Spring naar bijdragen

De opstanding, waar zal die plaatsvinden en hoe zal dit gaan


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

En de wereld in Genesis komt nooit meer terug. Al was het alleen al omdat er toen twee - en nu bijna 8 miljard mensen op deze aardkloot rondwandelen. Als die allemaal worden gered door Jezus, vind ik dat wel OK.

Ja, die worden gered. Alle mensen voor Jezus krijgen een opstanding des levens of ter oordeel. En dat geldt eigenlijk ook voor de mensen die ná Christus zijn gestorven, uitgezonderd de heiligen die een opstanding in de hemel hebben gekregen. Maar dat ter oordeel wilt niet zeggen een veroordeling. Na je dood heb je je zonden betaald staat er in de Bijbel. Enkel in uitzonderlijke situaties zal een persoon geen opstanding krijgen (bijv een persoon die tegen de heilige Geest heeft gezondigd). Dus een heleboel, goede, mensen krijgen een herkansing in het Duizend Jarig Rijk. Een heleboel mensen hebben bijv nog nooit het Evangelie gehoord of ze zijn er niet mee opgevoed. Maar het kunnen best goede mensen zijn, geschikt voor Gods Koninkrijk. God zal echter niet toestaan dat Zijn Koninkrijk weer opnieuw een chaos wordt. Maar je kan er vanuit gaan dat een veroordeling dan volkomen terecht is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 372
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens. Echter, wanneer

Kun je dit soort ellenlange epistels ook in maximaal 10 regels samenvatten?  Dat maakt je misschien leesbaarder. Bij voorbaat dank. 

De verwarring kan heel overtuigend zijn. Heel verwarrend allemaal.   Maar zoals Veritas al bedoelt; de Waarheid maakt vrij. Wat vrijgemaakt wordt, is uit de Waarheid. Tot die tijd, schrijft

Ik heb dit topic geopend omdat dit off-topic ging in het debat over de drieëenheid. Het blijkt best een lastig verhaal te zijn. Voor mij is het gesneden koek, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die hiervan niet op de hoogte is het niet begrijpt. Dus ik zal het hier stap voor stap uitleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ja, die worden gered. Alle mensen voor Jezus krijgen een opstanding des levens of ter oordeel. En dat geldt eigenlijk ook voor de mensen die ná Christus zijn gestorven, uitgezonderd de heiligen die een opstanding in de hemel hebben gekregen. Maar dat ter oordeel wilt niet zeggen een veroordeling. Na je dood heb je je zonden betaald staat er in de Bijbel. Enkel in uitzonderlijke situaties zal een persoon geen opstanding krijgen (bijv een persoon die tegen de heilige Geest heeft gezondigd). Dus een heleboel, goede, mensen krijgen een herkansing in het Duizend Jarig Rijk. Een heleboel mensen hebben bijv nog nooit het Evangelie gehoord of ze zijn er niet mee opgevoed. Maar het kunnen best goede mensen zijn, geschikt voor Gods Koninkrijk. God zal echter niet toestaan dat Zijn Koninkrijk weer opnieuw een chaos wordt. Maar je kan er vanuit gaan dat een veroordeling dan volkomen terecht is. 

Hoe verloopt dit concreet Sjako, het is allemaal zo vaag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle mensen staan dus op? Behalve de heiligen, want die hebben een opstanding in de hemel gekregen? Hoe moet ik dat zien, een opstanding in de hemel? En de gelovigen? Zijn dat dan die heiligen? Als alle mensen sowieso opstaan, waarom zijn er nu dan zoveel gelovigen die ruzie maken? Want:

4 uur geleden zei sjako:

Maar dat ter oordeel wilt niet zeggen een veroordeling. Na je dood heb je je zonden betaald staat er in de Bijbel.

Je zegt: ieder mens staat op en de opstanding is wel een oordeel, maar geen veroordeling? Dat begrijp ik niet. Waarom dan Jezus als elk mens sowieso een tweede kans krijgt? Waarom dan al die moeite? Waarom maken jullie je dan zo druk? Want:

4 uur geleden zei sjako:

Na je dood heb je je zonden betaald staat er in de Bijbel.

Dus was de dood van Jezus helemaal niet nodig? Want na je dood, zeg jij, blijk je gewoon voor je eigen zonden te hebben betaald. Enkel in uitzonderlijke situaties zal een persoon geen opstanding krijgen (bijv een persoon die tegen de heilige Geest heeft gezondigd). Dus degenen die zondigen tegen de Heilige Geest zijn echt de sigaar. Oppassen dus dat je niet tegen de HG zondigt. Hoe zondig je tegen de Heilige Geest? Welke uitzonderlijke situaties zijn er nog meer?  

4 uur geleden zei sjako:

Dus een heleboel, goede, mensen krijgen een herkansing in het Duizend Jarig Rijk.

In de praktijk dus iedereen.

4 uur geleden zei sjako:

Een heleboel mensen hebben bijv nog nooit het Evangelie gehoord of ze zijn er niet mee opgevoed. Maar het kunnen best goede mensen zijn, geschikt voor Gods Koninkrijk

Ik denk dat niet veel christenen het hier per definitie mee eens zijn. Maar is het duizend-jarig-rijk niet Gods koninkrijk? Komt dat dan weer daarna?

4 uur geleden zei sjako:

God zal echter niet toestaan dat Zijn Koninkrijk weer opnieuw een chaos wordt. Maar je kan er vanuit gaan dat een veroordeling dan volkomen terecht is.

God zal echter niet toestaan dat Zijn Koninkrijk weer opnieuw een chaos wordt. Je ziet dus het duizend-jarig-rijk als een herkansing voor alle mensen. En dan blijven na die duizend jaar degenen over die 'echt' geschikt zijn voor Gods koninkrijk? Waar blijven dan degenen die ook na die duizend jaar door de mand vallen?

Volgens jou doet God het hele verhaal in duizend jaar overnieuw. Alle mensen zijn hier aanwezig en na die duizend jaar vallen die af die het echt niet willen weten? Maar waarom dan al die moeite nu? En waarom Jezus, want uiteindelijk is die helemaal niet nodig. En waarom nu prediken als het tóch in de duizend jaar wordt geregeld?

bewerkt door Veritas Illustrat
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Alle mensen staan dus op? Behalve de heiligen, want die hebben een opstanding in de hemel gekregen? Hoe moet ik dat zien, een opstanding in de hemel? En de gelovigen? Zijn dat dan die heiligen? Als alle mensen sowieso opstaan, waarom zijn er nu dan zoveel gelovigen die ruzie maken? Want:

Je zegt: ieder mens staat op en de opstanding is wel een oordeel, maar geen veroordeling? Dat begrijp ik niet. Waarom dan Jezus als elk mens sowieso een tweede kans krijgt? Waarom dan al die moeite? Waarom maken jullie je dan zo druk? Want:

Dus was de dood van Jezus helemaal niet nodig? Want na je dood, zeg jij, blijk je gewoon voor je eigen zonden te hebben betaald. Enkel in uitzonderlijke situaties zal een persoon geen opstanding krijgen (bijv een persoon die tegen de heilige Geest heeft gezondigd). Dus degenen die zondigen tegen de Heilige Geest zijn echt de sigaar. Oppassen dus dat je niet tegen de HG zondigt. Hoe doe je dat trouwens? Welke uitzonderlijke situaties zijn er nog meer?  

In de praktijk dus iedereen.

Ik denk dat niet veel christenen het hier per definitie mee eens zijn. Maar is het duizend-jarig-rijk niet Gods koninkrijk? Komt dat dan weer daarna?

God zal echter niet toestaan dat Zijn Koninkrijk weer opnieuw een chaos wordt. Je ziet dus het duizend-jarig-rijk als een herkansing voor alle mensen. En dan blijven na die duizend jaar degenen over die 'echt' geschikt zijn voor Gods koninkrijk?

Volgens jou doet God het hele verhaal in duizend jaar overnieuw. Alle mensen zijn hier aanwezig en na die duizend jaar vallen die af die het echt niet willen weten? Maar waarom dan al die moeite nu? En waarom Jezus, want uiteindelijk is die helemaal niet nodig. En waarom nu prediken als het tóch in de duizend jaar wordt geregeld?

Er wordt hier gesproken over goede mensen die daarom geschikt zouden zijn voor het koninkrijk. De bijbel leert dat alle mensen slecht zijn en dat geloof in, en vertrouwen op, God het belangrijkst is. Goed of slecht is van ondergeschikt belang. Juist daarvoor heeft Jezus zich opgeofferd. 

Als de Christus terugkomt, is je keuze gemaakt door het geloof wat je getoond hebt. Je krijgt geen herkansing. Want in een herkansing word je keuze gevormd door angst voor vernietiging. Niet door geloof. 

Diegenen die het goede nieuws niet kennen, zullen denk ik wel een kans krijgen in het millennium, na Jezus' wederkomst. Hoe dat er gaat uitzien weet ik niet maar ik vertrouw volledig op God's rechtvaardigheid. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik heb dit topic geopend omdat dit off-topic ging in het debat over de drieëenheid. Het blijkt best een lastig verhaal te zijn. Voor mij is het gesneden koek, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die hiervan niet op de hoogte is het niet begrijpt. Dus ik zal het hier stap voor stap uitleggen.

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je dat zou willen doen Sjako, je zegt zelf dat die 144.000 dingen weten die wij niet weten. Hoe kan het dan voor jou gesneden koek zijn, dan suggereer je toch dat je het wel zou weten? Over verwarring gesproken, wat geenszins zegt dat het idee naar een harmonieuzer wereld niet gekoesterd wordt, twee verschillende dingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je dat zou willen doen Sjako, je zegt zelf dat die 144.000 dingen weten die wij niet weten. Hoe kan het dan voor jou gesneden koek zijn, dan suggereer je toch dat je het wel zou weten? Over verwarring gesproken, wat geenszins zegt dat het idee naar een harmonieuzer wereld niet gekoesterd wordt, twee verschillende dingen. 

Misschien is het wel besneden koek. De bijbel is uiteindelijk van kaft tot kaft een joods boek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Misschien is het wel besneden koek. De bijbel is uiteindelijk van kaft tot kaft een joods boek. 

Jezus sprak: "Laat hem die zoekt, zonder ophouden zoeken, totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij in verwarring raken, en als hij in verwarring geraakt is, zal hij zich verwonderen, en hij zal heersen over het Al." Als we dit beschouwen, zijn we straks allemaal de kluts kwijt. :)

16 minuten geleden zei Hermanos2:

De bijbel leert dat alle mensen slecht zijn.

Wat een mens al niet leren kan. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Jezus sprak: "Laat hem die zoekt, zonder ophouden zoeken, totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij in verwarring raken, en als hij in verwarring geraakt is, zal hij zich verwonderen, en hij zal heersen over het Al." Als we dit beschouwen, zijn we straks allemaal de kluts kwijt. :)

Wat een mens al niet leren kan. :)

Ja, bedenk even dat velen zich zorgen maken over hun slechtheid terwijl Jezus daar al voor gestorven is. 

Maak je liever druk over de oprechtheid van je geloof. 

Kijk naar David. Beslist geen lieverdje. Toch een man naar God's hart. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Ja, bedenk even dat velen zich zorgen maken over hun slechtheid terwijl Jezus daar al voor gestorven is. Maak je liever druk over de oprechtheid van je geloof. Kijk naar David. Beslist geen lieverdje. Toch een man naar God's hart. 

Onbegrijpelijke taal is wellicht gebonden zijn aan een sleutel die je op verschillende manieren kan gebruiken, voor een deur die eigenlijk niet bestaat maar door het denken in het leven geroepen is, tussen wonder en magie, een kwestie van perceptie. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:
41 minuten geleden zei Hermanos2:

De bijbel leert dat alle mensen slecht zijn.

Wat een mens al niet leren kan. :)

Volgens mij staat er dat er geen mens goed is. Goed als God goed is m.i. dus zonder het kwaad in Zich, zoals de gekende Zoon dat heeft; ''niets uit hen is verloren gegaan dan de zoon des verderfenis.''

Maar zijn alle mensen dan slecht? Of juist niet bewust van de goddelijke natuur, die in hen goed kan doen, zoals dat wat uit God geboren is in de mens moet groeien en ontwikkelen.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Volgens mij staat er dat er geen mens goed is. Goed als God goed is m.i. dus zonder het kwaad in Zich, zoals de gekende Zoon dat heeft; ''niets uit hen is verloren gegaan dan de zoon des verderfenis.'' Maar zijn alle mensen dan slecht? Of juist niet bewust van de goddelijke natuur, die in hen goed kan doen, zoals dat wat uit God geboren is.

Vergt studie en introspectie, en dat is ook waar Sjako het mi over heeft, alleen blijft het allemaal zo vaag. Bizar is de waarneming dat wetenschap schijnbaar religie heeft ingehaald, in hoeverre dat in relatie tot onwetendheid al een verschil zou uitmaken uiteraard, aan informatie geen gebrek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:
10 minuten geleden zei thom:

Volgens mij staat er dat er geen mens goed is. Goed als God goed is m.i. dus zonder het kwaad in Zich, zoals de gekende Zoon dat heeft; ''niets uit hen is verloren gegaan dan de zoon des verderfenis.'' Maar zijn alle mensen dan slecht? Of juist niet bewust van de goddelijke natuur, die in hen goed kan doen, zoals dat wat uit God geboren is.

Vergt studie en introspectie, en dat is ook waar Sjako het mi over heeft, alleen blijft het allemaal zo vaag. Bizar is de waarneming dat wetenschap schijnbaar religie heeft ingehaald, in hoeverre dat in relatie tot onwetendheid al een verschil zou uitmaken uiteraard, aan informatie geen gebrek. 

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens.

Echter, wanneer de mens deze poorten, deze sleutels, deze gemeenten in harmonie heeft, gevonden of gehoord, voldaan, gaat de energie veranderen van richting; de mens functioneert dan vanuit wat de Geest doorheen de gemeenten zegt. En niet meer tot de gemeenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei thom:

Volgens mij staat er dat er geen mens goed is. Goed als God goed is m.i. dus zonder het kwaad in Zich, zoals de gekende Zoon dat heeft; ''niets uit hen is verloren gegaan dan de zoon des verderfenis.''

Maar zijn alle mensen dan slecht? Of juist niet bewust van de goddelijke natuur, die in hen goed kan doen, zoals dat wat uit God geboren is in de mens moet groeien en ontwikkelen.

 

In zich

Uit hen

In hen

Uit god

 

Hou eens op met dit..... 

Geweldig dat jij en TTC dezelfde groene T delen. Beiden onbegrijpelijke taal uitslaand. Wellicht een kloon? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei thom:

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens. Echter, wanneer de mens deze poorten, deze sleutels, deze gemeenten in harmonie heeft, gevonden of gehoord, voldaan, gaat de energie veranderen van richting; de mens functioneert dan vanuit wat de Geest doorheen de gemeenten zegt. En niet meer tot de gemeenten.

Zijn bijzondere processen, toch om ernstig te nemen en in respect te waarderen en koesteren. Misschien is het onderstaande wel wat Sjako bedoelt met die 'opstanding', inclusief de verwarring dat het kan induceren, en neveneffecten allerhande, lees ik.  Begrijpe wie begrijpe kan.

Citaat

Biochemie van brein verandert. Linker en rechter hersenhelft werken beter samen, activatie en verruimen van hypofyse en pijnappelklier. De DNA structuur begint te wijzigen en te ontvouwen naar 2  fysieke + 2 etherische strengen. Eetpatronen veranderen zowel als vriendschappen. Lichaam voelt lichter, schoner, minder dicht. Griep, hoofdpijn, diarree, uitslag, spier- of gewrichtspijnen kunnen optreden door zuivering van het lichaam en karma. (bron)

 

29 minuten geleden zei Hermanos2:

Geweldig dat jij en TTC dezelfde groene T delen. Beiden onbegrijpelijke taal uitslaand. Wellicht een kloon? 

Waar Sjako het over heeft, kunnen we beter niet onderschatten, als dat zich collectief voltrekt gaan we nog boeiende tijden tegemoet. Onbegrijpelijk staat altijd in verhouding tot wat je interesse geniet, zoals altijd. Heel bijzonder allemaal, aan hoop geen gebrek, bijna ongeloofwaardig zelfs. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Hermanos2:
1 uur geleden zei thom:

Volgens mij staat er dat er geen mens goed is. Goed als God goed is m.i. dus zonder het kwaad in Zich, zoals de gekende Zoon dat heeft; ''niets uit hen is verloren gegaan dan de zoon des verderfenis.''

Maar zijn alle mensen dan slecht? Of juist niet bewust van de goddelijke natuur, die in hen goed kan doen, zoals dat wat uit God geboren is in de mens moet groeien en ontwikkelen.

 

In zich

Uit hen

In hen

Uit god

 

Hou eens op met dit..... 

Wat een vreemde reactie Hermanos. Hoe lees je dan bijvoorbeeld Bijbelteksten zoals Joh. 17?

Wat zoek je dan eigenlijk?

 

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is dit het domein van de religieuze fantasie, uit de duim van een religieus bevlogene gezogen rond het einde van de eerste eeuw en heeft daarmee zelfs oudere leringen van Jezus zelf ermee verdrongen (en overschaduwd).

Ik kan er dus helemaal niets mee. Maar het helpt me wel om de christelijke manier van denken beter te begrijpen, want christenen denken dus blijkbaar dat ze plotseling zullen worden afgerekend op hun goede trouw en goedgelovigheid in plaats van dat ze zich spiritueel kunnen blijven doorontwikkelen zoals nog mocht in de tijd van de missie van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Wat een vreemde reactie Hermanos. Hoe lees je dan bijvoorbeeld Bijbelteksten zoals Joh. 17?

Wat zoek je dan eigenlijk?

 

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

De verzen die je aanhaalt zijn mij duidelijk. Ik lees net het boek Johannes. Was aangeland bij hoofdstuk 14. Geweldig boek. Alleen voor volwassen christenen. Volkomen onbegrijpelijk dat dit boek aangeraden wordt aan nieuwe gelovigen. 

Je vraagt wat ik zoek? Waarom en wat moet ik dan zoeken? Dat wat jij blijkbaar uit de tekst haalt hoop ik nooit te vinden. Veel te ingewikkeld. De bijbel is voor iedereen geschreven. Jij maakt 'm onleesbaar voor de gewone man. En verheft jezelf daarmee. Niet okee. Geldt trouwens voor meer mensen hier. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

De verzen die je aanhaalt zijn mij duidelijk. Ik lees net het boek Johannes. Was aangeland bij hoofdstuk 14. Geweldig boek. Alleen voor volwassen christenen. Volkomen onbegrijpelijk dat dit boek aangeraden wordt aan nieuwe gelovigen. 

Je vraagt wat ik zoek? Waarom en wat moet ik dan zoeken? Dat wat jij blijkbaar uit de tekst haalt hoop ik nooit te vinden. Veel te ingewikkeld. De bijbel is voor iedereen geschreven. Jij maakt 'm onleesbaar voor de gewone man. En verheft jezelf daarmee. Niet okee. Geldt trouwens voor meer mensen hier. 

Maar als het voor jou duidelijke verzen zijn, waarom lees ik dan niet meer van jou op dat niveau?

Dan blijft het toch een kleuterklasje, volgens jouw insteek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei zendeling:

Voor mij is dit het domein van de religieuze fantasie, uit de duim van een religieus bevlogene gezogen rond het einde van de eerste eeuw en heeft daarmee zelfs oudere leringen van Jezus zelf ermee verdrongen (en overschaduwd). Ik kan er dus helemaal niets mee. Maar het helpt me wel om de christelijke manier van denken beter te begrijpen, want christenen denken dus blijkbaar dat ze plotseling zullen worden afgerekend op hun goede trouw en goedgelovigheid in plaats van dat ze zich spiritueel kunnen blijven doorontwikkelen zoals nog mocht in de tijd van de missie van Jezus.

Als niets verborgen blijft, staat het mooi en klopt het altijd, al naargelang perceptie tijdloos te beschouwen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei zendeling:

Voor mij is dit het domein van de religieuze fantasie, uit de duim van een religieus bevlogene gezogen rond het einde van de eerste eeuw en heeft daarmee zelfs oudere leringen van Jezus zelf ermee verdrongen (en overschaduwd).

Ik kan er dus helemaal niets mee. Maar het helpt me wel om de christelijke manier van denken beter te begrijpen, want christenen denken dus blijkbaar dat ze plotseling zullen worden afgerekend op hun goede trouw en goedgelovigheid in plaats van dat ze zich spiritueel kunnen blijven doorontwikkelen zoals nog mocht in de tijd van de missie van Jezus.

Je moet nog veel leren over hoe christenen denken en daarbij vooral niet generaliseren. 

Ik hoop dat je geestelijk groeit. Vooral in begrip en nederigheid. Want dat mis je wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

Je vraagt wat ik zoek? Waarom en wat moet ik dan zoeken? Dat wat jij blijkbaar uit de tekst haalt hoop ik nooit te vinden. Veel te ingewikkeld. De bijbel is voor iedereen geschreven. Jij maakt 'm onleesbaar voor de gewone man. En verheft jezelf daarmee. Niet okee. Geldt trouwens voor meer mensen hier. 

Het is als zeggen dat geld uit het niets komt, iedereen begrijpt dat. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hermanos2:

Je moet nog veel leren over hoe christenen denken en daarbij vooral niet generaliseren. 

Ik hoop dat je geestelijk groeit. Vooral in begrip en nederigheid. Want dat mis je wel. 

Weer zoiets, over zelfverheffing gesproken Hermanos. 

Kom zelf met iets van waarde of blijf je liever afgeven en veroordelen, zoals elke 'christen' hier patent op lijkt te hebben.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Maar als het voor jou duidelijke verzen zijn, waarom lees ik dan niet meer van jou op dat niveau?

Dan blijft het toch een kleuterklasje, volgens jouw insteek?

Zie je wel? Jouw opmerking over het kleuterklasje bevestigd dat je je verheven voelt boven de gewone man. Omdat jij blijkbaar iets gelezen heb wat anderen is ontgaan. 

Misschien hoor je wel bij de 144000. Sjako beweert ook al dat zij beschikken over info die ik, simpele geest, ontbeert. 

Nogmaals. God maakt de bijbel toegankelijk voor ieder mens. Doe niet zo moeilijk en gewichtig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid