Spring naar bijdragen

Kind van God


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hermanos2:

Stel, jij sterft en gaat naar de hemel. Je bent bij Christus. 

Waarom zou je dan nog een opstanding willen? 

Zo vreemd is dat niet. Paulus zegt in Philipenzen (NBG1951): 

“Maar alles wat mij winst was, heb ik om Christus’ wil schade geacht. Voorzeker, ik acht zelfs alles schade, omdat de kennis van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat. Om zijnentwil heb ik dit alles prijsgegeven en houd het voor vuilnis, opdat ik Christus moge winnen, en in Hem moge blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof. (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, zou mogen komen tot de opstanding uit de doden”.

Je richt je in dit leven geheel op Hem, opdat uiteindelijk ook hetzelfde Leven dat is Christus is, zich ook in jou manifesteert en je Hem in wezen gelijk bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In feite spreek je naar mijn mening nu over twee zaken. Wanneer we het aanbod van Jezus aanvaarden, wanneer we Hem dus accepteren als God en Verlosser, is dat genoeg voor je redding. Dan spreek je ove

Heel simpel. De Bijbel zegt dat de kinderen van God de gerechtigheid Gods in Christus zijn. Het betekent dus dat we volledig rechtvaardig zijn door het perfecte werk van Jezus Christus. Wij kunnen daa

De keizer verklaring kan niet kloppen. Voor Nero waren er 4, dus geen 5 en na Nero waren er veel meer dan 8. Het aantal wereldmachten klopt wel. Dus uitleg van jou klopt totaal niet.

4 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Zo vreemd is dat niet. Paulus zegt in Philipenzen (NBG1951): 

“Maar alles wat mij winst was, heb ik om Christus’ wil schade geacht. Voorzeker, ik acht zelfs alles schade, omdat de kennis van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat. Om zijnentwil heb ik dit alles prijsgegeven en houd het voor vuilnis, opdat ik Christus moge winnen, en in Hem moge blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof. (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, zou mogen komen tot de opstanding uit de doden”.

Je richt je in dit leven geheel op Hem, opdat uiteindelijk ook hetzelfde Leven dat is Christus is, zich ook in jou manifesteert en je Hem in wezen gelijk bent.

Ik verwacht een opstanding uit de dood en ik hoop op een oordeel tot eeuwig leven. Maar als ik sterf, ga ik eerst een tijd slapen, volledig onbewust van alles om mij heen. Dat is wat de bijbel leert. 

De rest is gewoon onjuist. Overblijfselen uit vroeger tijden. Gewoon het hele boek lezen, van begin tot eind. Geen losse stukjes. 

Ik bedoel het niet kwaad Jurriën. Maar het staat er gewoon niet. Het oude (eerste) testament wijst nergens naar eeuwig hemels leven. Maar gaat over land, nakomelingen en zegeningen en God's nabijheid hier op aarde. 

Het nieuwe (tweede) testament wordt totaal verkeerd gelezen. Ik snap heel goed dat christenen er heel vaak niet in slagen om joden, moslims en ongelovigen te overtuigen van de inhoud. 

Vraag aan een willekeurige christen eens om het evangelie uit te leggen. Je lacht je ballen uit je broek. Het is om te janken. 

Dus resumerend hebben we driekwart van Gods Woord dat we niet lezen en één kwart dat daardoor niet begrepen wordt. 

Niet vreemd dat het hedendaagse Christendom zo'n diverse puinhoop is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Gaitema:

Ja maar beste mensen, wanneer het ook zal zijn, we worden gewoon opgenomen in de hemel, voor deze aarde vergaat. Anders brengt niemand het er levend van af.

Deze tijd wordt ook wel vergeleken met de tijd van Noach. Toen de vloed kwam verdronken de meeste mensen, maar de paar rechtvaardige mensen die verbleven in de ark. Zo is het nu ook. Door geloof in Jezus zitten we ook in een 'ark' . Wij zullen worden beschermd. God heeft miljarden engelen. Die kunnen ons echt wel door Armageddon heen helpen. Wat Openbaring 7 ook zegt. De grote menigte die niemand tellen kan zijn overlevenden van de Grote Verdrukking.

23 uur geleden zei WdG:

Verlossing is een geschenk, niet iets waar we voor moeten werken.

Nee, we kunnen het niet verdienen door te werken, maar je bent wel gekocht door het bloed van Christus. Hij is jou Heer nu en jij Zijn 'slaaf'. Hij geeft je wel dingen te doen. Het komt niet aanwaaien. Je kan niet passief blijven.

5 uur geleden zei Gaitema:

In de bijbel wordt over de wederkomst van Jezus én de opname gesproken

Dat is logisch omdat er 2 groepen zijn. De overgrote meerderheid die een opstanding op een aarde krijgt die gereinigd is, het paradijs. En een groep die met Christus regeren gaat in de hemel, de gezalfden. Als je deze twee groepen niet onderscheidt zal je nooit de Bijbel kunnen begrijpen, dat is mijn vaste overtuiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik verwacht een opstanding uit de dood en ik hoop op een oordeel tot eeuwig leven. Maar als ik sterf, ga ik eerst een tijd slapen, volledig onbewust van alles om mij heen. Dat is wat de bijbel leert.

Ik denk dat velen niet weten wat de Bijbel leert, maar gewoon hun eigen overleggingen en waarheden in de Schrift terug projecteren. Dat geldt ook voor de zieleslaap; die wordt zeker niet door de Bijbel geleerd, maar is gewoon een oneigenlijk toepassen  van aardse grootheden (tijd, plaats, verleden, heden en toekomst) in de geestelijke realiteit.

Trouwens, heb je weleens overwogen, dat:

  • het kind van God zijn,
  • het geleid worden de de Heilige Geest,
  • het oordeel,
  • de opstanding uit de dood (letterlijk: ‘van tussen de doden uit’) en
  • de wederkomst van Christus,

onlosmakelijk met elkaar in verbinding staan? Verschillende kanten van dezelfde medaille, zeg maar.

De opstanding is een proces, dat begint op het moment dat een gelovige (op aarde) deel krijgt aan de Geest van God (wedergeboorte). Op dat moment ontwikkelt het kind van God zich tot zoon, tot jongeling en tot vader. En uiteindelijk is de zoon volgroeid en wordt Christus in hem zichtbaar (wederkomst). Op dat moment worden de zonen Gods verenigd met Christus en vindt de opstanding zijn voltooiing.

Dát is wat de Bijbel leert, want dit is in feite de kern van het Evangelie. Met de wederkomst van Christus en de vereniging van de Geest-vervulde gelovigen met Hem, wordt het plan van God, zoals verwoordt in Genesis 1:26-28, uiteindelijk gerealiseerd.

De boodschap van de Bijbel in vogelvlucht.

1 uur geleden zei sjako:

En een groep die met Christus regeren gaat in de hemel, de gezalfden.

Je doelt op de 144.000? 

Als je echter openbaring goed leest, dan zie je dat die 144.000 zich op aarde bevinden:

  • Openbaring 7:2-4 (NBG1951) “En ik zag een andere engel opkomen van de opgang der zon, hebbende het zegel van de levende God; en hij riep met luider stem tot de vier engelen, aan wie gegeven was aan de aarde en de zee schade toe te brengen, en hij zeide: Brengt geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, voordat wij de knechten van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben. En ik hoorde het getal van hen, die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren verzegeld uit alle stammen der kinderen Israëls.”

Het is de ontelbare schare die zich in de hemel bevindt. En blijkbaar maken die 144.000 daar gewoon deel van uit.

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

 

 uiteindelijk is de zoon volgroeid en wordt Christus in hem zichtbaar (wederkomst). Op dat moment worden de zonen Gods verenigd met Christus en vindt de opstanding zijn voltooiing.

 

Wat is zieleslaap? Als je daarmee bedoeld wat ik beschrijf dan moet ik je tegenspreken. Want dat is wel wat de bijbel leert. 

Ik citeer boven een stukje van jouw tekst. Bedoel je daarmee dat iedereen door de geschiedenis heen een eigen opstanding gekend heeft? Die plaatsvindt op het moment dat het individu ervoor klaar is? Dan hoeft er dus geen gezamenlijke opstanding en oordeel plaats te vinden zoals die in Openbaring beschreven wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Openbaring 7:2-4 (NBG1951) “En ik zag een andere engel opkomen van de opgang der zon, hebbende het zegel van de levende God; en hij riep met luider stem tot de vier engelen, aan wie gegeven was aan de aarde en de zee schade toe te brengen, en hij zeide: Brengt geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, voordat wij de knechten van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben. En ik hoorde het getal van hen, die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren verzegeld uit alle stammen der kinderen Israëls.”

Er zijn nu ook nog gezalfden op aarde. Er staat hier dat voordat Armageddon op aarde zal zijn, alle gezalfden verzegeld zullen zijn. Ze zijn van de aarde gekocht (Openbaring 14:3). Dat ze van de aarde gekocht zijn betekent dus dat ze zich niet meer op aarde bevinden straks. Het overgrootte gedeelte van de mensheid krijgt een opstanding op aarde als Christus terugkomt. Doden zijn zich niets bewust als ze dood zijn, totdat ze opgewekt worden. De Bijbel leert dat juist heel duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hermanos2:

Ik ben niet duidelijk geweest. 

Stel, jij sterft en gaat naar de hemel. Je bent bij Christus. 

Waarom zou je dan nog een opstanding willen? 

Dat zal bij God wel een reden hebben. Ik lees er over in de bijbel, dus zal hij wel komen. Andersom is de vraag: waarom zou God je in slaap houden?

3 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Maar ik wel...

Heb ik een vraag: Zijn degenen die Hem hebben aangenomen óók kinderen van God?

Zal wel met de context te maken hebben. Ik zie het kind van God worden als een stuk volwassenwording in geloof. God noemt je zegenend nu al een kind van God en dan ga je steeds meer naar dat beeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Dat zal bij God wel een reden hebben. Ik lees er over in de bijbel, dus zal hij wel komen. Andersom is de vraag: waarom zou God je in slaap houden?

De moordenaar die naast Jezus gekruisigd werd kreeg een duidelijk antwoord: ""Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn", en dat lijkt me niet zo moeilijk. God houdt ons niet voor de gek. Heden is heden en niet later. Je hebt dus helemaal gelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

De moordenaar die naast Jezus gekruisigd werd kreeg een duidelijk antwoord: ""Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn", en dat lijkt me niet zo moeilijk. God houdt ons niet voor de gek. Heden is heden en niet later. Je hebt dus helemaal gelijk!

In die tijd hadden ze geen komma's. Iedereen die er één plaatst, ervoor of erna, heeft een agenda en is aansprakelijk voor verandering van de Schrift. 

In iedere bijbel die ik ken staat hier een komma. Dit zou een betere en neutrale plek moeten krijgen in een voetnoot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Op dat moment worden de zonen Gods verenigd met Christus en vindt de opstanding zijn voltooiing.

Wel, wel, nog een loochenaar van een fysieke opstanding in ons midden?

1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk dat velen niet weten wat de Bijbel leert, maar gewoon hun eigen overleggingen en waarheden in de Schrift terug projecteren.

Hoe onderscheid je dat die velen, van de waarheid wijken? Hoe ontsnap je aan je eigen inzicht dat ook jij mogelijk niet weet wat de bijbel leert, maar gewoon je eigen overleggingen en waarheden in de Schrift terug projecteert?

Heb je daarvoor een zuivere norm en een betrouwbare maatstaf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik citeer boven een stukje van jouw tekst. Bedoel je daarmee dat iedereen door de geschiedenis heen een eigen opstanding gekend heeft? Die plaatsvindt op het moment dat het individu ervoor klaar is? Dan hoeft er dus geen gezamenlijke opstanding en oordeel plaats te vinden zoals die in Openbaring beschreven wordt?

Een christen kent een opstanding die begint op het moment dat hij vanuit de Geest geboren wordt. Hij staat dan op 'van tussen de doden' uit. Hij gaat het Koninkrijk van God in.

Dat is voor iedere geestelijke christen een individueel proces tijdens zijn of haar leven. In feite is dit gebeuren dus al 2000 jaar aan de gang. Als een dergelijke christen sterft gaat hij naar de heilige stad, het hemelse Jeruzalem.

Als de Landman klaar is met wachten, zullen de nog op aarde levende heiligen samen met de in de stad levenden (de gestorven heiligen) met Jezus worden verenigd en zal de wederkomst plaatsvinden.

Punt is, dat met de (eerste) komst van Jezus het hele fundament van het Koninkrijk Gods is gelegd en dat met de wederkomst van Christus het bouwwerk is voltooid. Ondertussen vindt het oordeel plaats en gaan de gelovigen door de grote verdrukking.

Ik geloof dus dat alles is gecomprimeerd in deze ene periode die is begonnen met de komst van Jezus; Hij kwam in de volheid van de tijd. We leven dus al 2000 jaar in de eindtijd, in het laatst der dagen, gaat het oordeel over de wereld, groeit het ware volk van God door de grote verdrukking heen, wordt het Koninkrijk van God gepredikt (en dan zal het einde zijn gekomen) en heeft de Vader geduld, omdat Hij niet wil dat iemand van de heiligen verloren gaat. En als deze periode ten einde loopt, openbaart Christus zich in allen die tot geloof gekomen zijn en zal de schepping van de vergankelijkheid zijn bevrijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei sjako:

Er zijn nu ook nog gezalfden op aarde. Er staat hier dat voordat Armageddon op aarde zal zijn, alle gezalfden verzegeld zullen zijn. Ze zijn van de aarde gekocht (Openbaring 14:3). Dat ze van de aarde gekocht zijn betekent dus dat ze zich niet meer op aarde bevinden straks. Het overgrootte gedeelte van de mensheid krijgt een opstanding op aarde als Christus terugkomt. Doden zijn zich niets bewust als ze dood zijn, totdat ze opgewekt worden. De Bijbel leert dat juist heel duidelijk. 

Dat geloof je omdat je geen begrip hebt van het leven dat de Heilige Geest openbaart.

De geestelijke christen leeft in twee werelden. Een natuurlijke en een geestelijke. 1 Corinthians 2:12-14 (NBG1951) "Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is."

Een ongeestelijk mens denkt natuurlijk en is in het denken gekaderd door tijd en plaats, een geestelijk mens wordt in z'n denken door Gods Geest onderwezen. (zie o.a. Johannes 3:5).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik ga een heel eind mee in je redenering. Maar bovengenoemde conclusie gaat mij te ver. 

Er zijn nog veel meer argumenten. Ik zal het topic van de 144.000 eens opschonen en weer opendoen.

4 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

De geestelijke christen leeft in twee werelden. Een natuurlijke en een geestelijke. 1 Corinthians 2:12-14 (NBG1951) "Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is."

En wie zegt dat jij wel geestelijk denk en ik niet. De Bijbel kan je in een zin samenvatten. Het verloren gaan van het Paradijs tot het herstel via het Paradijs door het zoenoffer van Christus. In Genesis staat nergens dat de mens een bestemming heeft in de hemel, maar hij zou voor eeuwig leven op aarde. Dat er een kleine groep naar de hemel gaat komt enkel door Gods genade. Hij had gezegd dat de mens over de dieren en de natuur zou heersen en dat voornemen heeft Hij nu nog. Het is toch prachtig dat de mens, heiligen,  gaan meeregeren als koningen en priesters?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Tomega:

Wel, wel, nog een loochenaar van een fysieke opstanding in ons midden?

Nee, hoor. Dan heb je niet begrepen wat ik schreef. De opstanding zal net zo reëel zijn als die van Christus zelf. Jezus had echter een verheerlijkt lichaam en dat zal bij de gelovigen die in Hem zijn, ook het geval zijn. 

 

40 minuten geleden zei Tomega:

Hoe onderscheid je dat die velen, van de waarheid wijken? Hoe ontsnap je aan je eigen inzicht dat ook jij mogelijk niet weet wat de bijbel leert, maar gewoon je eigen overleggingen en waarheden in de Schrift terug projecteert?

Reële vraag. Ik kan je dan ook niet uitleggen waar ik mijn zekerheid vind. Misschien is het wel dat ik Christus als Eerste wil dienen en omdat ik Hem liefheb. Zolang ik de liefde ervaar die Hij in mijn hart uitstort, weet ik dat ik goed zit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

In Genesis staat nergens dat de mens een bestemming heeft in de hemel, maar hij zou voor eeuwig leven op aarde.

Nee, maar in Openbaring 21 wordt wel gesproken over een situatie waarin alles in elkaar is geïntegreerd.

Voor een eeuwig leven op aarde, moet de aarde eerst gereed worden gemaakt. (Anders gezegd: worden bevrijd van de vergankelijkheid.) Maar dit alles valt op dit moment buiten ons begrip.

Ik denk dat veel in Genesis 1-4 beeldspraak is en dat pas sinds de komst van Christus (liever gezegd, sinds de uitstorting van de Heilige Geest) echt inzicht mogelijk is.

Vóór Christus was alles nog onbereikbaar, maar ná Christus is het mogelijk om inzicht in de realiteit te krijgen. Maar dat inzicht verwerf je niet door eigen kracht, maar wordt door de Geest gegeven aan hen die Hem liefhebben. 

1 uur geleden zei Gaitema:
5 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Heb ik een vraag: Zijn degenen die Hem hebben aangenomen óók kinderen van God?

Zal wel met de context te maken hebben. Ik zie het kind van God worden als een stuk volwassenwording in geloof. God noemt je zegenend nu al een kind van God en dan ga je steeds meer naar dat beeld worden.

Ik lees het antwoord in de tekst zelf: degenen die Hem aangenomen hebben, geeft Hij macht om kinderen Gods te worden. Met andere woorden: aannemen is de eerste stap; het kind van God komt daardoor binnen bereik, maar is niet het automatische gevolg ervan.

Vandaar dat ik schreef dat er in feite twee categorieën christenen zijn: zij die Hem aangenomen hebben en zij die dan ook nog de mogelijkheid aangrijpen om kinderen te worden. En dat laatste heeft volgens mij met het ontvangen van Gods Geest te maken. 

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Nee, hoor. Dan heb je niet begrepen wat ik schreef. De opstanding zal net zo reëel zijn als die van Christus zelf. Jezus had echter een verheerlijkt lichaam en dat zal bij de gelovigen die in Hem zijn, ook het geval zijn. 

Arrogante kwast die je bent :-) ; je had met net zoveel moeite kunnen schrijven: dan had je niet begrepen wat ik bedoelde.

je schreef:

2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

De opstanding is een proces, dat begint op het moment dat een gelovige (op aarde) deel krijgt aan de Geest van God (wedergeboorte).

Dus is jouw voorstelling: eerst wedergeboorte, waarmee de opstanding als proces start, en daarna de voltooiing van die opstanding, in een opstanding die net zo reëel is als die van Christus zelf, waarbij je nog open laat wanneer die opstandingsvoltooiing een verheerlijkt lichaam geeft. Wat jij schrijft, is dus tamelijk ondoorzichtig, doordat jij opstanding noemt, wat Christus zelf het Koninkrijk van God noemt. Dat is geen opstanding, maar het zoekend groeien van een zaadje tot een boom. En opstanding is iets heel anders, namelijk een opstanding uit het graf. Als Christus zegt; laat de doden hun doden begraven, dan maakt hij onderscheid. Dat onderscheid maakt Paulus ook, namelijk door te spreken van heiligen. Die heiligen die zijn de doden, die leven geworden zijn door de Geest, en dus leven 'in' Christus. Dat is een geestelijk leven, dat leeft ondanks het vlees, welk vlees - gedood en gezuiverd ten aanzien van alle begeerte - een tempel is van de ziel, dat is van die heilige, dat is van die wedergeboren mens in het koninkrijk van God. Hier al spreken van opstanding, is ten diepste de opstanding die nog komen moet loochenen, tenzij je natuurlijk niet bedoelt te zeggen wat je zegt, zoals je later ook bevestigt. Fijn om te horen!

49 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik kan je dan ook niet uitleggen waar ik mijn zekerheid vind. Misschien is het wel dat ik Christus als Eerste wil dienen en omdat ik Hem liefheb. 

Dat is nogal kras, om in al die gelovigen die hun eigen overleggingen en waarheden terug projecteren in de bijbel,
jouw projectie te leggen dat zij wellicht niet Christus als Eerste willen dienen. Was je zakelijker en geestelijker ermee omgegaan, dan had je hun dezelfde bekwaamheden en redelijkheden en geloof toegerekend als jezelf, als tenminste het mogelijk is dat zij tot het koninkrijk van God behoren, waarmee hun schade en oneer berokkenen hetzelfde is als Christus schade en oneer toe te brengen, terwijl ook buitendien de geestelijke wapenrusting hoog gehouden dient te worden ook tegen anderen dan je medegelovigen. 

49 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Zolang ik de liefde ervaar die Hij in mijn hart uitstort, weet ik dat ik goed zit. 

Dat is nogal kras, om jezelf te toetsen op een ervaring van een gevoel, terwijl je bij anderen oordeelt op projecties die jij meet op basis van een niet emotionele zakelijke boordeling. Mag jij dat eigenlijk wel? Is jou ook niet geboden om de geesten te beproeven op het niveau van het hart en het belijden? Zou je dan met je eigen norm van je gevoel, niet moeten concluderen dat je schromelijk buiten de grenzen treedt van het geoorloofde? Want wat jij voelt, biedt geen norm, en dat zeg je zelf, als je een ander niet beoordeelt op zijn gevoel, maar op zijn feitelijke woorden.

Stel je eens heel even in de positie van een ander, zo een waarvan jij durft te zeggen, dat hij zijn overleggingen en waarheden projecteert op de bijbel. Waarom zou hij niet mogen blindvaren op de liefde die hij ervaart, en jij wel? Zou hij dan niet met recht kunnen zeggen dat jij met twee maten meet, waarvan bewezen wordt dat je de onzuivere maat op jezelf loslaat, terwijl je zelf niet eens helder hebt op welke fundamenten je je harde oordeel over anderen hebt? 

1 uur geleden zei Tomega:

Heb je daarvoor een zuivere norm en een betrouwbare maatstaf?

Zuiverder lijkt mij om te werken met een vaste maatstaf en een vast ijkpunt,
dat voor eenieder geldt, maar het meest voor jezelf;
voor het geloof, naar het beproeven der geesten,
en voor de waarheid, naar wat als waarheid tussen mensen geldt,
en voor de moraal naar het recht van God.

En nu mag je mij ook een arrogante kwast vinden :-)

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei Tomega:

Wel, wel, nog een loochenaar van een fysieke opstanding in ons midden?

Nee, hoor. Dan heb je niet begrepen wat ik schreef. De opstanding zal net zo reëel zijn als die van Christus zelf. Jezus had echter een verheerlijkt lichaam en dat zal bij de gelovigen die in Hem zijn, ook het geval zijn. 

Fysiek

1) Betreffende de natuur 2) Conditie 3) De natuur betreffend 4) Eigenschap van kracht 5) Lichamelijk 6) Lichamelijke geaardheid 7) Lichamelijke gesteldheid 😎 Lijfelijk 9) Materieel 10) Natuurkundig 11) Natuurlijk 12) Volstrekt

Tja.. betreffende de natuur is fysiek dan de goddelijke natuur; de Geest-Mens, de Heere uit de Hemel.

Maar of Tomega dat bedoelt met fysiek.. temeer omdat opstanding in het vlees hét item van hem is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei thom:

Fysiek

1) Betreffende de natuur 2) Conditie 3) De natuur betreffend 4) Eigenschap van kracht 5) Lichamelijk 6) Lichamelijke geaardheid 7) Lichamelijke gesteldheid 😎 Lijfelijk 9) Materieel 10) Natuurkundig 11) Natuurlijk 12) Volstrekt

Tja.. betreffende de natuur is fysiek dan de goddelijke natuur; de Geest-Mens, de Heere uit de Hemel.

Maar of Tomega dat bedoelt met fysiek.. temeer omdat opstanding in het vlees hét item van hem is.

 

Ik geloof ook in een fysieke opstanding. Echter, ik kan geen uitspraak doen over de samenstelling van dat opstandings lichaam. Jezus laat er wel iets van zien, maar misschien is er meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Nee, maar in Openbaring 21 wordt wel gesproken over een situatie waarin alles in elkaar is geïntegreerd.

Is dat zo? Openbaring 21 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

De bescherming (tent) is bij de mensen. Dus niet andersom. Ook zal de dood niet meer zijn. De dood is nooit in de hemel geweest, dus dit moet over de aarde gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:
20 minuten geleden zei thom:

Fysiek

1) Betreffende de natuur 2) Conditie 3) De natuur betreffend 4) Eigenschap van kracht 5) Lichamelijk 6) Lichamelijke geaardheid 7) Lichamelijke gesteldheid 😎 Lijfelijk 9) Materieel 10) Natuurkundig 11) Natuurlijk 12) Volstrekt

Tja.. betreffende de natuur is fysiek dan de goddelijke natuur; de Geest-Mens, de Heere uit de Hemel.

Maar of Tomega dat bedoelt met fysiek.. temeer omdat opstanding in het vlees hét item van hem is.

 

Expand  

Ik geloof ook in een fysieke opstanding. Echter, ik kan geen uitspraak doen over de samenstelling van dat opstandings lichaam. Jezus laat er wel iets van zien, maar misschien is er meer. 

Misschien overheen gelezen, maar 1 Kor. 15 lijkt mij wel een tip van de sluier op te lichten;

42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid, het wordt opgewekt in onverderfelijkheid;

43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid; het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

48 Hoedanig de aardse is, zodanige zijn ook de aardsen; en hoedanig de Hemelse is, zodanige zijn ook de hemelsen.

49 En gelijkerwijs wij het beeld des aardsen gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld des Hemelsen dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

De moordenaar die naast Jezus gekruisigd werd kreeg een duidelijk antwoord: "Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn", en dat lijkt me niet zo moeilijk. God houdt ons niet voor de gek. Heden is heden en niet later.

Met je suggestie over heden in het paradijs in Lucas 23:43 haal je voor mij hier een punt aan met stof tot nadenken. Het is belangrijk dat we het grondwoord "paradijs" in de juiste context zien.

Als je Lucas 23:43 bekijkt in de Interlinear Bible, kun je zien dat het grondwoord voor paradijs wordt aangegeven met Strong nummer G3857. Een Nederlandse Interlineare Bijbelvers hiervan is te vinden op bijbelaantekeningen.nl/files/biblevers?Lukas 23:43.

fu58fWYD_o.jpg

Het Griekse grondwoord voor paradijs is paradeisos (G3857) en wordt volgens de Grieks Nederlandse Lexicon omschreven als:
1) onder de Perzen een grote omsloten ruimte, jachtterrein, beschaduwd en goed van water voorzien, waarin wilde dieren voor de jacht werden gehouden; deze was omsloten door muren en voorzien van jachttorens
2) een tuin, speeltuin
2a) woud, park
3) dat deel van de Hades dat naar de mening van de latere Joden de verblijfplaats was van de zielen van de vromen tot aan de opstanding: maar sommigen vatten dit op als een hemels paradijs
4) de hoogste delen van de hemel. Volgens de eerste kerkvaders bestaat het paradijs waarin onze eerste ouders voor de val woonden, nog steeds, maar noch op aarde of in de hemel, maar ergens buiten deze wereld

Toen Jezus tot de moordenaar die naast Jezus gekruisigd werd zei: "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn." was Hades hun volgende bestemming, dus bedoelde Jezus niet een hemels paradijs waar de moordenaar met Hem zou zijn. Jezus moest toen eerst het dodenrijk in om de dood te overwinnen.

Bij het bekijken van Lucas 23:43 met het raadplegen van de Griekse grondtekst volgens de Lexicon, kom ik tot de conclusie dat degenen die in Jezus Christus geloven zich na het overlijden nog steeds op aarde bevinden; in het deel van Hades dat het paradijs wordt genoemd, als de verblijfplaats voor de zielen van vromen tot aan de opstanding, dus niet in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik geloof ook in een fysieke opstanding. Echter, ik kan geen uitspraak doen over de samenstelling van dat opstandings lichaam. Jezus laat er wel iets van zien, maar misschien is er meer. 

Ja, een verheerlijkt lichaam.

Lucas 9

29 En als Hij bad, werd de gedaante Zijns aangezichts veranderd, en Zijn kleding wit en zeer blinkende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid