Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

21 minuten geleden zei sjako:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad, erg triest. Organisaties kunnen daar o.a. tegen optreden door mee te werken aan onderzoeken van justitie, toch ? 

En dat wordt ook gewoon gedaan.

In dat geval heb ik de berichten in de pers daarover volledig gemist. Het zal wel zijn ondergesneeuwd in de corona berichtgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

In dat geval heb ik de berichten in de pers daarover volledig gemist. Het zal wel zijn ondergesneeuwd in de corona berichtgeving.

Maar ja goed wat ik heb meegekregen is dat justitie pedofilie niet echt straft. Of worden dezelfde dag weer vrijgelaten. Een soort van gedoogbeleid. Een ruitje intikken of wat kattenkwaad staat zwaardere straf op. 

Erg vreemd dat je wtg loopt aan te spreken op iets wat justitie zelf minder of helemaal niet bestraft. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Middels diverse GGZ-technieken kunnen we verschillende wereldbeelden over elkaar heen leggen en dan kijken hoe we van het ene naar het andere zouden kunnen evolueren, mits een beetje aandacht en concentratie lukt dit fluweelzacht en hartverwarmend. Het punt is echter dat er, in hoeverre die oversteek al gemaakt wil worden, tijdens deze transitie ook heel wat neveneffecten kunnen manifesteren van waaruit heel wat chaotische verwarring kan verklaard worden, wat dialoog in milde overreding en sereniteit quasi onmogelijk maakt, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het punt is echter dat er, in hoeverre die oversteek al gemaakt wil worden, tijdens deze transitie ook heel wat neveneffecten kunnen manifesteren van waaruit heel wat chaotische verwarring kan verklaard worden, wat dialoog in milde overreding en sereniteit quasi onmogelijk maakt, van harte.

Hoi @TTC, maak je maar niet druk over die transitie, dat komt allemaal goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

Hoi @TTC, maak je maar niet druk over die transitie, dat komt allemaal goed.

Het is al in orde, het menselijke denken loopt altijd iets achterop, wat niet meer dan hetzelfde is dan eeuwen geleden. 

Op 19-11-2020 om 11:08 zei Jurriën Sr.:

We hadden de vorige keer samen een slechte start, TTC. En dat maakte me enigszins wantrouwig.

Door alsmaar uit te sluiten wat ingesloten zou kunnen worden, kunnen we eeuwig hetzelfde blijven zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Je bedoelt het collectief denken? Op micro-niveau zijn er wel divergenties, toch?

Abstraheren is een op zich eenvoudige techniek die toelaat om binnen complexe omgevingen anomalieën op het spoor te komen en deze tot onderwerp van onderzoek en introspectie centraal te stellen, en ontbloot wat in een wirwar van transacties, bewegingen en meningen niet altijd gezien wordt maar er wel een invloed op heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Door alsmaar uit te sluiten wat ingesloten zou kunnen worden, kunnen we eeuwig hetzelfde blijven zeggen.

Kijk je nu in de spiegel, TTC?

Ik denk dat het probleem is wat de meeste mensen hier op dit forum met je hebben, is dat jouw reacties altijd een vorm van, bij tijd en wijle, onbegrijpelijk commentaar betreft; Je mengt je in feite nooit in het gesprek zelf. 

Ik heb al eens eerder gezegd dat je fungeert als een katalysator: je beïnvloedt het proces wel, maar maakt er geen deel van uit. (zie vooral jouw eigen opmerking, hierboven).

Nu vind ik jouw opmerkingen (soms) wel het lezen waard, maar in feite voegen ze aan het topic nooit wat toe en zijn daardoor enkel maar afleidend en maken het draadje chaotisch.

Maar ga zo door, dan kun je waarschijnlijk binnenkort de volgende uitsluiting tegemoet zien. Het zou de rust op het forum zeker ten goede komen. Helaas, want ik denk wel dat je het goed bedoelt, maar dat wordt wel door jouw hardleersheid overschaduwd.

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Kijk je nu in de spiegel, TTC? Ik denk dat het probleem is wat de meeste mensen hier op dit forum met je hebben, is dat jouw reacties altijd een vorm van, bij tijd en wijle, onbegrijpelijk commentaar betreft; Je mengt je in feite nooit in het gesprek zelf. Ik heb al eens eerder gezegd dat je fungeert als een katalysator: je beïnvloedt het proces wel, maar maakt er geen deel van uit. (zie vooral jouw eigen opmerking, hierboven). Nu vind ik jouw opmerkingen (soms) wel het lezen waard, maar in feite voegen ze aan het topic nooit wat toe en zijn daardoor enkel maar afleidend en maken het draadje chaotisch. Maar ga zo door, dan kun je waarschijnlijk binnenkort de volgende uitsluiting tegemoet zien. Het zou de rust op het forum zeker ten goede komen. Helaas, want ik denk wel dat je het goed bedoelt, maar dat wordt wel door jouw hardleersheid overschaduwd.

De verwarring is aandoenlijk, een katalysator is onpersoonlijk waarin het tijdloze zich weerspiegelt en door de omgeving op deze of gene manier ontvangen. Met betrekking tot religies krijgt elke strekking dezelfde universele stimulus aangeboden, waar of onwaar wordt dan ook getoetst op de manier hoe hiermee omgesprongen wordt, waarin de stimulus omwille van z'n aard een intrinsiek verzoenende werkzaamheid kent. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

De verwarring is aandoenlijk, een katalysator is onpersoonlijk waarin het tijdloze zich weerspiegelt en door de omgeving op deze of gene manier ontvangen. Met betrekking tot religies krijgt elke strekking dezelfde universele stimulus aangeboden, waar of onwaar wordt dan ook getoetst op de manier hoe hiermee omgesprongen wordt, waarin de stimulus omwille van z'n aard een intrinsiek verzoenende werkzaamheid kent. 

Het tijdloze of het eeuwige of de eeuwige?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Het tijdloze of het eeuwige of de eeuwige?

Is aan de bron hetzelfde, het niet-manifeste.

2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Nu vind ik jouw opmerkingen (soms) wel het lezen waard, maar in feite voegen ze aan het topic nooit wat toe en zijn daardoor enkel maar afleidend en maken het draadje chaotisch.

Het wordt pas chaos wanneer we een katalysator in praktische zin delen, eens proberen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-11-2020 om 09:27 zei Dat beloof ik:

Deze post verstoort de reguliere discussie hier, het heeft niets me de discussie te maken.

Een aantal is nog steeds op zoek naar mensen die aan experten kunnen uitleggen wat een tijdloze attractor is, eenvoudig vertaald wil dat zeggen dat we voor hetzelfde probleem ook altijd dezelfde oplossing kunnen gebruiken, meer is het niet, ook niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Als je kennis hebt van een bus die richting ravijn rijdt en mensen zeggen je alsmaar dat je daar niets aan kan verhelpen, en die mensen zitten op de bus, is het redelijk lastig leven.

Zoals dat vliegtuig dat op 11/09 in het Pentagon vloog. Vele buitenstaanders werden door passagiers via een GSM op de hoogte gesteld. Ik denk dat sommigen er nu nog last van hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Zoals dat vliegtuig dat op 11/09 in het Pentagon vloog. Vele buitenstaanders werden door passagiers via een GSM op de hoogte gesteld. Ik denk dat sommigen er nu nog last van hebben.

Deus ex machina is een narratieve techniek waarbij er sprake is van een onverwachte ontknoping van een verhaal, zo kunnen we bijvoorbeeld heel lang voorbij gaan aan vergeten basiskennis in de economie, en denken dat er een wonder geschiedt wanneer we dat in herinnering brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Kijk je nu in de spiegel, TTC?

Als we het overweldigende aanbod aan lectuur herleiden tot z’n essentie, komen we steeds tot hetzelfde dat zonder de synthese niet altijd gezien wordt, hoopvol is het.

17 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Maar ga zo door, dan kun je waarschijnlijk binnenkort de volgende uitsluiting tegemoet zien. Het zou de rust op het forum zeker ten goede komen.

Het stopt natuurlijk maar niet, net zoals we nog steeds niet weten wat je nu van die non-lineaire katalysators vindt, het grote voordeel is dat ze logischerwijs tijdloos zijn, wat op een wonder lijkt. 

Op 17-11-2020 om 17:20 zei Jurriën Sr.:

Naar mijn mening is dit een beeld van alle religies samen. Een religie zie ik als een door mensen bedacht en onderhouden systeem, dat men heeft opgericht om God te dienen. Uiteraard gaat het dan om een God waarvan men zich ook weer zelf een beeld heeft gemaakt. Vandaar ook de ontelbare, elkaar bestrijdende manieren waarop men hun God kan dienen.

We verzinnen het niet, wie geen kennis heeft van de overkoepelende abstractie, kan zich moeilijk een voorstelling maken van de hoop waar een aantal zwaar onder lijdt, en het is verbluffend eenvoudig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Werkelijk bijzonder is dat we allemaal verbonden zijn in een netwerk en door verschillende manieren van denken hierbinnen heel wat kunstmatige problemen kunnen creëren, en toch maar moeilijk kunnen geloven dat ze strikt theoretisch al opgelost zijn, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:20 zei Jurriën Sr.:

Uiteraard valt er nog veel over te zeggen, maar dit even als (mede)aanzet.

Wie eerst een synthese maakt en op basis daarvan in alle sereniteit en integriteit een aantal herstelvragen formuleert, leert religie kennen op een manier die je aan den lijve laat voelen waarom een aantal een nieuwe proclameert, ondanks alle hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei WdG:

Het tijdloze of het eeuwige of de eeuwige?

Het wordt steeds leuker naarmate we vorderen, met als neveneffect dat het ook steeds minder leuk wordt omwille van de bruggen die we dan wel kunnen bouwen, maar precies toch niet opgemerkt worden.

Op 19-11-2020 om 15:14 zei sjako:

Arme mensen die zich daar in bevinden. Maar daarin kunnen toch oprechte mensen zitten. Maar die vinden vroeg of laat toch wel de waarheid.

Het grote voordeel van diverse herstelpaden is dat verschillende binnenwegen mogelijk worden, ze verdwijnen ook niet omdat we ze vandaag niet nemen, wat hoop voor morgen biedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk dat het probleem is wat de meeste mensen hier op dit forum met je hebben, is dat jouw reacties altijd een vorm van, bij tijd en wijle, onbegrijpelijk commentaar betreft; Je mengt je in feite nooit in het gesprek zelf. 

Veel mensen vinden het mysterieus en onbegrijpelijk wanneer E-werkers zeggen dat ze achter die berg zijn gaan staan en er vervolgens los doorheen konden lopen, en voor die berg denkt men nog steeds dat het een onwaarschijnlijk groot probleem is die een hypotheek legt op de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 18:09 zei Jurriën Sr.:

Dat betekent dus concreet, dat ik ook geloof, dat dit inzicht puur en alleen voor mezelf geldt.

Het kwam er finaal een beetje op neer dat helemaal in het begin iedereen dezelfde afslag had kunnen nemen om eens een kijkje te nemen of het nu wel waar is, niet om alles zomaar klakkeloos te geloven dan wel om zelfstandig te onderzoeken, en pas dan een oordeel te vellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 15:36 zei Jurriën Sr.:

Je begint het in te zien.

Bijzondere observatie was dat er zich in het heengaan geen probleem vormde, dat verliep zelfs van een leien dakje en berustend op normaal logisch boerenverstand, als kinderlijk. Het was pas op de terugweg dat die obstakels steeds transparanter werden, het was in die beweging dat we ons steeds bewuster konden worden van de betekenis en hoe het ons hart zo diep kon raken, maar helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-11-2020 om 12:02 zei Dat beloof ik:

Het lijkt me duidelijk dat dit niet het geval is.

Dat een diepgaander onderzoek naar het element van utopische gespletenheid ons zoveel pijn zou gaan doen, had wellicht niemand verwacht. Alsof liefde en verbondenheid een uitnodiging was om elkaar te martelen en het psychisch lijden op de spits te drijven, bedankt voor de leerzame momenten, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-11-2020 om 08:39 zei Dat beloof ik:

Ga je dit blijven negeren @sjako

Wat verschil zou het gemaakt kunnen hebben om in alle integriteit en preventieve bezorgdheid te melden dat we diverse adviezen hebben gevolgd om tot een aantal oplossingen te komen die onze problemen onbegrepen liet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid