Spring naar bijdragen

De opstanding, waar zal die plaatsvinden en hoe zal dit gaan


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Het komt niet aanwaaien, je moet er wel iets voor doen.

Dat is nu juist het misverstand. Als het waait kun je het beste stevig blijven staan, je loop anders het risico tegen de vlakte te gaan. Hangt natuurlijk wel van de wind af. Maar inderdaad, het komt je niet aanwaaien. Dat zou eerder op toeval wijzen.

Waarom moet je altijd iets doen om 'het' te vinden? Als de waarheid daarvan afhankelijk zou zijn, dan was de waarheid enkel maar beschikbaar voor die mensen die het meeste hun best doen. Dan vallen er heel veel mensen buiten de boot. En dat kan nooit de bedoeling zijn. De waarheid is voor iedereen gelijk en maakt geen onderscheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 372
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is heel oud, vanaf het moment dat de mens de lagere natuur ging onderzoeken, dat de begeerte-instelling, de chakra's de wereld gingen dienen. De energiestromen dienen de mens. Echter, wanneer

Kun je dit soort ellenlange epistels ook in maximaal 10 regels samenvatten?  Dat maakt je misschien leesbaarder. Bij voorbaat dank. 

De verwarring kan heel overtuigend zijn. Heel verwarrend allemaal.   Maar zoals Veritas al bedoelt; de Waarheid maakt vrij. Wat vrijgemaakt wordt, is uit de Waarheid. Tot die tijd, schrijft

1 minuut geleden zei Veritas Illustrat:

Dat is nu juist het misverstand. Als het waait kun je het beste stevig blijven staan, je loop anders het risico tegen de vlakte te gaan. Hangt natuurlijk wel van de wind af. Maar inderdaad, het komt je niet aanwaaien. Dat zou eerder op toeval wijzen.

Waarom moet je altijd iets doen om 'het' te vinden? Als de waarheid daarvan afhankelijk zou zijn, dan was de waarheid enkel maar beschikbaar voor die mensen die het meeste hun best doen. Dan vallen er heel veel mensen buiten de boot. En dat kan nooit de bedoeling zijn. De waarheid is voor iedereen gelijk en maakt geen onderscheid.

God en Zijn waarheid vind je door jezelf ervoor open te stellen. Het gebed is hier belangrijk bij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Ik denk dat de meeste mensen gewoon niet nadenken als ze een keuze maken. Ze kiezen gewoon voor dat wat hun op dat moment het beste uitkomt of het meeste voordeel brengt. Alternatieven zal de meesten worst zijn. Gaan met die banaan.

Het is lastig om keuzes te maken wanneer basiskennis buitenspel gelaten wordt, dan is alles sowieso beperkt. En wanneer we die basiskennis terug invoegen, de reacties amper geloofwaardig. 

22 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

En WOIII ontstaat waarschijnlijk gewoon doordat iemand iets in het verkeerde keelgat schiet. En dat komt doordat de poelier een botje niet heeft verwijderd, en dat komt weer omdat z'n vrouw hoofdpijn had, en dat komt weer omdat de buurvrouw een mooiere jas heeft gekocht, en dat komt omdat de buurman salarisverhoging heeft gekregen. Op het eind is het dus weer de schuld van het kapitaal. De Chinezen zullen dus waarschijnlijk WOIII ontketenen, want de poelier werkt in Peking en het botje kwam van een eend die geleverd werd uit Wuhan. Vandaar dat de Amerikanen nu alles ontkennen wat met de Covid19 te maken heeft.

Mensen hebben geen flauw idee wat er kan gebeuren wanneer de BRIC-landen de USD als reservemunt zouden verlaten, een JG meer of minder aan de deur zal daar niets aan verhelpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei thom:

Als het geloof daar is, wordt toch alles op alles gezet om de weg vrij te maken voor Hem?

Of is afwachten tot de gebraden kippetjes in de mond vliegen de methode.

Kan best hoor, lekker gemakkelijk inderdaad; wachten tot de waarheid opgediend wordt zoals ik het wil, en niet zoals de waarheid eh.. wacht totdat die gevonden wordt.

Wat versta jij onder geloof? Hard aan het werk of rustig afwachten? Als je werkt, ben je nog helemaal niet toe aan het geloof. Je werkt om iets te verkrijgen wat je niet hebt. Maar als je eenmaal de rust hebt gevonden over wat je al hebt, hoef je niet meer aan het werk.

Uit alles blijkt dat je een controlfreak bent als het gaat om de waarheid. Daarom ben je niet in staat om de waarheid te herkennen, al struikel je er over.

12 minuten geleden zei TTC:

Mensen hebben geen flauw idee wat er kan gebeuren wanneer de BRIC-landen de USD als reservemunt zouden verlaten, een JG meer of minder aan de deur zal daar niets aan verhelpen.

Dan zal de WOIII daar zeker niet worden begonnen. De JG zijn overigens van Amerikaanse oorsprong, dus wie weet speelt de dollar nog wel een rol als ze bij jou aan de deur staan. Collecteren ze wel? Nooit gemerkt! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Dan zal de WOIII daar zeker niet worden begonnen. De JG zijn overigens van Amerikaanse oorsprong, dus wie weet speelt de dollar nog wel een rol als ze bij jou aan de deur staan. Collecteren ze wel? Nooit gemerkt! 

Wanneer dat gebeurt dan zakt de volledige wereldeconomie als een pudding in elkaar, zo krijgt Sjako gelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hermanos2:

God en Zijn waarheid vind je door jezelf ervoor open te stellen. Het gebed is hier belangrijk bij. 

Het probleem met jouw opmerking is dat je het koppelt aan begrippen waar zoveel misverstanden over zijn. Jouw god is 'hun' god niet. Daardoor krijgt ook 'jouw' waarheid een gezicht en geef je anderen de gelegenheid om 'hun' waarheid met die van jouw te vergelijken.

Op die manier begrens je de waarheid tot die van jou en verliest de waarheid haar kracht; ze wordt discutabel. De waarheid staat altijd boven de discussie.

Als je de waarheid echter ziet, dan begrijp je dat ze niet overdraagbaar is, maar dat de waarheid zichzelf ook aan die ander moet tonen, wil die ander weten wat de waarheid is. Je hebt op dat proces absoluut geen invloed. Je kunt hooguit getuigen. Maar dat is op een forum in feite onmogelijk, want je beseft dan ook dat woorden altijd een begrenzing zijn.   

16 minuten geleden zei TTC:

Wanneer dat gebeurt dan zakt de volledige wereldeconomie als een pudding in elkaar, zo krijgt Sjako gelijk.

Ojee, dan wordt de WOIII toch door de JG begonnen. Ik gunde ze nog wel het voordeel van de twijfel. Hopelijk blijft hij wel op dit forum, zitten we eerste rang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Veritas Illustrat:
1 uur geleden zei thom:

Als het geloof daar is, wordt toch alles op alles gezet om de weg vrij te maken voor Hem?

Of is afwachten tot de gebraden kippetjes in de mond vliegen de methode.

Kan best hoor, lekker gemakkelijk inderdaad; wachten tot de waarheid opgediend wordt zoals ik het wil, en niet zoals de waarheid eh.. wacht totdat die gevonden wordt.

Wat versta jij onder geloof? Hard aan het werk of rustig afwachten? Als je werkt, ben je nog helemaal niet toe aan het geloof. Je werkt om iets te verkrijgen wat je niet hebt. Maar als je eenmaal de rust hebt gevonden over wat je al hebt, hoef je niet meer aan het werk.

Uit alles blijkt dat je een controlfreak bent als het gaat om de waarheid. Daarom ben je niet in staat om de waarheid te herkennen, al struikel je er over.

Wat versta je onder geloof. Een juiste vraag.

Daarna komt er een hoop giswerk met een gebruikelijke veroordeling. Gebruikelijk voor diegenen die zich christen noemen en de ander wel even hun plaats wijzen.

Jij niet anders.

Waarom doe je zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei TTC:

Het is altijd hetzelfde lijstje.

Dacht het al. Wel makkelijk voor jou en voor ons eenvoudig te herkennen. ;)

9 minuten geleden zei thom:

Of is afwachten tot de gebraden kippetjes in de mond vliegen de methode.

Kan best hoor, lekker gemakkelijk inderdaad; wachten tot de waarheid opgediend wordt zoals ik het wil, en niet zoals de waarheid eh.. wacht totdat die gevonden wordt.

Bedoelde je dit bovenstaande met 

9 minuten geleden zei thom:

Daarna komt er een hoop giswerk met een gebruikelijke veroordeling.

Serieus?

9 minuten geleden zei thom:

Waarom doe je zo?

Ik pas me gewoon aan.

NB: Vooral aan hen die nooit een vraag beantwoorden.

bewerkt door Veritas Illustrat
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Dacht het al. Wel makkelijk voor jou en voor ons eenvoudig te herkennen.

Wie niet goed genoeg is voor deze wereld kan nog altijd naar iets zoeken waarvan je denkt dat niemand het weet, en dan doen alsof je van niets weet. :)

22 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Ojee, dan wordt de WOIII toch door de JG begonnen. Ik gunde ze nog wel het voordeel van de twijfel. Hopelijk blijft hij wel op dit forum, zitten we eerste rang.

Economisch analfabetisme laat zich op verschillende manieren opmerken, zoals raaskallen over uitverkorenen die dingen zouden weten die wij niet weten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Veritas Illustrat:

En daarom maak je zo'n lijstje? Slim. Alleen om dan te doen alsof je van niets weet, vind ik weer niet zo slim.

Zelfs al heeft een aantal volstrekt geen idee waar het dan precies over gaat, men weet wel met absolute zekerheid dat het er niets mee te maken heeft. :)

11 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

En daarom maak je zo'n lijstje? 

Dat lijstje komt van Herbert Simon en heeft betrekking op besluitvormingstheorieën, waarmee de perverse effecten van beperkte rationaliteit in kaart kunnen gebracht worden. Op deze manier weten we ook dat basiskennis ontbreekt, wat Sjako niet weet, en ook niet kan of mag weten. 

Citaat

In tegenstelling tot bij volledige rationaliteit is de volgorde waarin alternatieven worden overwogen bij beperkte rationaliteit wel van belang. Bij volledige rationaliteit worden alle alternatieven overwogen en kan zo tot een optimale keuze gekomen worden. Bij beperkte rationaliteit zal het zoekproces gestaakt worden bij de eerste bevredigende optie. Het nadeel van beperkte rationaliteit is daarmee dat niet noodzakelijk de optimale keuze wordt gemaakt en dat een besluit in sommige gevallen zelfs averechts kan uitwerken. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

men weet wel met absolute zekerheid dat het er niets mee te maken heeft

Dat heb ik met cryptogrammen. Terwijl mijn moeder ze met het grootste gemak oplost.

19 minuten geleden zei TTC:

Dat lijstje komt van Herbert Simon en heeft betrekking op besluitvormingstheorieën

Maar dan ben je wel begrenst tot berichten waar iets van besluitvorming zichtbaar wordt. Anders slaat het als een tang op een varken. Of heb je nog meer van die lijstjes? En zoek je die dan op basis van kernwoord, of zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Veritas Illustrat:

Maar dan ben je wel begrenst tot berichten waar iets van besluitvorming zichtbaar wordt. Anders slaat het als een tang op een varken. Of heb je nog meer van die lijstjes? En zoek je die dan op basis van kernwoord, of zo?

Aan lijstjes ontbreekt het in deze wereld niet, al spelenderwijs ontdekken we nog veel en veel meer. Het vorige lijstje kunnen we combineren met onderstaand lijstje, elementen die simultaan beschouwd kunnen worden.

  • element van utopische gespletenheid
  • element van samengestelde kennis
  • element van systeemovermacht
  • element van de omgekeerde effectiviteit

Heel het verhaal van Sjako kunnen we hier eenvoudig aan koppelen, en nog steeds weet hij niet waar het over gaat. En toch is dit alles verbluffend eenvoudig, voor wie een kwartiertje tijd heeft tenminste. :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Veritas Illustrat:
1 uur geleden zei thom:

Waarom doe je zo?

Ik pas me gewoon aan.

NB: Vooral aan hen die nooit een vraag beantwoorden.

Heb je mij al een vraag gesteld dan?

 

1 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Wat versta jij onder geloof? Hard aan het werk of rustig afwachten?

Want hier vul je al een antwoord in.

Het geloof is een bewustworden, of mooier; bewustwording.

Het geloof is van Jezus Christus staat er in de bijbel, en dat besef maakt het geloof tot iets uit God. 

Dan is er iets gevonden uit God, in de mens.

Is dat niet bijzonder? En dat wordt ook het fundament genoemd. Nog bijzonderder. En daarop moet gebouwd worden met waarheid. Dat is wel het meest bijzonder. Tempel Gods, als bouwwerk van de Geest, door de Geest.

En inderdaad, wat je zegt, dat bespreken of gewoon kunnen benoemen komt weinig langs hier.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Maar dan ben je wel begrenst tot berichten waar iets van besluitvorming zichtbaar wordt.

Op een forum waar God je om de haverklap bij je nekvel grijpt, je dwingt om alle verorderingen te slikken als zoete koek, komt zowat elk bericht in aanmerking. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Als je de waarheid echter ziet, dan begrijp je dat ze niet overdraagbaar is, maar dat de waarheid zichzelf ook aan die ander moet tonen, wil die ander weten wat de waarheid is. Je hebt op dat proces absoluut geen invloed. Je kunt hooguit getuigen. Maar dat is op een forum in feite onmogelijk, want je beseft dan ook dat woorden altijd een begrenzing zijn.

Wanneer je dit proces ziet, waarom dan zo wazig ontkennen dat je de waarheid zoekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Het hart wat Hem zoekt, heeft alleen de Waarheid lief.

Alwaar het klimmers- en dalersperspectief nog niet eerder als een potentieel gezien werd, waren de dalers al lang met heel andere dingen bezig die niet eens opgemerkt werden door de klimmers, maar ze wel aan handen en voeten bond. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Aan lijstjes ontbreekt het in deze wereld niet, al spelenderwijs ontdekken we nog veel en veel meer. Het vorige lijstje kunnen we combineren met onderstaand lijstje, elementen die simultaan beschouwd kunnen worden.

  • element van utopische gespletenheid
  • element van samengestelde kennis
  • element van systeemovermacht
  • element van de omgekeerde effectiviteit

Hier raak je mij ook kwijt. Het kan ook aan mijn interesse-boog liggen, hoor.

Maar ik kom hier op dit forum vooral voor mijn ontspanning. Ik houd wel van een stevige filosofische bespiegeling, want dat scherpt de zinnen. Maar niet ten koste van alles. Zodra ik merk dat het zich ontwikkelt naar het scherp van de snee, dan heb ik geen zin meer.

Helaas roepen sommige theologische thema's blijkbaar de uitersten bij sommigen naar boven. En dan wordt het voor mij al snel onverkwikkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei thom:

Wanneer je dit proces ziet, waarom dan zo wazig ontkennen dat je de waarheid zoekt.

Omdat ik de waarheid niet zoek. Dat heb ik al een aantal keer gezegd. Hoe zul je zoeken, als je al hebt gevonden. Het leren kennen is het proces, niet het zoeken.

 

35 minuten geleden zei thom:

Het hart wat Hem zoekt, heeft alleen de Waarheid lief.

Nee, het hart dat Hem gevonden heeft, heeft alleen de Waarheid lief. Begint het te dagen, Thom?

1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei thom:
3 uur geleden zei Veritas Illustrat:

Wat versta jij onder geloof? Hard aan het werk of rustig afwachten?

Want hier vul je al een antwoord in.

Het geloof is een bewustworden, of mooier; bewustwording.

Het geloof is van Jezus Christus staat er in de bijbel, en dat besef maakt het geloof tot iets uit God. 

Dan is er iets gevonden uit God, in de mens.

Is dat niet bijzonder? En dat wordt ook het fundament genoemd. Nog bijzonderder. En daarop moet gebouwd worden met waarheid. Dat is wel het meest bijzonder. Tempel Gods, als bouwwerk van de Geest, door de Geest.

En inderdaad, wat je zegt, dat bespreken of gewoon kunnen benoemen komt weinig langs hier.

Het geloof is van Jezus Christus staat er in de bijbel, en dat besef maakt het geloof tot iets uit God. 

Hier kom ik op terug, Nu even wat anders doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Veritas Illustrat:

Hier raak je mij ook kwijt. Het kan ook aan mijn interesse-boog liggen, hoor. Maar ik kom hier op dit forum vooral voor mijn ontspanning. Ik houd wel van een stevige filosofische bespiegeling, want dat scherpt de zinnen. Maar niet ten koste van alles. Zodra ik merk dat het zich ontwikkelt naar het scherp van de snee, dan heb ik geen zin meer. Helaas roepen sommige theologische thema's blijkbaar de uitersten bij sommigen naar boven. En dan wordt het voor mij al snel onverkwikkelijk.

Het zijn elementen die aan bod komen wanneer we basiskennis terug in herinnering brengen, met betrekking tot wat een aantal economie pleegt te noemen, over de centjes in deze wereld. Ergo, wanneer iedereen in de lucht staart en de meest onwaarschijnlijke verklaringen over God aflegt, houden wij ons bezig met menselijke dingen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Veritas Illustrat:
1 uur geleden zei thom:

Het hart wat Hem zoekt, heeft alleen de Waarheid lief.

Nee, het hart dat Hem gevonden heeft, heeft alleen de Waarheid lief. Begint het te dagen, Thom?

 

Het was een reactie op dat de leugen het hart zou beroeren, in plaats van de Waarheid. 

De leugen voedt de twijfel in het hart. De Waarheid brengt het Licht, is het Licht, en komt tot het Licht.

Dagen is wat het Licht teweegbrengt, mee eens.

47 minuten geleden zei Veritas Illustrat:
1 uur geleden zei thom:

Wanneer je dit proces ziet, waarom dan zo wazig ontkennen dat je de waarheid zoekt.

Omdat ik de waarheid niet zoek. Dat heb ik al een aantal keer gezegd. Hoe zul je zoeken, als je al hebt gevonden. Het leren kennen is het proces, niet het zoeken.

Wat leer je dan kennen, als de Waarheid zich niet aandient? 

Honger, of begeerte naar Waarheid is wat de gelovige drijft, dat is inderdaad het proces, en daarom; het hart wat Hem zoekt, heeft alleen de Waarheid lief.

 

24 Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen?

25 Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.

26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.

28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

 

Maar betreft woorden van Waarheid spreken, is dat inderdaad aan de Geest, het Woord.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid