Spring naar bijdragen

Enthousiaste moderatie (feedback topic)


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Nee, dat is gewoon logisch als daar een consistent geloofs belijdenis beleden word, dat is nu ook een vraagteken. Als je die geloofsbelijdenis niet onderstreept of respecteert heb je daar niets te zoeken.

Kijk nog eens achter je oren, soms zie je daar een wonder. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een niet bestaande regel kan jou niet worden opgelegd.  Waarschijnlijk verkeerde @sjako ten onrechte in de veronderstelling dat God altijd met een hoofdletter wordt geschreven. Maar het kan dus ook

1. Sorry, maar als feedback: het bannen van @Bastiaan73 getuigt niet van een afgewogen oordeel. Deze modbreak van jou op Bastiaan was uiterst twijfelachtig:    Want Bastiaan probe

Het is vooral een vreemde schrijfwijze, die volgens mij alleen door sommige atheïsten wordt gevoerd om neutraal over te willen komen. Ik vind zelf het er nogal lelijk en geforceerd uitzien, daar God t

Posted Images

5 minuten geleden zei WdG:

In het gedeelte "geloof" spreken we over de Bijbelse Drie-ene God,

Dat is nu niet helemaal duidelijk of zie ik iets over het hoofd?

1 minuut geleden zei TTC:

Kijk nog eens achter je oren, soms zie je daar een wonder. :)

Twee spiegels en ik heb gekeken achter mijn oren, geen wonder gezien. 🙃

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarschijnlijk verkeerde @sjako ten onrechte in de veronderstelling dat God altijd met een hoofdletter wordt geschreven. Maar het kan dus ook van met een kleine G/g.

Dat kan wel, maar getuigd niet naar respect voor je medeforumer.

18 uur geleden zei Mullog:

Ik vind dat spreken uit de modbreak reactie die bij bovenstaande post is geplaatst. (laatste waarschuwing, terwijl ik geen eerdere waarschuwing gezien heb, maar ik kan mij daarin vergissen want ik zie ook niet alles).

Het gaat erom dat er op een onrespectvolle wijze geschopt wordt tegen een bepaalde geloofsrichting. Als dat tegen de RKK was, dan had ik precies hetzelfde gezegd.

18 uur geleden zei WdG:

1. Volgens @sjako wordt @TTC door 90% van de forumdeelnemers niet begrepen. Kan @sjako zijn punt adstrueren?

Ik ben jou geen verklaring schuldig.

18 uur geleden zei WdG:

2. De SV mag vals genoemd worden. Hoewel ik die visie niet deel, gun ik een ieder een visie; vrijheid van meningsuiting. Toch is in het verleden vaak gebleken dat het vals noemen van de NWV eigenlijk niet aanvaard wordt. M.i. is de NWV een valse Bijbel, dus geen Bijbel, en daarom schrijf ik de god uit die Bijbel ook met een kleine letter. Strak handhaven is prima, maar, zonder willekeur, dus, zonder wtg-bril.

Je mag zeggen dat NWV valse Bijbel is, maar kom dan net als ik met argumenten ipv een idioot filmpje van YouTube. Als je met argumenten komt kan ik het verdedigen, anders is het gewoon een valse actie.

18 uur geleden zei WdG:

moest maar over zijn zonden gaan nadenken. Mijn vraag was "welke zonden"? Antwoord blijft uit. Eens of oneens zijn is niet de vraag. Ook hier is sprake van een stuk willekeur.

Omdat hij continue mensen aan het beledigen is. En je gaat om zo'n manier niet tegen een moderatieactie in. Dat wordt vanaf nu keihard afgestraft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei WdG:

Waar lees ik die regel, @sjako ?? Kan je die regel voor mij citeren??

Omdat dit nogmaals zeer respectloos is naar je medeforumer. Vanaf nu zal er zeer scherp gelet worden op beledigingen en op respectloos gedrag naar wat voor geloofsrichting dan ook. Je kan met argumenten komen waarom je iets vindt natuurlijk, maar met respect en goede argumenten. 

Volgens de regels is een waarschuwing naar de gebruiker een beslissing van de crew. Het wordt dus niet in de groep gegooid of iets wel of niet terecht is.

Waarom ontving ik een waarschuwing?

Op ieder forum gelden specifieke regels, als je één van deze regels (volgens de crew) overtreedt, kun je een waarschuwing ontvangen. Het sturen van een waarschuwing naar jouw is een beslissing van de crew.

2 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Als iemand geen argumenten heeft om de discussie voort te zeten kan hij er beter het zwijgen toe doen. Wees een man en erken je nederlaag. Maar ga niet beledigen.

Precies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat is nu niet helemaal duidelijk of zie ik iets over het hoofd?

Twee spiegels en ik heb gekeken achter mijn oren, geen wonder gezien. 🙃

Omdat je de buitenkant bekijkt.

De Medulla is waar het om gaat.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Medulla_oblongata

 

bewerkt door Mount Freedom
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei WdG:

In het gedeelte "geloof" spreken we over de Bijbelse Drie-ene God, dus, dat is duidelijk. Daarbuiten worden ook allerlei andere goden genoemd. En, wanneer er gemodereerd wordt op correct Nederlands, is het einde zoek, vermoed ik. Los daarvan gaat het nu om de forumregels. Nergens lees ik iets hierover, dus, blijft het een persoonlijke keuze, lijkt me?

Het is nu eenmaal zo dat niet alle christenen de drieeenheid erkennen. Dat was al vanaf het begin van het christendom zo. Als je weet dat het over JHWH gaat dan is het met een hoofdletter, ten alle tijde. Als je het over Wodan of Neptunus hebt mag het met een kleine g. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Dat kan wel, maar getuigd niet naar respect voor je medeforumer.

En als iemand satan weergeeft als god in levensbeschouwing? Ik weiger dan god met een hoofdletter te schrijven hoewel ik respect heb voor de persoon, hoef ik dat niet voor zijn opvatting te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarschijnlijk verkeerde @sjako ten onrechte in de veronderstelling dat God altijd met een hoofdletter wordt geschreven. Maar het kan dus ook van met een kleine G/g.

Dat kan wel, maar getuigd niet naar respect voor je medeforumer.

Respect is wederzijds, men kunt dat niet claimen als men niet tegelijk toont het ook voor anderen te hebben. 
De woorden die @WdG in de gewraakte passage gebruikte, getuigen mijns inziens juist wel van respect:

Citaat

Zijn god is niet mijn god. Toch heeft @sjako het recht zijn god te verkondigen, net zoals ieder mens dat recht heeft.

God wordt hier overdrachtelijk gebruikt, en in zo'n geval is de juiste spelling met een kleine g.
Van de site van Onze Taal dit voorbeeld om het illustreren.

Citaat

 

De kleine letter is ook juist in een god, godin en goden, kortom: als het niet over een specifieke unieke godheid gaat, als een religie meerdere goden kent, of als god overdrachtelijk gebruikt wordt:

In moeilijke omstandigheden bidden veel mensen tot hun god.

 

dat jij het zelf anders zou doen moet je zelf weten, maar wederzijds respect houdt in dat je van hem accepteert dat hij zich gewoon aan de regels van de taal houdt. Of, zoals er in de regels van dit forum staat: we spreken hier Nederlands.

Ik kan me voorstellen dat je boos bent omdat hij in dezelfde post aangeeft dat het WTG een vals instituut is, zonder dat hij dat verder onderbouwt. Je zou dan daar over kunnen beginnen. Maar het is een beetje vreemd om hem dan aan te vallen op wel of geen hoofdletter G, temeer omdat hij daarin niets fout doet. Je komt dan op dat punt met argumenten die de plank mis slaan, waardoor je hele terechtwijzing de mist in gaat. Als je jezelf had beperkt tot 'WTG is een vals instituut' had je gewoon een goed punt kunnen maken, maar dat laat je nu liggen.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

dat jij het zelf anders zou doen moet je zelf weten, maar wederzijds respect houdt in dat je van hem accepteert dat hij zich gewoon aan de regels van de taal houdt. Of, zoals er in de regels van dit forum staat: we spreken hier Nederlands.

Er is een verschil tussen de persoon respecteren of zijn zienswijze. Ik kom met argumenten. Bij hem zie ik geen argumenten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Het is nu eenmaal zo dat niet alle christenen de drieeenheid erkennen. Dat was al vanaf het begin van het christendom zo. Als je weet dat het over JHWH gaat dan is het met een hoofdletter, ten alle tijde. Als je het over Wodan of Neptunus hebt mag het met een kleine g. 

Nee, want ook dat zijn namen van goden en die zijn met een hoofdletter. 
Onze Taal:

God is met een hoofdletter als het naar het enige opperwezen van een godsdienst verwijst - meestal het christendom, maar ook het jodendom en de islam. Het is de naam van een heilig wezen of een heilige persoon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

En als iemand satan weergeeft als god in levensbeschouwing? Ik weiger dan god met een hoofdletter te schrijven hoewel ik respect heb voor de persoon, hoef ik dat niet voor zijn opvatting te hebben.

Ik heb uitgelegd dat wanneer JHWH bedoelt wordt, met wat voor opvatting dan ook, God met een hoofdletter is. Alle andere goden mogen met een kleine g.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Er is een verschil tussen de persoon respecteren of zijn zienswijze. Ik kom met argumenten. Bij hem zie ik geen argumenten. 

De regel is dat we respect hebben voor elkaar. Zijn daar argumenten voor nodig dan?  Iedereen snapt dat toch, lijkt me zo.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei WdG:
20 uur geleden zei antoon:

De God die jij geen hoofdletter gunt is de God van de Bijbel, jouw en mijn Bijbel, denk daar over na

Er is voor mij slechts één God: de Drie-ene God: God de Zoon (Jezus Christus), God de Heilige Geest en God de Vader. Deze God verdient meer dan een hoofdletter. Deze God is mijn Schepper, Beste Vriend, Geneesheer, Verlosser, Heer, eeuwige Vader, Koning.

Als dat zo is, voor jou, waar sta jij dan. Ik bedoel, wanneer toont Hij zich dan. Dan is het toch een kwestie van Geest?

Wanneer stopt het over Hem praten en Hem opeisen om het kleine ik te laten spreken, en wanneer begint het voeden, het onderdak geven, het laven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Nee, want ook dat zijn namen van goden en die zijn met een hoofdletter. 
Onze Taal:

God is met een hoofdletter als het naar het enige opperwezen van een godsdienst verwijst - meestal het christendom, maar ook het jodendom en de islam. Het is de naam van een heilig wezen of een heilige persoon. 

Ik schrijf Neptunus toch met een hoofdletter maar het is een god. Met een kleine letter. De God van de RKK, JG, PKN, Mormonen enz enz gaan we met een hoofdletter G schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik heb uitgelegd dat wanneer JHWH bedoelt wordt, met wat voor opvatting dan ook, God met een hoofdletter is. Alle andere goden mogen met een kleine g.

Dit klopt niet. Op dit forum schrijven we Nederlands. Dat houdt in dat de naam van een god met een hoofdletter wordt geschreven. Welke god dat dan ook is. Je maakt nu eigen regels en dat zorgt voor onduidelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Wanneer stopt het over Hem praten en Hem opeisen om het kleine ik te laten spreken, en wanneer begint het voeden, het onderdak geven, het laven.

Juist @thom daar gaat het om. 

Zojuist zei Dat beloof ik:

Dit klopt niet. Op dit forum schrijven we Nederlands. Dat houdt in dat de naam van een god met een hoofdletter wordt geschreven. Welke god dat dan ook is. Je maakt nu eigen regels en dat zorgt voor onduidelijkheid.

Interesseert me niet. We gaan het zo afspreken en daarmee is nu de kous af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit klopt niet. Op dit forum schrijven we Nederlands. Dat houdt in dat de naam van een god met een hoofdletter wordt geschreven. Welke god dat dan ook is. Je maakt nu eigen regels en dat zorgt voor onduidelijkheid.

Interesseert me niet. We gaan het zo afspreken en daarmee is nu de kous af. 

En

8 minuten geleden zei sjako:

Ik heb uitgelegd dat wanneer JHWH bedoelt wordt, met wat voor opvatting dan ook, God met een hoofdletter is. Alle andere goden mogen met een kleine g.

Wat is het nu Sjako?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Ik schrijf Neptunus toch met een hoofdletter maar het is een god. Met een kleine letter. De God van de RKK, JG, PKN, Mormonen enz enz gaan we met een hoofdletter G schrijven.

Volgens mij is het toch echt beter dat we ons met zijn allen aan de regels van het forum houden. Dat betekent dat we Nederlands schrijven. Als er in overdrachtelijke zin over een god wordt gesproken, is dat dus met een kleine g. 
Als jij dat met een G wil doen, dan doe je dat toch gewoon. Maar je kunt anderen niet verplichten af te wijken van de regels van het Nederlands. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het gaat erom dat er op een onrespectvolle wijze geschopt wordt tegen een bepaalde geloofsrichting. Als dat tegen de RKK was, dan had ik precies hetzelfde gezegd.

Maar voor een laatste waarschuwing gaat een eerdere waarschuwing, en die is er dus niet. Dan was het sjieker geweest om een eerste waarschuwing te geven in plaats van gelijk te gaan dreigen. 

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ik kan mij herinneren dat jij mijn bijdrage als "lulkoek"  betiteld hebt

Omdat het dat ook was.

1 uur geleden zei sjako:

lle andere goden mogen met een kleine g.

Dat toont dan weer weinig respect voor mensen die daarin geloven 👹

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid