Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @thom,

Je loopt te manipuleren en te liegen.

Die tekst is niet van mij, maar van @Thinkfree.

Je hebt dát van @Thinkfree gekopieerd en geplakt in een kader waar mijn naam in staat.

Ja klopt, zag ik ook en wilde het nog weghalen. Maar er kwam wat tussen. 

Ik zal het even weghalen. 

Het was uit een andere post gehaald, en dan komt er een andere naam boven.

Precies wat je schrijft, behalve dan dat manipuleren en liegen er meteen bij..(nou, dat heb ik maar even weggehaald dat laatste :-) )

5 minuten geleden zei TTC:
7 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je loopt te manipuleren en te liegen.

Het gaat verder, historisch. :)

Het is toch niet te geloven; een onaffe reactie die meteen verdomd wordt, maar blind voor elk sprankje licht.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

22 minuten geleden zei TTC:
27 minuten geleden zei thom:

Het is toch niet te geloven; een onaffe reactie die meteen verdomd wordt, maar blind voor elk sprankje licht.

Pleromatische weerspannigheid wellicht. :)

Ik weet niet, als er iets bestraft zou moeten worden hier, is het dat soort gedrag.

Ik geef Ricky een strafpunt bij deze; foei 👎

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Ik weet niet, als er iets bestraft zou moeten worden hier, is het dat soort gedrag.

Zelfs non-lineaire attractors hebben niets met de Bijbel te maken, YHWH is inmiddels ook gestorven, zo blijkt. :)

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als het aan Yahweh ligt is het gratis, maar bij mensen kost het geld.

In de praktijk wordt niet aan de randvoorwaarden voldaan voor zuiver rationele besluitvorming. De gelimiteerde intelligentie van een mens zorgt ervoor dat niet alle (mogelijke) gevolgen van een handelwijze voorzien kunnen worden, of dat niet alle potentiële alternatieven om te handelen betrokken worden in de beoordeling, lezen we. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Matteus 24, waarin staat 'Ik verzeker U, deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren". Als je het dan toch hebt over misleiding, dit was duidelijk een miskleun.

Nee hoor, want wat vertaald is met generatie daar werd in die tijd ook een geslacht bedoeld en een geslacht was een volk.  Het is de wereld gelukt vele volkeren uit te moorden en zo helemaal van de aardbodem te doen verdwijnen, maar dat is met het Joodse volk zelfs Hitler niet gelukt. Ze zijn over de aardbodem verspreid geraakt en Hitler is een heel end gekomen met het uitmoorden, maar het is hem niet gelukt het Joodse volk van de aardbodem te doen verdwijnen.  De profetie is dus uitgekomen. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:

Nee hoor, want wat vertaald is met generatie daar werd in die tijd ook een geslacht bedoeld en een geslacht was een volk.  Het is de wereld gelukt vele volkeren uit te moorden en zo helemaal van de aardbodem te doen verdwijnen, maar dat is met het Joodse volk zelfs Hitler niet gelukt. Ze zijn over de aardbodem verspreid geraakt en Hitler is een heel end gekomen met het uitmoorden, maar het is hem niet gelukt het Joodse volk van de aardbodem te doen verdwijnen.  De profetie is dus uitgekomen. 

Dan had er gewoon 'Joodse volk' gestaan maar dat staat er niet. Er staat generatie.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan had er gewoon 'Joodse volk' gestaan maar dat staat er niet. Er staat generatie.

De verzoeningsleer kunnen we misschien beter beginnen bij optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, dan zien we plots heel andere categorieën ontstaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan had er gewoon 'Joodse volk' gestaan maar dat staat er niet. Er staat generatie.

 

Generatie

1) Club van schilders 2) Deel van het geslacht 3) Eenheid van tijd 4) Geslacht 5) Groep kunstenaars 6) Groep mensen van ongeveer dezelfde leeftijd 7) Groep tijdgenoten 😎 Mensdom 9) Mensengeslacht 10) Teling 11) Telling 12) Tijdaanduiding 13) Tijdgenoot 14) Tijdgenoten 15) Voortplanting 16) Wording

Interessant woord, gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Generatie

1) Club van schilders 2) Deel van het geslacht 3) Eenheid van tijd 4) Geslacht 5) Groep kunstenaars 6) Groep mensen van ongeveer dezelfde leeftijd 7) Groep tijdgenoten 😎 Mensdom 9) Mensengeslacht 10) Teling 11) Telling 12) Tijdaanduiding 13) Tijdgenoot 14) Tijdgenoten 15) Voortplanting 16) Wording

De club van diegenen die debatten voeren over de verzoeningsleer staat er niet bij. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:
16 uur geleden zei Ricky Tjin:

Aangezien non-lineaire attractors niets met de Bijbel te maken heeft, en jij een pseudo evangelie verkondigt, dat tegen hét evangelie van Jezus Christus ingaat, heb ik geen interesse in non-lineaire attractors als onderdeel van je pseudo evangelie.

Zelfs non-lineaire attractors hebben niets met de Bijbel te maken, YHWH is inmiddels ook gestorven, zo blijkt. :)

Toon jij maar eens een Bijbelvers over "non-lineaire attractors", dat het duidelijk beschreven staat in de Bijbel.

Je suggestie van ". . ., YHWH is inmiddels ook gestorven, zo blijkt." lijkt op Godslastering.

Of ben je vergeten om erbij te vermelden dat Ben YHWH (Zoon van Yahweh HaElohim) nadat Hij gestorven is, Hij ook verrezen is uit de dood?

1 Korinthiërs 15:1-4  »  De opstanding van Christus
1. Ik maak u bekend, broeders, het evangelie, dat ik u verkondigd heb, dat gij ook ontvangen hebt, waarin gij ook staat,
2. waardoor gij ook behouden wordt, indien gij het zó vasthoudt, als ik het u verkondigd heb, tenzij gij tevergeefs tot geloof zoudt gekomen zijn.
3. Want vóór alle dingen heb ik u overgegeven, hetgeen ik zelf ontvangen heb: Christus is gestorven voor onze zonden, naar de Schriften,
4. en Hij is begraven en ten derden dage opgewekt, naar de Schriften,

Openbaringen 1:17-18  »  Jezus Christus heeft aan Johannes te kennen gegeven:
17  En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten, en Hij legde Zijn rechterhand op mij en zei tegen mij: Wees niet bevreesd, Ik ben de Eerste en de Laatste,
18  en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van het rijk van de dood en van de dood zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Toon jij maar eens een Bijbelvers over "non-lineaire attractors", dat het duidelijk beschreven staat in de Bijbel.

Wat is een non-lineaire attractor eigenlijk?

4 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van ". . ., YHWH is inmiddels ook gestorven, zo blijkt." lijkt op Godslastering.

Is geen suggestie, het is een gevolgtrekking binnen de context van je reacties, je bent super bezig. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:
26 minuten geleden zei thom:

Generatie

1) Club van schilders 2) Deel van het geslacht 3) Eenheid van tijd 4) Geslacht 5) Groep kunstenaars 6) Groep mensen van ongeveer dezelfde leeftijd 7) Groep tijdgenoten 😎 Mensdom 9) Mensengeslacht 10) Teling 11) Telling 12) Tijdaanduiding 13) Tijdgenoot 14) Tijdgenoten 15) Voortplanting 16) Wording

De club van diegenen die debatten voeren over de verzoeningsleer staat er niet bij. :)

Zelf zie ik generatie als; mensdom, tijdaanduiding, wording.

En dan dit in het besef dat we, als generatie, in de 7e dag leven. En die als voorbereiding is, logisch, op de 8e dag.

De 8 met 2 nullen in elkaar, met het visje, de Ichtus, als verbinding symboliek van de 8.

We gaan dus de 8e dag binnen, en sabbath bijna doorlopen; de tijd van reiniging en heiliging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

18  en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van het rijk van de dood en van de dood zelf.

Grappig eigenlijk, je geeft zelf de citaten aan, een non-lineaire attractor is als een sleutel. :)

2 minuten geleden zei thom:

Zelf zie ik generatie als; mensdom, tijdaanduiding, wording. En dan dit in het besef dat we, als generatie, in de 7e dag leven. En die als voorbereiding is, logisch, op de 8e dag. De 8 met 2 nullen in elkaar, met het visje, de Ichtus, als verbinding symboliek van de 8. We gaan dus de 8e dag binnen, en sabbath bijna doorlopen; de tijd van reiniging en heiliging.

Niets mis mee, daar gaat de verzoeningsleer ook over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:
4 minuten geleden zei thom:

Zelf zie ik generatie als; mensdom, tijdaanduiding, wording. En dan dit in het besef dat we, als generatie, in de 7e dag leven. En die als voorbereiding is, logisch, op de 8e dag. De 8 met 2 nullen in elkaar, met het visje, de Ichtus, als verbinding symboliek van de 8. We gaan dus de 8e dag binnen, en sabbath bijna doorlopen; de tijd van reiniging en heiliging.

Niets mis mee, daar gaat de verzoeningsleer ook over. 

Exact.

Het visje komt tot leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Ricky Tjin:

18  en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van het rijk van de dood en van de dood zelf.

Lees je dit binnen een gnostisch referentiekader of neem je dit letterlijk? Of zijn beiden legitiem?

  • ik ben dood geweest en zie
  • ik ben levend tot in alle eeuwigheid
  • ik heb de sleutels van het rijk
  • van de dood en van de dood zelf
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:
17 uur geleden zei TTC:

Straks ga je jezelf nog geloven, ken je die non-lineaire attractors nu al? 

16 uur geleden zei TTC:

Zelfs non-lineaire attractors hebben niets met de Bijbel te maken

17 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Toon jij maar eens een Bijbelvers over "non-lineaire attractors", dat het duidelijk beschreven staat in de Bijbel.

Wat is een non-lineaire attractor eigenlijk?

Jij begon toch echt zelf over non-lineaire attractors. Jij bent degenen die als het ware iets met non-lineaire attractors verkondigt, dus moet jij het weten. Anders verkondig je iets, waar jij zelf niet van weet.

Non-lineaire attractors is iets dat niet in de Bijbel staat beschreven, dus voel ik me er niet voor verantwoordelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Jij begon toch echt zelf over non-lineaire attractors. Jij bent degenen die als het ware iets met non-lineaire attractors verkondigt, dus moet jij het weten. Anders verkondig je iets, waar jij zelf niet van weet. Non-lineaire attractors is iets dat niet in de Bijbel staat beschreven, dus voel ik me er niet voor verantwoordelijk.

Je hebt net zelf het citaat aangegeven, met die sleutels. Waar ben je toch allemaal mee bezig eigenlijk? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Wat voor sleutels? Met term sleutels, kun je elke richting op.

Klopt, je kan er een deur mee sluiten, of openen. 

2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wat voor sleutels?

Voor wat precies zoek je een oplossing binnen het kader van de verzoeningsleer? 

16 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Non-lineaire attractors is iets dat niet in de Bijbel staat beschreven, dus voel ik me er niet voor verantwoordelijk.

Wie zoekt, vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

In principe heeft Ricky al een voorzet gegeven over het vinden; het plaatje met de regenboog aan kleuren, maar dat hij zwart ziet.

Puntje en paaltje, verbazingwekkend is het hoeveel moeite er gedaan wordt om iets niet te zien, maar er wel telkens naar verwijzen. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

De betekenis van "non-lineaire attractors" is bij mij niet bekend.

Op non-lineaire attractors staat logischerwijs geen tijd, maar misschien moet je wel even bekomen en je de vraag stellen waarom je dat nu niet eerder zag, alsof het niet in de Bijbel zou staan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Op non-lineaire attractors staat logischerwijs geen tijd, maar misschien moet je wel even bekomen en je de vraag stellen waarom je dat nu niet eerder zag, alsof het niet in de Bijbel zou staan?

 Dankjewel voor dat inzicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid