Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Je kan wel de vinger naar mij lopen te wijzen, maar het aangeven 'WAAROM je iets vindt' moet van 2 kanten komen. Bovendien horen we elkaar volgens de Richtlijnen in de waarde te laten; ieder forumlid hoort daar gewillig aan mee te werken.

@TTC zijn suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is zijn eigen redenering en daarbij heeft hij niet volgens jou aanwijzing aangegeven, WAAROM hij dat vind.

Als @TTC iets vind, dan hoort hij dat duidelijk in de eerste persoon te weergeven. Met de manier hoe @TTC zich naar mij opstelt en dat hij zijn suggesties in de tweede persoon weergeeft, terwijl hij mij niet kent en ik met hem geen vertrouwde band heb, komt hij arrogant en als zelfverheven over, alsof hij zich als een god wilt voordoen. Je kunt het niet voor een ander invullen, wat die persoon bedoelt; vooral als je die persoon niet goed kent.

In de manier hoe @TTC zich in zijn discussies naar mij opstelt, blijkt hij toch duidelijk te horen bij de het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7 beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Op de manier hoe @TTC zich egocentrisch opstelt en het voor de ander wilt invullen, in de tweede persoon, is het voor mij beslist niet interessant, om überhaupt met hem te discussiëren.

We zijn zo zelfzuchtig dat we je gratis vragen of je bekend bent met tijdloze attractors, binnen het kader van de verzoeningsleer uiteraard. Maar je mag niet met ons praten, jammer dus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

Jezus Christus zei aan Zijn discipelen dat indien iemand hun niet ontvangt of hun woorden niet hoort, om dat huis of die stad te verlaten en het stof hun voeten af te schudden (Matteüs 10:14).

Als mensen zelfzuchtig, schijnheilig en afkerig van het goede zijn, dan kunnen ze zich te alle tijden laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen (2 Timoteüs 3:1-7).

Ach het is maar net welke mening hebt, je kunt daar altijd wel een tekst bij vinden.
Je kunt hem ook NIET op afstand houden, . . .en dan pak je deze tekst bv:

Jacobus 1:2-4
Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in allerlei verzoekingen terechtkomt, want u weet dat de beproeving van uw geloof volharding teweegbrengt.  Maar laat die volharding ook volledig mogen doorwerken, opdat u volmaakt bent en geheel oprecht, en in niets tekortschiet. 

Hallo @Dat beloof ik,

Je suggestie van "Je kunt hem ook NIET op afstand houden, . . "  is je eigen redenering.

Ik ben het niet eens met je bovengenoemde redenering en aangezien je een atheïst bent, hoef ik het ook niet met je eens te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Opeens zag ik de leegheid van het bestaan..

De paradox van een plenum, tenzij de paradox geen paradox meer is. 

Zojuist zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Je suggestie van "Je kunt hem ook NIET op afstand houden, . . "  is je eigen redenering.

Ik ben het niet eens met je bovengenoemde redenering en aangezien je een atheïst bent, hoef ik het ook niet met je eens te zijn.

We hopen dat je goed geïnformeerd bent ondertussen, het is allemaal gratis, zo zijn zelfzuchtigen nu eenmaal. 

20 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In de manier hoe @TTC zich in zijn discussies naar mij opstelt, blijkt hij toch duidelijk te horen bij de het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7 beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Een goede manier om te leren wat de verzoeningsleer betekent, is er een interessant debat over te beginnen. 

Op 26-9-2020 om 12:03 zei Ricky Tjin:

Ik heb niet gezegd dat ik alles weet.

Stel dat we zouden uitvoeren wat gekend is en voor de hand ligt, aan wie zouden we dan best de eerste fondsen toevertrouwen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei TTC:
7 uur geleden zei thom:

Geef je nog wel even aan waar het evangelie verdraaid wordt in mijn reacties?

6 uur geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

6 uur geleden zei TTC:

Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan. 

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

In een discussie over volwassenen is het gebruikelijk om aan te geven WAAROM je iets vindt. Anders verzandt je in een welles nietes op kleuter niveau. 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Je kan wel de vinger naar mij lopen te wijzen, maar het aangeven 'WAAROM je iets vindt' moet van 2 kanten komen. Bovendien horen we elkaar volgens de Richtlijnen in de waarde te laten; ieder forumlid hoort daar gewillig aan mee te werken.

@TTC zijn suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is zijn eigen redenering en daarbij heeft hij niet volgens jou aanwijzing aangegeven, WAAROM hij dat vind.

Als @TTC iets vind, dan hoort hij dat duidelijk in de eerste persoon te weergeven. Met de manier hoe @TTC zich naar mij opstelt en dat hij zijn suggesties in de tweede persoon weergeeft, terwijl hij mij niet kent en ik met hem geen vertrouwde band heb, komt hij arrogant en als zelfverheven over, alsof hij zich als een god wilt voordoen. Je kunt het niet voor een ander invullen, wat die persoon bedoelt; vooral als je die persoon niet goed kent.

In de manier hoe @TTC zich in zijn discussies naar mij opstelt, blijkt hij toch duidelijk te horen bij de het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7 beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Op de manier hoe @TTC zich egocentrisch opstelt en het voor de ander wilt invullen, in de tweede persoon, is het voor mij beslist niet interessant, om überhaupt met hem te discussiëren.

We zijn zo zelfzuchtig dat we je gratis vragen of je bekend bent met tijdloze attractors, binnen het kader van de verzoeningsleer uiteraard. Maar je mag niet met ons praten, jammer dus. 

Hallo @TTC,

Onze discussie bij deze topic begon omdat jij je ging bemoeien in de discussie tussen mij en Thom.

De verzoeningsleer van mensen, is niet hetzelfde als de verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God (Exo 6:1-2).

De verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde zond, is ook gratis.

Aangezien je verzoeningsleer tegen de leer van Jezus Christus ingaat, houdt ik afstand van jou verzoeningsleer, dat mensen geen eeuwig leven te bieden heeft.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Onze discussie bij deze topic begon omdat jij je ging bemoeien in de discussie tussen mij en Thom. De verzoeningsleer van mensen, is niet hetzelfde als de verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God (Exo 6:1-2). De verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde zond, is ook gratis. Aangezien je verzoeningsleer tegen de leer van Jezus Christus ingaat, houdt ik afstand van jou verzoeningsleer, dat mensen geen eeuwig leven te bieden heeft.

Daar zeg je het, het is allemaal gratis. Allemaal prachtige suggesties Ricky, er lijkt iets niet te kloppen, of iets is niet gekend, wat kan gebeuren. 

Op 26-9-2020 om 10:20 zei Ricky Tjin:

Degenen die de enige waarachtige God (YHWH) en Jezus Christus niet kennen, die zullen geen deelhebben aan het eeuwige leven.

Wie het getuigenis van Jezus Christus aanvaardt, heeft bezegeld, dat God waarachtig is. Wie in Jezus Christus, de Zoon van God (YHWH) gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem (Joh 3:32-36 NBG51).

Bij de openbaring van de Heere Jezus Christus vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, zal Hij met vlammend vuur wraak zal uitoefenen over hen die God (YHWH) niet kennen, en over hen die het Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn (2 Thessalonicenzen 1:7-8).

Mat 7:21-23 HSV / SV
Niet ieder die tegen Jezus Christus zegt: Heere, Heere, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie de wil doet van Zijn Vader, Die in de hemelen is. Velen zullen tegen Jezus Christus zeggen: "Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?" (Mat 7:21-22 HSV).
Dan zal Jezus Christus hun openlijk aanzeggen: "Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!" (Mat 7:23 SV)

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Doordat we onze broeders liefhebben, zijn wij overgegaan uit de dood naar het leven. Wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood. Een ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar en heeft geen eeuwig leven in zich. (1 Joh 3:14-15 HSV)

Liefhebben is onlosmakelijk verbonden met uit God geboren zijn en Hem kennen.

1 Joh 4:7-8
Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God.
Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

God is licht en in Hem is er in het geheel geen duisternis. Als mensen zeggen dat zij gemeenschap met God hebben en zij toch in de duisternis wandelen, dan liegen zij en doen zij niet de waarheid. Als wij in het licht wandelen, zoals God in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en reinigt het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, ons van alle zonde. 1 Joh 1:5-7

Heb even moeten zoeken, je bent pas in het debat gekomen op pagina 11.  In een reactie van mezelf op Jurriën Sr, niet wat je stelt dus. Louter pro forma overigens, maar interessant wel, vooral omdat Jurriën Sr. hierna verdacht stil werd. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Heb even moeten zoeken, je bent pas in het debat gekomen op pagina 11.  In een reactie van mezelf op Jurriën Sr, niet wat je stelt dus. Louter pro forma overigens, maar interessant wel. 

Even bijgewerkt: dat onze discussie bij deze topic begon omdat jij je ging bemoeien in de discussie tussen mij en Thom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Even bijgewerkt: dat onze discussie bij deze topic begon omdat jij je ging bemoeien in de discussie tussen mij en Thom.

Net gemist dan, Thom vroeg nog dat we misschien beter eerst ons de vraag stellen wie of wat een mens is, ook geen antwoord op gekomen. Maar we begrijpen de strategieën wel, misschien wil je ons nog eens toelichten hoe de verzoeningsleer er volgens jou uitziet, beetje duidelijk als het kan, zo pikken we de draad terug op. 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

De verzoeningsleer van mensen, is niet hetzelfde als de verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God (Exo 6:1-2).

Het is interessant om te zien dat, hoewel Jezus het heeft over de satan als “de overste van deze wereld” (Joh 14:30), Hij nooit verwijst naar de Satan als de andere meester tegenover God, die mensen kunnen kiezen om te dienen. Wanneer Jezus sprak van twee meesters die door mensen gediend kunnen worden, noemde Hij deze twee: God en de Mammon (Luk 16:13). In het christendom, over algemeen gesproken, hebben predikers de mensen altijd aangespoord te kiezen tussen God en de Satan. Jezus echter spoorde mensen aan te kiezen tussen God en de Mammon. Satan is een meesterintrigant. Hij weet dat als mensen verteld wordt te kiezen tussen God en de Satan niemand de Satan zal kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

De verzoeningsleer van mensen, is niet hetzelfde als de verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God (Exo 6:1-2). De verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde zond, is ook gratis. Aangezien je verzoeningsleer tegen de leer van Jezus Christus ingaat, houdt ik afstand van jou verzoeningsleer, dat mensen geen eeuwig leven te bieden heeft.

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Even bijgewerkt: dat onze discussie bij deze topic begon . . .

Net gemist dan, Thom vroeg nog dat we misschien beter eerst ons de vraag stellen wie of wat een mens is, ook geen antwoord op gekomen. Maar we begrijpen de strategieën wel, misschien wil je ons nog eens toelichten hoe de verzoeningsleer er volgens jou uitziet, beetje duidelijk als het kan, zo pikken we de draad terug op. 

Yahweh is de God van de Israëlieten; Zijn Naam was geopenbaard aan Mozes, bestaande uit de vier Hebreeuwse medeklinkers YHWH (יהוה), dat de tetragrammaton wordt genoemd.

Yahweh is aan Abraham, Isaak en Jakob verschenen als God de Almachtige (Exodus 6:1-2).

Yahweh Elohim schiep de mens naar Hun beeld en naar Hun gelijkenis, om te heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en over al de kruipende dieren die over de aarde kruipen (Genesis 1:26).

Door de zondeval, toen Adam en Eva aten van de boom der kennis van goed en kwaad, ontstond er schaamde en werden ze bevreesd (Genesis 3:1-11). Door de zonde ontstond er disharmonie op aarde.

Via Adam (het eerste mens) is de zonde door één mens de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood; zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben (Romeinen 5:12).

Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden (1 Johannes 3:4 NBV).
De prikkel nu van de dood is de zonde, en de kracht van de zonde is de wet (1 Korinthe 15:56 HSV).
Het loon, dat de zonde geeft is de dood (Rom 6:23).
Alle mensen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid van Yahweh (Romeinen 3:23).

Jezus Christus is niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering (Lucas 5:32).

Jezus Christus de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot Yahweh de Vader dan door Hem (Johannes 14:6).

Om met Yahweh verzoend te worden, is het per individu belangrijk dat men beseft, van nature een zondaar te zijn en dat Yahweh de Vader, Jezus Christus Zijn Zoon naar deze wereld zond om het verzoenoffer voor onze zonden te volbrengen.
Oldpaths, verlossing  »  Jezus Christus is de verzoening voor onze zonden

De wedergeboorte volgens de Bijbel is, dat mensen tot geloof komen in Jezus Christus en zij het levende en blijvende woord van Yahweh ontvangen, waarbij ze worden wedergeboren uit water en Geest, en zij in samenhang daarmee het Koninkrijk van Yahweh binnengaan. (Johannes 3:3-8) / 1 Petrus 1:22-23).

Een wedergeborene is een burger van Yahweh Zijn Koninkrijk, die is getrokken uit de macht van de duisternis en is overgezet in het Koninkrijk van Yahweh Zijn geliefde Zoon. Degenen die zijn wedergeboren hebben in Jezus Christus de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de zonden. (Kolossenzen 1:13-14).

Over de christelijke leer van verzoening en de wedergeboorte is er helaas verdeeldheid:

Wie is vrijgemaakt van de zonde, is in dienst gekomen van de gerechtigheid (Rom 6:18). De genade die Yahweh schenkt, is het eeuwige leven in Christus Jezus (Rom 6:23).
 

3 uur geleden zei TTC:
Op 24-9-2020 om 18:02 zei TTC:

Ja, minder makkelijk dan het lijkt, veel minder vluchtwegen mogelijk, dat is het verschil. 

Op 24-9-2020 om 18:15 zei Jurriën Sr.:

Misschien zoek je dan wel op de verkeerde plaats: In het licht van de verzoening is maar één optie mogelijk. En die is heel eenvoudig: Joh. 17:3 (NBG1951) “Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt”.

Op 26-9-2020 om 10:20 zei Ricky Tjin:

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Doordat we onze broeders liefhebben, zijn wij overgegaan uit de dood naar het leven. Wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood. Een ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar en heeft geen eeuwig leven in zich. (1 Joh 3:14-15 HSV)

Wie is er dan niet uit God? 

Wie niet in Jezus Christus gelooft, blijft een zondaar en een slaaf van de zonde (Romeinen 6:17).

Het klinkt misschien een beetje hard, maar in 1 Johannes 3:8 staat: "Wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van Yahweh HaElohim geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.".

De god van deze wereld
Satan word de god van deze wereld genoemd. Yahweh heeft satan toegestaan om in deze wereld heerschappij te voeren binnen de grenzen die Yahweh daartoe gesteld heeft.
In welk opzicht is Satan de god van deze wereld (2 Korintiërs 4:4)?
https://www.gotquestions.org/Nederlands/Satan-god-deze-wereld.htm

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2020 om 10:20 zei Ricky Tjin:

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Wie is er dan niet uit God? 

5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Een wedergeborene is een burger van Yahweh Zijn Koninkrijk, die is getrokken uit de macht van de duisternis en is overgezet in het Koninkrijk van Yahweh Zijn geliefde Zoon. Degenen die zijn wedergeboren hebben in Jezus Christus de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de zonden.

Dat is wat psychiaters ook stellen, in andere woorden en veel minder dwingend.

Citaat

Persoonlijkheid is volgens de theorie van positieve desintegratie niet reeds vanaf de geboorte aanwezig. Integendeel, persoonlijkheid is een zelfbepaald, zelfbekrachtigd, van zichzelf bewust, geïntegreerd geheel van de meest essentiële, positieve, menselijke kwaliteiten. Het is daarmee niet een gegeven, maar eerder het resultaat van een tweede geboorte van de persoonlijkheid die door weinigen volledig gerealiseerd wordt. Dit komt doordat de ontwikkeling tot persoonlijkheid een individu de zware taak oplegt om tal van innerlijke conflicten tussen lagere en hogere motivaties in zichzelf permanent tot harmonie te brengen. (bron)

 

5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Satan word de god van deze wereld genoemd. Yahweh heeft satan toegestaan om in deze wereld heerschappij te voeren binnen de grenzen die Yahweh daartoe gesteld heeft.

Waarom laat Yahweh dat allemaal toe? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het loon, dat de zonde geeft is de dood (Rom 6:23).

Is een esoterische uitspraak, de gangbare opvatting is dat het verstand de mens doet begrijpen en dat de geest hem het intuïtieve inzicht in de eenheid der dingen geeft. Deze twee kunnen door de begeerten van het lichaam in een staat van onbewustheid gebracht worden, een toestand die als diepe slaap of dronkenschap ervaren wordt, of 'dood' zoals je hier schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van Yahweh HaElohim geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.".

De SV schrijft dit zo met vers 9 dat erbij hoort ;

8 Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.

9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Uit God geboren.

Dat dringt nog steeds niet door denk ik, en viert de zonde hoogtij inderdaad, ondanks alle woorden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei thom:

Dat dringt nog steeds niet door denk ik, en viert de zonde hoogtij inderdaad, ondanks alle woorden.

Het begrip acceptabele oplossingen komt voort uit de psychologie van de mens. Zodra een keuzemogelijkheid is gevonden met een acceptabele uitkomst, zal het besluitvormingsproces worden afgebroken. Latere alternatieven zullen niet meer worden beoordeeld en uitgesloten worden van het besluitvormingsproces, de kans bestaat dat een van de aldus verworpen alternatieven een gunstiger uitkomst zou hebben opgeleverd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot Yahweh de Vader dan door Hem (Johannes 14:6).

Een waarheid die andere ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden op een hoger niveau met elkaar verzoent, is een overkoepelende waarheid. Stellingen kunnen als waar bewezen worden en toch strijdige axioma's opleveren, die alleen met de grootste moeite in een overkoepelend inzicht met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Ricky Tjin:

De verzoeningsleer van Yahweh de Almachtige God, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde zond, is ook gratis. Aangezien je verzoeningsleer tegen de leer van Jezus Christus ingaat, houdt ik afstand van jou verzoeningsleer, dat mensen geen eeuwig leven te bieden heeft.

Ik denk soms dat je vergeet rekening te houden met die epistemologische obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen, maar misschien geniet dat helemaal je aandacht niet, noch interessant genoeg voor je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden (1 Johannes 3:4 NBV).

Bij het lezen van jouw reply viel me onder andere bovenstaande tekstverwijzing op? Waarom citeer je juist uit die vertaling?

In feite is dit in tegenspraak met wat Paulus schrijft in: Romeinen 5:12-14 (NBG1951) "Daarom, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben; want reeds vóór de wet was er zonde in de wereld. Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is. Toch heeft de dood als koning geheerst van Adam tot Mozes, ook over hen, die niet gezondigd hadden op een gelijke wijze als Adam overtrad, die een beeld is van de komende."

Hoe kan men Gods wet overtreden en dus zondigen, als Gods wet niet eens bekend is? Dat was namelijk het geval van Adam tot Mozes. En toch heeft men gezondigd!

Punt is dat het NBV, maar ook andere vertalingen, iets toevoegen wat niet in de grondtekst terug te vinden is. De tekst is dus in sommige vertalingen 'dogmatisch' ingekleurd. Blijft de vraag waarom je nu de tekst in juist die vertaling citeert? Ben je soms zelf ook 'ingekleurd' en citeer je dus een tekst in een aantoonbaar, foutieve vertaling die jou het beste uitkomt?

Dat komt jouw geloofwaardigheid (objectiviteit) niet ten goede. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:
13 uur geleden zei Ricky Tjin:

De god van deze wereld
Satan word de god van deze wereld genoemd. Yahweh heeft satan toegestaan om in deze wereld heerschappij te voeren binnen de grenzen die Yahweh daartoe gesteld heeft.
In welk opzicht is Satan de god van deze wereld (2 Korintiërs 4:4)?
https://www.gotquestions.org/Nederlands/Satan-god-deze-wereld.htm

Waarom laat Yahweh dat allemaal toe? 

Als mens weten we lang niet alles en zijn velen dingen ons een raadsel. Waarom Yahweh dit toelaat is mij ook een raadsel.

Yahweh heeft de mensen een vrije wil gegeven om zelf te mogen kiezen. Yahweh wil dat mensen vrijwillig voor Hem kiezen, om Hem aan te hangen en Hem te dienen.

De aarde is als het ware een strijdveld tussen goed en kwaad. Het leven op aarde is voor ieder mens een (levenslange) beproeving. Er is een strijd gaande tussen Yahweh en Satan. Blijkbaar wordt ieder mens in het leven beproefd, wie zij aanhangen.

Jezus Christus bad in Zijn hogepriesterlijk gebed tot Yahweh de Vader niet dat Hij de discipelen van Jezus Christus uit de wereld wegnam, maar dat Yahweh de Vader hun zou beschermen tegen de duivel (Johannes 17:15 NBV).

In Jesaja 14:12-15 kun je lezen over Satan, die morgenster en Lucifer (in de Engelse Bijbel) wordt genoemd, die uit de hemel is gevallen en ter aarde is geworpen. Satan wordt beschreven als 'overwinnaar over de heidenvolken' (Jesaja 12:12 HSV). Satan zei in zijn hart: "Ik zal opstijgen naar de hemel; tot boven Gods sterren zal ik mijn troon verheffen, ik zal zetelen op de berg van de ontmoeting aan de noordzijde. Ik zal opstijgen boven de wolkenhoogten, ik zal mij gelijkstellen met de Allerhoogste" (Jesaja 12:13-14 HSV). De sterren staan symbool voor engelen.

Satan nam in zijn val, toen hij ter aarde werd geworpen, een derde deel van de sterren des hemels mee, die ook gevallen engelen worden genoemd (Openbaring 12:9 ). De grote draak die ter aarde werd neergeworpen, is namelijk de oude slang, die duivel en Satan wordt genoemd, en hij misleidt de hele wereld, en zijn engelen werden met hem ter aarde neergeworpen Openbaring 12:9).

Yahweh sprak via tot Mozes toen Hij met de Israëlieten een verbond sloot en Hij gebood hun naarstig de woorden van het verbond te onderhouden, opdat zij voorspoedig alles mochten volbrengen wat zij deden (Deuteronomium 29:1,9).

De Israëlieten prikkelde Yahweh tot jaloersheid met vreemde goden, en met gruwelen hebben zij Yahweh tot toornigheid geprikkeld, doordat ze niet aan Yahweh offerden, maar aan demonen, aan de goden die zij niet kenden (Deuteronomium 32:16-17).

De Israëlieten deden opnieuw wat kwaad was in de ogen van Yahweh; zij dienden de Baäls en de Astartes, de goden van Aram, Sidon en Moab, de goden der Ammonieten en der Filistijnen; zij verlieten Yahweh en dienden Hem niet. Toen ontbrandde de toorn van Yahweh tegen Israël, en vervolgens gaf Yahweh de Israëlieten over in de macht der Filistijnen en der Ammonieten. Richteren 10:6-7.

Als mensen niet voor Yahweh kiezen en Hem niet willen dienen, dan geeft Yahweh ze blijkbaar over aan de god van deze wereld. Dat de aarde een blijkbaar strijdveld is tussen Yahweh en Satan, alsmede tussen goed en kwaad, dát is mij ook een raadsel waarom Yahweh dat zo gesteld heeft.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Scherp hoor Jurriën.

Terwijl het zo'n prachtige tekst is, uitermate geschikt voor het zogenaamde bemoedigen, in plaats van het continu veroordelen vanuit de dogmatische onwetendheid.

Ook hier lees ik kinderkens; kinderen; uit God geborenen, maar nog niet geopenbaard. Als Joh. de Doper verwachtingsvol getuigen over het Licht, maar niet het Licht zijn, van Hem die voor hem was, en na hem komen zal.

1 Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent.

2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.

3 En een iegelijk, die deze hoop op Hem heeft, die reinigt zichzelven, gelijk Hij rein is.

4 Een iegelijk, die de zonde doet, die doet ook de ongerechtigheid; want de zonde is de ongerechtigheid.

5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij onze zonden zou wegnemen; en geen zonde is in Hem.

6 Een iegelijk, die in Hem blijft, die zondigt niet; een iegelijk, die zondigt, die heeft Hem niet gezien, en heeft Hem niet gekend.

7 Kinderkens, dat u niemand verleide. Die de rechtvaardigheid doet, die is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.

8 Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.

9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei TTC:
Op 26-9-2020 om 10:20 zei Ricky Tjin:

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Wie is er dan niet uit God? 

Deze retorische vraag is jou tot oordeel. Laat ik dat toelichten. Ik stel dat de vraag retorisch is, omdat je er geen antwoord op verwacht; je beantwoordt de vraag, impliciet, zelf.

Het oordeel is dat je zelf dus al weet dat 'iedereen' in feite z'n oorsprong in God heeft, omdat we eenvoudig gezegd, Zijn schepselen zijn!

@Ricky Tjin, daarentegen, is niet nauwkeurig in zijn antwoord. Waar het over gaat, is niet dat 'iemand uit God is', maar of 'iemand uit God geboren is'. Alle mensen zijn door God gemaakt, maar niet alle mensen zijn uit God geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Deze retorische vraag is jou tot oordeel. Laat ik dat toelichten. Ik stel dat de vraag retorisch is, omdat je er geen antwoord op verwacht; je beantwoordt de vraag, impliciet, zelf. Het oordeel is dat je zelf dus al weet dat 'iedereen' in feite z'n oorsprong in God heeft, omdat we eenvoudig gezegd, Zijn schepselen zijn!

@Ricky Tjin, daarentegen, is niet nauwkeurig in zijn antwoord. Waar het over gaat, is niet dat 'iemand uit God is', maar of 'iemand uit God geboren is'. Alle mensen zijn door God gemaakt, maar niet alle mensen zijn uit God geboren.

Is niet meer dan gnostiek wat hier staat, zij het vervormd weergegeven.

  • Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
  • Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Jullie lullen er maar op los alsof niemand nog verstand in z'n hoofd heeft, en het noemt allemaal verzoeningsleer. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Hoe kan men Gods wet overtreden en dus zondigen, als Gods wet niet eens bekend is? Dat was namelijk het geval van Adam tot Mozes. En toch heeft men gezondigd!

Dat we een concentratie van Gods wet vinden in de tien geboden wil niet zeggen dat wat God wil ons niet eerder bekend was. Doorheen heel de geschiedenis is God bezig met richtinggevend spreken en handelen. Wat mij betreft is dat dan ook de definitie van de wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden (1 Johannes 3:4 NBV).

Bij het lezen van jouw reply viel me onder andere bovenstaande tekstverwijzing op? Waarom citeer je juist uit die vertaling?

Hallo @Jurriën Sr.,

Als je anderen loop te oordelen, zul je zelf weder geoordeeld worden met je eigen oorden. Je hebt eerst de balk uit je eigen ogen te halen, voordat je bij een broeder de splinter eruit kunt halen, want anders ben je een huichelaar ofwel een hypocriet (Mattheüs 7:1-5).

Ik zal maar geen blad voor de mond nemen, dat jij voor mij overkomt als een trots en vleselijke christen, die de evangelische politie wilt uithangen. Met je trotse manier van discussiëren, waarbij je steeds beter denkt te zijn dan anderen en jij je eigen tekortkomingen niet ziet, lijk je behoorlijk op mijn narcistische moeder.

In je discussie met Bastiaan73, bij de topic "Evolutie wetenschap en de bijbel - pagina 5", is gebleken dat jij de dingen op een trotse en eigenzinnige manier interpreteert en jij jezelf boven de ander wilt stellen, alsmede dat jij steeds beter denkt te zijn dan anderen. Ik geeft Bastiaan73 groot gelijk voor zijn scherpe opmerking om je maar te laten in je waan.

Ik verwerp je eigenzinnig suggesties, die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Aangezien je trotse manier van discussiëren, waarbij je steeds denkt beter te zijn dan anderen en jij je eigen tekortkomingen niet inziet, heb ik geen interesse om met je te discussiëren. Ik laat je dan ook maar met je schijnheilige wanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Jurriën Sr.,

Als je anderen loop te oordelen, zul je zelf weder geoordeeld worden met je eigen oorden. Je hebt eerst de balk uit je eigen ogen te halen, voordat je bij een broeder de splinter eruit kunt halen, want anders ben je een huichelaar ofwel een hypocriet (Mattheüs 7:1-5).

Ik zal maar geen blad voor de mond nemen, dat jij voor mij overkomt als een trots en vleselijke christen, die de evangelische politie wilt uithangen. Met je trotse manier van discussiëren, waarbij je steeds beter denkt te zijn dan anderen en jij je eigen tekortkomingen niet ziet, lijk je behoorlijk op mijn narcistische moeder.

In je discussie met Bastiaan73, bij de topic "Evolutie wetenschap en de bijbel - pagina 5", is gebleken dat jij de dingen op een trotse en eigenzinnige manier interpreteert en jij jezelf boven de ander wilt stellen, alsmede dat jij steeds beter denkt te zijn dan anderen. Ik geeft Bastiaan73 groot gelijk voor zijn scherpe opmerking om je maar te laten in je waan.

Ik verwerp je eigenzinnig suggesties, die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Aangezien je trotse manier van discussiëren, waarbij je steeds denkt beter te zijn dan anderen en jij je eigen tekortkomingen niet inziet, heb ik geen interesse om met je te discussiëren. Ik laat je dan ook maar met je schijnheilige wanen.

Voor de lezers die nog volgen, dit topic handelt over de verzoeningsleer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid