Spring naar bijdragen

De opstanding, waar zal die plaatsvinden en hoe zal dit gaan


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Hermanos2:

Er wordt hier gesproken over goede mensen die daarom geschikt zouden zijn voor het koninkrijk. De bijbel leert dat alle mensen slecht zijn en dat geloof in, en vertrouwen op, God het belangrijkst is. Goed of slecht is van ondergeschikt belang. Juist daarvoor heeft Jezus zich opgeofferd. 

Als de Christus terugkomt, is je keuze gemaakt door het geloof wat je getoond hebt. Je krijgt geen herkansing. Want in een herkansing word je keuze gevormd door angst voor vernietiging. Niet door geloof. 

Diegenen die het goede nieuws niet kennen, zullen denk ik wel een kans krijgen in het millennium, na Jezus' wederkomst. Hoe dat er gaat uitzien weet ik niet maar ik vertrouw volledig op God's rechtvaardigheid. 

Sjako heeft het over goede mensen die geschikt zijn voor het koninkrijk aan het einde van het duizend jarig rijk. Alle mensen staan op aan het begin van het duizend jarig rijk, krijgen dan het onderwijs (waarschijnlijk van mensen van zijn club) en maken tijdens die duizend jaar dan blijkbaar een soort definitieve keuze. Jij hebt het over mensen vóór de opstanding.

Blijkbaar komt Christus komt terug vóór de duizend jaar en dan staan alle mensen op, volgens Sjako. Dus hoe zit het nou? Dus wel degelijk een herkansing en wel na duizend jaar gedegen onderwijs van de beste leermeesters. . Vandaar dat ik vroeg waarom die eerste keer dan zo belangrijk is.

2 uur geleden zei Hermanos2:

Diegenen die het goede nieuws niet kennen, zullen denk ik wel een kans krijgen in het millennium, na Jezus' wederkomst. Hoe dat er gaat uitzien weet ik niet maar ik vertrouw volledig op God's rechtvaardigheid. 

Wie kent het goede nieuws (nog) niet? Belangrijker is echter de vraag: wie verkondigt dat goede (pure) nieuws dan? Heel de christenheid is opgebouwd uit 'gelovigen' die allemaal iets anders zeggen. Wie moet je nu geloven? Om over eenduidigheid (wanneer komt Jezus terug? Voor, tijdens of na?) maar niet te spreken. Er zijn zelfs gelovigen die zeggen dat Jezus al teruggekomen is in 70 na Chr. en er zijn er die zeggen dat Jezus al 2000 jaar terugkomende is. De JG hebben al verscheidene data genoemd. Dat komt hun geloofwaardigheid ook niet ten goede. Dus welk goed nieuws geldt hier?

Is het niet gewoon een kwestie van we zien wel? Maakt het voor sommige verkondigers ook makkelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 372
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens. Echter, wanneer

Kun je dit soort ellenlange epistels ook in maximaal 10 regels samenvatten?  Dat maakt je misschien leesbaarder. Bij voorbaat dank. 

De verwarring kan heel overtuigend zijn. Heel verwarrend allemaal.   Maar zoals Veritas al bedoelt; de Waarheid maakt vrij. Wat vrijgemaakt wordt, is uit de Waarheid. Tot die tijd, schrijft

1 minuut geleden zei Hermanos2:
9 minuten geleden zei thom:

Maar als het voor jou duidelijke verzen zijn, waarom lees ik dan niet meer van jou op dat niveau?

Dan blijft het toch een kleuterklasje, volgens jouw insteek?

Zie je wel? Jouw opmerking over het kleuterklasje bevestigd dat je je verheven voelt boven de gewone man. Omdat jij blijkbaar iets gelezen heb wat anderen is ontgaan. 

Misschien hoor je wel bij de 144000. Sjako beweert ook al dat zij beschikken over info die ik, simpele geest, ontbeert. 

Nogmaals. God maakt de bijbel toegankelijk voor ieder mens. Doe niet zo moeilijk en gewichtig.

Maar de teksten die ik geef zijn toch duidelijk voor jou schrijf je?

Wat voor mij duidelijk is, schrijf ik wél over.

Mooi toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:
12 minuten geleden zei thom:

Weer zoiets, over zelfverheffing gesproken Hermanos. 

Kom zelf met iets van waarde of blijf je liever afgeven en veroordelen, zoals elke 'christen' hier patent op lijkt te hebben.

Ik kom met de complete bijbel. Dat is de waarde waarmee ik kom. Gewoon lezen. Niets erbij fantaseren. 

Oh ja, je was van de complete bijbel. 

Heb je het tempo er lekker in vandaag? Hoofdstuk 14 van Joh. begreep ik. Nou, zet hem op, misschien red je het vandaag.

Stel, Hermanos, je mag een paar bladzijden van de Bijbel meenemen, welke zou je dan kiezen?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik kom met de complete bijbel. Dat is de waarde waarmee ik kom. Gewoon lezen. Niets erbij fantaseren. 

Ik heb aan Sjako een hele hoop vragen gesteld. Hij heeft nog helemaal niet geantwoord. Haal jij de kooltjes nu voor hem uit het vuur?

Het nadeel wanneer het topic al meteen ontspoort is dat hij dan helemaal niet meer hoeft te reageren. En dat is jammer want hij heeft juist om die reden dit nieuwe topic aangemaakt

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Sjako heeft het over goede mensen die geschikt zijn voor het koninkrijk aan het einde van het duizend jarig rijk. Alle mensen staan op aan het begin van het duizend jarig rijk, krijgen dan het onderwijs (waarschijnlijk van mensen van zijn club) en maken tijdens die duizend jaar dan blijkbaar een soort definitieve keuze. Jij hebt het over mensen vóór de opstanding. Blijkbaar komt Christus komt terug vóór de duizend jaar en dan staan alle mensen op, volgens Sjako. Dus hoe zit het nou? Dus wel degelijk een herkansing en wel na duizend jaar gedegen onderwijs van de beste leermeesters. . Vandaar dat ik vroeg waarom die eerste keer dan zo belangrijk is.

We kunnen in ieder geval niet zeggen dat Sjako geen opstanding teweeg brengt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Sjako heeft het over goede mensen die geschikt zijn voor het koninkrijk aan het einde van het duizend jarig rijk. Alle mensen staan op aan het begin van het duizend jarig rijk, krijgen dan het onderwijs (waarschijnlijk van mensen van zijn club) en maken tijdens die duizend jaar dan blijkbaar een soort definitieve keuze. Jij hebt het over mensen vóór de opstanding.

Blijkbaar komt Christus komt terug vóór de duizend jaar en dan staan alle mensen op, volgens Sjako. Dus hoe zit het nou? Dus wel degelijk een herkansing en wel na duizend jaar gedegen onderwijs van de beste leermeesters. . Vandaar dat ik vroeg waarom die eerste keer dan zo belangrijk is.

Wie kent het goede nieuws (nog) niet? Belangrijker is echter de vraag: wie verkondigt dat goede (pure) nieuws dan? Heel de christenheid is opgebouwd uit 'gelovigen' die allemaal iets anders zeggen. Wie moet je nu geloven? Om over eenduidigheid (wanneer komt Jezus terug? Voor, tijdens of na?) maar niet te spreken. Er zijn zelfs gelovigen die zeggen dat Jezus al teruggekomen is in 70 na Chr. en er zijn er die zeggen dat Jezus al 2000 jaar terugkomende is. De JG hebben al verscheidene data genoemd. Dat komt hun geloofwaardigheid ook niet ten goede. Dus welk goed nieuws geldt hier?

Is het niet gewoon een kwestie van we zien wel? Maakt het voor sommige verkondigers ook makkelijker.

Ik ga een heel eind met je mee. Ik geloof dat de wederkomst geen eeuw op zich wachten laat. Ik richt mijn ogen op Israël. Zie boek Zachariah. Het zal inderdaad belangrijk zijn hoe individuen reageren op het goede nieuws. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Oh ja, je was van de complete bijbel. 

Heb je het tempo er lekker in vandaag? Hoofdstuk 14 van Joh. begreep ik. Nou, zet hem op, misschien red je het vandaag.

Weet je nog wat jouw reactie toen was? 

Hele bijbel lezen? Telkens weer opnieuw.

Jouw antwoord: Zonde van mijn tijd. 

Blijf je daarbij? Voor God's aangezicht? 

Of was je toen mogelijk wat impulsief. Wat ik overigens niemand kwalijk neem. 

2 minuten geleden zei thom:

Maar dan moet dat goede nieuws wel gebracht worden.

Heb je al wat? :-) 

Of ik al wat heb? Zeker. Net nieuwe bijbel gekocht. Prachtig. Begint bij Genesis, niet bij Mattheus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Weet je nog wat jouw reactie toen was? 

Hele bijbel lezen? Telkens weer opnieuw.

Jouw antwoord: Zonde van mijn tijd. 

Blijf je daarbij? Voor God's aangezicht? 

Of was je toen mogelijk wat impulsief. Wat ik overigens niemand kwalijk neem. 

Of ik al wat heb? Zeker. Net nieuwe bijbel gekocht. Prachtig. Begint bij Genesis, niet bij Mattheus. 

Maar je bent nu bij Joh. 14

En daar lees ik dan net;

18 Ik zal u geen wezen laten; Ik kom weder tot u.

19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.

21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.

Daar lees jij gewoon overheen en benieuwd wat Joh. 15 schrijft of zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Maar je bent nu bij Joh. 14

En daar lees ik dan net;

18 Ik zal u geen wezen laten; Ik kom weder tot u.

19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.

21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.

Daar lees jij gewoon overheen en benieuwd wat Joh. 15 schrijft of zo?

Hoe kom je erbij dat ik daar overheen lees?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Is het niet gewoon een kwestie van we zien wel?

Herinnert aan dat verhaal van net voor WOII, volgens het ene rapport niets aan de hand, volgens het andere crisis. :)

21 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik geloof dat de wederkomst geen eeuw op zich wachten laat.

Je doet net alsof die 144.000 hier nog niet zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Omdat je het daar nooit over hebt.

?

Ik heb gisteren het boek Jonah gelezen. Hebben we het ook niet over gehad. Geweldig, wat een sterke boodschap. Geen wonder dat Jezus zichzelf vergelijkt met Jonah. 

 

Die woorden, zonde van mijn tijd, dat was toch echt jouw uitspraak. Ik schrok daarvan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ga een heel eind met je mee. Ik geloof dat de wederkomst geen eeuw op zich wachten laat. Ik richt mijn ogen op Israël. Zie boek Zachariah. Het zal inderdaad belangrijk zijn hoe individuen reageren op het goede nieuws. 

Je maakt het niet eenvoudiger. Nu breng je zelfs Israël weer terug in het spel. En dan heb je het over het geloven van het goede nieuws waarop iedereen wordt afgerekend. Dat maakt de vraag des te meer prangend: welk goede nieuws? Jij zegt eigenlijk dat de Jehovah's nu buiten de boot vallen, want die sluiten Israël als geheel buiten.

Wie moet ik nu geloven? Het is blijkbaar een kwestie van leven en dood, dus zul je er wel voor moeten zorgen dat je boodschap klinkt als een klok en niet als een stuk roestig ijzer aan een kabeltje. Wie kan die verantwoording dragen? Sjako blijkbaar wel, want hij zal het wel eens even uitleggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei TTC:

Het is als zeggen dat geld uit het niets komt, iedereen begrijpt dat. :)

Misschien is dat ook wel zo. Geld drukken, geven aan het volk, zelf omzetten in goud, geld minder waard laten worden, en het cirkeltje is rond.

In de Bijbel wordt geloof wel vergeleken met goud, zoals in Genesis 2: "Het gehele land Havila, waar het goud is; en het goud van dat land is goed". Jezus, Die God is, is duidelijk:

"Vergadert u geen schatten op de aarde, waar ze de mot en de roest verderft, en waar de dieven doorgraven en stelen; Maar vergadert u schatten in den hemel"

De opstanding? Jezus heeft het ons voorgedaan. Velen zullen volgen.

27 minuten geleden zei thom:

Maar dan moet dat goede nieuws wel gebracht worden.

Het gebeurt al eeuwen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:
16 minuten geleden zei thom:

Omdat je het daar nooit over hebt.

?

Ik heb gisteren het boek Jonah gelezen. Hebben we het ook niet over gehad. Geweldig, wat een sterke boodschap. Geen wonder dat Jezus zichzelf vergelijkt met Jonah. 

 

Die woorden, zonde van mijn tijd, dat was toch echt jouw uitspraak. Ik schrok daarvan. 

Je schreef net; ''De verzen die je aanhaalt zijn mij duidelijk. Ik lees net het boek Johannes. Was aangeland bij hoofdstuk 14. Geweldig boek. Alleen voor volwassen christenen.''

Daar haalde ik een paar tekstregels uit, en of je daar wel eens de diepte mee ingaat. Of het kan beklijven, of het indruk maakt, of het je raken kan, of het iets met je doet.

Zojuist zei thom:

Die woorden, zonde van mijn tijd, dat was toch echt jouw uitspraak. Ik schrok daarvan. 

Goed zo. Nu Joh. 14 nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Dus een heleboel, goede, mensen krijgen een herkansing in het Duizend Jarig Rijk.

De Bijbel is duidelijk: NIEMAND is goed, dan God. Alleen God (Jezus) is goed. Door HEM zullen we de hemel binnengaan. Door HEM mogen wij ons rechtvaardig noemen, niet uit eigen verdienste, maar door Gods (Jezus') perfecte Werk aan het Kruis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Je maakt het niet eenvoudiger. Nu breng je zelfs Israël weer terug in het spel. En dan heb je het over het geloven van het goede nieuws waarop iedereen wordt afgerekend. Dat maakt de vraag des te meer prangend: welk goede nieuws? Jij zegt eigenlijk dat de Jehovah's nu buiten de boot vallen, want die sluiten Israël als geheel buiten.

Wie moet ik nu geloven? Het is blijkbaar een kwestie van leven en dood, dus zul je er wel voor moeten zorgen dat je boodschap klinkt als een klok en niet als een stuk roestig ijzer aan een kabeltje. Wie kan die verantwoording dragen? Sjako blijkbaar wel, want hij zal het wel eens even uitleggen. 

Wie blijft geloven en God's wil blijft doen, die zal gered worden.

Israël betrek ik erbij omdat ik daar eindtijd voorspellingen zie uitkomen. 

 

3 minuten geleden zei thom:

Je schreef net; ''De verzen die je aanhaalt zijn mij duidelijk. Ik lees net het boek Johannes. Was aangeland bij hoofdstuk 14. Geweldig boek. Alleen voor volwassen christenen.''

Daar haalde ik een paar tekstregels uit, en of je daar wel eens de diepte mee ingaat. Of het kan beklijven, of het indruk maakt, of het je raken kan, of het iets met je doet.

Goed zo. Nu Joh. 14 nog.

Of het beklijft, me raakt, indruk maakt? 

JA 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:
4 minuten geleden zei thom:

Je schreef net; ''De verzen die je aanhaalt zijn mij duidelijk. Ik lees net het boek Johannes. Was aangeland bij hoofdstuk 14. Geweldig boek. Alleen voor volwassen christenen.''

Daar haalde ik een paar tekstregels uit, en of je daar wel eens de diepte mee ingaat. Of het kan beklijven, of het indruk maakt, of het je raken kan, of het iets met je doet.

Goed zo. Nu Joh. 14 nog.

Of het beklijft, me raakt, indruk maakt? 

JA 

Wat zegt het je dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:
4 minuten geleden zei thom:

Wat zegt het je dan?

Precies wat er staat. Jezus staat er niet op te wachten dat wij parafraseren. 

Jij hebt geen alleenrecht op de enig goede uitlegging. Probeer er gewoon vanuit te gaan dat deze teksten ook anderen, dan jij alleen, kunnen raken. 

Maar is dit dan niet het goede nieuws wat verteld moet worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei WdG:

Misschien is dat ook wel zo. Geld drukken, geven aan het volk, zelf omzetten in goud, geld minder waard laten worden, en het cirkeltje is rond. In de Bijbel wordt geloof wel vergeleken met goud, zoals in Genesis 2: "Het gehele land Havila, waar het goud is; en het goud van dat land is goed". Jezus, Die God is, is duidelijk: "Vergadert u geen schatten op de aarde, waar ze de mot en de roest verderft, en waar de dieven doorgraven en stelen; Maar vergadert u schatten in den hemel" De opstanding? Jezus heeft het ons voorgedaan. Velen zullen volgen.

Misschien? Vandaag zijn we al verder dan dat, maar niet tegen Sjako zeggen aub. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid