie welk geld schuldig blijft aan wie, en wat er concreet mee gebeurt. Misschien verras je jezelf, of mij.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Tomega:

De kolom van Foucault is jouw gevangenschapskolom. De epietlutmologische obstakels belemmeren je zicht op je eigen model. Dat moet weg.

Misschien bekijken we dat vanuit de volledig rechtse kolom, met zicht op die gevangenis. We zijn er elke dag getuige van, amper geloofwaardig is het. 

28 minuten geleden zei Tomega:

Oftewel meer algebraïsch: 
(M+S) / M = F   => M+S = M x F                        
S/F + M/F = 1   => M+S = F 

Het blijft grappig hoe je van iets eenvoudigs telkens iets anders maakt, begrijp je iets niet? 

Legende

  • M = geld (nominaal)
  • V = vorderingen (relatief-subjectief)
  • S = schulden (relatief-subjectief)
  • E = andere waarderingen (relatief-subjectief)

Vergelijkingen

  • M = E
  • V = S

Neutraliserende katalysator (wiskundig precies/tijdloos)

  • F = S/M+1

Toepassing (gelijk delen/geen relationeel verschil)

  • M/F = E/F
  • V/F = S/F

Neutraal geld (verschil nominaal)

  • M – M/F = X

Neutralisatie schuldencomplex

  • V/F = X = S/F
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Maar dat leert ons de bijbel niet!

Een boek met 10 hoofdstukken wil niet zeggen dat iedereen alle hoofdstukken ook kent, daar zijn we vandaag maar al te pijnlijk getuige van. Laat ons hopen dat het morgen anders wordt, zodat we een en ander kunnen herstellen, idealiter op een menswaardige manier.

2 uur geleden zei Tomega:

Kom los van de abstracties. Maak een economie van 10 met geld 8 en een schuld van 2 en laat je schuld oplopen met 12, en kijk dan gewoon voor jezelf wat er gebeurt. Nee, niet met je magische formule, dat hoort onder punt 2, maar met de vraag op welk moment wie welk geld schuldig blijft aan wie, en wat er concreet mee gebeurt. Misschien verras je jezelf, of mij.

Nu heb je nog steeds niets gezegd over hoe we dat neutrale geld kunnen verdelen, in voorkomend geval lijkt het zo vanzelfsprekend welke wegen bewandeld kunnen worden, niet? 

2 uur geleden zei Tomega:

Dat jij en ik en wij dat niet begrijpen, geeft ons en geeft de christenen geen permissie om de natuurformules van God aan te passen !!

De formule komt gewoon tot stand door die biflatoire katalysator effectief te gebruiken, als een tijdloos gegeven. Iedereen kan dat begrijpen, tenzij we dat nooit aandacht geven natuurlijk, of verzwijgen of wat dan ook. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Toegegeven, Einstein deed het ook en hij kwam er mee weg.

Interessant mag het leerstuk dan wel geweest zijn dat gedachten als energie kunnen gezien worden, het zegt toch niet dat er dan plots ook vanalles verandert in de wereld, het is niet meer een beschrijving, of een interessant weetje. Tenzij we een bijkomende verklaring hebben gevonden waarom hoopvol of positief denken ook volledig averechts kan uitpakken, ondanks alle kant en klaar beschikbare alternatieven, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:
2 uur geleden zei Tomega:

Oftewel meer algebraïsch: 
(M+S) / M = F   => M+S = M x F                        
S/F + M/F = 1   => M+S = F 

Het blijft grappig hoe je van iets eenvoudigs telkens iets anders maakt, begrijp je iets niet? 

                      _O-                           :unsure:

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

                      _O-                           :unsure:

Waarom doe je dat telkens, het is toch transparant wat er staat? 

8 minuten geleden zei Tomega:

                      _O-                           :unsure:

Het kadert binnen een globaler context, het is altijd hetzelfde, zo men pleegt te zeggen. 

vlinder.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2021 om 13:21 zei Tomega:

Zelfs van de bijbel wordt niet een dergelijk heilig zuiver beperken tot naspreken verwacht.

Wat je nog niet weet is wat er geopenbaard wordt wanneer we dat neutrale geld verdelen, wonderbaarlijk is het.

V/F = X = S/F

In het jaar 2021 nota bene, aan hoop geen gebrek, angstvallig benieuwd hoe je dat gaat aanpakken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2021 om 12:00 zei Tomega:

En overigens heb ik je gewaarschuwd dat als je komt van freewheelend een beetje sputteren tot een inhoudelijk iets van jezelf, dat dat vraagt om een andere mentale opstelling; omdat het voor jou emotioneel minder vrijblijvend wordt. Voor mij aan de andere kant, is er wel een verschil meetbaar, maar houd ik er ook tegelijk rekening mee dat je niets anders brengt c.q. terugvalt in je stereotype patronen. Alles is mogelijk; en wat nuttig is bepaalt de gebruiker. 

Het is weer wat, de contrasten in deze wereld zijn vaak zo ongeloofwaardig dat mensen spontaan mysteriescholen beginnen op te richten in een poging om ze te kunnen verklaren, het is apart. Kortom, van dat leerstuk over liefde en verbondenheid begrijp ik steeds minder, noch van de aspiraties van de nieuwe ggz, ondanks alle hoop.

Op 16-3-2021 om 12:00 zei Tomega:

Maar jammer is als je wezenlijk niet verschilt van een afgestompte tunnelgeviseerde financiëlecrisisevangelist. 

Hoe ga je nu verder met al dat geld dat uit de lucht is komen vallen, ga je er prompt veel goud mee kopen misschien? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid