Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

3 minuten geleden zei sjako:

Op insinuerende vragen geef ik geen antwoord.

Het zijn geen insinuerende vragen. Vanwaar die beschuldiging?

Citaat

Gaat je niet aan.

Het is een forum, waar we geloofszaken kunnen bespreken. Je reactie is niet erg vriendelijk. Je kunt dan toch ook niet verwachten dat mensen jouw vragen beantwoorden. Misschien zijn dat wel insinuerende vragen. Zou dat mogelijk zijn?

6 minuten geleden zei sjako:

Sorry, ik vind echt onzin. Paulus schreef zelfs brieven naar de diverse gemeenten. Het christendom is zo georganiseerd. Een trouwe beleidvolle slaaf zou zorgen voor het voedsel terechter tijd. En wacht dacht je van het avondmaal? Allemaal zaken die alleen in een gemeente kunnen. In de tijd van Paulus bestond die uit de apostelen. Toen er geschil was over de besnijdenis werd dat binnen het besturend lichaam van die tijd besproken. Individueel kan je vrijwel niet je geloof beleven. Prediken werd met z’n tweeën gedaan. Misschien heb je zo’n afwijkend idee over het geloof dat je geen andere mensen kan vinden, dat zou kunnen. Maar het is niet hoe het zou moeten.

Sorry, dit vind ik echt onzin. De wijze waarop avondmaal gevierd wordt, is niet door iedereen goed te beoordelen. Volgens mij heb jij nooit avondmaal gevierd?

6 minuten geleden zei TTC:

Focus op de toekomst Sjako, daar ligt het binnen handbereik, tijdloos. 

Het verleden kunnen we niet veranderen, de toekomst misschien wel, hoewel veel al bepaald is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

Het verleden kunnen we niet veranderen, de toekomst misschien wel, hoewel veel al bepaald is.

In metaforische zin is de gulden middenweg als een zee die open gaat en alle tumult voor heel even doet zwijgen, om op die manier vanuit een ander perspectief naar het geheel te kijken en vervolgens terug door het tumult opgeslokt te worden, in verschrikking en verbijstering niet bij machte om er enige aandacht voor te vinden, ondanks alle hoop die in je hart gelegen is.

20 minuten geleden zei sjako:

Gaat je niet aan.

Dat van die valse religies is in ieder geval wel kristalhelder, of dat wat die 144.000 van nature weten, zij het door velen onbegrepen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

In metaforische zin is de gulden middenweg als een zee die open gaat en alle tumult voor heel even doet zwijgen, om op die manier vanuit een ander perspectief naar het geheel te kijken en vervolgens terug door het tumult opgeslokt te worden, in verschrikking en verbijstering niet bij machte om er enige aandacht voor te vinden, ondanks alle hoop die in je hart gelegen is.

Dit is dan weer geschiedenis. En, voor velen is hoop uitgestelde teleurstelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei WdG:

Dit is dan weer geschiedenis. En, voor velen is hoop uitgestelde teleurstelling.

Met die valse religies zijn we duidelijk nog niet klaar, er zijn zelfs mensen die denken dat je om de gulden middenweg te kunnen begrijpen heel dikke boeken nodig hebt. Eenmaal je weet waar het in essentie over gaat, is het zelfs moeilijk om te geloven dat het zo eenvoudig kan zijn, zelfstandig ons verstand gebruiken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Arme mensen die zich daar in bevinden. Maar daarin kunnen toch oprechte mensen zitten. Maar die vinden vroeg of laat toch wel de waarheid.

Om het simpel te houden, de stelling dat er binnen een geldgedreven wereld niet zoiets zou bestaan als een gulden middenweg, is als zeggen dat bananen van peren gemaakt zijn, absurd dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Om het simpel te houden, de stelling dat er binnen een geldgedreven wereld niet zoiets zou bestaan als een gulden middenweg, is als zeggen dat bananen van peren gemaakt zijn, absurd dus.

Toch zijn er mensen die denken dat bananen en peren een gemeenschappelijke voorouder hebben. Misschien zou je kunnen stellen dat er binnen een geldgedreven wereld een gulden snede zou bestaan, naast de euro middenweg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Toch zijn er mensen die denken dat bananen en peren een gemeenschappelijke voorouder hebben. Misschien zou je kunnen stellen dat er binnen een geldgedreven wereld een gulden snede zou bestaan, naast de euro middenweg?

Enkel de reacties op het idee van een gulden middenweg laat niet vermoeden dat religies dat heel keurig hebben uitgelegd, anders had iedereen dat eenvoudig wel geweten, niet? En daarin kan ik onmogelijk Sjako ongelijk geven, op basis van logisch en doordachte argumentatie, en door het ook aandacht te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 16:47 zei TTC:

Religies die leugens over God onderwijzen en het leven van mensen zwaar maken, zullen er niet meer zijn. De Bijbel beeldt valse religie af als een hoer en vernietiging van valse religies zal voor velen totaal onverwacht komen, lezen we. Maar op de vraag wat dit nu concreet betekent zijn de meningen als vanzelfsprekend uitermate verdeeld, in ieder geval was dat toch de conclusie nadat we werden gecontacteerd met betrekking tot dit thema. Maar zeer benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen, bijzonder leerzaam is het. 

In algemene neutrale zin zijn alle religies op aarde exclusief. Oppervlakkige gelijkenissen, maar met fundamentele verschillen. Waardoor ze niet samen tot de waarheid kunnen behoren.
Theoretisch gezien zie ik maar 2 mogelijkheden:

  • of alle religies op aarde zijn vals.
  • of er is maar 1 dat de complete waarheid bevat.

Als christen zijnde weet ik dat Jezus Christus de waarheid is.
Vanuit een algemene neutrale perspectief is dit niet uit te leggen en niet te begrijpen.
Vanuit een christelijk perspectief is het de levende God die door de Heilige Geest aan mij laat weten dat Hij leeft, dat Jezus mijn Heer en Redder is en dat ik een kind van God ben.

Wat wordt er precies verstaan onder religie?

Als je gelooft dat religie je redt, dat je door religieuze daden verzoening en vergeving ontvangt van God, dan is dat valse religie.
Als je gelooft dat je alleen door geloof in Jezus Christus als heer en redder bent gered. En voortkomend uit dit geloof je gehoorzaam bent aan Jezus Christus in je dagelijks leven, dan is dit de ware religie.

 

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Wesley:

Theoretisch gezien zie ik maar 2 mogelijkheden:

  • of alle religies op aarde zijn vals.
  • of er is maar 1 dat de complete waarheid bevat.

Als christen zijnde weet ik dat Jezus Christus de waarheid is.

Eeuwig dankbaar zullen we zijn de kerkgemeenschap die de stellingen van Einstein wil toetsen op waarachtigheid, om pas hierna het debat verder te zetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:20 zei Jurriën Sr.:

Uiteraard valt er nog veel over te zeggen, maar dit even als (mede)aanzet.

Dwaas ben je pas wanneer je op een bierviltje een paar symbolen zet en jaren later nog steeds de moed en hoop vindt om er vragen over te stellen, als een onwaarschijnlijk mysterie dat kinderen in een relatieve nanoseconde opgelost krijgen, maar los daarvan is alles ok, succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei WdG:

Je reactie is niet erg vriendelijk.

Vind je het gek. 

9 uur geleden zei Wesley:

Als je gelooft dat je alleen door geloof in Jezus Christus als heer en redder bent gered. En voortkomend uit dit geloof je gehoorzaam bent aan Jezus Christus in je dagelijks leven, dan is dit de ware religie.

Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens. De Geest aangestuurd door Jezus zal tot goede werken aanzetten. De prediking van Gods Koninkrijk is daarvan een van de belangrijkste. Maar het zal van invloed zijn op je hele leven.


Nu kunnen binnen een bepaalde religie altijd rotte appels zitten natuurlijk, maar dat wilt niet zeggen dat die religie vals is. In de eerste gemeente kwamen er ook wolven in schaapskleren om valse leer te introduceren. Satan zal altijd van binnenuit proberen de boel te verstieren.

14 uur geleden zei WdG:

Volgens mij heb jij nooit avondmaal gevierd?

Elk jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei TTC:

Focus op de toekomst Sjako, daar ligt het binnen handbereik, tijdloos. 

Ik focus me op het heden. 
Mattheus 6:25 Daarom zeg ik jullie: Maak je niet langer zorgen over je leven en wat je zult eten en drinken of over je lichaam en wat je zult aantrekken. Is het leven niet belangrijker dan voedsel en het lichaam niet belangrijker dan kleding?  26 Kijk goed naar de vogels in de lucht. Ze zaaien niet en oogsten niet en ze leggen geen voorraden aan in schuren, en toch geeft jullie hemelse Vader ze te eten. Zijn jullie niet meer waard dan vogels?  27 Wie kan zijn leven met ook maar één el verlengen door zich zorgen te maken?  28 En waarom maken jullie je zorgen over kleding? Leer een les van de lelies op het veld. Kijk hoe ze groeien: ze zwoegen niet en spinnen niet,  29 en toch zeg ik jullie dat zelfs Salomo met al zijn pracht en praal niet zo mooi gekleed was als een van deze lelies.  30 Als God nu de planten op het veld die er vandaag zijn en morgen in de oven worden gegooid, zo mooi kleedt, dan zal hij jullie toch zeker ook kleden? Wat is jullie geloof toch klein!  31 Maak je dus nooit zorgen en zeg niet: “Wat moeten we eten?” of: “Wat moeten we drinken?” of: “Wat moeten we aantrekken?”  32 Want dat zijn allemaal dingen waar de andere volken heel druk mee bezig zijn. Jullie hemelse Vader weet dat jullie al die dingen nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ik focus me op het heden. 
Mattheus 6:25 Daarom zeg ik jullie: Maak je niet langer zorgen over je leven en wat je zult eten en drinken of over je lichaam en wat je zult aantrekken. Is het leven niet belangrijker dan voedsel en het lichaam niet belangrijker dan kleding?  26 Kijk goed naar de vogels in de lucht. Ze zaaien niet en oogsten niet en ze leggen geen voorraden aan in schuren, en toch geeft jullie hemelse Vader ze te eten. Zijn jullie niet meer waard dan vogels?  27 Wie kan zijn leven met ook maar één el verlengen door zich zorgen te maken?  28 En waarom maken jullie je zorgen over kleding? Leer een les van de lelies op het veld. Kijk hoe ze groeien: ze zwoegen niet en spinnen niet,  29 en toch zeg ik jullie dat zelfs Salomo met al zijn pracht en praal niet zo mooi gekleed was als een van deze lelies.  30 Als God nu de planten op het veld die er vandaag zijn en morgen in de oven worden gegooid, zo mooi kleedt, dan zal hij jullie toch zeker ook kleden? Wat is jullie geloof toch klein!  31 Maak je dus nooit zorgen en zeg niet: “Wat moeten we eten?” of: “Wat moeten we drinken?” of: “Wat moeten we aantrekken?”  32 Want dat zijn allemaal dingen waar de andere volken heel druk mee bezig zijn. Jullie hemelse Vader weet dat jullie al die dingen nodig hebben.

Het ligt voor de hand om ja op te zeggen op een vraag als 'is leven niet belangrijker dan voedsel'.
Maar als je dat doet verlies je uit het oog dat je lichaam niet zonder voedsel en kleding kan om te overleven.
Het zou dus dom zijn om niet vooruit te denken over voedsel en kleding.
En jij doet dat ook vooruit denken daarover. 
Als je boodschappen doet bijvoorbeeld dan is dat vooruitdenken over eten.
Je maakt niemand wijs dat je om 18.00 aan tafel gaat zitten en dat er dan elke dag ineens een gevuld bord staat.
Zo werkt dat niet.
Doe dan ook niet alsof dat wel zo is me 'ik focus op het heden'. 
Dat klinkt mooi maar de praktijk is anders en dat weet je heel goed.

27 minuten geleden zei sjako:

Nu kunnen binnen een bepaalde religie altijd rotte appels zitten natuurlijk, maar dat wilt niet zeggen dat die religie vals is.

Een religie is alleen 'vals' in de ogen van iemand die denkt dat hij zelf bij de goede religie zit en dus volkomen subjectief.
Het is in strijd met de vrijheid van godsdienst, waar juist ook degenen die van zichzelf vinden dat ze bij de goede religie zitten, van profiteren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het zou dus dom zijn om niet vooruit te denken over voedsel en kleding.

Het is niet zo dat je niet aan je toekomst moet denken, maar je focus kan je beter houden op het heden. De beslissingen die je nu maakt hebben invloed op je toekomst. Bovendien spoort Jezus aan je geen zorgen te maken voor morgen. God zorgt voor je als je doet wat Hij van je vraagt. Dat heb ik al meermalen aan de lijve ondervonden.

21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een religie is alleen 'vals' in de ogen van iemand die denkt dat hij zelf bij de goede religie zit en dus volkomen subjectief.
Het is in strijd met de vrijheid van godsdienst, waar juist ook degenen die van zichzelf vinden dat ze bij de goede religie zitten, van profiteren.

Jezus is heel duidelijk. Iets met je mond belijden en het niet doen dat is huichelarij. Als een religie met z’n ene mondhoek de vrede predikt en met de andere de wapens zegent en de oorlog verheerlijkt dan klopt er iets niet. Jezus roept op tot prediking van het Koninkrijk. Paulus herhaalt dat vele malen en ik heb nog nooit een andere religie aan m’n deur gehad. Ja, misschien een foldertje dat kerst zo helemaal geweldig is. Maar een gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik nergens anders dan bij JG. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Jezus is heel duidelijk. Iets met je mond belijden en het niet doen dat is huichelarij.

Dat is niet alleen volgens Jezus zo, dat is gewoon de definitie van huichelarij bij alle mensen.
 

16 minuten geleden zei sjako:

Als een religie met z’n ene mondhoek de vrede predikt en met de andere de wapens zegent en de oorlog verheerlijkt dan klopt er iets niet.

Helemaal eens! Zo ken ik een religie die al decennia lang afgaf op de VN en toen ineens bleek daar relaties mee te hebben.  Dan klopt er inderdaad iets niet.

18 minuten geleden zei sjako:

Jezus roept op tot prediking van het Koninkrijk. Paulus herhaalt dat vele malen en ik heb nog nooit een andere religie aan m’n deur gehad.

Dat klopt niet. Je hebt hier op het forum kennis gemaakt met een heleboel andere religies.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het ligt voor de hand om ja op te zeggen op een vraag als 'is leven niet belangrijker dan voedsel'.
Maar als je dat doet verlies je uit het oog dat je lichaam niet zonder voedsel en kleding kan om te overleven.
Het zou dus dom zijn om niet vooruit te denken over voedsel en kleding.
En jij doet dat ook vooruit denken daarover. 
Als je boodschappen doet bijvoorbeeld dan is dat vooruitdenken over eten.
Je maakt niemand wijs dat je om 18.00 aan tafel gaat zitten en dat er dan elke dag ineens een gevuld bord staat.
Zo werkt dat niet.
Doe dan ook niet alsof dat wel zo is me 'ik focus op het heden'. 
Dat klinkt mooi maar de praktijk is anders en dat weet je heel goed.

Is het toeval dat je hier helemaal niet op reageert?
 

 

21 minuten geleden zei sjako:

Maar een gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik nergens anders dan bij JG. 

De RK kerk heeft in het verleden veel betere resultaten gekend, als het gaat om verspreiding.
De methodes waren niet bepaald denderend, maar dat is een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei sjako:

Ik focus me op het heden. 
Mattheus 6:25 Daarom zeg ik jullie: Maak je niet langer zorgen over je leven en wat je zult eten en drinken of over je lichaam en wat je zult aantrekken. Is het leven niet belangrijker dan voedsel en het lichaam niet belangrijker dan kleding?  26 Kijk goed naar de vogels in de lucht. Ze zaaien niet en oogsten niet en ze leggen geen voorraden aan in schuren, en toch geeft jullie hemelse Vader ze te eten. Zijn jullie niet meer waard dan vogels?  27 Wie kan zijn leven met ook maar één el verlengen door zich zorgen te maken?  28 En waarom maken jullie je zorgen over kleding? Leer een les van de lelies op het veld. Kijk hoe ze groeien: ze zwoegen niet en spinnen niet,  29 en toch zeg ik jullie dat zelfs Salomo met al zijn pracht en praal niet zo mooi gekleed was als een van deze lelies.  30 Als God nu de planten op het veld die er vandaag zijn en morgen in de oven worden gegooid, zo mooi kleedt, dan zal hij jullie toch zeker ook kleden? Wat is jullie geloof toch klein!  31 Maak je dus nooit zorgen en zeg niet: “Wat moeten we eten?” of: “Wat moeten we drinken?” of: “Wat moeten we aantrekken?”  32 Want dat zijn allemaal dingen waar de andere volken heel druk mee bezig zijn. Jullie hemelse Vader weet dat jullie al die dingen nodig hebben.

Zo zie je Sjako, de stelling dat we terug naar de toekomst gaan wil zeggen dat er tussenin een grote verdrukking zit, met aan het einde een paradigmashift die misschien nog op een veel grotere verdrukking zal lijken, maar niet wenselijk. En dat is wat een aantal al lang weet, kennis over een potentieel fluweelzacht scenario. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Vind je het gek. 

Zeker van iemand die beleefdheid een hoog goed vindt. Wist je dat vriendelijkheid een vrucht van de Geest is?

22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De RK kerk heeft in het verleden veel betere resultaten gekend, als het gaat om verspreiding.
De methodes waren niet bepaald denderend, maar dat is een ander verhaal.

Dat klopt. Daarom noemde ik ook dat argument. Dank je voor het beantwoorden van een vraag, die eigenlijk voor @sjako bestemd was.

20 minuten geleden zei TTC:

Zo zie je Sjako, de stelling dat we terug naar de toekomst gaan wil zeggen dat er tussenin een grote verdrukking zit, met aan het einde een paradigmashift die misschien nog op een veel grotere verdrukking zal lijken, maar niet wenselijk. En dat is wat een aantal al lang weet, kennis over een potentieel fluweelzacht scenario. 

Misschien toch weer de ... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Jezus is heel duidelijk. Iets met je mond belijden en het niet doen dat is huichelarij. Als een religie met z’n ene mondhoek de vrede predikt en met de andere de wapens zegent en de oorlog verheerlijkt dan klopt er iets niet. Jezus roept op tot prediking van het Koninkrijk. Paulus herhaalt dat vele malen en ik heb nog nooit een andere religie aan m’n deur gehad. Ja, misschien een foldertje dat kerst zo helemaal geweldig is. Maar een gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik nergens anders dan bij JG. 

Dat klopt. En, wat als een instituut of kerk aan de ene kant iets verkondigt, of beweert te verkondigen, maar aan de andere kant zich schuldig maakt aan het misbruik van kinderen, het verduisteren van zaken, drugsgebruik, overtollig alcoholgebruik, dan klopt er inderdaad iets niet. Die gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik wel degelijk bij anderen, of ik het er nu mee eens ben of niet. Ik noem de mormonen, ik noem de katholieke kerk, ik noem Open Doors, ik noem TBN, met een bereik van honderden miljoenen mensen. Dus, het is totale onzin te beweren dat de JG deze gecoördineerde wereldwijde prediking hebben. Dat jij het nergens anders ziet, is een ander verhaal.

2 minuten geleden zei TTC:

Niets nieuws onder de zon, de sleutels liggen onder de mat. 

Zoekt en...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-11-2020 om 09:46 zei Dat beloof ik:

Dat klopt niet. Je hebt hier op het forum kennis gemaakt met een heleboel andere religies.

Is het toeval dat je hier helemaal niet op reageert?

Inderdaad. @sjako reageert op meer zaken niet. Overigens heb ik in 20 jaar tijd slechts tweemaal Jehovah's-getuigen aan de deur gehad, maar vaker mormonen. In dat opzicht "winnen" de mormonen.

Natuurlijk heeft hij gelijk met:

Citaat

Jezus is heel duidelijk. Iets met je mond belijden en het niet doen dat is huichelarij. Als een religie met z’n ene mondhoek de vrede predikt en met de andere de wapens zegent en de oorlog verheerlijkt dan klopt er iets niet.

Maar, wanneer ik beweer dat er ook iets niet klopt wanneer een instituut iets verkondigt, maar dat aan de andere kant in dat instituut sprake is van kindermisbruik, manipulatie en valse voorspellingen, dan wordt dat als "insinuerend" beschouwd. Ik hoop van harte dat @sjako dat inziet. Je kunt dus niet gaan prediken onder een instituut waar sprake is van dergelijke misstanden. Dan klopt er inderdaad iets niet.

Op 20-11-2020 om 09:26 zei sjako:

Maar een gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik nergens anders dan bij JG. 

Zou je deze opmerking willen terugnemen!! Het is een belediging aan het adres van Open Doors, TBN, enz. enz.

modbreak Trajecto: Belediging is een groot woord. Het zijn toch nogal verschillende organisaties. En in hoeverre @sjako ze bestudeerd heeft is ook de vraag. Beschouw het gewoon als een observatie van een ander die eventueel door jou van ander zicht kan worden voorzien.

Dat er bij verschillende organisaties/kerken wel dingen mis gaan en zijn gegaan is zo, maar dat nu aangrijpen om op dit forum steeds iemand aan te vallen -- in dit geval @sjako omdat hij het WTG als de richting heeft gevonden die hem het meeste past -- is toch echt niet de bedoeling.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Ik denk soms dat je iets niet opvalt in de wereld, mensen die tot de lagere niveaus gaan om aldaar het veldwerk te doen. 

Los van verschillen in visies is het een belediging van @sjako aan het adres van diverse organisaties, zoals Open Doors. In deze organisatie tref je gelovigen uit allerlei denominaties aan die wel degelijk prediken, maar ook opkomen voor de vervolging en marteling van Christenen, voedselpakketten uitdelen aan hulpbehoevenden.

Los van of je het doel wel of niet onderschrijft: "TBN is the largest Christian Television Network in the world committed to sending the message of hope and grace of Jesus to the world via live streaming" - TBN bereikt op deze manier 175 landen, in diverse talen, met een enorm bereik.

En zo zijn er meer organisaties met een gecoördineerde wereldwijde prediking!

Het is onbegrijpelijk dat @sjako een dergelijke opmerking maakt. Ik hoop van harte dat hij deze terugneemt:

Citaat

Maar een gecoördineerde wereldwijde prediking zie ik nergens anders dan bij JG. 

 

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid