Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei TTC:
Op 9-10-2020 om 17:52 zei Jurriën Sr.:

Ik ben blij dat ik de oorspronkelijke vraag stelde.

We zijn ook blij dat we je hebben mogen leren kennen. :)

Mij leren kennen? De helft is je nog niet eens aangezegd... :Z

NB: Het is toch wel aandoenlijk hoe jij je verbonden voelt met het forum.

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Mij leren kennen? De helft is je nog niet eens aangezegd... NB: Het is toch wel aandoenlijk hoe jij je verbonden voelt met het forum.

Ergo, binnen het kader van de verzoeningsleer zullen we geconfronteerd worden met derde orde impulsen, deze mogen aanvankelijk veel hoop bieden en hartverwarmend lijken maar indien niet voldoende doordacht tot z'n tegengestelde leiden, wat het debat doet verzanden in chaos en tumult, onbegrip en verhoogde dendritische overprikkeling. De helft is je nog niet aangezegd, lapzwans! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei TTC:
Op 9-10-2020 om 17:52 zei Jurriën Sr.:

Ik ben blij dat ik de oorspronkelijke vraag stelde.

We zijn ook blij dat we je hebben mogen leren kennen. :)

Mij leren kennen? De helft is je nog niet eens aangezegd... :Z

NB: Het is toch wel aandoenlijk hoe jij je verbonden voelt met het forum.

13 minuten geleden bewerkt door Jurriën Sr.

En terugbladerend, heb je aan mij nog helemaal niets gezegd.

Of zie ik een reactie over het hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei thom:

Dat hoeft natuurlijk niet, maar een discussie zou verhelderend kunnen zijn.

Onderschat die angsten maar niet, de woorden kunnen kloppen tot het zich effectief aanbiedt, heel ander verhaal. Je kan een voorbeeld nemen aan Nash die binnen niet-coöperatieve spelsystemen een en ander onderzocht. De verzoeningsleer handelt over coöperatieve systemen, wat een metacognitieve benadering vergt met elementen die eenvoudig kunnen teruggevonden worden in de overkoepelende waarheid. 

Citaat

John Forbes Nash Jr. kreeg in ’94 de Nobelprijs economie nochtans terecht voor zijn dissertatie uit 1950 over de speltheorie, de mathematische benadering en analyse van hoe mensen beslissingen nemen. Een jaar na zijn doctoraal, in 1951, kreeg de briljante wiskundige van amper 23 een topjob aan het vermaarde Massachusetts Institute of Technology aangeboden. In de jaren die daarop volgden toverde Nash de ene na de andere wiskundige vondst tevoorschijn en publiceerde hij het ene belangwekkende wetenschappelijke artikel na het andere. Tot hij in het voorjaar van 1958 begon te flippen en uiteindelijk compleet paranoïde in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen werd. De diagnose luidde: schizofrenie, waarna hij meer dan twintig jaar lang bijna ononderbroken in klinieken doorbracht. (bron)

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei thom:

Misschien komt de andere helft nog naar voren, plus de rest.

Het meest paradoxale aan eenvoud en kleine dingen is dat het iets absurds of dwaas in zich herbergt, wat maar al te vaak dan ook de reden is om het geen aandacht te schenken en het onbegrip hierover laat voortleven, met alle gevolgen van dien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei thom:

En terugbladerend, heb je aan mij nog helemaal niets gezegd.

Of zie ik een reactie over het hoofd.

Ik krijg de indruk dat TTC degene is die het meeste schrijft. Het kan dus zijn dat ik een reactie van jou over het hoofd heb gezien. De gedachtenspinsels van TTC werken wat dat betreft negatief uit op mijn aandachtsspanne.

Inmiddels heb ik echter al veelvuldig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om reacties en berichten van zekere veelschrijvers te weren van mijn scherm. De onzinnige reacties van TTC blijken echter besmettelijk, zodat voor mij niets anders overblijft dan zo nu en dan voor enige tijd low profile te acteren.

Maar, beste Thom, als je nog iets op je lever hebt, brandt maar los. Ik heb voor mezelf wel de regel gesteld, dat ik alleen inga op een vraag of stelling waar ik een, voor mij, zinvolle reactie op kan geven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

Ik krijg de indruk dat TTC degene is die het meeste schrijft. Het kan dus zijn dat ik een reactie van jou over het hoofd heb gezien. De gedachtenspinsels van TTC werken wat dat betreft negatief uit op mijn aandachtsspanne. Inmiddels heb ik echter al veelvuldig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om reacties en berichten van zekere veelschrijvers te weren van mijn scherm. De onzinnige reacties van TTC blijken echter besmettelijk, zodat voor mij niets anders overblijft dan zo nu en dan voor enige tijd low profile te acteren. Maar, beste Thom, als je nog iets op je lever hebt, brandt maar los. Ik heb voor mezelf wel de regel gesteld, dat ik alleen inga op een vraag of stelling waar ik een, voor mij, zinvolle reactie op kan geven.

We geloven het als geen ander Jurriën, veel is je nog niet toegezegd, merken we. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ach ja. En zo wordt dit forum in stand gehouden; met gebakken lucht. 

Dat zei Prediker ook al, het betekent echter niet dat het morgen geen WOIII wordt om wat iedereen je tracht duidelijk te maken. Maar als het een hobby is om binnen het kader van de verzoeningsleer citaten te verzamelen, wees hier vrij in. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Waar (bladzijde?) staat jouw bericht?

Kan herhaald worden, als we binnen het kader van de verzoeningsleer geen rekening houden met de onderliggende epistemologische obstakels dan wordt licht altijd gekaapt door het duister, dat waar je zelf naar verwijst in die zin dat zonder een wijziging in het collectief maatschappelijke denken geen progressie kan geboekt worden. Ergo, vanuit dat perspectief bekeken is het probleem nu al opgelost, in de geesten van diegenen die er aandacht voor hebben, wat finaal kinderspel is. Maar dat je daar nu een verduisterende overvloed aan citaten voor nodig hebt, zeer twijfelachtig. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Berichten over het algemeen, ook in dit topic waarvan enkelen op jouw schrijven.

Je hoeft niet te reageren uiteraard, maar het valt mij op; waarom geen teken van leven op wat ik geschreven heb hier en daar.

 

Tja, dan hebben die berichten waarschijnlijk geen indruk op mij gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

- Jullie moeten reageren op wat ik schrijf!
- Waar staat dan ? 
- Dat zeg ik lekker niet !

Als we de optelsom maken van hoeveel keer hetzelfde al gezegd is, is het verbazingwekkend dat we het überhaupt nog over de verzoeningsleer moeten hebben. Maar goed, een paar duizend jaar kan er nog wel bij, we zijn het nu zo gewend, als christenen hebben we engelengeduld. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Hoe weet jij dat?

Emotionele overprikkelbaarheid omvat het ervaren van een breed scala aan mogelijkerwijs zeer genuanceerde, diepgaande, veelzijdige en heftige emoties. Dit kan gepaard gaan met een groot vermogen tot remming en regulatie van deze emoties, met emoties zoals een sterke schuldgevoeligheid of angst voor de dood, en met een hoge ontvankelijkheid voor en een sterk inlevingsvermogen en interesse in (de emoties van) dierbaren, medemensen en dieren. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid