Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei thom:

Ja, misschien ben ik wel te hard in mijn reacties.

Als er een gegeven waarheid niet in de Bijbel staat, klopt er iets niet. Of de Bijbel wordt niet begrepen, wat weinig goeds voorspelt met betrekking tot de verzoeningsleer, alles is mogelijk. 

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias.

Nog beter wordt het wanneer mensen van naam veranderen, om dan te denken dat niemand dat zien kan. 

6 uur geleden zei Bastiaan73:

Mis ik iets?

Al een tijdje, maar misschien straks beter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei thom:

En de pot verwijt de ketel tot die zwart ziet.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @thom,

Over zwart gesproken?

b6ee20_48fac809806f4b9ab8cee645fbbf5b3d~
Credible dat wordt aangeduid als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België" blijkt weer het grootste antichristelijke forum van Nederland en België te zijn. In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias. Misschien is Credible als het "Grootste Pseudo christelijk forum in Nederland & België" wel een betere uitdrukking?

54 minuten geleden zei TTC:

Normaal is er eerst begrijpen waar het over gaat, pas daarna zien wat er niet begrepen wordt.

38 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

De manier hoe jij en @thom tegen mij tekeer gaan, lijkt gewoon op een anti-christelijk complot.

Het is zinloos dat we verder discussiëren, want zo vallen we in herhaling. Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies ga herhalen.

Jullie kunnen wel aan de gang blijven met pseudo- en antichristelijke stellingen voor te houden, maar als christen zal ik niet afwijken van Yahweh zijn Woord, dat de waarheid is.

Als jullie bezig blijven met het voeren van een complot tegen mij, dan moeten jullie er niet van opkijken dat ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies herhaal.

Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.

25 minuten geleden zei TTC:

Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen. 

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen." is je eigen redenering en je eigen optiek.

Je suggestie van ". . . de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent . . . " is je eigen suggestie en je eigen optiek. Dát is hoe jij tegen ons conflict aankijkt.

Alle mensen leugenachtig en alleen Yahweh waarachtig (Rom 3:4).

Dus... jijzelf ook...

Werkelijk, dit soort simpele redenaties is toch te gek voor woorden.

Hallo @Dat beloof ik,

Aangezien jij zelf ook mens bent, ben jij zelf ook leugenachtig.

De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Thinkfree:

De geest Gods wijst naar Christus, wie is Jezus voor je Thom?

De opnieuw geborene in mij; de uit God geborene.

 

53 minuten geleden zei Thinkfree:

Handelingen 5

31 Deze heeft God door Zijn rechter hand verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker, om Israël te geven bekering en vergeving der zonden.

32 En wij zijn Zijn getuigen van deze woorden; en ook de Heilige Geest, Welken God gegeven heeft dengenen, die Hem gehoorzaam zijn.

Rom. 8 sv

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont

53 minuten geleden zei Thinkfree:

Als je die vraag niet kan of wil beantwoorden bezit jij de geest Gods niet.

Wanneer iemand dit schrijft, kan die zich afvragen of de Christus in hem is.

 

 4 uur geleden zei thom:

12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;

13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.

Geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende..

Waar 2 of meer vergaderen in Mijn naam, daar ben Ik in het midden.

De rest is ijdel woordgebruik.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Laat het antichristelijke complot maar ophouden.

Het is als zeggen dat we geld kunnen genereren zonder geld bij te drukken, om dan te verklaren dat je ook zou weten hoe, heel christelijk is het. 

28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Werkelijk, dit soort simpele redenaties is toch te gek voor woorden.

Die verzoeningsleer is werkelijk om gek van te worden, maar ook maar enkel wanneer het duidelijker wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Als je die vraag niet kan of wil beantwoorden bezit jij de geest Gods niet.

Wanneer iemand dit schrijft, kan die zich afvragen of de Christus in hem is.

Ik wilde de vraag eerst niet beantwoorden, want ik wist dat elk antwoord met argwaan onder de loep gelegd wordt, met alle teksten gewogen, en dan nog niet geaccepteerd.

Ik had wat teksten opgeschreven, maar die worden toch niet gelezen of begrepen hierin.

Maar het uit God geboren worden; het Zijne, wat tot het Zijne zal komen doorheen de mens zijn innerlijk proces, dat is de wandel die Jezus heeft voorgedaan, en die door Hem nagevolgd moet worden,

Door Hem, in ons. Maar dat is ook zo'n dood-geschreven item ondertussen, waar niemand wat mee heeft lijkt wel.

Dus Thinkfree, als ik zo vrij mag zijn; Hoe lees jij de Rom. 8 tekst die ik op je reactie gaf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Maar het uit God geboren worden; het Zijne, wat tot het Zijne zal komen doorheen de mens zijn innerlijk proces, dat is de wandel die Jezus heeft voorgedaan, en die door Hem nagevolgd moet worden.

Apart zijn de relaties, van de verzoeningsleer naar de zijnsleer en andersom, wanneer het zich gefragmenteerd aan ons geestesoog voordoet, of gewoon in stukken geslagen wordt, naar traditie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Wanneer het Zijne tot het Zijne komt, is daar de verzoening met het Al.

Yep, en dan mag je misschien nog eens een rondje mallemolen, als de begrotingen maar kloppen, alles in orde. :)

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Aangezien jij zelf ook mens bent, ben jij zelf ook leugenachtig.

Weet jij hoe het komt dat engelen altijd ontkennen dat ze engelen zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

De geest Gods wijst naar Christus, wie is Jezus voor je Thom?

De opnieuw geborene in mij; de uit God geborene

En waarom is ie in jou geboren? Wat is de reden.

1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Handelingen 5

31 Deze heeft God door Zijn rechter hand verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker, om Israël te geven bekering en vergeving der zonden.

32 En wij zijn Zijn getuigen van deze woorden; en ook de Heilige Geest, Welken God gegeven heeft dengenen, die Hem gehoorzaam zijn.

Rom. 8 sv

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont

Je geeft geen antwoord op handelingen 5 die zegt dat de geest in woorden beaamt de Christus als verlosser en zaligmaker, zonder dat heeft Romeinen 8 geen enkele betekenis voor jou en is inderdaad ijdelheid.

1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Als je die vraag niet kan of wil beantwoorden bezit jij de geest Gods niet.

Wanneer iemand dit schrijft, kan die zich afvragen of de Christus in hem is.

De Christus is de weg, waarheid en het leven zonder hem spreek jij vanuit de antichrist, 

De heilige geest getuigd van de Christus, jij kan dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei thom:
2 uur geleden zei Thinkfree:

De geest Gods wijst naar Christus, wie is Jezus voor je Thom?

De opnieuw geborene in mij; de uit God geborene

En waarom is ie in jou geboren? Wat is de reden.

Maar Thinkfree, dat is de Verlosser.

 

1 uur geleden zei Thinkfree:

Je geeft geen antwoord op handelingen 5 die zegt dat de geest in woorden beaamt de Christus als verlosser en zaligmaker,

:-)   Waar 2 of meer vergaderd zijn in Mijn naam.. daar ben Ik in het midden. Dat is; wanneer er 2 of meer in de Geest van Christus samenkomen, er een be-aming is. Dat is dat er gevoed wordt, gegeten en gedronken, onderdak gegeven, bevestiging en bemoediging in elkaar, door Christus.

Dat is broederschap.

1 uur geleden zei Thinkfree:

De Christus is de weg, waarheid en het leven zonder hem spreek jij vanuit de antichrist, 

Maar Thinkfree, uit wiens naam spreek je dit, deze achterdocht, dit onbegrip?

 

1 uur geleden zei Thinkfree:

De heilige geest getuigd van de Christus, jij kan dat niet.

Nee, dat kan ik niet. Het kleine ik moet oplossen in Hem. Hij moet groeien en ik kleiner worden.

Het Woord is Geest. En wat van Hem getuigt is de in het vlees gekomen Zoon.

De uit God geborene.

Het Leven en het Licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

En waarom is ie in jou geboren? Wat is de reden.

Maar Thinkfree, dat is de Verlosser.

Dat vroeg ik niet.

2 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

De heilige geest getuigd van de Christus, jij kan dat niet.

Nee, dat kan ik niet.

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat vroeg ik niet.

Nee, je denkt dat dat niet kan, maar het is wel de reden :-) 

6 minuten geleden zei Thinkfree:
9 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

De heilige geest getuigd van de Christus, jij kan dat niet.

Nee, dat kan ik niet.

Dat doet Geest.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thinkfree:

nog ben je uit God geboren

Wat wederom geboren wordt is uit God.

Gij moet wederom geboren worden, zegt de Zoon tegen de Zijnen.

1 Kor. 15

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

Openb. 3

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Oh ja Thinkfree, ik had je gevraagd hoe je Rom. 8 leest, want het lijkt mij zo duidelijk waar ik het over heb.

Maar jij ziet het anders?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Je geeft geen antwoord op handelingen 5 die zegt dat de geest in woorden beaamt de Christus als verlosser en zaligmaker, zonder dat heeft Romeinen 8 geen enkele betekenis voor jou en is inderdaad ijdelheid.

Wat is precies de betekenis van ijdelheid in deze zin? 

23 minuten geleden zei Thinkfree:

Thom je bent geen christen, nog ben je uit God geboren je dient de vader der leugen in een 'verlicht' pakketje. Satan doet zich voor als een engel des lichts.

Wat vooraf gaat aan de wet van polariteit kan onmogelijk iets genoemd worden, de rest zou dan logischerwijs interpretatie kunnen genoemd worden, die sowieso in de synthese oplost in niets van waaruit of waarin een en ander mogelijk wordt gemaakt, des levens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei thom:

Nee, je denkt dat dat niet kan, maar het is wel de reden :-) 

Thom je bent geen christen, nog ben je uit God geboren je dient de vader der leugen in een 'verlicht' pakketje.

Satan doet zich voor als een engel des lichts.

Joh. 1

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn

3 uur geleden zei Thinkfree:
5 uur geleden zei thom:

De opnieuw geborene in mij; de uit God geborene

En waarom is ie in jou geboren? Wat is de reden.

 

2 uur geleden zei thom:

Maar Thinkfree, dat is de Verlosser.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

 

2 uur geleden zei thom:

Oh ja Thinkfree, ik had je gevraagd hoe je Rom. 8 leest, want het lijkt mij zo duidelijk waar ik het over heb.

Maar jij ziet het anders?

 

5 uur geleden zei thom:

Rom. 8 sv

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei thom:

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

Solipsisme is het geloof of de filosofie dat er maar een enkel bewustzijn bestaat, dat van de waarnemer of Zijn. Solipsisme lijkt innerlijk consistent en logisch, maar lijkt niet te weerleggen of te bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid