Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hermanos2:

De visie dat Israël heeft afgedaan als God's uitverkoren volk, wordt breed gedragen door christenen. Meestal gaat dit idee hand in hand met het obsoleet verklaren van de Mozaische wet en het oude testament.

In Romeinen 11 kun je lezen dat Israël slechts ten dele verworpen is en dat door hun val het heil tot de heidenen gekomen is.

Romeinen 11:2-5
2. God heeft zijn volk niet verstoten, dat Hij tevoren gekend heeft. Of weet gij niet, wat het schriftwoord zegt in (de geschiedenis van) Elia, als hij Israël bij God aanklaagt:
3. Here, uw profeten hebben zij gedood, uw altaren hebben zij omvergehaald; ik ben alleen overgebleven en mij staan zij naar het leven.
4. Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.
5. Zo is er dan ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel gelaten naar de verkiezing der genade.

Romeinen 11:25-26
25. Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26. en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Voor de verhoging van het trillingsniveau van een netwerk past de handleiding op een A4’tje, het is alleen een beetje absurd om dat op je eentje te willen doen, van harte.

De gulden middenweg van Aristoteles of de stellingen van Einstein, what’s in a name? En het klinkt allemaal zo gewichtig alsof je raketwetenschapper zou moeten zijn om een en ander te kunnen begrijpen

2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In Romeinen 11 kun je lezen dat Israël slechts ten dele verworpen is en dat door hun val het heil tot de heidenen gekomen is.

Romeinen 11:2-5
2. God heeft zijn volk niet verstoten, dat Hij tevoren gekend heeft. Of weet gij niet, wat het schriftwoord zegt in (de geschiedenis van) Elia, als hij Israël bij God aanklaagt:
3. Here, uw profeten hebben zij gedood, uw altaren hebben zij omvergehaald; ik ben alleen overgebleven en mij staan zij naar het leven.
4. Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.
5. Zo is er dan ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel gelaten naar de verkiezing der genade.

Romeinen 11:25-26
25. Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26. en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Ik ben ook van mening dat God Israël niet verworpen heeft. Zeker niet. 

Ik ben wel opgevoed in deze vervangingstheologie maar ik ben enkele jaren geleden anders gaan denken. En ik hecht er veel waarde aan omdat niemand mij dit aangepraat heeft maar omdat het idee bij mij ontstaan is op basis van eigen studie van de Schrift, zonder commentaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik geloof ook niet dat de kerk de plaats van Israël heeft ingenomen; dat zou het plan van God weer terugbrengen op een natuurlijk plan.  

Ik denk dat je het geestelijke Israël moet zien als een voortzetting van het ‘oude’ Israël, maar met nieuwe geënte ‘heidense’ takken. Joden die Christus niet aannemen behoren niet tot dit nieuwe Israël. Wat er in de toekomst gaat gebeuren met Israël weet ik niet. Misschien dat er nog een grote bekering komt?

57 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik spreek over ruim 40 jaar terug. Misschien is er wat veranderd intussen ;) . Ook JG gaan met hun tijd mee, waarschijnlijk. Recente ontmoetingen gingen niet meer zo diep. Maar ja, intussen loop ik al richting de 70.

Zo lang ben ik nog niet JG dus daar kan ik weinig over zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites