Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Om te zien bedoel je waarschijnlijk. Dus je vindt het wel prachtig om te zien hoe verloren je bent?

Fascinerend is een wereld waarin je een tijdloze attractor kan presenteren en iedereen je probeert duidelijk te maken dat het allemaal niet kan, terwijl die attractor nu net aantoont dat alle opties mogelijk zijn naargelang de manier hoe we daarover denken, op voorwaarde dat a priori ook alle opties gekend zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Fascinerend is een wereld waarin je een tijdloze attractor kan presenteren en iedereen je probeert duidelijk te maken dat het allemaal niet kan, terwijl die attractor nu net aantoont dat alle opties mogelijk zijn naargelang de manier hoe we daarover denken, op voorwaarde dat a priori ook alle opties gekend zouden zijn.

Ja, hetzelfde heb ik met karpervissen. Iedereen doet heel geheimzinnig, maar eigenlijk is het geen ene donder aan om karper te vangen. Het zijn net varkens. Het is maar net hoe zeker je van je zaak aan de waterkant zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ja, hetzelfde heb ik met karpervissen. Iedereen doet heel geheimzinnig, maar eigenlijk is het geen ene donder aan om karper te vangen. Het zijn net varkens. Het is maar net hoe zeker je van je zaak aan de waterkant zit.

Het stuk dat na het eerste kwam, wat niet meer gezien kon worden, fascinerend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, hetzelfde heb ik met karpervissen. Iedereen doet heel geheimzinnig, maar eigenlijk is het geen ene donder aan om karper te vangen. Het zijn net varkens. Het is maar net hoe zeker je van je zaak aan de waterkant zit.

Mijn dochter durft het water niet meer in. (na het zien van je foto's) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Mijn dochter durft het water niet meer in. (na het zien van je foto's) 

Hehehe, stel haar maar gerust met de wetenschap dat karpers geen mensen eten. En mocht er eentje aan haar teen gaan sabbelen, dan krijgt ze teenmassage en meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei TTC:

Op die manier komen we snel tot het antwoord, het wijst zichzelf uit, hoeven we niets voor te doen.  Niets verandert.

Precies, niets nieuws onder de zon die door God geschapen is. Ook de gedachtegangen van jou niet. Of ze veranderen kunnen? Ik denk het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Precies, niets nieuws onder de zon die door God geschapen is. Ook de gedachtegangen van jou niet. Of ze veranderen kunnen? Ik denk het wel.

Wat gaat het licht toch snel in het duister, kunnen het amper zien.

13 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Misschien zoek je dan wel op de verkeerde plaats: In het licht van de verzoening is maar één optie mogelijk. En die is heel eenvoudig: Joh. 17:3 (NBG1951) “Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt”.

Je hebt het over jouw persoonlijke verzoening, dacht over iets anders.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-9-2020 om 18:15 zei Jurriën Sr.:
Op 24-9-2020 om 18:02 zei TTC:

Ja, minder makkelijk dan het lijkt, veel minder vluchtwegen mogelijk, dat is het verschil. 

Misschien zoek je dan wel op de verkeerde plaats: In het licht van de verzoening is maar één optie mogelijk. En die is heel eenvoudig: Joh. 17:3 (NBG1951) “Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt”.

Degenen die de enige waarachtige God (YHWH) en Jezus Christus niet kennen, die zullen geen deelhebben aan het eeuwige leven.

Wie het getuigenis van Jezus Christus aanvaardt, heeft bezegeld, dat God waarachtig is. Wie in Jezus Christus, de Zoon van God (YHWH) gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem (Joh 3:32-36 NBG51).

Bij de openbaring van de Heere Jezus Christus vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, zal Hij met vlammend vuur wraak zal uitoefenen over hen die God (YHWH) niet kennen, en over hen die het Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn (2 Thessalonicenzen 1:7-8).

Mat 7:21-23 HSV / SV
Niet ieder die tegen Jezus Christus zegt: Heere, Heere, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie de wil doet van Zijn Vader, Die in de hemelen is. Velen zullen tegen Jezus Christus zeggen: "Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?" (Mat 7:21-22 HSV).
Dan zal Jezus Christus hun openlijk aanzeggen: "Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!" (Mat 7:23 SV)

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Doordat we onze broeders liefhebben, zijn wij overgegaan uit de dood naar het leven. Wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood. Een ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar en heeft geen eeuwig leven in zich. (1 Joh 3:14-15 HSV)

Liefhebben is onlosmakelijk verbonden met uit God geboren zijn en Hem kennen.

1 Joh 4:7-8
Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God.
Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

God is licht en in Hem is er in het geheel geen duisternis. Als mensen zeggen dat zij gemeenschap met God hebben en zij toch in de duisternis wandelen, dan liegen zij en doen zij niet de waarheid. Als wij in het licht wandelen, zoals God in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en reinigt het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, ons van alle zonde. 1 Joh 1:5-7

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Degenen die de enige waarachtige God (YHWH) en Jezus Christus niet kennen, die zullen geen deelhebben aan het eeuwige leven.

Heb vernomen dat men hier in andere culturen een andere naam aan geeft, maar net hetzelfde. Hoe verhoudt zich dat fenomeen tot de verzoeningsleer? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:
20 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Degenen die de enige waarachtige God (YHWH) en Jezus Christus niet kennen, die zullen geen deelhebben aan het eeuwige leven.

Heb vernomen dat men hier in andere culturen een andere naam aan geeft, maar net hetzelfde. Hoe verhoudt zich dat fenomeen tot de verzoeningsleer? 

Naar aanleiding van je suggestie "Heb vernomen dat men hier in andere culturen een andere naam aan geeft, . . . . ." vraag ik me af of je ook bereidwillig bent om zinnen volledig aan te duiden, i.p.v. afgevlakte zinnen, zodat het wat duidelijker is, wat je bedoelt.

Of wil jij bij hetgeen dat je in de eerste persoon schrijft, iets verbergen, omdat je misschien bang bent, dat je ego aan het licht komt?

@thom heeft wel een goed punt aangehaald, dat aandacht geven aan wat een anders schrijft, inderdaad wat moeit kost om je erin te verdiepen. Met je afgevlakte zinnen, kost het de ander nog meer moeite om zich te verdiepen in wat je schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Naar aanleiding van je suggestie "Heb vernomen dat men hier in andere culturen een andere naam aan geeft, . . . . ." vraag ik me af of je ook bereidwillig bent om zinnen volledig aan te duiden, i.p.v. afgevlakte zinnen, zodat het wat duidelijker is, wat je bedoelt. Of wil jij bij hetgeen dat je in de eerste persoon schrijft, iets verbergen, omdat je misschien bang bent, dat je ego aan het licht komt?

Krijgen al een beetje schrik om nog te antwoorden, Tao, Brahman, Niets, Stilte, Eenheid, Het Ene, Het Onpersoonlijke ... de naam speelt geen rol aangezien het steeds over hetzelfde gaat, had dus ook Ricky kunnen geweest zijn. Vraag stelt zich of je het dan hebt over een God die geschapen werd waardoor binnen dat specifieke 'lichaam' een verhaal of geloof kan ontstaan, net zoals andere culturen hun eigen geschapen Goden kunnen hebben. Ergo, afhankelijk van het referentiekader kan ook heel wat verwarring ontstaan, eenvoud is daarom geen afvlakking maar net alles herleidend tot z'n essentie, licht. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-9-2020 om 19:22 zei Kaasjeskruid:
Op 24-9-2020 om 19:16 zei TTC:

Wat we niet weten, kunnen we niet over oordelen. 

Op 24-9-2020 om 19:17 zei Kaasjeskruid:

Nou, nu snap ik ook wel waarom je bij tijd en wijlen zo depressief bent.

Op 24-9-2020 om 19:20 zei TTC:

Je ziet het zo gebeuren, bijna ongeloofwaardig, ondanks wat gegeven werd. 

Niks ongeloofwaardigs aan. Jij weet gewoon niet alles en dat frustreert je enorm.

Om alles te weten, zou je God (YHWH) moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-9-2020 om 12:09 zei Kaasjeskruid:

Zie, het is allemaal hopeloos al dat geschrijf en van mening zijn. Om depressief van te worden. Laat staan dat je spijt enige verandering teweeg zal brengen op deze aarde, waar de zon steeds maar weer opnieuw opkomt en hetzelfde meemaakt.

That lucky old sun!

De bovenstaande versie was om je te irriteren. De onderstaande is met tekst. :)

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Om alles te weten, zou je God (YHWH) moeten zijn.

Moeten hier niets, dat is als zeggen dat er geen geldproblemen zijn omdat geld uit het niets komt, maar je weet niet waar niets is. 

6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Om alles te weten, zou je God (YHWH) moeten zijn.

Jij weet dus alles, hopen dat straks je ego niet begint op te lichten, verterend is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:
18 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Naar aanleiding van je suggestie "Heb vernomen dat men hier in andere culturen een andere naam aan geeft, . . . . ." vraag ik me af of je ook bereidwillig bent om zinnen volledig aan te duiden, i.p.v. afgevlakte zinnen, zodat het wat duidelijker is, wat je bedoelt.

Of wil jij bij hetgeen dat je in de eerste persoon schrijft, iets verbergen, omdat je misschien bang bent, dat je ego aan het licht komt?

@thom heeft wel een goed punt aangehaald, dat aandacht geven aan wat een anders schrijft, inderdaad wat moeit kost om je erin te verdiepen. Met je afgevlakte zinnen, kost het de ander nog meer moeite om zich te verdiepen in wat je schrijft.

Krijgen al een beetje schrik om nog te antwoorden, Tao, Brahman, Niets, Stilte, Eenheid, Het Ene, Het Onpersoonlijke ... de naam speelt geen rol aangezien het steeds over hetzelfde gaat, had dus ook Ricky kunnen geweest zijn. Vraag stelt zich of je het dan hebt over een God die geschapen werd waardoor binnen dat specifieke 'lichaam' een verhaal of geloof kan ontstaan, net zoals andere culturen hun eigen geschapen Goden kunnen hebben. Ergo, afhankelijk van het referentiekader kan ook heel wat verwarring ontstaan, eenvoud is daarom geen afvlakking maar net alles herleidend tot z'n essentie, licht. 

Eerlijk gezegd kom je vreemd, eigenzinnig en onchristelijk over, dat het voor mij oninteressant is, om tijd en en energie aan je discussies te besteden.

In je (voorgaande) reacties ben je niet ingegaan op het Bijbelse dat ik geschreven heb. Naar aanleiding daarvan en door je manier van discussiëren, blijkt dat je behoort tot degenen die wandelen zoals de heidenen, in de ijdelheid van denken, verduisterd in het verstand, vervreemd van het leven Gods, om de onwetendheid die in de heidenen heerst, om de verharding van het hart (Efeziërs 4:17-18).

Aangezien je vreemd, eigenzinnig en onchristelijk overkomt, beschouw ik het ingaan op jou discussies als verspilling van mijn tijd en energie.

Wat opvalt, is dat je jezelf als een persoon wilt onttrekken in je discussies, waarbij je aanduidingen in de eerste persoon ontwijkt, maar als het om de ander gaat, in de tweede persoon (je en jij), dán neem je geen blad voor de mond. Op deze manier vind ik het oninteressant om op je discussies in te gaan, alsmede om me überhaupt in je discussies te verdiepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid