Spring naar bijdragen

De opstanding, waar zal die plaatsvinden en hoe zal dit gaan


Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Hermanos2:
45 minuten geleden zei thom:

Maar is dit dan niet het goede nieuws wat verteld moet worden?

Nee, je moet het hele boek lezen. Ook Jonah. Je kunt de bijbel niet begrijpen na het lezen van Johannes alleen. 

Als WdG schrijft;'' De Bijbel is duidelijk: NIEMAND is goed, dan God. Alleen God (Jezus) is goed. Door HEM zullen we de hemel binnengaan. Door HEM mogen wij ons rechtvaardig noemen, niet uit eigen verdienste, maar door Gods (Jezus') perfecte Werk aan het Kruis!''

En Joh. 14 schrijft;

1 uur geleden zei thom:

18 Ik zal u geen wezen laten; Ik kom weder tot u.

19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.

21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.

..dan lijkt het net of WdG bedoelt dat het al een voldongen feit is, van eens is geweest en omdat Hij het eens gedaan heeft, wij ons rechtvaardig mogen noemen.

Terwijl Joh. 14 schrijft, dat door Hem betekent; door Hem in ons. 

En dat bedoelde ik met; het spreken of preken over Hem, of het spreken of preken door Hem. Hem belijden omdat Hij in de mens leeft én geliefd wordt.

En zo sluit Joh. 17 naadloos aan bij deze verzen van Joh. 14. en Openb. 3 

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 372
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens. Echter, wanneer

Kun je dit soort ellenlange epistels ook in maximaal 10 regels samenvatten?  Dat maakt je misschien leesbaarder. Bij voorbaat dank. 

De verwarring kan heel overtuigend zijn. Heel verwarrend allemaal.   Maar zoals Veritas al bedoelt; de Waarheid maakt vrij. Wat vrijgemaakt wordt, is uit de Waarheid. Tot die tijd, schrijft

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

De vele miljoenen die na het lezen van Johannes tot geloof zijn gekomen getuigen toch ergens anders van.

Johannes is een boek voor volwassen christenen. Als een nieuwe gelovige een evangelie wil lezen zou ik Lukas aanraden. Johannes is echt te moeilijk. Na de eerste zinnen haak je af. 

Datzelfde zie je gebeuren als men voor het eerst de bijbel leest en dan begint bij Genesis. Halverwege Exodus haken de meesten af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Johannes is een boek voor volwassen christenen. Als een nieuwe gelovige een evangelie wil lezen zou ik Lukas aanraden. Johannes is echt te moeilijk. Na de eerste zinnen haak je af. 

Datzelfde zie je gebeuren als men voor het eerst de bijbel leest en dan begint bij Genesis. Halverwege Exodus haken de meesten af. 

De Katharen liepen met het Joh. Evangelie langs de deuren. En dat werd een bloeiende periode van Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:
5 minuten geleden zei thom:

De Katharen liepen met het Joh. Evangelie langs de deuren. En dat werd een bloeiende periode van Christenen.

Hadden ze voor Lukas gekozen, dan waren ze nog succesvoller geweest. 

Omdat je met Joh. het diepe niet in durft te gaan?

Ik bedoel, omdat men volgens jou bij de eerste verzen van Joh. al de draad kwijt raakt, kan ik mij indenken dat jij dat ook hebt.

Want vers 4 lijkt een onbespreekbaar dingetje.. 4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Daar sta je dan met je Joh. Evangelie bij de deur en de mensen lezen dat..

Wat is daarop uw antwoord.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:
5 minuten geleden zei thom:

Omdat je met Joh. het diepe niet in durft te gaan?

Nice try! 

Het Lukas evangelie is veel begrijpelijker voor nieuwe gelovigen. Bevat meestal een stuk herkenning. 

Als je het niet erg vindt dan lees ik nu verder in Johannes. Prachtig, gaat door merg en been. Hallelujah! 

Nou, ik heb mijn vorige reactie aangevuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Alle mensen staan dus op? Behalve de heiligen, want die hebben een opstanding in de hemel gekregen? Hoe moet ik dat zien, een opstanding in de hemel? En de gelovigen? Zijn dat dan die heiligen? Als alle mensen sowieso opstaan, waarom zijn er nu dan zoveel gelovigen die ruzie maken? Want:

Je hebt het toch een eind begrepen. Wij geloven dat er beperkte groep van 144.000 naar de hemel gaan. Het overgrote gedeelte van de mensheid krijgt een opstanding op de aarde die weer tot een paradijs gemaakt wordt. Je kan het Duizendjarig Rijk een beetje zien als een overgangsperiode naar de Nieuwe aarde. Maar ik zal je aan de hand van de Bijbel dat dit zo is.

Allereerst de belofte voor de meeste mensen is een opstanding op aarde.

Mattheus 6:10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Psalm 37:10,11 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer.Je zult kijken op de plek waar ze waren,maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten,ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. 
 

Handelingen 24:15 Op God heb ik mijn hoop gevestigd, en deze mannen hebben dezelfde hoop, namelijk dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.  
 

Jesaja 26:19 Je doden zullen leven. De dode lichamen van mijn volk zullen opstaan. Word wakker en juich van vreugde, jullie die in het stof wonen! Want je dauw is als de dauw in de morgen en de aarde zal degenen die machteloos zijn in de dood tot leven brengen.

Mattheus 22:31,32 31En wat de opstanding van de doden betreft, hebben jullie niet gelezen wat God tegen jullie heeft gezegd? Hij zei:32“Ik ben de God van Abraham, de God van Isaäk en de God van Jakob.” Hij is niet de God van de doden, maar van de levenden.’ (de opstanding is zo zeker voor God, dat ze al voor hem leven)

Lukas 14:13,14 Als je een feestmaal geeft, nodig dan juist arme, kreupele, verlamde en blinde mensen uit,14en je zult gelukkig zijn omdat zij niets voor je terug kunnen doen. Je zult ervoor beloond worden in de opstanding van de rechtvaardigen.’

Johannes 5:28,29 28Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen29en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel. (Dus niet veroordeling).

Johannes 11:25 25Jezus zei tegen haar: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal, ook al sterft hij, weer tot leven komen.

Hebreeen 11:35 35Vrouwen kregen hun doden terug door een opstanding. Maar er waren andere mensen die werden gemarteld omdat ze vrijlating afwezen om een betere opstanding te kunnen krijgen.

Openbaring 20:12 12Ik zag de doden, van groot tot klein, voor de troon staan, en er werden boekrollen geopend. Maar er werd nog een andere boekrol geopend: de boekrol van het leven. Op grond van de dingen die in de boekrollen geschreven stonden, werden de doden geoordeeld naar hun daden.

Je ziet dat er een overvloed aan teksten zijn die een opstanding aangeven. Er zijn er nog veel meer.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Je hebt het toch een eind begrepen. Wij geloven dat er beperkte groep van 144.000 naar de hemel gaan. Het overgrote gedeelte van de mensheid krijgt een opstanding op de aarde die weer tot een paradijs gemaakt wordt. Je kan het Duizendjarig Rijk een beetje zien als een overgangsperiode naar de Nieuwe aarde. Maar ik zal je aan de hand van de Bijbel dat dit zo is.

Misschien interessant, een van Teilhards stellingen is dat de natuur kan 'verinnerlijken', een term die uit de mystiek afkomstig is en finaal leidde tot het idee van die noösfeer.

Citaat

Teilhard was zich er sterk van bewust dat hij zich tussen twee vuren begaf, de wetenschappelijke tucht en het katholiek leergezag. Juist zijn volharding in deze tussenpositie wekte de bewondering van veel gelovigen die ernaar snakten dat het christendom in een modern-wetenschappelijke wereld niet meer als achterlijk werd weggezet. (bron)

 

7 minuten geleden zei sjako:

Je ziet dat er een overvloed aan teksten zijn die een opstanding aangeven. Er zijn er nog veel meer.

Er stelt zich de vraag of je die opstandig nu zo lang mogelijk wil uitstellen, of er nu net werk van maken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Maar dat ter oordeel wilt niet zeggen een veroordeling.

Naar de supermarkt gaan wilt niet zeggen dat ik boodschappen ga doen ?
Wel toch ?
Ter oordeel betekent dat er een oordeel wordt geveld en dus een beoordeling volgt (of veroordeling, zo je wilt).

Jij beweert hier dat het niet zo is, zonder het uit te leggen.
Dat is vreemd, zou je het wel kunnen uitleggen voor de duidelijkheid ?   

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Je zegt: ieder mens staat op en de opstanding is wel een oordeel, maar geen veroordeling? Dat begrijp ik niet. Waarom dan Jezus als elk mens sowieso een tweede kans krijgt? Waarom dan al die moeite? Waarom maken jullie je dan zo druk? Want:

Romeinen 6:7 Want wie gestorven is, is van [zijn] zonde vrijgesproken.

Niet iedereen krijgt een herkansing, als je het zo wilt noemen. Iemand die tegen de heilige Geest heeft gezondigd bijv. Maar er zijn zoveel goede mensen die nog nooit het evangelie hebben gehoord of die goed denken te doen in een bepaalde religie dat het niet eerlijk zou zijn die geen kans te krijgen. Zij krijgen een opstanding ter oordeel. Christenen zijn al gered en krijgen een opstanding des levens. Dat is wel een betere opstanding. Maar uiteindelijk is het de bedoeling dat de natiën tot genezing komen. Openbaring 22:1 zegt dit. 2 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën.

De opstanding zal ook geleidelijk zijn. Niet iedereen tegelijk, want dat zou chaos veroorzaken.

Tijdens Armageddon worden mensen direct geoordeeld en dat is de periode waar we nu bijna zitten. Daarom is het belangrijk nu een standpunt in te nemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Mattheus 6:10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat mensen die rondgaan om te prediken, nooit het deel daarvoor noemen.

Citaat

 

Matteus 6: 5-6.

5 En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben.

6 Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden.

7 En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden.

8 Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.

 

Hierna volgt dan de tekst van het 'Onze Vader' gebed, waar je een regel uit citeert.  

20 minuten geleden zei sjako:

Handelingen 24:15 Op God heb ik mijn hoop gevestigd, en deze mannen hebben dezelfde hoop, namelijk dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.  

Dat wordt uitgesproken als hoop. Niet als iets dat zeker gaat komen, zoals jij nu stelt.

22 minuten geleden zei sjako:

Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen

Nu kunnen we weer de discussie gaan voeren dat doden dus kunnen horen ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Wie moet je nu geloven?

Je moet naar hun vruchten kijken. Bijv Als een kerk oorlog en moord veroordeeld, maar toch hun broeders en zusters de oorlog insturen klopt er iets niet. Jesaja zegt over ware gelovigen: Jesaja 2:4 En hij zal stellig rechtspreken onder de natiën en de zaken rechtzetten met betrekking tot vele volken. En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Natie zal tegen natie geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.

En wanneer zal dit zijn. Kijk in vers 2: En het moet geschieden in het laatst der dagen [dat] de berg van het huis van Jehovah stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten alle natiën stromen.

Dus religies die dit niet leren kun je al wegstrepen. Verder kun je onder gebed leiding vragen aan Gods Geest. Goed onderzoek doen zonder bevooroordeeld te zijn.

1 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Blijkbaar komt Christus komt terug vóór de duizend jaar en dan staan alle mensen op, volgens Sjako. Dus hoe zit het nou?

Ja dit klopt. Tijdens de 1000 jaar zullen de mensen geleidelijk een opstanding krijgen. En de mensen die de grote verdrukking hebben overleefd.

4 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Dus was de dood van Jezus helemaal niet nodig? Want na je dood, zeg jij, blijk je gewoon voor je eigen zonden te hebben betaald. Enkel in uitzonderlijke situaties zal een persoon geen opstanding krijgen (bijv een persoon die tegen de heilige Geest heeft gezondigd). Dus degenen die zondigen tegen de Heilige Geest zijn echt de sigaar. Oppassen dus dat je niet tegen de HG zondigt. Hoe zondig je tegen de Heilige Geest? Welke uitzonderlijke situaties zijn er nog meer?  

Ja, natuurlijk wel anders was de hele opstanding niet mogelijk. Jezus is voor iedereen gestorven. Jezus heeft ook voor de erfzonde betaald. Hij heeft de dood teniet gedaan . Want die wordt met de dood niet betaald, dat kon enkel Jezus voor jou doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Hermanos2:

Johannes is een boek voor volwassen christenen. Als een nieuwe gelovige een evangelie wil lezen zou ik Lukas aanraden. Johannes is echt te moeilijk. Na de eerste zinnen haak je af. 

 

Is dat niet een beetje persoonlijk? Sommigen zou ik juist Openbaring aanraden. Over enige tijd zijn we er niet meer, dan komt Israel aan bod. Het is erg actueel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Veritas Illustrat:

De JG hebben al verscheidene data genoemd. Dat komt hun geloofwaardigheid ook niet ten goede. Dus welk goed nieuws geldt hier?

Ze hebben 1914 genoemd. Ze waren nog niet op de hoogte dat het om Jezus tegenwoordigheid ging. Jezus werd aangesteld als Koning in de hemel. Als effect zag je een geweldexplosie op aarde omdat satan voorgoed verbannen werd naar de aarde. Openbaring 12:7

En er brak oorlog uit in de hemel: Mi̱chaël en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden,  8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel.  9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.

en vers 12 Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.”

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ja, natuurlijk wel anders was de hele opstanding niet mogelijk. Jezus is voor iedereen gestorven. Jezus heeft ook voor de erfzonde betaald. Hij heeft de dood teniet gedaan. Want die wordt met de dood niet betaald, dat kon enkel Jezus voor jou doen.

Bedoel je dan dat eerst Jezus moet terugkomen alvorens die opstanding mogelijk wordt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Niet iedereen krijgt een herkansing

NIEMAND krijgt een herkansing, sjako. Er is slechts één Weg, en die Weg heeft een Naam: Jezus Christus. Mensen ontvangen het eeuwige leven of de eeuwige dood. Wanneer? Als men sterft OF als Jezus wederkomt. De grote verdrukking zal de Gemeente niet meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Waar blijven dan degenen die ook na die duizend jaar door de mand vallen?

Daar is de Bijbel duidelijk over. Die verdwijnen in het Meer van vuur. Dit is niet de hel. Maar dit is de tweede dood. De dood waar geen opstanding uit mogelijk is. De hel bestaat niet. Openbaring 20:1 spreekt over die tijd

En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

7 Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn gevangenis worden losgelaten,  8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 
 

Er zullen dus uiteindelijk toch nog een hoop mensen verloren gaan aan het eind van die 1000 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De vele miljoenen die na het lezen van Johannes tot geloof zijn gekomen getuigen toch ergens anders van.

Klopt helemaal. Maar, hetzelfde geldt ook voor andere evangeliën. Het een sluit het ander niet uit. In dit topic is het in feite weer eens zeer eenvoudig: ieder mens ontvangt het eeuwige leven, in de eeuwige hemel/nieuwe aarde of de eeuwige hel. Wanneer? Bij de aardse dood OF bij Jezus' wederkomst. Het is geen raadsel: Jezus Christus aanvaarden als God en Verlosser!

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Ja dit klopt. Tijdens de 1000 jaar zullen de mensen geleidelijk een opstanding krijgen. En de mensen die de grote verdrukking hebben overleefd.

Als je dat lang genoeg blijft zeggen, zou het dan niet kunnen dat die grote verdrukking inmiddels achter ons ligt? 

26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nu kunnen we weer de discussie gaan voeren dat doden dus kunnen horen? 

Bij de les blijven kan helpen, misschien zijn dat die levende stenen, niet? Ik weet het, het wordt continu door elkaar heen gebruikt zodat we het beter kunnen begrijpen, misschien vandaar de verwarring, hemeltergend is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De vele miljoenen die na het lezen van Johannes tot geloof zijn gekomen getuigen toch ergens anders van.

Klopt helemaal. Maar, hetzelfde geldt ook voor andere evangeliën. Het een sluit het ander niet uit. In dit topic is het in feite weer eens zeer eenvoudig: ieder mens ontvangt het eeuwige leven, in de eeuwige hemel/nieuwe aarde of de eeuwige hel. Wanneer? Bij de aardse dood OF bij Jezus' wederkomst. Het is geen raadsel: Jezus Christus aanvaarden als God en Verlosser!

Men kan zich ook afvragen; wie is het die opstaat. En in wie.

Joh. 11
25 Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven;
26 En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?

 Joh. 14
18 Ik zal u geen wezen laten; Ik kom weder tot u.
19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.
20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.
21 liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid