Spring naar bijdragen

Kind van God


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Breuk:

Staat dat Loofhuttenfeest er wel? Waar baseer je dat op?

Er zijn 2 verschillende geboorteverhalen.  
Bij Mattheus is Jezus niet welkom bij de machthebbers.  
Mattheüs 2:13 Nadat zij vertrokken waren, zie, een engel van de Heere verschijnt Jozef in een droom en zegt: Sta op, en neem het Kind en Zijn moeder met u mee, en vlucht naar Egypte, en blijf daar totdat ik het u zal zeggen, want Herodes zal het Kind zoeken om Het om te brengen.    
(Bij Mattheus woont men in Bethlehem en wijkt men pas later na Egypte uit naar Galilea.)


Bij Lucas wil niemand plek maken voor een stel dat uit Galilea komt.
Lukas 2:7 en zij baarde haar eerstgeboren Zoon, wikkelde Hem in doeken en legde Hem in de kribbe, omdat er voor hen geen plaats was in de herberg.

 

 

Ik lees nergens dat ze niet welkom zijn. Wel dat er geen plaats vrij is. Maar dat is dus iets anders. De herbergen waren vol vanwege het Loofhuttenfeest. Die uitleg lees ik sinds jaar en dag in boeken en op internet. Heel aannemelijk. 

Deze link berekent echter Feast of trumpets. Ook interessant en bij dezen geplaatst om meerdere mogelijkheden te laten zien. 

Deze link is ook een voorstander van feast of trumpets. 

Tabernacles is nog steeds de meest gangbare uitleg maar feast of trumpets ook het overwegen waard. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In feite spreek je naar mijn mening nu over twee zaken. Wanneer we het aanbod van Jezus aanvaarden, wanneer we Hem dus accepteren als God en Verlosser, is dat genoeg voor je redding. Dan spreek je ove

Heel simpel. De Bijbel zegt dat de kinderen van God de gerechtigheid Gods in Christus zijn. Het betekent dus dat we volledig rechtvaardig zijn door het perfecte werk van Jezus Christus. Wij kunnen daa

De keizer verklaring kan niet kloppen. Voor Nero waren er 4, dus geen 5 en na Nero waren er veel meer dan 8. Het aantal wereldmachten klopt wel. Dus uitleg van jou klopt totaal niet.

25 minuten geleden zei sjako:

Dan kom ik toch weer terug op de twee groepen: de gezalfden die naar de hemel gaan om samen met Christus te gaan regeren in de eerste opstanding en de overige Christenen die een opstanding op aarde krijgen. Het is niet zo heel moeilijk.

Die post is uit 2020! Ik herinner me niet eens wat ik gisteren gedaan heb... 

Los daarvan geloof ik nog steeds niet dat mensen naar de hemel gaan. Niemand. Het lijkt mij waarschijnlijker dat de hemel naar de aarde komt. Serieus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Of gewoon on topic blijven of zelf even een nieuw topic aanmaken. 

Is toch niet zo moeilijk? Kind van God zijn betekent toch niet dat je een schoolmeester nodig hebt?

Hoeveel werk is het om een nieuw topic aan te maken en de betreffende postings over te zetten. Dat kan (alleen) een moderator toch doen.  
 

Een tweede moderator (niets ten nadele van Sjako) blijft nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Monachos:

Ja, misschien eens opsplitsen, afsplitsen, nieuw topic o.i.d.

Ik heb het stuk over Openbaring 17 verplaatst naar afdeling Theologie

 

5 uur geleden zei Breuk:

Hoeveel werk is het om een nieuw topic aan te maken en de betreffende postings over te zetten. Dat kan (alleen) een moderator toch doen.  

Het is dus opgesplitst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid