Spring naar bijdragen

Kind van God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In feite spreek je naar mijn mening nu over twee zaken. Wanneer we het aanbod van Jezus aanvaarden, wanneer we Hem dus accepteren als God en Verlosser, is dat genoeg voor je redding. Dan spreek je ove

Heel simpel. De Bijbel zegt dat de kinderen van God de gerechtigheid Gods in Christus zijn. Het betekent dus dat we volledig rechtvaardig zijn door het perfecte werk van Jezus Christus. Wij kunnen daa

De keizer verklaring kan niet kloppen. Voor Nero waren er 4, dus geen 5 en na Nero waren er veel meer dan 8. Het aantal wereldmachten klopt wel. Dus uitleg van jou klopt totaal niet.

Op 12-11-2020 om 10:56 zei WdG:

Heel simpel. De Bijbel zegt dat de kinderen van God de gerechtigheid Gods in Christus zijn. Het betekent dus dat we volledig rechtvaardig zijn door het perfecte werk van Jezus Christus. Wij kunnen daar niks aan veranderen, behalve Zijn (Jezus') geschenk in dankbaarheid aannemen. Als jij Jezus als God en Verlosser aanvaard hebt, ben je een kind van God, zo simpel is het.

Hoe moeten we de tekst begrijpen die spreekt over: volharden tot het einde? 

Is verlossing een geschenk op dat moment of een voortdurend proces? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Is verlossing een geschenk op dat moment of een voortdurend proces? 

Verlossing is een geschenk, niet iets waar we voor moeten werken.

15 minuten geleden zei Hermanos2:

Hoe moeten we de tekst begrijpen die spreekt over: volharden tot het einde? 

Er is dus een verschil tussen enerzijds onze redding (verlossing) en anderzijds het vernieuwen van het denken. Dat laatste is wel een proces dat ons hele leven duurt.

25 minuten geleden zei Hermanos2:

Hoe moeten we de tekst begrijpen die spreekt over: volharden tot het einde? 

Nog een aanvulling. Het vernieuwen van het denken is een levenslang proces. Maar, waarschijnlijk spreek je over de tekst uit Mattheüs 24 ("Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden"). Je moet deze tekst absoluut in de juiste context plaatsen! Jezus spreekt hier over de laatste dagen, dus over de grote verdrukking, die de Gemeente niet zal meemaken. Deze tijd is maar kort, anders zou niemand het redden. Het bewijs lezen we in hetzelfde hoofdstuk, waar de volgelingen van Jezus een vraag stellen: "Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?" Er wordt dus gesproken over de voleinding der wereld. We kunnen er een heel topic aan wijden, als je dat wilt. Het heeft echter niks te maken met de tijd waarin we nu leven!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Verlossing is een geschenk, niet iets waar we voor moeten werken.

Er is dus een verschil tussen enerzijds onze redding (verlossing) en anderzijds het vernieuwen van het denken. Dat laatste is wel een proces dat ons hele leven duurt.

Nog een aanvulling. Het vernieuwen van het denken is een levenslang proces. Maar, waarschijnlijk spreek je over de tekst uit Mattheüs 24 ("Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden"). Je moet deze tekst absoluut in de juiste context plaatsen! Jezus spreekt hier over de laatste dagen, dus over de grote verdrukking, die de Gemeente niet zal meemaken. Deze tijd is maar kort, anders zou niemand het redden. Het bewijs lezen we in hetzelfde hoofdstuk, waar de volgelingen van Jezus een vraag stellen: "Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?" Er wordt dus gesproken over de voleinding der wereld. We kunnen er een heel topic aan wijden, als je dat wilt. Het heeft echter niks te maken met de tijd waarin we nu leven!

Nee, laat maar. Ik weet welke teksten er dan door alle forummers aangehaald worden. Iedereen leest het op zijn eigen manier. Ik geloof bijvoorbeeld niet aan de opname der gemeenten. 

De stelling, eens gered altijd gered, daar vind ik geen bewijs voor. De hele vernieuwing van de (nadenkende) mens is een continu proces, zolang men leeft. Telkens opnieuw het verlangen voelen om vruchten van de geest voorop te stellen, ongehinderd door (werken van het) vlees. 

En daarbij niet alle nadruk op het individu leggen, maar ook op het SAMEN. 

Maar goed, we gaan het zien. Wat heb je nog gelezen? Ik zit in 2 Samuel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei WdG:
21 uur geleden zei Tomega:

Ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is: wij hebben HEM helemaal niets te bieden, behalve onze liefde.

Mooie woorden. En nu in de praktijk?

Zou het niet al wat zijn, als we Gods Woord zuiver kunnen houden?

Christus hield echt wel van Zijn Vader. Toch wilde hij niet graag de drinkbeker van het lijden drinken, die hem te wachten stond.
Liefde is dus helemaal niet iets van emotie alleen. Het onderscheid zit in de beproeving. 
Dat is het landen en verwerken in het hart, wat er van de emotie terecht komt.  (trouw, volharding, zuiverheid, oprechtheid, etc.)

De praktijk leert ons twee dingen:
1. Doe wat God vraagt, dan ben je in de liefde, en in God, en is Hij in jou. (niet als wolk of als vuur of zo, maar bij wijze van duiding dat Gods Geest in jou zal zijn)
2. Geen grotere liefde is er, dan die zijn leven zet voor dat van een vriend.

Mattheüs 5:46  Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei thom:
21 uur geleden zei Tomega:
21 uur geleden zei WdG:

De LIEFDE van Jezus voor ons is oneindig veel groter dan onze liefde voor HEM. Wij hebben HEM totaal niks te bieden.

Dat is dan toch in strijd met God liefhebben boven alles en dan pas de naaste als onszelf.
Ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is: wij hebben HEM helemaal niets te bieden, behalve onze liefde.

Joh.1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

Waar zijn ''onze liefde'' en ''niks te bieden'' te lezen in de tekst hierboven. als uit God geboren zijn betekent; geboren uit de Liefde.

Dan is dat wat uit God geboren is, het fundament voor de Tempel Gods. Het lichaam waarin de werken van 'de zogenaamde liefde' en 'het zogenaamde niks' voor dood gezien gaan worden, en de werken van de Geest als zaligmakend.

Macht gegeven om kind van God te worden =>
bewijs dat het niet God zelf is, maar een kind van God.

Uit God geboren => niet uit bloed, of de wil, van een man, maar door de Geest => 
Dat is op een wijze die niet na te speuren is, zoals de wind niet na te speuren is.

Johannes 3:8 
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid;
maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat;
alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.

7 uur geleden zei thom:

uit God geboren zijn betekent; geboren uit de Liefde.

Dan is dat wat uit God geboren is, het fundament voor de Tempel Gods. Het lichaam waarin de werken van 'de zogenaamde liefde' en 'het zogenaamde niks' voor dood gezien gaan worden, en de werken van de Geest als zaligmakend.

Waar staat geboren uit de liefde? Dat verzin je zelf, en de als-dan constructie mist mitsdien grond en je zogenaamdheden hangen los.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hermanos2:
5 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Er zijn dus inderdaad twee (en niet meer!) categorieën christenen: de vleselijke, die zelf bouwt op het fundament en de geestelijke, die door de Geest van Christus wordt gebouwd tot een woonstede Gods in de Geest: Ephese 2:21-22 (NBG1951) "In Hem wast elk bouwwerk, goed ineensluitend, op tot een tempel, heilig in de Here, in wie ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest".

Het is dus maar net waar je tevreden mee bent.

Kun je nu wel helemaal geestelijk zijn? 

We zijn toch (nog) vlees en dus ook nog onder invloed van vleselijke verlangens. 

Als je je dat soort dingen nog afvraagt, ben je veel te veel op jezelf gericht. Geestelijk zijn is niet een soort verheven bewustzijn, zoals dat in Oosterse Godsdiensten voorkomt, maar een zekerheid dat (de Geest van) God zich met je bezig houdt. Daardoor krijgt alles wat je meemaakt zin en inhoud. En er ontstaat een verlangen om je helemaal aan Christus toe te wijden. Bij Hem ben je veilig, maar het beperkt je niet. Integendeel je ervaart meer vrijheid, rust en geborgenheid; er ontstaat iets dat je het beste kan omschrijven als liefde.

En uit die liefde groeit toewijding. En dit niet alleen, maar ik roem ook in de verdrukking, omdat ik weet dat de verdrukking volharding teweegbrengt, en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop. En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in mijn hart uitgestort is door de Heilige Geest, Die mij gegeven is (Romeinen 5:3-5).

Zo ongeveer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:
3 uur geleden zei Hermanos2:

Is verlossing een geschenk op dat moment of een voortdurend proces? 

Verlossing is een geschenk, niet iets waar we voor moeten werken.

Hmm, dan hoor ik toch liever Thom op dit punt.. Hoe kun je als mens een geschenk aannemen,
als je met dat geschenk actief je leven op aarde doodt en kruisigt en afwerpt?

Heb je daar beeld bij?

Stel dat je in een diepe kloof zit met je 115 kilo, en iemand werpt je vanaf boven een touw toe.
Dat is een geschenk, zeker, maar alleen als je er vast van overtuigd bent dat je in die kloof fout en vast zit,
en ook alleen als je er zeker van bent dat er geen lift is of touwladder, of net gelijk welk ander middel van transport.  

Er is dus wel een catch, waardoor het begrip geschenk een bepaalde bijzondere lading krijgt.
en dat te meer, naarmate je zelf gaat verzinnen dat dat touw ook wel geknoopt en omhoog getrokken zal worden.
dat is het beeld dat je niets hoeft te doen.

Maar ik zeg dan: zelfs als je het beeld zodanig aanpast dat je niet zelf hoeft te klimmen,
dan nog wordt je zonder de vrucht van het knopen, ook niet opgetrokken.

Vrucht van het geloof is: uit het geloof werken doen die daarmee in overeenstemming zijn.
Als dan Christus ons verlossing biedt, dan nemen wij dat aan in het geloof dat Christus ons de weg wijst.
Dat is niet niets doen, maar alles doen wat daarmee in overeenstemming is.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei thom:

God is Liefde.

De tegeltjeswijsheden sieren je weer.
Maar elk tegeltje vraagt naar bezinning wat er toch achter steekt.

Want de liefde die je met God identificeert, kun je niet kennen, zonder Gods Wet,
terwijl God méér is dan de liefde die Hij ons geeft, die weer méér is dan de liefde die Hij van ons vraagt.

Als jij dan het geboren worden uit God identificeert met geboren worden uit liefde,
hoe zou dan jouw liefde onderdoen voor de liefde van God?

Dat is al niet zo, door te zeggen dat God liefde is, en dat jij uit die liefde geboren wordt en in die liefde bent.
 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Tomega:
1 uur geleden zei thom:

God is Liefde.

De tegeltjeswijsheden sieren je weer.
Maar elk tegeltje vraagt naar bezinning wat er toch achter steekt.

Want de liefde die je met God identificeert, kun je niet kennen, zonder Gods Wet,
terwijl God méér is dan de liefde die Hij ons geeft, die weer méér is dan de liefde die Hij van ons vraagt.

Als jij dan het geboren worden uit God identificeert met geboren worden uit liefde,
hoe zou dan jouw liefde onderdoen voor de liefde van God?

Dat is al niet zo, door te zeggen dat God liefde is, en dat jij uit die liefde geboren wordt en in die liefde bent.

3 woorden.

En dan weer dit..

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Als je je dat soort dingen nog afvraagt, ben je veel te veel op jezelf gericht. Geestelijk zijn is niet een soort verheven bewustzijn, zoals dat in Oosterse Godsdiensten voorkomt, maar een zekerheid dat (de Geest van) God zich met je bezig houdt. Daardoor krijgt alles wat je meemaakt zin en inhoud. En er ontstaat een verlangen om je helemaal aan Christus toe te wijden. Bij Hem ben je veilig, maar het beperkt je niet. Integendeel je ervaart meer vrijheid, rust en geborgenheid; er ontstaat iets dat je het beste kan omschrijven als liefde.

En uit die liefde groeit toewijding. En dit niet alleen, maar ik roem ook in de verdrukking, omdat ik weet dat de verdrukking volharding teweegbrengt, en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop. En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in mijn hart uitgestort is door de Heilige Geest, Die mij gegeven is (Romeinen 5:3-5).

Zo ongeveer.

Nee, dit is niet wat ik bedoel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:
4 uur geleden zei Hermanos2:

Hoe moeten we de tekst begrijpen die spreekt over: volharden tot het einde? 

Is verlossing een geschenk op dat moment of een voortdurend proces? 

De stelling, eens gered altijd gered, daar vind ik geen bewijs voor. De hele vernieuwing van de (nadenkende) mens is een continu proces, zolang men leeft. Telkens opnieuw het verlangen voelen om vruchten van de geest voorop te stellen, ongehinderd door (werken van het) vlees.

Verlossing gaat gepaard met een proces dat per gelovige individu in Christus Jezus voortduurt totdat de hij/zij de loop waartoe hij/zij geroepen is heeft volbracht en in samenhang daarmee het geloof behoudt/vasthoudt (2 Timoteüs 4:7).

1 Timoteüs 6:12
Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

Filippenzen 2:12
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven.

Matteüs 10:22
En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil; maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.

In Matteüs 24 waar Jezus over de grote verdrukking sprak, sprak hij ook over volharden tot het einde:
Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden (Matteüs 24:13)
 

2 uur geleden zei Hermanos2:

Ik weet welke teksten er dan door alle forummers aangehaald worden. Iedereen leest het op zijn eigen manier. Ik geloof bijvoorbeeld niet aan de opname der gemeenten.

De opname van de kerk wordt in het Engels de rapture genoemd. Mensen die in de rapture-theorie geloven, geloven dat de gemeente van Jezus van de aarde wordt weggenomen tijdens de grote verdrukking wanneer de antichrist zich zal openbaren; ze gebruiken daarvoor de moderne Bijbelvertalingen om dat te ondersteunen. Een bekende Bijbelgedeelte die ter ondersteuning van de rapture-theorie wordt gebruikt is 2 Tessalonicenzen 2:1-7.

2 Tessalonicenzen 2:1-7 (NBG51)
1. Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem,
2. dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak.
3. Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs,
4. de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5. Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb?
6. En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd.
7. Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.

Er wordt door sommigen verkondigt die in de rapture-theorie geloven, dat wanneer de mens der wetteloosheid ofwel de zoon des verderfs zich zal openbaren, dat de Heilige Geest niet op aarde zal zijn en wordt weggenomen van de aarde samen met de gemeente van Jezus.

2 Tessalonicenzen 2:1-7 (HSV)
1. En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Heere Jezus Christus en onze vereniging met Hem,
2. dat u niet snel aan het wankelen wordt gebracht of verschrikt, niet door een uiting van de geest, niet door een woord, en ook niet door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag van Christus al aangebroken zou zijn.
3. Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is,
4. de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.
5. Herinnert u zich niet dat ik u deze dingen zei, toen ik nog bij u was?
6. En u weet wat hem nu weerhoudt, opdat hij op zijn eigen tijd geopenbaard wordt.
7. Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.

In de KJV Bible, de SV en de HSV staat dat degene die de mens der wetteloosheid ofwel de zoon des verderfs ervan weerhoudt om zich te openbaren, uit de weg zal worden genomen of uit het midden zal verdwijnen; dat hij dus niet geheel wordt verwijderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Verlossing gaat gepaard met een proces dat per gelovige individu in Christus Jezus voortduurt totdat de hij/zij de loop waartoe hij/zij geroepen is heeft volbracht en in samenhang daarmee het geloof behoudt/vasthoudt (2 Timoteüs 4:7).

1 Timoteüs 6:12
Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

Filippenzen 2:12
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven.

Matteüs 10:22
En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil; maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.

In Matteüs 24 waar Jezus over de grote verdrukking sprak, sprak hij ook over volharden tot het einde:
Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden (Matteüs 24:13)
 

De opname van de kerk wordt in het Engels de rapture genoemd. Mensen die in de rapture-theorie geloven, geloven dat de gemeente van Jezus van de aarde wordt weggenomen tijdens de grote verdrukking wanneer de antichrist zich zal openbaren; ze gebruiken daarvoor de moderne Bijbelvertalingen om dat te ondersteunen. Een bekende Bijbelgedeelte die ter ondersteuning van de rapture-theorie wordt gebruikt is 2 Tessalonicenzen 2:1-7.

2 Tessalonicenzen 2:1-7 (NBG51)
1. Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem,
2. dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak.
3. Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs,
4. de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5. Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb?
6. En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd.
7. Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.

Er wordt door sommigen verkondigt die in de rapture-theorie geloven, dat wanneer de mens der wetteloosheid ofwel de zoon des verderfs zich zal openbaren, dat de Heilige Geest niet op aarde zal zijn en wordt weggenomen van de aarde samen met de gemeente van Jezus.

2 Tessalonicenzen 2:1-7 (HSV)
1. En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Heere Jezus Christus en onze vereniging met Hem,
2. dat u niet snel aan het wankelen wordt gebracht of verschrikt, niet door een uiting van de geest, niet door een woord, en ook niet door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag van Christus al aangebroken zou zijn.
3. Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is,
4. de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.
5. Herinnert u zich niet dat ik u deze dingen zei, toen ik nog bij u was?
6. En u weet wat hem nu weerhoudt, opdat hij op zijn eigen tijd geopenbaard wordt.
7. Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.

In de KJV Bible, de SV en de HSV staat dat degene die de mens der wetteloosheid ofwel de zoon des verderfs ervan weerhoudt om zich te openbaren, uit de weg zal worden genomen of uit het midden zal verdwijnen; dat hij dus niet geheel wordt verwijderd.

Ik schreef het al eens eerder. Ik hoop oprecht dat mensen die geloven in RAPTURE, de mogelijkheid open houden dat het anders kan lopen. Anders vrees ik dat ze in blinde paniek hun geloof verliezen. Dat zou verschrikkelijk zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

Ja maar beste mensen, wanneer het ook zal zijn, we worden gewoon opgenomen in de hemel, voor deze aarde vergaat. Anders brengt niemand het er levend van af.

Wat gaat er gebeuren na onze opname in de hemel? De bijbel spreekt over een opstanding. Wat stel jij je daarbij voor? Waar is onze bestemming? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hermanos2:

Wat gaat er gebeuren na onze opname in de hemel? De bijbel spreekt over een opstanding. Wat stel jij je daarbij voor? Waar is onze bestemming? 

De nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Ik kan het allemaal niet verklaren. Ik lees wat in de bijbel staat. In de bijbel wordt over de wederkomst van Jezus én de opname gesproken. Ook dat wat betreft de aarde dat het zal vergaan. Dan gaan we Hem te gemoed en zullen we eeuwig bij Hem zijn. En er staat over de opstanding met het grote oordeel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

God weet hoe het zal gaan.

 

2 Petrus 3:

7Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

De nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Ik kan het allemaal niet verklaren. Ik lees wat in de bijbel staat. In de bijbel wordt over de wederkomst van Jezus én de opname gesproken. Ook dat wat betreft de aarde dat het zal vergaan. Dan gaan we Hem te gemoed en zullen we eeuwig bij Hem zijn. En er staat over de opstanding met het grote oordeel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

God weet hoe het zal gaan.

 

2 Petrus 3:

7Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

Ik lees net in twee bijbel commentaren dat 'men' ervan uitgaat naar de hemel te gaan, aansluitend aan het overlijden. Daar een aardse opstanding verwachtend, eeuwigdurend. In een nieuw hersteld universum. 

Zelfs in de MacArthur studiebijbel staat zoiets. Maar ik heb niet de hele tekst gelezen. 

Dan zou het verblijf in de hemel tijdelijk zijn. Datzelfde heb ik onlangs nog gehoord van een voorganger. Vond ik opvallend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

De nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Ik kan het allemaal niet verklaren. Ik lees wat in de bijbel staat. In de bijbel wordt over de wederkomst van Jezus én de opname gesproken. Ook dat wat betreft de aarde dat het zal vergaan. Dan gaan we Hem te gemoed en zullen we eeuwig bij Hem zijn. En er staat over de opstanding met het grote oordeel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

God weet hoe het zal gaan.

 

2 Petrus 3:

7Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

Waar ik naartoe wil, is dat de opstanding een aardse aangelegenheid is. Maar als je al in de hemel bent, dan lijkt het me een zinloze gebeurtenis. Je bent toch al waar je wezen wil??? 

De opstanding is juist zo zinvol omdat we nu de hoop koesteren verlost te worden van de dode toestand waarin we dan verkeren. 

Een heel ander verhaal is het voor diegenen die de grote verdrukking en de wederkomst overleven en dus niet overlijden. Maar daar gaat het hier nu niet over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Hermanos2:

Waar ik naartoe wil, is dat de opstanding een aardse aangelegenheid is. Maar als je al in de hemel bent, dan lijkt het me een zinloze gebeurtenis. Je bent toch al waar je wezen wil??? 

De opstanding is juist zo zinvol omdat we nu de hoop koesteren verlost te worden van de dode toestand waarin we dan verkeren. 

Een heel ander verhaal is het voor diegenen die de grote verdrukking en de wederkomst overleven en dus niet overlijden. Maar daar gaat het hier nu niet over. 

Ik ben niet waar ik zijn wil. Ik wil bij God zijn en geloof wat de bijbel zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid