Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

52 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Deze retorische vraag is jou tot oordeel. Laat ik dat toelichten. Ik stel dat de vraag retorisch is, omdat je er geen antwoord op verwacht; je beantwoordt de vraag, impliciet, zelf.

Het oordeel is dat je zelf dus al weet dat 'iedereen' in feite z'n oorsprong in God heeft, omdat we eenvoudig gezegd, Zijn schepselen zijn!

@Ricky Tjin, daarentegen, is niet nauwkeurig in zijn antwoord. Waar het over gaat, is niet dat 'iemand uit God is', maar of 'iemand uit God geboren is'. Alle mensen zijn door God gemaakt, maar niet alle mensen zijn uit God geboren.

Hallo @Jurriën Sr.,

Wees maar zelf de waarheid gehoorzaam, want anders ben je betoverd, volgens de Bijbel (Galaten 3:1 HSV).

Ik verwerp je eigenzinnig suggesties, die tegen de leer van Jezus Christus ingaan. Ik laat je dan ook maar met je schijnheilige wanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Verzoeningsleer, wat is dat nu weer.

Over wat binnen handbereik ligt, een vredige samenleving waarbij we het verleden laten voor wat het is, elkaar vergeven en naar de toekomst kijken. Meestal gaat het dan over al die prachtige plannen die ergens gewoon in schuiven liggen, heb even geduld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Deze retorische vraag is jou tot oordeel. Laat ik dat toelichten. Ik stel dat de vraag retorisch is, omdat je er geen antwoord op verwacht; je beantwoordt de vraag, impliciet, zelf.

Het oordeel is dat je zelf dus al weet dat 'iedereen' in feite z'n oorsprong in God heeft, omdat we eenvoudig gezegd, Zijn schepselen zijn!

@Ricky Tjin, daarentegen, is niet nauwkeurig in zijn antwoord. Waar het over gaat, is niet dat 'iemand uit God is', maar of 'iemand uit God geboren is'. Alle mensen zijn door God gemaakt, maar niet alle mensen zijn uit God geboren.

Voor de lezers die nog volgen, dit topic handelt over de verzoeningsleer.

De reacties en de houding van @Jurriën Sr. blijken nu meer met afkeur te maken te hebben, dan met de verzoeningsleer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wees maar zelf de waarheid gehoorzaam, want anders ben je betoverd, volgens de Bijbel

Alwaar magie de norm is, zullen wonderen bestaan, maar misschien gewoon een kwestie van logisch boerenverstand. 

Zojuist zei Ricky Tjin:

De reacties en de houding van @Jurriën Sr. blijken nu meer met afkeur te maken te hebben, dan met de verzoeningsleer.

Denk je? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Over wat binnen handbereik ligt, een vredige samenleving waarbij we het verleden laten voor wat het is, elkaar vergeven en naar de toekomst kijken. Meestal gaat het dan over al die prachtige plannen die ergens gewoon in schuiven liggen, heb even geduld.

Prachtige plannen die ergens gewoon in schuiven liggen, zijn niet voor iedereen even makkelijk of toegankelijk. Voor mensen die een goede jeugd hebben gehad, gaan die prachtige plannen meestal een stuk makkelijker, dan voor mensen die tijdens hun jeugd veel ellende hebben meegemaakt.

Met een schonen lij naar de toekomst kijken, kan behoorlijk lastig zijn voor mensen die in hun verleden veel leed hebben meegemaakt, waar ze hedendaags nog last van ondervinden.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:
31 minuten geleden zei Ricky Tjin:

De reacties en de houding van @Jurriën Sr. blijken nu meer met afkeur te maken te hebben, dan met de verzoeningsleer.

Denk je? 

Zó heb ik het wel ervaren, maar het kan veranderen; als de gewilligheid maar wederzijds is. Ieder mens heeft zijn/haar eigen belevenis en onze belevenissen kunnen onderling verschillen.
 

11 minuten geleden zei thom:
24 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Prachtige plannen die ergens gewoon in schuiven liggen, zijn niet voor iedereen even makkelijk of toegankelijk. Voor mensen die een goede jeugd hebben gehad, gaan die prachtige plannen meestal een stuk makkelijker, dan voor mensen die tijdens hun jeugd veel ellende hebben meegemaakt.

Met een schonen lij naar de toekomst kijken, kan behoorlijk lastig zijn voor mensen die in hun verleden veel leed hebben meegemaakt, waar ze hedendaags nog last van ondervinden.

Precies, shake hands met alle leden van dit forum. :-) 

Wij maken keuzes, met welke (Bijbel)teksten wij onze gedachtegang en denkwijze voeden, alsmede wat wij in onze gedachten koesteren.

Positieve gedachten resulteren in rust, vrede en energie, alsmede in positieve emoties.

Ons doen en denken baant als het ware een weg naar onze toekomst.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wij maken keuzes, met welke (Bijbel)teksten wij onze gedachtegang en denkwijze voeden, alsmede wat wij in onze gedachten koesteren.

Positieve gedachten resulteren in rust, vrede en energie, alsmede in positieve emoties.

Ons doen en denken baant als het ware een weg naar onze toekomst.

Zo, daar is Ricky dan eindelijk. Welkom :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Is niet meer dan gnostiek wat hier staat, zij het vervormd weergegeven.

  • Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
  • Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Jullie lullen er maar op los alsof niemand nog verstand in z'n hoofd heeft, en het noemt allemaal verzoeningsleer. 

Als je wat meer tot rust bent gekomen, denk dan eens na over wat @Ricky Tjin eigenlijk had moeten schrijven: 

  • Wie uit God geboren is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
  • Wie niet uit God geboren is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Het was dan geheel duidelijk geweest, dat hij hier spreekt over een selecte groep en had jij de retorische vraag niet hoeven stellen.

Even terzijde: Ik heb de vraag over de verzoeningsleer gesteld, juist omdat het voor mij de vraag is in hoeverre het dogma, werkelijk het hart van God weerspiegelt, of dat het, opnieuw, een door de mensen bedacht dogma is, om de gelovige aan een bepaalde geloofsstroming te binden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat we een concentratie van Gods wet vinden in de tien geboden wil niet zeggen dat wat God wil ons niet eerder bekend was. Doorheen heel de geschiedenis is God bezig met richtinggevend spreken en handelen. Wat mij betreft is dat dan ook de definitie van de wet.

Uiteraard staat het je vrij om je eigen definitie van de wet te ontwikkelen. Ik denk echter dat je dat niet kunt volhouden in het licht van wat de Schrift als definitie van Gods wet hanteert. 

Ben je het met me eens dat Gods wet kan worden samengevat in één gebod dat uit twee delen bestaat: "God liefhebben met geheel je hart, heel je ziel en met heel je verstand" en "je naaste liefhebben als jezelf"?

Waar vind je dit in de periode tussen Adam en Mozes uitgedrukt, zodanig dat men het in algemeen zou kunnen verstaan als de wet Gods?

En kun je me daar voorbeelden van geven? Die periode is beschreven in het boek Genesis, dus daar ben je zo doorheen.

Ik zal je een tip geven: In de eerste periode (van Adam tot Mozes) sprak God sprak God enkel tot individuen. De wet heeft enkel maar zin als deze geldt voor een samenleving. De tien geboden zijn bedoeld als basis om Israël als samenleving, een kader te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Als je wat meer tot rust bent gekomen, denk dan eens na over wat @Ricky Tjin eigenlijk had moeten schrijven: 

  • Wie uit God geboren is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
  • Wie niet uit God geboren is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Het was dan geheel duidelijk geweest, dat hij hier spreekt over een selecte groep en had jij de retorische vraag niet hoeven stellen. Even terzijde: Ik heb de vraag over de verzoeningsleer gesteld, juist omdat het voor mij de vraag is in hoeverre het dogma, werkelijk het hart van God weerspiegelt, of dat het, opnieuw, een door de mensen bedacht dogma is, om de gelovige aan een bepaalde geloofsstroming te binden.

Zullen subiet een rekenoefening geven, misschien wordt het dan eenvoudiger. 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wij maken keuzes, met welke (Bijbel)teksten wij onze gedachtegang en denkwijze voeden, alsmede wat wij in onze gedachten koesteren. Positieve gedachten resulteren in rust, vrede en energie, alsmede in positieve emoties. Ons doen en denken baant als het ware een weg naar onze toekomst.

Gedaanteverwisselingen zijn mogelijk, en toen gingen ze verder met de universele waarheden en trillingsgetallen. 

11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik zal je een tip geven: In de eerste periode (van Adam tot Mozes) sprak God sprak God enkel tot individuen. De wet heeft enkel maar zin als deze geldt voor een samenleving. De tien geboden zijn bedoeld als basis om Israël als samenleving, een kader te geven.

Sindsdien is de wereld relatief steeds kleiner geworden, net zoals de oplossingen steeds eenvoudiger, wat vreemd lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Als je wat meer tot rust bent gekomen, denk dan eens na over wat @Ricky Tjin eigenlijk had moeten schrijven: 

  • Wie uit God geboren is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
  • Wie niet uit God geboren is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.

Het was dan geheel duidelijk geweest, dat hij hier spreekt over een selecte groep en had jij de retorische vraag niet hoeven stellen.

Nog heel even en we hebben vierhonderd verschillende versies van het wortelrassendecreet nodig om toe te lichten waarom één plus één eigenlijk maar gewoon gelijk is aan twee, zelfs al is dat laatste geen garantie dat het voor iedereen hetzelfde is, maar toch. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ben je het met me eens dat Gods wet kan worden samengevat in één gebod dat uit twee delen bestaat: "God liefhebben met geheel je hart, heel je ziel en met heel je verstand" en "je naaste liefhebben als jezelf"?

Het spiegelbeeld, eenheid in verscheidenheid. 

1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Waar vind je dit in de periode tussen Adam en Mozes uitgedrukt, zodanig dat men het in algemeen zou kunnen verstaan als de wet Gods?

Waarom zouden we die wet steeds in het verleden willen plaatsen wanneer de verzoeningsleer over de toekomst gaat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Waar vind je dit in de periode tussen Adam en Mozes uitgedrukt, zodanig dat men het in algemeen zou kunnen verstaan als de wet Gods?

Waarom zouden we die wet steeds in het verleden willen plaatsen wanneer de verzoeningsleer over de toekomst gaat? 

Omdat de huidige actualiteit van de wet in het verleden, de verzoening in de toekomst nog altijd noodzakelijk maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Prachtige plannen die ergens gewoon in schuiven liggen, zijn niet voor iedereen even makkelijk of toegankelijk. 

Had me misschien anders moeten uitdrukken, vandaag staan ze op internet, wat de verzoeningsleer faciliteert. 

1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

Omdat de huidige actualiteit van de wet in het verleden, de verzoening in de toekomst nog altijd noodzakelijk maakt.

Om in herinnering te brengen wat we vergeten zijn, hetzelfde geldt voor tijdloze katalysatoren die zeer pragmatisch zijn, aangepast aan de tand des tijds. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:
4 uur geleden zei Jurriën Sr.:
Op 26-9-2020 om 10:20 zei Ricky Tjin:

Wie uit God is, die leeft door de liefde; hij heeft zijn broeders lief.
Wie niet uit God is en blijft in de dood en kent God niet; hij heeft niet lief.
Doordat we onze broeders liefhebben, zijn wij overgegaan uit de dood naar het leven. Wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood. Een ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar en heeft geen eeuwig leven in zich. (1 Joh 3:14-15 HSV)

12 uur geleden zei TTC:

Wie is er dan niet uit God?

Deze retorische vraag is jou tot oordeel. Laat ik dat toelichten. Ik stel dat de vraag retorisch is, omdat je er geen antwoord op verwacht; je beantwoordt de vraag, impliciet, zelf.

Het oordeel is dat je zelf dus al weet dat 'iedereen' in feite z'n oorsprong in God heeft, omdat we eenvoudig gezegd, Zijn schepselen zijn!

@Ricky Tjin, daarentegen, is niet nauwkeurig in zijn antwoord. Waar het over gaat, is niet dat 'iemand uit God is', maar of 'iemand uit God geboren is'. Alle mensen zijn door God gemaakt, maar niet alle mensen zijn uit God geboren.

 

4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat we een concentratie van Gods wet vinden in de tien geboden wil niet zeggen dat wat God wil ons niet eerder bekend was. Doorheen heel de geschiedenis is God bezig met richtinggevend spreken en handelen. Wat mij betreft is dat dan ook de definitie van de wet.

Ben je het met me eens dat Gods wet kan worden samengevat in één gebod dat uit twee delen bestaat: "God liefhebben met geheel je hart, heel je ziel en met heel je verstand" en "je naaste liefhebben als jezelf"?

Hallo @Jurriën Sr.,

Jij gedroeg je afkeurend naar mij, dat ik volgens jou niet nauwkeurig ben in mijn antwoord, terwijl jij zelf niet nauwkeurig bent in jou antwoord.

Volgens jou kan Gods wet worden samengevat in één gebod dat uit twee delen bestaat, maar dát is niet de context waar het om gaat. In Mattheüs 22:34-40 kun je lezen, dat een wetgeleerde aan Jezus Christus vroeg wat 'hét grote gebod' is, én na die tweede geboden lees je in vers 40, dat aan deze twee geboden heel de Wet en de Profeten hangt.

Heel de wet hangt in feiten dus aan het grote gebod dat volgens jou uit twee delen bestaat en dát is niet samen te vatten in het grote gebod.

Verder blijkt dat jij niet goed hebt gekeken naar mijn voorgaande discussie, waar @TTC iets uit gepikt heeft over "Wie is er dan niet uit God?", en dat je daar blindelings je afkeur over hebt geuit.
 

2 uur geleden zei Jurriën Sr.:
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat we een concentratie van Gods wet vinden in de tien geboden wil niet zeggen dat wat God wil ons niet eerder bekend was. Doorheen heel de geschiedenis is God bezig met richtinggevend spreken en handelen. Wat mij betreft is dat dan ook de definitie van de wet.

Uiteraard staat het je vrij om je eigen definitie van de wet te ontwikkelen.

Verder laat je @Kaasjeskruid wel in zijn waarde om zijn eigen definitie van de wet te ontwikkelen.

Met je trots en afkeurend gedrag, waaruit blijkt dat jij je boven anderen wilt stellen en jij jezelf voordoet alsof je beter bent dan anderen, is het niet leuk om met je te discussiëren.

Je geeft aan een christen te zijn; dan hoor jij ook acht te slaan op Filippenzen 2:1-4.
Filippenzen 2:1-4
1. Indien er dan enig beroep (op u gedaan mag worden) in Christus, indien er enige bemoediging is der liefde, indien er enige gemeenschap is des geestes, indien er enige ontferming en barmhartigheid is,
2. maakt (dan) mijn blijdschap volkomen door eensgezind te zijn, één in liefdebetoon, één van ziel, één in streven,
3. zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; doch in ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts op zijn eigen belang,
4. maar ieder (lette) ook op dat van anderen.

Als jij bij het discussiëren op de tekortkomingen van anderen gaat letten, dan hoop ik dat jij ook je eigen tekortkomingen zult inzien, en als je anderen wilt corrigeren, dat jij zelf ook openstaat om gecorrigeerd te worden. Verder hoop ik dat niet je eigen belang centraal zal staan, maar het belang van Jezus Christus, Die het Hoofd is van Zijn lichaam.

Volgens de richtlijnen horen we elkaar te respecteren en elkaar in de waarde te laten. Ik hoop dat we op een eerlijke en oprechte manier met elkaar kunnen discussiëren, volgens de richtlijnen van dit forum.

Aangezien we nu toch bezig zijn met de verzoeningsleer, hoop ik dat we overeenkomstig het welbehagen van Yahweh, tot verzoening mogen komen in Christus Jezus.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Verder laat je @Kaasjeskruid wel in zijn waarde om zijn eigen definitie van de wet te ontwikkelen. Met je trots en afkeurend gedrag, waaruit blijkt dat jij je boven anderen wilt stellen en jij jezelf voordoet alsof je beter bent dan anderen, is het niet leuk om met je te discussiëren.

Misschien volstaat het om het vanaf hier anders te proberen, anders denken we straks misschien dat de verzoeningsleer niet anders is dan de voorbode van WOIII.

15 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Aangezien we nu toch bezig zijn met de verzoeningsleer, hoop ik dat we overeenkomstig het welbehagen van Yahweh, tot verzoening mogen komen in Christus Jezus.

Kunnen dan misschien de vraag herhalen, waarom zouden we beperkingen opleggen aan het menselijke denken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Uiteraard staat het je vrij om je eigen definitie van de wet te ontwikkelen. Ik denk echter dat je dat niet kunt volhouden in het licht van wat de Schrift als definitie van Gods wet hanteert. 

Ben je het met me eens dat Gods wet kan worden samengevat in één gebod dat uit twee delen bestaat: "God liefhebben met geheel je hart, heel je ziel en met heel je verstand" en "je naaste liefhebben als jezelf"?

Waar vind je dit in de periode tussen Adam en Mozes uitgedrukt, zodanig dat men het in algemeen zou kunnen verstaan als de wet Gods?

En kun je me daar voorbeelden van geven? Die periode is beschreven in het boek Genesis, dus daar ben je zo doorheen.

Ik zal je een tip geven: In de eerste periode (van Adam tot Mozes) sprak God sprak God enkel tot individuen. De wet heeft enkel maar zin als deze geldt voor een samenleving. De tien geboden zijn bedoeld als basis om Israël als samenleving, een kader te geven. 

In de dagen van Noach was er al sprake van onreine dieren. Dat kan nooit op één individu betrekking hebben gehad. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:
14 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Verder laat je @Kaasjeskruid wel in zijn waarde om zijn eigen definitie van de wet te ontwikkelen. Met je trots en afkeurend gedrag, waaruit blijkt dat jij je boven anderen wilt stellen en jij jezelf voordoet alsof je beter bent dan anderen, is het niet leuk om met je te discussiëren.

Misschien volstaat het om het vanaf hier anders te proberen, anders denken we straks misschien dat de verzoeningsleer niet anders is dan de voorbode van WOIII.
 

14 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Aangezien we nu toch bezig zijn met de verzoeningsleer, hoop ik dat we overeenkomstig het welbehagen van Yahweh, tot verzoening mogen komen in Christus Jezus.

Dat is een goed idee. Ik hoop dat alle betrokken hiertoe bereidwillig zijn.

Daarom heb ik ook de discussie afgesloten met "Aangezien we nu toch bezig zijn met de verzoeningsleer, hoop ik dat we overeenkomstig het welbehagen van Yahweh, tot verzoening mogen komen in Christus Jezus.".

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:
5 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Hoe kan men Gods wet overtreden en dus zondigen, als Gods wet niet eens bekend is? Dat was namelijk het geval van Adam tot Mozes. En toch heeft men gezondigd!

Dat we een concentratie van Gods wet vinden in de tien geboden wil niet zeggen dat wat God wil ons niet eerder bekend was. Doorheen heel de geschiedenis is God bezig met richtinggevend spreken en handelen. Wat mij betreft is dat dan ook de definitie van de wet.

 

Romeinen 3:

20 Daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet zonde kennen.

Romeinen 5:

13 Want reeds voor de wet was er zonde in de wereld. Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Romeinen 5:

13 Want reeds voor de wet was er zonde in de wereld. Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.

En die mensen gaan dan niet dood en blijven eeuwig leven?

De wet is eeuwig dit word bevestigd door de dood van ieder mens welke is de straf op de zonde, dat is ook te lezen in de context in Romeinen 5 jammer dat men zo arm van geest is betreft Bijbel lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wij maken keuzes, met welke (Bijbel)teksten wij onze gedachtegang en denkwijze voeden, alsmede wat wij in onze gedachten koesteren.

Positieve gedachten resulteren in rust, vrede en energie, alsmede in positieve emoties.

Ons doen en denken baant als het ware een weg naar onze toekomst.

Zo, daar is Ricky dan eindelijk. Welkom :-) 

Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft (Markus 9:23).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid