Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wie is Christus volgens jou?

Jezus Christus heeft ervoor gewaarschuwd, dat er valse christussen en valse profeten zouden opstaan en dat zij grote tekenen en wonderen zouden doen, zodat zij indien het mogelijk zou zijn, zij ook ook uitverkorenen zouden misleiden (Mat 24:24).

Je kunt een sierlijke ring omdoen van Bijbelverzen, maar dát maakt je nog niet tot een verloste, die door Jezus Christus verlost is en met de Yahweh dé Vader verzoend is.

Matteus 24, waarin staat 'Ik verzeker U, deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren". Als je het dan toch hebt over misleiding, dit was duidelijk een miskleun.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

je hebt er 1 die zich kapot fixeert op een paar teksten denkende dat hij God is of word, en 1 die zich als religie 'ietsisme' benoemd deze twee liken elkaar, denkende op het rechte pad te zijn wat moet je met zulk diepgezonken mensen? totaal blind.

Dat hele like systeem is een aanfluiting. Voor mijn part schaffen ze het af, het wordt er veel te subjectief van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wie is Christus volgens jou?

Jezus Christus heeft ervoor gewaarschuwd, dat er valse christussen en valse profeten zouden opstaan en dat zij grote tekenen en wonderen zouden doen, zodat zij indien het mogelijk zou zijn, zij ook ook uitverkorenen zouden misleiden (Mat 24:24).

Je kunt een sierlijke ring omdoen van Bijbelverzen, maar dát maakt je nog niet tot een verloste, die door Jezus Christus verlost is en met de Yahweh dé Vader verzoend is.

Matteus 24, waarin staat 'Ik verzeker U, deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren". Als je het dan toch hebt over misleiding, dit was duidelijk een miskleun.

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog; das typisch @Dat beloof ik die weer eens loog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog; das typisch @Dat beloof ik die weer eens loog.

Wat zegt JHWH over de pensioentekorten, allemaal de schuld van de Satan? 

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat hele like systeem is een aanfluiting. Voor mijn part schaffen ze het af, het wordt er veel te subjectief van.

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Wat zegt JHWH over de pensioentekorten

Het pensionstelsel is niet door Yahweh ingesteld, maar het is mensenwerk en door mensen bedacht.
Het pensionstelsel berust op het geldsysteem van deze wereld, dat door mensen wordt beheert.

Yahweh laat de zon gratis opgaan voor goede en slechte mensen. Als de zon ophoudt met schijnen, er er geen leven meer op aarde, omdat dieren en mensen afhankelijke zijn van planten, en planten weer afhankelijk zijn van de zon; dus zonder zon geen leven.

Yahweh heeft de aarde zó geschapen, dat er meer dan genoeg capaciteit op aarde is, om alle mensen van een huis, voeding, drank en overige benodigdheden te voorzien. Als het aan Yahweh ligt is het gratis, maar bij mensen kost het geld. Mensen willen nou eenmaal geld en macht.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Ricky Tjin:
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Matteus 24, waarin staat 'Ik verzeker U, deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren". Als je het dan toch hebt over misleiding, dit was duidelijk een miskleun.

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog; das typisch @Dat beloof ik die weer eens loog.

Wat is hier aan gelogen ?
Jij haalt Matteus 24 aan, ik ook.....

 

11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Als het aan JHWH ligt is het gratis, maar bij mensen kost het geld. Mensen willen nou eenmaal geld en macht.

De macht is dus aan de mensen en niet aan JWHHGPFKL, of welke combinatie van onuitsprekelijke medeklinkers dan ook. Want alles kost geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
3 uur geleden zei Thinkfree:

je hebt er 1 die zich kapot fixeert op een paar teksten denkende dat hij God is of word, en 1 die zich als religie 'ietsisme' benoemd deze twee liken elkaar, denkende op het rechte pad te zijn wat moet je met zulk diepgezonken mensen?

Dat hele like systeem is een aanfluiting.

Misschien denken ze zo hun troontje te bouwen, of te bouwen aan een toren dat reikt tot aan hun hemeltje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het pensionstelsel is niet door Yahweh ingesteld, maar het is mensenwerk en door mensen bedacht. Het pensionstelsel berust op het geldsysteem van deze wereld, dat door mensen wordt beheert. Yahweh laat de zon gratis opgaan voor goede en slechte mensen. Als de zon ophoudt met schijnen, er er geen leven meer op aarde, omdat dieren en mensen afhankelijke zijn van planten, en planten weer afhankelijk zijn van de zon; dus zonder zon geen leven. Yahweh heeft de aarde zó geschapen, dat er meer dan genoeg capaciteit op aarde is, om alle mensen van een huis, voeding, drank en overige benodigdheden te voorzien. Als het aan Yahweh ligt is het gratis, maar bij mensen kost het geld. Mensen willen nou eenmaal geld en macht.

Waarom zegt Yahweh niet gewoon hoe we dat kunnen oplossen? Te moeilijk misschien? :)

23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De macht is dus aan de mensen en niet aan JWHHGPFKL, of welke combinatie van onuitsprekelijke medeklinkers dan ook. Want alles kost geld.

Straks beginnen we nog te denken dat het allemaal een grote klucht is, zevenduizend pagina's om uit te leggen dat het simpel is. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Waarom zegt Yahweh niet gewoon hoe we dat kunnen oplossen?

De mensen willen niet luisteren naar Yahweh en zijn ongehoorzaam naar Hem; in feiten komt dát neer op zonde. Zonde is als het ware de mens eigen. Yahweh dwingt geen mensen om zich te bekeren tot het geloof in Jezus Christus, maar er zal wel een dag komen van de opstanding en het oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

In hoeverre gaat het überhaupt nog over 'Collectieve schuld van de mens tegenover God'? Misschien wordt het tijd dat @Trajecto dit topic lekker op slot gooit.

De centrale boodschap van Jezus van Nazaret was dat Gods nieuwe wereld (het koninkrijk van God) op het punt stond aan te breken. Er wordt onder nieuwtestamentici veel over gediscussieerd of Jezus zijn eigen dood heeft gezien als een offer voor anderen. Bassie gaat even beslissen dat het onderwerp op slot moet. :)

Zojuist zei Ricky Tjin:

De mensen willen niet luisteren naar Yahweh en zijn ongehoorzaam naar Hem; in feiten komt dát neer op zonde. Zonde is als het ware de mens eigen. Yahweh dwingt geen mensen om zich te bekeren tot het geloof in Jezus Christus, maar er zal wel een dag komen van de opstanding en het oordeel.

Straks ga je jezelf nog geloven, ken je die non-lineaire attractors nu al? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Bastiaan73:

In hoeverre gaat het überhaupt nog over 'Collectieve schuld van de mens tegenover God'?

Misschien wordt het tijd dat @Trajecto dit topic lekker op slot gooit.

Volgens de Bijbel is er geen collectieve schuld van de mens tegenover Yahweh, maar heeft iedereen zijn eigen verantwoording en rekenschap af te leggen op de dag des oordeels.
 

8 minuten geleden zei TTC:

Straks ga je jezelf nog geloven, ken je die non-lineaire attractors nu al? 

Wat mijn geloof betreft, komt het neer op geloven in hét woord van Yahweh, dát de waarheid is, dát heiligt en vrijmaakt (Joh 17:17 / Joh 8:31-32).

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens de Bijbel is er geen collectieve schuld van de mens tegenover Yahweh, maar heeft iedereen zijn eigen verantwoording en rekenschap af te leggen op de dag des oordeels. Wat mijn geloof betreft, komt het neer op geloven in hét woord van Yahweh, dát de waarheid is, dát heiligt en vrijmaakt (Joh 17:17 / Joh 8:31-32).

Allemaal fijn, ken je die non-lineaire attractors nu al? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Misschien denken ze zo hun troontje te bouwen, of te bouwen aan een toren dat reikt tot aan hun hemeltje.

hmm.. dan zou ik je willen vragen hoe je deze onderstaande tekst leest, die net zo vaak langskomt als dat die interessant is. Net als Joh. 17 én Rom. 8 ook al schrijven over God in ons.

Openb. 3 (SV)

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Bijzonder toch, dat het Koninkrijk Gods zo binnen bereik is, dichter dan de handen en voeten.

Of moeten we weer langs de Bijbelschool :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:
14 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens de Bijbel is er geen collectieve schuld van de mens tegenover Yahweh, maar heeft iedereen zijn eigen verantwoording en rekenschap af te leggen op de dag des oordeels.

Wat mijn geloof betreft, komt het neer op geloven in hét woord van Yahweh, dát de waarheid is, dát heiligt en vrijmaakt (Joh 17:17 / Joh 8:31-32).

Allemaal fijn, ken je die non-lineaire attractors nu al?

Aangezien non-lineaire attractors niets met de Bijbel te maken heeft, en jij een pseudo evangelie verkondigt, dat tegen hét evangelie van Jezus Christus ingaat, heb ik geen interesse in non-lineaire attractors als onderdeel van je pseudo evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Aangezien non-lineaire attractors niets met de Bijbel te maken heeft, en jij een pseudo evangelie verkondigt, dat tegen hét evangelie van Jezus Christus ingaat, heb ik geen interesse in non-lineaire attractors als onderdeel van je pseudo evangelie.

Hilarisch. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

hmm.. dan zou ik je willen vragen hoe je deze onderstaande tekst leest, die net zo vaak langskomt als dat die interessant is. Net als Joh. 1 én Rom. 8 ook al schrijven over God in ons is.

Openb. 3 (SV)

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Bijzonder toch, dat het Koninkrijk Gods zo binnen bereik is, dichter dan de handen en voeten.

Of moeten we weer langs de Bijbelschool :-) 

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen met een gouden ring van Bijbelverzen, maar dát maakt jou nog niet tot een wedergeborene in Jezus Christus, die verzoend is met Yahweh dé Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien weet Thinkfree een oplossing voor die Troon.

13 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Misschien denken ze zo hun troontje te bouwen, of te bouwen aan een toren dat reikt tot aan hun hemeltje.

hmm.. dan zou ik je willen vragen hoe je deze onderstaande tekst leest, die net zo vaak langskomt als dat die interessant is. Net als Joh. 17 én Rom. 8 ook al schrijven over God in ons.

Openb. 3 (SV)

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Bijzonder toch, dat het Koninkrijk Gods zo binnen bereik is, dichter dan de handen en voeten.

Of moeten we weer langs de Bijbelschool :-) 

3 minuten geleden bewerkt door thom

Het is dan ook een hele ommekeer te kunnen geloven dat dit alles in de mens plaatsvindt of vinden moet.

En is het geloven in Jezus dan ook een bijzondere gebeurtenis, wat de mens verandert, zijn leven op z'n kop zet toch?

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:
4 uur geleden zei Thinkfree:

je hebt er 1 die zich kapot fixeert op een paar teksten denkende dat hij God is of word, en 1 die zich als religie 'ietsisme' benoemd deze twee liken elkaar, denkende op het rechte pad te zijn wat moet je met zulk diepgezonken mensen?

Hallo @thom,

Je loopt te manipuleren en te liegen.

Die tekst is niet van mij, maar van @Thinkfree.

Je hebt dát van @Thinkfree gekopieerd en geplakt in een kader waar mijn naam in staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid