Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei WdG:

En zo zijn er meer organisaties met een gecoördineerde wereldwijde prediking!

Met respect voor en kennis over de verschillende lagen zien we vandaag dat vanuit de 'diepere' dimensies een aantal impulsen naar de niveaus gebracht waarbinnen ze hun katalyserende werking kunnen gaan hebben. Het succes hiervan hangt a priori af van de acceptatie om zodoende te kunnen circuleren doorheen heel het netwerk, alsof het morgen zomaar in orde zou kunnen zijn en het verleden laten voor wat het is, hoop voor duizend dus, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

1 minuut geleden zei WdG:

En zo zijn er meer organisaties met een gecoördineerde wereldwijde prediking!

Noem er eens 1 die iedereen probeert te bereiken? Van deur tot deur. Van de Noordpool tot de Zuidpool. En hebben die bijv een website met 1000 talen?

17 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ja. Religie is het gevolg van het ontbreken van geloof. Geloof vervangt religie.

Durf te beweren dat in elke religie oprecht mensen zitten die oprecht geloven. Ik vind dat je wel erg kort door de bocht gaat.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helemaal eens! Zo ken ik een religie die al decennia lang afgaf op de VN en toen ineens bleek daar relaties mee te hebben.  Dan klopt er inderdaad iets niet.

Een bibliotheek abonnement. Tjonge jonge. Voor onderzoek.

46 minuten geleden zei WdG:

Ik noem de mormonen, ik noem de katholieke kerk, ik noem Open Doors, ik noem TBN, met een bereik van honderden miljoenen mensen.

Heb jij ooit één van deze organisaties ontmoet? Ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helemaal eens! Zo ken ik een religie die al decennia lang afgaf op de VN en toen ineens bleek daar relaties mee te hebben.  Dan klopt er inderdaad iets niet.

Een bibliotheek abonnement. Tjonge jonge. Voor onderzoek.

Om je eigen woorden maar aan te halen: . Iets met je mond belijden en het niet doen dat is huichelarij. Als een religie met z’n ene mondhoek de vrede predikt en met de andere de wapens zegent en de oorlog verheerlijkt dan klopt er iets niet.
Trek je conclusies en stel vast dat er iets niet klopt, of sluit je ogen voor de waarheid.
 

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei WdG:

Maar, wanneer ik beweer dat er ook iets niet klopt wanneer een instituut iets verkondigt, maar dat aan de andere kant in dat instituut sprake is van kindermisbruik, manipulatie en valse voorspellingen, dan wordt dat als "insinuerend" beschouwd. Ik hoop van harte dat @sjako dat inziet. Je kunt dus niet gaan prediken onder een instituut waar sprake is van dergelijke misstanden. Dan klopt er inderdaad iets niet.

En daar gaan we weer. Dit is laster. Je bent gewoon gluiperig bezig, bah. De Farizeeën waren ook zo bezig. “Mogen wij belasting betalen aan de keizer?” Zo probeerden ze Jezus vast te praten. En jij beheerst die kunst ook. Ik ga dit met @Trajectobespreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Noem er eens 1 die iedereen probeert te bereiken? Van deur tot deur. Van de Noordpool tot de Zuidpool. En hebben die bijv een website met 1000 talen?

Wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde. (efeziers 4:2)

Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf. (Filipp 2:3)

wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. (Romeinen 12:16)

Wie zichzelf in de hoogte steekt, komt ten val,
bescheidenheid gaat aan eerbetoon vooraf (Spreuken 18:12)

Etc.

2 minuten geleden zei sjako:

Je bent gewoon gluiperig bezig, bah

Dit taalgebruik hoort niet bij een moderator.

3 minuten geleden zei sjako:

En jij beheerst die kunst ook. Ik ga dit met @Trajectobespreken.

Dat moet je zelf weten natuurlijk, als je moeite hebt om beslissingen te nemen.
Het zou verstandig zijn dat niet elke keer te laten weten.
Het komt over als "ik ga het aan de juf vertellen" en in een discussie onder volwassen komt het (bij mij althans) een beetje kinderlijk over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit taalgebruik hoort niet bij een moderator.

Zag jij een blauw of rood vlak. Het is gewoon gluiperig, maar jij kan er ook wat van. Je weet heel goed dat het enkel om een bibliotheek abonnement ging. Gewoon beetje dom. Politiek hebben ze nooit iets in de VN gedaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Noem er eens 1 die iedereen probeert te bereiken? Van deur tot deur. Van de Noordpool tot de Zuidpool. En hebben die bijv een website met 1000 talen?

Voor wie beschouwen wil, het enige mysterieuze aan de stellingen van Einstein is dat ze berusten op logisch boerenverstand, wat voor een aantal slechts als een betekenisloze voetnoot gezien wordt en niet van deze wereld, maar het went.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat moet je zelf weten natuurlijk, als je moeite hebt om beslissingen te nemen.
Het zou verstandig zijn dat niet elke keer te laten weten.

Als dat over een ander ging had hij strafpunt te pakken, maar als ik dat doe krijg ik natuurlijk de wind van voren. Dat weet je heel goed. 

Zojuist zei TTC:

Voor wie beschouwen wil, het enige mysterieuze aan de stellingen van Einstein is dat ze berusten op logisch boerenverstand, wat voor een aantal slechts als een betekenisloze voetnoot gezien wordt en niet van deze wereld, maar het went.

Wat voor tekstgenerator gebruik je eigenlijk? Deze tekst slaat nergens op. Getrol noem je zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 16:47 zei TTC:

Religies die leugens over God onderwijzen en het leven van mensen zwaar maken, zullen er niet meer zijn. De Bijbel beeldt valse religie af als een hoer en vernietiging van valse religies zal voor velen totaal onverwacht komen, lezen we. Maar op de vraag wat dit nu concreet betekent zijn de meningen als vanzelfsprekend uitermate verdeeld, in ieder geval was dat toch de conclusie nadat we werden gecontacteerd met betrekking tot dit thema. Maar zeer benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen, bijzonder leerzaam is het. 

 

Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

De hoer van Babylon is inderdaad een afbeelding van valse religie. Valse religie houdt zich o.a. bezig met politiek. Wij geloven dat de VN zich zal gaan keren tegen religie. Hoe dat precies zal gaan weten we niet. In ieder geval komt er steeds meer weerstand tegen o.a. Islam etc.

Hoe is de hoer van Babylon een afbeelding van valse religie? Bij valse religie denk ik aan Farizeeën. Valse religie (of religie zoals Hermanos stelt) is het opleggen van regels zonder dat het een inhoud heeft. Dat het om het onderdrukken van mensen gaat. Zoals de Farizeeën kritiek op jezus hadden toen hij op sabbat een mens genas. Maar Hij zei: Wie van u haalt zijn koe niet uit de sloot ook al is het sabbat (de woorden die Hij gebruikte zullen iets anders geweest zijn). Ook zei Hij: De sabbat is er voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Met andere woorden: Een koe die in nood is is belangrijker dan rust nemen en de mens bepaald hoe hij de sabbat toepast en wat de juiste wijze is om rust te nemen.

Mogelijk kun je Openbaring doortrekken naar religie. Maar is dat niet vergezocht terwijl de voorbeelden die ik noem veel praktischer en makkelijker te begrijpen zijn?

 

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Hoe is de hoer van Babylon een afbeelding van valse religie? Ik heb altijd begrepen dat het om handel gaat. Hoererij is het geven van sexualiteit om er iets voor terug te krijgen.

Ziel verkopen aan de duivel, kan misschien ook. Het zou dan wel eens heel dramatisch kunnen worden, bijna ongeloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ziel verkopen aan de duivel, kan misschien ook. Het zou dan wel eens heel dramatisch kunnen worden, bijna ongeloofwaardig. 

Ik heb mijn antwoord aangepast. Maar religie is wel een soort handel met de boze. De Farizeeën waren uit op eer. In de Bergrede onderwijst Jezus om bij het bidden binnen te gaan zitten en ramen en deuren te sluiten. Hij zei niet te doen als de Farizeeën die met omhaal van woorden in het publiek show maakten. Hun bedoeling was om belangrijk gevonden te worden en eer binnen te halen. Het was dus een soort handel met de omstanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ik heb mijn antwoord aangepast. Maar religie is wel een soort handel met de boze. De Farizeeën waren uit op eer. In de Bergrede onderwijst Jezus om bij het bidden binnen te gaan zitten en ramen en deuren te sluiten. Hij zei niet te doen als de Farizeeën die met omhaal van woorden in het publiek show maakten. Hun bedoeling was om belangrijk gevonden te worden en eer binnen te halen. Het was dus een soort handel met de omstanders.

Bij de stelling factum stultus cognosit raak in altijd een beetje in de war, omdat je pas tot dwaas gepromoveerd wordt nadat je tot dat inzicht gekomen bent, integer hulpvraagje waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:42 zei WdG:

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere Evangelie een valse religie zijn? Zou je kunnen stellen dat iedere leer die mensen tot de enige ware God, Jezus Christus, voert een ware religie is, en dat iedere leer die niet tot de enige ware God, Jezus Christus voert, een valse religie is?

Je slaat de spijker op de kop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

36 minuten geleden zei TTC:

Ziel verkopen aan de duivel, kan misschien ook. Het zou dan wel eens heel dramatisch kunnen worden, bijna ongeloofwaardig. 

Over de duivel spreken kan nogal heftig zijn, maar Johannes spreekt er wel zo over in 1 Johannes 3:8. Hij spreekt tot "kinderkens". Het hoort gewoon bij de basis van het geloof, het is een realiteit die God zelfs voor kleintjes niet verborgen houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Over de duivel spreken kan nogal heftig zijn, maar Johannes spreekt er wel zo over in 1 Johannes 3:8. Hij spreekt tot "kinderkens". Het hoort gewoon bij de basis van het geloof, het is een realiteit die God zelfs voor kleintjes niet verborgen houdt.

Vandaag hebben we voldoende aan een aantal praktische oefeningen om te evalueren hoe diep ernstig de situatie is, woorden zullen dan nog weinig betekenis hebben zoals velen al weten, niet iedereen omwille van verschillende redenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Noem er eens 1 die iedereen probeert te bereiken? Van deur tot deur. Van de Noordpool tot de Zuidpool. En hebben die bijv een website met 1000 talen?

Tja, ik ben dit jaar nog in het poolgebied geweest. Allerlei organisaties gezien, maar, "jullie" niet.

 

1 uur geleden zei sjako:

En daar gaan we weer. Dit is laster. Je bent gewoon gluiperig bezig, bah. De Farizeeën waren ook zo bezig. “Mogen wij belasting betalen aan de keizer?” Zo probeerden ze Jezus vast te praten. En jij beheerst die kunst ook. Ik ga dit met @Trajectobespreken.

Nee, ik stel je een simpele vraag. En, jij en ik zijn Jezus niet. Ik kan me niet vinden in de vergelijking met de Farizeeën, noch de opmerking dat ik gluiperig bezig zou zijn, of dat ik zou lasteren. Ik ben met je eens dat instituten of kerken die iets verkondingen, maar tevens oorlog voeren, verkeerd bezig zijn. Maar, hetzelfde geldt ook voor allerlei andere zaken, zoals misbruik, drugsgebruik, onderdrukking, dierenmishandeling, enz. enz. Het is iets waar iedere gelovige naar zou moeten kijken! Het is het verhaal balk/splinter, toch!? Ik ga ervan uit dat @Trajecto dit niet als laster beschouwt. Waar ik laster, doe ik dat zeker niet bewust, en dat spijt me oprecht. Echter, naar mijn mening benoem ik slechts zaken. Ik wacht de "bespreking" geduldig af.

 

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Je slaat de spijker op de kop.

Dank je. Ik denk ook dat er gelukkig organisaties genoeg zijn die de ware Jezus prediken: Open Doors, Bruderhand, TBN, vele kerken, enz. enz.

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Nee, ik stel je een simpele vraag. En, jij en ik zijn Jezus niet. Ik kan me niet vinden in de vergelijking met de Farizeeën, noch de opmerking dat ik gluiperig bezig zou zijn.

De gulden middenweg van Aristoteles of de stellingen van Einstein, what’s in a name? En het klinkt allemaal zo gewichtig alsof je raketwetenschapper zou moeten zijn om een en ander te kunnen begrijpen, dat is het allerminst, verre van. Maar dat is dan het verhaal van het paard en het water, als het paard angst heeft van het water en hierin geen deskundige begeleiding vindt, wordt het misschien een moeras, wat veel minder prettig is dan de hoopvolle schittering die we in het eenvoudige en vanzelfsprekende vinden, net een stapje verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

De gulden middenweg van Aristoteles of de stellingen van Einstein, what’s in a name? En het klinkt allemaal zo gewichtig alsof je raketwetenschapper zou moeten zijn om een en ander te kunnen begrijpen, dat is het allerminst, verre van. Maar dat is dan het verhaal van het paard en het water, als het paard angst heeft van het water en hierin geen deskundige begeleiding vindt, wordt het misschien een moeras, wat veel minder prettig is dan de hoopvolle schittering die we in het eenvoudige en vanzelfsprekende vinden, net een stapje verder.

Of soms een stapje terug?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei sjako:

Dus als je met je mond beleid dat Jezus je redder is en je doet er niks mee dan doe je hetzelfde als de Farizeeen toch? Het komt echt niet vanzelf aanvliegen. De Bijbel zegt ook dat geloof zonder werken dood is. Niet dat je redding kunt verdienen door goede werken, maar alleen door geloof, dan moet je dat toch bewijzen door in de voetsporen van Jezus te lopen. Als het goed is spoort de Geest je daar ook toe aan. Hij heeft een volmaakt model nagelaten waarin wij moeten lopen. Elke zondag een paar uur in de kerk zitten helpt je niet. Het is een levenswijze.

Om met jouw laatste opmerking te beginnen, het heeft inderdaad geen zin elke zondag een paar uur in de kerk te zitten. Maar de vraag is wel, welke zin zoek je dan? Als het gaat om behoud, heb je inderdaad voldoende aan de genade. Maar dan voegt  het in de kerk zitten toch óók niets toe?

Het misverstand dat steeds opduikt is dat de religieuze mens niet voldoende heeft aan genade alleen en er dus altijd iets mee moet doen.

Stel dat ik jou € 100 geef en ik zeg er bij: dit is gratis. Je hoeft er niets voor te doen, dan alleen maar aannemen.

Dan zeg jij: nu wil ik toch op de één of andere wijze toch te laten merken dat ik die genade waard ben.

Je kunt dan toch niet meer zeggen dat het gratis was, want je probeert vervolgens voortdurend te bewijzen, dat je die € 100 niet voor niets hebt gekregen.

Het punt is, dat voor elk mens op deze wereld geldt, dat hun schuld is weggedaan. Ieder mens begint sinds Christus met een schone lei. Dat is het effect van de universele, door God gegeven genade. Het is een collectief kwijtschelding. Dat is mogelijk geworden omdat Christus nu optreedt als de tweede Adam. Hij draagt de verantwoording tegenover God zelf.

Je kunt dus nu kiezen; leven vanuit de genade of verder gaan met leven in eigen kracht. Als je leeft vanuit de genade ga je naar Christus en vraag je aan Hem jouw in te leiden in het Koninkrijk van God, wat niet meer of minder is dan je onder de autoriteit van Gods Geest stellen en Hem al het werk te laten doen. Als je echter niet wilt leven vanuit de genade, kun je je voegen onder een wet en vervolgens via jouw religie God alsnog te behagen.

Het is een keuze. En ieder is daar vrij in om die te maken. Dank zij Christus.

Uiteindelijk gaat het om je innerlijke drijfveren en om de vraag wat je verlangt te zijn: Een zoon van God of een dienstknecht van mensen. Want dat is wat uiteindelijk religie is: mensen behagen.

22 uur geleden zei sjako:
22 uur geleden zei Jurriën Sr.:

En, geloof me Sjako, ik weet waar ik het over heb.

Hoezo weet jij dat?

Ik draai al 50 jaar bewust mee op religieus terrein. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Hoe is de hoer van Babylon een afbeelding van valse religie?

Om daar achter te komen moet je het stuk goed bestuderen. In Openbaar 14:8 horen we voor het eerst van haar.

„En een andere, een tweede engel, volgde en zei: ’Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen, zij die alle natiën van de wijn van de toorn van haar hoererij heeft doen drinken!’” (Openbaring 14:8) 

Babylon stond erom bekend veel (valse) religies te herbergen. Veel leerstellingen tegenwoordig komen daar nog steeds vandaan. Dus daarom is Babylon de Grote een goed gekozen naam voor valse religie. De reformatoren zagen in eerste instantie de RKK als Babylon de Grote. Ook wordt het wel gezien als Rome zelf. 

Maar als we het gaan analyseren dan zie je wat het wel is. De engel vertelt hier dat „Babylon de Grote . . . alle natiën van de wijn van de toorn van haar hoererij heeft doen drinken”. Wat betekent dit? Het houdt verband met verovering. Jehovah zei bijvoorbeeld tot Jeremia: „Neem deze beker met de wijn der woede uit mijn hand, en gij moet die al de natiën waarheen ik u zend, laten drinken. En ze moeten drinken en heen en weer slingeren en zich als waanzinnigen gedragen wegens het zwaard dat ik onder hen zend” (Jeremia 25:15, 16). 

Ze heeft politieke leiders verleidt een aangestuurd op politieke onderdrukking en vervolging. Kruistochten, aflaten en ga zo maar door. Maar ook andere religies hebben aangestuurd op oorlog, bijv in het sjintoïstische Japan, het hindoeïstische India, het boeddhistische Vietnam.

„De grote hoer”! Waarom zo’n afschuwelijke benaming? Wie is zij? Sommigen hebben deze symbolische hoer met het oude Rome vereenzelvigd. Maar Rome was een politieke macht. Deze hoer bedrijft hoererij met de koningen der aarde, tot wie uiteraard ook de koningen van Rome behoren. Bovendien wordt gezegd dat na haar vernietiging „de koningen der aarde” over haar heengaan rouwen. Zij kan dus geen politieke macht zijn (Openbaring 18:9, 10). Aangezien voorts ook de kooplieden der wereld over haar rouwen, kan zij niet de grote zakenwereld afbeelden (Openbaring 18:15, 16). Wij lezen echter dat ’door haar spiritistische praktijken alle natiën werden misleid’ (Openbaring 18:23). Hierdoor wordt het duidelijk dat de grote hoer een wereldomvattende religieuze organisatie moet zijn. (Bron: De Openbaring — Haar grootse climax is nabij! )

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei WdG:

Of soms een stapje terug?

Als we de soortgelijken aan Einstein in rekening zouden brengen dan komen we misschien tot de ontnuchterende observatie dat er in onze eigen straat misschien wel een stuk of tien wonen, net zoals iedereen tegelwijsheden hanteert alsof het de normaalste zaak van de wereld is, apart is het.

6 minuten geleden zei sjako:

Om daar achter te komen moet je het stuk goed bestuderen. In Openbaar 14:8 horen we voor het eerst van haar. „En een andere, een tweede engel, volgde en zei: ’Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen, zij die alle natiën van de wijn van de toorn van haar hoererij heeft doen drinken!’” (Openbaring 14:8) Babylon stond erom bekend veel (valse) religies te herbergen. Veel leerstellingen tegenwoordig komen daar nog steeds vandaan. Dus daarom is Babylon de Grote een goed gekozen naam voor valse religie. De reformatoren zagen in eerste instantie de RKK als Babylon de Grote. Ook wordt het wel gezien als Rome zelf. Maar als we het gaan analyseren dan zie je wat het wel is. De engel vertelt hier dat „Babylon de Grote . . . alle natiën van de wijn van de toorn van haar hoererij heeft doen drinken”. Wat betekent dit? Het houdt verband met verovering. Jehovah zei bijvoorbeeld tot Jeremia: „Neem deze beker met de wijn der woede uit mijn hand, en gij moet die al de natiën waarheen ik u zend, laten drinken. En ze moeten drinken en heen en weer slingeren en zich als waanzinnigen gedragen wegens het zwaard dat ik onder hen zend” (Jeremia 25:15, 16). Ze heeft politieke leiders verleidt een aangestuurd op politieke onderdrukking en vervolging. Kruistochten, aflaten en ga zo maar door. Maar ook andere religies hebben aangestuurd op oorlog, bijv in het sjintoïstische Japan, het hindoeïstische India, het boeddhistische Vietnam. „De grote hoer”! Waarom zo’n afschuwelijke benaming? Wie is zij? Sommigen hebben deze symbolische hoer met het oude Rome vereenzelvigd. Maar Rome was een politieke macht. Deze hoer bedrijft hoererij met de koningen der aarde, tot wie uiteraard ook de koningen van Rome behoren. Bovendien wordt gezegd dat na haar vernietiging „de koningen der aarde” over haar heengaan rouwen. Zij kan dus geen politieke macht zijn (Openbaring 18:9, 10). Aangezien voorts ook de kooplieden der wereld over haar rouwen, kan zij niet de grote zakenwereld afbeelden (Openbaring 18:15, 16). Wij lezen echter dat ’door haar spiritistische praktijken alle natiën werden misleid’ (Openbaring 18:23). Hierdoor wordt het duidelijk dat de grote hoer een wereldomvattende religieuze organisatie moet zijn. (Bron: De Openbaring — Haar grootse climax is nabij! )

Sjako, als je die 144.000 echt wil leren kennen, maken ze alles veel en veel eenvoudiger, het is maar een tip. 

17 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik draai al 50 jaar bewust mee op religieus terrein. 

Bevreemdend is het, zie je dan ook voorbij aan de berg? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Als het gaat om behoud, heb je inderdaad voldoende aan de genade.

Ik snap jou redenatie. Maar het ligt niet zo simpel. Belangrijk is te beseffen dat je met enkel goede werken je niet behouden kan worden. Maar het is ook niet genoeg om te zeggen 'ik geloof in Jezus en Zijn loskoopoffer, dus ben ik behouden'. Je zult moeten nagaan wat dat loskoopoffer inhoudt. Een mens kan zichzelf niet loskopen. In Israël moesten de Joden regelmatig verschillende soorten offers brengen om in goede verhouding te komen met God. Die offers moest je voelen. Het moest het beste zijn wat je je kon veroorloven. Voor rijkere mensen was dat misschien een os of een geitje. Voor arme mensen een paar duiven, maar wat het belangrijkste was, het moest het beste zijn wat je kon geven. Nu hoeven we niks meer te offeren. Jezus heeft eens en voor altijd het ultieme offer voor ons gebracht. Zo groot dat we die nooit zelf kunnen betalen. Hij heeft ons gekocht met Zijn leven. Maar doordat wij gekocht zijn zijn wij wel iets verschuldigd aan Hem. Wij zijn nu van Jezus. Hij mag van ons dingen vragen om te doen. Prediking van het goede nieuws is een van de belangrijkste dingen. Je kan dus niet achterover leunen en denken 'zo nu ben ik gered' . Want zo is dat niet. Een geloof zonder werken is dood. Je laat niet zien dat je geloofd. Hij vraagt het beste wat je kan doen. Dat wilt niet zeggen dat je dagenlang moet prediken. Als voor jou een paar uur veel is, is dat ook goed, zolang het maar het beste is.  Als het goed is spoort de Geest je ook aan.

21 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Het punt is, dat voor elk mens op deze wereld geldt, dat hun schuld is weggedaan. Ieder mens begint sinds Christus met een schone lei. Dat is het effect van de universele, door God gegeven genade. Het is een collectief kwijtschelding. Dat is mogelijk geworden omdat Christus nu optreedt als de tweede Adam. Hij draagt de verantwoording tegenover God zelf.

Daar ben ik het met je eens. Als tweede Adam kon Hij wat Adam had gedaan compenseren door loskoping. En iedereen is in potentie gered. Geen uitverkiezing dus. Maar je moet wel laten blijken dat je dit begrijpt en waardeert. Dat doe je oa. door je doop. Sommige mensen, zoals misdadigers, verkrachters etc zijn niet gered omdat ze Jezus loskoopoffer niet aanvaarden. Ze gaan liever hun eigen weg. Mensen die het wel aanvaarden moeten er naar leven. Maar hoe moeten mensen Jezus loskoopoffer aanvaarden als ze er nog nooit van gehoord hebben. Daarom is dat prediken zo belangrijk. Het red levens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Maar het ligt niet zo simpel.

Misschien is het nog veel simpeler Sjako, katalysatoren kunnen namelijk geïntegreerd worden in het denken waardoor innerlijk een opwaartse beweging mogelijk wordt van wat je vanuit jouw standpunt wellicht de onderwereld wil noemen. Het is in dat specifieke scharnierpunt dat verzoening mogelijk wordt, met inbegrip van een logisch te verwachten weerbarstigheid. Om al deze redenen en bijhorende kennis kunnen we dan ook zeggen dat het al in orde is, zij het in de hoofden van zij die dit nu al weten, anders niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Maar het ligt niet zo simpel.

De zaken liggen simpeler dan je denkt. Mensen maken het vaak onnodig lastig, terwijl het Werk door Christus, Die God is, compleet volbracht is. Het is slechts een kwestie van aanvaarden en geloven, niks meer, niks minder.

47 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Om met jouw laatste opmerking te beginnen, het heeft inderdaad geen zin elke zondag een paar uur in de kerk te zitten. Maar de vraag is wel, welke zin zoek je dan? Als het gaat om behoud, heb je inderdaad voldoende aan de genade. Maar dan voegt  het in de kerk zitten toch óók niets toe?

Ofwel: genade of niks?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid