Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Als je maar begrijpt dat ik een gesprek als dit prima vind. Maar ik hoop dat je het niet erg vindt als ik je wijs op, wat ik meen, een drogreden is.

Als het christendom zich tot doel om iedereen in slaap te wiegen, kunnen we niet anders dan het succes beamen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

3 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Nogal. Maar sommigen schreeuwen soms zo hard dat je het in het klaslokaal horen kunt.

Zullen we het rijtje nog eens aflopen, of voel je nu al aan dat het net iets te moeilijk gaat worden? 

  1. de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen
  2. de alternatieven die hij kent, kan hij niet alle simultaan vergelijken
  3. als gevolg van de eerste twee axioma’s zal men niet het optimale alternatief kiezen
  4. de mens beschikt over een set routineacties
  5. deze routineacties bestaan alle los van elkaar
  6. elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel en middelen beschouwd
  7. als gevolg van 4 en 5 zal 2 pas in werking treden als routineacties niet meer volstaan

Vergeet niet wat je genegeerd hebt, helpt aanzienlijk om het veel eenvoudiger te maken, succes. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik en ergens bij horen... hahaha. Nee, laat mij maar mooi in me eentje. En zeker niet bij ijdele mensen die allerlei onderstellingen uitspreken in volzinnen, die beginnen met als (uitgesproken as).

Bij tweedimensionaliteit komt de kritische splijting tussen wat bestaat en wat mogelijk is in termen van een betere en menswaardiger wereld pas echt aan de orde, maar dat zijn we vergeten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ook niet, ik identificeer mij enkel met geen ander.

Bij Levinas blijft De Ander steeds een vreemdeling, hij blijft buiten mijn bereik, hij verstoort de intimiteit. En toch wordt dit positief ingevuld, de verstoring houdt een verwijzing in naar de velen die we uitgesloten hebben of vergeten zijn. In De Ander wordt de solidariteit met alle andere mensen concreet opgeroepen, en dat leidt tot universele verbondenheid met alle mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:
50 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
  1. Ben jij fatsoenlijk, ben ik het ook.

Ik blijf liever mezelf, mag jij het ook zijn.

Zeg je hier nu mee, dat je niet fatsoenlijk (bent) wilt zijn? Ik ben mezelf én fatsoenlijk, tenminste dat denk ik dan.

Maar ik begin nu wel te begrijpen waarom jij jezelf geen taalvirtuoos vindt. Het heeft echter niet met virtuositeit te maken, maar met het in staat zijn te zeggen wat je bedoelt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Je bent niet alleen degene die met de grootst mogelijke nonsense praktisch altijd buiten het topic reageert, maar je vertelt ook nog eens leugens.

Diepgaander studie laat een aantal verfijningen toe, net zoals we de speltheorie hierbij kunnen betrekken. Alvast kunnen we opmerken dat sociale innovaties een proces van ‘creatieve destructie‘ op gang kunnen trekken, met in het verlengde een cascade aan gevolgtrekkingen die ook de emotie danig kunnen beroeren. Hoe dan ook, de verfijningen komen tot stand na een proces van doordenken en herhaalde afweging, specifiek voor de schulden zijn er nu verschillende varianten technisch denkbaar:

  • financiële relativiteitstheorie (cfr biflatie)
  • kwantitatieve verruiming (cfr neutraliteit van geld)
  • reverse debt system (cfr reverse engineering)
  • free debt system (cfr ontkoppeling schuldrelatie)

En dat is nog maar een detail binnen het kader van de verzoeningsleer, onderhand heb je iedereen op dit forum als leugenaars, fundamentalisten, honden, kippen zonder kop, drogredenaars en wat nog meer genoemd, fijne meester die we hebben, heel christelijk. :)

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Komt omdat je er niets van snapt.

En het wordt steeds erger, hadden die telramen beter niet gekocht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Diepgaander studie laat een aantal verfijningen toe, net zoals we de speltheorie hierbij kunnen betrekken. Alvast kunnen we opmerken dat sociale innovaties een proces van ‘creatieve destructie‘ op gang kunnen trekken, met in het verlengde een cascade aan gevolgtrekkingen die ook de emotie danig kunnen beroeren. Hoe dan ook, de verfijningen komen tot stand na een proces van doordenken en herhaalde afweging, specifiek voor de schulden zijn er nu verschillende varianten technisch denkbaar:

  • financiële relativiteitstheorie (cfr biflatie)
  • kwantitatieve verruiming (cfr neutraliteit van geld)
  • reverse debt system (cfr reverse engineering)
  • free debt system (cfr ontkoppeling schuldrelatie)

En dat is nog maar een detail binnen het kader van de verzoeningsleer, onderhand heb je iedereen op dit forum als leugenaars, fundamentalisten, honden, kippen zonder kop, drogredenaars en wat nog meer genoemd, fijne meester die we hebben, heel christelijk. :)

Kijk, daar gaat ie weer. Uitgeluld en dan maar op deze omslachtige toer. Vanalles erbij halen wat geen enkele betrekking heeft op het onderwerp, behalve dan in het hoofd van TTC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Zeg je hier nu mee, dat je niet fatsoenlijk (bent) wilt zijn? Ik ben mezelf én fatsoenlijk, tenminste dat denk ik dan. 

Dan had je al lang een ernstig antwoord kunnen geven op normale mensen die de verzoeningsleer ernstig nemen, dat lukt je niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Kijk, daar gaat ie weer. Uitgeluld en dan maar op deze omslachtige toer. Vanalles erbij halen wat geen enkele betrekking heeft op het onderwerp, behalve dan in het hoofd van TTC.

Onwaarschijnlijk is het onvermogen, en het staat allemaal netjes in de Bijbel, is dit nu werkelijk wat het christendom betekent? 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Definieer "normaal" eens? Of wou je soms beweren dat jij voor het normale staat?

Werkelijk, dit is angst en zorgwekkend, en het staat allemaal op internet, gewoon lezen volstaat. 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Definieer "normaal" eens? Of wou je soms beweren dat jij voor het normale staat?

Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u." Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk is het onvermogen, en het staat allemaal netjes in de Bijbel, is dit nu werkelijk wat het christendom betekent? 

Werkelijk, dit is angst en zorgwekkend, en het staat allemaal op internet, gewoon lezen volstaat. 

Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u." Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

Uit welk boekje ben je aan het lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid