Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

12 minuten geleden zei thom:

1 Joh. 4

1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Diepgaande tekst toch?

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen dat 1 Joh 4:1-3 een diepgaande tekst is, om je pseudo-Christelijk geloof te maskeren, en te doen alsof je een wedergeborene in Christus bent, maar dát maakt je nog niet tot een wedergeborene in Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:
19 minuten geleden zei thom:

1 Joh. 4

1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Diepgaande tekst toch?

Expand  

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen dat 1 Joh 4:1-3 een diepgaande tekst is, om je pseudo-Christelijk geloof te maskeren, en te doen alsof je een wedergeborene in Christus bent, maar dát maakt je nog niet tot een wedergeborene in Christus.

Het gaat om het begrip Ricky, dat het een innerlijk proces is.

Het gaat er niet om, te doen alsof, maar om de duidelijkheid, het zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Het gaat er niet om, te doen alsof, maar om de duidelijkheid, het zien.

Het zien van de gouden ring. Dat moeten we doen. Die gouden ring waar komt die toch vandaan en hoe kan ik mij die eigen maken? Je bent vast een kloon van Sméagol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen dat 1 Joh 4:1-3 een diepgaande tekst is, om je pseudo-Christelijk geloof te maskeren, en te doen alsof je een wedergeborene in Christus bent, maar dát maakt je nog niet tot een wedergeborene in Christus.

Is het gevallen of hervallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-9-2020 om 15:45 zei Jurriën Sr.:

Dat zie ik anders. Je kunt onschuldig veroordeeld zijn. En dat is hier naar mijn mening aan de orde.

Samen met het 'losprijs'-model, waarin Christus' dood wordt gezien als het losgeld dat de Satan ontvangt om de mensen die hij gevangen houdt vrij te laten, was 'Christus Victor' de belangrijkste manier om de betekenis van Jezus uit te leggen in de vroege kerk. De 'losprijs'-modellen worden overigens ook wel onder de 'Christus Victor'-modellen geschaard, lezen we.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:
Op 20-9-2020 om 15:45 zei Jurriën Sr.:

Dat zie ik anders. Je kunt onschuldig veroordeeld zijn. En dat is hier naar mijn mening aan de orde.

Samen met het 'losprijs'-model, waarin Christus' dood wordt gezien als het losgeld dat de Satan ontvangt om de mensen die hij gevangen houdt vrij te laten, was 'Christus Victor' de belangrijkste manier om de betekenis van Jezus uit te leggen in de vroege kerk. De 'losprijs'-modellen worden overigens ook wel onder de 'Christus Victor'-modellen geschaard, lezen we.

Vroeger kon ik het niet vatten, dat ''kom tot Mij.''

Nu is het een moment geworden, in plaats van een afstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@thom omdat wij je lief hebben vertellen wij op bijbelse grond de waarheid, zoek a.u.b God in Christus en bewandel geen andere wegen. 

mocht het te aanvallend overkomen omdat het meerdere tegen 1 is zeg ik sorry ik kan begrijpen dat men dan zich aangevallen voel, onze intentie's zijn goedbedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

@thom omdat wij je lief hebben vertellen wij op bijbelse grond de waarheid, zoek a.u.b God in Christus en bewandel geen andere wegen. Mocht het te aanvallend overkomen omdat het meerdere tegen 1 is zeg ik sorry ik kan begrijpen dat men dan zich aangevallen voel, onze intentie's zijn goedbedoeld.

Ontroerend is het, je lijkt wel jaloers op Thom. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

omdat wij je lief hebben vertellen wij op bijbelse grond de waarheid, zoek a.u.b God in Christus en bewandel geen andere wegen. 

mocht het te aanvallend overkomen omdat het meerdere tegen 1 is zeg ik sorry ik kan begrijpen dat men dan zich aangevallen voel, onze intentie's zijn goedbedoeld.

De intenties die ik hier meemaak van 'diegenen die het goed bedoelen' is vanuit ongeloof.

Waarom ongeloof? Omdat er niet gereageerd wordt op wat ik breng, dan alleen verwijten, veroordeling en bestraffing.

Maar.. Thinkfree.. geen voeding, geen verwijzing naar de innerlijke Christus mogelijk, geen Licht in welke regel dan ook die ik retour krijg.

Wat hebben jullie lief vraag ik mij dan af.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:
9 minuten geleden zei TTC:

Ontroerend is het, je lijkt wel jaloers op Thom. 

heb met mensen te doen en bedoel het goede, ook al moet de waarheid gezegd worden hebben we wel met personen te maken met gevoel, dat moeten we niet vergeten.

Dat is nu dus de kwestie inderdaad bij 'jullie'; persoonsgericht.

Maar over wat ik schrijf.. oh ja, heb je Rom. 8 al gelezen?

Wat vind je daarvan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Dat is nu dus de kwestie inderdaad bij 'jullie'; persoonsgericht.

Maar over wat ik schrijf.. oh ja, heb je Rom. 8 al gelezen?

Wat vind je daarvan?

rom.. 8 begint met 

1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn

dat is de kern, je moet in Jezus zijn, dat betekent gewassen in zijn bloed van daaruit volgt de juiste interpretatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid