Spring naar bijdragen

Kind van God


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik geloof ook in een fysieke opstanding. Echter, ik kan geen uitspraak doen over de samenstelling van dat opstandings lichaam. Jezus laat er wel iets van zien, maar misschien is er meer. 

Ja, een verheerlijkt lichaam.

1 Korinthiërs 15:53-54 NBG51
53. Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.
54. En zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid aangedaan heeft, en dit sterfelijke onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood is verzwolgen in de overwinning.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In feite spreek je naar mijn mening nu over twee zaken. Wanneer we het aanbod van Jezus aanvaarden, wanneer we Hem dus accepteren als God en Verlosser, is dat genoeg voor je redding. Dan spreek je ove

Heel simpel. De Bijbel zegt dat de kinderen van God de gerechtigheid Gods in Christus zijn. Het betekent dus dat we volledig rechtvaardig zijn door het perfecte werk van Jezus Christus. Wij kunnen daa

De keizer verklaring kan niet kloppen. Voor Nero waren er 4, dus geen 5 en na Nero waren er veel meer dan 8. Het aantal wereldmachten klopt wel. Dus uitleg van jou klopt totaal niet.

4 uur geleden zei WdG:

De moordenaar die naast Jezus gekruisigd werd kreeg een duidelijk antwoord: ""Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn", en dat lijkt me niet zo moeilijk. God houdt ons niet voor de gek. Heden is heden en niet later. Je hebt dus helemaal gelijk!

Dit is al vaker langsgekomen. Grieks kent geen komma. De tekst kan dus luiden:  ‘Ik zeg u heden, u zult met Mij in het Paradijs zijn.’ En dat is veel logischer want Jezus ging die dag niet naar het Paradijs of naar de hemel maar naar Hades. Zo schreef Hesychius van Jeruzalem, die in de vierde en vijfde eeuw leefde, over Lu 23:43: ‘Sommigen lezen het inderdaad op deze manier: “Voorwaar, ik zeg u heden”, en plaatsen dan een komma. Daarna vervolgen ze: “Gij zult met mij in het paradijs zijn.”’ (De Griekse tekst staat in Patrologiae Graecae, vol. 93, kol. 1432, 1433.)

Ik zeg u heden, wordt vaker gebruikt om ergens nadruk op te leggen. Bijv Zacharia 9:12 Ga terug naar de vesting, gevangenen met hoop. Vandaag zeg ik tegen je: “O vrouw, ik zal je een dubbel deel vergoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jurriën Sr.

@thom

Het nieuwe lichaam zal onsterfelijk zijn. In tegenstelling tot dat van het eerste mensenpaar en het onze. 

De NT teksten heb ik al eens voor mezelf op een rijtje gezet. Boeiend! 

Naar mijn inzicht zullen hemel en aarde één worden, wat altijd al God's bedoeling was. Deze 'combi' geeft de pracht en het onbeschrijfelijke van dit lichaam al aan. Mooi vooruitzicht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Nee, maar in Openbaring 21 wordt wel gesproken over een situatie waarin alles in elkaar is geïntegreerd.

Voor een eeuwig leven op aarde, moet de aarde eerst gereed worden gemaakt. (Anders gezegd: worden bevrijd van de vergankelijkheid.) Maar dit alles valt op dit moment buiten ons begrip.

Ik denk dat veel in Genesis 1-4 beeldspraak is en dat pas sinds de komst van Christus (liever gezegd, sinds de uitstorting van de Heilige Geest) echt inzicht mogelijk is.

Vóór Christus was alles nog onbereikbaar, maar ná Christus is het mogelijk om inzicht in de realiteit te krijgen. Maar dat inzicht verwerf je niet door eigen kracht, maar wordt door de Geest gegeven aan hen die Hem liefhebben. 

Ik lees het antwoord in de tekst zelf: degenen die Hem aangenomen hebben, geeft Hij macht om kinderen Gods te worden. Met andere woorden: aannemen is de eerste stap; het kind van God komt daardoor binnen bereik, maar is niet het automatische gevolg ervan.

Vandaar dat ik schreef dat er in feite twee categorieën christenen zijn: zij die Hem aangenomen hebben en zij die dan ook nog de mogelijkheid aangrijpen om kinderen te worden. En dat laatste heeft volgens mij met het ontvangen van Gods Geest te maken. 

Doet me denken aan iets wat Jezus zei over de zaaier. Zaad beland op het pad, de duivel pikt het weg. Zaad beland op steen, ze komen tot geloof, maar oppervlakkig. Tegenslag dooft het geloof uit. Zaad komt in de doorns en distels. Ze komen tot geloof, maar door de drukte van alle dag en welvaart komen ze aan God niet meer toe. En zaad dat in vruchtbare bodem komt. Het komt op en draagt vrucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hermanos2:

Naar mijn inzicht zullen hemel en aarde één worden,

Hoe zie je dat voor je? Ik lees dat er twee soorten opstandingslichamen zijn. 1Kor 15:48 Zij die van stof zijn gemaakt, zijn als hij die van stof is gemaakt. En zij die hemels zijn, zijn als hij die uit de hemel is.

Aardse mensen zijn van stof, dus hebben een stoffelijk geestelijk lichaam, net als Jezus op aarde ook had, en degene die een opstanding in de hemel krijgen, krijgen een lichaam wat in de hemel past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:

Hoe zie je dat voor je? Ik lees dat er twee soorten opstandingslichamen zijn. 1Kor 15:48 Zij die van stof zijn gemaakt, zijn als hij die van stof is gemaakt. En zij die hemels zijn, zijn als hij die uit de hemel is.

Aardse mensen zijn van stof, dus hebben een stoffelijk geestelijk lichaam, net als Jezus op aarde ook had, en degene die een opstanding in de hemel krijgen, krijgen een lichaam wat in de hemel past.

Het is een gewaagde voorspelling, dat weet ik. Ik ga met jouw redenering mee voor de situatie die in het millennium na de wederkomst van toepassing zal zijn. 

Aan het einde van deze 1000 jaar zal de aarde door koning Yeshua teruggegeven worden aan Yehováh God. God's wens is het om bij de mensen te zijn. Daarom voorzie ik dat het verschil, de scheiding of de toegankelijkheid van hemel en aarde verdwijnen zal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk dat hier het einde van het gesprek weer is bereikt.

Ik heb geschreven wat ik geschreven heb. En je kunt met mij over alles praten. Maar niet op deze manier.

Projecteer jij nu jouw "ík heb geschreven wat ik geschreven heb" op "ho gegrapha gegrapha" van Pontius Pilatus?

Dat ik je even spelenderwijs van je voetstuk trok, was op inhoudelijke en gemotiveerde gronden,
terwijl jij met je antwoord opnieuw voor jezelf geen inhoudelijke norm als maatstaf neemt, of zelfs nodig acht.

Hoe zou je de splinter bij anderen waarnemen, die eigen waarheden projecteren in de bijbel,
waar je zelf een balk van inhoudloosheid in zelfreflectie hanteert? 

Ik zeg niet dat ik je inzichten niet waardeer, maar ik zeg wat ik heb  gezegd met :-).

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Tomega:
15 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk dat hier het einde van het gesprek weer is bereikt.

Ik heb geschreven wat ik geschreven heb. En je kunt met mij over alles praten. Maar niet op deze manier.

Projecteer jij nu jouw "ík heb geschreven wat ik geschreven heb" op "ho gegrapha gegrapha" van Pontius Pilatus?

Dat ik je even spelenderwijs van je voetstuk trok, was op inhoudelijke en gemotiveerde gronden,
terwijl jij met je antwoord opnieuw voor jezelf geen inhoudelijke norm als maatstaf neemt, of zelfs nodig acht.

Hoe zou je de splinter bij anderen waarnemen, die eigen waarheden projecteren in de bijbel,
waar je zelf een balk van inhoudloosheid in zelfreflectie hanteert? 

Ik zeg niet dat ik je inzichten niet waardeer, maar ik zeg wat ik heb  gezegd met :-).

Mijns inziens schreef Jurriën zinnige zaken. Deze werden door je aangehaald, en verhaspeld tot uitspraken en opmerkingen die geen bijbeltekst kan ondersteunen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei thom:

Mijns inziens schreef Jurriën zinnige zaken. Deze werden door je aangehaald, en verhaspeld tot uitspraken en opmerkingen die geen bijbeltekst kan ondersteunen.

Ja, dat begrijp ik wel. Niet dat je ook maar iets inhoudelijks brengt,
maar opstanding uit de doden beschouwen als proces in dit leven,
is inderdaad wat jij leert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Ja, dat begrijp ik wel. Niet dat je ook maar iets inhoudelijks brengt,
maar opstanding uit de doden beschouwen als proces in dit leven,
is inderdaad wat jij leert. 

Dit leven is een leven in de dood, schrijf ik meermaals.

Opstaan uit dit leven, is opstaan uit de dood.

Hoe kan dit opstaan hieruit 'een proces zijn in dit leven'?  Alleen door de overgave van dit leven; dat is inzien dat dit leven het leven niet is, is mogelijk doordat het ware Leven zich heeft aangediend.

1 Kor. 15

42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid, het wordt opgewekt in onverderfelijkheid;

43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid; het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

48 Hoedanig de aardse is, zodanige zijn ook de aardsen; en hoedanig de Hemelse is, zodanige zijn ook de hemelsen.

49 En gelijkerwijs wij het beeld des aardsen gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld des Hemelsen dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
3 uur geleden zei Tomega:

opstanding uit de doden beschouwen als proces in dit leven,
is inderdaad wat jij leert. 

Dit leven is een leven in de dood, schrijf ik meermaals. Opstaan uit dit leven, is opstaan uit de dood.

Hoe kan dit opstaan hieruit 'een proces zijn in dit leven'?  Alleen door de overgave van dit leven; dat is inzien dat dit leven het leven niet is, is mogelijk doordat het ware Leven zich heeft aangediend.

En dus klopt wat ik zei, dat dat inderdaad is wat jij leert. Toch?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Tomega:

En dus klopt wat ik zei, dat dat inderdaad is wat jij leert. Toch?

Kan jij met een bijbeltekst duidelijk maken wat jij beweerde wat ik leer?

Het proces in dit leven is namelijk sterven aan dit leven.

Het proces van het Leven, is kunnen groeien ten kosten van het leven.

 

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Kan jij met een bijbeltekst duidelijk maken wat jij zei wat ik leer?

Nee; dat is aan jou.

Gelijkerwijs Christus uit de doden opgewekt is tot de heerlijkheid des Vaders,
alzo ook wij in nieuwigheid des levens wandelen zouden.
Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;
Alzo ook gijlieden, houdt het daarvoor dat gij wel der zonde dood zijt, 
maar Gode levende zijt in Christus Jezus, onzen Heere.
Dat dan de zonde niet heerse in uw sterfelijk lichaam, 
om haar te gehoorzamen in de begeerlijkheden deszelven lichaams.
En stelt uwe leden niet der zonde tot wapenen der ongerechtigheid;
maar stelt uzelven Gode, als uit de doden levende geworden zijnde,
en stelt uw leden Gode tot wapenen der gerechtigheid.

Maar nu, van de zonde vrijgemaakt zijnde, en Gode dienstbaar gemaakt zijnde, 
hebt gij uw vrucht tot heiligmaking, en het einde het eeuwige leven.
Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods 
is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.

Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is,
hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is?
En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt.
En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel,
en ijdel is ook uw geloof.

Jezus zei tot Martha: Ik ben de Opstanding en het Leven;
die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Tomega:

... maar opstanding uit de doden beschouwen als proces in dit leven,...?

Als een mens Christus aanneemt is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Eigenlijk geldt dit voor elk mens, want de genade die God heeft geschonken in Jezus Christus is universeel. Het punt is echter dat niet iedereen vervolgens ook zijn leven aan Hem overgeeft. Degenen die dat niet doen, blijven onder het oordeel; degenen die dat wel doen, leggen zogezegd een nieuw fundament in hun leven: Jezus Christus. Deze laatsten zijn behouden.

Maar binnen die laatste groep, zijn er die zelf bouwen op het fundament en zijn er die nog een stap verder gaan en door de wedergeboorte uit de Geest, een kind van God worden. Zij zijn het die naar de onzichtbare mens opstaan uit de dood.

Die laatsten zullen zich naar de inwendige mens ontwikkelen naar hetzelfde beeld als dat van Christus zelf, ontwikkelen:

  • 2 Corinthe 3:17-18 (NBG1951) De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.

Dit is het proces dat plaatsvindt tijdens het leven van een door de Geest wederom geboren christen. Uiterlijk zie je daar niets van, maar innerlijk groeit de zoon van God. Want:

  • 2 Corinthe 4:11 (NBG1951) Want voortdurend worden wij, die leven, aan de dood overgeleverd, om Jezus’ wil, opdat ook het leven van Jezus zich in ons sterfelijk vlees openbare.

Toch zullen sommigen van deze heiligen lichamelijk sterven. Zij nemen hun intrek in de heilige stad, het hemelse Jeruzalem. Maar als Christus aan het einde van de tijd wordt geopenbaard, zullen er ook nog heiligen in leven zijn. Paulus zegt hiervan in 1 Thess 4:13-17 het volgende:

  • Maar ik wil niet, broeders, dat u onwetend bent ten aanzien van hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd bent zoals ook de anderen, die geen hoop hebben.

De ontslapen heiligen keren met Jezus terug in de zichtbare en natuurlijke realiteit:

  • Want als wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal ook God op dezelfde wijze hen die in Jezus ontslapen zijn, terugbrengen met Hem. (LET OP: Christus komt dus niet alleen!) Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen (LET OP: meervoud) opgenomen worden in de wolken (wolken = de schare hemelse en ontslapen heiligen), naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.

Degenen die echter (nog) niet ontslapen zijn, worden ondertussen in de Geest gebouwd tot een woonstede Gods, door zich te reinigen, zoals Hij rein is:

  • 1 Joh 3:2-3 (HSV) Geliefden, nu zijn wij kinderen van God, en het is nog niet geopenbaard wat wij zullen zijn. Maar wij weten dat, als Hij geopenbaard zal worden, wij Hem gelijk zullen zijn; want wij zullen Hem zien zoals Hij is. En ieder die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, zoals Hij rein is.

Aan het opstanding lichaam wordt dus gebouwd en dat is een (onzichtbaar) proces. Pas als Christus zich samen met de ontslapen heiligen openbaart, zullen ook de nog achtergebleven levende heiligen, veranderd worden in een punt des tijds:

  • 1 Corinthe 15:51-54 (HSV) Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden. Want dit vergankelijke moet zich met onvergankelijkheid bekleden en dit sterfelijke moet zich met onsterfelijkheid bekleden. En wanneer dit vergankelijke zich met onvergankelijkheid bekleed zal hebben, en dit sterfelijke zich met onsterfelijkheid bekleed zal hebben, dan zal het woord geschieden dat geschreven staat: De dood is verslonden tot overwinning.

En dan blijkt elke heilige aan Christus gelijk te zijn:

  • 2 Thess 1:10 (NBG1951) wanneer Hij komt, om op die dag verheerlijkt te worden in zijn heiligen en met verbazing aanschouwd te worden in allen, die tot geloof gekomen zijn.
  • 1 John 3:2 (Zie boven)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Als een mens Christus aanneemt is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Eigenlijk geldt dit voor elk mens, want de genade die God heeft geschonken in Jezus Christus is universeel. Het punt is echter dat niet iedereen vervolgens ook zijn leven aan Hem overgeeft. Degenen die dat niet doen, blijven onder het oordeel; degenen die dat wel doen, leggen zogezegd een nieuw fundament in hun leven: Jezus Christus. Deze laatsten zijn behouden.

 

 

Nu ben ik jouw bijbel student en ik vraag je:

Hoe doe ik dat, Christus aannemen en mijn leven aan Hem overgeven, opdat ik behouden wordt?

Gewoon een praktische vraag, die iemand jou zou kunnen stellen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Hermanos2:

Het nieuwe lichaam zal onsterfelijk zijn. In tegenstelling tot dat van het eerste mensenpaar en het onze. 

De NT teksten heb ik al eens voor mezelf op een rijtje gezet. Boeiend! 

Naar mijn inzicht zullen hemel en aarde één worden, wat altijd al God's bedoeling was. Deze 'combi' geeft de pracht en het onbeschrijfelijke van dit lichaam al aan. Mooi vooruitzicht. 

Het hele begrip sterfelijk zal er niet meer zijn. Omdat sterfelijk bij deze wereld hoort, maar waaruit de Nieuwe Schepping dan opgestaan is. Als een vlinder uit de pop.

Daarom; het opstandingslichaam zal vóór de opstanding gereed moeten zijn.. wil het kunnen opstaan. En dat gereedmaken vindt dus plaats in het lichaam van hen, die Hem aangenomen hebben, én de werken ondergaan.

De hele schepping ondergaat 'hetzelfde lot' van verandering naar Zijn beeld, op Zijn tijd.

Mooi vooruitzicht inderdaad, maar gaat m.i. niet geruisloos, maar ten koste van het lichaam waaruit dit plan werkelijkheid wordt; zal de vlinder treuren om het omhulsel van de pop?

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

Het hele begrip sterfelijk zal er niet meer zijn. Omdat sterfelijk bij deze wereld hoort, maar waaruit de Nieuwe Schepping opgestaan is. Als een vlinder uit de pop.

Daarom; het opstandingslichaam zal vóór de opstanding gereed moeten zijn.. wil het kunnen opstaan. En dat gereedmaken vindt dus plaats in het lichaam van hen, die Hem aangenomen hebben, én de werken ondergaan.

De hele schepping ondergaat 'hetzelfde lot' van verandering naar Zijn beeld, op Zijn tijd.

Mooi vooruitzicht inderdaad, maar gaat m.i. niet geruisloos, maar ten koste van het lichaam waaruit dit plan werkelijkheid wordt; zal de vlinder treuren om het omhulsel van de pop?

 

 

Het begrip sterfelijk zal er inderdaad niet meer zijn. De overledenen zullen na Christus' wederkomst dit nieuwe lichaam 'aandoen'. 

Ik zie niet hoe de levenden dit nieuwe lichaam vóór de wederkomst krijgen. Hun vernieuwing zal uitsluitend geestelijk zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Ik zie niet hoe de levenden dit nieuwe lichaam vóór de wederkomst krijgen. Hun vernieuwing zal uitsluitend geestelijk zijn

Dat lees ik in Rom. 8 sv

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Dat lees ik in Rom. 8 sv

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

Ja, ik lees een geestelijke vernieuwing. Ik heb echter nog steeds dat krakkemikkig wordende lichaam. Dat gaat in dit leven niet beter worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hermanos2:

Nu ben ik jouw bijbel student en ik vraag je:

Hoe doe ik dat, Christus aannemen en mijn leven aan Hem overgeven, opdat ik behouden wordt?

Gewoon een praktische vraag, die iemand jou zou kunnen stellen. 

Zo 'gewoon en praktisch' is die vraag tegenwoordig helemaal niet meer. 😉

Iemand die die vraag stelt, heeft al enig besef van wie Jezus Is. Probleem is wel, dat de zoeker van tegenwoordig eerder een supermarkt consument is geworden. Er is een Jezus beschikbaar op elke hoek van de straat. Wil je een Jezus die alle problemen voor je oplost? Wil je een Jezus die je rijk maakt? Of wil je een Jezus die jou aanzien en status geeft?

De ware Jezus spreekt echter over een juk dat je opneemt. En over een kruis opnemen. En over vervolging en afwijzing. Het enige dat de echte Jezus jou aanbiedt, is dat het tussen jou en God in orde kan komen en dat, als je Hem aanneemt, het kindschap Gods tot de mogelijkheden gaat behoren.

Ik denk dat de vraag naar de ware Jezus alleen wordt gesteld, door hen die diep in hun hart beseffen dat het natuurlijke leven dat we leiden geen oplossing biedt voor het chronische tekort (plafond) dat zij in het leven ervaren. Het is een besef, dat dit leven niet is waar we eigenlijk voor zijn gemaakt. Dat veroorzaakt een verlangen (heimwee) in het hart dat alleen maar kan worden vervuld door het aannemen van Jezus.

De echte vraag naar de ware Jezus wordt dus alleen gesteld door iemand die diep in z'n hart weet dat het antwoord alleen maar in Hem wordt gevonden. Hij weet dat omdat God Geest hem als het ware op de schouders tikt en zegt: Nu is het tijd voor het juiste antwoord.

Als iemand die vraag stelt, kun je gewoon tegen hem zeggen: "Vraag Hem maar zich aan jou bekend te maken, zodat Hij jou kan zeggen dat je behouden bent". Daarna kun je hem meenemen in een gebed en hem gewoon aan Jezus voorstellen. En laat het dan maar aan Jezus over om hem (geestelijk) te omarmen en te vervullen met Zijn Geest, zodat ook hij wordt tot een bron waaruit levend water stroomt. Het kind van God is geboren. Van harte gefeliciteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Ja, ik lees een geestelijke vernieuwing. Ik heb echter nog steeds dat krakkemikkig wordende lichaam. Dat gaat in dit leven niet beter worden. 

Nee. Dat omhulsel is bij mij ook krakkemikkig. Maar het maakt wél die hele noodzakelijke om-wending mogelijk van Rom.8 :-) 

De reeds Verlichte mens heeft het lichaam wat Jezus toonde op de berg, maar leeft nog in het lichaam van deze wereld.

Wat dan opstaat in het Nieuwe Leven, is de Vrije Geest; de Geest-Mens, de Heere uit de Hemel.

21 minuten geleden zei thom:

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Zo 'gewoon en praktisch' is die vraag tegenwoordig helemaal niet meer. 😉

Iemand die die vraag stelt, heeft al enig besef van wie Jezus Is. Probleem is wel, dat de zoeker van tegenwoordig eerder een supermarkt consument is geworden. Er is een Jezus beschikbaar op elke hoek van de straat. Wil je een Jezus die alle problemen voor je oplost? Wil je een Jezus die je rijk maakt? Of wil je een Jezus die jou aanzien en status geeft?

De ware Jezus spreekt echter over een juk dat je opneemt. En over een kruis opnemen. En over vervolging en afwijzing. Het enige dat de echte Jezus jou aanbiedt, is dat het tussen jou en God in orde kan komen en dat, als je Hem aanneemt, het kindschap Gods tot de mogelijkheden gaat behoren.

Ik denk dat de vraag naar de ware Jezus alleen wordt gesteld, door hen die diep in hun hart beseffen dat het natuurlijke leven dat we leiden geen oplossing biedt voor het chronische tekort (plafond) dat zij in het leven ervaren. Het is een besef, dat dit leven niet is waar we eigenlijk voor zijn gemaakt. Dat veroorzaakt een verlangen (heimwee) in het hart dat alleen maar kan worden vervuld door het aannemen van Jezus.

De echte vraag naar de ware Jezus wordt dus alleen gesteld door iemand die diep in z'n hart weet dat het antwoord alleen maar in Hem wordt gevonden. Hij weet dat omdat God Geest hem als het ware op de schouders tikt en zegt: Nu is het tijd voor het juiste antwoord.

Als iemand die vraag stelt, kun je gewoon tegen hem zeggen: "Vraag Hem maar zich aan jou bekend te maken, zodat Hij jou kan zeggen dat je behouden bent". Daarna kun je hem meenemen in een gebed en hem gewoon aan Jezus voorstellen. En laat het dan maar aan Jezus over om hem (geestelijk) te omarmen en te vervullen met Zijn Geest, zodat ook hij wordt tot een bron waaruit levend water stroomt. Het kind van God is geboren. Van harte gefeliciteerd.

Laten we het voor nu erop houden dat het gebed in al zijn facetten een zeer belangrijke rol speelt. Jezelf openstellen, kwetsbaar, nederig. En dan vragen.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid